abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 maart 2016 @ 09:41:35 #226
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160630025
Wat een paniek. Een is twee weken en de ander een week te laat. Ben ik hier de enige die wel eens een automatische betaling heeft gemist?
Tot nooit .......
pi_160630768
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 09:41 schreef Speekselklier het volgende:
Wat een paniek. Een is twee weken en de ander een week te laat. Ben ik hier de enige die wel eens een automatische betaling heeft gemist?
uh, ja?
als de financien/cashflow op orde zijn, waarom zou je dan een incasso missen?
pi_160630941
Geen paniek, blij met de communicatie. En 1 mist elke maand de incasso :)

En nee, ik mis er zelf nooit 1.
  zondag 13 maart 2016 @ 12:16:40 #229
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160632385
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 10:43 schreef crowdiefunder het volgende:
En 1 mist elke maand de incasso :)
Dat kan, misschien dat een grote klant hem altijd 2 dagen na de geplande incasso betaald.
2 dagen later incasseren kan dan een prima oplossing zijn. Bij sommige bedrijven (ENECO bijvoorbeeld) mag je zelf de incassodatum bepalen.

Maar om het dan gelijk een flapdrol te vinden......

Je ziet een incasso niet altijd aankomen. En als hij dan de een keer net VOOR in plaats van net na een grote bijboeking komt is het ook bij mij wel eens fout gegaan.
Tot nooit .......
pi_160632586
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:16 schreef Speekselklier het volgende:
Je ziet een incasso niet altijd aankomen. En als hij dan de een keer net VOOR in plaats van net na een grote bijboeking komt is het ook bij mij wel eens fout gegaan.
Als je een lening neemt en je komt daarover een incasso overeen dan let je daar toch op?
En als je net erna betaald krijgt, dan ga je ofwel in overleg over de datum, ofwel je zult je cashflow aanpassen zodat het gebruikt wordt voor de volgende incasso.

Incasso's missen in dit geval is gewoon een slecht teken..
pi_160632795
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:27 schreef nikao het volgende:

[..]

Als je een lening neemt en je komt daarover een incasso overeen dan let je daar toch op?
En als je net erna betaald krijgt, dan ga je ofwel in overleg over de datum, ofwel je zult je cashflow aanpassen zodat het gebruikt wordt voor de volgende incasso.

Incasso's missen in dit geval is gewoon een slecht teken..
Klopt. Slecht betalingsgedrag is een veeg teken. Een keer te laat betalen kan gebeuren. Maar als dat vaak gebeurd dan wijst dat vaak op financiële problemen of op zijn minst slecht financieel beheer.
pi_160638448
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:37 schreef iw84t het volgende:

[..]

Klopt. Slecht betalingsgedrag is een veeg teken. Een keer te laat betalen kan gebeuren. Maar als dat vaak gebeurd dan wijst dat vaak op financiële problemen of op zijn minst slecht financieel beheer.
En dat wringt omdat de gepresenteerde cijfers uitstekend waren. Het is een project type A met bijbehorende lage rentevergoeding vanwege het lage risico |:(

Het type bedrijf brengt met zich mee dat er waarschijnlijk enkele dozijnen klanten zijn dus hij zal niet van één klant afhankelijk zijn.....je verwacht daar een vrij regelmatige cashflow.

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 14-03-2016 06:57:08 ]
Pecunia non olet
pi_160654515
site GVE ligt plat
pi_160654761
De algehele rate-cut van Twino naar 10% is alweer voorbij. Sinds vorige week staan er ook alweer 12%+ leningen op het platform.

Ik vermoed dat het aantal investeringen simpelweg was gekelderd sinds die wijziging, wat redelijkerwijs af te meten is aan het aantal pagina's openstaande leningen. Dit getal was van iets van 50 richting 150 geschoten.

Bovendien is de concurrentie van het zeer vergelijkbare Mintos natuurlijk ook een factor.

Ik verdeel mijn investering over die twee nog steeds 50/50, beiden hebben pro's en con's. Technisch gezien (qua tooling dus) is Mintos beter, maar Twino heeft vaak meer leningen van het type die mijn auto-investment profiel matchen.
  maandag 14 maart 2016 @ 10:35:36 #235
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_160656400
GVE idd weer in de lucht.
Ik kan alleen niet in m'n betaalschema :(
pi_160656510
Dat deel van de website is helaas altijd al brak geweest. Traag, komt de helft van de tijd de eerste keer niet door etc... Om nog niet te zwijgen dat je een dun kolommetje ziet waar je eindeloos mag doorscrollen, hoe breed je beeld ook is want tabel schaalt niet mee met je scherm.
pi_160656517
Lees ik nu goed, dat KOM haar zekerhedenstichting al een week in de lucht heeft?
Pecunia non olet
pi_160656711
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:36 schreef obligataire het volgende:
Lees ik nu goed, dat KOM haar zekerhedenstichting al een week in de lucht heeft?
Ja, volgens de site maar in de praktijk niet. De nieuwe projecten waarbij deze stichting zou moeten worden ingezet komen op dit moment nog niet tot stand, ze hebben zelfs nog niet (opnieuw) gevraagd om de investeringen over te maken. Ook ben ik heel benieuwd hoe ze het met de bestaande/lopende projecten waar zekerheden zijn aangeboden gaan oplossen.
pi_160656939
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, volgens de site maar in de praktijk niet. De nieuwe projecten waarbij deze stichting zou moeten worden ingezet komen op dit moment nog niet tot stand, ze hebben zelfs nog niet (opnieuw) gevraagd om de investeringen over te maken. Ook ben ik heel benieuwd hoe ze het met de bestaande/lopende projecten waar zekerheden zijn aangeboden gaan oplossen.
Op de site van de KvK kom ik de Stichting ook niet tegen
  maandag 14 maart 2016 @ 12:01:29 #241
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160656986
Ik werd door een mail over een wijziging in de algemene voorwaarden weer even herinnerd aan het nog altijd bestaan van Lendico. Naast dat nagenoeg alle projecten ontzettend waardeloos zijn vraag ik mij ook af hoe zo'n platform kan blijven bestaan met een paar kleine financieringsaanvragen. Van de 4 projecten die op dit moment open staan met een totaalbedrag van Eur 33k lijkt 0% gefund te gaan worden.
pi_160657180
Hmm, lezend over KOM, ik heb nog steeds geen onderbouwing laat staan reactie gezien van de paardenarts, die ineens invloog over de zogenaamd dichtgetimmerde algemene voorwaarden van KOM.
pi_160657296
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:09 schreef ZeKraut het volgende:
Hmm, lezend over KOM, ik heb nog steeds geen onderbouwing laat staan reactie gezien over de zogenaamd dichtgetimmerde algemene voorwaarden van KOM
Dat is voor mij geen verrassing. Ik krijg vaak genoeg geen antwoord op mijn mails.
  maandag 14 maart 2016 @ 12:20:23 #244
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160657436
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:14 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dat is voor mij geen verrassing. Ik krijg vaak genoeg geen antwoord op mijn mails.
Schandalig toch? KOM krijgt al maanden geen cent meer van mij tot ze hun zaakjes op orde hebben.
  maandag 14 maart 2016 @ 12:28:14 #245
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160657567
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:59 schreef djh77 het volgende:
Op de site van de KvK kom ik de Stichting ook niet tegen
Klopt,
Ik had ze vorige week al heel braaf gemailt dat ik wel benieuwd was naar het kvk nummer van de stichting. Maar ik denk dat ze bij KoM op vervroegde paasvakantie zijn.

Waarschijnlijk zal het antwoord iets worden over niet nodig, het gaat om de intentie om en dat investeren risico nemen betekent.

[ Bericht 5% gewijzigd door Speekselklier op 14-03-2016 12:36:39 ]
Tot nooit .......
  maandag 14 maart 2016 @ 12:30:04 #246
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160657602
En er is weer een heel kleine update van de kabelboer (AGD).

AGD heeft trouwens geen stichting zekerheden en blijkbaar is dat ook niet nodig als je een en ander juist vastlegd.

[ Bericht 51% gewijzigd door Speekselklier op 14-03-2016 12:38:08 ]
Tot nooit .......
pi_160657773
Dat was geen update :). Alleen dat er ze wachten op een reactie en dat ze naar aanleiding daarvan weer een grotere update gaan plaatsen.

Ik hoop dat ze het oplossen, want het zou wel verdraaid vervelend zijn als een grote aannemer zo zijn onderaannemers een poot probeerd uit te draaien (los nog van het verlies van onze investeringen). Dat is geen erg nette manier van zakendoen (en dan druk ik me nog heeeel voorzichtig uit).
  maandag 14 maart 2016 @ 12:48:27 #248
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160657968
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:39 schreef rwachtel het volgende:
Dat is geen erg nette manier van zakendoen (en dan druk ik me nog heeeel voorzichtig uit).
Voor de duidelijkheid, we hebben geinvesteerd in de onder-aannemer, die (tot op heden) WEL netjes zaken probeert te doen.
Tot nooit .......
pi_160658362
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:39 schreef rwachtel het volgende:
Dat was geen update :). Alleen dat er ze wachten op een reactie en dat ze naar aanleiding daarvan weer een grotere update gaan plaatsen.

Ik hoop dat ze het oplossen, want het zou wel verdraaid vervelend zijn als een grote aannemer zo zijn onderaannemers een poot probeerd uit te draaien (los nog van het verlies van onze investeringen). Dat is geen erg nette manier van zakendoen (en dan druk ik me nog heeeel voorzichtig uit).
Het zou mij ook verbazen als de grote aannemer hiermee weg komt ( er vanuit gaande dat het verhaal zo in elkaar steekt zoals wij te horen hebben gekregen ), heb er goede hoop in dat de officiële instanties door dit soort 'machtsmisbruik' heen prikken. Helaas duurt het onderzoek daartoe langer als verwacht, maar we gaan voor een positief eindresultaat. Dan maar iets langer wachten :Y
pi_160658778
alles doet 't weer op GVE, bij mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')