abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160367730
quote:
MOSCOW — A Russian faces up to a year in prison for saying "there is no God" during an argument on social media, his lawyers said Wednesday.

Viktor Krasnov also wrote the "Bible is a collection of Jewish fairy tales" during the discussion on European social networking site Vk.com in 2014, lawyer and human-rights activist Pavel Chikov posted on his Facebook page.
Meer bij NBC.

Nee, strafrechtelijke vervolging wegens uitgesproken atheïsme is niet iets wat alleen in islamitische landen voorkomt. Evenmin is het iets wat in christelijke kringen uitsluitend tot het verre verleden behoort.

Dit gebeurt er dus als macht religieuze trekjes krijgt. En daarom zou ieder beschaafd land er heel verstandig aan doen om de afstand tussen overheid en religie zo groot als mogelijk te houden.

Wat betreft de genoemde 5 jaar: hier.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2016 15:14:25 ]
pi_160368101
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Meer bij NBC.

Nee, strafrechtelijke vervolging wegens uitgesproken atheïsme is niet iets wat alleen in islamitische landen voorkomt. Evenmin is het iets wat in christelijke kringen uitsluitend tot het verre verleden behoort.

Dit gebeurt er dus als macht religieuze trekjes krijgt. En daarom zou ieder beschaafd land er heel verstandig aan doen om de afstand tussen overheid en religie zo groot als mogelijk te houden.

Wat betreft de genoemde 5 jaar: hier.
Dat is in het Rusland wel eens anders geweest.
Volgens mij kreeg je in de Sovjet periode een flinke duw als je het tegendeel beweerde. Althans toen ome Joe nog de baas was.

Maar goed, zeer slechte zaak dus en onbegrijpelijk...........
Had er evenwel niet eerder van gehoord dat dit tegenwoordig strafbaar is in Rusland.
I´m back.
pi_160368193
Aanklacht is: "offending believers' feelings".
Dus niet zozeer dat atheïsme verboden is, denk ik, meer dat je de gelovigen niet mag beledigen door daar commentaren over op sociale media te zetten.
I´m back.
pi_160368203
Dan zijn de Chinezen zo gek nog niet.
pi_160368215
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:25 schreef Ryan3 het volgende:
Dus niet zozeer dat atheïsme verboden is, denk ik, meer dat je de gelovigen niet mag beledigen door daar commentaren over op sociale media te zetten.
Vreemd dat dat niet mag eigenlijk. Je zou toch zeggen dat een almachtige zich prima zelf kan verdedigen als dat nodig zou zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_160368293
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Vreemd dat dat niet mag eigenlijk. Je zou toch zeggen dat een almachtige zich prima zelf kan verdedigen als dat nodig zou zijn.
Blijft moeilijk om in het hoofd van gelovigen te koekeloeren. De aangeklaagde schijnt geschreven te hebben dat de bijbel een verzameling van joodse sprookjes is. Ik begrijp niet goed wat daar beledigend aan zou kunnen zijn...
I´m back.
pi_160368300
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:25 schreef Odaiba het volgende:
Want?
I´m back.
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:31:29 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_160368324
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:25 schreef Odaiba het volgende:
Ja, lekker mensen onderdrukken en vermoorden omdat ze wél ergens in geloven, dat is veel beter dan dit.
Laffe huichelaar
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:32:00 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160368342
quote:
Zelfs dat verbaast me in Rusland.... die hebben het over het algemeen niet zo op het beschermen van tere zieltjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160368353
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zelfs dat verbaast me in Rusland.... die hebben het over het algemeen niet zo op het beschermen van tere zieltjes.
Het marxisme heeft hen niet bepaald fijngevoeliger gemaakt idd.
I´m back.
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:33:55 #11
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_160368385
quote:
Dus je mag wel niet in God geloven, je mag het alleen niet uitspreken om de tere zieltjes te beschermen :')

Klinkt een beetje als het standpunt van het Christendom mbt homoseksualiteit. Je mag wel homoseksuele gevoelens hebben, er alleen niet naar handelen.

Rare logica allemaal
Laffe huichelaar
pi_160368399
quote:
9s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus je mag wel niet in God geloven, je mag het alleen niet uitspreken om de tere zieltjes te beschermen :')

Klinkt een beetje als het standpunt van het Christendom mbt homoseksualiteit. Je mag wel homoseksuele gevoelens hebben, er alleen niet naar handelen.

Rare logica allemaal
Ja, zoiets is het denk ik.
I´m back.
pi_160368400
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

De kerk heeft daar tegenwoordig weer een flinke vinger in de pap zoals je ziet :)
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:35:08 #14
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_160368421
Geloof :r
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:39:17 #15
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_160368546
Het draait hier om het onzalige verbond dat Putin heeft gesloten met de Oosters Orthodoxe Kerk. Het verbod op "homo-propaganda" komt uit hetzelfde straatje.

Allemaal even walgelijk.
Op het scherp van de snede.
pi_160368660
quote:
9s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja, lekker mensen onderdrukken en vermoorden omdat ze wél ergens in geloven, dat is veel beter dan dit.
Je kunt prima geloven in China, zolang je de staat maar niet uitdaagt.
pi_160368704
quote:
Dat houdt dus in dat je niet uit mag komen voor je atheïsme.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Blijft moeilijk om in het hoofd van gelovigen te koekeloeren. De aangeklaagde schijnt geschreven te hebben dat de bijbel een verzameling van joodse sprookjes is. Ik begrijp niet goed wat daar beledigend aan zou kunnen zijn...
Nou ja, het is een verzameling joodse verhalen plus een soort van vervolgbundel. De term 'sprookjes' zou je heel goed beledigend kunnen vinden, maar eigenlijk betekent dat niets meer dan dat het verzonnen verhalen zijn waarin je natuurlijk niet gelooft. Lijkt me geen wereldschokkende opvatting.
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:47:43 #18
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_160368759
Volgens mij heeft Poetin de banden met de russisch-orthodoxe kerk flink aangehaald.

Dit zal daar wel een uitvloeisel van zijn.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_160368798
Mensen die niet in het _O_ Vliegend Spaghettimonster _O_ geloven :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_160368802
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat houdt dus in dat je niet uit mag komen voor je atheïsme.

[..]
Ja, dat denk ik idd. Op zich wordt-ie niet voor atheïsme aangeklaagd nl.
quote:
Nou ja, het is een verzameling joodse verhalen plus een soort van vervolgbundel. De term 'sprookjes' zou je heel goed beledigend kunnen vinden, maar eigenlijk betekent dat niets meer dan dat het verzonnen verhalen zijn waarin je natuurlijk niet gelooft. Lijkt me geen wereldschokkende opvatting.
Sprookjes hebben de connotatie van verzonnen verhaaltjes idd itt een legende, waar een kern van waarheid in zit. Maar volgens mij zou je best kunnen beargumenteren waarom de meeste verhaaltjes in de bijbel verzonnen zijn. Verder hebben sprookjes vaak een moralistische boodschap, dat hebben de verhalen in de bijbel ook. Dus an sich vind ik niet dat die bewering onjuist is.
Laat maar voorkomen, zou ik zeggen.
Want dan zijn mensen dus beledigd door een stelling die niet onjuist c.q. onwaar is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 02-03-2016 16:02:03 ]
I´m back.
pi_160368809
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:47 schreef EdvandeBerg het volgende:
Volgens mij heeft Poetin de banden met de russisch-orthodoxe kerk flink aangehaald.

Dit zal daar wel een uitvloeisel van zijn.
Klopt. Kerk en staat zijn hele goede vrienden zins Poetin aan de macht is gekomen.
pi_160368831
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:43 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Prima geloven in China? Er zijn plekken waar je inderdaad je geloof uit kunt dragen, Hong Kong en Macau bijvoorbeeld. Verder ook nog Taiwan (indien je dat tot China rekent) en daar houdt het op.
pi_160368860
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:43 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik weet niet of het echt handig is om te zeggen dat je die oude Confucius weer aanhangt hoor, in China.
I´m back.
pi_160368875
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:39 schreef DuizendGezichten het volgende:
Het draait hier om het onzalige verbond dat Putin heeft gesloten met de Oosters Orthodoxe Kerk. Het verbod op "homo-propaganda" komt uit hetzelfde straatje.

Allemaal even walgelijk.
Klopt idd, het is de achterban van Poetin.
I´m back.
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:55:42 #25
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_160368923
Gekke Russen.

Maar wel terecht. Het is tenslotte godslastering, en daarover is de Bijbel (oude testament) heel duidelijk: dat dient bestraft te worden met de dood. Want we moeten zien te voorkomen dat de Satan door de mensen vrijelijk heen mag spreken met het verspreiden van zijn gif in de vorm van losbandigheid, ongeloof en dat soort zaken. Dat vergiftigt samenlevingen!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_160368945
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:55 schreef Villas__Rubin het volgende:
Gekke Russen.

Maar wel terecht. Het is tenslotte godslastering, en daarover is de Bijbel (oude testament) heel duidelijk: dat dient bestraft te worden met de dood. Want we moeten zien te voorkomen dat de Satan door de mensen vrijelijk heen mag spreken met het verspreiden van zijn gif in de vorm van losbandigheid, ongeloof en dat soort zaken. Dat vergiftigt samenlevingen!
Volgens de regels van een religieuze dictatuur is het inderdaad geheel terecht.

Best wel IS'ig trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2016 15:58:16 ]
pi_160369189
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:50 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Prima geloven in China? Er zijn plekken waar je inderdaad je geloof uit kunt dragen, Hong Kong en Macau bijvoorbeeld. Verder ook nog Taiwan (indien je dat tot China rekent) en daar houdt het op.
Geloven is niet het probleem in China, het is het organiseren onder het geloof wat voor problemen zorgt in China en de kritiek op de machtshebbers.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet niet of het echt handig is om te zeggen dat je die oude Confucius weer aanhangt hoor, in China.
Confucius is geen verboden onderwerp meer hoor, sterker nog, Neo-Confucianisme groeit in China weer onder de machtshebbers. Misschien dat we straks niet meers preken over het Communistische China, maar eerder over het Confucianistische China.

Helaas krijgt dit regime een hele slechte beoordeling als je het langs de Confucianistische meetlat gaat leggen.
pi_160369261
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:08 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Geloven is niet het probleem in China, het is het organiseren onder het geloof wat voor problemen zorgt in China en de kritiek op de machtshebbers.

[..]

Confucius is geen verboden onderwerp meer hoor, sterker nog, Neo-Confucianisme groeit in China weer onder de machtshebbers. Misschien dat we straks niet meers preken over het Communistische China, maar eerder over het Confucianistische China.

Helaas krijgt dit regime een hele slechte beoordeling als je het langs de Confucianistische meetlat gaat leggen.
Echt waar? Confucius stond voor de communistische machthebbers toch gelijk aan achteruitgang, verval etc.
I´m back.
pi_160369295
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Echt waar? Confucius stond voor de communistische machthebbers toch gelijk aan achteruitgang.
Ben je blijven steken in de culturele revolutie ofzo?
pi_160369380
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:12 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ben je blijven steken in de culturele revolutie ofzo?
Nee, maar ze zijn toch nog steeds communistisch? De jure althans.
I´m back.
pi_160369466
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:08 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Op die fiets. Ja, zo kun je uiteraard ook gewoon geloven in Noord-Korea zolang je dit niet probeert te uiten. En zo ben je ook vrij om iets anders dan de islam te volgen in Somalië zolang je dit niet probeert te uiten. :O
pi_160369681
In deze aflevering van TS wat doe je nu toch weer! verdedigt TS antisemitische uitspraken.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_160369700
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:19 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Op die fiets. Ja, zo kun je uiteraard ook gewoon geloven in Noord-Korea zolang je dit niet probeert te uiten. En zo ben je ook vrij om iets anders dan de islam te volgen in Somalië zolang je dit niet probeert te uiten. :O
Nou... In Noord-Korea hoeven ze maar te vermoeden dat je de staatsgodsdienst (want dat is het) niet aanhangt en zelfs je achterkleinkinderen worden in een strafkamp geboren.
pi_160369706
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:27 schreef Repelsteeltju het volgende:
In deze aflevering van TS wat doe je nu toch weer! verdedigt TS antisemitische uitspraken.
:')
pi_160369710
quote:
Eh...? Welke dan?
pi_160369740
quote:
Okee, beargumenteer dat dan maar eens.
I´m back.
pi_160369792
Rusland _O_
pi_160369821
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eh...? Welke dan?
Is iemand die over 'Jewish Fairy Tales' rept en niet op echte sprookjes doelt ooit niet antisemitisch? :')
pi_160369850
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:32 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Is iemand die over 'Jewish Fairy Tales' rept en niet op echte sprookjes doelt ooit niet antisemitisch? :')
De Bijbel fictie noemen is antisemitisch?
pi_160369867
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:32 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Nee.
I´m back.
pi_160369875
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou... In Noord-Korea hoeven ze maar te vermoeden dat je de staatsgodsdienst (want dat is het) niet aanhangt en zelfs je achterkleinkinderen worden in een strafkamp geboren.
Zo extreem is het in Noord-Korea ook weer niet. Je mag je niet publiekelijk uiten, het staat in een negatief daglicht en je kan makkelijk vervolgd worden. Maar er zijn zat mensen die niet het Juche aanhangen.
pi_160369880
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, maar ze zijn toch nog steeds communistisch? De jure althans.
Nee, dat zijn ze niet. Het is een autoritair land waarvan de elite het communisme beetje bij beetje proberen af te breken. Tuurlijk heeft het nog een belangrijke rol op het platteland, maar ze zijn aan het flirten met het Confucianisme om China een nieuw ideologie te geven die nog eeuwen kan verder regeren. Neo-Confucianisme is dus bezig aan een opleving in China en deze stroming van en voor de elite wordt zeker niet onderdrukt. Het past ook prima in het China van nu, want het is eigenlijk nooit verdwenen uit hun samenleving.
pi_160369909
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:35 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Nee, dat zijn ze niet. Het is een autoritair land waarvan de elite het communisme beetje bij beetje proberen af te breken. Tuurlijk heeft het nog een belangrijke rol op het platteland, maar ze zijn aan het flirten met het Confucianisme om China een nieuw ideologie te geven die nog eeuwen kan verder regeren. Neo-Confucianisme is dus bezig aan een opleving in China en deze stroming van en voor de elite wordt zeker niet onderdrukt. Het past ook prima in het China van nu, want het is eigenlijk nooit verdwenen uit hun samenleving.
Nou ja, ik kan dat dus niet goed beoordelen, te weinig kennis over.
I´m back.
pi_160369911
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:35 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Zo extreem is het in Noord-Korea ook weer niet. Je mag je niet publiekelijk uiten, het staat in een negatief daglicht en je kan makkelijk vervolgd worden. Maar er zijn zat mensen die niet het Juche aanhangen.
Ah, ik ging er altijd vanuit dat het een extreem stalinistisch land was.
pi_160369927
Ik begrijp het wel, god bestaat natuurlijk wel in Rusland, het is Poetin, en die mag je natuurlijk niet beledigen :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_160369928
quote:

[..]

Tsja, ik vind geloof een prive kwestie. Je kunt het uitdragen op minder opvallende manieren. Dat is ook de Chinese manier om te geloven.

Dus je hoeft geen groot kruis op een kerkgebouw te zetten, of je hoeft niet tot een gebed op te roepen vanuit een moskee. Als dat te veel gaat opvallen, grijpt de overheid in.
pi_160369965
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:31 schreef vigen98 het volgende:
Rusland _O_
Vervolgt antisemieten en is niet bang om je in de territoriale integriteit te schenden. Ik vraag me af wat Poetin's Rusland in de rol van Merkel's Duitsland zou doen: een volksopstand fabriceren om roerige oostbloktokkies aan het EU-principe van open grenzen te houden misschien.
pi_160370039
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:39 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Vervolgt antisemieten
Maar wat is er nou zo antisemitisch aan de Bijbel niet voor waar aannemen?
pi_160370043
quote:

[..]

Vervolgt antisemieten en is niet bang om je in de territoriale integriteit te schenden. Ik vraag me af wat Poetin's Rusland in de rol van Merkel's Duitsland zou doen: een volksopstand fabriceren om roerige oostbloktokkies aan het EU-principe van open grenzen te houden misschien.
:')
Daarnaast is een almachtige god natuurlijk machtig genoeg om zelf in te grijpen als zijn volgelingen in zwaar weer verkeren. De vraag is waarom hij dat niet doet.
pi_160370086
quote:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat Rusland geneigd is om antisemitisme juist niet te vervolgen.
I´m back.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 16:45:02 #51
137949 Disana
pi_160370087
Sjonge, en dan meteen ook maar vijf jaar erop zetten. Jammer van dit land, dat enige tijd geleden nog verlicht leek te worden.
pi_160370102
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:45 schreef Disana het volgende:
Sjonge, en dan meteen ook maar vijf jaar erop zetten. Jammer van dit land, dat enige tijd geleden nog verlicht leek te worden.
Mwaoh.
I´m back.
pi_160370265
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:37 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Tsja, ik vind geloof een prive kwestie. Je kunt het uitdragen op een minder opvallende manieren.

Dus je hoeft geen groot kruis op een kerkgebouw te zetten, of je hoeft niet tot een gebed op te roepen vanuit een moskee. Als dat te veel gaat opvallen, grijpt de overheid in.
Je snapt wel dat dit voor bepaalde geloofsdenominaties geldt zoals quakers, alawieten of bahá'í.

Maar hiermee verbied je het geloof voor katholieken, oosters-orthodoxen, oriëntaals-orthodoxen, oosters syrische christenen, iglesia ni cristo, Jehovah's getuigen of mormonen.

Pakweg 3/4de van het christendom wat je hiermee verbied.
pi_160370299
quote:
which was criminalized in Russia after a notorious performance by punk band Pussy Riot in Moscow's Cathedral of Christ the Savior in February 2012. Two band members were jailed in 2012 for performing an anti-Vladimir Putin song at the cathedral.
Was het nu om de bijbel een sprookje te noemen, of om het anti Vladimir liedje in de cathedraal?
Voor mij is het nieuw dat Rusland dat katholieke geloof zo in bescherming neemt namelijk.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_160370321
Die krijgt in elk geval geen 10,000 zweepslagen.
Ура для россии
pi_160370329
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:45 schreef Disana het volgende:
Welke tijd denk jij aan als ik vragen mag?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_160370334
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:52 schreef paddy het volgende:

[..]

Was het nu om de bijbel een sprookje te noemen, of om het anti Vladimir liedje in de cathedraal?
Voor mij is het nieuw dat Rusland dat katholieke geloof zo in bescherming neemt namelijk.
Dat Poetin-liedje was Pussy Riot en alweer een aantal jaren geleden.
pi_160370340
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat Rusland geneigd is om antisemitisme juist niet te vervolgen.
Afgaande op Rusland's reputatie zal het er eerder van afhangen of de antisemiet een paar redelijke steekpenningen kan betalen of toevallig in de gunst of afgunst van de heersende (lokale) politieke kliek staat.
pi_160370341
quote:

[..]

Russisch-orthodox
:X Katholicisme (zowel Latijnse ritus als Russisch Byzantijnse ritus) hebben het zwaarder te verduren.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 16:54:38 #60
137949 Disana
pi_160370354
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:53 schreef paddy het volgende:

[..]

Niets natuurlijk! Ik vind het bespottelijk om het geloof op deze manier te beschermen. Dat is nergens voor nodig.
pi_160370355
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:53 schreef paddy het volgende:

[..]

Aan 0 tijd. En aan helemaal geen straf eigenlijk. :)
pi_160370425
quote:
Heeft Poetin niet weer van de Russisch-orthodoxe kerk de staatsgodsdienst gemaakt? Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat het katholicisme verbazend veel terrein heeft gewonnen in het vacuüm dat ontstond na het wegvallen van het communisme.
pi_160370437
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:51 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Je snapt wel dat dit voor bepaalde geloofsdenominaties geldt zoals quakers, alawieten of bahá'í.

Maar hiermee verbied je het geloof voor katholieken, oosters-orthodoxen, oriëntaals-orthodoxen, oosters syrische christenen, iglesia ni cristo, Jehovah's getuigen of mormonen.

Christenen hebben al 2/3e van de wereld.
pi_160370456
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:51 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Want die stromingen staan of vallen met het al dan niet hebben van een kruis op een dak?

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2016 16:59:05 ]
pi_160370470
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:54 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Afgaande op Rusland's reputatie zal het er eerder van afhangen of de antisemiet een paar redelijke steekpenningen kan betalen of toevallig in de gunst of afgunst van de heersende (lokale) politieke kliek staat.
Nou nee, het ligt wel een beetje in de lijn der verwachtingen: de bijbel bekritiseren = aanklacht, orthodox gelovigen zogenaamd beledigen = aanklacht. Dus: anti-vrijheid van meningsuiting, anti-atheïsme, pro-conservatieve orthodoxe kerk, anti-homoseksualiteit door de staat. Nee, ik denk niet dat ze geneigd zullen zijn om antisemitisme erg te vervolgen hierdoor. Past namelijk precies in het rijtje.
I´m back.
pi_160370477
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat Poetin-liedje was Pussy Riot en alweer een aantal jaren geleden.
Kan je nagaan hoe snel een land van de ene extremistische wetgeving in de andere extremistische wetgeving kan vervallen.
pi_160370487
Levenslang opsluiten die gast :o Dit zal ze leren. En meteen 8 van zijn vrienden executeren jesus man wat denken ze nu wel niet ?

Hupakee en weg !!
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_160370491
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:59 schreef paddy het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoe snel een land van de ene extremistische wetgeving in de andere extremistische wetgeving kan vervallen.
Het is dezelfde extremistische wetgeving.
pi_160370595
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:37 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Tsja, ik vind geloof een prive kwestie. Je kunt het uitdragen op minder opvallende manieren. Dat is ook de Chinese manier om te geloven.

Om mijn part gaan ze op de hoek van de straat staan. Wat mij tegen staat is dat een regering een wet heeft opgelegd die vraagtekens of ontkenning bij een geloof strafbaar maakt. Persoonlijk vind ik dat eng.
pi_160370624
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:04 schreef paddy het volgende:

[..]

Wat mij tegen staat is dat een regering een wet heeft opgelegd die vraagtekens of ontkenning van geloof strafbaar maakt. Persoonlijk vind ik dat eng.
Eens, zo houd je je bevolking dom.
pi_160370651
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:57 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Heeft Poetin niet weer van de Russisch-orthodoxe kerk de staatsgodsdienst gemaakt? Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat het katholicisme verbazend veel terrein heeft gewonnen in het vacuüm dat ontstond na het wegvallen van het communisme.
Als jij een 0,5% aandeel in de samenleving beschouwt als veel terrein winnen, dan ja, ze hebben veel terrein gewonnen. Echter waren er voor de revolutie ongeveer dezelfde aantallen katholieken in absolute aantallen. Dus nee, ze hebben weinig terrein gewonnen. En worden zelfs behoorlijk belemmerd door de Russisch-orthodoxen. Hoewel Oosters-orthodoxen en katholieken doorgaans redelijk op kunnen schieten is dat met Russisch-orthodoxen toch een iets ander verhaal.

De verhoudingen tussen Franciscus en Bartholomew zijn vele malen beter dan die tussen Fransiscus en Kirill.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:57 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Christenen hebben al 2/3e van de wereld.
1/3de
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Want die stromingen staan of vallen met het al dan niet hebben van een kruis op een dak?
Hij had het erover dat het een privé-uiting moest zijn. Als je je geloof niet binnen een instituut kan uiten dan vallen ze inderdaad.

Uit de korte tekst kon ik niet opmaken of hij wel voor bestaan van het instituut was. Echter als hij geen publiekelijk vertoon wil en wil dat het een privé-uiting is, lees ik hier niet in dat er ruimte is voor het bestaan van het instituut.
pi_160370699
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:06 schreef TserrofEnoch het volgende:

Hij had het erover dat het een privé-uiting moest zijn. Als je je geloof niet binnen een instituut kan uiten dan vallen ze inderdaad.

Uit de korte tekst kon ik niet opmaken of hij wel voor bestaan van het instituut was. Echter als hij geen publiekelijk vertoon wil en wil dat het een privé-uiting is, lees ik hier niet in dat er ruimte is voor het bestaan van het instituut.
Ah. Ik zag alleen iets over kruisen op daken en het oproepen tot gebed.
pi_160370827
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ah. Ik zag alleen iets over kruisen op daken en het oproepen tot gebed.
Wat jij op je dak zet moet jezelf weten vind ik.
Wanneer ik de radio hard zet krijg ik ook de politie op mijn dak. Ik heb er ook geen probleem mee wanneer mensen voor een moskee of kerk staan en ze welkom heten. Beetje zoals ook bij discotheken gebeurt. Vind ik echt geen drama.
Kerkklokken zijn nog maar zeldzaam te horen, en dan vaak niet eens meer om op te roepen tot dienst.

Kerkklokken hoor je tegenwoordig vaak bij bruiloften of bijzondere gelegenheden. Geen probleem voor mij. Kan je hier gewoon over klagen qua overlast. Net als die oproepen tot gebed wanneer dat 5x per dag gebeurt, maar hoorde ik vaak maar 1x per week op vrijdag. Vind ik geen drama, maar je mag er wel over klagen. Net als de muziek van discotheken of dansscholen. Daar mag dat blijkbaar niet. Eng vind ik dat.
pi_160370890
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:16 schreef paddy het volgende:

[..]

Wat jij op je dak zet moet jezelf weten vind ik.
Wanneer ik de radio hard zet krijg ik ook de politie op mijn dak. Ik heb er ook geen probleem mee wanneer mensen voor een moskee of kerk staan en ze welkom heten. Beetje zoals ook bij discotheken gebeurt. Vind ik echt geen drama.
Kerkklokken zijn nog maar zeldzaam te horen, en dan vaak niet eens meer om op te roepen tot dienst.

Kerkklokken hoor je tegenwoordig vaak bij bruiloften of bijzondere gelegenheden. Geen probleem voor mij. Kan je hier gewoon over klagen qua overlast. Net als die oproepen tot gebed wanneer dat 5x per dag gebeurt, maar hoorde ik vaak maar 1x per week op vrijdag. Vind ik geen drama, maar je mag er wel over klagen. Net als de muziek van discotheken of dansscholen. Daar mag dat blijkbaar niet. Eng vind ik dat.
Ik kan me ook met geen mogelijkheid storen aan kruisen op kerken. Aan kerkklokken ook niet. Maar als die kerkklokken reden worden om moslims toe te staan vijf keer per dag vanaf een toren elektrisch versterkt geschreeuw te laten horen, dan wordt het toch tijd om religieuze geluidsoverlast te beperken.
pi_160371381
Tsja, we leven in de 21ste eeuw. De tijd dat God bespotten mag, is gelukkig voorbij in Rusland. Respect voor Vladimir Poetin.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 17:44:04 #76
137949 Disana
pi_160371466
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:40 schreef berko13 het volgende:
Tsja, we leven in de 21ste eeuw. De tijd dat God bespotten mag, is gelukkig voorbij in Rusland. Respect voor Vladimir Poetin.
Zeggen dat god niet bestaat is geen spot. Dat is zeggen wat je denkt.
pi_160371704
quote:
Hiermee stel je impliciet dat god te incompetent is om zijn eigen problemen op te lossen. Blasfemie en daarom tien jaar werkkamp.
pi_160371710
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Zeggen dat god niet bestaat is geen spot. Dat is zeggen wat je denkt.
Hij bedoelt wrs, omdat je onder de communisten niet mocht zeggen dat God wel bestond, is dit vooruitgang.
Maar nu zijn ze doorgeschoten, want Poetin heeft een kongsi met de Russisch orthodoxe kerk gesloten en nu mag je niet meer zeggen dat-ie niet bestaat in feite, want dat wordt meteen gezien als een belediging voor degenen die geloven.
I´m back.
pi_160371724
Er is geen GOD,
En mocht die er wel zijn moge de bliksem in slaan bij alle fok users.

behalve mij dan
pi_160371733
quote:
Als God dat zo erg vindt is hij toch prima in staat om daar zelf wat aan te doen?
pi_160371762
quote:
Zogenaamd naastenliefde prediken :') Maar wel andersdenkenden willen vervolgen :D
pi_160371779
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hiermee stel je impliciet dat god te incompetent is om zijn eigen problemen op te lossen. Blasfemie en daarom tien jaar werkkamp.
Wat heb je er dan eigenlijk aan om zo iemand nog aan te aanbidden?
Het zou natuurlijk ook nog zo kunnen zijn dat het god geen reet interesseert wat er over hem gezegd wordt ;)
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 17:58:47 #83
137949 Disana
pi_160371784
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij bedoelt wrs, omdat je onder de communisten niet mocht zeggen dat God wel bestond, is dit vooruitgang.
Maar nu zijn ze doorgeschoten, want Poetin heeft een kongsi met de Russisch orthodoxe kerk gesloten en nu mag je niet meer zeggen dat-ie niet bestaat in feite, want dat wordt meteen gezien als een belediging voor degenen die geloven.
Maar dan nog is het geen spot.
pi_160371788
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:57 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Zogenaamd naastenliefde prediken :') Maar wel andersdenkenden willen vervolgen :D
De christelijke 'naastenliefde' is vergelijkbaar met de islamitische 'vrede'.
pi_160371798
Rusland heeft babies nodig. Religie + armoede is daarvoor de perfecte formule.
pi_160371803
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb gister overigens geleerd dat ik een communist ben omdat ik liever alle religie van de wereld zie verdwijnen. Mag je dat nog wel zeggen in Rusland? :)
pi_160371818
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Islamitische vrede bestaat alleen wanneer de islam dominant is (binnen een groep, continent, land of op globale schaal).
pi_160371835
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:59 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik heb gister overigens geleerd dat ik een communist ben omdat ik liever alle religie van de wereld zie verdwijnen. Mag je dat nog wel zeggen in Rusland? :)
Nee.

Ik las in dit topic dat ik antisemitisme verdedig als ik vind dat je mag zeggen dat de Bijbel fictie is.

Er zijn vrij veel rare mensen.
pi_160371838
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee. Islamitische vrede bestaat alleen wanneer de islam dominant is (binnen een groep, continent, land of op globale schaal).
Christelijke naastenliefde bestaat ook enkel als de naasten ook Christen zijn :)
pi_160371851
quote:

[..]

Erg vredig vind ik SA persoonlijk niet.
pi_160371872
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee.

Ik las in dit topic dat ik antisemitisme verdedig als ik vind dat je mag zeggen dat de Bijbel fictie is.

Er zijn vrij veel rare mensen.
Snel getrokken, die anti-semitisme kaart :9 Maar nee inderdaad, heeft niet bepaald iets met je OP of dit topic te maken.
pi_160371938
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Christelijke naastenliefde bestaat ook enkel als de naasten ook Christen zijn :)
Nee hoor.
pi_160372206
Ik blijf het toch bijzonder vinden hoe je zelfs over enkele generaties al dit soort rare verschuivingen kan zien. Het laat ook het gevaar zien van religie, voor je het weet steekt het weer de kop op.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_160372348
quote:

[..]

Iets geloven is niet hetzelfde als de staat uitdagen.

In China heb je zelfs moskeeën. Mét luidkeelse gebedsoproep. In niet-islamitische steden. Kan blijkbaar allemaal gewoon. Zolang het maar geen bedreiging voor de staat wordt.

En dat lijkt me ook de principieel juiste houding. Er moet een scheiding tussen kerk en staat zijn en die scheiding moet inhouden dat religie zich vrij moet kunnen bewegen, maar uitsluitend binnen de kaders die de staat stelt; in die zin moet de overheid terughoudend zijn maar wel boven de religie staan.
pi_160372438
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:59 schreef LelijKnap het volgende:
Rusland heeft babies nodig. Religie + armoede is daarvoor de perfecte formule.
Whehe. :D

Al denk ik niet dat Poetin daarom bewust aanstuurt op armoede. Is de kans niet te groot dat een arme Rus naar de fles grijpt en zich dood zuipt voordat er een baby is?
pi_160372560
quote:

[..]

Valt te bezien hè. Als iedereen op de wereld moslim is en bijv. van hetzij de soenna dan wel de sji, dan heb je in principe vrede tussen alle volkeren. Enfin, volkeren zijn er dan niet meer wrs, dan krijg je weer clans. Als ze alleen dominant zijn overal dan heb je nog veel strijd natuurlijk.
I´m back.
pi_160372571
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar dan nog is het geen spot.
Ik denk wel dat ze ieder klein kritiekpuntje zo zien.
I´m back.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 18:38:49 #98
137949 Disana
pi_160372605
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk wel dat ze ieder klein kritiekpuntje zo zien.
Wat een nare god ben je dan, als je zulke lange tenen hebt. Zo'n god zou ik niet willen hebben.
pi_160372678
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat een nare god ben je dan, als je zulke lange tenen hebt. Zo'n god zou ik niet willen hebben.
Het gaat ook niet zozeer om die God an sich. Maar met het feit dat het geloof in die God beschimpt wordt, denk ik. Want als je zegt God bestaat niet, dan zeg je in feite dat die gelovige dus wel heel gek bezig is. En dan is die gelovige dus in zijn wiek geschoten, want hij weet zeker dat-ie met iets heel ernstigs bezig is.
I´m back.
pi_160372807
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Aanhangers van wereldreligies zoeken hun goden doorgaans niet zelf uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')