abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 17:44:04 #76
137949 Disana
pi_160371466
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:40 schreef berko13 het volgende:
Tsja, we leven in de 21ste eeuw. De tijd dat God bespotten mag, is gelukkig voorbij in Rusland. Respect voor Vladimir Poetin.
Zeggen dat god niet bestaat is geen spot. Dat is zeggen wat je denkt.
pi_160371704
quote:
Tsja, we leven in de 21ste eeuw. De tijd dat God bespotten mag, is gelukkig voorbij in Rusland. Respect voor Vladimir Poetin.
Hiermee stel je impliciet dat god te incompetent is om zijn eigen problemen op te lossen. Blasfemie en daarom tien jaar werkkamp.
pi_160371710
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Zeggen dat god niet bestaat is geen spot. Dat is zeggen wat je denkt.
Hij bedoelt wrs, omdat je onder de communisten niet mocht zeggen dat God wel bestond, is dit vooruitgang.
Maar nu zijn ze doorgeschoten, want Poetin heeft een kongsi met de Russisch orthodoxe kerk gesloten en nu mag je niet meer zeggen dat-ie niet bestaat in feite, want dat wordt meteen gezien als een belediging voor degenen die geloven.
I´m back.
pi_160371724
Er is geen GOD,
En mocht die er wel zijn moge de bliksem in slaan bij alle fok users.

behalve mij dan
pi_160371733
quote:
Als God dat zo erg vindt is hij toch prima in staat om daar zelf wat aan te doen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_160371762
quote:
Zogenaamd naastenliefde prediken :') Maar wel andersdenkenden willen vervolgen :D
pi_160371779
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hiermee stel je impliciet dat god te incompetent is om zijn eigen problemen op te lossen. Blasfemie en daarom tien jaar werkkamp.
Wat heb je er dan eigenlijk aan om zo iemand nog aan te aanbidden?
Het zou natuurlijk ook nog zo kunnen zijn dat het god geen reet interesseert wat er over hem gezegd wordt ;)
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 17:58:47 #83
137949 Disana
pi_160371784
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij bedoelt wrs, omdat je onder de communisten niet mocht zeggen dat God wel bestond, is dit vooruitgang.
Maar nu zijn ze doorgeschoten, want Poetin heeft een kongsi met de Russisch orthodoxe kerk gesloten en nu mag je niet meer zeggen dat-ie niet bestaat in feite, want dat wordt meteen gezien als een belediging voor degenen die geloven.
Maar dan nog is het geen spot.
pi_160371788
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:57 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Zogenaamd naastenliefde prediken :') Maar wel andersdenkenden willen vervolgen :D
De christelijke 'naastenliefde' is vergelijkbaar met de islamitische 'vrede'.
pi_160371798
Rusland heeft babies nodig. Religie + armoede is daarvoor de perfecte formule.
pi_160371803
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb gister overigens geleerd dat ik een communist ben omdat ik liever alle religie van de wereld zie verdwijnen. Mag je dat nog wel zeggen in Rusland? :)
pi_160371818
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Islamitische vrede bestaat alleen wanneer de islam dominant is (binnen een groep, continent, land of op globale schaal).
pi_160371835
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:59 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik heb gister overigens geleerd dat ik een communist ben omdat ik liever alle religie van de wereld zie verdwijnen. Mag je dat nog wel zeggen in Rusland? :)
Nee.

Ik las in dit topic dat ik antisemitisme verdedig als ik vind dat je mag zeggen dat de Bijbel fictie is.

Er zijn vrij veel rare mensen.
pi_160371838
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee. Islamitische vrede bestaat alleen wanneer de islam dominant is (binnen een groep, continent, land of op globale schaal).
Christelijke naastenliefde bestaat ook enkel als de naasten ook Christen zijn :)
pi_160371851
quote:

[..]

Erg vredig vind ik SA persoonlijk niet.
pi_160371872
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee.

Ik las in dit topic dat ik antisemitisme verdedig als ik vind dat je mag zeggen dat de Bijbel fictie is.

Er zijn vrij veel rare mensen.
Snel getrokken, die anti-semitisme kaart :9 Maar nee inderdaad, heeft niet bepaald iets met je OP of dit topic te maken.
pi_160371938
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Christelijke naastenliefde bestaat ook enkel als de naasten ook Christen zijn :)
Nee hoor.
pi_160372206
Ik blijf het toch bijzonder vinden hoe je zelfs over enkele generaties al dit soort rare verschuivingen kan zien. Het laat ook het gevaar zien van religie, voor je het weet steekt het weer de kop op.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_160372348
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:19 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Op die fiets. Ja, zo kun je uiteraard ook gewoon geloven in Noord-Korea zolang je dit niet probeert te uiten. En zo ben je ook vrij om iets anders dan de islam te volgen in Somalië zolang je dit niet probeert te uiten. :O
Iets geloven is niet hetzelfde als de staat uitdagen.

In China heb je zelfs moskeeën. Mét luidkeelse gebedsoproep. In niet-islamitische steden. Kan blijkbaar allemaal gewoon. Zolang het maar geen bedreiging voor de staat wordt.

En dat lijkt me ook de principieel juiste houding. Er moet een scheiding tussen kerk en staat zijn en die scheiding moet inhouden dat religie zich vrij moet kunnen bewegen, maar uitsluitend binnen de kaders die de staat stelt; in die zin moet de overheid terughoudend zijn maar wel boven de religie staan.
pi_160372438
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:59 schreef LelijKnap het volgende:
Rusland heeft babies nodig. Religie + armoede is daarvoor de perfecte formule.
Whehe. :D

Al denk ik niet dat Poetin daarom bewust aanstuurt op armoede. Is de kans niet te groot dat een arme Rus naar de fles grijpt en zich dood zuipt voordat er een baby is?
pi_160372560
quote:

[..]

Valt te bezien hè. Als iedereen op de wereld moslim is en bijv. van hetzij de soenna dan wel de sji, dan heb je in principe vrede tussen alle volkeren. Enfin, volkeren zijn er dan niet meer wrs, dan krijg je weer clans. Als ze alleen dominant zijn overal dan heb je nog veel strijd natuurlijk.
I´m back.
pi_160372571
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar dan nog is het geen spot.
Ik denk wel dat ze ieder klein kritiekpuntje zo zien.
I´m back.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 18:38:49 #98
137949 Disana
pi_160372605
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk wel dat ze ieder klein kritiekpuntje zo zien.
Wat een nare god ben je dan, als je zulke lange tenen hebt. Zo'n god zou ik niet willen hebben.
pi_160372678
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat een nare god ben je dan, als je zulke lange tenen hebt. Zo'n god zou ik niet willen hebben.
Het gaat ook niet zozeer om die God an sich. Maar met het feit dat het geloof in die God beschimpt wordt, denk ik. Want als je zegt God bestaat niet, dan zeg je in feite dat die gelovige dus wel heel gek bezig is. En dan is die gelovige dus in zijn wiek geschoten, want hij weet zeker dat-ie met iets heel ernstigs bezig is.
I´m back.
pi_160372807
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Aanhangers van wereldreligies zoeken hun goden doorgaans niet zelf uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')