quote:Op zondag 27 maart 2016 12:09 schreef Joosie200 het volgende:
Oh ja, ik weet weer wat ik nog wou maken. PaashaantjesMoest eraan denken toen ik Bleie haar broodjes zag. Oh well, er is nog een tweede paasdag
Ziet er mooi uit. Zijn het zoete broodjes?quote:Op zondag 27 maart 2016 12:10 schreef Oceanonix het volgende:
Aan het paasbakken geweest. Ik heb de Hot Cross Buns gemaakt naar recept van Paul Hollywood. Ze zijn erg lekker vind alleen het kruis iets minder, dat is een taaie reep.
[ afbeelding ]
Ja met appel en rozijnen, al zie die minder in diegene die ik had open gesneden.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:12 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit. Zijn het zoete broodjes?
Zag dat Paul ze via Twitter had aangeraden jaquote:Op zondag 27 maart 2016 12:10 schreef Oceanonix het volgende:
Aan het paasbakken geweest. Ik heb de Hot Cross Buns gemaakt naar recept van Paul Hollywood. Ze zijn erg lekker vind alleen het kruis iets minder, dat is een taaie reep.
[ afbeelding ]
Klinkt goed!quote:Op zondag 27 maart 2016 12:14 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Ja met appel en rozijnen, al zie die minder in diegene die ik had open gesneden.
Lekker toch, broodje gezondquote:Op zondag 27 maart 2016 13:21 schreef Resistor het volgende:
Even heel hard vloeken op 1e paasdag in de kerk met mijn Koopmans creatie:
Lijkt haast op een Friesche sûkerbolequote:Op zondag 27 maart 2016 13:33 schreef Postbus100 het volgende:
Resultaat brioche:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
naar het recept van Laura's Bakery. Waarschijnlijk culinair niet het meest verantwoorde recept, maar wel makkelijk en weinig werk.
Het resultaat valt me mee! Het had namelijk niet tot amper gerezen in de koelkast en in de tweede rijs, maar in de oven ging het als een malle.
Heb al een aantal stukjes op
quote:Op zondag 27 maart 2016 13:33 schreef Postbus100 het volgende:
Resultaat brioche:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
naar het recept van Laura's Bakery. Waarschijnlijk culinair niet het meest verantwoorde recept, maar wel makkelijk en weinig werk.
Het resultaat valt me mee! Het had namelijk niet tot amper gerezen in de koelkast en in de tweede rijs, maar in de oven ging het als een malle.
Oeee, ziet dat er even fluffy uit!quote:Op zondag 27 maart 2016 13:33 schreef Postbus100 het volgende:
Resultaat brioche:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Mooi broodje, was ie ook zo lekker?quote:Op maandag 28 maart 2016 12:02 schreef MonkNL het volgende:
Aangezien ik vorig jaar 50 kilo Molino Caputo tipo 00 bloem heb gekocht voor mijn pizza/houtoven maak ik ook weleens een no knead broodje tussendoor. Vanochtend weer!
[ afbeelding ]
Best moeilijk he om de berg krenten erin te krijgen!quote:Op zondag 27 maart 2016 21:37 schreef computergirl het volgende:
Krentenbollen experiment
Levine gevolgd qua hoeveelheden maar 300 gr krenten/rozijnen wilde niet echt niet passen in 450 gr meel.
Ik had 100 gr tarwemeel vervangen door havermeel, voor een andere touch. En van recept van weekendbakery tip overgenomen van citrusrasp gemengd met suiker. Ik weet nog niet hoe het smaakt maar deeg was nauwelijks te hanteren en mijn keuken is een zooitje![]()
[ link | afbeelding ]
Perfect gescored. Zonde om aan te snijdenquote:Op maandag 28 maart 2016 12:02 schreef MonkNL het volgende:
Aangezien ik vorig jaar 50 kilo Molino Caputo tipo 00 bloem heb gekocht voor mijn pizza/houtoven maak ik ook weleens een no knead broodje tussendoor. Vanochtend weer!
[ afbeelding ]
smaakte prima maar proefde de citrus er niet in terug, was ook maar 10 gram natuurlijk en de hele batch was meer van kilo (quote:Op maandag 28 maart 2016 14:45 schreef Zo-is-dat het volgende:
Hoe lekker waren ze? Citrus erin klinkt goed!
en dan gelijk vlechten, ambitieus hoor!quote:Op maandag 28 maart 2016 18:29 schreef Sarabi het volgende:
Vanmorgen een vlechtbrood met zonnebloempitten gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor een eerst een brood gebakken en ik ben best tevreden
Wat leuk, zelf paashaasjes makenquote:Op zondag 27 maart 2016 21:06 schreef Joosie200 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Paashaan in de braadpan
Thanks, ja was erg lekker. Was overigens de eerste keer dat mijn brood zo goed lukt.quote:Op maandag 28 maart 2016 14:43 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Mooi broodje, was ie ook zo lekker?
Wat tof! Voor t eerst een brood bakken en meteen een vlechtbroodquote:Op maandag 28 maart 2016 18:29 schreef Sarabi het volgende:
Vanmorgen een vlechtbrood met zonnebloempitten gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor een eerst een brood gebakken en ik ben best tevreden
het ziet er meer uit als vla..quote:Op zaterdag 2 april 2016 11:48 schreef computergirl het volgende:
Dit gaat brood worden![]()
[ link | afbeelding ]
Ziet er interessant uit. Ik ben benieuwd naar het resultaat! (ik heb het recept van Levine gelezen)quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
komt in de buurt, het is roux. Zoek maar eens op de Tang Zhong methode
Het worden idd dezequote:Op zaterdag 2 april 2016 12:57 schreef qltel het volgende:
[..]
Ziet er interessant uit. Ik ben benieuwd naar het resultaat! (ik heb het recept van Levine gelezen)
Giga bollen, worden morgen geproefdquote:Op zaterdag 2 april 2016 18:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het worden idd deze
http://uitdekeukenvanarde(...)djes-tang-zhong.html
Ik loop een beetje achter op schema, maar het is nu al het makkelijkst te kneden deeg ooit.
Mooi zeg!quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:55 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
Gister gemaakt, tweede rijs vannacht in de koelkast, vers uit de oven!![]()
Vijgen noten Rogge desem brood (t Rogge was per ongeluk, roggebloem ipv speltmeel gepakt)
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Knap van je dat je het uithoudt tot morgen! De verleiding is groot om ze vers uit de oven te proeven, al dan niet met een lik roomboter. Zijn het harde bollen? Hartig of zoet?quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
Giga bollen, worden morgen geproefd
[ link | afbeelding ]
zoet! Zacht! Recept heeft beetje suiker, en die Tang Zhong methode zou er voor moeten zorgen dat ze heel lang fluffy blijven (recept link in # 238)quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:48 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Knap van je dat je het uithoudt tot morgen! De verleiding is groot om ze vers uit de oven te proeven, al dan niet met een lik roomboter. Zijn het harde bollen? Hartig of zoet?
Klinkt goed! Sorry, heb er met m'n stomme kop overheen gelezenquote:Op zaterdag 2 april 2016 21:57 schreef computergirl het volgende:
[..]
zoet! Zacht! Recept heeft beetje suiker, en die Tang Zhong methode zou er voor moeten zorgen dat ze heel lang fluffy blijven (recept link in # 238)
dat geeft helemaal nietquote:Op zaterdag 2 april 2016 22:03 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Klinkt goed! Sorry, heb er met m'n stomme kop overheen gelezen.
Niet alleen bij kinderenquote:Op zondag 3 april 2016 08:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat geeft helemaal niet![]()
Bolletjes waren idd zacht, maar verder geen bijzondere smaak. Ik denk dat deze het wel goed zouden doen bij kinderen en feestontbijt
Dat moet je ook wel echt bij het raam doen!quote:Op maandag 4 april 2016 14:27 schreef Lot_1 het volgende:
Ik ben bezig met het recept van weekendbakery voor sourdough mini boules, kiek nou hoe mooi mijn deeg slaagt voor de window pane test:
[ afbeelding ]
met de hand gekneed?quote:Op maandag 4 april 2016 14:27 schreef Lot_1 het volgende:
Ik ben bezig met het recept van weekendbakery voor sourdough mini boules, kiek nou hoe mooi mijn deeg slaagt voor de window pane test:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |