Waarbij ik dan wel moet zeggen dat de investering in de website wel slim is.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:23 schreef Thomas88 het volgende:
[..]
Inderdaad, bijna 5 miljoen omzet in drie jaar.
Maar dan wel 12k lenen en in 4 jaar terug betalen, hopelijk gewoon een verkapte reclameactie voor hun winkel
Goed nieuws, bij de driehoek kan je ook met de TOTO meedoen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:15 schreef bleyenburg het volgende:
ik denk trouwens dat die wedstrijd van ADO tegen NEC eindigt in een 2-0 overwinning voor ADO
Ik zie het. Ik heb zoals ze in de QA vragen mijn inzet verdubbeld.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:15 schreef djh77 het volgende:
Project de Ballon (KoM) is verlaagd van 125K naar 100K. De looptijd is aangepast naar 48 mnd
Ter interesse voorbeeld van een achterstelling clausule:quote:Op maandag 7 maart 2016 15:32 schreef Speekselklier het volgende:
Voor de investeerders in het project is het denk ik belangrijk om goed te controleren of een en ander correct is omschreven in de contracten. Hoe dat beschreven moet zijn weet ik ook niet, maar als het niet correct gebeurt zal de curator er geen boodschap aan hebben.
Prachtig!quote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:20 schreef Investormatch het volgende:
[..]
Ter interesse voorbeeld van een achterstelling clausule:
De vordering van de Investeerder tot terugbetaling van de niet vervallen hoofdsom van deze schuldbekentenis zal zijn achtergesteld bij de vorderingen die partijen hebben op de Schuldenaren op basis van de schuldbekentenis XXXXXXX (lees de schuldbekentenis van de crowd), en wel in deze zin dat bij faillissement, surséance van betaling in het laatste geval zolang deze surséance van betaling loopt of bij ontbinding van schuldenaar, geen betaling zal plaatsvinden van hetgeen Schuldenaren (pro resto) aan de Investeerder in niet vervallen hoofdsom uit hoofde van de lening verschuldigd zal zijn ten tijde van de uitspraak van het faillissement, de voorlopige verlening van surséance van betaling casu quo het besluit tot ontbinding, zolang de vorderingen van partijen op basis van XXXXXX (lees de schuldbekentenis van de crowd) niet zijn voldaan.
Dus de crowd is een concurrente schuldeiser en de investeerder komt daar nog achteraan. Lijkt mij een beetje een schijnzekerheid omdat beide in de meeste gevallen niets krijgen. Overigens kan dit ook helemaal niet van toepassing (lees: relevant) zijn als de investeerder eerder is afgelost. Lijkt me verstandig om er voor te zorgen dat the crowd separatist wordt in de toekomstquote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:20 schreef Investormatch het volgende:
[..]
Ter interesse voorbeeld van een achterstelling clausule:
De vordering van de Investeerder tot terugbetaling van de niet vervallen hoofdsom van deze schuldbekentenis zal zijn achtergesteld bij de vorderingen die partijen hebben op de Schuldenaren op basis van de schuldbekentenis XXXXXXX (lees de schuldbekentenis van de crowd), en wel in deze zin dat bij faillissement, surséance van betaling in het laatste geval zolang deze surséance van betaling loopt of bij ontbinding van schuldenaar, geen betaling zal plaatsvinden van hetgeen Schuldenaren (pro resto) aan de Investeerder in niet vervallen hoofdsom uit hoofde van de lening verschuldigd zal zijn ten tijde van de uitspraak van het faillissement, de voorlopige verlening van surséance van betaling casu quo het besluit tot ontbinding, zolang de vorderingen van partijen op basis van XXXXXX (lees de schuldbekentenis van de crowd) niet zijn voldaan.
Begrijpt iemand deze zin überhaupt? 'Op de site van de aflossingscapaciteit'? Ze zullen, denk ik, verwijzen naar de definitie van de aflossingscapaciteit zoals gebruikt op hun site. En algemene definities zijn algemeen toepasbaar, wat willen ze nu eigenlijk precies zeggen? Feitelijk schrijven ze een hoop maar ze zeggen maar heel weinig.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:18 schreef djh77 het volgende:
KoM heeft een duidelijk antwoord gegeven betreffende aflossingscapaciteit:
De definitie op de site van de aflossingscapaciteit (en de andere ratio's waarop getoetst wordt), zijn algemene definities die in z'n algemeenheid van toepassing zijn (of vanuit de literatuur beschikbaar zijn).
Het gaat inderdaad over de website van KoM. Hier staat een uitleg van gebruikte financiële begrippen , waaronder 'aflossingscapaciteit': https://www.kapitaalopmaat.nl/Financiele-begrippen-toetsingquote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:28 schreef MSR het volgende:
[..]
Begrijpt iemand deze zin überhaupt? 'Op de site van de aflossingscapaciteit'? Ze zullen, denk ik, verwijzen naar de definitie van de aflossingscapaciteit zoals gebruikt op hun site.
Het klinkt allemaal vrij algemeen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:28 schreef MSR het volgende:
[..]
Begrijpt iemand deze zin überhaupt? 'Op de site van de aflossingscapaciteit'? Ze zullen, denk ik, verwijzen naar de definitie van de aflossingscapaciteit zoals gebruikt op hun site. En algemene definities zijn algemeen toepasbaar, wat willen ze nu eigenlijk precies zeggen? Feitelijk schrijven ze een hoop maar ze zeggen maar heel weinig.
Ik pas.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:32 schreef Speekselklier het volgende:
En nog een op GVE.
Had mijn jas al aan, dus nog niet gelezen.
8-3-2016
GVE13171
WORDT GEFUND
GVE
Autohuis Bakker Veendam
¤ 125.000,00
6.78%(nom)
7%(eff)
60mnd
3
8%
Mooi lijntje trekken met een lineaal door gesjeesde accountant lijkt het, zoiets kan toch nergens op gebasseerd zijn?quote:Omzetprognoses
2016 ¤ 180.000
2017 ¤ 200.000
2018 ¤ 220.000
Maar natuurlijk, 2015 een omzet van 39k en dan ga je nog even 85k lenen. Hup, daar gaat de omzet in één jaar gelijk ruim vier keer over de kop. Ja, heel realistisch.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:20 schreef Speekselklier het volgende:
nieuwe op KOM
9-3-2016
KOM01474
WORDT GEFUND
KOM
Balance Bodytec & Healthy Food Cafe
¤ 85.000,00
7.5%(nom)
7.76%(eff) 60mnd
B+
Ik pas (geen health meer voor mij)
De aflossingscapaciteit ligt bij dit project weer boven de 1,0, terwijl Agium eerst heeft aangegeven dat dit altijd onder de 1,0 ligt. Blijkbaar komt het beter uit om een andere formule te hanteren voor hetzelfde begripquote:Op woensdag 9 maart 2016 12:20 schreef Speekselklier het volgende:
nieuwe op KOM
9-3-2016
KOM01474
WORDT GEFUND
KOM
Balance Bodytec & Healthy Food Cafe
¤ 85.000,00
7.5%(nom)
7.76%(eff) 60mnd
B+
Ik pas (geen health meer voor mij)
1,08 klinkt toch veel beter dan 0,07quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:32 schreef djh77 het volgende:
[..]
De aflossingscapaciteit ligt bij dit project weer boven de 1,0, terwijl Agium eerst heeft aangegeven dat dit altijd onder de 1,0 ligt. Blijkbaar komt het beter uit om een andere formule te hanteren voor hetzelfde begrip
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |