Dat is het alleen niet want in die gevallen gaat het om gedrag van jongeren en heeft het ook betrekking op diezelfde jongeren, niet op de groep an sich.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ja, zo lust ik er ook nog een paar.![]()
Kut Marokkanen, monopolie op staatterreur en vernederen voor de eigen mensen. Klinkt mij toch wat stigmatiserender dan dat je roept dat je daar wat minder van wilt.
Dat laatste natuurlijk. Dat PVV-adepten geen hoge pet van de rechtstaat op hebben is al langer bekend.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:49 schreef Jigzoz het volgende:
Maar toch merkwaardig dat de Wilders-aanhang deze vervolging zo verwerpelijk vindt terwijl er wel gejuicht wordt als Wilders pleit voor ontslag van een hoogleraar die fascistische elementen herkent in de PVV.
Wat willen ze nou? Vrijheid van meningsuiting, of juist een radicale inperking daarvan?
Ik vind je argumenten slecht. Als er net bij mij een jood door de brievenbus gepist heeft en ik daarop voor de camera zeg dat alle joden dood moeten, word ik vevolgt. Dat er eerst een jood bij me door de brievenbus gepist heeft, doet dan niet ter zake. Dit geldt voor minder heftige, maar nog steeds potentieel strafbare, uitspraken zoals die van Wilders ook, natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:42 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je hebt niet gereageerd op de aanvulling van een latere reactie. Mij maakt het niet uit of je het wel of niet smakeloos vind. Op het moment dat Wilders deze uitspraak deed circuleerde er een clip op het internet van een Marokkaanse rapper die een lookalike Wilders voor een islamitische vlag executeerde. Misschien heeft dat invloed gehad op deze uitspraak.
Als je oprecht mijn mening over deze uitspraak wilt lezen dan geef ik toe dat die niet handig was, maar opruiend en racistisch vind ik weer veel te ver gaan. Dan vind ik eerdere uitspraken van PvdA-ers Oudkerk, Spekman en Samson veel stigmatiserender.
Rustig, ik heb zelfs zelf de moeite genomen om naar een andere bron te zoeken en dat is gelukt. Je boodschap is dus echt volledig overgekomen.quote:
Nou ja, klaag ze aan, zou ik zeggen.quote:Kut Marokkanen, monopolie op staatterreur en vernederen voor de eigen mensen. Klinkt mij toch wat stigmatiserender dan dat je roept dat je daar wat minder van wilt.
Dat zeg jij. Als Wilders deze uitspraken had gedaan dan was de wereld te klein.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is het alleen niet want in die gevallen gaat het om gedrag van jongeren en heeft het ook betrekking op diezelfde jongeren, niet op de groep an sich.
Nou, ik denk dat ze een beetje Noord-Korea willen. Als je scheldt op Amerika, krijg je een medaille. Als je scheldt op de Grote Leider, krijg je een kogel. Die kant willen ze eigenlijk wel op.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:49 schreef Jigzoz het volgende:
Maar toch merkwaardig dat de Wilders-aanhang deze vervolging zo verwerpelijk vindt terwijl er wel gejuicht wordt als Wilders pleit voor ontslag van een hoogleraar die fascistische elementen herkent in de PVV.
Wat willen ze nou? Vrijheid van meningsuiting, of juist een radicale inperking daarvan?
Jammer dat je er niet inhoudelijk op ingaat maar net doet alsof het om Wilders is.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Als Wilders deze uitspraken had gedaan dan was de wereld te klein.
Hij vraagt aan het publiek wat ze willen en die roepen "minder!". Ik ben het met het publiek eens. En ik heb nog wel meer "minder"-wensen! Dus ze moeten mij vervolgen en jij mag zelf naar de dokter.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niet? Misschien mankeert er wat aan je oren, maar als je na dit filmpje nog steeds van mening bent dat hij dat niet heeft gezegd zou ik een afspraak bij de huisarts gaan maken.
http://www.dumpert.nl/med(...)_rijksrecherche.html
Je hebt het filmpje niet gezien dus.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:53 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Hij vraagt aan het publiek wat ze willen en die roepen "minder!". Ik ben het met het publiek eens. En ik heb nog wel meer "minder"-wensen! Dus ze moeten mij vervolgen en jij mag zelf naar de dokter.
Maar dat riep hij niet, sterker nog, achteraf heeft hij nog onderstreept dat hij niet alleen op criminele marokkanen doelde.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.![]()
Kut Marokkanen, monopolie op staatterreur en vernederen voor de eigen mensen. Klinkt mij toch wat stigmatiserender dan dat je roept dat je daar wat minder van wilt.
Heeft voor de eventuele strafbaarheid niet echt gevolgen geloof ik. Of er nu 1 iemand aangifte van doet of 300.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:58 schreef Dutchguy het volgende:
Ik heb geen enkele juridische achtergrond maar ik vraag me af of het vaker is voorgekomen dat de politie vooraf geprinte aangifteformulieren uitdeelde en wat dat gaat betekenen voor de rechtsgang. Ik kan me zomaar voorstellen dat Wilders' advocaten daar gehakt van zullen maken.
Laat de zaak vooral voorkomen. De uitkomst van het proces zal altijd in het voordeel van Wilders uitpakken.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vind je argumenten slecht. Als er net bij mij een jood door de brievenbus gepist heeft en ik daarop voor de camera zeg dat alle joden dood moeten, word ik vevolgt. Dat er eerst een jood bij me door de brievenbus gepist heeft, doet dan niet ter zake. Dit geldt voor minder heftige, maar nog steeds potentieel strafbare, uitspraken zoals die van Wilders ook, natuurlijk.
Ik vind het smakeloos en te ver gaan, jij vindt het niet handig maar toelaatbaar. Beiden kennen we de wet niet goed, dus we laten het eindoordeel aan de rechter.
Overigens vind ik alleen de uitspraak van Samsom even heftig als deze. Het heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat Samsom meteen kenbaar maakte dat ie het niet zo bedoelde, excuses maakte etc. Wilders staat nog steeds achter zijn uitspraak. Dan moet het maar voorkomen
Zucht. Als je nou eerst eens het topic leest.... Er is al meerdere malen uitgelegd, dat het soort aangiften, evenals het aantal aangiften, geen enkele invloed hebben op de rechtsgang. Het OM bepaalt of er een aanklacht komt, de rechter bepaalt of wat er in de aanklacht staat toetsbaar is aan de wet en zo ja, wat dan het resultaat is.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:58 schreef Dutchguy het volgende:
Ik heb geen enkele juridische achtergrond maar ik vraag me af of het vaker is voorgekomen dat de politie vooraf geprinte aangifteformulieren uitdeelde en wat dat gaat betekenen voor de rechtsgang. Ik kan me zomaar voorstellen dat Wilders' advocaten daar gehakt van zullen maken.
Of jij hebt het niet begrepen. Minder = minder. Niets meer, wel minder. En elders in de wereld mogen ze minder voor mijn part geen Nederlanders willen, zoals op Franse campings, aan de costa's, in Marokko en S-A. Doet ook niemand moeilijk over. Marokko heeft hier geen grondrechten. Nog niet tenminste.quote:
Los daarvan zou dit haatzaaiende en ophitsende gedrag van politie en pvda-politici ook aangepakt moeten worden, mogelijk vervolging waard zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zucht. Als je nou eerst eens het topic leest.... Er is al meerdere malen uitgelegd, dat het soort aangiften, evenals het aantal aangiften, geen enkele invloed hebben op de rechtsgang. Het OM bepaalt of er een aanklacht komt, de rechter bepaalt of wat er in de aanklacht staat toetsbaar is aan de wet en zo ja, wat dan het resultaat is.
De woorden 'Wilders' en 'oprecht' in 1 zin. En dan ook nog gemeend. Ons onderwijssysteem heeft vele steken laten vallen de laatste jaren, dat blijkt maar weer.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Laat de zaak vooral voorkomen. De uitkomst van het proces zal altijd in het voordeel van Wilders uitpakken.
Wilders is in deze oprecht en blijft bij zijn mening. Samson is daarentegen onoprecht omdat hij weet dat hij de stem van de allochtoon nodig heeft, wil de PvdA nog enig bestaansrecht hebben in de nabije toekomst.
Het gaat me nu meer om hoe dit juridisch beoordeeld zal gaan worden. Ik denk namelijk dat de verdediging hier mee aan de haal zal gaan omdat de politie dit niet mag faciliteren op deze manier. Maar goed, we zullen het wel zien.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heeft voor de eventuele strafbaarheid niet echt gevolgen geloof ik. Of er nu 1 iemand aangifte van doet of 300.
Ik keek al wat verder.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zucht. Als je nou eerst eens het topic leest.... Er is al meerdere malen uitgelegd, dat het soort aangiften, evenals het aantal aangiften, geen enkele invloed hebben op de rechtsgang. Het OM bepaalt of er een aanklacht komt, de rechter bepaalt of wat er in de aanklacht staat toetsbaar is aan de wet en zo ja, wat dan het resultaat is.
Weet je wat? In plaats van te Calimeroën op Internet. Trek je jas aan, loop naar een politiebureau en doe aangifte. Start een artikel 12 procedure om het OM tot actie te dwingen. Ga naar een advocaat. Schrijf naar de Ombudsman. Begin een volkspetitie. Doe iets. Al dat gejank op een forumpje helpt je held niet, hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:02 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Los daarvan zou dit haatzaaiende en ophitsende gedrag van politie en pvda-politici ook aangepakt moeten worden, mogelijk vervolging waard zijn.
Dat zei Oudkerk dus ook. Ik denk dat het klopt.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Laat de zaak vooral voorkomen. De uitkomst van het proces zal altijd in het voordeel van Wilders uitpakken.
Right, je denkt werkelijk dat OM tot proces was overgegaan bij 1 aangifte in dit geval? Dit is onder druk van de publieke opinie die nu voor een groot deel door een groepje haatbaarden geënsceneerd blijkt te zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Maar je leest niet. Als het OM van mening is dat er geen grond tot vervolging is, maakt het aantal aangiftes niet uit. Een aangifte is een teken naar het OM om ergens naar te kijken. Daarvoor is 1 aangifte genoeg. De 37000 die daar nog achteraan komen zijn irrelevant. Dus als er 1 aangifte is die helemaal correct is gedaan en het OM ziet er een zaak in, dan komt er een aanklacht. Ongeacht over of tegen wie. Vrouwe Justitia draagt niet voor niets een blinddoek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |