uh, ja?quote:Op zondag 13 maart 2016 09:41 schreef Speekselklier het volgende:
Wat een paniek. Een is twee weken en de ander een week te laat. Ben ik hier de enige die wel eens een automatische betaling heeft gemist?
Dat kan, misschien dat een grote klant hem altijd 2 dagen na de geplande incasso betaald.quote:
Als je een lening neemt en je komt daarover een incasso overeen dan let je daar toch op?quote:Op zondag 13 maart 2016 12:16 schreef Speekselklier het volgende:
Je ziet een incasso niet altijd aankomen. En als hij dan de een keer net VOOR in plaats van net na een grote bijboeking komt is het ook bij mij wel eens fout gegaan.
Klopt. Slecht betalingsgedrag is een veeg teken. Een keer te laat betalen kan gebeuren. Maar als dat vaak gebeurd dan wijst dat vaak op financiële problemen of op zijn minst slecht financieel beheer.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:27 schreef nikao het volgende:
[..]
Als je een lening neemt en je komt daarover een incasso overeen dan let je daar toch op?
En als je net erna betaald krijgt, dan ga je ofwel in overleg over de datum, ofwel je zult je cashflow aanpassen zodat het gebruikt wordt voor de volgende incasso.
Incasso's missen in dit geval is gewoon een slecht teken..
En dat wringt omdat de gepresenteerde cijfers uitstekend waren. Het is een project type A met bijbehorende lage rentevergoeding vanwege het lage risicoquote:Op zondag 13 maart 2016 12:37 schreef iw84t het volgende:
[..]
Klopt. Slecht betalingsgedrag is een veeg teken. Een keer te laat betalen kan gebeuren. Maar als dat vaak gebeurd dan wijst dat vaak op financiële problemen of op zijn minst slecht financieel beheer.
Ja, volgens de site maar in de praktijk niet. De nieuwe projecten waarbij deze stichting zou moeten worden ingezet komen op dit moment nog niet tot stand, ze hebben zelfs nog niet (opnieuw) gevraagd om de investeringen over te maken. Ook ben ik heel benieuwd hoe ze het met de bestaande/lopende projecten waar zekerheden zijn aangeboden gaan oplossen.quote:Op maandag 14 maart 2016 11:36 schreef obligataire het volgende:
Lees ik nu goed, dat KOM haar zekerhedenstichting al een week in de lucht heeft?
Op de site van de KvK kom ik de Stichting ook niet tegenquote:Op maandag 14 maart 2016 11:48 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, volgens de site maar in de praktijk niet. De nieuwe projecten waarbij deze stichting zou moeten worden ingezet komen op dit moment nog niet tot stand, ze hebben zelfs nog niet (opnieuw) gevraagd om de investeringen over te maken. Ook ben ik heel benieuwd hoe ze het met de bestaande/lopende projecten waar zekerheden zijn aangeboden gaan oplossen.
Dat is voor mij geen verrassing. Ik krijg vaak genoeg geen antwoord op mijn mails.quote:Op maandag 14 maart 2016 12:09 schreef ZeKraut het volgende:
Hmm, lezend over KOM, ik heb nog steeds geen onderbouwing laat staan reactie gezien over de zogenaamd dichtgetimmerde algemene voorwaarden van KOM
Schandalig toch? KOM krijgt al maanden geen cent meer van mij tot ze hun zaakjes op orde hebben.quote:Op maandag 14 maart 2016 12:14 schreef djh77 het volgende:
[..]
Dat is voor mij geen verrassing. Ik krijg vaak genoeg geen antwoord op mijn mails.
Klopt,quote:Op maandag 14 maart 2016 11:59 schreef djh77 het volgende:
Op de site van de KvK kom ik de Stichting ook niet tegen
Voor de duidelijkheid, we hebben geinvesteerd in de onder-aannemer, die (tot op heden) WEL netjes zaken probeert te doen.quote:Op maandag 14 maart 2016 12:39 schreef rwachtel het volgende:
Dat is geen erg nette manier van zakendoen (en dan druk ik me nog heeeel voorzichtig uit).
Het zou mij ook verbazen als de grote aannemer hiermee weg komt ( er vanuit gaande dat het verhaal zo in elkaar steekt zoals wij te horen hebben gekregen ), heb er goede hoop in dat de officiële instanties door dit soort 'machtsmisbruik' heen prikken. Helaas duurt het onderzoek daartoe langer als verwacht, maar we gaan voor een positief eindresultaat. Dan maar iets langer wachtenquote:Op maandag 14 maart 2016 12:39 schreef rwachtel het volgende:
Dat was geen update. Alleen dat er ze wachten op een reactie en dat ze naar aanleiding daarvan weer een grotere update gaan plaatsen.
Ik hoop dat ze het oplossen, want het zou wel verdraaid vervelend zijn als een grote aannemer zo zijn onderaannemers een poot probeerd uit te draaien (los nog van het verlies van onze investeringen). Dat is geen erg nette manier van zakendoen (en dan druk ik me nog heeeel voorzichtig uit).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |