abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160341011
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het voordeel van segregatie is de vergrote kans op cohesie.
Aha, dus door bevolkingen op te splitsen bevorder je de samenhang? Lijkt me een contradictie.
pi_160341019
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:50 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ja want witte mannen hebben nooit in verre landen vrouwen zwanger gemaakt. Kom nou.
Deze redenatie volg ik niet....
pi_160341048
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Aha, dus door bevolkingen op te splitsen bevorder je de samenhang? Lijkt me een contradictie.
Niet de bevolking binnen een land. Context.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 14:52:42 #104
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_160341060
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:51 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik die van jou ook niet, dus laten we handen schudden.
wooblabalurg
pi_160341069
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:46 schreef erodome het volgende:
Maar leg het me eens uit. Wat is er zo erg aan dat "verdwijnen" van het blanke "ras"? Mits dit dus niet met dwang gebeurd, als dat gewoon een natuurlijk verloop door vrijwillige mengen is?
Dit is geen 'natuurlijk' verloop, maar gevolg van beleid.

[quote[Ik denk dat je je vooral moet realiseren dat verandering gewoon een feit is. Niets blijft hetzelfde, alles beweegt en veranderd. Alles wat stil blijft staan is al bezig te eindigen. Zit in een sterfproces.[/quote]

Dit is gewoon defaitisme in zijn puurste vorm. Als jij gelooft dat de mens geen (kleine) invloed heeft op de 'veranderingen', dan valt alles goed te praten. Gerichte genocide, of het verdwijnen van de blanke mens op de langere termijn. Het is alles een onderdeel van de natuur; het gebeurd.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2016 14:55:05 ]
pi_160341110
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Daarom de kans op apartheid limiteren door de 'aparte' kenmerken niet te implementeren.
Kap nou eens met dat mallotige taalgebruik als je de betekenis van woorden niet kent.

Wat je waarschijnlijk bedoelt (maar wat er niet staat) is dat je mensen die geen raszuivere blanken zijn buiten je samenleving wil houden.

Je gebruikt de argumenten van white supremacists, verpakt in dikdoenerige woorden.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 14:54:54 #107
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_160341121
quote:

[..]

In Zuid-Amerika zijn ze al vergevorderd met het vormen van een diarreebruin ras. De Spaanse conquistadors hebben rond 1500 de plaatstelijke Indiaanse bevolking gedecimeerd en de overgebleven vrouwen bezwangerd.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_160341127
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:52 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Niet de bevolking binnen een land. Context.
Door een bevolking in een land op te splitsen vergroot je de samenhang? :?
pi_160341135
quote:

[..]

Het haakt aan op het 'mixen gebeurt alleen in het Westen', ga ik vanuit. Nou goed, dan moest je eens naar Zuid-Amerika gaan. Of is dat ook het Westen?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_160341167
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Kap nou eens met dat mallotige taalgebruik als je de betekenis van woorden niet kent.

Wat je waarschijnlijk bedoelt (maar wat er niet staat) is dat je mensen die geen raszuivere blanken zijn buiten je samenleving wil houden.

Je gebruikt de argumenten van white supremacists, verpakt in dikdoenerige woorden.
Nee, de white supremacist gaat er vanuit dat de blanke (inherent) beter is. Ik ben een pragmatist, angstig voor de menselijke (racistische) psyche.
pi_160341174
Overigens is de discussie behoorlijk offtopic. Van PVV-kritiek op een hoogleraar die kritiek op Wilders heeft, zijn we nu al afgegleden naar een tamelijk dubieuze discussie tussen voor- en tegenstanders van raciale segregatie.
pi_160341192
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:54 schreef Falco het volgende:

[..]

In Zuid-Amerika zijn ze al vergevorderd met het vormen van een diarreebruin ras. De Spaanse conquistadors hebben rond 1500 de plaatstelijke Indiaanse bevolking gedecimeerd en de overgebleven vrouwen bezwangerd.
Klopt. Zo gaat dat. 'Natuurlijk proces'. Tenzij de Indiaanse bevolking hun grenzen hadden bewaakt - de middelen daartoe hadden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2016 14:58:24 ]
pi_160341222
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Overigens is de discussie behoorlijk offtopic. Van PVV-kritiek op een hoogleraar die kritiek op Wilders heeft, zijn we nu al afgegleden naar een tamelijk dubieuze discussie tussen voor- en tegenstanders van raciale segregatie.
Nou ja... Er werd weleens gehint naar enige overeenkomsten tussen de PVV en racisme, maar dat was altijd absolute onzin, demonisering, enzovoort.
pi_160341237
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:55 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Het haakt aan op het 'mixen gebeurt alleen in het Westen', ga ik vanuit. Nou goed, dan moest je eens naar Zuid-Amerika gaan. Of is dat ook het Westen?
Zuid-Amerika is inderdaad een uitzondering.
pi_160341263
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:56 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, de white supremacist gaat er vanuit dat de blanke (inherent) beter is. Ik ben een pragmatist, angstig voor de menselijke (racistische) psyche.
Nou dan zou ik maar als een dolle gaan pleiten om lekker te gaan mengen. Dat is pas echt bevordelijk voor de homogeniteit van een samenleving. Als dan iedereen hetzelfde kleurtje heeft hoeven we het daar niet meer over te hebben en kunnen we ons weer gaan afvragen hoe we het leven op deze planeet zo aangenaam mogelijk voor iedereen kunnen maken.

Ik vind je pleidooi om mensen uit de/onze/jou samenleving te weren omdat ze toevallig geboren zijn met het verkeerde kleurtje buitengewoon onsmakelijk en afkeurenswaardig.
pi_160341311
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:59 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zuid-Amerika is inderdaad een uitzondering.
Je zou welhaast tot de gedachte komen dat 'mixen' - een uitzondering van een heel werelddeel daargelaten - juist bevorderlijk is, aangezien overal waar het voorkomt welvaart, techniek en rationaliteit hoogtij vieren (thans in vergelijking met waar het niet gebeurt).
pi_160341328
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja... Er werd weleens gehint naar enige overeenkomsten tussen de PVV en racisme, maar dat was altijd absolute onzin, demonisering, enzovoort.
Volgens mij gaat het over de vermeende fascistische trekjes van de politiek van Wilders, en of kritische wetenschappers de mond moet worden gesnoerd. Het topic ging niet over de vraag of segregatie op basis van afkomst of huidskleur wel of geen goede zaak is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2016 15:03:57 ]
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:04:26 #118
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_160341374
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Klopt. Zo gaat dat. 'Natuurlijk proces'. Tenzij de Indiaanse bevolking hun grenzen hadden bewaakt - de middelen daartoe hadden.
Wat is dan het probleem? Wij zijn toch superieur, wij hebben toch de middelen om ons te verweren tegen het irreële scenario dat alle moslims of negers Europa binnenvallen, ons en masse uitmoorden en de overgebleven vrouwen bezwangeren? Tenminste die superioriteit concludeer ik vaak als ik de PVV of haar aanhangers hoor.

Laat dan lekker toe dat heden ten dage er sommige blanken en niet-blanken zijn die elkaar lief hebben en werken aan een diarreebruin ras.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_160341390
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het over de vermeende fascistische trekjes van de politiek van Wilders, en of kritische wetenschappers de mond moeten worden gesnoerd.
Dan zijn we in één post klaar: ja, zijn er en nee, we gaan wetenschappers niet de mond snoeren.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:06:56 #120
37769 erodome
Zweefteef
pi_160341443
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:52 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dit is geen 'natuurlijk' verloop, maar gevolg van beleid.

Dit is gewoon defaitisme in zijn puurste vorm. Als jij gelooft dat de mens geen (kleine) invloed heeft op de 'veranderingen', dan valt alles goed te praten. Gerichte genocide, of het verdwijnen van de blanke mens op de langere termijn. Het is alles een onderdeel van de natuur; het gebeurd.
Nee, het is natuurlijk verloop. De wereld is "kleiner" geworden, mensen maken contact met elkaar, worden verliefd op elkaar, maken kindjes met elkaar.
Mensen blijven niet meer op hun eilandje zitten, met alleen hun dorpsgenoten om zich heen.

En nee, het is geen defaitisme, het is realisme, is zie verandering als een natuurwet, alles veranderd, niets blijft stil staan. Alles wat stilstaat is bezig te sterven.
Ook geen gerichte genocide, er wordt immers niets uitgeroeit, het veranderd gewoon in wat anders.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160341463
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou dan zou ik maar als een dolle gaan pleiten om lekker te gaan mengen. Dat is pas echt bevordelijk voor de homogeniteit van een samenleving. Als dan iedereen hetzelfde kleurtje heeft hoeven we het daar niet meer over te hebben en kunnen we ons weer gaan afvragen hoe we het leven op deze planeet zo aangenaam mogelijk voor iedereen kunnen maken.

Ik vind je pleidooi om mensen uit de/onze/jou samenleving te weren omdat ze toevallig geboren zijn met het verkeerde kleurtje buitengewoon onsmakelijk en afkeurenswaardig.
Ja, dat jij het 'dubieus', 'onsmakelijk' en 'afkeurenswaardig' vindt (op basis van een verkeerde conclusie; niemand is geboren met een verkeerd kleurtje), bewaar je lekker maar voor een jankprogramma op de NPO. Ik heb me ondertussen wel losgemaakt van de emotionele instabiliteit van de politiek-correcte angsthazen.

Terug naar de inhoud; Mengen op wereldschaal zou ik, mits het gelijktijdig, en evenredig gebeurt, zeker toejuichen. Wat er nu echter gebeurt, waarbij er slechts een groep langzaam maar zeker een minderheid wordt, vindt ik bijzonder gevaarlijk en in tegenstelling met het beoogde doel; een -op globale schaal- volledig gemixt mens. Ik zie niet in hoe het inwisselen van blank met bruin/donker (diarreebruin) ook maar een stapje die richting in is.

Binnen onze samenleving zelf; er was al spraken van een heterogene samenleving.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2016 15:16:23 ]
pi_160341532
Dat valt allemaal niet aan te sturen, LK.
pi_160341565
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:02 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Je zou welhaast tot de gedachte komen dat 'mixen' - een uitzondering van een heel werelddeel daargelaten - juist bevorderlijk is, aangezien overal waar het voorkomt welvaart, techniek en rationaliteit hoogtij vieren (thans in vergelijking met waar het niet gebeurt).
Omdraaien van oorzaak-gevolg. Overal waar welvaart is, komen andere groepen op af. Wat natuurlijk wel klopt is, dat wanneer je zoals de VS, de denkkracht uit andere landen opzuigt, het een voordeel is w.b. innovatie en dergelijke. Maar dat an sich heeft niet zoveel met het mixen (gevolgen van het opzuigen van het intellect) te maken - en al helemaal niets met het importbeleid van de EU.
pi_160341586
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Door een bevolking in een land op te splitsen vergroot je de samenhang? :?
Nee. Lees maar even terug. Ik heb al genoeg reacties om op te reageren.
pi_160341610
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:04 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat is dan het probleem? Wij zijn toch superieur, wij hebben toch de middelen om ons te verweren tegen het irreële scenario dat alle moslims of negers Europa binnenvallen, ons en masse uitmoorden en de overgebleven vrouwen bezwangeren? Tenminste die superioriteit concludeer ik vaak als ik de PVV of haar aanhangers hoor.

Laat dan lekker toe dat heden ten dage er sommige blanken en niet-blanken zijn die elkaar lief hebben en werken aan een diarreebruin ras.
Wij hebben helemaal geen middelen als er geen 'wij' is; als wij niet erkennen dat wij een 'wij' zijn.
pi_160341644
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, het is natuurlijk verloop. De wereld is "kleiner" geworden, mensen maken contact met elkaar, worden verliefd op elkaar, maken kindjes met elkaar.
Mensen blijven niet meer op hun eilandje zitten, met alleen hun dorpsgenoten om zich heen.

En nee, het is geen defaitisme, het is realisme, is zie verandering als een natuurwet, alles veranderd, niets blijft stil staan. Alles wat stilstaat is bezig te sterven.
Ook geen gerichte genocide, er wordt immers niets uitgeroeit, het veranderd gewoon in wat anders.
Waarom is genocide (een handeling) geen natuurlijk verloop, maar een volksverhuizingen (een handeling) wel?
pi_160341653
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wij hebben helemaal geen middelen als er geen 'wij' is; als wij niet erkennen dat wij een 'wij' zijn.
Dan moeten de mensen die graag een 'wij' zijn maar snel een 'wij' worden.
pi_160341718
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan moeten de mensen die graag een 'wij' zijn maar snel een 'wij' worden.
Zeker. En daarom ben ik ontzettend blij met en trots op Oost-Europa. Kunnen we veel van leren.

(Komt natuurlijk ook omdat zij te maken hebben gehad met -naar Erodome'- 'natuurlijke' volksverhuizingen vanuit de USSR - en nog goed weten wat voor een gevolgen dat heeft gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2016 15:18:21 ]
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:18:05 #129
37769 erodome
Zweefteef
pi_160341720
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom is genocide (een handeling) geen natuurlijk verloop, maar een volksverhuizingen (een handeling) wel?
Omdat genocide een directe handeling is, het mixen gewoon een gevolg is waar mensen zelf voor kiezen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160341738
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zeker. En daarom ben ik ontzettend blij met en trots op Oost-Europa. Kunnen we veel van leren.

(Komt natuurlijk ook omdat zij te maken hebben gehad met -naar Erodome'- 'natuurlijke' volksverhuizingen vanuit de USSR - en nog goed weten wat voor een gevolgen dat heeft gehad.
Maar nu even concreet: hoe ga jij nou deel worden van een 'wij'?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:18:58 #131
37769 erodome
Zweefteef
pi_160341741
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je bedoeld dat oost europa dat ook een halve volkverhuizing naar hier kent? Omdat het daar zo geweldig gaat?
pi_160341766
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Omdat genocide een directe handeling is, het mixen gewoon een gevolg is waar mensen zelf voor kiezen.
Ik had het over een volksverhuizing, niet over de gevolgen (het mixen) van een geaccepteerde volksverhuizing. Dus graag nog een keer..
pi_160341811
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Je bedoeld dat oost europa dat ook een halve volkverhuizing naar hier kent? Omdat het daar zo geweldig gaat?
Dat is nogal een overdrijving. Maar goed, ja, mensen zullen (bijna) altijd eten verkiezen boven het in de eigen groep blijven. Al gaan vele ook gewoon weer terug na een tijdje voedsel/geld verdient te hebben.
pi_160341825
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:10 schreef PeteSampras het volgende:
Dat valt allemaal niet aan te sturen, LK.
Wat valt niet aan te sturen?
pi_160341839
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:54 schreef Falco het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat veel europeanen ook wat mongoolse horde DNA in zich heeft.

http://motherboard.vice.c(...)-where-you-came-from

Ik ben wel benieuwd wat in mijn bloedlijn zit, nog een paar jaar wachten en voor 5 euro kun je die test dan ook laten doen. Eens kijken of de superras aanhangers hier het aan zullen durven om zichzelf te testen. Als er uit die test dan komt dat ze niet ertoe behoren zouden ze dan de eer aan zichzelf houden en zelfmoord plegen? :D
pi_160341864
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat veel europeanen ook wat mongoolse horde DNA in zich heeft.

http://motherboard.vice.c(...)-where-you-came-from

Ik ben wel benieuwd wat in mijn bloedlijn zit, nog een paar jaar wachten en voor 5 euro kun je die test dan ook laten doen. Eens kijken of de superras aanhangers hier het aan zullen durven om zichzelf te testen. Als er uit die test dan komt dat ze niet ertoe behoren zouden ze dan de eer aan zichzelf houden en zelfmoord plegen? :D
:D
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:24:07 #137
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_160341870
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik had het over een volksverhuizing, niet over de gevolgen (het mixen) van een geaccepteerde volksverhuizing. Dus graag nog een keer..
De Slavische volkeren zijn genetisch meer gediversificeerd dan de Germanen. Nogal wiedes omdat ze zich in Eurazië centraler bevonden met invloeden van onder andere de Mongolen om maar eens een dwarsstraat te noemen. Je redenatie klopt van geen kanten wederom.
pi_160341898
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:24 schreef Falco het volgende:

[..]

De Slavische volkeren zijn genetisch meer gediversificeerd dan de Germanen. Je redenatie klopt van geen kanten wederom.
Ik heb het over de houding van Noord-Europese landen. De genetische opmaak is bijzonder irrelevant. Jammer dat je dat zelf niet kon opmerken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2016 15:26:35 ]
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:25:32 #139
37769 erodome
Zweefteef
pi_160341907
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je gaat over naar een ander onderwerp. Maar ook volksverhuizingen zijn zo oud als de mensheid zelf. Zelfs wij zijn het gevolg van grote volksverhuizingen.

De handelingen die dat veroorzaken zijn oorlog, verandering van klimaat en dat soort zaken. Daar zou je een oplossing kunnen vinden, los dat op en er zullen niet zulke grote volksverhuizingen zijn. De volksverhuizingen zelf zijn niet meer dan een gevolg.

Maar zelfs zonder grote volksvehuizingen zal er steeds meer gemixt worden, simpelweg omdat mensen niet meer op hun eilandjes blijven.
1 van de redenen dat we die conflicten hebben is omdat we met elkaar te maken hebben gekregen in grotere mate, er is al geen echte scheiding meer. Het conflict ligt in mensen die stil willen blijven staan ipv te veranderen, die "nieuwe" wereld te accepteren.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:26:41 #140
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_160341935
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik heb het over de houding van Noord-Europese landen.
Begin niet over de Vikingen. Als er één club is die tekeer is gegaan als een malle geile bende, dan zijn het wel de Vikingen. Of is dat dan wel weer goed te praten :?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:26:42 #141
37769 erodome
Zweefteef
pi_160341936
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat is nogal een overdrijving. Maar goed, ja, mensen zullen (bijna) altijd eten verkiezen boven het in de eigen groep blijven. Al gaan vele ook gewoon weer terug na een tijdje voedsel/geld verdient te hebben.
Dat is geen overdrijving. Kom maar eens hier in mijn omgeving kijken.
De samenstelling hier is enorm veranderd door voornamelijk oost europeanen. Dat in de 16 jaar dat ik hier woon.
pi_160341990
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:26 schreef Falco het volgende:

[..]

Begin niet over de Vikingen. Als er één club is die tekeer is gegaan als een malle geile bende, dan zijn het wel de Vikingen. Of is dat dan wel weer goed te praten :?
Sorry, bedoelde Oost-Europeanen. Maar al waren het de Noord-Europeanen geweest die er zo instonden. Op welke manier is het relevant wat Vikingen deden?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:30:36 #143
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_160342039
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:28 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Sorry, bedoelde Oost-Europeanen. Maar al waren het de Noord-Europeanen geweest die er zo instonden. Op welke manier is het relevant wat Vikingen deden?
Die voerden daadwerkelijk het angstbeeld uit waar jij zo bang voor bent.
pi_160342066
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Je gaat over naar een ander onderwerp. Maar ook volksverhuizingen zijn zo oud als de mensheid zelf. Zelfs wij zijn het gevolg van grote volksverhuizingen.

De handelingen die dat veroorzaken zijn oorlog, verandering van klimaat en dat soort zaken. Daar zou je een oplossing kunnen vinden, los dat op en er zullen niet zulke grote volksverhuizingen zijn. De volksverhuizingen zelf zijn niet meer dan een gevolg.

Maar zelfs zonder grote volksvehuizingen zal er steeds meer gemixt worden, simpelweg omdat mensen niet meer op hun eilandjes blijven.
1 van de redenen dat we die conflicten hebben is omdat we met elkaar te maken hebben gekregen in grotere mate, er is al geen echte scheiding meer. Het conflict ligt in mensen die stil willen blijven staan ipv te veranderen, die "nieuwe" wereld te accepteren.
Jij droeg het aan als een argument; ''Het is natuurlijk, het gebeurde door de hele geschiedenis heen daarom acceptabel.'' Maar je bent het eigenlijk niet met deze redenatie eens, omdat alle 'slechte' (oorlog, genocide, grenzen bewaken etc) dingen die consistent terug te vinden zijn in de geschiedenis, helemaal niet te vergoelijken zijn met de gehanteerde redenering.
pi_160342067
Lelijkknap heeft geen enkel benul van genetica, hij wil zich gewoon superieur voelen terwijl de gemiddelde allochtoon hem inmiddels bijna voorbijstreeft met beheersing van de Nederlandse taal.
pi_160342077
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:30 schreef Falco het volgende:

[..]

Die voerden daadwerkelijk het angstbeeld uit waar jij zo bang voor bent.
Iets om lering uit te trekken dus.
pi_160342101
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
Lelijkknap heeft geen enkel benul van genetica, hij wil zich gewoon superieur voelen terwijl de gemiddelde allochtoon hem inmiddels bijna voorbijstreeft met beheersing van de Nederlandse taal.
Ah, wederom een allochtoon die te lui is om te lezen maar toch graag even wil komen beledigen. Have at it.

Ik ontken sinds het begin dat mensen -in een paar groepen- op te delen zijn in rassen op basis van genetische verschillen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2016 15:34:40 ]
pi_160342116
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ah, wederom een allochtoon die te lui is om te lezen maar toch graag even wil komen beledigen. Have at it.
Ah enkel beledigen?

Net beschuldigde je "ons" wel nog van iets gruwelijkere dingen dan beledigen.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:34:22 #149
37769 erodome
Zweefteef
pi_160342123
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jij droeg het aan als een argument; ''Het is natuurlijk, het gebeurde door de hele geschiedenis heen daarom acceptabel.'' Maar je bent het eigenlijk niet met deze redenatie eens, omdat alle 'slechte' (oorlog, genocide, grenzen bewaken etc) dingen die consistent terug te vinden zijn in de geschiedenis, helemaal niet te vergoelijken zijn met de gehanteerde redenering.
Ik zei dat omdat mensen zelf en vrijwillig kiezen voor mixen dat een natuurlijk verloop is. Dat door de hele geschiedenis heen heb ik verder (afgezien van die volksverhuizingen) niet gezegd.
Ik zei het dus als tegenhanger van gedwongen mixen of gedwongen uit elkaar houden om mixen te voorkomen.

Ook zonder grote volksverhuizingen zal dit gebeuren, dus zonder "slechte" oorzaken waardoor die volksverhuizing een gevolg is.
Het mixen is al lang voordat deze volksverhuizing er was begonnen. Gewoonweg omdat de wereld kleiner is geworden, beter gezegd, de mens wat minder honkvast is geworden.
pi_160342137
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:34 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ah enkel beledigen?

Net beschuldigde je "ons" wel nog van iets gruwelijkere dingen dan beledigen.
Welke ons, en van wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')