abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160567846
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar het gaat iet om het aantal abortussen, het gaat om het aantal kindjes die geboren worden maar eigenlijk niet welkom zijn, daar ging het immers over dat wanneer dat aantal zou dalen de maatschappij volgens Gremms in elkaar u storten. ;)
Ja, begrijp ik, maar je kan toch rekenen? :D 1% lijkt niet veel maar als je 30 kindertjes naast
elkaar legt is het heel wat....

quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is een implantaat, dus hij hoeft niet dagelijks een pil te slikken.

Nu zou ik ook niet op een ander vertrouwen voor anticonceptie, maar zou zeer zeker niet ongelukkig zijn met een dubbele bescherming, dan is dan kans dat het fout gaat al helemaal astronomisch klein.
ah.. een implantaat, nou dan ben ik hélemaal voor, kan ie het niet vergeten, want anders zou ik
er niet op durven te vertrouwen.
  donderdag 10 maart 2016 @ 15:50:14 #202
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160567909
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:47 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja, begrijp ik, maar je kan toch rekenen? :D 1% lijkt niet veel maar als je 30 kindertjes naast
elkaar legt is het heel wat....

[..]
Nou nee, gezien er iedere dag 465 kinderen worden geboren is 30 heel erg weinig.

Dat laat echt geen maatschappij in elkaar storten. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160567936
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:34 schreef Moira. het volgende:
Ik zie er eigenlijk wel wat in, in die 'oplossing' van de Zweden.

Een zwangerschap komt van 2 kanten, en een kind heeft 2 ouders. Fatsoenlijke volwassen mensen denken beiden vooraf na over eventuele gevolgen van een zwangerschap, en bespreken dit grondig vóórdat het er ooit een keer van mocht komen. Beide mensen maken dan een beslissing waar beiden achter staan.

Helaas zijn lang niet alle mensen fatsoenlijke nadenkers, en neemt de één een beslissing die grote gevolgen voor de ander heeft, zonder de inspraak van de ander daarin.
Ik vind het persoonlijk ronduit asociaal als je samen seks hebt, en je als vrouw daardoor zwanger raakt en zelf maar beslist om het te houden, zonder dat de mannelijke sekspartner daar wat over te zeggen heeft. Hij krijgt een kind, zijn vlees en bloed op de aardbol, zonder dat hij dat wenst. Of de vrouw abortus pleegt ligt dan compleet buiten zijn macht (wederom hebben we het dan over de niet fatsoenlijke nadenkers, want elk fatsoenlijk mens zou dit in grondige samenspraak doen).
Ik vind het wel netjes dat de man dan rond dezelfde tijd dat een vrouw beslist of ze een kind laat volgroeien of aborteren, voor zijn éígen leven dan kan beslissen of híj wel een kind wil of niet.
En dan niet lafjes eenmaal nadat het geboren is besluiten "oh nee hier ren ik toch voor weg", want dat kan een vrouw ook niet (je kind na geboorte in de vuilnisbak gooien lijkt me geen optie, dus ook voor de man niet). Maar zoals het daar beschreven staat; tot de 18e week van de zwangerschap.
Ik vind het wel een nette manier om zo de opties voor beide partijen wat gelijk te trekken.

Ik zou al vrouw geen kinderen willen met iemand die mijn kinderen niet wil, waardoor ik vervolgens in m'n eentje 18 jaar een kind moet opvoeden en míjn kind zonder zíjn/haar vader opgroeit. Maar lang niet alle vrouwen denken even helder daarover na.
Ongewenste kinderen worden nou eenmaal geboren, of ze nou ongewenst zijn door beide ouders of door alleen de vader. Zoals ik al zei zijn helaas niet alle mensen fatsoenlijk en weldenkend. Dus voor die groep mensen vind ik dit nog wel een aardige oplossing.

Beter is natuurlijk als men sowieso al uitgaat van 'don't stick your dick in crazy', en ervoor zorgt dat er in eerste instantie geen conceptie komt als men geen kinderen wilt. Maar mocht er nou eenmaal eens een 'foutje' gebeuren, vind ik het wel zo netjes als zowel de man als de vrouw op hun eigen manier de keuze kunnen maken om voor de 18e week afstand te doen van een ongeboren kind of niet.
ah. gelukkig iemand die er precies zo over denkt _O_

Ja, en dan nog de bedenktijd, 18 weken is best véél, maar kan je terugschroeven naar 12 weken én na de dag dat de vrouw de man op de hoogte heeft gesteld, heeft het ook geen zin om het stiekem langer te verzwijgen, want dan snijden ze zichzelf flink in de vingers :Y

quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:09 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dan zou je dit als termijn aan kunnen houden, en anders een maand na het op de hoogte stellen door de vrouw bv.

En dan is er nog n groepje vrouwen/meiden die zelf helemaal niet weten dat ze zwanger zijn tot het te laat is om er wat mee te doen (tijdje terug dochter van n kennis, kwam erachter dat ze zwanger was met 35 weken (!) was al die tijd gewoon ongesteld geworden en dacht dat ze gewoon dikker werd...)
Dan kun je als vrouw niet meer terug, maar zou dat als man nog wel kunnen, das ook weer niet handig miss..
:{ :{
tja... daar is weinig aan te doen vrees ik, zulke gevallen hou je altijd ;(
pi_160567965
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nou nee, gezien er iedere dag 465 kinderen worden geboren is 30 heel erg weinig.

Nee, maar wel het leven van 30 mannen/ jongens toch?
Of telt dat ook niet mee?
pi_160567980
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:52 schreef FANN het volgende:

[..]

Wie zegt dat al mannen/jongens het oneens waren met het geboren laten worden van die baby?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160568025
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Wie zegt dat al mannen/jongens het oneens waren met het geboren laten worden van die baby?
Ja, oké Snakey Lady komt met die bron, dus ik ga ook kijken, ten eerste denk ik dat die cijfers weinig zeggen want zoals het daar staat is het bijna niet te meten, hoe denk je dat ze dat moeten meten dan?

stond ook in dat stukje wat ik van die site had geplukt trouwens...

De abortuscijfers zijn, alhoewel een goede indicatie, niet te beschouwen als een incidentiecijfer voor ongewenste zwangerschappen. Er zijn meer ongewenste zwangerschappen dan abortussen, omdat een deel van de vrouwen dat ongewenst zwanger is niet zal overgaan tot het laten afbreken van de zwangerschap. Deze ongewenste zwangerschappen zijn in de statistieken niet terug te vinden als ongewenst.
  donderdag 10 maart 2016 @ 16:01:18 #207
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160568092
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:52 schreef FANN het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp jij de discussie verkeerd. ;)

De discussie is dat Gremms denkt dat er geen mannenpil is omdat er dan minder ''perongeluk'' zwangerschappen zullen zijn en dat de maatschappij dan in elkaar zou storten omdat het aantal geboren baby's dan drastisch omlaag zou gaan.
Ik geef aan dat dat drastisch wel meevalt gezien de meest perongeluk zwangerschappen eindigen in abortus.
Het gaat dus helemaal niet over de hoeveelheid abortussen, het gaat juist om de hoeveelheid geboren baby's die er met de mannenpil volgens hem niet meer zouden komen.

Dus wat 30 jongens daar nu mee te maken hebben ontgaat mij een beetje. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160568165
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 16:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp jij de discussie verkeerd. ;)

De discussie is dat Gremms denkt dat er geen mannenpil is omdat er dan minder ''perongeluk'' zwangerschappen zullen zijn en dat de maatschappij dan in elkaar zou storten omdat het aantal geboren baby's dan drastisch omlaag zou gaan.
Ik geef aan dat dat drastisch wel meevalt gezien de meest perongeluk zwangerschappen eindigen in abortus.
Het gaat dus helemaal niet over de hoeveelheid abortussen, het gaat juist om de hoeveelheid geboren baby's die er met de mannenpil volgens hem niet meer zouden komen.

Dus wat 30 jongens daar nu mee te maken hebben ontgaat mij een beetje. ;)
Jij komt toch met die site en met procenten? :D

De rest van de discussie slaat nergens op, het gaat mij om het aantal wat daar stond en 1% klinkt heel weinig maar als je het om gaat rekenen in kinderen is het toch anders, dat bedoelde ik te zeggen.

Maar nogmaals, die cijfertjes daar zeggen mij niet zoveel, lees maar eens op Fok in R&P
hoe vaak staat daar wel niet zo'n verhaal van ik ben zwanger, hij wil niet, maar ik wil het houden?

Best vaak hoor...
  donderdag 10 maart 2016 @ 16:09:12 #209
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160568239
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 16:05 schreef FANN het volgende:

[..]

Jij komt toch met die site en met procenten? :D

De rest van de discussie slaat nergens op, het gaat mij om het aantal wat daar stond en 1% klinkt heel weinig maar als je het om gaat rekenen in kinderen is het toch anders, dat bedoelde ik te zeggen.

Maar nogmaals, die cijfertjes daar zeggen mij niet zoveel, lees maar eens op Fok in R&P
hoe vaak staat daar wel niet zo'n verhaal van ik ben zwanger, hij wil niet, maar ik wil het houden?

Best vaak hoor...
Het was alleen om aan te geven dat het wel meevalt met de ongewenste zwangerschappen die dan niet geboren zouden worden gezien de meerderheid eindigt in een abortus.
En ja er is ook een gedeelte die het niet aangeeft als ongewenst maar dat is echt niet zo groot dat het een gehele maatschappij in elkaar zou laten storten.

En best vaak? zo'n 1x in de twee maanden, vergeleken met de dagelijkse berichten van een zwangerschap die wel gewild is. ;)

Maar denk jij wel dan dat wanneer de mannenpil komt de maatschappij in elkaar zou storten?
pi_160568267
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 16:09 schreef snakelady het volgende:
Maar denk jij wel dan dat wanneer de mannenpil komt de maatschappij in elkaar zou storten?
Nee totaal niet, ik weet ook niet waar hij zo'n gedachte vandaan haalt, ik vond het niet eens de moeite om er op in te gaan eigenlijk :')
  donderdag 10 maart 2016 @ 16:12:32 #211
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160568310
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 16:10 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee totaal niet, ik weet ook niet waar hij zo'n gedachte vandaan haalt, ik vond het niet eens de moeite om er op in te gaan eigenlijk :')
Oh, you know me, alles om de smartass uit te kunnen hangen. :P
pi_160568325
quote:
12s.gif Op donderdag 10 maart 2016 16:12 schreef snakelady het volgende:

[..]

Oh, you know me, alles om de smartass uit te kunnen hangen. :P
nah.. ja hebben we dat ook weer gehad :+
pi_160568380
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe bedoel je niet gebruikersvriendelijk???

Implantaatje en elke 3 maanden wat testosteron spuiten, daar tegenover staat 0 bijwerkingen.
Klinkt mij als vrouw hartstikke gebruikersvriendelijk in de oren. De pil voor de vrouw kan aardig wat bijwerkingen hebben, je moet er elke dag aan denken. Spiraaltje zetten is veel, maar geen pretje kan ik je uit ervaring vertellen, nuva ring moet je ook al aandacht aan besteden, implanon is ook een implantaat, prikpil is een paardenmiddel van heb ik jou daar.

Valt dus prima in lijn met wat vrouwen moeten doen voor anticonceptie. En wat doodnormaal wordt gevonden door de gemiddelde mens (m/v).

Zeg trouwens niet dat er niet geinversteerd wordt in ontwikkeling, ik zeg dat er niet geinvesteerd wordt in de werkende versie die er al is op de markt brengen. Zou dat wel zo zijn dan zou die wel op de markt geweest zijn namelijk.
Een spuit zetten is een stuk minder gebruikersvriendelijk dan een pil slikken. Overigens moest die spuit ook op een niet al te toffe plek gezet worden.

Waarom zou de prikpil veel ongemakkelijker zijn dan deze oplossing?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 10 maart 2016 @ 16:19:26 #214
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160568438
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 16:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Een spuit zetten is een stuk minder gebruikersvriendelijk dan een pil slikken. Overigens moest die spuit ook op een niet al te toffe plek gezet worden.

Hoezo, in je arm of bil toch?

Ik ben zo'n 3 jaar aan de prikpil geweest, dat is een soortgelijke spuit geloof ik en dat voel je niet eens. Beetje gevoelig voor een dagje er na maar dat is het dan ook. Hetzelfde als een griepprik.
Ik heb ook een lange tijd zelf geprikt in mijn buik (Hier in Denemarken mag ik dat niet meer) en dat is helemaal pijnloos.
pi_160568531
De grootste groep die je er waarschijnlijk mee helpt is de groep mannen die weg willen rennen voor hun verantwoordelijkheden. Je weet zelf dat als je hem der in hengelt er altijd een kans is op een zwangerschap.

Voor echt onverwachte zwangerschap (alle voorzorgsmaatregelen waren genomen) kan ik me nog iets voorstellen, maar zodra je ook maar een beetje laks bent is het je eigen schuld. Is in praktijk natuurlijk niets aan te doen/te controleren.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_160569332
quote:

[..]

Zou je het nou wél of niet doen als die pil er was?
Een spiraaltje laten inbrengen is ook geen pretje trouwens :+

pi_160570625
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:08 schreef FANN het volgende:

[..]

Zou je het nou wél of niet doen als die pil er was?
Een spiraaltje laten inbrengen is ook geen pretje trouwens :+

Ik denk het wel, waarom niet?
Een en ander afhankelijk van de bijwerkingen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_160570671
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ach, er is toch al overbevolking.... een krimping van de bevolking kan geen kwaad..
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_160570696
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:56 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja, oké Snakey Lady komt met die bron, dus ik ga ook kijken, ten eerste denk ik dat die cijfers weinig zeggen want zoals het daar staat is het bijna niet te meten, hoe denk je dat ze dat moeten meten dan?

stond ook in dat stukje wat ik van die site had geplukt trouwens...

De abortuscijfers zijn, alhoewel een goede indicatie, niet te beschouwen als een incidentiecijfer voor ongewenste zwangerschappen. Er zijn meer ongewenste zwangerschappen dan abortussen, omdat een deel van de vrouwen dat ongewenst zwanger is niet zal overgaan tot het laten afbreken van de zwangerschap. Deze ongewenste zwangerschappen zijn in de statistieken niet terug te vinden als ongewenst.

Wel mee eens hoor, dat die cijfers weinig zeggen. Het gaat daar maar net om degene die de statistieken in gaan als ongewenst/perongelukjes. De hoeveelheid abortussen zegt ook niets over de hoeveelheid ongewenste zwangerschappen die uitgedragen worden. Maar dat zegt ook niets over de hoeveelheid mannen/jongens die zelf ook liever geen abortus willen, die zo'n perongelukje liever ter wereld laten komen. Zegt dus helemaal niets over hoeveel "slachtoffers" er zijn bij mannen.

Maar wat Grems zegt is natuurlijk baarlijke onzin, dat de bevolking in elkaar zou donderen als er geen perongelukjes meer zijn omdat mannen zichzelf goed kunnen beschermen.
De meeste kinderen die geboren worden zijn gewoon gewenst, netjes met een wederzijdse afspraak verwekt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160570787
quote:

[..]

Schat van me, er is ook een implantaat voor vrouwen, wordt best veel toegepast. Een spuit zetten is ook een mogelijkheid voor vrouwen, wordt best veel toegepast. Een spiraal laten zetten in de baarmoedermond (ik neem geen 3de, laat liever de leidingen doorknippen dan nog een keer die pijn mee te maken) is ook een mogelijkheid voor vrouwen.

Waarom de prikpil een minder fijne oplossing is? Omdat daar veel mogelijke bijwerkingen aan zitten, het een paardenmiddel is.
De methode die er dus al is voor mannen (maar niet op de markt is) kent 0!!! bijwerkingen, geen enkele bijwerking dus.

Vind dit een beetje gehuil, wel van je vrouwelijke partner verwachten dat zij een middel neemt die of vrijwel hetzelfde is qua gebruik, of die de mogelijkheid tot nare bijwerkingen kent en dan zeggen ja dit wil ik niet want het is niet gebruiksvriendelijk. Het is wel gebruiksvriendelijk voor je vrouwelijke partner om al die nadelen alleen te moeten dragen? Met de kans dat het niet perfect werkt?
pi_160570811
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 18:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Schat van me, er is ook een implantaat voor vrouwen, wordt best veel toegepast. Een spuit zetten is ook een mogelijkheid voor vrouwen, wordt best veel toegepast. Een spiraal laten zetten in de baarmoedermond (ik neem geen 3de, laat liever de leidingen doorknippen dan nog een keer die pijn mee te maken) is ook een mogelijkheid voor vrouwen.

Waarom de prikpil een minder fijne oplossing is? Omdat daar veel mogelijke bijwerkingen aan zitten, het een paardenmiddel is.
De methode die er dus al is voor mannen (maar niet op de markt is) kent 0!!! bijwerkingen, geen enkele bijwerking dus.

Vind dit een beetje gehuil, wel van je vrouwelijke partner verwachten dat zij een middel neemt die of vrijwel hetzelfde is qua gebruik, of die de mogelijkheid tot nare bijwerkingen kent en dan zeggen ja dit wil ik niet want het is niet gebruiksvriendelijk. Het is wel gebruiksvriendelijk voor je vrouwelijke partner om al die nadelen alleen te moeten dragen? Met de kans dat het niet perfect werkt?
Lang verhaal kort, er is dus geen pil.
pi_160570852
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 18:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nee, dat de "mannenpil" geen pil is was al wel eventjes duidelijk, heb ook nooit gesteld dat dat een pil was, heb netjes uitgelegd dat het een implantaat is.
Wat alleen maar makkelijker is, want de rest van je vruchtbare leven elke dag netjes een pil nemen is iets wat maar weinig mensen (m/v) zonder foutjes volhouden.

Bij korte kuren zoals anti biotica is het al een probleem om mensen zover te krijgen dat ze die kuur netjes en volledig afmaken.
  donderdag 10 maart 2016 @ 19:01:55 #223
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160571411
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 18:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Ter aanvulling, met de prikpil krijg je ineens heel veel hormonen binnen en dat wordt dan geleidelijk aan minder.
Met een implantaat komt er iedere dag een klein beetje hormonen vrij, wat dus minde schadelijk is voor het lichaam.
pi_160572050
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 19:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ter aanvulling, met de prikpil krijg je ineens heel veel hormonen binnen en dat wordt dan geleidelijk aan minder.
Met een implantaat komt er iedere dag een klein beetje hormonen vrij, wat dus minde schadelijk is voor het lichaam.
Jij hebt de prilpil toch gehad? Heb jij daar nog bijwerkingen of andere nadelen aan ondervonden? Of werkte het verder als een zonnetje voor jou?
  donderdag 10 maart 2016 @ 19:45:42 #225
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160572830
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 19:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Jij hebt de prilpil toch gehad? Heb jij daar nog bijwerkingen of andere nadelen aan ondervonden? Of werkte het verder als een zonnetje voor jou?
Voor mij werkte het op zich wel prima, ik werd niet meer ongesteld wat ik fijn vond, verders weinig bijwerkingen gehad. Alleen net na het zetten vaak wel hoofdpijn en vermoeid.
Nu heb ik dus een implanon, maar nog te kort om daar echt iets over te zeggen, so far so good.

De enige anticonceptie middelen waar ik echt last van heb gehad is de pil (veel migraine) en mirena spiraal (erg veel krampen en hevige bloedingen)
  donderdag 10 maart 2016 @ 19:57:53 #226
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_160573189
Deze wet zal ongetwijfeld voortkomen uit de tijd dat de man de kostwinner van het gezin was. Inmiddels is dat niet meer zo en daarom slaat het nergens op dat de man juridisch gezien geen enkele input heeft over de geboorte van het kind.
pi_160573782
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 18:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

béétje lafjes is die wel hoor oO<

Een prikje krijgen wij ook wel eens :D
  donderdag 10 maart 2016 @ 20:24:11 #228
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160573977
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 20:18 schreef FANN het volgende:

[..]

béétje lafjes is die wel hoor oO<

Een prikje krijgen wij ook wel eens :D
dat zou wat zijn, komt er eindelijk anticonceptie voor mannen, vinden de mannen het te moeilijk/eng om het te gaan gebruiken. _O-
pi_160574011
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 20:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

dat zou wat zijn, komt er eindelijk anticonceptie voor mannen, vinden de mannen het te moeilijk/eng om het te gaan gebruiken. _O-
Ja, dát had ik ook niet verwacht :P
pi_160580843
Een 'prikpil' voor mij als man? Ik pieker er niet over! Geen naald in de buurt van mijn testikels!
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 20:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik vind emancipatie prima maar ik ga niet met mijn hormonenspiegels rotzooien. Het is bovendien al heel erg eerlijk verdeeld: de man gebruikt een condoom zolang hij geen kindjes wil verwekken en totdat hij zeker weet dat hij geen SOA heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-03-2016 23:23:09 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 10 maart 2016 @ 23:58:56 #231
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582121
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een 'prikpil' voor mij als man? Ik pieker er niet over! Geen naald in de buurt van mijn testikels!

[..]

Ik vind emancipatie prima maar ik ga niet met mijn hormonenspiegels rotzooien. Het is bovendien al heel erg eerlijk verdeeld: de man gebruikt een condoom zolang hij geen kindjes wil verwekken en totdat hij zeker weet dat hij geen SOA heeft.
Want een spiraal in de baarmoeder is zo prettig? :')
En vrouwen moeten altijd met hun hormoonspiegel rommelen als anticonceptie. :')

Hoe is een condoom gebruiken al eerlijk verdeeld? Vrouwen gebruiken die toch ook tegen SOA's?
Watje. ;)
pi_160582131
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

Watje. ;)
Niemand zegt dat.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:01:25 #233
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582149
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niemand zegt dat.
Ik vind het gewoon een slap excuus. ;)
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:01:33 #234
37769 erodome
Zweefteef
pi_160582152
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In je testikels? Waar haal je die onzin vandaan?

Maar je vindt het maar al te best dat je vrouwelijke partner met haar hormoonspiegel moet rotzooien zodat jij je nergens druk om hoeft te maken?
pi_160582169
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon een slap excuus. ;)
Het excuus gaat twee kanten op.

Heeft twee kanten.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:04:22 #236
37769 erodome
Zweefteef
pi_160582194
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Heeft twee kanten.
Niet echt.
pi_160582212
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet echt.
Voor de vrouw niet?
pi_160582226
We gaan het nu hebben over voorbehoedsmiddelen.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:07:46 #239
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582234
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Heeft twee kanten.
Het wordt toch gewoon verwacht van een vrouw? Er zijn extreem weinig mannen die zeggen "weet je wat, ga jij maar van al die hormonen af, we gebruiken voortaan wel alleen een condoom."
Nee, het bestaat dus het wordt verwacht van je dar je je lijf vanaf je tienerjaren tot je in de overgang gaat volstopt met hormonen.
Want dat is makkelijker dan comdooms...voor de man tenminste.

En dan komt er iets voor mannen, wat minder tot geen bijwerkingen heeft, en dan komen de smoesjes.

Ja, dan vind ik je best een watje.
pi_160582253
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het wordt toch gewoon verwacht van een vrouw? Er zijn extreem weinig mannen die zeggen "weet je wat, ga jij maar van al die hormonen af, we gebruiken voortaan wel alleen een condoom."
Nee, het bestaat dus het wordt verwacht van je dar je je lijf vanaf je tienerjaren tot je in de overgang gaat volstopt met hormonen.
Want dat is makkelijker dan comdooms...voor de man tenminste.

En dan komt er iets voor mannen, wat minder tot geen bijwerkingen heeft, en dan komen de smoesjes.

Ja, dan vind ik je best een watje.
Mijn keus kan dan zijn vrij zeker te zijn geen kind te krijgen. Dan gebruik ik een condoom.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:09:21 #241
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582255
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:06 schreef Jaroon het volgende:
We gaan het nu hebben over voorbehoedsmiddelen.
met de juiste voorbehoedsmiddel voor mannen hebben mannen heel die abortusclausule niet meer nodig. ;)
pi_160582262
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:09 schreef snakelady het volgende:

[..]

met de juiste voorbehoedsmiddel voor mannen hebben mannen heel die abortusclausule niet meer nodig. ;)
Klopt. Alleen wil ik wel graag de keuze voor de man.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:11:39 #243
37769 erodome
Zweefteef
pi_160582277
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Klopt. Alleen wil ik wel graag de keuze voor de man.
Er is toch een keuze als er een goed voorbehoedsmiddel is?
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:11:53 #244
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582281
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Mijn keus kan dan zijn vrij zeker te zijn geen kind te krijgen. Dan gebruik ik een condoom.
Jij wel ja, maar hij gaf al aan alleen condooms te gebruiken om SOA's tegen te gaan tot beide een soatest hebben gedaan, dan is het eerlijk verdeeld.
Want vrouwen hebben blijkbaar geen condooms nodig om SOA's tegen te gaan. :')
pi_160582284
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Er is toch een keuze als er een goed voorbehoedsmiddel is?
Niet altijd dus.
pi_160582294
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jij wel ja, maar hij gaf al aan alleen condooms te gebruiken om SOA's tegen te gaan tot beide een soatest hebben gedaan, dan is het eerlijk verdeeld.
Want vrouwen hebben blijkbaar geen condooms nodig om SOA's tegen te gaan. :')
Er is ook een keuze van een vrouw.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:17:13 #247
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160582341
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. De anticonceptiepil is een backupplan, met het condoom wordt bevruchting in principe al voorkomen als de man niet blundert.

quote:
Watje. ;)
Absoluut, ik ben een mietje met dit soort dingen. Met mij verreweg de meeste mannen. :)
Mannen zijn met bijna alles het sterke geslacht maar niet wat betreft pijntolerantie.
#NoDAPL
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:19:14 #248
37769 erodome
Zweefteef
pi_160582367
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet altijd dus.
Hoezo niet altijd?
Als je geen kinderen wil kan je dus (mits het op de markt komt) een voorbehoedsmiddel nemen die erg betrouwbaar is.

Er dan dus wel altijd een keuze.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:19:19 #249
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582369
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er is ook een keuze van een vrouw.
Het ergste is, het bestaat al! De enige reden waarom het nog niet op de markt is is omdat "de maatschappij" er nog niet klaar voor is.
Dus ze willen nog vijf tot tien jaar wachten met het op de markt brengen.

De enige reden waarom vrouwen dus nog steeds alle verantwoordelijheid hebben is omdat ze weten dat mannen er niet klaar voor zijn.

Ik kan niet wachten tot het er is, hoewel ik niet verwacht dat mannen het daadwerkelijk gaan gebruiken hebben ze dan geen excuus meer, had je maar aan de pil moeten gaan, was je ook geen vader geworden.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:21:45 #250
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582408
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. De anticonceptiepil is een backupplan, met het condoom wordt bevruchting in principe al voorkomen als de man niet blundert.

[..]

Absoluut, ik ben een mietje met dit soort dingen. Met mij verreweg de meeste mannen. :)
de implantaat gaat in de arm, komt dus niet in de buurt van je zaakje.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:22:36 #251
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160582427
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:01 schreef erodome het volgende:

[..]

In je testikels? Waar haal je die onzin vandaan?
Goed, in de balzak, neem het van mij als man maar aan dat het onderscheid betrekkelijk irrelevant is in deze context.

quote:
Maar je vindt het maar al te best dat je vrouwelijke partner met haar hormoonspiegel moet rotzooien zodat jij je nergens druk om hoeft te maken?
Van mij hoeft ze dat niet te doen, ik weet hoe je een condoom moet gebruiken. ;)
Als de vrouw in kwestie dat niet vertrouwt, spijtig, maar ik ga daarom nog niet zoiets doen.
#NoDAPL
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:24:08 #252
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582456
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Goed, in de balzak, neem het van mij als man maar aan dat het onderscheid betrekkelijk irrelevant is.

[..]

Van mij hoeft ze dat niet te doen, ik weet hoe je een condoom moet gebruiken. ;)
Dan ben jij een van de weinige mannen die het niet erg zou vinden om de gehele relatie condooms te gebruiken.
Velen willen het al niet op een ONS. :')
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:25:30 #253
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160582475
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

de implantaat gaat in de arm, komt dus niet in de buurt van je zaakje.
Jij hebt het over een implantaat in de arm maar dat is toch echt niet de beste vorm van anticonceptie voor de man, jij loopt achter!
http://www.telegraph.co.u(...)ange-everything.html
#NoDAPL
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:26:13 #254
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160582493
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dan ben jij een van de weinige mannen die het niet erg zou vinden om de gehele relatie condooms te gebruiken.
Velen willen het al niet op een ONS. :')
Niet de gehele relatie, enkel totdat en zolang we besluiten om kindjes te maken. Ik neem aan dat jij dat bedoelde. ;)
Tja, je moet er wat voor over hebben. Liever dat dan de alternatieven.
#NoDAPL
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:26:28 #255
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582497
Nog eem frapant feitje, er bestaat al een werkende mannenpil sinds halverwegen jaren '70!!!
En de testpersonen waren zeer tevreden.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:26:56 #256
37769 erodome
Zweefteef
pi_160582505
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Goed, in de balzak, neem het van mij als man maar aan dat het onderscheid betrekkelijk irrelevant is in deze context.

[..]

Als de vrouw in kwestie dat niet vertrouwt, spijtig, maar ik ga daarom nog niet zoiets doen.
Ook niet in je balzak.... Gewoon helemaal niet in je geslachtsdelen.

Maar jij doet het dus altijd met condoom? Of wil je toch zonder op ten duur en moet zij er maar voor zorgen dat er geen zwangerschap ontstaat?
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:27:32 #257
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582514
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij hebt het over een implantaat in de arm maar dat is toch echt niet de beste vorm van anticonceptie voor de man, jij loopt achter!
http://www.telegraph.co.u(...)ange-everything.html
waarom niet? Ik heb ook een anticonceptie implantaat in mijn arm. ;)

Dat is dus een andere dan die jij nu laat zien.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:28:37 #258
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160582529
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:26 schreef snakelady het volgende:
Nog eem frapant feitje, er bestaat al een werkende mannenpil sinds halverwegen jaren '70!!!
En de testpersonen waren zeer tevreden.
Leuk voor hen maar ik pieker er niet over. Maar vooruit, wat is het werkingsmechanisme van de pil waar jij het over hebt? Rotzooit het met hormonenspiegels? Zo ja, beïnvloedt het negatief de concentraties van mannelijke en vrouwelijke geslachtshormonen? De meeste mannen zitten er namelijk niet op te wachten dat hun testosteronspiegel daalt. ;)
#NoDAPL
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:29:34 #259
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160582542
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

waarom niet? Ik heb ook een anticonseptie implantaat in mijn arm. ;)
Iedereen moet dat voor zichzelf kiezen. Ik rotzooi niet met mijn lichaam.
#NoDAPL
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:30:46 #260
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160582560
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Ook niet in je balzak.... Gewoon helemaal niet in je geslachtsdelen.
Nu loop ook jij achter maar op een andere manier. ;)
Zie de koppeling naar The Telegraph die ik net gaf.

quote:
Maar jij doet het dus altijd met condoom? Of wil je toch zonder op ten duur en moet zij er maar voor zorgen dat er geen zwangerschap ontstaat?
Daar heb ik net al antwoord op gegeven.
#NoDAPL
pi_160582581
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoezo niet altijd?
Als je geen kinderen wil kan je dus (mits het op de markt komt) een voorbehoedsmiddel nemen die erg betrouwbaar is.

Er dan dus wel altijd een keuze.
Voor beiden. Als het werkt.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:32:16 #262
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582582
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leuk voor hen maar ik pieker er niet over. Maar vooruit, wat is het werkingsmechanisme van de pil waar jij het over hebt? Rotzooit het met hormonenspiegels? Zo ja, beïnvloedt het negatief de concentraties van mannelijke en vrouwelijke geslachtshormonen? De meeste mannen zitten er namelijk niet op te wachten dat hun testosteronspiegel daalt. ;)
volgens de tespersonen (google maar even op hormoon implantaat mannen, ik zit op mijn telefoon en die doet moeilijk met linkjes) zijn er haast geen vervelende bijwerkingen, in iedergeval minder dan bij de vrouw.

En denk je dat vrouwen zitten te wachten op al die hormonen in hun lijf? Daar wordt altijd heel makkelijk over gedacht door verreweg de meeste mannen.
pi_160582593
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

volgens de tespersonen (google maar even op hormoon implantaat mannen, ik zit op mijn telefoon en die doet moeilijk met linkjes) zijn er haast geen vervelende bijwerkingen, in iedergeval minder dan bij de vrouw.

En denk je dat vrouwen zitten te wachten op al die hormonen in hun lijf? Daar wordt altijd heel makkelijk over gedacht door verreweg de meeste mannen.
Dat is idd een overweging.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:33:41 #264
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160582594
Als ik zulke zotte toestanden zou doen dan toch maar de nieuwere methode in plaats van zo'n implantaat (10 jaar lang geen gezeik en voor zo ver bekend geen negatieve effecten) maar geen van beide zal ooit gebeuren. :)
#NoDAPL
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:34:21 #265
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582602
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Iedereen moet dat voor zichzelf kiezen. Ik rotzooi niet met mijn lichaam.
Maar dan ook niet klagen als ze wel zwanger wordt en er vandoor gaan als het gebeurd.
Nu verwacht ik dat niet van jou maar heerlijk dat dat dan niet meer kan. ;)
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:35:38 #266
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582618
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als ik zulke zotte toestanden zou doen dan toch maar de nieuwere methode in plaats van zo'n implantaat (10 jaar lang geen gezeik en voor zo ver bekend geen negatieve effecten) maar geen van beide zal ooit gebeuren. :)
Vind je het ook zotte toestanden dan dat vrouwen dit al jaren doen?
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:36:51 #267
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160582626
quote:

[..]

Ik heb het net even opgezocht, die methode verlaagt inderdaad de testosteronspiegel, no bloody way dat ik dat ooit zou doen, dat gaat ten koste van je spierkracht en dat is een big no no voor mij als man. Zoals je kan lezen is er tegenwoordig een betere methode voor mannen die tijdelijk onvruchtbaar willen worden.
#NoDAPL
pi_160582628
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is ook raar. Maar zie maar mensen te vinden die meegaan in dat verhaal. Tot nu toe....
pi_160582643
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb het net even opgezocht, die methode verlaagt inderdaad de testosteronspiegel, no bloody way dat ik dat ooit zou doen, dat gaat ten koste van je spierkracht en dat is een big no no voor mij als man. Zoals je kan lezen is er tegenwoordig een betere methode voor mannen die tijdelijk onvruchtbaar willen worden.
Wel raar dat van vrouwen dat verwacht werd.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:40:18 #270
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160582667
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het zijn sowieso zotte toestanden en het is bepaald niet probleemloos, het gebruik van de anticonceptiepil. Veel vrouwen hebben nadelige effecten (gemoedsverandering door gerotzooi met hormonenspiegels) en vaak is het een zoektocht naar de pil die het minste nadelige effecten heeft.

quote:
Maar dan ook niet klagen als ze wel zwanger wordt en er vandoor gaan als het gebeurd.
Niets persoonlijks maar deze grammaticale fout werkt op mijn zenuwen: "gebeurt". ;)
Ik zou er inderdaad nooit vandoor gaan als mijn vriendin zwanger wordt, ook als het ongepland is. Als kerel neem je je verantwoordelijkheid.
#NoDAPL
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:40:32 #271
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582671
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En daarom krijg je dan dus ook driemaandelijkse testosteron injecties, met het resultaat dat er dan weinig tot geen bijwerkingen zijn.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:41:08 #272
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160582678
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wel raar dat van vrouwen dat verwacht werd.
Ik verwacht niets, ik heb er alle vertrouwen in dat het condoom goed werkt als ik het goed gebruik. ;)
#NoDAPL
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:42:04 #273
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582686
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het zijn sowieso zotte toestanden en het is bepaald niet probleemloos, het gebruik van de anticonceptiepil. Veel vrouwen hebben nadelige effecten (gemoedsverandering door gerotzooi met hormonenspiegels) en vaak is het een zoektocht naar de pil die het minste nadelige effecten heeft.

[..]

Niets persoonlijks maar deze grammaticale fout werkt op mijn zenuwen: "gebeurt". ;)
Ik zou er inderdaad nooit vandoor gaan als mijn vriendin zwanger wordt, ook als het ongepland is. Als kerel neem je je verantwoordelijkheid.
Grappig, ik zit op mijn telefoon en die veranderd het dus. ;)
pi_160582687
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik verwacht niets, ik heb er alle vertrouwen in dat het condoom goed werkt als ik het goed gebruik. ;)
Dat is dan de uitkomst. En een keuze. In deze.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:42:39 #275
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160582691
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

En daarom krijg je dan dus ook driemaandelijkse testosteron injecties, met het resultaat dat er dan weinig tot geen bijwerkingen zijn.
Zoals je kan lezen heb je met de nieuwe methode maar 1 injectie nodig per 10 jaar, of meer als je tussentijds terug vruchtbaar wil worden en dit zonder gerotzooi met je hormoonspiegels etc.
#NoDAPL
pi_160582698
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

Grappig, ik zit op mijn telefoon en die veranderd het dus. ;)
Ontworpen door een man. Je denkt toch niet dat we helemaal gek zijn?
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:44:01 #277
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160582706
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is dan de uitkomst. En een keuze. In deze.
Inderdaad.
#NoDAPL
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:44:49 #278
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582714
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ontworpen door een man. Je denkt toch niet dat we helemaal gek zijn?
Nah, die herkent gewoon niet wanneer het verleden tijd of tegenwoordige tijd is. Neem ik aan.
pi_160582730
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nah, die herkent gewoon niet wanneer het verleden tijd of tegenwoordige tijd is. Neem ik aan.
Dat is een aanname op de rand van belediging.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:46:33 #280
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582736
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zoals je kan lezen heb je met de nieuwe methode maar 1 injectie nodig per 10 jaar, of meer als je tussentijds terug vruchtbaar wil worden en dit zonder gerotzooi met je hormoonspiegels etc.
Ook prima natuurlijk, maar ik kan mij voorstellen dat sommige mannen een korte termijn oplossing willen met het zicht op toch wel kinderen binnen niet al te lange tijd.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:47:19 #281
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582742
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is een aanname op de rand van belediging.
Nee, ik zie mijn telefoon als geslachtloos. :P
pi_160582761
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:47 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, ik zie mijn telefoon als geslachtloos. :P
Je bent zelf de baas. ;)
  vrijdag 11 maart 2016 @ 00:52:53 #283
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582800
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:48 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je bent zelf de baas. ;)
Dat hoop ik, hoewel mijn telefoon er soms anders over denkt lijkt het. ;)
pi_160582813
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat hoop ik, hoewel mijn telefoon er soms anders over denkt lijkt het. ;)
Heb ik ook. Dat heeft meer met leeftijd te maken.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 01:00:27 #285
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160582878
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:54 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Heb ik ook. Dat heeft meer met leeftijd te maken.
Met die van mij of met die van de telefoon? :P
pi_160582900
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 01:00 schreef snakelady het volgende:

[..]

Met die van mij of met die van de telefoon? :P
Koop geen nieuw model........
pi_160584671
quote:

[..]

én de meeste vrouwen :X
compact en kleverig.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 09:03:40 #288
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160584684
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:02 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

én de meeste vrouwen :X
Dat ook ja inderdaad.
pi_160585674
Ik zou direct een mannenpil slikken. Ik overweeg ook sterilisatie, omdat ik er vrij zeker van ben nooit kinderen te willen. Ik zie niet zo goed in waarom de man niet een pil zou mogen slikken, maar de vrouw wel allerlei fratsen uit moet halen om bevruchting te voorkomen.

Gelijke monniken, gelijke kappen. Daarover gesproken, ik vind ook dat een man afstand moet kunnen doen van een kind als hij deze niet wenst maar de vrouw wel nadat zij ongewild zwanger is geraakt. Iedereen moet volledig vrij gelaten worden in zijn of haar keuzes en mensen verplichten hun verantwoordelijkheden te nemen omdat jouw morele kompas nog naar het jaar 1413 wijst vind ik niet meer van deze tijd.

Wat het recht van mannen om niets met een kind te maken te willen hebben uit verhouding trekt met het recht van de vrouw om zelf over het houden van een kind te beslissen is dat de man er geen 'last' van heeft als hij afstand doet. Geen ingreep, geen morele bezwaren, geen klachten of bijwerkingen. Dat is helaas hoe de natuur werkt, maar dat mag geen reden zijn om mannen iets op te leggen waar zij niet toe bereid zijn.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 11:21:48 #290
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_160586745
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:18 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zou direct een mannenpil slikken. Ik overweeg ook sterilisatie, omdat ik er vrij zeker van ben nooit kinderen te willen. Ik zie niet zo goed in waarom de man niet een pil zou mogen slikken, maar de vrouw wel allerlei fratsen uit moet halen om bevruchting te voorkomen.

Gelijke monniken, gelijke kappen. Daarover gesproken, ik vind ook dat een man afstand moet kunnen doen van een kind als hij deze niet wenst maar de vrouw wel nadat zij ongewild zwanger is geraakt. Iedereen moet volledig vrij gelaten worden in zijn of haar keuzes en mensen verplichten hun verantwoordelijkheden te nemen omdat jouw morele kompas nog naar het jaar 1413 wijst vind ik niet meer van deze tijd.

Wat het recht van mannen om niets met een kind te maken te willen hebben uit verhouding trekt met het recht van de vrouw om zelf over het houden van een kind te beslissen is dat de man er geen 'last' van heeft als hij afstand doet. Geen ingreep, geen morele bezwaren, geen klachten of bijwerkingen. Dat is helaas hoe de natuur werkt, maar dat mag geen reden zijn om mannen iets op te leggen waar zij niet toe bereid zijn.
Ik snap je punt, maar zo'n mannenabortus is natuurlijk wel een heel makkelijke manier om afstand te doen van al je verantwoordelijkheden. Er valt wat voor te zeggen als je allebei anti-conceptie gebruikt en dan extreem ongelukkig alsnog iemand zwanger maakt, maar nu weet je zelf ook wel waar zo'n optie het meeste voor gebruikt gaat worden.

Verder, hoe ga je onderscheid maken tussen vrouwen die ongewild zwanger zijn en vrouwen die wel een kind wilden maar waarbij de man later wegloopt omdat hij zich toch bedacht heeft?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_160586860
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar zo'n mannenabortus is natuurlijk wel een heel makkelijke manier om afstand te doen van al je verantwoordelijkheden. Er valt wat voor te zeggen als je allebei anti-conceptie gebruikt en dan extreem ongelukkig alsnog iemand zwanger maakt, maar nu weet je zelf ook wel waar zo'n optie het meeste voor gebruikt gaat worden.

Verder, hoe ga je onderscheid maken tussen vrouwen die ongewild zwanger zijn en vrouwen die wel een kind wilden maar waarbij de man later wegloopt omdat hij zich toch bedacht heeft?
Het is alleen maar makkelijk voor de man omdat het voor de vrouw een ontzettend gedoe is om van een zwangerschap af te komen. Dat de natuur zo werkt kun je moeilijk de man kwalijk nemen. Maar als je voorbij de fysieke abortus kijkt kan elke vrouw in theorie ook haar 'verantwoordelijkheden' ontlopen. Ik zie het overigens niet als verantwoordelijkheden. Dingen kunnen nu eenmaal gebeuren en mensen moeten gewoon de mogelijkheid krijgen om dingen ongedaan te maken als die mogelijkheid redelijkerwijs bestaat.

En het is toch gewoon mogelijk om het mannen niet toe te staan na 12 weken zwangerschap nog af te zien van hun aandeel in de opvoeding van het kind? Het lijkt me niet de bedoeling dat een man nog twee weken voor de bevalling kan besluiten dat hij er toch geen zin in heeft, bij nader inzien.
pi_160588740
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:18 schreef Mystikvm het volgende:
Ah... gelukkig er is er ééntje die durft ..

Ik heb het al die tijd opgenomen voor de heren hier maar dat ineens nu alle heren die ''pil'' zouden
afwijzen ''omdat het iets zou doen met je hormonen'' valt me wel héél erg tegen, al die pillen
die vrouwen moeten slikken om te voorkomen dat ze niet zwanger worden zijn nog veel slechter als ik dat artikel over de mannenpil (implantaat) goed heb gelezen.

Heren jullie vallen me écht tegen :'(
pi_160593103
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 12:57 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik heb het al die tijd opgenomen voor de heren hier maar dat ineens nu alle heren die ''pil'' zouden
afwijzen ''omdat het iets zou doen met je hormonen'' valt me wel héél erg tegen, al die pillen
die vrouwen moeten slikken om te voorkomen dat ze niet zwanger worden zijn nog veel slechter als ik dat artikel over de mannenpil (implantaat) goed heb gelezen.

Het is ook vooral om zelf controle te kunnen houden. Ik wil heel erg graag niet zomaar vader worden. Waarom zou ik het dan aan anderen overlaten om dat te voorkomen? Natuurlijk kun je een condoom gebruiken, maar ik doe dat liever niet als het niet nodig is.

Ik weet van vrouwen die baat hebben bij het niet slikken van de pil, of voor wie een bepaalde vorm van anticonceptie geen optie is. Ik vind het dan heel raar dat je de vrouw dan toch dwingt om iets te gebruiken terwijl je er zelf net zo goed iets aan zou kunnen doen.

Als je als man een pil zou kunnen slikken die voorkomt dat je vruchtbaar bent, dan is dit hele probleem van mannen die ongewenst vader worden omdat hun (bed)partner zelf de anticonceptie vergeten is in één keer opgelost. Dan houd je het lekker bij jezelf en kan niemand je kwalijk nemen dat je niet je best hebt gedaan om zwangerschap te voorkomen.
pi_160593133
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 12:57 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik had het er ook wel voor over. Dan maar testosteron shots. ;)
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:25:56 #295
37769 erodome
Zweefteef
pi_160593256
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:19 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het is ook vooral om zelf controle te kunnen houden. Ik wil heel erg graag niet zomaar vader worden. Waarom zou ik het dan aan anderen overlaten om dat te voorkomen? Natuurlijk kun je een condoom gebruiken, maar ik doe dat liever niet als het niet nodig is.

Ik weet van vrouwen die baat hebben bij het niet slikken van de pil, of voor wie een bepaalde vorm van anticonceptie geen optie is. Ik vind het dan heel raar dat je de vrouw dan toch dwingt om iets te gebruiken terwijl je er zelf net zo goed iets aan zou kunnen doen.

Als je als man een pil zou kunnen slikken die voorkomt dat je vruchtbaar bent, dan is dit hele probleem van mannen die ongewenst vader worden omdat hun (bed)partner zelf de anticonceptie vergeten is in één keer opgelost. Dan houd je het lekker bij jezelf en kan niemand je kwalijk nemen dat je niet je best hebt gedaan om zwangerschap te voorkomen.
Denk wel dat het zaak is dat mannen gaan eisen in grotere groepen dat het middel dat er nu al is op de markt komt, laten weten dat de afzetmarkt daarvoor groot genoeg is. (als dat zo is, dat hoop ik dan maar, zou raar zijn als dat niet zo is als je hoort hoeveel mannen zich zorgen maken over hun veiligheid op dit gebied)
Dat zal er ook voor zorgen dat de ontwikkeling van andere middelen sneller zal gaan, nu is het echt ontwikkeling voor ooit een keer in de toekomst, zonder het idee dat ze er vrijwel gelijk aan kunnen gaan verdienen (terugverdienen).

Snap niet zo goed waarom dat niet gedaan wordt. Als ik een man zou zijn zou ik echt staan te springen om dat soort oplossingen.
Als vrouw zijnde zou ik die dubbele bescherming heel erg prettig vinden, dat maakt de kans dat het fout gaa astronomisch klein, de kans dat 2 middelen tegelijkertijd falen in die vruchtbare periode is verwaarloosbaar.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:55:13 #296
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160593880
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Snap niet zo goed waarom dat niet gedaan wordt. Als ik een man zou zijn zou ik echt staan te springen om dat soort oplossingen.
Als vrouw zijnde zou ik die dubbele bescherming heel erg prettig vinden, dat maakt de kans dat het fout gaa astronomisch klein, de kans dat 2 middelen tegelijkertijd falen in die vruchtbare periode is verwaarloosbaar.
Ik denk dat veel mannen het nu wel makkelijk vinden, ze hoeven zelf nergens over na te denken en mocht het misgaan kunnen ze de dame de schuld geven, het was immers haar verantwoordelijkheid. (in hun ogen)
pi_160594062
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mannen het nu wel makkelijk vinden, ze hoeven zelf nergens over na te denken en mocht het misgaan kunnen ze de dame de schuld geven, het was immers haar verantwoordelijkheid. (in hun ogen)
Wat een seksistische opmerking weer. _O-
  vrijdag 11 maart 2016 @ 17:07:53 #298
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160594183
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:02 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wat een seksistische opmerking weer. _O-
Wat is er seksistisch aan? Je ziet hier in het topic dat de meerderheid er niet op zit te springen.
pi_160594231
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat is er seksistisch aan? Je ziet hier in het topic dat de meerderheid er niet op zit te springen.
Dit topic met maar een handjevol kerels waarvan een aantal er wel om zitten te springen is niet representatief en je generaliseert vanuit je eigen vooroordelen.
Als ik een dergelijke opmerking maak over vrouwen dan weet je niet hoe snel je seksist moet roepen...
  vrijdag 11 maart 2016 @ 17:10:41 #300
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160594260
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:09 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dit topic met maar een handjevol kerels waarvan een aantal er wel om zitten te springen is niet representatief en je generaliseert vanuit je eigen vooroordelen.
Als ik een dergelijke opmerking maak over vrouwen dan weet je niet hoe snel je seksist moet roepen...
ach, jij generaliseert er zelf ook altijd op los wanneer het om vrouwen gaat en nog veel erger, dus doe nu niet zo gepikeerd. :D

Je bent zelf geen haar beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')