abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160524661
Ieder deel een stapje vooruit ;)

Ik wil wel melden dat ik niet manisch depressief ben als in hele dagen op bed blijven liggen en niet meer naar buiten durven. Ik voel mij gewoon niet meer zo verbonden met mijn leeftijdsgenoten en daar baal ik van, soort buitengesloten. Deels zelf in de hand door locaties te bezoeken waar dat sociale contact niet altijd handig/vanzelfsprekend is, maar dat zijn voor mij wel de locaties nu.

Ik ga dus een cursus voor mijn angsten (faalangst, zelfbeeld, zelfvertrouwen) volgen en ik ga waarschijnlijk meer en betere hulp inschakelen.

Om nog maar eens een psychologische tekst erin te gooien: als je een fles Dreft koopt denk je 'wat, die krijg ik noooooit leeg!!''. Maar als je gewoon iedere dag een beetje gebruikt gaat ie vanzelf een keer op... ;)

En niet dat ik meteen een psycholoog of wat afschudt, maar ik heb nog wel degelijk goede dagen en inzichten. Als ik gewoon meer zelfvertrouwen heb en meer durf zonder na te denken (dus gewoon doen) is een deel van die problemen opgelost. En mijn rijbewijs proberen te halen kan dat zetje al zijn, en daar meld ik mij volgende week voor aan denk ik.

Oftewel: ik ben niet dom en heb wel wat zelfinzicht hoor. ASS'ers zijn vaak slimmer dan de rest of zien in ieder geval 'bijzondere' verbanden of manieren hoe dingen beter of logischer kunnen :)
  dinsdag 8 maart 2016 @ 19:49:44 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160524777
En wat heb je nu geleerd in 4 topics?
pi_160524814
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:49 schreef Cue_ het volgende:
En wat heb je nu geleerd in 4 topics?
Stappen (durven) nemen.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 19:51:27 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160524829
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:50 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Stappen (durven) nemen.
Wat gedetailleerde kan ook wel
pi_160524851
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:51 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat gedetailleerde kan ook wel
Openstaan voor hulp, zelf aanmelden en gesprekken aangaan.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 19:53:17 #6
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160524890
Heb je dat geleerd of ook wat mee gedaan?
  dinsdag 8 maart 2016 @ 19:53:32 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160524901
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:51 schreef Deezertje het volgende:

Openstaan voor hulp, zelf aanmelden en gesprekken aangaan.
En hopelijk stoppen met zo'n enorme krent te zijn. Help je jezelf niet mee en is enorm onaantrekkelijk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160525018
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

En hopelijk stoppen met zo'n enorme krent te zijn. Help je jezelf niet mee en is enorm onaantrekkelijk.
Dat is ook een punt waar ik aan moet werken, want ik heb het wel. Ik geef mijn geld graag uit aan zichtbare, tastbare dingen. Sporten, bioscoop, voedsel is heel duidelijk wat je er voor krijgt. Hulp tja, ik denk dan meteen is dat 60 euro per uur waard?? Tegenwoordig kan je alles zelf opzoeken op internet toch? ;) Behalve medicijnen, want die dingen zijn ook tastbaar en merk je wat van in het dagelijkse leven zoals mijn huid die na maanden slikken opknapt. Als ik niet was begonnen zou het waarschijnlijk niet zo mooi zijn nu als nu.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:00:40 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160525101
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:57 schreef Deezertje het volgende:

Hulp tja, ik denk dan meteen is dat 60 euro per uur waard?? Tegenwoordig kan je alles zelf opzoeken op internet toch? ;)
En dat is dus een bijzonder domme gedachte. Ja, je kunt dingen opzoeken, maar de specifieke, persoonlijke details en van daaruit ook oplossingen zitten toch vooral in de menselijke interactie met je hulpverlener/groep. Niet in een boek met dode letters.
En ja, dat is die investering van 60 euro per uur meer dan waard. Tenzij je de rest van je leven een beetje in de zijlijn van het leven wil blijven figureren.
pi_160525172
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

En dat is dus een bijzonder domme gedachte. Ja, je kunt dingen opzoeken, maar de specifieke, persoonlijke details en van daaruit ook oplossingen zitten toch vooral in de menselijke interactie met je hulpverlener/groep. Niet in een boek met dode letters.
En ja, dat is die investering van 60 euro per uur meer dan waard. Tenzij je de rest van je leven een beetje in de zijlijn van het leven wil blijven figureren.
Ik wacht het gesprek met de huisarts en de gemeente af en de cursus start eind april, en dat is al zo. Daarna als het goed is ook bijna klaar met studie en rijbewijs proberen... dus dat externe hulp zoeken puntje stel ik nog even uit.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:04:41 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160525209
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:02 schreef Deezertje het volgende:

Ik wacht het gesprek met de huisarts en de gemeente af en de cursus start eind april, en dat is al zo. Daarna als het goed is ook bijna klaar met studie en rijbewijs proberen... dus dat externe hulp zoeken puntje stel ik nog even uit.
Uiteraard. Waarom alles aangrijpen als je ook halfslachtig kunt blijven aanmodderen.
pi_160525235
Luister...

Je kunt zoveel aan jezelf veranderen dat zelfs jij een leven kan krijgen dat je eigenlijk voor onmogelijk houd.

Ik heb ook ASS, en sta erg stevig in mn schoenen en heb een onvernietigbare wil.

En door de jaren heen, bij Karakter en Dr. Leo kannerhuis gezeten, ben ik nu na 11 jaar met het stempeltje rond te hebben gelopen zo veel veranderd en beter geworden dat ik volgende maand het stempeltje niet meer krijg.

Ik heb vanaf mn 14e tot heden zoveel in de knoop gezeten met mezelf dat ik alles vanuit pure emotie en boosheid om wie ik was mezelf veranderd heb.

En nu...

Heb ik een sociaal leven, opleiding, relatie en voel me gelukkig.

Althans ik soms wel nog is beetje vloek heb ik geen problemen meer met wie ik nu ben.

En geloof me als autist zijnde kun je veel meer aan jezelf veranderen dan je denkt, kijk bij andere autisten hoe die met hun probs omgaan en leer van jezelf en anderen.

Want waar een wil is, is een weg.

Alleen het bewandelen van de weg kan zo hard knagen aan je.

Als ik terug denk aan alles hoe wanhoopig ik was krijg ik nu nog de tranen in mn ogen.

En een schouderklopje van het kannerhuis voor wat ik er van gebrouwt heb.

Als je een babbeltje wilt maken mag je me gerust een pm sturen.
Wie stevig in zijn schoenen staat heeft zware tijden gehad!
pi_160525236
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Uiteraard. Waarom alles aangrijpen als je ook halfslachtig kunt blijven aanmodderen.
Die cursus is vanuit RET-principe, anders overlapt 't misschien weer..
pi_160525337
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:05 schreef Motocross_is_my_heart het volgende:
Luister...

Je kunt zoveel aan jezelf veranderen dat zelfs jij een leven kan krijgen dat je eigenlijk voor onmogelijk houd.

Ik heb ook ASS, en sta erg stevig in mn schoenen en heb een onvernietigbare wil.

En door de jaren heen, bij Karakter en Dr. Leo kannerhuis gezeten, ben ik nu na 11 jaar met het stempeltje rond te hebben gelopen zo veel veranderd en beter geworden dat ik volgende maand het stempeltje niet meer krijg.

Ik heb vanaf mn 14e tot heden zoveel in de knoop gezeten met mezelf dat ik alles vanuit pure emotie en boosheid om wie ik was mezelf veranderd heb.

En nu...

Heb ik een sociaal leven, opleiding, relatie en voel me gelukkig.

Althans ik soms wel nog is beetje vloek heb ik geen problemen meer met wie ik nu ben.

En geloof me als autist zijnde kun je veel meer aan jezelf veranderen dan je denkt, kijk bij andere autisten hoe die met hun probs omgaan en leer van jezelf en anderen.

Want waar een wil is, is een weg.

Alleen het bewandelen van de weg kan zo hard knagen aan je.

Als ik terug denk aan alles hoe wanhoopig ik was krijg ik nu nog de tranen in mn ogen.

En een schouderklopje van het kannerhuis voor wat ik er van gebrouwt heb.

Als je een babbeltje wilt maken mag je me gerust een pm sturen.
Thanks. Kannerhuis bekend mee, maar ik vind al die trainingen zo kinderlijk overkomen. Alsof je nog moet ontdekken hoe de wereld in elkaar zit rond je 17e, ze gooien je jaren terug in de tijd, bij het handje nemen.. Misschien voor mensen met 'klassiek' autisme is daar behoefte aan, maar ik heb gewoon normaal niveau qua denken (en op sommige punten denk ik hoger). Dus ik zit (en zat) absoluut niet te wachten op hoe je gesprekjes moet voeren, activiteiten plannen etc. Nu komt mijn professionele karakter misschien niet goed over, maar ik hoor van iedereen in mijn omgeving en op de opleiding dat ik goed kan schrijven en een stijl heb van dingen goed op papier kunnen uitleggen. Dus ik kan goed mijn gedachten verwoorden. Als ik een brief stuur weet je exact wat ik bedoel, waarom ik die brief stuur. :)
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:12:01 #15
47102 Elvi
miemkwien
pi_160525395
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:09 schreef Deezertje het volgende:
Dus ik zit (en zat) absoluut niet te wachten op hoe je gesprekjes moet voeren, activiteiten plannen etc.
Wie kopt m in? Want ik kan niet meer _O-
  Moderator dinsdag 8 maart 2016 @ 20:13:02 #16
5428 crew  miss_sly
pi_160525434
quote:

[..]

Thanks. Kannerhuis bekend mee, maar ik vind al die trainingen zo kinderlijk overkomen. Alsof je nog moet ontdekken hoe de wereld in elkaar zit rond je 17e, ze gooien je jaren terug in de tijd, bij het handje nemen.. Misschien voor mensen met 'klassiek' autisme is daar behoefte aan, maar ik heb gewoon normaal niveau qua denken (en op sommige punten denk ik hoger). Dus ik zit (en zat) absoluut niet te wachten op hoe je gesprekjes moet voeren, activiteiten plannen etc.
Je overschat jezelf nogal. Je zit daar dus wel op te wachten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_160525441
quote:

[..]

Thanks. Kannerhuis bekend mee, maar ik vind al die trainingen zo kinderlijk overkomen. Alsof je nog moet ontdekken hoe de wereld in elkaar zit rond je 17e, ze gooien je jaren terug in de tijd, bij het handje nemen.. Misschien voor mensen met 'klassiek' autisme is daar behoefte aan, maar ik heb gewoon normaal niveau qua denken (en op sommige punten denk ik hoger). Dus ik zit (en zat) absoluut niet te wachten op hoe je gesprekjes moet voeren, activiteiten plannen etc.
Zie je zelf de ironie van wat je hier zegt...?

Je hebt in je topics al de vreemdste pogingen om gesprekken aan te knopen gedemonstreerd, voor elke activiteit haak je af of heb je praktische of financiële bezwaren,...
pi_160525450
Als ik me niet vergis ga je een cursus persoonlijke effectiviteit volgen? Bij mijn weten gaat zoiets voornamelijk over timemanagement en overtuigen? Er zal iets van gedragpatronen in zitten maar ik betwijfel ten zeerste of het specifiek genoeg is tegen faalangst en zelfbeeld issues?

Waarom heb je voor die cursus gekozen?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160525456
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:12 schreef Elvi het volgende:

[..]

Wie kopt m in? Want ik kan niet meer _O-
Ja duh, maar nu zit ik op een leeftijd waar het sociaal (!!) maatschappelijk niet normaal is als je geen vrienden hebt etc. Daarom spreek ik mensen ook niet zo snel aan, want ik heb qua sociaal contact behalve mezelf niks te bieden.. daar schaam ik mij een beetje voor. Maar ik weet prima hoe je een gesprek moet voeren en ik kan mezelf overal naar toe krijgen als ik wil. Ben vaak in het buitenland geweest in mijn uppie dus zelfredzaam.
pi_160525509
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:13 schreef Koral het volgende:
Als ik me niet vergis ga je een cursus persoonlijke effectiviteit volgen? Bij mijn weten gaat zoiets voornamelijk over timemanagement en overtuigen? Er zal iets van gedragpatronen in zitten maar ik betwijfel ten zeerste of het specifiek genoeg is tegen faalangst en zelfbeeld issues?

Waarom heb je voor die cursus gekozen?
De training ‘Persoonlijke Effectiviteit’ is bedoeld voor mensen die belemmerd worden door zaken als bijvoorbeeld faalangst, onzekerheid, sub-assertiviteit (niet durven zeggen wat je denkt en voelt), perfectionisme en dergelijke.

Onderwerpen die aan de orde komen zijn: denken, voelen, willen, doen, zelfbeeld, beslissen, omgaan met kritiek, (sub)assertiviteit.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:15:35 #21
47102 Elvi
miemkwien
pi_160525515
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:13 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja duh, maar nu zit ik op een leeftijd waar het sociaal (!!) maatschappelijk niet normaal is als je geen vrienden hebt etc. Daarom spreek ik mensen ook niet zo snel aan, want ik heb qua sociaal contact behalve mezelf niks te bieden..
Nee precies en daarom heb je die cursus bij hen dus wel nodig want je kan niet eens een gesprekje op gang houden. Of een activiteit plannen. Want je had alang in dat meeting-topic zelf iets kunnen organiseren wat je WEL leuk vind maar dat doe je dan ook weer niet.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:15:44 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160525523
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:13 schreef miss_sly het volgende:

Je overschat jezelf nogal. Je zit daar dus wel op te wachten.
Dat.

Ook vanuit mijn professionalisme.
pi_160525619
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat.

Ook vanuit mijn professionalisme.
Ik kan beeldend schrijven :) Spelling is hier niet altijd goed want ik schrijf letterlijk van mij af zonder om te kijken.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:23:32 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160525786
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:18 schreef Deezertje het volgende:

Ik kan beeldend schrijven :) Spelling is hier niet altijd goed want ik schrijf letterlijk van mij af zonder om te kijken.
Er zijn wel meer taalpuntjes mis dan enkel de spelling. Die sowieso niet zó slecht zou moeten zijn, ook zonder na te denken.
Maar laten we die kant maar niet opgaan, want ook jouw al dan niet overschatte schrijfvaardigheid helpt je niet een fatsoenlijk gesprek te starten of te onderhouden.
pi_160525819
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Er zijn wel meer taalpuntjes mis dan enkel de spelling. Die sowieso niet zó slecht zou moeten zijn, ook zonder na te denken.
Maar laten we die kant maar niet opgaan, want ook jouw al dan niet overschatte schrijfvaardigheid helpt je niet een fatsoenlijk gesprek te starten of te onderhouden.
Nou lekker dan.. kan dat papiertje straks meteen bij 't oud papier... ;)
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:28:09 #26
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160525931
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:24 schreef Deezertje het volgende:

Nou lekker dan.. kan dat papiertje straks meteen bij 't oud papier... ;)
Ja, want het is A of Z. Punt is dat je misschien een wat minder subjectieve bril moet opzetten waar het je vaardigheden betreft. Vooral qua sociale vaardigheden. En niet zo snel moet roepen dat je het allemaal wel weet, kan of het anders wel in een boekje op kan zoeken.
pi_160526036
Je kunt praten als een 25-jarige over moeilijke dingen maar over simpele dingen denk je als een 14-jarige.

Conclusie: neem maar eens contact op met Motocross_is_my_heart want dat Dr. Leo kannerhuis is zo te horen zo'n slecht idee nog niet van de beste man.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:34:34 #28
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160526130
quote:

[..]

Thanks. Kannerhuis bekend mee, maar ik vind al die trainingen zo kinderlijk overkomen. Alsof je nog moet ontdekken hoe de wereld in elkaar zit rond je 17e, ze gooien je jaren terug in de tijd, bij het handje nemen.. Misschien voor mensen met 'klassiek' autisme is daar behoefte aan, maar ik heb gewoon normaal niveau qua denken (en op sommige punten denk ik hoger). Dus ik zit (en zat) absoluut niet te wachten op hoe je gesprekjes moet voeren, activiteiten plannen etc. Nu komt mijn professionele karakter misschien niet goed over, maar ik hoor van iedereen in mijn omgeving en op de opleiding dat ik goed kan schrijven en een stijl heb van dingen goed op papier kunnen uitleggen. Dus ik kan goed mijn gedachten verwoorden. Als ik een brief stuur weet je exact wat ik bedoel, waarom ik die brief stuur. :)
Het klinkt juist als iets voor jou.
En jij overschat jezelf enorm!
pi_160526295
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het klinkt juist als iets voor jou.
En jij overschat jezelf enorm!
Er zijn veel bekende mensen met autisme en die zijn ergens goed in. Bill Gates (Microsoft) bijvoorbeeld. Mark Zuckerberg (FB) houdt zich er vaag over. Daarnaast heel veel muzikanten en acteurs met autisme.
pi_160526303
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat is ook een punt waar ik aan moet werken, want ik heb het wel. Ik geef mijn geld graag uit aan zichtbare, tastbare dingen. Sporten, bioscoop, voedsel is heel duidelijk wat je er voor krijgt. Hulp tja, ik denk dan meteen is dat 60 euro per uur waard?? Tegenwoordig kan je alles zelf opzoeken op internet toch? ;) Behalve medicijnen, want die dingen zijn ook tastbaar en merk je wat van in het dagelijkse leven zoals mijn huid die na maanden slikken opknapt. Als ik niet was begonnen zou het waarschijnlijk niet zo mooi zijn nu als nu.
Nee, je wil je geld alleen aan leuke dingen uitgeven en zo werkt dat niet in de volwassen wereld.
Denk je dat ik het leuk vind om geld uit te geven aan een nieuwe bril of steunzolen? Nee dus, maar ik heb ze wel nodig. En jij hebt professionele hulp nodig.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:41:49 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160526340
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:40 schreef Deezertje het volgende:

Er zijn veel bekende mensen met autisme en die zijn ergens goed in. Bill Gates (Microsoft) bijvoorbeeld. Mark Zuckerberg (FB) houdt zich er vaag over. Daarnaast heel veel muzikanten en acteurs met autisme.
En dus?
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:42:50 #32
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160526371
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Er zijn er nog veel en veel meer die t slecht doen, waaronder jij
pi_160526499
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:42 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Er zijn er nog veel en veel meer die t slecht doen, waaronder jij
Net als "ASS'ers zijn vaak slimmer dan de rest." "vaak" wil niet zeggen dat jij (TS) daar dan ook bij zit.
pi_160526677
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:47 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Net als "ASS'ers zijn vaak slimmer dan de rest." "vaak" wil niet zeggen dat jij (TS) daar dan ook bij zit.
Qua IQ wel, maar sociaal EQ misschien niet. Maar mijn beeld is sowieso een beetje raar geworden dankzij zelfverzekerde vloggers en succesvolle mensen, dus leg de lat voor mezelf te hoog.
pi_160526790
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:52 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Qua IQ wel, maar sociaal EQ misschien niet. Maar mijn beeld is sowieso een beetje raar geworden dankzij zelfverzekerde vloggers en succesvolle mensen, dus leg de lat voor mezelf te hoog.
Ik zou niet zeggen dat ik hyperintelligent ben, maar ik heb ook echt niet de indruk dat jij dat wel bent.
pi_160526863
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:55 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ik zou niet zeggen dat ik hyperintelligent ben, maar ik heb ook echt niet de indruk dat jij dat wel bent.
Ik hoor ook niet bij de zwakzinnigen :) Houd van een gesprek op niveau, juist moeite met koetjes/kalfjes.
pi_160527115
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik hoor ook niet bij de zwakzinnigen :) Houd van een gesprek op niveau, juist moeite met koetjes/kalfjes.
Zwakzinnig is wel gelijk weer het andere uiterste he.
pi_160527123
Deezertje, het komt op mij neer dat je vooral jezelf nu probeert te overtuigen dat het allemaal wel meevalt. We zijn nu in topic vijf en feitelijk is er nog niks veranderd. Je wilt (nog) geen externe hulp, maar je gaat donderdag wel naar de huisarts? Waar denk je dat zo'n arts je naar toe gaat verwijzen? Als je dat bij voorbaat al afslaat kun je donderdag net zo goed niet gaan.

Het is mij nu eigenlijk nog steeds niet duidelijk wat je nu eigenlijk wil. Op het ene moment denk je behoefte te hebben aan vriendschap, op het andere moment beweer je juist weer geen vriendschap nodig te hebben, dan heb je het plots weer over een vriendin voor deze zomer. Stel nou eens een realistisch doel voor het einde van dit jaar. Je hebt sinds de basisschool(!) geen vrienden meer gehad, waarom denk je dit nog steeds zelf te kunnen oplossen? Leg je nou gewoon eens neer bij je zwaktes en schakel hulp in.

En stel voor dit topic nou eens als doel dat je inhoudelijk kunt ingaan op reacties van mensen hier. Bewijs dat enorme IQ van je maar eens.
pi_160527137
quote:

[..]

Houd van een gesprek op niveau,
Dat blijkt niet uit je posts in deze delen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2016 21:07:30 ]
pi_160527320
quote:

[..]

Houd van een gesprek op niveau, juist moeite met koetjes/kalfjes.
Geef daar eens een voorbeeld van.
pi_160527527
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:12 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Geef daar eens een voorbeeld van.
Vooral wat mensen onderling doen op het werk, in een relatie, bij en met familie en vrienden meemaken etc. is voor mij lastig. Ik kan prima praten over ontwikkelingen in de wereld, politiek etc.
pi_160527885
quote:

[..]

Waarover praat je dan graag? Waar liggen je interesses?
pi_160528185
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Vooral wat mensen onderling doen op het werk, in een relatie, bij en met familie en vrienden meemaken etc. is voor mij lastig. Ik kan prima praten over ontwikkelingen in de wereld, politiek etc.
Met wie praat je daar dan over? En als je zo'n diepgang hebt, waarom spreek je mensen dan op een uiterst oppervlakkige manier aan? (sokken en rood haar)
pi_160528525
quote:

[..]

Ik kan prima praten over ontwikkelingen in de wereld, politiek etc.
Ga eens meeposten in NWS/POL anders? Daar liggen je interesses blijkbaar en kan je leren discussies voeren ipv hier continu een stroom aan huilposts plaatsen die toch niet zullen helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2016 21:43:46 ]
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:45:35 #45
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160528600
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:43 schreef Etsu het volgende:

Ga eens meeposten in NWS/POL anders? Daar liggen je interesses blijkbaar en kan je leren discussies voeren ipv hier continu een stroom aan huilposts plaatsen die toch niet zullen helpen.
Goede suggestie.
pi_160528635
quote:

[..]

Hoe wil je een ander anders leren kennen?
pi_160528956
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe wil je een ander anders leren kennen?
Internet?
pi_160531003
quote:

[..]

Ben der niet helemaal mee eens dat de trainingen bij het LKH kinderachtig zijn.

Ik loop hier een jaar en ben nu klaar, in het begin vond k t ook beetje kinderlijk maar dat komt omdat de hulpverling daar altijd voorzichtig is in het begin.

Nu hoef ik niks te vragen daar, iedereen kent mij en ik kan doen wat ik wil.

Ik kan ook alles aan kattenkwaad flikken echt alles want ze zijn met mij zo volwassen dat ze weten dat mijn argumenten en excuses ook 100% zuiver zijn en ik altijd wel zon klootzakje zal blijven.

Roken op mn kamer... Heeft 3 maand geduurd voor ze me echt op mn flikker gaven.

Snachts naar arnhem gaan meerdere malen en na de 5de keer pas gedonder gehad.

Mensen helpen uitbreken uit de gesloten afdeling (ciba) hebben ze me alleen vertelt dat dat niet mocht😅.

Snachts chillen op andere groepen en de volgende dag nog leuk vertellen wat ik gedaan heb en weer te horen gekregen dat t niet mocht.

En nog wat meer praktijken die eigenlijk niet door de beugel kunnen en die ik ook niet op internet openbaar 😅.

Maar bij het LKH behandelen ze naar hoe jij je gedraagt en hoe jij met je verantwoordelijk heden omgaat.

Ik kan heus wel met verantwoordelijk heden omgaan maar ja... jong zijn he...

K heb sterk t idee dat jij behoorlijk in die ontkennings spiraal zit van al je valkuilen en zwakheden ontkennen.

Maarja t lampje gaat vanzelf wel branden want ik weet dondersgoed dat je in die situatie denkt dat de psychiater/oloog aan de verkeerde kant van de tafel zit.

Quess it, i'm right!
Wie stevig in zijn schoenen staat heeft zware tijden gehad!
pi_160531557
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:44 schreef Motocross_is_my_heart het volgende:

[..]

Ben der niet helemaal mee eens dat de trainingen bij het LKH kinderachtig zijn.

Ik loop hier een jaar en ben nu klaar, in het begin vond k t ook beetje kinderlijk maar dat komt omdat de hulpverling daar altijd voorzichtig is in het begin.

Nu hoef ik niks te vragen daar, iedereen kent mij en ik kan doen wat ik wil.

Ik kan ook alles aan kattenkwaad flikken echt alles want ze zijn met mij zo volwassen dat ze weten dat mijn argumenten en excuses ook 100% zuiver zijn en ik altijd wel zon klootzakje zal blijven.

Roken op mn kamer... Heeft 3 maand geduurd voor ze me echt op mn flikker gaven.

Snachts naar arnhem gaan meerdere malen en na de 5de keer pas gedonder gehad.

Mensen helpen uitbreken uit de gesloten afdeling (ciba) hebben ze me alleen vertelt dat dat niet mocht😅.

Snachts chillen op andere groepen en de volgende dag nog leuk vertellen wat ik gedaan heb en weer te horen gekregen dat t niet mocht.

En nog wat meer praktijken die eigenlijk niet door de beugel kunnen en die ik ook niet op internet openbaar 😅.

Maar bij het LKH behandelen ze naar hoe jij je gedraagt en hoe jij met je verantwoordelijk heden omgaat.

Ik kan heus wel met verantwoordelijk heden omgaan maar ja... jong zijn he...

K heb sterk t idee dat jij behoorlijk in die ontkennings spiraal zit van al je valkuilen en zwakheden ontkennen.

Maarja t lampje gaat vanzelf wel branden want ik weet dondersgoed dat je in die situatie denkt dat de psychiater/oloog aan de verkeerde kant van de tafel zit.

Quess it, i'm right!
Hoe oud ben je eigenlijk?
  dinsdag 8 maart 2016 @ 23:02:56 #50
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160531750
Tja als ik volwassen ben zou ik ook niet willen dat mensen mij vertellen waar ik snachts wel of niet naar toe zou mogen, dat mag je dan helemaal zelf weten lijkt mij zo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')