Mwaoh.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:45 schreef Disana het volgende:
Sjonge, en dan meteen ook maar vijf jaar erop zetten. Jammer van dit land, dat enige tijd geleden nog verlicht leek te worden.
Je snapt wel dat dit voor bepaalde geloofsdenominaties geldt zoals quakers, alawieten of bahá'í.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:37 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Tsja, ik vind geloof een prive kwestie. Je kunt het uitdragen op een minder opvallende manieren.
Dus je hoeft geen groot kruis op een kerkgebouw te zetten, of je hoeft niet tot een gebed op te roepen vanuit een moskee. Als dat te veel gaat opvallen, grijpt de overheid in.
Was het nu om de bijbel een sprookje te noemen, of om het anti Vladimir liedje in de cathedraal?quote:which was criminalized in Russia after a notorious performance by punk band Pussy Riot in Moscow's Cathedral of Christ the Savior in February 2012. Two band members were jailed in 2012 for performing an anti-Vladimir Putin song at the cathedral.
Welke tijd denk jij aan als ik vragen mag?quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:45 schreef Disana het volgende:
Sjonge, en dan meteen ook maar vijf jaar erop zetten. Jammer van dit land, dat enige tijd geleden nog verlicht leek te worden.
Dat Poetin-liedje was Pussy Riot en alweer een aantal jaren geleden.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:52 schreef paddy het volgende:
[..]
Was het nu om de bijbel een sprookje te noemen, of om het anti Vladimir liedje in de cathedraal?
Voor mij is het nieuw dat Rusland dat katholieke geloof zo in bescherming neemt namelijk.
Afgaande op Rusland's reputatie zal het er eerder van afhangen of de antisemiet een paar redelijke steekpenningen kan betalen of toevallig in de gunst of afgunst van de heersende (lokale) politieke kliek staat.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat Rusland geneigd is om antisemitisme juist niet te vervolgen.
Russisch-orthodoxquote:Op woensdag 2 maart 2016 16:52 schreef paddy het volgende:
[..]
Was het nu om de bijbel een sprookje te noemen, of om het anti Vladimir liedje in de cathedraal?
Voor mij is het nieuw dat Rusland dat katholieke geloof zo in bescherming neemt namelijk.
Niets natuurlijk! Ik vind het bespottelijk om het geloof op deze manier te beschermen. Dat is nergens voor nodig.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:53 schreef paddy het volgende:
[..]
Welke tijd denk jij aan als ik vragen mag?
Aan 0 tijd. En aan helemaal geen straf eigenlijk.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:53 schreef paddy het volgende:
[..]
Welke tijd denk jij aan als ik vragen mag?
Heeft Poetin niet weer van de Russisch-orthodoxe kerk de staatsgodsdienst gemaakt? Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat het katholicisme verbazend veel terrein heeft gewonnen in het vacuüm dat ontstond na het wegvallen van het communisme.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:52 schreef paddy het volgende:
Christenen hebben al 2/3e van de wereld.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:51 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Je snapt wel dat dit voor bepaalde geloofsdenominaties geldt zoals quakers, alawieten of bahá'í.
Maar hiermee verbied je het geloof voor katholieken, oosters-orthodoxen, oriëntaals-orthodoxen, oosters syrische christenen, iglesia ni cristo, Jehovah's getuigen of mormonen.
Pakweg 3/4de van het christendom wat je hiermee verbied.
Want die stromingen staan of vallen met het al dan niet hebben van een kruis op een dak?quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:51 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Je snapt wel dat dit voor bepaalde geloofsdenominaties geldt zoals quakers, alawieten of bahá'í.
Maar hiermee verbied je het geloof voor katholieken, oosters-orthodoxen, oriëntaals-orthodoxen, oosters syrische christenen, iglesia ni cristo, Jehovah's getuigen of mormonen.
Pakweg 3/4de van het christendom wat je hiermee verbied.
Nou nee, het ligt wel een beetje in de lijn der verwachtingen: de bijbel bekritiseren = aanklacht, orthodox gelovigen zogenaamd beledigen = aanklacht. Dus: anti-vrijheid van meningsuiting, anti-atheďsme, pro-conservatieve orthodoxe kerk, anti-homoseksualiteit door de staat. Nee, ik denk niet dat ze geneigd zullen zijn om antisemitisme erg te vervolgen hierdoor. Past namelijk precies in het rijtje.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:54 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Afgaande op Rusland's reputatie zal het er eerder van afhangen of de antisemiet een paar redelijke steekpenningen kan betalen of toevallig in de gunst of afgunst van de heersende (lokale) politieke kliek staat.
Kan je nagaan hoe snel een land van de ene extremistische wetgeving in de andere extremistische wetgeving kan vervallen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat Poetin-liedje was Pussy Riot en alweer een aantal jaren geleden.
Het is dezelfde extremistische wetgeving.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:59 schreef paddy het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe snel een land van de ene extremistische wetgeving in de andere extremistische wetgeving kan vervallen.
Om mijn part gaan ze op de hoek van de straat staan. Wat mij tegen staat is dat een regering een wet heeft opgelegd die vraagtekens of ontkenning bij een geloof strafbaar maakt. Persoonlijk vind ik dat eng.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:37 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Tsja, ik vind geloof een prive kwestie. Je kunt het uitdragen op minder opvallende manieren. Dat is ook de Chinese manier om te geloven.
Dus je hoeft geen groot kruis op een kerkgebouw te zetten, of je hoeft niet tot een gebed op te roepen vanuit een moskee. Als dat te veel gaat opvallen, grijpt de overheid in.
Eens, zo houd je je bevolking dom.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:04 schreef paddy het volgende:
[..]
Wat mij tegen staat is dat een regering een wet heeft opgelegd die vraagtekens of ontkenning van geloof strafbaar maakt. Persoonlijk vind ik dat eng.
Als jij een 0,5% aandeel in de samenleving beschouwt als veel terrein winnen, dan ja, ze hebben veel terrein gewonnen. Echter waren er voor de revolutie ongeveer dezelfde aantallen katholieken in absolute aantallen. Dus nee, ze hebben weinig terrein gewonnen. En worden zelfs behoorlijk belemmerd door de Russisch-orthodoxen. Hoewel Oosters-orthodoxen en katholieken doorgaans redelijk op kunnen schieten is dat met Russisch-orthodoxen toch een iets ander verhaal.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:57 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Heeft Poetin niet weer van de Russisch-orthodoxe kerk de staatsgodsdienst gemaakt? Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat het katholicisme verbazend veel terrein heeft gewonnen in het vacuüm dat ontstond na het wegvallen van het communisme.
1/3dequote:Op woensdag 2 maart 2016 16:57 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Christenen hebben al 2/3e van de wereld.
Hij had het erover dat het een privé-uiting moest zijn. Als je je geloof niet binnen een instituut kan uiten dan vallen ze inderdaad.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Want die stromingen staan of vallen met het al dan niet hebben van een kruis op een dak?
Ah. Ik zag alleen iets over kruisen op daken en het oproepen tot gebed.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:06 schreef TserrofEnoch het volgende:
Hij had het erover dat het een privé-uiting moest zijn. Als je je geloof niet binnen een instituut kan uiten dan vallen ze inderdaad.
Uit de korte tekst kon ik niet opmaken of hij wel voor bestaan van het instituut was. Echter als hij geen publiekelijk vertoon wil en wil dat het een privé-uiting is, lees ik hier niet in dat er ruimte is voor het bestaan van het instituut.
Wat jij op je dak zet moet jezelf weten vind ik.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah. Ik zag alleen iets over kruisen op daken en het oproepen tot gebed.
Ik kan me ook met geen mogelijkheid storen aan kruisen op kerken. Aan kerkklokken ook niet. Maar als die kerkklokken reden worden om moslims toe te staan vijf keer per dag vanaf een toren elektrisch versterkt geschreeuw te laten horen, dan wordt het toch tijd om religieuze geluidsoverlast te beperken.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:16 schreef paddy het volgende:
[..]
Wat jij op je dak zet moet jezelf weten vind ik.
Wanneer ik de radio hard zet krijg ik ook de politie op mijn dak. Ik heb er ook geen probleem mee wanneer mensen voor een moskee of kerk staan en ze welkom heten. Beetje zoals ook bij discotheken gebeurt. Vind ik echt geen drama.
Kerkklokken zijn nog maar zeldzaam te horen, en dan vaak niet eens meer om op te roepen tot dienst.
Kerkklokken hoor je tegenwoordig vaak bij bruiloften of bijzondere gelegenheden. Geen probleem voor mij. Kan je hier gewoon over klagen qua overlast. Net als die oproepen tot gebed wanneer dat 5x per dag gebeurt, maar hoorde ik vaak maar 1x per week op vrijdag. Vind ik geen drama, maar je mag er wel over klagen. Net als de muziek van discotheken of dansscholen. Daar mag dat blijkbaar niet. Eng vind ik dat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |