Volgens wie? Hoe dan ook boeite het weinig voor mij, ik zal het sowieso nooit doen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 00:30 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je blijft het over die hormonen hebben maar blijkbaar hebben mannen er met deze ''mannenpil'' veel minder last van dan de vrouwen die al decennia hormonen als anticonceptie gebruiken.
Mag ik ook wat van die pillen?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik denk trouwens dat er ook heel veel vrouwen/meiden zijn die helemaal geen geld eisen nadat ze zwanger zijn geraakt van iemand zonder dat dat de bedoeling was.
Er zijn ook pillen in ontwikkeling die niet hormonaal zijn. Zou je die ook niet nemen?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 02:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens wie? Hoe dan ook boeite het weinig voor mij, ik zal het sowieso nooit doen.
Ligt aan het middel en de bijwerkingen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:48 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, ik weet het, het is en blijft ellende allemaal, maar zo te lezen gaat er weinig veranderen in de toekomst, de heren zijn niet erg happig![]()
en het valt me héél erg tegen moet ik zeggen
quote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:04 schreef probeer het volgende:
Hoe heeft deze discussie over de ontwikkeling van mannelijke anticonceptie precies te maken met die papieren abortus?
Iemand zin om de achterliggende redenatie toe te lichten?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:05 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dan is die papierenabortus niet meer nodig?
Nee, maar dan heeft de man al evenveel en even goede kansen om een zwangerschap te voorkomen en is t een beetje flauw als hij er dan nog zo gemakkelijk onderuit kan komen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:16 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Iemand zin om de achterliggende redenatie toe te lichten?
Alsof anticonceptie de noodzaak voor abortus compleet wegneemt :S
Dat zeg je ook tegen een vrouw die een abortus wilt? 'Er is genoeg anticonceptie, dus het is een beetje flauw dat je er nu nog zo onderuit kan komen'?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nee, maar dan heeft de man al evenveel en even goede kansen om een zwangerschap te voorkomen en is t een beetje flauw als hij er dan nog zo gemakkelijk onderuit kan komen.
Nee, maar een 'echte' abortus is nog altijd ingrijpender dan een papieren abortus.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat zeg je ook tegen een vrouw die een abortus wilt? 'Er is genoeg anticonceptie, dus het is een beetje flauw dat je er nu zo onderuit kan komen'?
Daarom liet ik het woord 'gemakkelijk' ook wegquote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nee, maar een 'echte' abortus is nog altijd ingrijpender dan een papieren abortus.
Overigens was dat niet mijn redenatie, ik probeerde m alleen uit te leggen, niet echt n goede poging vrees ik
Probleem is n beetje dat mannen soms (?) geneigd zijn te roepen dat ze erin geluisd zijn, terwijl t gewoon echt n ongelukje was, dat voorkom je wel als een mannenpil net zo gemeengoed wordt als n vrouwenpil.
Miss dat vrouwen dat dan n keer gaan roepen.
Nou als je goed hebt opgelet heb ik het in het vorige deel alleen maar opgenomen voor de mannen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Ligt aan het middel en de bijwerkingen.
Dan is het vrij onzinnig om op basis van wat summiere informatie in dit topic te zeggen "ja/nee, dat ga ik (echt niet) doen!"
Daarbij ontgaat me nog steeds wat dit te maken heeft met het originele onderwerp. Maar ik gok zomaar dat daar een kromme redenatie achter schuilt a la 'als hij verantwoordelijk is voor zijn eigen anticonceptie, is het zijn eigen schuld wanneer er een zwangerschap ontstaat, en heeft hij dus geen recht op een papieren abortus'. Wat imo complete onzin is.
Er is nu ook al anticonceptie voor mannen (condooms). Anticonceptie is nooit 100%. En die redenatie gaat ook niet op voor de vrouw die de pil slikt, mbt een echte abortus.
Dus waarom dit topic nu opeens over een mannen pil gaat, is me een raadsel.
De redenatie van véél mannen in de andere delen van deze reeks vonden dat zij in hetquote:Op woensdag 9 maart 2016 18:44 schreef FANN het volgende:
[..]
Volgens mij ging de discussie over betálen voor het kindde vrouw kan áltijd de zwangerschap voldragen als ze dat wil, maar de man kan afzien van zijn rechten én plichten, dus hij heeft
geen rechten om het kind te zien of zich te bemoeien met de opvoeding, maar hij hoeft er ook niet
voor te betalen.
En ik denk, maar dat denk ik hoor ...dat mannen deze regel willen omdat ze anders gewoonweg ná een bevruchting er helemaal niets maar dan ook niets meer over te zeggen hebben op dit moment.
Heb je sinds 4 weken een nieuwe vriendin en ze wordt zwanger dan zit je dus voor járen vast
aan kinderalimentatie als die vriendin dat kind wel wil houden om welke reden dan ook,
En soms... eerlijk is eerlijk... zijn die redenen net helemaal zuiver.....
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in dit topic eerder de mannen snap dan de vrouwen
Ja de papieren abortus is wél handiger voor julliequote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Daarom liet ik het woord 'gemakkelijk' ook weg
En ja. Mannelijke anticonceptie geeft mannen controle over de verwekking. Net als een condoom dat nu al doet. Maar niet over alles wat daarna volgt. Dan is het nog steeds de vrouw die alles bepaalt, en heeft de man nog steeds niets in te brengen.
Die papieren abortus gaat om tegenstrijdige belangen tijdens de zwangerschap. Wanneer de een het niet wil houden en de ander wel.
Het maakt me helemaal niets uit 'voor wie je het opneemt'. Ik zie dit niet als een mannen vs vrouwen ding. Is denk ik ook niet nodig.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:41 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou als je goed hebt opgelet heb ik het in het vorige deel alleen maar opgenomen voor de mannen.
Klopt. Lijkt mij ook. Het geeft mannen meer controle over de verwekking. Let wel, 'meer' controle. Want ik betwijfel dat deze vorm van anticonceptie wél 100% is.quote:De redenatie van véél mannen in de andere delen van deze reeks vonden dat zij in het
nadeel waren, als ze, in een lange relatie of huwelijk, namelijk niet aan condooms vast wilde
zitten dan moesten ze wel op dat meisje of vrouw vertrouwen, dat waren zo ongeveer de argumenten, en die zijn in sommige gevallen niet helemaal onterecht.
Toen kwam de mannenpil in het verhaal en ineens blijkt dat mannen zélf héél veel controle kunnen
hebben over ''hun zaadjes'', maar vreemd genoeg wil tot nu toe geen man die verantwoordelijkheid nemen, want het zou ''bijwerkingen'' kunnen hebben of ''pijn doen'' als ze een injectie eroor moeten gaan halen.
Tja, én dat is dan wel weer oneerlijk vind ik, wél verwachten dan de vrouwen meisjes pillen slikken
(met bijwerkingen)bij het scheuren van condoom op de fiets springen om de MAP te halen (bijwerkingen!) of een spiraaltje laten zetten (bijwerkingen én pijn!), nou ja dat een abortus of een bevalling nadelige blijvende gevolgen zou kunnen hebben is natuurlijk wel bekend, dat het niet geheel pijnloos is ook.
Dus áls de mannen meer zouden kunnen bijdrage om dit alles te voorkomen, in de eerste plaats voor zichzelf natuurlijk, ze kunnen als ze zelf de pil slikken nooit meer voor verassingen komen te staan leek mij dat juist goed nieuws voor jullie.
Dat lijkt me inderdaad vrij onredelijk.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:44 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja de papieren abortus is wél handiger voor julliesnap ik ook wel, maar of het allemaal
ook éérlijk is als alle mannen de mannenpil afwijzen maar het wél heel normaal vinden dat
vrouwen die slikken, dát denk ik toch niet...
Nee, ongewenste zwangerschappen zullen er wel blijven, heb jij weer gelijk in, maar mannen kunnen dit dus heel goed voorkomen, maar goed, indien ze dit niet willen dan kunnen ze allequote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Het maakt me helemaal niets uit 'voor wie je het opneemt'. Ik zie dit niet als een mannen vs vrouwen ding. Is denk ik ook niet nodig.
[..]
Klopt. Lijkt mij ook. Het geeft mannen meer controle over de verwekking. Let wel, 'meer' controle. Want ik betwijfel dat deze vorm van anticonceptie wél 100% is.
Maar dat zegt nog steeds helemaal niets over een situatie waarin de een de zwangerschap wel door wilt zetten, en de ander niet. En dat is waar de scheefgroei in rechten en verantwoordelijkheden ontstaat.
Maw, 'ja maar condooms zijn vervelend' is geen bijzonder goed argument voor een papieren abortus. Fijn dat dat nu een stuk duidelijker is. Maar het betekent niet dat de noodzaak voor een papieren abortus daarmee helemaal verdwijnt. En daar leek het hier een aantal pagina's/posts toch erg sterk op.
Ik ben het met je eens dat een papieren abortus geen eerlijke verdeling van rechten en verantwoordelijkheden tussen de seksen geeft. Die slaat dan weer door naar de andere kant. Inderdaad voornamelijk door het gemak van een papieren abortus versus een enorm ingrijpende abortus.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:55 schreef FANN het volgende:
[..]
Nee, ongewenste zwangerschappen zullen er wel blijven, heb jij weer gelijk in, maar mannen kunnen dit dus heel goed voorkomen, maar goed, indien ze dit niet willen dan kunnen ze alle
verantwoording afschuiven op de vrouw en als het dan mis gaat alsnog op papier afstand doen van hun kind.
Eigenlijk boffen jullie best wel dan
Ja, als mannen écht zelf geen enkele verantwoording meer hebben dan is het einde zoek ben ik bang...quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat een papieren abortus geen eerlijke verdeling van rechten en verantwoordelijkheden tussen de seksen geeft. Die slaat dan weer door naar de andere kant. Inderdaad voornamelijk door het gemak van een papieren abortus versus een enorm ingrijpende abortus.
In die zin lijkt het me ook een slecht plan. Echter snap ik het mannelijke sentiment er achter wel heel goed. Maar dat is denk ik helaas iets waar we mee moeten leren leven.
Ik zie daar idd die gelijkheid niet in waar de meeste mannen om riepen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:44 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja de papieren abortus is wél handiger voor julliesnap ik ook wel, maar of het allemaal
ook éérlijk is als alle mannen de mannenpil afwijzen maar het wél heel normaal vinden dat
vrouwen die slikken, dát denk ik toch niet...
Dat is ook gewoon niet eerlijk.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik zie daar idd die gelijkheid niet in waar de meeste mannen om riepen.
Het komt mij wat te vaak neer op de vrouw moet maar alle lasten dragen, van anticonceptie tot verantwoordelijkheid over de consequentie's en mannen moeten maar gewoon zorgeloos seks kunnen hebben, nergens over na hoeven denken. Stel je voor dat ze een prikje moeten krijgen, of dat er wat bijwerkingen aan een middel zitten, of het minder fijn voelt, of dat ze mede verantwoordelijk worden gesteld.
Vind het allemaal nogal eenzijdig. Als er dan mogelijkheden naar voren komen die misbruik van vrouwen kan voorkomen is dat niet goed genoeg en moet de mogelijkheid voor misbruik (in beide gevallen dus op afspraken terugkomen, de ander met de gebakken peren laten zitten) wel mogelijk blijven.
Precies. En ik vind kinderalimentatie eigenlijk gewoon wel heel erg logisch. Jammer dat papa dan flink boos is op mama, maar daar heeft dat kind niets mee te maken.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:09 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, als mannen écht zelf geen enkele verantwoording meer hebben dan is het einde zoek ben ik bang...
Goede post. 100% mee eens.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik zie daar idd die gelijkheid niet in waar de meeste mannen om riepen.
Het komt mij wat te vaak neer op de vrouw moet maar alle lasten dragen, van anticonceptie tot verantwoordelijkheid over de consequentie's en mannen moeten maar gewoon zorgeloos seks kunnen hebben, nergens over na hoeven denken. Stel je voor dat ze een prikje moeten krijgen, of dat er wat bijwerkingen aan een middel zitten, of het minder fijn voelt, of dat ze mede verantwoordelijk worden gesteld.
Vind het allemaal nogal eenzijdig. Als er dan mogelijkheden naar voren komen die misbruik van vrouwen kan voorkomen is dat niet goed genoeg en moet de mogelijkheid voor misbruik (in beide gevallen dus op afspraken terugkomen, de ander met de gebakken peren laten zitten) wel mogelijk blijven.
Daarom stelde ik een vooraf afspraak (papieren abortus) voor die op papier gesteld kan worden. Dat sluit misbruik naar beide kanten op in die langere relatie's als de man op zijn kwetsbaarste is.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat een papieren abortus geen eerlijke verdeling van rechten en verantwoordelijkheden tussen de seksen geeft. Die slaat dan weer door naar de andere kant. Inderdaad voornamelijk door het gemak van een papieren abortus versus een enorm ingrijpende abortus.
In die zin lijkt het me ook een slecht plan. Echter snap ik het mannelijke sentiment er achter wel heel goed. Maar dat is denk ik helaas iets waar we mee moeten leren leven.
Maar juist die uitzonderingssituaties waren een reden om die papieren alimentatie in te voeren.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Precies. En ik vind kinderalimentatie eigenlijk gewoon wel heel erg logisch. Jammer dat papa dan flink boos is op mama, maar daar heeft dat kind niets mee te maken.
En al die uitzonderingssituaties (bv misleiding oid) lijkt me al helemaal geen goede reden voor een papieren abortus.
Prima, laten we dan ook abortus verbieden.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:09 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, als mannen écht zelf geen enkele verantwoording meer hebben dan is het einde zoek ben ik bang...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |