abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160608448
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:19 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Prima, laten we dan ook abortus verbieden.

Want als vrouwen écht zelf geen enkele verantwoording meer hebben dan is het einde zoek ben ik bang...
Ja laten we álles verbieden, loop je geen risico ook :')

Sex alleen toestaan als het voor de voortplanting is, goed idee!

Je denkt dat je een bijdehante opmerking maakt, maar je snapt zelf wel hoe dom dit klinkt hoop ik.
pi_160608452
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:17 schreef FANN het volgende:

[..]

Maar juist die uitzonderingssituaties waren een reden om die papieren alimentatie in te voeren.

Maar die uitzonderingssituaties zouden dus makkelijk voorkomen kunnen worden als de mannen
ook de pil zouden nemen, maar dát willen ze niet, dus ik weet niet meer zo zeker of ik wel
voor die papieren alimentatie ben, ik vind dat mannen zich er té makkelijk vanaf maken.

Zo van... ik slik lekker geen pil,als het misgaat teken ik wel een papiertje...

nee schiet ook niet op hoor.
Het lijkt me geen slim plan om wetgeving te maken puur en alleen op basis van uitzonderingssituaties, wanneer die wetgeving ook enorme effecten heeft op elke normale zwangerschap.

Net als, ik noem maar wat, het verbieden van auto's omdat sommige mensen ongelukken veroorzaken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_160608476
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:21 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja laten we álles verbieden, loop je geen risico ook :')

Sex alleen toestaan als het voor de voortplanting is, goed idee!

Je denkt dat je een bijdehante opmerking maakt, maar je snapt zelf wel hoe dom dit klinkt hoop ik.
Het klinkt alsof je vrouwen een opt-out wilt geven voor een zwangerschap, maar mannen niet.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_160608479
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Het lijkt me geen slim plan om wetgeving te maken puur en alleen op basis van uitzonderingssituaties, wanneer die wetgeving ook enorme effecten heeft op elke andere zwangerschap.

Net als, ik noem maar wat, het verbieden van auto's omdat sommige mensen ongelukken veroorzaken.
Maar er zijn wetten zat voor uitzonderingssituatie hoor, je mag geen sex hebben met je hond
bijvoorbeeld, medunkt er zijn maar weinig mensen die sex willen hebben met hun hond.
pi_160608501
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:25 schreef FANN het volgende:

[..]

Maar er zijn wetten zat voor uitzonderingssituatie hoor, je mag geen sex hebben met je hond
bijvoorbeeld, medunkt er zijn maar weinig mensen die sex willen hebben met hun hond.
Die wetgeving heeft geen effect op elke normale mens-hond relatie ;)
pi_160608503
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:25 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Het klinkt alsof je vrouwen een opt-out wilt geven voor een zwangerschap, maar mannen niet.
:o

Dan heb je toch écht al mijn posts niet gelezen...

Maar of ik het allemaal éérlijk vind? Nee, dat vind ik niet.
pi_160608529
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Die wetgeving heeft geen effect op elke normale mens-hond relatie ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Het lijkt me geen slim plan om wetgeving te maken puur en alleen op basis van uitzonderingssituaties, wanneer die wetgeving ook enorme effecten heeft op elke normale zwangerschap.

Welk effect heeft deze wetgeving dan op een normale zwangerschap?

Ik geloof dat ik je niet snap.

Jij bent tégen papieren abortus? Of juist vóór?
  zaterdag 12 maart 2016 @ 10:30:11 #158
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_160608537
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:48 schreef Physsic het volgende:
Een mannenpil zou natuurlijk echt een briljante oplossing zijn.
Daar zijn mannen veel te trots voor en de meeste vinden dat de vrouw die taak maar op zich moet nemen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_160608548
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:27 schreef FANN het volgende:

[..]

:o

Dan heb je toch écht al mijn posts niet gelezen...

Maar of ik het allemaal éérlijk vind? Nee, dat vind ik niet.
Klopt. Dit topic en laatste stuk van vorige topic. Wat vooral over anticonceptie gaat.

Waar ik de discussie niet over begrijp. Dit gaat over een papieren abortus, als de zwangerschap dus al een zekerheid is.

Ik zou iedereen aanraden om anticonceptie te gebruiken, ook die voor mannen als het goed getest is.

Maar dat neemt niet weg dat vrouwen degene zijn die zwanger worden en dan de keuze over abortus hebben. En dat os waar het over gaat.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 10:32:22 #160
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160608570
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:30 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Daar zijn mannen veel te trots voor en de meeste vinden dat de vrouw die taak maar op zich moet nemen.
Onzin.

Mannen zijn hooguit bezorgd over de lange termijn effecten. Heeft niks met trots of luiheid te maken.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_160608579
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:29 schreef FANN het volgende:

[..]

[..]

Excuses, ik ben waarschijnlijk niet duidelijk genoeg, mybad.

Ik ben tegen. Hoewel een papieren abortus wellicht eea 'eerlijker' maakt in een situatie waarin de man misbruikt en/of voorgelogen wordt, zorg diezelfde papieren abortus voor een enorme scheve verhouding mbt verantwoordelijkheden bij elke andere zwangerschap. En dat lijkt mij niet correct. Bv een man die zich later bedenkt en dan alles op de vrouw afschuift.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 10:33:23 #162
pi_160608585
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 02:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Volgens wie? Hoe dan ook boeite het weinig voor mij, ik zal het sowieso nooit doen.
Waarom niet, waarom moet het altijd zo zijn dat de vrouw dit doet?
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_160608592
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:30 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Ik denk dat dit grote onzin is, maar de toekomst zal het uitwijzen.

Ik denk juist dat veel mannen het nemen met de gedachte dat een condoom dan niet hoeft, waardoor SOAs hun kans grijpen.

Plus als ik een vrouw zijn zou ik zelf die controle willen hebben. Anticonceptie plus condoom, anders geen sex.

Maar dat is misschien een rare gedachte.
pi_160608597
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:31 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Klopt. Dit topic en laatste stuk van vorige topic. Wat vooral over anticonceptie gaat.

Waar ik de discussie niet over begrijp. Dit gaat over een papieren abortus, als de zwangerschap dus al een zekerheid is.

Ik zou iedereen aanraden om anticonceptie te gebruiken, ook die voor mannen als het goed getest is.

Maar dat neemt niet weg dat vrouwen degene zijn die zwanger worden en dan de keuze over abortus hebben. En dat os waar het over gaat.
ah... bedoel je zo, ja dan is de papieren abortus nog steeds een optie, maar ik moet eerlijk zeggen dat de mannen me zwaar tegenvallen :'(

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Onzin.

Mannen zijn hooguit bezorgd over de lange termijn effecten. Heeft niks met trots of luiheid te maken.
Was je daar ook altijd al bezorgd om als het om vrouwenanticonceptie ging?
pi_160608609
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:29 schreef FANN het volgende:

[..]

[..]

Mannen die zich bedenken en iemand alleen laten zitten met een zwangerschap.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160608643
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:34 schreef erodome het volgende:

[..]

ah... maar dat zou toch vastgelegd worden tot 12 weken als ik me goed herinner?

Tja, als je dan als vrouw toch dat kind nog wilt sta je er wel alleen voor, is ook kut natuurlijk.
Maar goed, ik heb vandaag wel weer genoeg van mannen :') ik ga een Smoothie maken :P
pi_160608655
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:33 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Ik denk dat dit grote onzin is, maar de toekomst zal het uitwijzen.

Ik denk juist dat veel mannen het nemen met de gedachte dat een condoom dan niet hoeft, waardoor SOAs hun kans grijpen.

Plus als ik een vrouw zijn zou ik zelf die controle willen hebben. Anticonceptie plus condoom, anders geen sex.

Maar dat is misschien een rare gedachte.
Dat is nu toch ook al, als de vrouw anticonceptie neemt vinden de meeste mannen dat een condoom niet hoeft. Een (veel) kleinere groep onder die mannen vindt dat ook voordat er zekerheid is dat er geen soa's zijn.

Daar veranderd dus weinig aan door de mannenpil. Verreweg de meeste mannen zullen nog steeds in eerste instantie dat condoom gebruiken. De domkoppen die dat niet willen zijn er nu ook al.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160608686
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:37 schreef FANN het volgende:

[..]

ah... maar dat zou toch vastgelegd worden tot 12 weken als ik me goed herinner?

Tja, als je dan als vrouw toch dat kind nog wilt sta je er wel alleen voor, is ook kut natuurlijk.
Maar goed, ik heb vandaag wel weer genoeg van mannen :') ik ga een Smoothie maken :P
Maar dat is nogsteeds meer dan lullig als het gaat over een bedenken. Want iemand is dan al wel zwanger en dat heeft dus hele grote concequentie's. Alleen een kind op moeten voeden en verzorgen, of een abortus terwijl je dacht leuk samen aan een kind te beginnen.

Dat is dus de mogelijkheid tot misbruik aan de andere kant die amper wordt meegenomen in dit verhaal. Bij een papieren abortus tot ruim in de zwangerschap verplaats je de mogelijkheid tot misbruik alleen maar.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 11:06:27 #169
pi_160609014
quote:

[..]

Vrouwen die zich bedenken, terwijl ze er van tevoren samen met de man over eens zijn dat ze geen kinderen willen of nog niet toe zijn aan kinderen.En dan vervolgens de man dwingen tot vaderschap en alimentatie.
pi_160609040
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is nu toch ook al, als de vrouw anticonceptie neemt vinden de meeste mannen dat een condoom niet hoeft. Een (veel) kleinere groep onder die mannen vindt dat ook voordat er zekerheid is dat er geen soa's zijn.

Daar veranderd dus weinig aan door de mannenpil. Verreweg de meeste mannen zullen nog steeds in eerste instantie dat condoom gebruiken. De domkoppen die dat niet willen zijn er nu ook al.
Ik zie zomaar een leuk puntje voor een mannelijke gelijkwaardigheid-beweging (hoe noem je zoiets? virinisme ipv feminisme? ...)

Het nastreven van gelijkheid in de controle en verantwoordelijkheid over anticonceptie. Waarbij we dus massaal aan de mannelijke anticonceptie gaan. Omdat vrouwen ons op dat gebied mijlenver voorlopen, en dat een afhankelijke situatie creëert.

Demonstraties waarbij we, gekleed als superhelden, 'Baas in eigen ballen!' scanderen. Postbus51 reclames waarin vrienden elkaar herinneren om de pil te nemen. Product placement / sluikreclame in Enzo Knol filmpjes. Maxim Hartman met een naald in zijn ballen.

Dan zit elke man binnen 10 jaar aan de pil.

Al moeten we dan nog wel even onderhandelen over de naam, want als we die ook gewoon 'de pil' gaan noemen, levert dat mogelijk verwarring op en dat gaat problemen geven bij domme mensen. En ja, we willen dan eigenlijk toch wel het alleenrecht op de naam 'de pil', want he ... mannen zijn toch de baas / het beste :7 :6
pi_160609059
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:06 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Vrouwen die zich bedenken, terwijl ze er van tevoren samen met de man over eens zijn dat ze geen kinderen willen of nog niet toe zijn aan kinderen.En dan vervolgens de man dwingen tot vaderschap en alimentatie.
Dat is idd het misbruik waarover gepraat wordt mbt de papieren abortus. En dat is ernstig te noemen. Alleen bij papieren abortus draai je dat risico op misbruik dus om.

In eerste instantie noemde ik daarvoor dus de mogelijkheid tot papieren abortus vooraf, om die kwetsbaarheid van mannen in die langere relatie's met afspraken te voorkomen.
Als 2de noemde ik de (al bestaande mogelijkheden) tot andersoortige anticonceptie voor mannen waardoor dat condoom uit de vergelijking wordt gehaald en de kwetsbaarheid van mannen vrijwel verdwijnt.

Maar dat alles wordt stom gevonden door de meeste.
pi_160609074
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:08 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik zie zomaar een leuk puntje voor een mannelijke gelijkwaardigheid-beweging (hoe noem je zoiets? virinisme ipv feminisme? ...)

Het nastreven van gelijkheid in de controle en verantwoordelijkheid over anticonceptie. Waarbij we dus massaal aan de mannelijke anticonceptie gaan. Omdat vrouwen ons op dat gebied mijlenver voorlopen, en dat een afhankelijke situatie creëert.

Demonstraties waarbij we, gekleed in superhelden-kostuums, 'Baas in eigen ballen!' scanderen. Postbus51 reclames waarin vrienden elkaar herinneren om de pil te nemen. Product placement / sluikreclame in Enzo Knol filmpjes. Maxim Hartman met een naald in zijn ballen.

Dan zit elke man binnen 10 jaar aan de pil.

Al moeten we dan nog wel even onderhandelen over de naam, want als we die ook gewoon 'de pil' gaan noemen, levert dat mogelijk verwarring op en dat gaat problemen geven bij domme mensen. En ja, we willen dan eigenlijk toch wel het alleenrecht op de naam 'de pil', want he ... mannen zijn toch de baas / het beste :7 :6
Als mannen hiervoor de straat op gaan en hun recht hierin op gaan eisen juich ik dat alleen maar toe. Hebben vrouwen in het verleden ook gedaan.
pi_160609275
Vind het een goed en interessant voorstel wel.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zaterdag 12 maart 2016 @ 11:32:52 #174
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160609413
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:33 schreef FANN het volgende:

[..]

ah... bedoel je zo, ja dan is de papieren abortus nog steeds een optie, maar ik moet eerlijk zeggen dat de mannen me zwaar tegenvallen :'(

[..]

Was je daar ook altijd al bezorgd om als het om vrouwenanticonceptie ging?
Nee. Ik ben nl opgegroeid in een wereld waarin de pil voor vrouwen normaal is en men soms juist blij is met bijwerkingen. Mijn moeder had nl last van chronische jeuk wat opgelost werd door de pil.

Dus het spijt mij echt zo oprecht totaal niet dat ik mij niet bezorgd voel over iets waarvan ik de ontwikkeling niet heb meegemaakt. Rot toch op man met je schijnheiligheid.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_160609838
quote:

[..]

En dat is erg, omdat?

Als een man geen kind wil, dan wil hij geen kind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')