abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160386525
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach gut, gaan we op die toer. Natuurlijk zullen alle partijen samen een grote meerderheid vormen. Maar dat is cijfertjesretoriek. De PVV staat als enige partij op eenzame hoogte in de peilingen.
Ten eerste zijn het slechts peilingen. In werkelijkheid bezit de PVV nog niet eens de helft van het aantal zetels dat voor de partij wordt gepeild.

Verder stemt de meerderheid geen PVV en is dat ook niet van plan. Van landverraad is dus geen sprake.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_160386559
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:02 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ik heb het over de manier waarop er gereageerd wordt. Neutrale reactie is het beste, itt hoe D66 en de SP reagereerden. Die duiken er als een stel dolle hyena's meteen bovenop en geven Geert precies wat hij zoekt. Beetje jammer.
D66 reageerde met een koddig Sinterklaasrijmpje. Precies zoals het hoort.

Het zal de achterban van de PVV ongetwijfeld in het verkeerde keelgat schieten, maar who cares?
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:07:25 #78
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160386563
quote:
10s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Landverraad zelfs _O-
Het echte landverraad is het beleid dat de PVV wil voeren en ons land volledig naar de knoppen zal helpen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160386638
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:55 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er is wel terdege een cordon sanitair gelegd rondom Wilders. Volkomen zinloos dit te blijven ontkennen. Het is ondemocratisch en het is landverraad naar de kiezer toe.
Het zou de verkiezingsuitslag geen recht doen als men met de PVV gaat regeren als de meerderheid dat duidelijk niet wil.
pi_160386676
Wilders sluit toch vrij expliciet allerlei partijen uit? Zelfs met de VVD onder Rutte wil hij niet samenwerken. Is dat dan geen cordon sanitair?
pi_160386749
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach gut, gaan we op die toer. Natuurlijk zullen alle partijen samen een grote meerderheid vormen. Maar dat is cijfertjesretoriek. De PVV staat als enige partij op eenzame hoogte in de peilingen.
Dus ook al heb je maar 30% van de stemmen, dan nog is het beter om de rest van het volk te negeren en te doen wat die 30% wil?

Nee, dat dat even helder is voor mij, ik volgde je al niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_160386751
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:13 schreef Jigzoz het volgende:
Wilders sluit toch vrij expliciet allerlei partijen uit? Zelfs met de VVD onder Rutte wil hij niet samenwerken. Is dat dan geen cordon sanitair?
Dat is heeeeeeeel erg anders natuurlijk.
pi_160386771
quote:
Je vergeet dat dit soort zaken alleen tégen Wilders gebruikt kunnen worden. Als Wilders het zelf doet is het 'niet meedoen met de politieke elite' en 'luisteren naar het volk'.
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:19:32 #84
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160386783
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:55 schreef freako het volgende:

[..]

Alleen lang niet genoeg tijd, waardoor zowel de Raad van State als de andere fracties in de Kamer er probleemloos gaten in kunnen schieten.
Alle tijd die men besteed aan een "Zwarte Piet Wet" is wat mij betreft tijd teveel.
pi_160389264
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ten eerste zijn het slechts peilingen. In werkelijkheid bezit de PVV nog niet eens de helft van het aantal zetels dat voor de partij wordt gepeild.

Verder stemt de meerderheid geen PVV en is dat ook niet van plan. Van landverraad is dus geen sprake.
Degene die de grootste wordt moet de minister president leveren. Als de PVV de grootste wordt dan moet Wilders de volgende minister president worden. Dat heet democratie. Een cordon sanitair is dat niet.
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:14:30 #86
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_160389369
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:19 schreef Leandra het volgende:
Wat op zich vooral grappig is omdat SGP'ers niet aan Sinterklaas doen :D
Echt wel hoor. Op een enkele uitzondering na.
pi_160389395
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:10 schreef Elzies het volgende:

[..]

Degene die de grootste wordt moet de minister president leveren. Als de PVV de grootste wordt dan moet Wilders de volgende minister president worden. Dat heet democratie. Een cordon sanitair is dat niet.
Nee, zo werkt onze democratie niet. Vraag maar aan de PvdA.
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:15:39 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160389402
quote:

[..]

Nee dat moet helemaal niet. Joop den Uyl moest in 1977 en 1982 ook geen premier worden toen hij de grootste werd.
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:21:40 #89
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_160389558
Kom op zeg, kunnen ze zich niet beter bezig houden met echt belangrijke dingen ipv deze zeikzooi.
laat ze zich maar eens druk maken om al die mensen die geen zorg aan huis krijgen doordat de gemeentes het nu zelf moeten regelen met te weinig budget, of alle mensen die in armoede moeten leven, of verbetering van het onderwijs en de volledige zorg.

Zwartepiet zoals je hoort,
is zwart zoals je ziet
er zijn mensen die het stoort
en dat doet sint verdriet
Hij is geen slaaf of enigszins
hij is gewoon een blij piet
laat kinderen lachen van plezier
en laat een cadeautje achter daar en hier
mensen laat hem met rust
en wees gerust
dit brandje wordt vanzelf geblust.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_160389881
quote:

[..]

Dat heet onzin.
pi_160389983
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:21 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Kom op zeg, kunnen ze zich niet beter bezig houden met echt belangrijke dingen ipv deze zeikzooi.

Tja, pvv he
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:55:30 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160390334
quote:
Ja, maar Wilders kan in z'n eentje geen "cordon sanitaire" opwerpen :'(

Als ik bepaal dat ik loodgieter X niet meer in mijn huis aan het werk wil hebben dan is dat simpelweg mij beslissing, als mijn buren dat ook allemaal bepalen dan is dat hun beslissing.
Als ik mijn buren benader en ze adviseer niet meer met loodgieter X in zee te gaan, en we besluiten collectief dat loodgieter X onze straat niet meer inkomt dan is dat een cordon sanitaire.

Al dat gemiep over het vermeende cordon sanitaire rond de PVV heeft hij ten eerste over zichzelf afgeroepen door zich onmogelijk te maken en ten tweede aan te geven zelf niet met diverse partijen te willen samenwerken, als die partijen het dan helemaal met hem eens zijn en ook niet met hem willen samenwerken is er ineens sprake van een cordon sanitaire? :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160390367
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ik bepaal dat ik loodgieter X niet meer in mijn huis aan het werk wil hebben dan is dat simpelweg mij beslissing, als mijn buren dat ook allemaal bepalen dan is dat hun beslissing.
Als ik mijn buren benader en ze adviseer niet meer met loodgieter X in zee te gaan, en we besluiten collectief dat loodgieter X onze straat niet meer inkomt dan is dat een cordon sanitaire.

Al dat gemiep over het vermeende cordon sanitaire rond de PVV heeft hij ten eerste over zichzelf afgeroepen door zich onmogelijk te maken en ten tweede aan te geven zelf niet met diverse partijen te willen samenwerken, als die partijen het dan helemaal met hem eens zijn en ook niet met hem willen samenwerken is er ineens sprake van een cordon sanitaire? :D
Nou, dit is meer vergelijkbaar met iemand die alle loodgieters uitsluit en vervolgens klaagt dat er geen loodgieter te vinden is die hem wil helpen.
pi_160390375
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nu wordt het verwarrend. Als je een bepaalde loodgieter uitsluit ben je toch gewoon een racist? Of heeft het alleen maar betrekking op je partnerkeuze?
  donderdag 3 maart 2016 @ 14:02:22 #95
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_160390464
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:19 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Alle tijd die men besteed aan een "Zwarte Piet Wet" is wat mij betreft tijd teveel.
Ik juich het juist toe dat een partij met extreme standpunten op belangrijke thema's zo veel mogelijk van haar tijd besteed aan een vrij onschuldig onderwerpen die nooit enige kans gaan maken.

Misschien kan de PVV hierna een wetsvoorstel maken om de kleur van zebrapaden te veranderen of pleiten voor een smaakpolitie voor wachtmuziekjes.
pi_160390573
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 07:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat een nonsens weer Brammetje.
Dat jij als D66-sympathisant dit onzin vindt verbaast me niet. Ik vind het prima hoor als D66 zichzelf rijk rekent met de zetels die het nu heeft, ze komen er vanzelf wel achter op het moment dat ofwel GW of AP wegvalt. :)

quote:
Ze kunnen toch ook gewoon van mening zijn dat het uiterlijk van Zwarte Piet niet iets is waar de politiek over moet gaan.
Natuurlijk kan dat, ik heb nergens gesteld dat het niet kan dat ze dat daadwerkelijk vinden. Ik heb enkel plagerig erop gewezen dat als de PVV iets wil dat je er dan vergif op kan innemen dat AP extra luid laat horen dat hij dit niet wil en dat hij zeer duidelijk laat weten waarom hij dat niet wil. Ze zullen vast over veel zaken toevallig al tegengesteld denken maar dat neemt niet weg dat de partij een groot deel van haar huidige zetels te danken heeft aan het gevechtje tussen GW en AP wat de ganse tijd op televisie wordt uitgezonden. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160390594
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:50 schreef karton2 het volgende:

[..]

Volgens deze definitie lijkt de situatie van de PVV verdacht veel op een cordon sanitaire.

[..]

Hoe zou jij het dan willen noemen?
"Henk!" Ja, Ingrid, wat is er? "Ze hebben Gordons sanitair om Geert Wilders heengebouwd."
"Oh, wat gemeen!"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160390630
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

We hebben er politiek geen standpunt over. Het is iets van mensen zelf.
Daar ben ik het uiteraard mee eens, alleen, wat doe je als er een zeer kleine groep mensen is die het feestje voor de rest wil verpesten?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160390657
quote:

[..]

Stel dat dit waar is, laten we even bekijken hoe dit werkt. Wilders wordt dan minister-president, maar heeft al geroepen niet met (uit mijn hoofd) PvdA, VVD, D'66, GroenLinks en SP te willen regeren. Die vallen dus af, aangezien Wilders mag formeren. Blijft het CDA over, maar of ze daar een meerderheid mee behalen valt erg te betwijfelen.

Worden alle andere partijen dan verplicht mee te doen in de coalitie, omdat er anders geen regering gevormd kan worden? Of komt er een regering met VVD - PvdA - CDA/D'66 en nemen ze Wilders evengoed gewoon als minister president? Hoe zie je dit allemaal voor je.
  donderdag 3 maart 2016 @ 14:17:18 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160390718
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat jij als D66-sympathisant dit onzin vindt verbaast me niet. Ik vind het prima hoor als D66 zichzelf rijk rekent met de zetels die het nu heeft, ze komen er vanzelf wel achter op het moment dat ofwel GW of AP wegvalt. :)

[..]

Natuurlijk kan dat, ik heb nergens gesteld dat het niet kan dat ze dat daadwerkelijk vinden. Ik heb enkel plagerig erop gewezen dat als de PVV iets wil dat je er dan vergif op kan innemen dat AP extra luid laat horen dat hij dit niet wil en dat hij zeer duidelijk laat weten waarom hij dat niet wil. Ze zullen vast over veel zaken toevallig al tegengesteld denken maar dat neemt niet weg dat de partij een groot deel van haar huidige zetels te danken heeft aan het gevechtje tussen GW en AP wat de ganse tijd op televisie wordt uitgezonden. :)
Jij wel hebt wel een erg hoge pet op van de gemiddelde burger he?

Eerst op alle arme negertjes die volgens jou te dom zijn om op Bernie Sanders te stemmen en nu bestaat er volgens jou kennelijk een groep Nederlanders die volledig hersendood op D66 stemt vanwege debatten Wilders. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')