En hopelijk stoppen met zo'n enorme krent te zijn. Help je jezelf niet mee en is enorm onaantrekkelijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 19:51 schreef Deezertje het volgende:
Openstaan voor hulp, zelf aanmelden en gesprekken aangaan.
Dat is ook een punt waar ik aan moet werken, want ik heb het wel. Ik geef mijn geld graag uit aan zichtbare, tastbare dingen. Sporten, bioscoop, voedsel is heel duidelijk wat je er voor krijgt. Hulp tja, ik denk dan meteen is dat 60 euro per uur waard?? Tegenwoordig kan je alles zelf opzoeken op internet toch?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 19:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
En hopelijk stoppen met zo'n enorme krent te zijn. Help je jezelf niet mee en is enorm onaantrekkelijk.
En dat is dus een bijzonder domme gedachte. Ja, je kunt dingen opzoeken, maar de specifieke, persoonlijke details en van daaruit ook oplossingen zitten toch vooral in de menselijke interactie met je hulpverlener/groep. Niet in een boek met dode letters.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 19:57 schreef Deezertje het volgende:
Hulp tja, ik denk dan meteen is dat 60 euro per uur waard?? Tegenwoordig kan je alles zelf opzoeken op internet toch?![]()
Ik wacht het gesprek met de huisarts en de gemeente af en de cursus start eind april, en dat is al zo. Daarna als het goed is ook bijna klaar met studie en rijbewijs proberen... dus dat externe hulp zoeken puntje stel ik nog even uit.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dat is dus een bijzonder domme gedachte. Ja, je kunt dingen opzoeken, maar de specifieke, persoonlijke details en van daaruit ook oplossingen zitten toch vooral in de menselijke interactie met je hulpverlener/groep. Niet in een boek met dode letters.
En ja, dat is die investering van 60 euro per uur meer dan waard. Tenzij je de rest van je leven een beetje in de zijlijn van het leven wil blijven figureren.
Uiteraard. Waarom alles aangrijpen als je ook halfslachtig kunt blijven aanmodderen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:02 schreef Deezertje het volgende:
Ik wacht het gesprek met de huisarts en de gemeente af en de cursus start eind april, en dat is al zo. Daarna als het goed is ook bijna klaar met studie en rijbewijs proberen... dus dat externe hulp zoeken puntje stel ik nog even uit.
Die cursus is vanuit RET-principe, anders overlapt 't misschien weer..quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Uiteraard. Waarom alles aangrijpen als je ook halfslachtig kunt blijven aanmodderen.
Thanks. Kannerhuis bekend mee, maar ik vind al die trainingen zo kinderlijk overkomen. Alsof je nog moet ontdekken hoe de wereld in elkaar zit rond je 17e, ze gooien je jaren terug in de tijd, bij het handje nemen.. Misschien voor mensen met 'klassiek' autisme is daar behoefte aan, maar ik heb gewoon normaal niveau qua denken (en op sommige punten denk ik hoger). Dus ik zit (en zat) absoluut niet te wachten op hoe je gesprekjes moet voeren, activiteiten plannen etc. Nu komt mijn professionele karakter misschien niet goed over, maar ik hoor van iedereen in mijn omgeving en op de opleiding dat ik goed kan schrijven en een stijl heb van dingen goed op papier kunnen uitleggen. Dus ik kan goed mijn gedachten verwoorden. Als ik een brief stuur weet je exact wat ik bedoel, waarom ik die brief stuur.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:05 schreef Motocross_is_my_heart het volgende:
Luister...
Je kunt zoveel aan jezelf veranderen dat zelfs jij een leven kan krijgen dat je eigenlijk voor onmogelijk houd.
Ik heb ook ASS, en sta erg stevig in mn schoenen en heb een onvernietigbare wil.
En door de jaren heen, bij Karakter en Dr. Leo kannerhuis gezeten, ben ik nu na 11 jaar met het stempeltje rond te hebben gelopen zo veel veranderd en beter geworden dat ik volgende maand het stempeltje niet meer krijg.
Ik heb vanaf mn 14e tot heden zoveel in de knoop gezeten met mezelf dat ik alles vanuit pure emotie en boosheid om wie ik was mezelf veranderd heb.
En nu...
Heb ik een sociaal leven, opleiding, relatie en voel me gelukkig.
Althans ik soms wel nog is beetje vloek heb ik geen problemen meer met wie ik nu ben.
En geloof me als autist zijnde kun je veel meer aan jezelf veranderen dan je denkt, kijk bij andere autisten hoe die met hun probs omgaan en leer van jezelf en anderen.
Want waar een wil is, is een weg.
Alleen het bewandelen van de weg kan zo hard knagen aan je.
Als ik terug denk aan alles hoe wanhoopig ik was krijg ik nu nog de tranen in mn ogen.
En een schouderklopje van het kannerhuis voor wat ik er van gebrouwt heb.
Als je een babbeltje wilt maken mag je me gerust een pm sturen.
Wie kopt m in? Want ik kan niet meerquote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:09 schreef Deezertje het volgende:
Dus ik zit (en zat) absoluut niet te wachten op hoe je gesprekjes moet voeren, activiteiten plannen etc.
Je overschat jezelf nogal. Je zit daar dus wel op te wachten.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Thanks. Kannerhuis bekend mee, maar ik vind al die trainingen zo kinderlijk overkomen. Alsof je nog moet ontdekken hoe de wereld in elkaar zit rond je 17e, ze gooien je jaren terug in de tijd, bij het handje nemen.. Misschien voor mensen met 'klassiek' autisme is daar behoefte aan, maar ik heb gewoon normaal niveau qua denken (en op sommige punten denk ik hoger). Dus ik zit (en zat) absoluut niet te wachten op hoe je gesprekjes moet voeren, activiteiten plannen etc.
Zie je zelf de ironie van wat je hier zegt...?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Thanks. Kannerhuis bekend mee, maar ik vind al die trainingen zo kinderlijk overkomen. Alsof je nog moet ontdekken hoe de wereld in elkaar zit rond je 17e, ze gooien je jaren terug in de tijd, bij het handje nemen.. Misschien voor mensen met 'klassiek' autisme is daar behoefte aan, maar ik heb gewoon normaal niveau qua denken (en op sommige punten denk ik hoger). Dus ik zit (en zat) absoluut niet te wachten op hoe je gesprekjes moet voeren, activiteiten plannen etc.
Ja duh, maar nu zit ik op een leeftijd waar het sociaal (!!) maatschappelijk niet normaal is als je geen vrienden hebt etc. Daarom spreek ik mensen ook niet zo snel aan, want ik heb qua sociaal contact behalve mezelf niks te bieden.. daar schaam ik mij een beetje voor. Maar ik weet prima hoe je een gesprek moet voeren en ik kan mezelf overal naar toe krijgen als ik wil. Ben vaak in het buitenland geweest in mijn uppie dus zelfredzaam.quote:
De training ‘Persoonlijke Effectiviteit’ is bedoeld voor mensen die belemmerd worden door zaken als bijvoorbeeld faalangst, onzekerheid, sub-assertiviteit (niet durven zeggen wat je denkt en voelt), perfectionisme en dergelijke.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:13 schreef Koral het volgende:
Als ik me niet vergis ga je een cursus persoonlijke effectiviteit volgen? Bij mijn weten gaat zoiets voornamelijk over timemanagement en overtuigen? Er zal iets van gedragpatronen in zitten maar ik betwijfel ten zeerste of het specifiek genoeg is tegen faalangst en zelfbeeld issues?
Waarom heb je voor die cursus gekozen?
Nee precies en daarom heb je die cursus bij hen dus wel nodig want je kan niet eens een gesprekje op gang houden. Of een activiteit plannen. Want je had alang in dat meeting-topic zelf iets kunnen organiseren wat je WEL leuk vind maar dat doe je dan ook weer niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja duh, maar nu zit ik op een leeftijd waar het sociaal (!!) maatschappelijk niet normaal is als je geen vrienden hebt etc. Daarom spreek ik mensen ook niet zo snel aan, want ik heb qua sociaal contact behalve mezelf niks te bieden..
Dat.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:13 schreef miss_sly het volgende:
Je overschat jezelf nogal. Je zit daar dus wel op te wachten.
Ik kan beeldend schrijvenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat.
Ook vanuit mijn professionalisme.
Er zijn wel meer taalpuntjes mis dan enkel de spelling. Die sowieso niet zó slecht zou moeten zijn, ook zonder na te denken.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:18 schreef Deezertje het volgende:
Ik kan beeldend schrijvenSpelling is hier niet altijd goed want ik schrijf letterlijk van mij af zonder om te kijken.
Nou lekker dan.. kan dat papiertje straks meteen bij 't oud papier...quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Er zijn wel meer taalpuntjes mis dan enkel de spelling. Die sowieso niet zó slecht zou moeten zijn, ook zonder na te denken.
Maar laten we die kant maar niet opgaan, want ook jouw al dan niet overschatte schrijfvaardigheid helpt je niet een fatsoenlijk gesprek te starten of te onderhouden.
Ja, want het is A of Z. Punt is dat je misschien een wat minder subjectieve bril moet opzetten waar het je vaardigheden betreft. Vooral qua sociale vaardigheden. En niet zo snel moet roepen dat je het allemaal wel weet, kan of het anders wel in een boekje op kan zoeken.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:24 schreef Deezertje het volgende:
Nou lekker dan.. kan dat papiertje straks meteen bij 't oud papier...
Het klinkt juist als iets voor jou.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Thanks. Kannerhuis bekend mee, maar ik vind al die trainingen zo kinderlijk overkomen. Alsof je nog moet ontdekken hoe de wereld in elkaar zit rond je 17e, ze gooien je jaren terug in de tijd, bij het handje nemen.. Misschien voor mensen met 'klassiek' autisme is daar behoefte aan, maar ik heb gewoon normaal niveau qua denken (en op sommige punten denk ik hoger). Dus ik zit (en zat) absoluut niet te wachten op hoe je gesprekjes moet voeren, activiteiten plannen etc. Nu komt mijn professionele karakter misschien niet goed over, maar ik hoor van iedereen in mijn omgeving en op de opleiding dat ik goed kan schrijven en een stijl heb van dingen goed op papier kunnen uitleggen. Dus ik kan goed mijn gedachten verwoorden. Als ik een brief stuur weet je exact wat ik bedoel, waarom ik die brief stuur.
Er zijn veel bekende mensen met autisme en die zijn ergens goed in. Bill Gates (Microsoft) bijvoorbeeld. Mark Zuckerberg (FB) houdt zich er vaag over. Daarnaast heel veel muzikanten en acteurs met autisme.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het klinkt juist als iets voor jou.
En jij overschat jezelf enorm!
Nee, je wil je geld alleen aan leuke dingen uitgeven en zo werkt dat niet in de volwassen wereld.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 19:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat is ook een punt waar ik aan moet werken, want ik heb het wel. Ik geef mijn geld graag uit aan zichtbare, tastbare dingen. Sporten, bioscoop, voedsel is heel duidelijk wat je er voor krijgt. Hulp tja, ik denk dan meteen is dat 60 euro per uur waard?? Tegenwoordig kan je alles zelf opzoeken op internet toch?Behalve medicijnen, want die dingen zijn ook tastbaar en merk je wat van in het dagelijkse leven zoals mijn huid die na maanden slikken opknapt. Als ik niet was begonnen zou het waarschijnlijk niet zo mooi zijn nu als nu.
En dus?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:40 schreef Deezertje het volgende:
Er zijn veel bekende mensen met autisme en die zijn ergens goed in. Bill Gates (Microsoft) bijvoorbeeld. Mark Zuckerberg (FB) houdt zich er vaag over. Daarnaast heel veel muzikanten en acteurs met autisme.
Er zijn er nog veel en veel meer die t slecht doen, waaronder jijquote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Er zijn veel bekende mensen met autisme en die zijn ergens goed in. Bill Gates (Microsoft) bijvoorbeeld. Mark Zuckerberg (FB) houdt zich er vaag over. Daarnaast heel veel muzikanten en acteurs met autisme.
Net als "ASS'ers zijn vaak slimmer dan de rest." "vaak" wil niet zeggen dat jij (TS) daar dan ook bij zit.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:42 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Er zijn er nog veel en veel meer die t slecht doen, waaronder jij
Qua IQ wel, maar sociaal EQ misschien niet. Maar mijn beeld is sowieso een beetje raar geworden dankzij zelfverzekerde vloggers en succesvolle mensen, dus leg de lat voor mezelf te hoog.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:47 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Net als "ASS'ers zijn vaak slimmer dan de rest." "vaak" wil niet zeggen dat jij (TS) daar dan ook bij zit.
Ik zou niet zeggen dat ik hyperintelligent ben, maar ik heb ook echt niet de indruk dat jij dat wel bent.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Qua IQ wel, maar sociaal EQ misschien niet. Maar mijn beeld is sowieso een beetje raar geworden dankzij zelfverzekerde vloggers en succesvolle mensen, dus leg de lat voor mezelf te hoog.
Ik hoor ook niet bij de zwakzinnigenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:55 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ik zou niet zeggen dat ik hyperintelligent ben, maar ik heb ook echt niet de indruk dat jij dat wel bent.
Zwakzinnig is wel gelijk weer het andere uiterste he.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik hoor ook niet bij de zwakzinnigenHoud van een gesprek op niveau, juist moeite met koetjes/kalfjes.
Dat blijkt niet uit je posts in deze delen.quote:
Geef daar eens een voorbeeld van.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Houd van een gesprek op niveau, juist moeite met koetjes/kalfjes.
Vooral wat mensen onderling doen op het werk, in een relatie, bij en met familie en vrienden meemaken etc. is voor mij lastig. Ik kan prima praten over ontwikkelingen in de wereld, politiek etc.quote:
Waarover praat je dan graag? Waar liggen je interesses?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik hoor ook niet bij de zwakzinnigenHoud van een gesprek op niveau, juist moeite met koetjes/kalfjes.
Met wie praat je daar dan over? En als je zo'n diepgang hebt, waarom spreek je mensen dan op een uiterst oppervlakkige manier aan? (sokken en rood haar)quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vooral wat mensen onderling doen op het werk, in een relatie, bij en met familie en vrienden meemaken etc. is voor mij lastig. Ik kan prima praten over ontwikkelingen in de wereld, politiek etc.
Ga eens meeposten in NWS/POL anders? Daar liggen je interesses blijkbaar en kan je leren discussies voeren ipv hier continu een stroom aan huilposts plaatsen die toch niet zullen helpen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik kan prima praten over ontwikkelingen in de wereld, politiek etc.
Goede suggestie.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:43 schreef Etsu het volgende:
Ga eens meeposten in NWS/POL anders? Daar liggen je interesses blijkbaar en kan je leren discussies voeren ipv hier continu een stroom aan huilposts plaatsen die toch niet zullen helpen.
Hoe wil je een ander anders leren kennen?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vooral wat mensen onderling doen op het werk, in een relatie, bij en met familie en vrienden meemaken etc. is voor mij lastig. Ik kan prima praten over ontwikkelingen in de wereld, politiek etc.
Internet?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe wil je een ander anders leren kennen?
Ben der niet helemaal mee eens dat de trainingen bij het LKH kinderachtig zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Thanks. Kannerhuis bekend mee, maar ik vind al die trainingen zo kinderlijk overkomen. Alsof je nog moet ontdekken hoe de wereld in elkaar zit rond je 17e, ze gooien je jaren terug in de tijd, bij het handje nemen.. Misschien voor mensen met 'klassiek' autisme is daar behoefte aan, maar ik heb gewoon normaal niveau qua denken (en op sommige punten denk ik hoger). Dus ik zit (en zat) absoluut niet te wachten op hoe je gesprekjes moet voeren, activiteiten plannen etc. Nu komt mijn professionele karakter misschien niet goed over, maar ik hoor van iedereen in mijn omgeving en op de opleiding dat ik goed kan schrijven en een stijl heb van dingen goed op papier kunnen uitleggen. Dus ik kan goed mijn gedachten verwoorden. Als ik een brief stuur weet je exact wat ik bedoel, waarom ik die brief stuur.
Hoe oud ben je eigenlijk?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:44 schreef Motocross_is_my_heart het volgende:
[..]
Ben der niet helemaal mee eens dat de trainingen bij het LKH kinderachtig zijn.
Ik loop hier een jaar en ben nu klaar, in het begin vond k t ook beetje kinderlijk maar dat komt omdat de hulpverling daar altijd voorzichtig is in het begin.
Nu hoef ik niks te vragen daar, iedereen kent mij en ik kan doen wat ik wil.
Ik kan ook alles aan kattenkwaad flikken echt alles want ze zijn met mij zo volwassen dat ze weten dat mijn argumenten en excuses ook 100% zuiver zijn en ik altijd wel zon klootzakje zal blijven.
Roken op mn kamer... Heeft 3 maand geduurd voor ze me echt op mn flikker gaven.
Snachts naar arnhem gaan meerdere malen en na de 5de keer pas gedonder gehad.
Mensen helpen uitbreken uit de gesloten afdeling (ciba) hebben ze me alleen vertelt dat dat niet mocht😅.
Snachts chillen op andere groepen en de volgende dag nog leuk vertellen wat ik gedaan heb en weer te horen gekregen dat t niet mocht.
En nog wat meer praktijken die eigenlijk niet door de beugel kunnen en die ik ook niet op internet openbaar 😅.
Maar bij het LKH behandelen ze naar hoe jij je gedraagt en hoe jij met je verantwoordelijk heden omgaat.
Ik kan heus wel met verantwoordelijk heden omgaan maar ja... jong zijn he...
K heb sterk t idee dat jij behoorlijk in die ontkennings spiraal zit van al je valkuilen en zwakheden ontkennen.
Maarja t lampje gaat vanzelf wel branden want ik weet dondersgoed dat je in die situatie denkt dat de psychiater/oloog aan de verkeerde kant van de tafel zit.
Quess it, i'm right!
Inderdaad. Bij LKH was ik rond mijn 18e maar ik ga nu richting de 26, dus ik ben geheel vrij mijn eigen leven te leven zolang ik aan de wet voldoe en die is eigenlijk heel simpel: zorg dat je geen schulden maakt en voor overlast zorgt en betaal je belasting en er kraait geen haan naar je. 't boeit de overheid echt niet wat jij de hele dag uitspookt zolang je maar aan je plichten (belasting) voldoet. Oh, en hoe je je leven dan indeelt moet je zelf weten. Er zijn mensen die zitten 24/7 in hun huisje.. dat wil ik nietquote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:02 schreef gebakken-koekje het volgende:
Tja als ik volwassen ben zou ik ook niet willen dat mensen mij vertellen waar ik snachts wel of niet naar toe zou mogen, dat mag je dan helemaal zelf weten lijkt mij zo
Maar dat doe je nu wel min of meer, want je woont nog thuis, hebt geen vrienden en hebt niemand om dingen mee te doen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Inderdaad. Bij LKH was ik rond mijn 18e maar ik ga nu richting de 26, dus ik ben geheel vrij mijn eigen leven te leven zolang ik aan de wet voldoe en die is eigenlijk heel simpel: zorg dat je geen schulden maakt en voor overlast zorgt en betaal je belasting en er kraait geen haan naar je. 't boeit de overheid echt niet wat jij de hele dag uitspookt zolang je maar aan je plichten (belasting) voldoet. Oh, en hoe je je leven dan indeelt moet je zelf weten. Er zijn mensen die zitten 24/7 in hun huisje.. dat wil ik niet![]()
Je bent al 5 delen (ik hoorde al iemand ergens minstens veertig delen roepen) verder en je bent geen flikker opgeschoten, behalve een gesprekje donderdag met de HA (toch?). Wat zijn de verdere stappen? Heb je al gekeken in NWS/POL voor interessante topics waar je kan discussiëren om aan je discussievaardigheden/sociale vaardigheden te werken? Ga je nog de aanbod van de users hier nog accepteren? Wellicht kan je as. weekend nog het huis uit, in plaats van dat jij weer het hele weekend kwijt bent aan huilposts plaatsen en voor je het weet, is het maandag 14 maart (over 6 dagen (!)) en ben je weer niks opgeschoten.quote:Althans niet in mijn eentje..
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:35 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Met wie praat je daar dan over? En als je zo'n diepgang hebt, waarom spreek je mensen dan op een uiterst oppervlakkige manier aan? (sokken en rood haar)
Omdat je daar niet meteen mee kunt openen als je iemand niet kent, dus zoek ik een manier om het gesprek 'relaxed' te beginnen dus inderdaad een leuk detail uitpikken vaak. Kan moeilijk roepen: 'hey, lees net dat er 300 mensen op straat staan bij RWE, wat vind je daar nou van?'quote:
Ik kan donderdag of vrijdag middag/avond best afspreken met iemand in de stad, maar ik kan ook een app daarvoor (ohello) proberen... dus mocht er iemand rond mijn leeftijd zijn...quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:23 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar dat doe je nu wel min of meer, want je woont nog thuis, hebt geen vrienden en hebt niemand om dingen mee te doen.
[..]
Je bent al 5 delen (ik hoorde al iemand ergens minstens veertig delen roepen) verder en je bent geen flikker opgeschoten, behalve een gesprekje donderdag met de HA (toch?). Wat zijn de verdere stappen? Heb je al gekeken in NWS/POL voor interessante topics waar je kan discussiëren om aan je discussievaardigheden/sociale vaardigheden te werken? Ga je nog de aanbod van de users hier nog accepteren? Wellicht kan je as. weekend nog het huis uit, in plaats van dat jij weer het hele weekend kwijt bent aan huilposts plaatsen en voor je het weet, is het maandag 14 maart (over 6 dagen (!)) en ben je weer niks opgeschoten.
En in die 6 dagen kan je veel bereiken...
Dus.
Wat is de volgende stap?
Lees je deel 1 van het Datingstappenplan eigenlijk wel? Iemand heeft daar een mooi voorbeeld gegeven van hoe je een onbekende in bijvoorbeeld de trein kunt aanspreken.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:43 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat je daar niet meteen mee kunt openen als je iemand niet kent, dus zoek ik een manier om het gesprek 'relaxed' te beginnen dus inderdaad een leuk detail uitpikken vaak. Kan moeilijk roepen: 'hey, lees net dat er 300 mensen op straat staan bij RWE, wat vind je daar nou van?'
Oh, dus het aanbod van die users ga je toch niet afslaan? of ga je verstoppertje spelen achter een app? Lekker veilig he.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik kan donderdag of vrijdag middag/avond best afspreken met iemand in de stad, maar ik kan ook een app daarvoor (ohello) proberen... dus mocht er iemand rond mijn leeftijd zijn...
Ja, het is het waard als je zelf niet uitkomt. Op het internet vind je alleen maar artikelen die door amateurs zijn geschreven of je moet zelfhulpboeken, popular psychologisch boeken en/of schoolboeken illegaal gaan downloaden. Als je jarenlang aanhoudende, ongewilde gedragspatronen hebt dan gaat zo'n blogstukje van 5 minuten je niet veel helpen want anders zat je hier niet op fok met dit probleem. En een boek geeft maar weinig impuls tot aanzet en om dingen daadwerkelijk te gaan doen. Je leest een boek uit, slaat het dicht, en voert zoals gewoonlijk niets uit en niemand die ervan iets zegt of je motiveert om toch wel iets te doen, wat je dus nodig hebt. Je weet zelf al wat er ongeveer aan schort, maar het lukt je niet om er iets aan te doen en dus heb je hulp nodig. Je zegt dat je aansluiting zoekt, vrienden wilt maken. 1 google hit leert dat er drie criteria zijn voor het maken van vrienden en omdat je een hbo-opleiding hebt genoten, weet je vast wel hoe je dat moet vertalen naar de praktijk. Desnoods vraag je je ouders of ze je daarmee willen bemidellen zoals vroeger bij play dates. Maar als je dat bemoeder zat bent of denkt dat zij pedagogisch niet instaat zijn om je te motiveren of het gewenste gedrag te sturen dan zoek je iemand op die geschoold is in de problemen die jij hebt en ook patiënten effectief van het probleem af hebben geholpen. Dus neem je eigen verantwoordelijkheid en ook in het uitzoeken van je hulpverlener, anders is het verspilde moeite of gaat alles supertraag.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 19:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat is ook een punt waar ik aan moet werken, want ik heb het wel. Ik geef mijn geld graag uit aan zichtbare, tastbare dingen. Sporten, bioscoop, voedsel is heel duidelijk wat je er voor krijgt. Hulp tja, ik denk dan meteen is dat 60 euro per uur waard?? Tegenwoordig kan je alles zelf opzoeken op internet toch?Behalve medicijnen, want die dingen zijn ook tastbaar en merk je wat van in het dagelijkse leven zoals mijn huid die na maanden slikken opknapt. Als ik niet was begonnen zou het waarschijnlijk niet zo mooi zijn nu als nu.
Waarom niet in het weekend?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik kan donderdag of vrijdag middag/avond best afspreken met iemand in de stad, maar ik kan ook een app daarvoor (ohello) proberen... dus mocht er iemand rond mijn leeftijd zijn...
http://nl.wikihow.com/Vrienden-makenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:46 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Ja, het is het waard als je zelf niet uitkomt. Op het internet vind je alleen maar artikelen die door amateurs zijn geschreven of je moet zelfhulpboeken, popular psychologisch boeken en/of schoolboeken illegaal gaan downloaden. Als je jarenlang aanhoudende, ongewilde gedragspatronen hebt dan gaat zo'n blogstukje van 5 minuten je niet veel helpen want anders zat je hier niet op fok met dit probleem. En een boek geeft maar weinig impuls tot aanzet en om dingen daadwerkelijk te gaan doen. Je leest een boek uit, slaat het dicht, en voert zoals gewoonlijk niets uit en niemand die ervan iets zegt of je motiveert om toch wel iets te doen, wat je dus nodig hebt. Je weet zelf al wat er ongeveer aan schort, maar het lukt je niet om er iets aan te doen en dus heb je hulp nodig. Je zegt dat je aansluiting zoekt, vrienden wilt maken. 1 google hit leert dat er drie criteria zijn voor het maken van vrienden en omdat je een hbo-opleiding hebt genoten, weet je vast wel hoe je dat moet vertalen naar de praktijk. Desnoods vraag je je ouders of ze je daarmee willen bemidellen zoals vroeger bij play dates. Maar als je dat bemoeder zat bent of denkt dat zij pedagogisch niet instaat zijn om je te motiveren of het gewenste gedrag te sturen dan zoek je iemand op die geschoold is in de problemen die jij hebt en ook patiënten effectief van het probleem af hebben geholpen. Dus neem je eigen verantwoordelijkheid en ook in het uitzoeken van je hulpverlener, anders is het verspilde moeite of gaat alles supertraag.
Blogjes, boekjes en forum zijn gewoon niet effectief voor jou, net zoals mijn reactie en van vele andere die neutraler en beter onderbouwd zijn. Je hebt pas na 100 uur fokken je huisarts gebeld.
En als je een maand eerder van je probleem af bent, en dankzij de therapieen inziet dat je weldegelijk een bijbaan kan nemen, levert dat je meer op materieel en immateriël, je voelt je dan weer productief en je verdient wat.
Zaterdag heb ik al plannenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waarom niet in het weekend?
En houd eens op met die apps, want die werken NIEHIEEEET en dat zou je moeten weten onderhand.
Kan iemand even een paar users die zich hadden aangeboden, hierheen lokken?
Je manier van denken is irrationeel, ook al ben je er van overtuigd dat dat niet zo is. Je hebt professionele hulp nodig. En die hebben veel meer te bieden dan internetlinkjes.quote:
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zaterdag heb ik al plannen(welke zeg ik niet, maar ik heb ze!)
Op zich niks nieuws onder de zon wat betreft die linkjes, maar ik kan ze niet direct toepassen in de UB of 't OV want dat zijn volgens mij geen geschikte locaties, je komt daar immers om wat te doen of van A naar B te gaan.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Je manier van denken is irrationeel, ook al ben je er van overtuigd dat dat niet zo is. Je hebt professionele hulp nodig. En die hebben veel meer te bieden dan internetlinkjes.
Nee dat niet, dagje weg maar niet in mijn uppie iig.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:59 schreef Etsu het volgende:
[..]Plannen met jezelf om naar de bioscoop te gaan zeker?
Heel constructief ook. Heel goed bezig. Tientallen users die je willen helpen en we zijn zoveel delen verder, en meneer heeft ineens plannen en hij wilt niet zeggen welke.
Dan kan hij het nog even uitstellen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:45 schreef gebakken-koekje het volgende:
Maar Deezer je HEBT al mensen die het aanbieden hier, wat doe je nou moeilijk met een app??
Hij heeft geen tijd, als hij overdag hard aan zijn scriptie heeft gewerkt heeft hij de avond nodig om te sporten/ontspannen. En zaterdag heeft hij al plannen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 08:41 schreef Etsu het volgende:
Deezertje, welke users hadden zich aangeboden om iets met je te doen? Heb je contact met hen opgenomen om iets af te spreken deze week (en anders volgende week ivm te kort tijd)? Zo nee, wil je dat nu even doen?
Graag een inhoudelijke reactie. Dan kunnen we weer verder.
Waarom uberhaubt dit topic weer openen? TS laat zijn topics alleen maar bestaan vanuit een behoefte aan aandacht, in welke vorm dan ook, en niet vanuit een hulpvraag of behoefte aan advies. Tips, adviezen en suggesties worden genegeerd.quote:Op woensdag 9 maart 2016 00:05 schreef Copycat het volgende:
En opgeruimd weer open. Maar onder enorm voorbehoud. De volgende keer dat je het, dronken van aandacht, off the rails laat gaan is het over en uit.
Als die gaat.quote:Op woensdag 9 maart 2016 08:49 schreef DoubleDip het volgende:
Ik denk omdat er dan andere topics worden vervuild.
Anyways, wmb kan Deezer zich weer melden als ie de huisarts bezocht heeft. Dan gebeurt er tenminste nog iets.
Dan kunnen die users hun eigen conclusies trekken en besluiten niet meer te reageren.quote:Op woensdag 9 maart 2016 08:46 schreef CyberTijn het volgende:
[..]
Waarom uberhaubt dit topic weer openen? TS laat zijn topics alleen maar bestaan vanuit een behoefte aan aandacht, in welke vorm dan ook, en niet vanuit een hulpvraag of behoefte aan advies. Tips, adviezen en suggesties worden genegeerd.
Het valt op dat het voor veel users die graag willen helpen best frustrerend is dat er niets met hun goedbedoelde advies wordt gedaan, of dat er niet op wordt gereageerd door TS
Ok dank voor je reactiequote:Op woensdag 9 maart 2016 09:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan kunnen die users hun eigen conclusies trekken en besluiten niet meer te reageren.
Verdere discussie hierover in FB. Hier veeg ik het.
Precies dit. Dingen lossen zich zelden vanzelf op. Je moet zelf wat van je leven maken.quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:04 schreef Bananenpap het volgende:
Volgens mij denkt hij nog steeds dat het maar een kwestie van even wachten is voordat er eindelijk veranderingen komen. Echt dood zonde, want de tijd tikt door.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:04 schreef Bananenpap het volgende:
Deezertje bewees gisteravond wederom dat hij enorm kinderlijk kan zijn. Hoe later het is, hoe vervelender hij wordt. Net een klein kind dat naar zijn bed moet. Ik had al voorspeld dat ook dit topicdeel in de vicieuze cirkel terecht zou komen. Hij begint zijn topics best goed en gaat met volle moed op zoveel mogelijk reacties in. Maar zodra het wat concreter wordt en er zelfreflectie aan de pas komt haakt hij af.
Ik hoop ook echt van harte dat Deezertje naar die afspraak gaat morgen, hoewel ik het eigenlijk betwijfel. Hij probeert ons en vooral zichzelf nog steeds voor de gek te houden dat het allemaal wel meevalt. Volgens mij denkt hij nog steeds dat het maar een kwestie van even wachten is voordat er eindelijk veranderingen komen. Echt dood zonde, want de tijd tikt door.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]Dat denk ik eerlijk gezegd ook, volgens mij heeft hij dat gisteren ook wel min of meer aangegeven. Dat hij gaat wachten met externe hulp. Waarschijnlijk overdrijft zo'n huisarts en valt het allemaal wel mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deezertje, hoe zijn je ouders in deze situatie? Weten ze dat je morgen naar de huisarts gaat?
quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]Ik weet het wel zeker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.psychosenet.nl/manisch-depressief/quote:Op dinsdag 8 maart 2016 19:45 schreef Deezertje het volgende:
Ieder deel een stapje vooruit
Ik wil wel melden dat ik niet manisch depressief ben als in hele dagen op bed blijven liggen en niet meer naar buiten durven.
[...]
En niet dat ik meteen een psycholoog of wat afschudt, maar ik heb nog wel degelijk goede dagen en inzichten.
[...]
Oftewel: ik ben niet dom en heb wel wat zelfinzicht hoor. ASS'ers zijn vaak slimmer dan de rest of zien in ieder geval 'bijzondere' verbanden of manieren hoe dingen beter of logischer kunnen
Ja dat weten ze. Maar ik ben niet depressief als in hele dagen op bed liggen, niemand onder ogen zien.. ik mis gewoon aansluiting (geen contact met medemensen) en voel mij nog niet echt klaar voor fulltime werk... Gisteren een goede daad verricht, of nou ja was niet zo moeilijk. Hele dag storing met treinen en hoor meisje tegenover me zeggen of haar trein wel rijdt dus ik zoek het ff op en zeg 'oh zo en zo kan je er alsnog komen' zij bedankt me en zegt tegen de meid langs haar"oh, dan blijf ik vannacht ook wel bij *naam vriend* want ik vertrouw de treinen 's avonds niet. Ik ben dus ook best behulpzaam als ik iets hoor waar ik het antwoord op weetquote:Op woensdag 9 maart 2016 09:29 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat denk ik eerlijk gezegd ook, volgens mij heeft hij dat gisteren ook wel min of meer aangegeven. Dat hij gaat wachten met externe hulp. Waarschijnlijk overdrijft zo'n huisarts en valt het allemaal wel mee.
Deezertje, hoe zijn je ouders in deze situatie? Weten ze dat je morgen naar de huisarts gaat?
Aardig van je. Dat zeker. Goede stap.quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja dat weten ze. Maar ik ben niet depressief als in hele dagen op bed liggen, niemand onder ogen zien.. ik mis gewoon aansluiting (geen contact met medemensen) en voel mij nog niet echt klaar voor fulltime werk... Gisteren een goede daad verricht, of nou ja was niet zo moeilijk. Hele dag storing met treinen en hoor meisje tegenover me zeggen of haar trein wel rijdt dus ik zoek het ff op en zeg 'oh zo en zo kan je er alsnog komen' zij bedankt me en zegt tegen de meid langs haar"oh, dan blijf ik vannacht ook wel bij *naam vriend* want ik vertrouw de treinen 's avonds niet. Ik ben dus ook best behulpzaam als ik iets hoor waar ik het antwoord op weetJe hebt mensen die zeggen gewoon helemaal niks
of ik morgen ga? natuurlijk. Ik kom mijn gemaakte afspraken altijd na en het is toch maar 10 minuten dus wat heb ik te verliezen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
Aardig van je. Dat zeker. Goede stap.
De vraag is alleen of je het ook had gedaan als het een oude vrouw of een man was geweest, maar dat laten we in het midden.
En nu een antwoord op mijn vraag aub.
Dat bedoelde ik niet.quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
of ik morgen ga? natuurlijk. Ik kom mijn gemaakte afspraken altijd na en het is toch maar 10 minuten dus wat heb ik te verliezen?
quote:Op woensdag 9 maart 2016 08:41 schreef Etsu het volgende:
Deezertje, welke users hadden zich aangeboden om iets met je te doen? Heb je contact met hen opgenomen om iets af te spreken deze week (en anders volgende week ivm te kort tijd)? Zo nee, wil je dat nu even doen?
Graag een inhoudelijke reactie. Dan kunnen we weer verder.
Maar waarom kom je die afspraak überhaupt na als je nu toch al geen trek hebt in professionele hulp?quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:55 schreef Deezertje het volgende:
of ik morgen ga? natuurlijk. Ik kom mijn gemaakte afspraken altijd na en het is toch maar 10 minuten dus wat heb ik te verliezen?
Omdat ie wss zegt dat dit (overgang studie -> echte leven) voor iedereen een lastige fase is en daarmee het probleem ietwat gerelativeerd isquote:Op woensdag 9 maart 2016 10:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar waarom kom je die afspraak überhaupt na als je nu toch al geen trek hebt in professionele hulp?
En je dus alsnog niets hoeft te doen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:02 schreef Deezertje het volgende:
Omdat ie wss zegt dat dit (overgang studie -> echte leven) voor iedereen een lastige fase is en daarmee het probleem ietwat gerelativeerd is
Behalve yats geen idee. SV woont in Leeuwarden dus dat is een dagje uit op zichquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wilt DM mij ff. Of donderdagavond/vrijdagavond iets. (alsnog liefst rond eigen leeftijd) Strawberry?
Die man (of vrouw) ziet heus wel dat er meer met jou aan de hand is hoorquote:Op woensdag 9 maart 2016 10:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ie wss zegt dat dit (overgang studie -> echte leven) voor iedereen een lastige fase is en daarmee het probleem ietwat gerelativeerd is
Ja en dus is het geen verassing dat ik geen vrienden of een sociaal leven heb opgebouwd?quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:05 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Die man (of vrouw) ziet heus wel dat er meer met jou aan de hand is hoorStaat ook gewoon in je dossier dat je autistisch bent.
Speechless.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:02 schreef Deezertje het volgende:
Oh sorry dat was de waarheid, die wil je niet horen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja en dus is het geen verassing dat ik geen vrienden of een sociaal leven heb opgebouwd?Er zijn ook ASS'ers met een normaal sociaal leven hoor.
En jij hebt geen sociaal leven, en dat valt niet onder het mom van "van studie - 'echte' leven"quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:05 schreef Deezertje het volgende:
Ja en dus is het geen verassing dat ik geen vrienden of een sociaal leven heb opgebouwd?Er zijn ook ASS'ers met een normaal sociaal leven hoor.
Dit ook nogal. Hier is het echt overduidelijk, ook al had je niks gezegd.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:05 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Die man (of vrouw) ziet heus wel dat er meer met jou aan de hand is hoorStaat ook gewoon in je dossier dat je autistisch bent.
Ja maar daar hoor jij op dit moment niet bij. Dus is het een goed idee om hulp te zoeken zodat het straks misschien wel lukt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het is geen probleem wat met medicijnen is op te lossen. Studie afronden, verhuizen, mensen aanspreken, zijn allemaal dingen die ik zelf moet doen en een pilletje niet voor mij oplossen. Als je vrienden hebt kan je die eventueel nog inzetten als wingman of kan hij jou voorstellen aan iemand als je dat zelf niet doet.quote:
Nehee.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het is geen probleem wat met medicijnen is op te lossen. Studie afronden, verhuizen, mensen aanspreken, zijn allemaal dingen die ik zelf moet doen en een pilletje niet voor mij oplossen. Als je vrienden hebt kan je die eventueel nog inzetten als wingman of kan hij jou voorstellen aan iemand als je dat zelf niet doet.
Een arts geeft echt niet zomaar een pilletje (als hij dat al mocht), dus eerst langs de psych. Die kan kijke of hij je kan aansporen, verder kan helpen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het is geen probleem wat met medicijnen is op te lossen. Studie afronden, verhuizen, mensen aanspreken, zijn allemaal dingen die ik zelf moet doen en een pilletje niet voor mij oplossen. Als je vrienden hebt kan je die eventueel nog inzetten als wingman of kan hij jou voorstellen aan iemand als je dat zelf niet doet.
Knoop het nu eens in je oren dat pillen en drankjes niet de enige medicijnen zijn. Psychologische hulp is ook een medicijn. Eentje die jij heel hard nodig hebt. Om zo die volgende stappen te kunnen zetten.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:07 schreef Deezertje het volgende:
Daarom moet je dus gewoon naar de psych zodat die je verder kan helpen. En die is niet in een paar sessies met je klaar denk ik.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik jullie niet kenquote:Op woensdag 9 maart 2016 10:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Een arts geeft echt niet zomaar een pilletje (als hij dat al mocht), dus eerst langs de psych. Die kan kijke of hij je kan aansporen, verder kan helpen.
En een wingman is leuk dat je erover begint, maar die zijn je hier aangeboden en heb je allemaal genegeert...
Wie zegt dat jij zomaar pillen krijgt?quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Iedere 22-jarige, zelfs al is het een orc, die daar zin in heeft moet zelf professionele hulp gaan zoeken.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik jullie niet kenMijn beeld over FOK! weten jullie (platform voor alternatieve / sociaal afwijkende mensen) en ja daar ben ik zelf ook onderdeel van
Ik verwacht hier geen SPH meisje van 22 met blonde lokken die een bruisend sociaal leven heeft die mij mee kan nemen in het normale leven. Die besteed geen tijd op FOK! wss.
Maar die man heeft andere dingen te bieden die jij OOK niet kan bieden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:14 schreef Deezertje het volgende:
Jullie gisteren dit item gezien toevallig? http://www.rtllatenight.n(...)_laat_ons_man_voelen Hij pleit voor 'laat mannen man zijn' en aan de overkant van de tafel zit een leuke zelfverzekerde meid waarvan haar vriend geen rijbewijs heeft en ze dat helemaal niet erg vind. Ook dat relativeert mijn status een beetje
Jouw probleem zit anders een stuk dieper dan enkel het ontbreken van een rijbewijs. Je status is niet te relativeren, je kan er alleen mee leren omgaan en jezelf verbeteren, maar dan moet je wel hulp accepteren.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:14 schreef Deezertje het volgende:
Jullie gisteren dit item gezien toevallig? http://www.rtllatenight.n(...)_laat_ons_man_voelen Hij pleit voor 'laat mannen man zijn' en aan de overkant van de tafel zit een leuke zelfverzekerde meid waarvan haar vriend geen rijbewijs heeft en ze dat helemaal niet erg vind. Ook dat relativeert mijn status een beetje
Zal wel aan de regio liggen, maar hier in omgeving Rotterdam is er niks denigrerends aan het woord 'meid'.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:15 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar die man heeft andere dingen te bieden die jij OOK niet kan bieden.
Ik vind dat 'meid' verschrikkelijk klinken trouwens.
Is het wss ook niet, het zal wss ook liggen aan de toonzetting hoe Deezertje tegen vrouwen aankijkt. 'Vrouw' vind ik beschaafder.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:18 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Zal wel aan de regio liggen, maar hier in omgeving Rotterdam is er niks denigrerends aan het woord meid.
Bekijk het eens van de andere kant? Hij heeft al aangegeven zich minder(waardig) te voelen sinds zijn diagnose is gesteld. Vervolgens komt iedereen met advies hem hier uit goede bedoelingen invullen (lees controleren).quote:Op woensdag 9 maart 2016 08:46 schreef CyberTijn het volgende:
[..]
Waarom uberhaubt dit topic weer openen? TS laat zijn topics alleen maar bestaan vanuit een behoefte aan aandacht, in welke vorm dan ook, en niet vanuit een hulpvraag of behoefte aan advies. Tips, adviezen en suggesties worden genegeerd.
Het valt op dat het voor veel users die graag willen helpen best frustrerend is dat er niets met hun goedbedoelde advies wordt gedaan, of dat er niet op wordt gereageerd door TS
Voor hem misschien, omdat hij subtiele signalen niet signaleert of begrijpt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:23 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Hij zegt zich minderwaardig te voelen sinds z'n diagnose, maar op een ander moment lijkt ie weer te denken dat autisten een mens2.0 zijn. Met z'n "Als iedereen zo eerlijk was als een autist zou de wereld een stuk beter zijn."
Ja maar wat is het nou, denk ik dan. Voelt ie zich nou minderwaardig of superieur? Zal wel afhangen van het moment. Wanneer ie weer een manie heeft of in de put zit.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:27 schreef Koral het volgende:
[..]
Voor hem misschien, omdat hij subtiele signalen niet signaleert of begrijpt.
Sociaal zijn wij vaak minderwaardig, komen niet echt mee, beetje raar aangekeken worden als we onze eerlijke mening geven, maar in ander opzicht zijn wij superieur (lees: wij bekijken dingen vanuit een andere kant).quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:32 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ja maar wat is het nou, denk ik dan. Voelt ie zich nou minderwaardig of superieur? Zal wel afhangen van het moment. Wanneer ie weer een manie heeft of in de put zit.
Alleen kloppen die observaties van jou nooit.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:36 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Sociaal zijn wij vaak minderwaardig, komen niet echt mee, beetje raar aangekeken worden als we onze eerlijke mening geven, maar in ander opzicht zijn wij superieur (lees: wij bekijken dingen vanuit een andere kant).
Precies, ik zie weinig superieurs aan jouw bevindingen hier. Ik zie vooral iemand die niks snapt van sociale interactie en ook niks van anderen wil aannemen over hoe het wel werkt. Jammer, want een topic als deel 1 van de Datingreeks zou je juist kunnen helpen daarin. Maar dat is dan zeker weer te min voor je.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:38 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Alleen kloppen die observaties van jou nooit.
Ik weet dat je sommige dingen beter niet vragen. Jij hebt 't altijd over dat je vriend zo maagdloos en onervaren was toen je hem leerde kennen, Ik ben dan oprecht benieuwd wat voor meid er achter zit qua uiterlijk, want qua karakter zit 't wel goed want je schrijft hem niet meteen af, respect! Maar mensen zomaar een foto vragen (ook al staat heel insta/fb tegenwoordig vol met ongevraagde foto's, daar hebben ze dan geen problemen mee...) zomaar een foto van iemand vragen is in de volksmond raar.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:38 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Alleen kloppen die observaties van jou nooit.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:19 schreef Koral het volgende:
met zijn stoornis en neiging tot hokjesdenken
Jongen, mensen zijn anders. Niet meer of minder.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:36 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Sociaal zijn wij vaak minderwaardig, komen niet echt mee, beetje raar aangekeken worden als we onze eerlijke mening geven, maar in ander opzicht zijn wij superieur (lees: wij bekijken dingen vanuit een andere kant).
Dat is geen correctie definitie van superioriteit.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:36 schreef Deezertje het volgende:
maar in ander opzicht zijn wij superieur (lees: wij bekijken dingen vanuit een andere kant).
De mensen hier hebben misschien wat meer excentrieke trekjes dan gemiddeld, maar dat is iets anders dan gebrek aan sociale vaardigheden. De meesten hier zijn wel vaardig in digitale communicatie (is een vaardigheid op zich), maar zijn daarnaast ook in staat bepaalde nuances aan te brengen en te interpreteren wat een teken is van sociale vaardigheid.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik jullie niet kenMijn beeld over FOK! weten jullie (platform voor alternatieve / sociaal afwijkende mensen) en ja daar ben ik zelf ook onderdeel van
Ik verwacht hier geen SPH meisje van 22 met blonde lokken die een bruisend sociaal leven heeft die mij mee kan nemen in het normale leven. Die besteed geen tijd op FOK! wss.
Sinds wanneer ben jij representatief als autist? Mijn ervaring met autisten komt niet overeen met mijn beeld van jou. In mijn ervaring zijn ze vaak inhoudelijk sterk en dat zie ik bij jou niet terug.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:36 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wat doet mijn uiterlijk er toe?quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik weet dat je sommige dingen beter niet vragen. Jij hebt 't altijd over dat je vriend zo maagdloos en onervaren was toen je hem leerde kennen, Ik ben dan oprecht benieuwd wat voor meid er achter zit qua uiterlijk, want qua karakter zit 't wel goed want je schrijft hem niet meteen af, respect! Maar mensen zomaar een foto vragen (ook al staat heel insta/fb tegenwoordig vol met ongevraagde foto's, daar hebben ze dan geen problemen mee...) zomaar een foto van iemand vragen is in de volksmond raar.
Wanneer jij hot als een mofo blijkt te zijn, ziet hij dat als een bevestiging dat hij ook kan mikken op vrouwen in de topregionen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:43 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Wat doet mijn uiterlijk er toe?
Mensen zomaar ongevraagd foto's sturen is ook raar. Ik snap trouwens ook niet hoe iemands uiterlijk ineens relevant is.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik weet dat je sommige dingen beter niet vragen. Jij hebt 't altijd over dat je vriend zo maagdloos en onervaren was toen je hem leerde kennen, Ik ben dan oprecht benieuwd wat voor meid er achter zit qua uiterlijk, want qua karakter zit 't wel goed want je schrijft hem niet meteen af, respect! Maar mensen zomaar een foto vragen (ook al staat heel insta/fb tegenwoordig vol met ongevraagde foto's, daar hebben ze dan geen problemen mee...) zomaar een foto van iemand vragen is in de volksmond raar.
Omdat hij wil bevestiging wil dat maagden ook lekkere vrouwen kunnen krijgen.....quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:47 schreef DoubleDip het volgende:
Mensen zomaar ongevraagd foto's sturen is ook raar. Ik snap trouwens ook niet hoe iemands uiterlijk ineens relevant is.
En op die vraag heeft hij al heel vaak antwoord gekregen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Omdat hij wil bevestiging wil dat maagden ook lekkere vrouwen kunnen krijgen.....
Op wel meerdere, dus daar kijk ik allang niet meer van opquote:Op woensdag 9 maart 2016 10:49 schreef Chai het volgende:
En op die vraag heeft hij al heel vaak antwoord gekregen.
Maar wij zijn sociaal afwijkende foksters. Dus dat boeit hem nietquote:Op woensdag 9 maart 2016 10:50 schreef Koral het volgende:
Deezertje, casanova. Zie je het even 6 reacties van verschillende vrouwen achter elkaar. Zal niet elke man lukken
Ho ho ho, wij zijn donkerharig, dik, 22+ jaar oud, hebben een sociaal leven wat moeizaam voortkabbelt en een geen meisjesachtige studieachtergrond.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:50 schreef Koral het volgende:
Deezertje, casanova. Zie je het even 6 reacties van vrouwen achter elkaar. Zal niet elke man lukken
Ik ben geen Natalie Portman, maar mijn vriend vind me zelfs in m'n PostNL outfit nog hot als een mofo.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wanneer jij hot als een mofo blijkt te zijn, ziet hij dat als een bevestiging dat hij ook kan mikken op vrouwen in de topregionen.
Jullie hadden over dat deezers observaties nooit kloppen. Hij denkt dat de meesten hier net zo'n loser of indien normaal lelijk zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar wij zijn sociaal afwijkende foksters. Dus dat boeit hem niet
Nouja op Strawberry wss na dan
Klopt een pilletje lost niet jou problemen op, echter is het wel een tool die jezelf in staat stellen om zelf je problemen aan te pakken.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het is geen probleem wat met medicijnen is op te lossen. Studie afronden, verhuizen, mensen aanspreken, zijn allemaal dingen die ik zelf moet doen en een pilletje niet voor mij oplossen.
Dan moet ik hem helaas toch teleurstellen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:55 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Jullie hadden over dat deezers observaties nooit kloppen. Hij denkt dat de meesten hier net zo'n loser of indien normaal lelijk zijn.
Zo diep zit je inderdaad (nog) niet. Maar stel, jij haalt je diploma en dan? De ub, jouw grootste dagbesteding naast FOK valt dan weg. Hoe denk jij dan je tijd in te vullen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja dat weten ze. Maar ik ben niet depressief als in hele dagen op bed liggen, niemand onder ogen zien.. ik mis gewoon aansluiting (geen contact met medemensen) en voel mij nog niet echt klaar voor fulltime werk...
Had je dit ook gedaan als het geen meid was?quote:Gisteren een goede daad verricht, of nou ja was niet zo moeilijk. Hele dag storing met treinen en hoor meisje tegenover me zeggen of haar trein wel rijdt dus ik zoek het ff op en zeg 'oh zo en zo kan je er alsnog komen' zij bedankt me en zegt tegen de meid langs haar"oh, dan blijf ik vannacht ook wel bij *naam vriend* want ik vertrouw de treinen 's avonds niet. Ik ben dus ook best behulpzaam als ik iets hoor waar ik het antwoord op weetJe hebt mensen die zeggen gewoon helemaal niks
Is dat echt zo? Is dit nou écht de reden van al je problemen. Wees nou eens even heel eerlijk naar jezelf toe.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Die zijn er inderdaad, maar jij geeft al vijf topics aan dat jij niet tot die groep toe behoort.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Komen we wederom weer tot de volgende vraag waar jij waarschijnlijk geen antwoord op gaat geven. Wil jij nou vrienden omdat je behoefte hebt aan genegenheid of als opstapje naar een neukbeurt?quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wat een ontzettend nare reactie. Jij hebt helemaal niemand in je leven. De enige mensen die nog een beetje het beste met je voor hebben zijn te vinden op dit forum, hoewel dat ook wel steeds minder begint te worden. Waar haal je eigenlijk het lef vandaan om de enige mensen die jouw goed advies geven te generaliseren als alternatief/sociaal afwijkend. Zeker als je zelf degene bent met de sociale vaardigheden van een trapleuning.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat heeft dus echt geen fuck met elkaar te maken.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:14 schreef Deezertje het volgende:
Dit is gewoon ronduit kwetsend. Je mag van me aannemen dat hier doodnormale mensen zitten die, net als alle andere mensen, een rugzakje hebben. Iedereen maakt shit mee in zijn of haar leven, en ik geloof dat de meeste Fok!ers de kennis en ervaring die ze hebben opgedaan gebruiken om andere Fok!ers te helpen die het op dit moment wat moeilijker hebben. Als je denkt dat iedereen hier net als jij dit platform gebruikt om te huilen en te klagen over hoe kut hun leven is, heb je het echt bij het verkeerde eind.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom zou ze?quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:11 schreef Deezertje het volgende:
Ik verwacht hier geen SPH meisje van 22 met blonde lokken die een bruisend sociaal leven heeft die mij mee kan nemen in het normale leven.
Psychische hulp is dan ook veel meer dan alleen maar medicijnen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat wilt hij wel denk ik, maar hij acht het niet nodig want hij weet het beter.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Psychische hulp is dan ook veel meer dan alleen maar medicijnen.
Maar laten we er niet omheen draaien: Je wilt het gewoon geen kans geven.
Je moet eens ophouden je geluk af te meten aan anderen door jezelf constant te vergelijken.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:14 schreef Deezertje het volgende:
En dat is compleet tegenstrijdig. Weer een van die dingen die hij zich eens goed af moet vragen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat wilt hij wel denk ik, maar hij acht het niet nodig want hij weet het beter.
Maar we zullen afwachten wat de HA morgen zegt. Wel hopen we dat Deezertje alles vertelt en binnen 10 minuten buiten staat met een verwijsbriefje naar de psycholoog.
Ik denk dat er gewoon nog steeds sprake is van struisvogelgedrag en dat wordt mede mogelijk gemaakt door zijn veilige omgeving. Er is ook helemaal niks of niemand dat Deezertje kan aansporen om eens fatsoenlijke stappen te ondernemen. Hij zit momenteel nog op school, dus heeft hij min of meer nog een houvast. Thuis hoeft hij ook geen enkele verantwoording af te leggen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat wilt hij wel denk ik, maar hij acht het niet nodig want hij weet het beter.
Als je nu eerst eens begint met alle vooroordelen die je waar dan ook over hebt overboord te gooien en gewoon eens als een leeg doek mensen gaat bekijken zou dat je al iets helpen. Dit is weer een typisch voorbeeld van jouw starre blik. Iemand zit op fok, dus is hij/zij alternatief en niet sociaal. Nee deezer,dat klopt dus niet. Ze zullen er best zitten, maar er zitten hier meer normale mens en dan afwijkende mensen. Daarnaast, de persoon die hier momenteel het meest sociaal afwijkend is ben jij zelf. Dus ieder ander is sowieso een vooruitgang tov hoe je nu bent. Neem nu eens onze adviezen aan, zoek hulp en kijk dan verder. En ja, dat kost tijd en geld, maar uiteindelijk helpt het alleen als jij zelf bereid bent dingen te veranderen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ha! Busted! Altijd al gedacht dat die foto van jou stiekem gewoon een foto van een jonger zusje van je was en je eigenlijk alleen maar op zolder met magnetronmaaltijden en lege zakken chips zit.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:54 schreef Chai het volgende:
[..]
Ho ho ho, wij zijn donkerharig, dik, 22+ jaar oud, hebben een sociaal leven wat moeizaam voortkabbelt en een geen meisjesachtige studieachtergrond.
En voila.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Uit alles blijkt ook gewoon weer dat hij iemand zoekt die perfect in die lege spot naast hem past. Meerdere mensen willen iets met hem gaan doen.
Maar nee, hij wil alleen maar activiteit x op tijdstip y doen. En als iemand dan PER SE wil, dan mag hij of zij, wel naast Deezertje komen zitten op dat tijdstip, maar stel vooral geen afwijking van de planning voor, want dan zijn de poppen aan het dansen.
Een "He, wat leuk! Iemand die tijd met mij wil doorbrengen! Anders dan wat ik altijd ben gewend en waar ik naar beweer te verlangen! Laten we samen afstemmen wat we mogelijk beiden leuk zouden kunnen vinden op een tijdstip dat ons beiden uitkomt!" is uit den boze.
Schromelijke zelfoverschatting als je denkt dat mensen daar in mee willen gaan, mensen hebben wel iets beters te doen.
Als je nou nog zou TOEGEVEN "Luister mensen, het is voor mij al eng genoeg. Ik wil dolgraag een stap maken, maar ik durf het niet onder jullie voorwaarden. Is er iemand die op mijn voorwaarden, op mijn terrein een stap met mij zou willen maken?" dan vraag je iig nog om hulp die iemand dan al dan niet kan aanbieden. Maar nee, je gaat vaag zitten doen en verheven lopen kunstelen omdat je nog te zwak bent je eigen zwaktes toe te geven.
Maar dan eentje die 100 delen telt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:22 schreef Etsu het volgende:
[..]
En voila.
Eigenlijk zou Deezertje een nieuwe Harry Potter-reeks kunnen schrijven.
Dit dusquote:Op woensdag 9 maart 2016 12:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Uit alles blijkt ook gewoon weer dat hij iemand zoekt die perfect in die lege spot naast hem past. Meerdere mensen willen iets met hem gaan doen.
Maar nee, hij wil alleen maar activiteit x op tijdstip y doen. En als iemand dan PER SE wil, dan mag hij of zij, wel naast Deezertje komen zitten op dat tijdstip, maar stel vooral geen afwijking van de planning voor, want dan zijn de poppen aan het dansen.
Een "He, wat leuk! Iemand die tijd met mij wil doorbrengen! Anders dan wat ik altijd ben gewend en waar ik naar beweer te verlangen! Laten we samen afstemmen wat we mogelijk beiden leuk zouden kunnen vinden op een tijdstip dat ons beiden uitkomt!" is uit den boze.
Schromelijke zelfoverschatting als je denkt dat mensen daar in mee willen gaan, mensen hebben wel iets beters te doen.
Als je nou nog zou TOEGEVEN "Luister mensen, het is voor mij al eng genoeg. Ik wil dolgraag een stap maken, maar ik durf het niet onder jullie voorwaarden. Is er iemand die op mijn voorwaarden, op mijn terrein een stap met mij zou willen maken?" dan vraag je iig nog om hulp die iemand dan al dan niet kan aanbieden. Maar nee, je gaat vaag zitten doen en verheven lopen kunstelen omdat je nog te zwak bent je eigen zwaktes toe te geven.
Ik denk eigenlijk dat de autisten in een hulpgroep beter zijn. Zij zien wel in dat ze het niet alleen kunnen en hulp nodig hebben om met hun problemen om te gaan.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:24 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Dit dus
Zelfs met iemand naar de sportschool op een andere dag dan normaal is al onmogelijk want sporten doen we niet op die dag. Ik weet dat een autist enorm vast kan zitten aan vaste dagen/tijden/gewoontes maar dan moet je ook niet zeggen dat je zo vreselijk veel beter bent dan autisten in een hulpgroep want dat is echt de grootst mogelijke onzin
Met hulp functioneren en verbeteren is altijd nog beter dan zelfstandige stilstand.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:25 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat de autisten in een hulpgroep beter zijn. Zij zien wel in dat ze het niet alleen kunnen en hulp nodig hebben om met hun problemen om te gaan.
Het is natuurlijk wel een beetje de plicht van een meisje zich open te stellen voor iedere soort jongen, met name de sociaal zwakkere jongens. Wil ze zulk soort jongens geen kans geven op een relatie, dan is ze een oppervlakkig wijf dat op bad boys valt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:07 schreef gebakken-koekje het volgende:
Waarom zou een SPH meisje van 22 met blonde lokken die een bruisend sociaal leven heeft jou moeten mee slepen in het sociale leven? Dat meisje ziet ook iemand die toch van niemand iets aan wil nemen
En dan nog eisen durven gaan stellen ook. Ik moet heel eerlijk zeggen dat wanneer ik zou afspreken met onlinecontacten ik toch ook wel een bepaalde drempel over moet. Dus ik kan begrijpen dat het voor een autist zonder sociale vaardigheden al helemaal lastig moet zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom hij dat idee nu weer weg kaatst. Een paar dagen geleden kwam hij nog met allerlei linkjes naar cursussen waar hij ook beweerde zich voor in te hebben geschreven. Nu is het opeens allemaal niet meer nodig en zijn we weer terug bij start.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:25 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat de autisten in een hulpgroep beter zijn. Zij zien wel in dat ze het niet alleen kunnen en hulp nodig hebben om met hun problemen om te gaan.
Oh ja natuurlijk! Dat ik dat niet in kon zien zeg!quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:27 schreef Fascination het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een beetje de plicht van een meisje zich open te stellen voor iedere soort jongen, met name de sociaal zwakkere jongens. Wil ze zulk soort jongens geen kans geven op een relatie, dan is ze een oppervlakkig wijf dat op bad boys valt.
En waarom heeft ze anders een sociale studie gekozen? Dan wil ze toch mensen helpen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:27 schreef Fascination het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een beetje de plicht van een meisje zich open te stellen voor iedere soort jongen, met name de sociaal zwakkere jongens. Wil ze zulk soort jongens geen kans geven op een relatie, dan is ze een oppervlakkig wijf dat op bad boys valt.
Wordt nog wat in bed. Áls dat ooit gebeurt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:26 schreef gebakken-koekje het volgende:
Absoluut! Helemaal mee eens.
En Deezer hoe ben je van plan dat te gaan doen met een vriendin, die moet zich helemaal schikken naar jou? Stel je voor dat ze op zaterdag wil sporten en jij wil op vrijdag![]()
God, dat kan weleens echt de reden zijn dat hij die studie noemde.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:28 schreef Chai het volgende:
[..]
En waarom heeft ze anders een sociale studie gekozen? Dan wil ze toch mensen helpen?
Maar dan zou haar motief zijn dat ze het min of meer doet voor haar werk. 'Beetje zoals een escortquote:Op woensdag 9 maart 2016 12:28 schreef Chai het volgende:
[..]
En waarom heeft ze anders een sociale studie gekozen? Dan wil ze toch mensen helpen?
Hier is hij het er niet mee eens, want hij is een 'nice guy' en het ligt altijd aan de vrouw.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:32 schreef gebakken-koekje het volgende:
In het begin vroeg ik me af wat er fout gaat in de gesprekken tussen Deezer en een vrouw in het online contact waardoor ze uiteindelijk toch niet wil daten maar ik begin het steeds meer te begrijpen
Maar als je zo'n verkeerd beeld van jezelf hebt is het ook wel logisch dat hij zelf nooit snapt waar het mis gaat. En ik gun hem oprecht wel liefde maar het is gewoon jammer dat hij vast blijft lopen in zijn eigen gedrag. En een nice guy, tja als hij dat nou echt was dan zou het misschien ook makkelijker voor hem zijn om aansluiting te vindenquote:Op woensdag 9 maart 2016 12:33 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hier is hij het er niet mee eens, want hij is een 'nice guy' en het ligt altijd aan de vrouw.
Oke, daar had ik effe overheen gelezen dan.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:37 schreef gebakken-koekje het volgende:
Het gaat er Deezer niet om dat psychologen eng zijn maar dat hij al in zijn hoofd heeft dat die hem toch niet kunnen helpenDe waarheid bestaat al in zijn hoofd, alleen jammer dat het alleen in zijn hoofd de waarheid is
En de vraag is of je dat er ooit uit kunt krijgen. Ik ben er van overtuigd dat er met psychische hulp een oplossing bestaat voor Deezer zijn problemen, maar dan moet hij wel openstaan voor hulp. Het enige wat hem kan helpen is als hij een ontzettend goede psycholoog vind die hem weet te breken en kan helpen hem weer in elkaar te zetten.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:37 schreef gebakken-koekje het volgende:
Het gaat er Deezer niet om dat psychologen eng zijn maar dat hij al in zijn hoofd heeft dat die hem toch niet kunnen helpenDe waarheid bestaat al in zijn hoofd, alleen jammer dat het alleen in zijn hoofd de waarheid is
Het zou hem verbazen hoeveel mensen er wel niet bij zo'n psycholoog komen. Mijn moeder heeft een tijdje baliewerk gedaan bij de psycholoog uit ons dorp en zei dat zowat heel het dorp daar langs kwam. (Uiteraard vertelt ze geen namen vanwege haar geheimhoudingsplicht). Er zullen vast wel genoeg fucked-up mensen zijn die de vooroordelen bevestigen, maar de meeste mensen komen daar toch echt om beter grip te krijgen op hun leven.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:44 schreef gebakken-koekje het volgende:
Ik ben ook een tijdje bij een psycholoog geweest en ik had ook de nodige (voor)oordelen, niet dat ze mij niet kunnen helpen maar meer van wat moet ik daar want iedereen die daar komt is minstens een psychopaat. Ik ben daar enorm goed geholpen en als het ooit weer nodig moest zijn ga ik gewoon terug. Als ik naar die (voor)oordelen was blijven luisteren was mijn leven een stuk minder geweest dan het nu is dus soms is het niet verkeerd gewoon iets te doen ookal denk je 'waarom zou ik'
Ja en wat heb je te verliezen, nothing at allquote:Op woensdag 9 maart 2016 12:51 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Het zou hem verbazen hoeveel mensen er wel niet bij zo'n psycholoog komen. Mijn moeder heeft een tijdje baliewerk gedaan bij de psycholoog uit ons dorp en zei dat zowat heel het dorp daar langs kwam. (Uiteraard vertelt ze geen namen vanwege haar geheimhoudingsplicht). Er zullen vast wel genoeg fucked-up mensen zijn die de vooroordelen bevestigen, maar de meeste mensen komen daar toch echt om beter grip te krijgen op hun leven.
maar dat is dus juist akward... want waarom glimlach je als je daarna toch weer niks zegt?quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:11 schreef motorbloempje het volgende:
Glimlachen, en doorgaan met je eigen ding.
Omdat je toch min of meer de hele dag tegenover elkaar zit maar niks zegt.. mensen praten vanuit nature toch altijd wel, zeker als je lang met elkaar doorbrengt?quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:12 schreef Lokasenna het volgende:
Ik begrijp niet waarom dat awkward is als je diegene niet kent.
Je brengt geen tijd met elkaar door. Je zit in dezelfde ruimte, je eigen ding te doen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:14 schreef Deezertje het volgende:
Omdat je toch min of meer de hele dag tegenover elkaar zit maar niks zegt.. mensen praten vanuit nature toch altijd wel, zeker als je lang met elkaar doorbrengt?
quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Behalve yats geen idee. SV woont in Leeuwarden dus dat is een dagje uit op zichMaar als iemand vrijdagmiddag naar
Waarom ik?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wilt DM mij ff. Of donderdagavond/vrijdagavond iets. (alsnog liefst rond eigen leeftijd) Strawberry?
En de anderen die hebben aangeboden om met je buitenhuis af te spreken, zijn dus niet aardig?quote:
quote:
Dat zal het zijn ja. Hoe oppervlakkig weer.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:43 schreef Fascination het volgende:
[..]. Je hebt foto's van haar gezien en weet dat ze een knappe meid is.
Genoeg aardige mensen hier die veel meer moeite hebben gedaan om jou van advies en hulp te voorzien dan ik. Kan uit persoonlijke ervaring zeggen dat het meeten met Yats echt niet eng is.quote:
Hij post maar wat 'ie wil overdag. En jullie blijven maar reageren. Als jullie stoppen met reageren dan valt er niets te zaniken, want dan krijgt 'ie geen aandacht. De enige reden dat dit al deel 5 is is natuurlijk het gehap tegen deze betonnen muur.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:43 schreef j1nxnl het volgende:
Gaat wel rap richting nummertje 6 toe zo. Denk dat we daar al zitten voordat meneer bij de huisarts is geweest.
Terwijl er echt tot die tijd eigenlijk niets zinnigs te zeggen valt.
Al het andere is door hemzelf al van de tafel geveegd en na alle grollen en grappen zijn we (al)weer aanbeland bij de; BooHoo is zit de hele dag in de UB en een meisje ook....
Tot morgen ochtend lijkt het me het beste om hem maar even op slot te gooien, of niet?
Zou je er voor open staan?quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Genoeg aardige mensen hier die veel meer moeite hebben gedaan om jou van advies en hulp te voorzien dan ik. Kan uit persoonlijke ervaring zeggen dat het meeten met Yats echt niet eng is.Dus als je dat gewoon doorzet... wees blij dat er mensen zijn die het überhaupt aanbieden. Dat is niet vanzelfsprekend.
Ze is bezet.quote:
De in jouw ogen aardige en betrouwbare user Strawberry zegt dat yats meeten haar goed is bevallen.quote:
Wie niet waagt, die niet wintquote:Op woensdag 9 maart 2016 14:27 schreef Chai het volgende:
[..]
De in jouw ogen aardige en betrouwbare user Strawberry zegt dat yats meeten haar goed is bevallen.
Waarom kies jij er dan vervolgens voor om over yats genereuze aanbod heen te stappen en het toch nog een keer bij Strawberry te proberen?
Maar zie je nu echt niet hoe antipathiek dat is?quote:
Nee joh, gewoon benieuwd naar de persoon achter. 0 verwachtingen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:31 schreef motorbloempje het volgende:
Dus, je wilt dat strawb arti voor je dumpt, of wat? Alleen maar afspreken omdat je een kans maakt/denkt te maken om met je unoxworst in haar mosterdpot te wroeten?
Is wel exemplarisch hoor, dat je nooit in situaties wenst te komen waarop je moet reageren (bv uitgaan op een uitnodiging of advies ter harte nemen) maar alleen dingen doet waar je zelf initiatief toe neemt.quote:
Waarom ben je niet benieuwd naar yats? Naar de persoon achter de user die je een heel genereus aanbod heeft gedaan.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:32 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon benieuwd naar de persoon achter. 0 verwachtingen.
Omdat Yats geen meisje is, en Deezer meisjes nodig heeft om hem te leren hoe met meisjes om te gaan, volgens Deezer.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:36 schreef Chai het volgende:
[..]
Waarom ben je niet benieuwd naar yats? Naar de persoon achter de user die je een heel genereus aanbod heeft gedaan.
Misschien had je stiekem allemaal aannames, maar als het een of ander triest figuur is die niet leuk is om te meeten had Strawberry hem toch niet aanbevolen?
En Deezer kan het weten want hij weet hoe het werkt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Omdat Yats geen meisje is, en Deezer meisjes nodig heeft om hem te leren hoe met meisjes om te gaan, volgens Deezer.
Volle kaart! Of nou ja ik praat makkelijker met girls dan met boys..quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Omdat Yats geen meisje is, en Deezer meisjes nodig heeft om hem te leren hoe met meisjes om te gaan, volgens Deezer.
Hoezo?quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Volle kaart! Of nou ja ik praat makkelijker met girls dan met boys..
Ik heb sowieso niks met bier, auto's en voetbal. Dan val je bij 80% van de mannen al af want die praten daar over.quote:
Als je aan girls vraagt hoe het zit met hun zweetvoeten en rode haar vraag ik mij dan toch echt af hoe je boys aanspreekt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee!quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:43 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb sowieso niks met bier, auto's en voetbal. Dan val je bij 80% van de mannen al af want die praten daar over.
En waar praat je dan wel graag over?quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:43 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb sowieso niks met bier, auto's en voetbal. Dan val je bij 80% van de mannen al af want die praten daar over.
En waarom zou yats niet die ene manspersoon kunnen zijn waarmee je wel goed zou kunnen praten?quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Klopt en vrouwen praten alleen over wijn, paarden en Pretty Little Liars.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:43 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Alsof er niet meer onderwerpen zijn dan alleen bier, auto's en voetbal.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:43 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Die hoort, net als de vrienden van Copycat en hopelijk net als yats, bij de 20% die het daar niet over heeft natuurlijk.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:45 schreef gebakken-koekje het volgende:
Mijn beste vriend praat niet over auto's, bier en voetbal "In een auto moet je rijden, voetbal moet je doen en bier moet je drinken"
Waar praten ze dan over? Lekkere wijven? Het leven? Hun vrouw, kinderen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Die hoort, net als de vrienden van Copycat en hopelijk net als yats, bij de 20% die het daar niet over heeft natuurlijk.
Geheim.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waar praten ze dan over? Lekkere wijven? Het leven? Hun vrouw, kinderen?
In een gesprek praat je met elkaar he, dat gaat gewoon vanzelf er zijn geen vaste onderwerpenquote:Op woensdag 9 maart 2016 14:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als je dat echt had willen weten had je die vraag al lang gesteld?quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En wat zijn de gesprekken die je van strawberry verwacht te hebben?quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Krijg ik een heel wetboek naar mijn kop geslingerd
quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Krijg ik een heel wetboek naar mijn kop geslingerd
Yats had trouwens zelfs voorgesteld je aan vrouwen voor te stellen.quote:Op zondag 31 januari 2016 09:01 schreef yats het volgende:
[..]
IEDEREEN geeft je hier op FOK in diverse topics het advies om socialer te worden, vrienden te maken, uit te gaan en er zijn je zelfs verschillende aanbiedingen gedaan door fokkers etc maar het enige dat er uit jou komt is 'ja maar...' met vervolgens het zoveelste excuus. Vind je het gek dat jij je eenzaam voelt? Er is ook gewoon NIEMAND voor je en dat zal er ook NOOIT zijn als je je zo op blijft stellen. En dan doel ik niet alleen op die ene leuke vrouw die jij zo graag (in jouw woorden, tijdelijk is ook goed) hebt. Want dat die er niet gaat komen lijkt me evident...
Ik heb je meerdere malen een aantal vragen gesteld waarbij de bedoeling was dat je over jezelf en jouw posts/gedrag na zou gaan denken in de hoop dat het jou zou helpen te bereiken wat je wil (dan zijn wij hier ook van die topickaaps af en gaat t weer om mensen die echt iets met gegeven advies doen) maar daar is NOOIT een reactie op gekomen. Idem met mijn voorstel om gewoon een keer uit te gaan waarbij ik je aan wat mensen voor kon stellen, en ja, daar zaten ook vrouwen bij. Maar met bovenstaande post zeg je meer dan genoeg. Je voelt jezelf enorm verheven boven de meeste mensen. Waarom? Omdat je HBO journalistiek doet? Nou, ik heb nieuws voor je, dat hebben duizenden anderen ook gedaan en die komen ook niet aan de bak qua werk. Veel succes vast wat dat betreft! Daar naast zijn er hier genoeg mensen die slimmer, leuker of knapper dan jou zijn, dus waar je de arrogantie voor een dergelijke post vandaan haalt is mij een raadsel. Zie eerst maar eens een date te scoren en kom dan weer zeggen dat hier geen zelfverzekerde lekkere gozers op fok zitten.
Hé, je bent 25 en toekomstig journalist. Geef eens antwoord.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:50 schreef Bananenpap het volgende:
Even een serieuze vraag Deezer, want dit gaat weer helemaal nergens naar toe. Wat voor verhaal ga je nu morgen bij die huisarts vertellen?
Normale dingen. Ik praat(tequote:Op woensdag 9 maart 2016 14:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tevens praat ik graag over het binnen één zin wisselen van verleden naar tegenwoordige naar verleden tijd, en hoe ontzettend fout dat is.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Normale dingen. Ik praat(te) bijvoorbeeld over mijn studie, over mijn werk, over mijn verhuizing, over een film die ik laatst had gezien, over een serie die ik aan het kijken was, over een spelletje dat ik had gespeeld, over ergens waar ik laatst was geweest, over dingen die ik interessant vindt, over culturele dingen, over vakanties, over sport, over eigenlijk alles wat mij maar boeit.
De mensen waar ik mee praat doen dat op hun beurt ook, en op die manier leer je elkaar beter kennen omdat je weet wat de ander interesseert en hoe hij over bepaalde dingen denkt.
Ze heeft iig dezelfde kuur gedaan als ikquote:Op woensdag 9 maart 2016 14:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En wat zijn de gesprekken die je van strawberry verwacht te hebben?
Praten mannen en vrouwen onderling en met elkaar over dezelfde dingen?!quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Normale dingen. Ik praat(te) bijvoorbeeld over mijn studie, over mijn werk, over mijn verhuizing, over een film die ik laatst had gezien, over een serie die ik aan het kijken was, over een spelletje dat ik had gespeeld, over ergens waar ik laatst was geweest, over dingen die ik interessant vindt, over culturele dingen, over vakanties, over sport, over eigenlijk alles wat mij maar boeit.
De mensen waar ik mee praat doen dat op hun beurt ook, en op die manier leer je elkaar beter kennen omdat je weet wat de ander interesseert en hoe hij over bepaalde dingen denkt.
Maar daar ben ej op een gegeven moment over uitgepraat..En dan? Zij is een meisje, dus zou enkel over mannen en makeup horen te praten toch?quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:59 schreef Deezertje het volgende:
Ze heeft iig dezelfde kuur gedaan als ik
Dat denk ik niet. Aangezien ik hoogst zelden in de keuken kom kan ik dit echter niet bevestigen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:59 schreef Chai het volgende:
[..]
Praten mannen en vrouwen onderling en met elkaar over dezelfde dingen?!
quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:50 schreef Bananenpap het volgende:
Even een serieuze vraag Deezer, want dit gaat weer helemaal nergens naar toe. Wat voor verhaal ga je nu morgen bij die huisarts vertellen?
Journalisten die geen antwoord geven, de wereld op zijn kop.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:57 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Hé, je bent 25 en toekomstig journalist. Geef eens antwoord.
Ik denk dat hij elke persoonlijke vraag als aanval ziet.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:03 schreef syndroom het volgende:
[..]
Journalisten die geen antwoord geven, de wereld op zijn kop.Wel typerend voor deezer dat hij niet ingaat op vragen.
Komt dit door zijn asperger of is het luiheid?
Misschien moet je hem anders formuleren en er iets hypothetisch van maken?quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:04 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik denk dat hij elke persoonlijke vraag als aanval ziet.
Kom op zeg. Wees eens eerlijk.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:32 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon benieuwd naar de persoon achter. 0 verwachtingen.
Ja, ik ken genoeg vrouwen die bier lusten en ook die van voetbal houden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:04 schreef R-K het volgende:
Het gaat er toch om of er een klik is met iemand. Er zijn zat mannen die niets met bier, voetbal en auto's hebben en genoeg vrouwen die graag een biertje lusten, voetballen en passie hebben voor auto's. Iedereen is anders en het heeft 0,0 te maken met geslacht.
Goede vraag, stel strawberry wil je ontmoeten, waar wil je het dan over hebben, toch niet alleen maar over een kuur lijkt mijquote:Op woensdag 9 maart 2016 15:25 schreef Ludachrist het volgende:
Deezer, waar praat jij eigenlijk zelf graag over?
Zeg het maar.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:03 schreef syndroom het volgende:
[..]
Journalisten die geen antwoord geven, de wereld op zijn kop.Wel typerend voor deezer dat hij niet ingaat op vragen.
Komt dit door zijn asperger of is het luiheid?
''stoornissen in het veelvuldig gebruik van oogcontact...'' Dus ik doe het juist te veel?quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:29 schreef Koral het volgende:
[..]
Zeg het maar.
[..]
Punt 3 t/m 6 maar even achterwege gelaten
Deezer, waar praat jij graag over?quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:36 schreef Deezertje het volgende:
[..]
''stoornissen in het veelvuldig gebruik van oogcontact...'' Dus ik doe het juist te veel?
Films, series, politiek, nieuwsquote:Op woensdag 9 maart 2016 15:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Deezer, waar praat jij graag over?
Amen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:42 schreef Mandéra het volgende:
Hij kan het echt niet langer enkel en alleen maar steken op het feit dat hij autist is. Ik ken persoonlijk ook mensen met asperger, die stuk voor stuk door de begeleiding die ze hebben gekregen of nog steeds krijgen gewoon prima functioneren in onze samenleving.
Deezertje je bent gewoon een heel bevooroordeeld, contactgestoord en sociaal incapabel mannetje die daarbovenop ook nog eens een hele nare persoonlijkheid heeft en niemand iets gunt behalve zichzelf. Daarom kotst zelfs iedereen hier op een internetforum je uit. Je laat je zelf van je meest arrogante en egoïstische kant zien door het aanbod van users hier te negeren en wel openlijk kenbaar te maken dat je vrouwelijke users wilt meeten, enkel en alleen door hun geslacht.
Grow a pair man en kap met zielig doen over je handicap en sociale skills. Er zijn ergere afwijkingen in de wereld dan Asperger, daar valt nog wat aan te doen.
Ik mis in dit soort gevallen een like-button op FOK!quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:42 schreef Mandéra het volgende:
Hij kan het echt niet langer enkel en alleen maar steken op het feit dat hij autist is. Ik ken persoonlijk ook mensen met asperger, die stuk voor stuk door de begeleiding die ze hebben gekregen of nog steeds krijgen gewoon prima functioneren in onze samenleving.
Deezertje je bent gewoon een heel bevooroordeeld, contactgestoord en sociaal incapabel mannetje die daarbovenop ook nog eens een hele nare persoonlijkheid heeft en niemand iets gunt behalve zichzelf. Daarom kotst zelfs iedereen hier op een internetforum je uit. Je laat je zelf van je meest arrogante en egoïstische kant zien door het aanbod van users hier te negeren en wel openlijk kenbaar te maken dat je vrouwelijke users wilt meeten, enkel en alleen door hun geslacht.
Grow a pair man en kap met zielig doen over je handicap en sociale skills. Er zijn ergere afwijkingen in de wereld dan Asperger, daar valt nog wat aan te doen.
Politiek en nieuws vast wel, daar praat iedereen toch over?quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:46 schreef Chai het volgende:
[..]
En je denkt dat yats daar niet over wil praten en Strawberry wel?
Nou, ik zou het wel weten....! Ik wil je de woorden niet in de mond leggen hoor Deezertje, maar .....quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:17 schreef Bananenpap het volgende:
Deezertje, stel, heel hypothetisch gezien: de huisarts kan morgen niet en besluit over een uur even langs te komen. Wat zou je die beste man/vrouw dan allemaal vertellen? Ik zeg niet dat het gebeurt, maar puur hypothetisch gezien.
Dit.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:16 schreef Bonkers. het volgende:
En je had Yats al lang en breed een berichtje kunnen sturen over wat zijn hobby's zijn, waar zijn interesses liggen en of dat een beetje met die van jou overeen komt. Je had allang gewoon digitaal even met hem kunnen spreken.
Face it: je wilt gewoon een vrouwelijke 'hulpverlener', met de constante stiekeme hoop dat zij ook verliefd op jou wordt.
Dus yats ookquote:Op woensdag 9 maart 2016 15:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Politiek en nieuws vast wel, daar praat iedereen toch over?
Yats houdt ook van films en series, iets wat je makkelijk had kunnen weten als je moeite had gedaan om (DM) contact met hem te onderhouden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Politiek en nieuws vast wel, daar praat iedereen toch over?
In plaats van hier te posten kun je ook naar NWS, POL of TV uitwijken. Daar kennen ze je nog niet, dus de users zullen wellicht wat aardiger zijn tegen je.quote:
Mijn vroegere huidprobleem is niet echt een favo gespreksonderwerp.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ze heeft iig dezelfde kuur gedaan als ik
QFTquote:Op woensdag 9 maart 2016 15:42 schreef Mandéra het volgende:
In beide gevallen heeft ie hulp nodig. Als dit een troll is heeft ie ook echt geen leven.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:56 schreef j1nxnl het volgende:
[..]
QFT
100% dit, aangezien ik ook al een tijdje niet meer denk dat dit echt is. En dan met echt bedoel ik of dat Deezertje op zijn hollands gezegt gewoon een lul is dan wel als eentje gedraagt (zoals hier boven in politiek correct nederlands gezegt word) of een dikke vette troll. (hoewel dat eerste ook wel een dikke vette is)
"Oh Deezer in het echt ben je zo veel leuker dan op internet! Dat we dit niet eerder hebben gedaan! Al deze tijd zijn we zo dichtbij geweest, en toch zo ver weg. Alsjeblieft, neem me mee, neem me mee op een romantische date, en kus me, kus me hartstochtelijk. Houd me vast en laat me nooit meer los!"quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Yats houdt ook van films en series, iets wat je makkelijk had kunnen weten als je moeite had gedaan om (DM) contact met hem te onderhouden.
Waarom heb je die behoefte niet? Zie je er het nut niet van in?
Heb op de middelbare gezeten met iemand die Asperger heeft. Het werd vroeg geconstateerd en hij kreeg ook hele goede begeleiding. Tegenwoordig zit hij op kamers in Amsterdam en is lid van een studentenvereniging en heeft bergen met vrienden. Het scheelde voor hem denk ik veel dat zijn ouders, ondanks een scheiding, hem enorm steunden. Ik denk dat Deezertje dat geluk niet heeft gehad. Zijn ouders laten hem maar aanmodderen waardoor hij nu uiteindelijk dat miserabel persoon is geworden wie hij nu is. Niet om alles af te schuiven op zijn ouders, maar als Deezerd mijn kind was geweest had ik al lang zelf actie ondernomen. Lijkt mij enorm pijnlijk om je kind zo enorm te zien vervreemden van de maatschappij. Gevaarlijk zelfs.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:42 schreef Mandéra het volgende:
Mah, aan de andere kant ben ik een dame nu op 3 verschillende apps tegengekomen en vaak in het echt... wat wil ze? Mij niet iigquote:Op woensdag 9 maart 2016 15:59 schreef CyberTijn het volgende:
[..]
"Oh Deezer in het echt ben je zo veel leuker dan op internet! Dat we dit niet eerder hebben gedaan! Al deze tijd zijn we zo dichtbij geweest, en toch zo ver weg. Alsjeblieft, neem me mee, neem me mee op een romantische date, en kus me, kus me hartstochtelijk. Houd me vast en laat me nooit meer los!"
Dat vind hij veel leuker om van jou te horen dan van een man denk ik
Ik zou CC wel willen meeten... zelfde achtergrond, houden allebei van horoscopen ookquote:Op woensdag 9 maart 2016 16:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee. Maar anderen wel dus doe daar dan wat mee.
Misschien willen mannen je dan wel!quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mah, aan de andere kant ben ik een dame nu op 3 verschillende apps tegengekomen en vaak in het echt... wat wil ze? Mij niet iig
Misschien mankeert er ook wel wat aan z'n ouders.quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:00 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Heb op de middelbare gezeten met iemand die Asperger heeft. Het werd vroeg geconstateerd en hij kreeg ook hele goede begeleiding. Tegenwoordig zit hij op kamers in Amsterdam en is lid van een studentenvereniging en heeft bergen met vrienden. Het scheelde voor hem denk ik veel dat zijn ouders, ondanks een scheiding, hem enorm steunden. Ik denk dat Deezertje dat geluk niet heeft gehad. Zijn ouders laten hem maar aanmodderen waardoor hij nu uiteindelijk dat miserabel persoon is geworden wie hij nu is. Niet om alles af te schuiven op zijn ouders, maar als Deezerd mijn kind was geweest had ik al lang zelf actie ondernomen. Lijkt mij enorm pijnlijk om je kind zo enorm te zien vervreemden van de maatschappij. Gevaarlijk zelfs.
Zijn er ook mannen op dit forum die je zou willen meeten?quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik zou CC wel willen meeten... zelfde achtergrond, houden allebei van horoscopen ook
Te veilig?quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:03 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Misschien mankeert er ook wel wat aan z'n ouders.
Gefrustreerd lone wolf-materiaal, bedoel je? Met Asperger kun je prima o.b.v. cognitieve als-danredeneringen sociaal gedrag je eigen maken, daar hebben de meesten het verstand voor. Maar het vergt wel werk.quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:00 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Heb op de middelbare gezeten met iemand die Asperger heeft. Het werd vroeg geconstateerd en hij kreeg ook hele goede begeleiding. Tegenwoordig zit hij op kamers in Amsterdam en is lid van een studentenvereniging en heeft bergen met vrienden. Het scheelde voor hem denk ik veel dat zijn ouders, ondanks een scheiding, hem enorm steunden. Ik denk dat Deezertje dat geluk niet heeft gehad. Zijn ouders laten hem maar aanmodderen waardoor hij nu uiteindelijk dat miserabel persoon is geworden wie hij nu is. Niet om alles af te schuiven op zijn ouders, maar als Deezerd mijn kind was geweest had ik al lang zelf actie ondernomen. Lijkt mij enorm pijnlijk om je kind zo enorm te zien vervreemden van de maatschappij. Gevaarlijk zelfs.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:42 schreef Mandéra het volgende:
Herkenbaar zelfs. Ik ben tig jaar geleden ook gediagnosticeerd met Asperger. Op 1 of 2 puntjes na is er niks meer van te merken.quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:00 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Jij kijkt volgens mij mensen niet echt aan als je praat... ik wel (bij jou weet ik niet meer, maar dagelijks leven wel iig).quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:05 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Herkenbaar zelfs. Ik ben tig jaar geleden ook gediagnosticeerd met Asperger. Op 1 of 2 puntjes na is er niks meer van te merken.
Ik denk dat de meeste mensen die ik hier gemeet heb niks doorhadden! En dat terwijl ik zo'n paar jaar geleden echt contactgestoord was.
Edit: Dan wil ik m'n ouders wel creds geven want zij lieten me juist in het diepe vallen, zodat ik het wel zelf moest oplossen.
Yats dus niet. Zeg dat dan gewoon. Of beter nog, zeg dan gewoon dat je enkel vrouwen wil meeten en dat je mannen niet interessant genoeg vindt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik zou CC wel willen meeten... zelfde achtergrond, houden allebei van horoscopen ook
Heb zo ook mijn twijfels, maar hij weet zn stoornis dermate goed te etaleren, ik denk niet dat een troll dat voor elkaar krijgt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:56 schreef j1nxnl het volgende:
[..]
QFT
100% dit, aangezien ik ook al een tijdje niet meer denk dat dit echt is. En dan met echt bedoel ik of dat Deezertje op zijn hollands gezegt gewoon een *** is dan wel als eentje gedraagt (zoals hier boven in politiek correct nederlands gezegt word) of een dikke vette troll. (hoewel dat eerste ook wel een dikke vette is)
Bij iedereen is het anders, jij hebt weer andere 'symptomen' dan ik, en ik heb weer andere symptomen dan een willekeurige autist hier op het forum.quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jij kijkt volgens mij mensen niet echt aan als je praat... ik wel (bij jou weet ik niet meer, maar dagelijks leven wel iig).
Even doorlezen. Aan het eind van de zin staat 'om de sociale interactie te bepalen'.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:36 schreef Deezertje het volgende:
[..]
''stoornissen in het veelvuldig gebruik van oogcontact...'' Dus ik doe het juist te veel?
quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:12 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Bij iedereen is het anders, jij hebt weer andere 'symptomen' dan ik, en ik heb weer andere symptomen dan een willekeurige autist hier op het forum.
Ik kijk mensen inderdaad niet aan, tenzij ik ze 1000% vertrouw. En lichte ogen vind ik bij iedereen eng, dus dan moet ik mezelf forceren. Denk niet dat ik daar nog iets aan kan doen, ben me dit al jaaaaaren aan het aanleren.
En het tweede is dus het obsessief bezighouden met bepaalde interesses (een preoccupatie dus). Al weet ik niet of dit autismegerelateerd is, of al mijn hobbygenoten zijn ook autisten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Ja, hij kijkt jaloers en met afschuw naar verliefde stelletjes. Kwestie van tijd voordat die frustratie zijn laatste druppel bereikt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:05 schreef Andromache het volgende:
[..]
Gefrustreerd lone wolf-materiaal, bedoel je?
Jij hebt Deezertje gemeet toch? Wat maakt hem nou zo anders dat hij overal buiten de boot valt?quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:12 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Bij iedereen is het anders, jij hebt weer andere 'symptomen' dan ik, en ik heb weer andere symptomen dan een willekeurige autist hier op het forum.
Ik kijk mensen inderdaad niet aan, tenzij ik ze 1000% vertrouw. En lichte ogen vind ik bij iedereen eng, dus dan moet ik mezelf forceren. Denk niet dat ik daar nog iets aan kan doen, ben me dit al jaaaaaren aan het aanleren.
En het tweede is dus het obsessief bezighouden met bepaalde interesses (een preoccupatie dus). Al weet ik niet of dit autismegerelateerd is, of al mijn hobbygenoten zijn ook autisten
Zijn lichaamshouding en hoe hij in het leven staat.quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:15 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ja, hij kijkt jaloers en met afschuw naar verliefde stelletjes. Kwestie van tijd voordat die frustratie zijn laatste druppel bereikt.
[..]
Jij hebt Deezertje gemeet toch? Wat maakt hem nou zo anders dat hij overal buiten de boot valt?
We zijn het bruggetje over geweest en nog zo'n bunkertje 1 minuut van binnen gezienquote:Op woensdag 9 maart 2016 16:21 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Zijn lichaamshouding en hoe hij in het leven staat.
Lichaamshouding is nog niet eens zo erg, als je chill in het leven staat dan kijken mensen daar wel doorheen.
Maar alles was negatief en hij was nergens voor in. Ik heb echt totaal geen moeite met aanpassen, zodat de ander het ook naar de zin heeft, maar dit vond ik niet echt fijn om mee te maken.
Klopt, maar je deed het wel met tegenzin. Want aan de andere kant van het bruggetje was natuur en daar hield je niet van. En het bunkertje was klein en meh.quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
We zijn het bruggetje over geweest en nog zo'n bunkertje 1 minuut van binnen gezien
Kromme rug/niet met hoofd recht lopen.quote:
Zijn er mannelijke Fok!kers die je wel zou willen ontmoeten?quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
We zijn het bruggetje over geweest en nog zo'n bunkertje 1 minuut van binnen gezien
Kan me wel voorstellen dat zoiets erg tegen je werkt. Je komt dan al snel vreemd over bij mensen. Ik kende ook iemand met een beroerde houding, wat dan redelijk awkward overkwam.quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:27 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Kromme rug/niet met hoofd recht lopen.
Inderdaad, ik heb het zelf ook ervaren, heb ook jaren als een papegaai gelopen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kan me wel voorstellen dat zoiets erg tegen je werkt. Je komt dan al snel vreemd over bij mensen. Ik kende ook iemand met een beroerde houding, wat dan redelijk awkward overkwam.
Wel iets aan te doen met oefening. Zeker als je regelmatig in de sportschool komt en aan krachttraining doet.
Idd, dit is niet eerlijk en transparant Deezertje.quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Yats dus niet. Zeg dat dan gewoon. Of beter nog, zeg dan gewoon dat je enkel vrouwen wil meeten en dat je mannen niet interessant genoeg vindt.
Precies! En sociale vaardigheden kun je ook verbeteren, al zal hij daarvoor wel meer contact moeten maken met mensen (mannen EN vrouwen).quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:32 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb het zelf ook ervaren, heb ook jaren als een papegaai gelopen.Het kost veel tijd en moeite en rug- en nekpijn, maar het kan! Dus ook Deezertje en andere onzekere jongetjes kunnen het.
Nee.quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ben je onzeker over je lichaamshouding Dima?
Hij wilt liever met een leuk en mooi meisje praten. Maar hij heeft daar heus geen verwachtingen bij hoor. Nul.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Yats houdt ook van films en series, iets wat je makkelijk had kunnen weten als je moeite had gedaan om (DM) contact met hem te onderhouden.
Waarom heb je die behoefte niet? Zie je er het nut niet van in?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |