Ontworpen door een man. Je denkt toch niet dat we helemaal gek zijn?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 00:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Grappig, ik zit op mijn telefoon en die veranderd het dus.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 00:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is dan de uitkomst. En een keuze. In deze.
Nah, die herkent gewoon niet wanneer het verleden tijd of tegenwoordige tijd is. Neem ik aan.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 00:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ontworpen door een man. Je denkt toch niet dat we helemaal gek zijn?
Dat is een aanname op de rand van belediging.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 00:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nah, die herkent gewoon niet wanneer het verleden tijd of tegenwoordige tijd is. Neem ik aan.
Ook prima natuurlijk, maar ik kan mij voorstellen dat sommige mannen een korte termijn oplossing willen met het zicht op toch wel kinderen binnen niet al te lange tijd.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 00:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals je kan lezen heb je met de nieuwe methode maar 1 injectie nodig per 10 jaar, of meer als je tussentijds terug vruchtbaar wil worden en dit zonder gerotzooi met je hormoonspiegels etc.
Nee, ik zie mijn telefoon als geslachtloos.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 00:46 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is een aanname op de rand van belediging.
Je bent zelf de baas.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 00:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, ik zie mijn telefoon als geslachtloos.
Dat hoop ik, hoewel mijn telefoon er soms anders over denkt lijkt het.quote:
Heb ik ook. Dat heeft meer met leeftijd te maken.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 00:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat hoop ik, hoewel mijn telefoon er soms anders over denkt lijkt het.
Met die van mij of met die van de telefoon?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 00:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Heb ik ook. Dat heeft meer met leeftijd te maken.
Koop geen nieuw model........quote:Op vrijdag 11 maart 2016 01:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Met die van mij of met die van de telefoon?
én de meeste vrouwenquote:Op vrijdag 11 maart 2016 00:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
volgens de tespersonen (google maar even op hormoon implantaat mannen, ik zit op mijn telefoon en die doet moeilijk met linkjes) zijn er haast geen vervelende bijwerkingen, in iedergeval minder dan bij de vrouw.
En denk je dat vrouwen zitten te wachten op al die hormonen in hun lijf? Daar wordt altijd heel makkelijk over gedacht door verreweg de meeste mannen.
Dat ook ja inderdaad.quote:
Ik snap je punt, maar zo'n mannenabortus is natuurlijk wel een heel makkelijke manier om afstand te doen van al je verantwoordelijkheden. Er valt wat voor te zeggen als je allebei anti-conceptie gebruikt en dan extreem ongelukkig alsnog iemand zwanger maakt, maar nu weet je zelf ook wel waar zo'n optie het meeste voor gebruikt gaat worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:18 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zou direct een mannenpil slikken. Ik overweeg ook sterilisatie, omdat ik er vrij zeker van ben nooit kinderen te willen. Ik zie niet zo goed in waarom de man niet een pil zou mogen slikken, maar de vrouw wel allerlei fratsen uit moet halen om bevruchting te voorkomen.
Gelijke monniken, gelijke kappen. Daarover gesproken, ik vind ook dat een man afstand moet kunnen doen van een kind als hij deze niet wenst maar de vrouw wel nadat zij ongewild zwanger is geraakt. Iedereen moet volledig vrij gelaten worden in zijn of haar keuzes en mensen verplichten hun verantwoordelijkheden te nemen omdat jouw morele kompas nog naar het jaar 1413 wijst vind ik niet meer van deze tijd.
Wat het recht van mannen om niets met een kind te maken te willen hebben uit verhouding trekt met het recht van de vrouw om zelf over het houden van een kind te beslissen is dat de man er geen 'last' van heeft als hij afstand doet. Geen ingreep, geen morele bezwaren, geen klachten of bijwerkingen. Dat is helaas hoe de natuur werkt, maar dat mag geen reden zijn om mannen iets op te leggen waar zij niet toe bereid zijn.
Het is alleen maar makkelijk voor de man omdat het voor de vrouw een ontzettend gedoe is om van een zwangerschap af te komen. Dat de natuur zo werkt kun je moeilijk de man kwalijk nemen. Maar als je voorbij de fysieke abortus kijkt kan elke vrouw in theorie ook haar 'verantwoordelijkheden' ontlopen. Ik zie het overigens niet als verantwoordelijkheden. Dingen kunnen nu eenmaal gebeuren en mensen moeten gewoon de mogelijkheid krijgen om dingen ongedaan te maken als die mogelijkheid redelijkerwijs bestaat.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 11:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar zo'n mannenabortus is natuurlijk wel een heel makkelijke manier om afstand te doen van al je verantwoordelijkheden. Er valt wat voor te zeggen als je allebei anti-conceptie gebruikt en dan extreem ongelukkig alsnog iemand zwanger maakt, maar nu weet je zelf ook wel waar zo'n optie het meeste voor gebruikt gaat worden.
Verder, hoe ga je onderscheid maken tussen vrouwen die ongewild zwanger zijn en vrouwen die wel een kind wilden maar waarbij de man later wegloopt omdat hij zich toch bedacht heeft?
Ah... gelukkig er is er ééntje die durft ..quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:18 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zou direct een mannenpil slikken. Ik overweeg ook sterilisatie, omdat ik er vrij zeker van ben nooit kinderen te willen. Ik zie niet zo goed in waarom de man niet een pil zou mogen slikken, maar de vrouw wel allerlei fratsen uit moet halen om bevruchting te voorkomen.
Het is ook vooral om zelf controle te kunnen houden. Ik wil heel erg graag niet zomaar vader worden. Waarom zou ik het dan aan anderen overlaten om dat te voorkomen? Natuurlijk kun je een condoom gebruiken, maar ik doe dat liever niet als het niet nodig is.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 12:57 schreef FANN het volgende:
[..]
Ah... gelukkig er is er ééntje die durft ..
Ik heb het al die tijd opgenomen voor de heren hier maar dat ineens nu alle heren die ''pil'' zouden
afwijzen ''omdat het iets zou doen met je hormonen'' valt me wel héél erg tegen, al die pillen
die vrouwen moeten slikken om te voorkomen dat ze niet zwanger worden zijn nog veel slechter als ik dat artikel over de mannenpil (implantaat) goed heb gelezen.
Heren jullie vallen me écht tegen
Ik had het er ook wel voor over. Dan maar testosteron shots.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 12:57 schreef FANN het volgende:
[..]
Ah... gelukkig er is er ééntje die durft ..
Ik heb het al die tijd opgenomen voor de heren hier maar dat ineens nu alle heren die ''pil'' zouden
afwijzen ''omdat het iets zou doen met je hormonen'' valt me wel héél erg tegen, al die pillen
die vrouwen moeten slikken om te voorkomen dat ze niet zwanger worden zijn nog veel slechter als ik dat artikel over de mannenpil (implantaat) goed heb gelezen.
Heren jullie vallen me écht tegen
Denk wel dat het zaak is dat mannen gaan eisen in grotere groepen dat het middel dat er nu al is op de markt komt, laten weten dat de afzetmarkt daarvoor groot genoeg is. (als dat zo is, dat hoop ik dan maar, zou raar zijn als dat niet zo is als je hoort hoeveel mannen zich zorgen maken over hun veiligheid op dit gebied)quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is ook vooral om zelf controle te kunnen houden. Ik wil heel erg graag niet zomaar vader worden. Waarom zou ik het dan aan anderen overlaten om dat te voorkomen? Natuurlijk kun je een condoom gebruiken, maar ik doe dat liever niet als het niet nodig is.
Ik weet van vrouwen die baat hebben bij het niet slikken van de pil, of voor wie een bepaalde vorm van anticonceptie geen optie is. Ik vind het dan heel raar dat je de vrouw dan toch dwingt om iets te gebruiken terwijl je er zelf net zo goed iets aan zou kunnen doen.
Als je als man een pil zou kunnen slikken die voorkomt dat je vruchtbaar bent, dan is dit hele probleem van mannen die ongewenst vader worden omdat hun (bed)partner zelf de anticonceptie vergeten is in één keer opgelost. Dan houd je het lekker bij jezelf en kan niemand je kwalijk nemen dat je niet je best hebt gedaan om zwangerschap te voorkomen.
Ik denk dat veel mannen het nu wel makkelijk vinden, ze hoeven zelf nergens over na te denken en mocht het misgaan kunnen ze de dame de schuld geven, het was immers haar verantwoordelijkheid. (in hun ogen)quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Snap niet zo goed waarom dat niet gedaan wordt. Als ik een man zou zijn zou ik echt staan te springen om dat soort oplossingen.
Als vrouw zijnde zou ik die dubbele bescherming heel erg prettig vinden, dat maakt de kans dat het fout gaa astronomisch klein, de kans dat 2 middelen tegelijkertijd falen in die vruchtbare periode is verwaarloosbaar.
Wat een seksistische opmerking weer.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mannen het nu wel makkelijk vinden, ze hoeven zelf nergens over na te denken en mocht het misgaan kunnen ze de dame de schuld geven, het was immers haar verantwoordelijkheid. (in hun ogen)
Wat is er seksistisch aan? Je ziet hier in het topic dat de meerderheid er niet op zit te springen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 17:02 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Wat een seksistische opmerking weer.
Dit topic met maar een handjevol kerels waarvan een aantal er wel om zitten te springen is niet representatief en je generaliseert vanuit je eigen vooroordelen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 17:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat is er seksistisch aan? Je ziet hier in het topic dat de meerderheid er niet op zit te springen.
ach, jij generaliseert er zelf ook altijd op los wanneer het om vrouwen gaat en nog veel erger, dus doe nu niet zo gepikeerd.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 17:09 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dit topic met maar een handjevol kerels waarvan een aantal er wel om zitten te springen is niet representatief en je generaliseert vanuit je eigen vooroordelen.
Als ik een dergelijke opmerking maak over vrouwen dan weet je niet hoe snel je seksist moet roepen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |