Zeggen dat god niet bestaat is geen spot. Dat is zeggen wat je denkt.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:40 schreef berko13 het volgende:
Tsja, we leven in de 21ste eeuw. De tijd dat God bespotten mag, is gelukkig voorbij in Rusland. Respect voor Vladimir Poetin.
Hiermee stel je impliciet dat god te incompetent is om zijn eigen problemen op te lossen. Blasfemie en daarom tien jaar werkkamp.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:40 schreef berko13 het volgende:
Tsja, we leven in de 21ste eeuw. De tijd dat God bespotten mag, is gelukkig voorbij in Rusland. Respect voor Vladimir Poetin.
Hij bedoelt wrs, omdat je onder de communisten niet mocht zeggen dat God wel bestond, is dit vooruitgang.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Zeggen dat god niet bestaat is geen spot. Dat is zeggen wat je denkt.
Als God dat zo erg vindt is hij toch prima in staat om daar zelf wat aan te doen?quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:40 schreef berko13 het volgende:
Zogenaamd naastenliefde predikenquote:Op woensdag 2 maart 2016 17:40 schreef berko13 het volgende:
Wat heb je er dan eigenlijk aan om zo iemand nog aan te aanbidden?quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hiermee stel je impliciet dat god te incompetent is om zijn eigen problemen op te lossen. Blasfemie en daarom tien jaar werkkamp.
Maar dan nog is het geen spot.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij bedoelt wrs, omdat je onder de communisten niet mocht zeggen dat God wel bestond, is dit vooruitgang.
Maar nu zijn ze doorgeschoten, want Poetin heeft een kongsi met de Russisch orthodoxe kerk gesloten en nu mag je niet meer zeggen dat-ie niet bestaat in feite, want dat wordt meteen gezien als een belediging voor degenen die geloven.
De christelijke 'naastenliefde' is vergelijkbaar met de islamitische 'vrede'.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:57 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Zogenaamd naastenliefde predikenMaar wel andersdenkenden willen vervolgen
Ik heb gister overigens geleerd dat ik een communist ben omdat ik liever alle religie van de wereld zie verdwijnen. Mag je dat nog wel zeggen in Rusland?quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De christelijke 'naastenliefde' is vergelijkbaar met de islamitische 'vrede'.
Nee. Islamitische vrede bestaat alleen wanneer de islam dominant is (binnen een groep, continent, land of op globale schaal).quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De christelijke 'naastenliefde' is vergelijkbaar met de islamitische 'vrede'.
Nee.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:59 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik heb gister overigens geleerd dat ik een communist ben omdat ik liever alle religie van de wereld zie verdwijnen. Mag je dat nog wel zeggen in Rusland?
Christelijke naastenliefde bestaat ook enkel als de naasten ook Christen zijnquote:Op woensdag 2 maart 2016 18:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nee. Islamitische vrede bestaat alleen wanneer de islam dominant is (binnen een groep, continent, land of op globale schaal).
Erg vredig vind ik SA persoonlijk niet.quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nee. Islamitische vrede bestaat alleen wanneer de islam dominant is (binnen een groep, continent, land of op globale schaal).
Snel getrokken, die anti-semitisme kaartquote:Op woensdag 2 maart 2016 18:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee.
Ik las in dit topic dat ik antisemitisme verdedig als ik vind dat je mag zeggen dat de Bijbel fictie is.
Er zijn vrij veel rare mensen.
Nee hoor.quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Christelijke naastenliefde bestaat ook enkel als de naasten ook Christen zijn
Iets geloven is niet hetzelfde als de staat uitdagen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:19 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Op die fiets. Ja, zo kun je uiteraard ook gewoon geloven in Noord-Korea zolang je dit niet probeert te uiten. En zo ben je ook vrij om iets anders dan de islam te volgen in Somalië zolang je dit niet probeert te uiten.
Whehe.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:59 schreef LelijKnap het volgende:
Rusland heeft babies nodig. Religie + armoede is daarvoor de perfecte formule.
Valt te bezien hè. Als iedereen op de wereld moslim is en bijv. van hetzij de soenna dan wel de sji, dan heb je in principe vrede tussen alle volkeren. Enfin, volkeren zijn er dan niet meer wrs, dan krijg je weer clans. Als ze alleen dominant zijn overal dan heb je nog veel strijd natuurlijk.quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat een nare god ben je dan, als je zulke lange tenen hebt. Zo'n god zou ik niet willen hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ze ieder klein kritiekpuntje zo zien.
Het gaat ook niet zozeer om die God an sich. Maar met het feit dat het geloof in die God beschimpt wordt, denk ik. Want als je zegt God bestaat niet, dan zeg je in feite dat die gelovige dus wel heel gek bezig is. En dan is die gelovige dus in zijn wiek geschoten, want hij weet zeker dat-ie met iets heel ernstigs bezig is.quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een nare god ben je dan, als je zulke lange tenen hebt. Zo'n god zou ik niet willen hebben.
Aanhangers van wereldreligies zoeken hun goden doorgaans niet zelf uit.quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een nare god ben je dan, als je zulke lange tenen hebt. Zo'n god zou ik niet willen hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |