abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:28:09 #26
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160525931
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:24 schreef Deezertje het volgende:

Nou lekker dan.. kan dat papiertje straks meteen bij 't oud papier... ;)
Ja, want het is A of Z. Punt is dat je misschien een wat minder subjectieve bril moet opzetten waar het je vaardigheden betreft. Vooral qua sociale vaardigheden. En niet zo snel moet roepen dat je het allemaal wel weet, kan of het anders wel in een boekje op kan zoeken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160526036
Je kunt praten als een 25-jarige over moeilijke dingen maar over simpele dingen denk je als een 14-jarige.

Conclusie: neem maar eens contact op met Motocross_is_my_heart want dat Dr. Leo kannerhuis is zo te horen zo'n slecht idee nog niet van de beste man.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:34:34 #28
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160526130
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:09 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Thanks. Kannerhuis bekend mee, maar ik vind al die trainingen zo kinderlijk overkomen. Alsof je nog moet ontdekken hoe de wereld in elkaar zit rond je 17e, ze gooien je jaren terug in de tijd, bij het handje nemen.. Misschien voor mensen met 'klassiek' autisme is daar behoefte aan, maar ik heb gewoon normaal niveau qua denken (en op sommige punten denk ik hoger). Dus ik zit (en zat) absoluut niet te wachten op hoe je gesprekjes moet voeren, activiteiten plannen etc. Nu komt mijn professionele karakter misschien niet goed over, maar ik hoor van iedereen in mijn omgeving en op de opleiding dat ik goed kan schrijven en een stijl heb van dingen goed op papier kunnen uitleggen. Dus ik kan goed mijn gedachten verwoorden. Als ik een brief stuur weet je exact wat ik bedoel, waarom ik die brief stuur. :)
Het klinkt juist als iets voor jou.
En jij overschat jezelf enorm!
pi_160526295
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het klinkt juist als iets voor jou.
En jij overschat jezelf enorm!
Er zijn veel bekende mensen met autisme en die zijn ergens goed in. Bill Gates (Microsoft) bijvoorbeeld. Mark Zuckerberg (FB) houdt zich er vaag over. Daarnaast heel veel muzikanten en acteurs met autisme.
pi_160526303
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat is ook een punt waar ik aan moet werken, want ik heb het wel. Ik geef mijn geld graag uit aan zichtbare, tastbare dingen. Sporten, bioscoop, voedsel is heel duidelijk wat je er voor krijgt. Hulp tja, ik denk dan meteen is dat 60 euro per uur waard?? Tegenwoordig kan je alles zelf opzoeken op internet toch? ;) Behalve medicijnen, want die dingen zijn ook tastbaar en merk je wat van in het dagelijkse leven zoals mijn huid die na maanden slikken opknapt. Als ik niet was begonnen zou het waarschijnlijk niet zo mooi zijn nu als nu.
Nee, je wil je geld alleen aan leuke dingen uitgeven en zo werkt dat niet in de volwassen wereld.
Denk je dat ik het leuk vind om geld uit te geven aan een nieuwe bril of steunzolen? Nee dus, maar ik heb ze wel nodig. En jij hebt professionele hulp nodig.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:41:49 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160526340
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:40 schreef Deezertje het volgende:

Er zijn veel bekende mensen met autisme en die zijn ergens goed in. Bill Gates (Microsoft) bijvoorbeeld. Mark Zuckerberg (FB) houdt zich er vaag over. Daarnaast heel veel muzikanten en acteurs met autisme.
En dus?
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:42:50 #32
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160526371
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Er zijn er nog veel en veel meer die t slecht doen, waaronder jij
pi_160526499
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:42 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Er zijn er nog veel en veel meer die t slecht doen, waaronder jij
Net als "ASS'ers zijn vaak slimmer dan de rest." "vaak" wil niet zeggen dat jij (TS) daar dan ook bij zit.
pi_160526677
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:47 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Net als "ASS'ers zijn vaak slimmer dan de rest." "vaak" wil niet zeggen dat jij (TS) daar dan ook bij zit.
Qua IQ wel, maar sociaal EQ misschien niet. Maar mijn beeld is sowieso een beetje raar geworden dankzij zelfverzekerde vloggers en succesvolle mensen, dus leg de lat voor mezelf te hoog.
pi_160526790
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:52 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Qua IQ wel, maar sociaal EQ misschien niet. Maar mijn beeld is sowieso een beetje raar geworden dankzij zelfverzekerde vloggers en succesvolle mensen, dus leg de lat voor mezelf te hoog.
Ik zou niet zeggen dat ik hyperintelligent ben, maar ik heb ook echt niet de indruk dat jij dat wel bent.
pi_160526863
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:55 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ik zou niet zeggen dat ik hyperintelligent ben, maar ik heb ook echt niet de indruk dat jij dat wel bent.
Ik hoor ook niet bij de zwakzinnigen :) Houd van een gesprek op niveau, juist moeite met koetjes/kalfjes.
pi_160527115
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik hoor ook niet bij de zwakzinnigen :) Houd van een gesprek op niveau, juist moeite met koetjes/kalfjes.
Zwakzinnig is wel gelijk weer het andere uiterste he.
pi_160527123
Deezertje, het komt op mij neer dat je vooral jezelf nu probeert te overtuigen dat het allemaal wel meevalt. We zijn nu in topic vijf en feitelijk is er nog niks veranderd. Je wilt (nog) geen externe hulp, maar je gaat donderdag wel naar de huisarts? Waar denk je dat zo'n arts je naar toe gaat verwijzen? Als je dat bij voorbaat al afslaat kun je donderdag net zo goed niet gaan.

Het is mij nu eigenlijk nog steeds niet duidelijk wat je nu eigenlijk wil. Op het ene moment denk je behoefte te hebben aan vriendschap, op het andere moment beweer je juist weer geen vriendschap nodig te hebben, dan heb je het plots weer over een vriendin voor deze zomer. Stel nou eens een realistisch doel voor het einde van dit jaar. Je hebt sinds de basisschool(!) geen vrienden meer gehad, waarom denk je dit nog steeds zelf te kunnen oplossen? Leg je nou gewoon eens neer bij je zwaktes en schakel hulp in.

En stel voor dit topic nou eens als doel dat je inhoudelijk kunt ingaan op reacties van mensen hier. Bewijs dat enorme IQ van je maar eens.
pi_160527137
quote:

[..]

Houd van een gesprek op niveau,
Dat blijkt niet uit je posts in deze delen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2016 21:07:30 ]
pi_160527320
quote:

[..]

Houd van een gesprek op niveau, juist moeite met koetjes/kalfjes.
Geef daar eens een voorbeeld van.
pi_160527527
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:12 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Geef daar eens een voorbeeld van.
Vooral wat mensen onderling doen op het werk, in een relatie, bij en met familie en vrienden meemaken etc. is voor mij lastig. Ik kan prima praten over ontwikkelingen in de wereld, politiek etc.
pi_160527885
quote:

[..]

Waarover praat je dan graag? Waar liggen je interesses?
pi_160528185
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Vooral wat mensen onderling doen op het werk, in een relatie, bij en met familie en vrienden meemaken etc. is voor mij lastig. Ik kan prima praten over ontwikkelingen in de wereld, politiek etc.
Met wie praat je daar dan over? En als je zo'n diepgang hebt, waarom spreek je mensen dan op een uiterst oppervlakkige manier aan? (sokken en rood haar)
pi_160528525
quote:

[..]

Ik kan prima praten over ontwikkelingen in de wereld, politiek etc.
Ga eens meeposten in NWS/POL anders? Daar liggen je interesses blijkbaar en kan je leren discussies voeren ipv hier continu een stroom aan huilposts plaatsen die toch niet zullen helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2016 21:43:46 ]
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:45:35 #45
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160528600
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:43 schreef Etsu het volgende:

Ga eens meeposten in NWS/POL anders? Daar liggen je interesses blijkbaar en kan je leren discussies voeren ipv hier continu een stroom aan huilposts plaatsen die toch niet zullen helpen.
Goede suggestie.
pi_160528635
quote:

[..]

Hoe wil je een ander anders leren kennen?
pi_160528956
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe wil je een ander anders leren kennen?
Internet?
pi_160531003
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:09 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Thanks. Kannerhuis bekend mee, maar ik vind al die trainingen zo kinderlijk overkomen. Alsof je nog moet ontdekken hoe de wereld in elkaar zit rond je 17e, ze gooien je jaren terug in de tijd, bij het handje nemen.. Misschien voor mensen met 'klassiek' autisme is daar behoefte aan, maar ik heb gewoon normaal niveau qua denken (en op sommige punten denk ik hoger). Dus ik zit (en zat) absoluut niet te wachten op hoe je gesprekjes moet voeren, activiteiten plannen etc. Nu komt mijn professionele karakter misschien niet goed over, maar ik hoor van iedereen in mijn omgeving en op de opleiding dat ik goed kan schrijven en een stijl heb van dingen goed op papier kunnen uitleggen. Dus ik kan goed mijn gedachten verwoorden. Als ik een brief stuur weet je exact wat ik bedoel, waarom ik die brief stuur. :)
Ben der niet helemaal mee eens dat de trainingen bij het LKH kinderachtig zijn.

Ik loop hier een jaar en ben nu klaar, in het begin vond k t ook beetje kinderlijk maar dat komt omdat de hulpverling daar altijd voorzichtig is in het begin.

Nu hoef ik niks te vragen daar, iedereen kent mij en ik kan doen wat ik wil.

Ik kan ook alles aan kattenkwaad flikken echt alles want ze zijn met mij zo volwassen dat ze weten dat mijn argumenten en excuses ook 100% zuiver zijn en ik altijd wel zon klootzakje zal blijven.

Roken op mn kamer... Heeft 3 maand geduurd voor ze me echt op mn flikker gaven.

Snachts naar arnhem gaan meerdere malen en na de 5de keer pas gedonder gehad.

Mensen helpen uitbreken uit de gesloten afdeling (ciba) hebben ze me alleen vertelt dat dat niet mocht😅.

Snachts chillen op andere groepen en de volgende dag nog leuk vertellen wat ik gedaan heb en weer te horen gekregen dat t niet mocht.

En nog wat meer praktijken die eigenlijk niet door de beugel kunnen en die ik ook niet op internet openbaar 😅.

Maar bij het LKH behandelen ze naar hoe jij je gedraagt en hoe jij met je verantwoordelijk heden omgaat.

Ik kan heus wel met verantwoordelijk heden omgaan maar ja... jong zijn he...

K heb sterk t idee dat jij behoorlijk in die ontkennings spiraal zit van al je valkuilen en zwakheden ontkennen.

Maarja t lampje gaat vanzelf wel branden want ik weet dondersgoed dat je in die situatie denkt dat de psychiater/oloog aan de verkeerde kant van de tafel zit.

Quess it, i'm right!
Wie stevig in zijn schoenen staat heeft zware tijden gehad!
pi_160531557
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:44 schreef Motocross_is_my_heart het volgende:

[..]

Ben der niet helemaal mee eens dat de trainingen bij het LKH kinderachtig zijn.

Ik loop hier een jaar en ben nu klaar, in het begin vond k t ook beetje kinderlijk maar dat komt omdat de hulpverling daar altijd voorzichtig is in het begin.

Nu hoef ik niks te vragen daar, iedereen kent mij en ik kan doen wat ik wil.

Ik kan ook alles aan kattenkwaad flikken echt alles want ze zijn met mij zo volwassen dat ze weten dat mijn argumenten en excuses ook 100% zuiver zijn en ik altijd wel zon klootzakje zal blijven.

Roken op mn kamer... Heeft 3 maand geduurd voor ze me echt op mn flikker gaven.

Snachts naar arnhem gaan meerdere malen en na de 5de keer pas gedonder gehad.

Mensen helpen uitbreken uit de gesloten afdeling (ciba) hebben ze me alleen vertelt dat dat niet mocht😅.

Snachts chillen op andere groepen en de volgende dag nog leuk vertellen wat ik gedaan heb en weer te horen gekregen dat t niet mocht.

En nog wat meer praktijken die eigenlijk niet door de beugel kunnen en die ik ook niet op internet openbaar 😅.

Maar bij het LKH behandelen ze naar hoe jij je gedraagt en hoe jij met je verantwoordelijk heden omgaat.

Ik kan heus wel met verantwoordelijk heden omgaan maar ja... jong zijn he...

K heb sterk t idee dat jij behoorlijk in die ontkennings spiraal zit van al je valkuilen en zwakheden ontkennen.

Maarja t lampje gaat vanzelf wel branden want ik weet dondersgoed dat je in die situatie denkt dat de psychiater/oloog aan de verkeerde kant van de tafel zit.

Quess it, i'm right!
Hoe oud ben je eigenlijk?
  dinsdag 8 maart 2016 @ 23:02:56 #50
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160531750
Tja als ik volwassen ben zou ik ook niet willen dat mensen mij vertellen waar ik snachts wel of niet naar toe zou mogen, dat mag je dan helemaal zelf weten lijkt mij zo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')