Je uiterst matige poging tot humor ten spijt, doet dat niets af aan het feit dat je vanuit wetenschappelijke hoek prima de politiek kan beschouwen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ach, mijn buurman heeft een kat met de naam "hondje" - dat is aardig, maar het blijf een kat.
Dat doet de PvdA op onderdelen ook, dat maakt die jongens ook nog geen liberalen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De PVV ging toch echt akkoord met stevig rechts economisch beleid toen ze gedoogde meeregeerde. Wat ze beloven is weinig interessant, wat je echt belangrijk vindt blijkt uit wat je doet.
Nee, helaas. Je kunt geen experimenten opzetten om hypothesen te toetsen. Het blijft niet meer dan blabla en vragenlijstjes laten invullen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:11 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je uiterst matige poging tot humor ten spijt, doet dat niets af aan het feit dat je vanuit wetenschappelijke hoek prima de politiek kan beschouwen.
Je hebt duidelijk geen flauw idee wat 'wetenschap' eigenlijk is. Je zou eens hier kunnen beginnen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschappelijke_methodequote:Op woensdag 9 maart 2016 22:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, helaas. Je kunt geen experimenten opzetten om hypothesen te toetsen. Het blijft niet meer dan blabla en vragenlijstjes laten invullen.
Beste man, dat artikeltje bevestigt alleen maar mijn gelijk. Ik citeer even:quote:Op woensdag 9 maart 2016 23:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk geen flauw idee wat 'wetenschap' eigenlijk is. Je zou eens hier kunnen beginnen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschappelijke_methode
Nee hoor.quote:Op donderdag 10 maart 2016 16:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Zelf heb ik wel een wetenschappelijke opleiding
Nee.quote:Op donderdag 10 maart 2016 16:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Beste man, dat artikeltje bevestigt alleen maar mijn gelijk. Ik citeer even:
Daar wordt met redenatietechnieken gewerkt zoals die uit de logica om een innerlijk consistente theorie (zonder innerlijke tegenstrijdigheden) of axioma op te zetten. Bij de humaniora (mens- of geesteswetenschappen) als filosofie, literatuurwetenschap, geschiedenis en cultuurwetenschappen is dit niet of veel minder het geval.
"In de sociale wetenschappen wordt vaak gesteld dat de onderzoeker deel uitmaakt van de onderzochte werkelijkheid."
Dit is allemaal netjes en beleefd geformuleerd, maar een goed verstaander leest: er wordt maar wat aangeluld.
Zelf heb ik wel een wetenschappelijke opleiding, maar een vriend van me, die politieke "wetenschappen" heeft gestudeerd, bevestigt mijn visie.
Inderdaad, je bent het met me eens. Om die reden kun je die sociale fenomenen dus ook niet wetenschappelijk onderzoeken.quote:Op donderdag 10 maart 2016 17:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee.
Sociale fenomenen zijn complex en niet in een experiment te vatten en daardoor kun je geen theorieen opzetten in de vorm van "als X dan Y" zonder uitzonderingen.
De term wetenschapper is hier dus misplaatst - zie boven.quote:Echter, dat betekent niet dat als je maar wat raak lult vanuit de onderbuik, dat je dan net zo veel gelijk hebt als een wetenschapper.
Zie vorige reactie.quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, helaas. Je kunt geen experimenten opzetten om hypothesen te toetsen. Het blijft niet meer dan blabla en vragenlijstjes laten invullen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Corporate translator
Dat is precies de reden waarom de (natuur)wetenschappelijke methode niet goed werkt bij deze disciplines. Dat is niet erg maar het maakt de onderzoeksresultaten wel veel minder betrouwbaar. Niemand stelt dat die mensen slap uit hun onderbuik lullen maar het speculatieve gehalte is natuurlijk wel hoger. Nu heb je bij exacte wetenschappen ook speculatie en werken ze daar ook met modellen die een versimplificering van de werkelijkheid zijn (zie bijv. wat electronen zijn of wat een stroomkring is) maar de zekere uitspraken zijn heel wat zekerder en de nauwkeuerigheid en precisie zijn veel groter. Het lijkt me belangrijk voor de maatschappij dat we dat inzien aangezien je anders gevaarlijke ontwikkelingen krijgt doordat zaken voor waar worden aangenomen die niet waar zijn. De sociale onderzoekers moeten vooral niet in de verdediging schieten en dit als een disqualificatie van hun werk zien maar dit erkennen en hier zo goed mogelijk mee omgaan, in het bijzonder bij de communicatie met mensen van buiten hun vakgebieden.quote:Op donderdag 10 maart 2016 17:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee.
Sociale fenomenen zijn complex en niet in een experiment te vatten en daardoor kun je geen theorieen opzetten in de vorm van "als X dan Y" zonder uitzonderingen.
quote:Op zaterdag 12 maart 2016 23:40 schreef HSG het volgende:
Doe dan maar heel-Nederland.Denk je serieus dat de Walen en de Luxemburgers in een staat willen leven waar 83 procent van de bevolking Nederlandstalig is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Dit inderdaad. Hij wil alleen maar "dingen benoemen" en "mensen wakker schudden".quote:Op maandag 7 maart 2016 18:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wilders gaat ook helemaal niks uitvoeren, die blijft liever langs de kant roepen.
Alleen jouw eerste punt doet er mijns inziens wezenlijk toe.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:33 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Hij wil alleen maar "dingen benoemen" en "mensen wakker schudden".
Het zijn allemaal afleidingsmanoeuvres, inclusief deze annexeer-uitspraak. Want hoe zit het eigenlijk met:
• die ondoorzichtige financiering, met vermeende geldstromen uit Isreal en Amerika?
• het ondemocratische karakter van de PVV (slechts één lid en dat is Wilders zelf)
• "minder marokkanen in Den Haag" (niet dat ik wil dat PVV dit daadwerkelijk aanpakt, maar ik bedoel maar; inhoudsloos gelul)
• NWS / Wilders 'geschokt' door geheime informatie. #2 (nooit meer iets van gehoord)
etc.
Bijna 200 jaar geleden voor lul bloedvergoten, omdat het onder de huidige omstandigheden misschien beter is een deel van Belgie bij Nederland aan te laten sluiten?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 01:27 schreef Godshand het volgende:
Haha, als dat zou doorgaan hebben de Belgen voor lul bloed vergoten in 1830
Maar niemand weet dat tegenwoordig, historisch besef van een goudvis hebben vandaag de dag de meeste mensen..
Yup.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 10:15 schreef H.FR het volgende:
[..]
Bijna 200 jaar geleden voor lul bloedvergoten, omdat het onder de huidige omstandigheden misschien beter is een deel van Belgie bij Nederland aan te laten sluiten?
Het is handiger als NB, L, Z, VB, VL samen met NRW en eventueel Rijnland samen een eigen land vormen, samen zijn ze groot genoeg om sterk te staan (groter dan het restant van Nederland) en ze hebben meer gemeenschappelijk met elkaar dan met Holland. Dan hebben we twee talen maar dat komt wel goed, wij leren snel genoeg Duits en de talen zijn sterk verwant met elkaar.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:47 schreef Gia het volgende:
Ik ga voor een volledige herindeling.
Limland bij de Duitsers.
Brabant en Zeeland, samen met Vlaanderen in een geheel nieuw land Groot-Brabant.
Wallonië bij de Fransen.
En de rest van Nederland blijft Nederland.
Wat een onzinquote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:27 schreef Godshand het volgende:
[..]
Yup.
Maar goed, uiteindelijk zou het niet door gaan hoor. Meeste Belgen zijn zo anti-NL als wat.
Ga maar eens bieren in Antwerpen en roepen dat je Nederlander bent. Wordt je sjagrijnig aangekeken
Dan denken ze: ..... Ollander met een grote bek.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:27 schreef Godshand het volgende:
Ga maar eens bieren in Antwerpen en roepen dat je Nederlander bent. Wordt je sjagrijnig aangekeken
Ik zeg in Belgie altijd dat ik Nederlander ben, geen Hollander.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dan denken ze: ..... Ollander met een grote bek.
Gelijk hebben ze.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
Sowieso, Antwerpen is ook veel indrukwekkender dan dat smerige Amsterdam en nogal logisch dat dat dan de hoofdstad wordt.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:50 schreef D1990 het volgende:
Zou ook beter zijn als de hoofdstad verhuisd van Amsterdam, naar Antwerpen. Is zowel een mooi symbolisch gebaar, een nieuw land, een nieuwe begin, met een "nieuwe" hoofdstad. En als een mooi pluspunt, is het ook een mooie stad met veel historie. Dus dat is ook mooi meegenomen.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zeg in Belgie altijd dat ik Nederlander ben, geen Hollander.Dat doe ik (ook) bijna overal ter wereld. Lekker samen met locals tegen de Ollanders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, als ze vragen wat het verschil is dan leg ik ze uit dat Hollanders zo'n grote bek hebben dat de hele werdeld denkt dat Nederland er vol mee zit.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:54 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat doe ik (ook) bijna overal ter wereld. Lekker samen met locals tegen de Ollanders.
Geen onzin.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:54 schreef H.FR het volgende:
[..]
Wat een onzin
Belgen zijn overigens niet anti Nederland, ze hechten eraan autonoom te zijn. Ze kunnen natuurlijk prima relatief autonoom blijven als ze bij ons komen.
Maar wat ze [Vlamingen] met name willen, is van de Walen af zijn.
Ik vind Antwerpen echt totaal niet boeiend...quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:52 schreef Zapata het volgende:
[..]
Sowieso, Antwerpen is ook veel indrukwekkender dan dat smerige Amsterdam en nogal logisch dat dat dan de hoofdstad wordt.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zeg in Belgie altijd dat ik Nederlander ben, geen Hollander.Dat helpt inderdaad in België.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn ze anti-Nederlanders? Daar zijn ze heel erg verdeeld over, sommige Vlamingen zijn inderdaad anti-Nederlanders maar sommige Vlaminngen vinden Nederlanders juist leuk en zouden graag hebben dat de Vlamingen wat over zouden nemen van onze directheid en 'openheid'.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ik moet je als niet-chauvinist tegenspreken. Amsterdam heeft mooiere architectuur en de grachten en een aantal mooie musea. Daarom wint Amsterdam het. Goed, de hoerenbuurt en de coffeeshops maken de stad wat minder mooi maar die kan je mijden.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:52 schreef Zapata het volgende:
[..]
Sowieso, Antwerpen is ook veel indrukwekkender dan dat smerige Amsterdam en nogal logisch dat dat dan de hoofdstad wordt.
Ik verkeer dan duidelijk in een ander milieu dan jij. De Vlamingen die ik spreek zijn wel redelijk enthousiast over Nederland. Al willen ze geloof ik het liefst alleen af van Wallonië. Daar zit sowieso hun grootste ergernis.quote:Op woensdag 16 maart 2016 07:30 schreef Godshand het volgende:
[..]
Geen onzin.
Maarja, zet jij wel eens een stap buiten Nederland?
Je moet je oren maar eens te luisteren leggen bij Nederlanders studerend of werkend in België. Dan hoor je wel andere verhalen... Al helemaal als je in Wallonië zit.
Antwerpen krijgt traditioneel veel zuiptoeristen uit de buurt, het afvoerputje van Holland. Dat zijn er 3 uit de top 4 van de meest agressieve, onbeschofte en lompe regio's van Nederland, en dan ook nog vaak de jongeren. Die Belgen zuipen ook flink, maar heel anders, niet zo luidruchtig en zonder dat de dronkenschap zelf zo uitbundig gevierd moet worden. Tussen Limburgers van beide zijden van de grens werkt dat anders. Het is ook nog wel een verschil of mensen een stad gaan bezoeken om dat ze daar nieuwsgierig naar zijn en daar flink biertjes gaan drinken tussen de plaatselijke bevolking, of dat ze net de grens over rijden voor een avondje goedkoop zuipen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat helpt inderdaad in België.
Zijn ze anti-Nederlanders? Daar zijn ze heel erg verdeeld over, sommige Vlamingen zijn inderdaad anti-Nederlanders maar sommige Vlaminngen vinden Nederlanders juist leuk en zouden graag hebben dat de Vlamingen wat over zouden nemen van onze directheid en 'openheid'.
En soms komen ze kopschoppen in Breda...quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Antwerpen krijgt traditioneel veel zuiptoeristen uit de buurt, het afvoerputje van Holland. Dat zijn er 3 uit de top 4 van de meest agressieve, onbeschofte en lompe regio's van Nederland, en dan ook nog vaak de jongeren. Die Belgen zuipen ook flink, maar heel anders, niet zo luidruchtig en zonder dat de dronkenschap zelf zo uitbundig gevierd moet worden. Tussen Limburgers van beide zijden van de grens werkt dat anders. Het is ook nog wel een verschil of mensen een stad gaan bezoeken om dat ze daar nieuwsgierig naar zijn en daar flink biertjes gaan drinken tussen de plaatselijke bevolking, of dat ze net de grens over rijden voor een avondje goedkoop zuipen.
Cultuurverschillen in een ontmoeting zijn helemaal geen probleem en vaak zelfs leuk. Maar ze kunnen samen met andere factoren ook ervoor zorgen dat er geen sprake is van een ontmoeting, maar slechts van een botsing. Dat is met veel Hollanders in Belgie het geval.
Wacht even, ik ben het met je eens dant Antwerpen een indrukwekkende stad is met mooie architectuur maar het mooier dan Amsterdam noemen, nja goed je bent niet goed wijs en snapt niet veel van architectuur en cultuur in ieder geval.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:52 schreef Zapata het volgende:
[..]
Ik geloof heus wel dat er Vlamingen zijn die Nederlanders mogen. Sterker nog, genoeg Nederlandse studenten die een relatie met een Belg krijgen. Maar juist tijdens zo'n relatie merken ze dat er genoeg Vlamingen zijn die niet zo gecharmeerd zijn van Nederlanders. Veel familie die ze in eerste instantie met de nek naar ze kijken, of vrienden van je Vlaamse partner die niet direct gecharmeerd zijn van een Nederlander.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:07 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik verkeer dan duidelijk in een ander milieu dan jij. De Vlamingen die ik spreek zijn wel redelijk enthousiast over Nederland. Al willen ze geloof ik het liefst alleen af van Wallonië. Daar zit sowieso hun grootste ergernis.
Ja, dat lijkt me duidelijk. Maar Wallonië is dan ook de (Franstalige) ghetto van het land. Dat moeten we niet eens bij Nederland willen.
Hehe, dat is de vlag van het Verbond van Dietsche Nationaal Solidaristen, of Verdinaso, opgericht in 1931 welke uiteindelijk het doel had om Nederland, België (ten minste Vlaanderen in ieder geval) en Luxemburg samen te voegen tot Dietsland ofwel het Dietse Rijk. Was in feite een fascistische ondernemening met anti-semitische elementen welke uiteindelijk niet heel veel voet aan de grond kreeg. De oprichter en leider, Joris van Severen werd tijdens de Duitse inval van België opgepakt en via een zogenoemde spooktrein naar Frankrijk vervoerd om daar tijdens het bloedbad van Abbeville doodgeschoten te worden.quote:
quote:
Klinkt niet zo heel gek eigenlijk.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:13 schreef berko13 het volgende:
Wordt dit nog wat?
Ben zelf Antwerpenaar en zeker voorstander van Groot-Nederland, Dietsland of hoe je het ook wil noemen...
Op korte termijn lijkt een onafhankelijk Vlaanderen weliswaar realistischer.
Op lange termijn moet een Dietse republiek (koningshuis hoeft niet zo, welkom in 21ste eeuw) het doel zijn.
Als je zoiets goed aanpakt, kan dat een win-win situatie zijn voor iedereen.
Vervolgens zou ik het aantal provincies vereenvoudigen want 17 provincies is nogal wat...
Deze kaart lijkt me prima:
[ afbeelding ]
6 provincies
PROVINCIE 1: Holland (7,7 miljoen inwoners)
Hoofdstad: Amsterdam
PROVINCIE 2: Brabant (6,6 miljoen inwoners)
Hoofdstad: Antwerpen
PROVINCIE 3: Gelre (3,5 miljoen inwoners)
Hoofdstad: Arnhem
PROVINCIE 4: Vlaanderen (3 miljoen inwoners)
Hoofdstad: Gent
PROVINCIE 5: Limburg (2 miljoen inwoners)
Hoofdstad: Maastricht
PROVINCIE 6: Friesland (1,7 miljoen inwoners)
Hoofdstad: Groningen
Geert.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |