Ho, ik doelde op de plotselinge juridische stellingname hier op het forum. Niet op de KOM-site zelf, zoals nu gesuggereerd met de gefragmenteerde quote. Heb daar geen meldingswaardige ervaringen mee.quote:Op maandag 14 maart 2016 12:14 schreef djh77 het volgende:
Hmm, lezend over KOM, ik heb nog steeds geen onderbouwing laat staan reactie gezien over de zogenaamd dichtgetimmerde algemene voorwaarden van KOM[..]
Dat is voor mij geen verrassing. Ik krijg vaak genoeg geen antwoord op mijn mails.
quote:Op donderdag 10 maart 2016 08:10 schreef Speekselklier het volgende:
Voor de verhoudingen, mijn db bevat 611 projecten van GVE:
RISICO # AANTAL # GEM_RENTE_PROJECT # LEENBEDRAG # RENTE_PER_EURO
1 # 35 # 5.69 # 99506 # 5.54
2 # 44 # 6.65 # 120118 # 7.25
3 # 67 # 7.19 # 117357 # 7.26
4 # 22 # 7.58 # 177859 # 7.78
5 # 103 # 7.85 # 115820 # 7.78
5s # 123 # 7.84 # 86328 # 7.89
6 # 1 # 7.72 # 300000 # 7.72
6s # 1 # 7.72 # 500000 # 7.72
A # 30 # 6.91 # 24690 # 6.55
B # 39 # 7.71 # 58462 # 7.87
C # 40 # 7.98 # 29943 # 7.61
D # 18 # 8.29 # 21944 # 8.46
E # 88 # 8.39 # 59885 # 8.58
TOTAAL # 611 # 7.60 # 88011 # 7.59
De gemiddelde rente per project is: optelsom rentes per project / aantal
Bij rente per euro wegen de grote projecten zwaarder dan de kleine
Als ik de gemiddelde rentes bekijk valt het me trouwens op dat de rentes van de klasses 2-3-4-5 en 5s wel heel dicht bij elkaar liggen.
En voor de echte liefhebber;@speeksel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo te zien heb jij de grootste database van gepubliceerde projecten van GVE.
Ik zit nog eens naar je database te kijken om te zien of ik er wat van kan gebruiken voor mijn analyses. Je spreekt over gem. rente per project in een van je kolommen. Om die te berekenen zie ik aan de 6 en 6s projecten dat je niet de rente neemt zoals op de site gepubliceerd voor je berekening maar een lagere. Bijvoorbeeld zoals ik hier zie 8% wordt 7.72% wat haal je er af?
De kosten wellicht?quote:Op maandag 14 maart 2016 14:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
@speeksel.
Ik zit nog eens naar je database te kijken om te zien of ik er wat van kan gebruiken voor mijn analyses. Je spreekt over gem. rente per project in een van je kolommen. Om die te berekenen zie ik aan de 6 en 6s projecten dat je niet de rente neemt zoals op de site gepubliceerd voor je berekening maar een lagere. Bijvoorbeeld zoals ik hier zie 8% wordt 7.72% wat haal je er af?
De aflossingscapaciteit is nu aangepast naar 0,07 (Balance bodytec KoM)quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:51 schreef obligataire het volgende:
[..]
1,08 klinkt toch veel beter dan 0,07![]()
Zou jij aan die laatste geld willen uitlenen?![]()
Ik volg het eerlijk gezegd niet meer, al die Duitse termen en wie wat doet namens welke partij enz. Het originele verhaal was me duidelijk, dat van die onterechte rekening. Maar alle juridische stappen daarna zijn abracadabra voor mij.quote:Op maandag 14 maart 2016 12:30 schreef Speekselklier het volgende:
En er is weer een heel kleine update van de kabelboer (AGD).
AGD heeft trouwens geen stichting zekerheden en blijkbaar is dat ook niet nodig als je een en ander juist vastlegd.
Tjonge jonge jonge. Het is echt KOMKOMMERTIJD bij Agium en KOM!quote:Op maandag 14 maart 2016 16:58 schreef djh77 het volgende:
[..]
De aflossingscapaciteit is nu aangepast naar 0,07 (Balance bodytec KoM)
Dit is natuurlijk niet de eerste keer. Het zijn gewoon een stelletje eersteklas prutsers daar bij KOM/Agium. Als je daar ook nog maar een cent naartoe brengt ben je mijns inziens niet wijs.quote:Op maandag 14 maart 2016 17:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Tjonge jonge jonge. Het is echt KOMKOMMERTIJD bij Agium en KOM!![]()
De zoveelste fout die ze moeten verbeteren na het lezen van dit Forum.
Uit de pitch:quote:Op maandag 14 maart 2016 16:58 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/Stichting-Mobiliteit-Voor-Iedereen
Bijzonder dat drie bestuursleden die geen salaris uit de stichting krijgen (ze zijn vrijwilliger) hoofdelijk aansprakelijk willen zijn voor dit project
Dat de mijne best groot is hoor ik vaker. Maar de grootste? Dat denk ik niet.quote:Op maandag 14 maart 2016 14:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:
@speeksel.
start een chatsessie en de heren AGD leggen het je graag allemaal uit. Ik wil het ook wel doen, maar van AGD krijg je het uit eerste hand.quote:Op maandag 14 maart 2016 16:58 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik volg het eerlijk gezegd niet meer, al die Duitse termen en wie wat doet namens welke partij enz. Het originele verhaal was me duidelijk, dat van die onterechte rekening. Maar alle juridische stappen daarna zijn abracadabra voor mij.
Ik twijfel nog even verder. 'k Heb al een paar "gunfactorprojecten". Maar ja, die sympathieke Twent..., die er echt helemaal voor gaat, die heel onbevangen allerlei cijfers open op tafel legt... Nee, niet elke oosterling is per definitie sympathiek. Twente is de Achterhoek niet, om maar eens wat te noemen voor de goede verstaander.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 00:37 schreef obligataire het volgende:
Zeer sympathiek project maar ik vind hem te risicovol.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn de zaken voor dit project voldoende geregeld? De oude projecten zijn volgens mij nog niet geregeld. Hoe gaan jullie hiermee om?
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 07:58 schreef djh77 het volgende:
Stichting Zekerheden Kapitaal op Maat:Ik moet het nog even rustig doorlezen maar dit lijkt nu oké. M.b.t. de bestaande projecten is het denk ik goed dat we hierover allemaal individueel aan KoM gaan vragen hoe en wanneer dit ook geregeld gaat worden. Zelf heb ik de vraag inmiddels gesteld. Ik hoop oprecht dat KoM dit goed gaat regelen en er geen vervolg acties nodig zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn de zaken voor dit project voldoende geregeld? De oude projecten zijn volgens mij nog niet geregeld. Hoe gaan jullie hiermee om?
Ik weet niet welk juridisch neefje dit weer geschreven heet maar er klopt geen zak van.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 07:58 schreef djh77 het volgende:
Zijn de zaken voor dit project voldoende geregeld? De oude projecten zijn volgens mij nog niet geregeld. Hoe gaan jullie hiermee om?
Volgens mij wordt enkel de hypotheek geregeld en niet op voorhand de verpanding. (artikel 9.2)quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:11 schreef Speekselklier het volgende:
Ik wee
[..]
Ik weet niet welk juridisch neefje dit weer geschreven heet maar er klopt geen zak van.
Betalingen doe je m.i. aan de stichting derdengelden en verpanding regel je met de stichting zekerheden.
Zelfs na 4x lezen haal ik dat hier niet uit.
Voor een hypotheek moet je uiteindelijk gewoon naar een notatis en daar zijn (bijna) standaard documenten voor.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:16 schreef rockenfeller het volgende:
Volgens mij wordt enkel de hypotheek geregeld en niet op voorhand de verpanding. (artikel 9.2)
en vooral de verpanding van vorderingen en voorraad!!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:18 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Voor een hypotheek moet je uiteindelijk gewoon naar een notatis en daar zijn (bijna) standaard documenten voor. Ik verder nergens een lijst of een verwijzing naar een lijst van goederen die verpand worden aan de stichting.
Met goederen bedoelde ik ook voorraad.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:21 schreef rockenfeller het volgende:
en vooral de verpanding van vorderingen en voorraad!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |