De Samsung Galaxy S7 Edge
Dit toestel komt hier waarschijnlijk uit met een Exynos, maar in verschillende andere markten met een Snapdragon 820.
De redenen:
- Het uiterlijk; mooi design met mooie materialen met een curved scherm. De functies van het curved scherm geef ik niet veel om, maar het scherm ziet er gewoon tof uit en geeft de illusie van dunne randen.
- Het scherm: SuperAMOLED met mooie kleuren,
Displaymate stelde van de S6 dat dit het beste en meest kleur-echte scherm is dat ze hadden gestest in een mobiel apparaat. Al zal ik het persoonlijk gewoon in de normale modus gebruiken met wat overgesatureerde kleuren waardoor het contrast nog groter wordt. En natuurlijk het echte zwart. Andere toestellen krijgen ook een AMOLED-scherm, maar we hebben met de Nexus 6 gezien dat dit kan betekenen dat Samsung de beste panelen voor zichzelf houdt. Er zijn een paar andere spelers die ook AMOLED-panelen kunnen maken, maar die hebben lang niet zoveel bewezen als Samsung op dit punt.
- De batterij. De LG G5 wat het toestel zal zijn dat head to head zal gaan met Samsung naar mijn verwachting (op de een of andere reden denk ik niet dat de Xperia X Performance dit gaat doen) vind ik ook een mooi toestel. maar de batterij is echt een zwak punt.Met het kleine productieprocedé waarop de 820 gebakken is, zal deze vast heel zuinig zijn, maar de ervaring leert dat een goede batterij gewoon nodig blijft en dat toestellen zich in dit opzicht de afgelopen jaren niet verbeterd hebben. De S7 Edge krijgt een 3600 mAh batterij. Ja, hij is niet verwijderbaar, en die in de G5 wel, maar laten we eerlijk wezen, hoe veel mensen veranderen hun batterij ten behoeve van een langere werktijd nu werkelijk?
- Water-resistent: Tsja, lijkt me duidelijk waarom dit een voordeel is.
Apart hiervan is de S7 Edge een toestel dat gewoon zeer degelijk zal presteren op alle andere fronten door de specs en de implementaties die Samsung in de regel kiest. Zaken als de prestatie van de camera is bijv. al bewezen.
Hardware.info riep de S6 zelfs als beste cameratelefoon van het moment uit. De S7 zal hier alleen maar overheen gaan. De losse cameramodule van de G5 is een tof idee, maar daar betaal je wel extra voor en je kan hem alleen vast gebruiken als je die ontzettende bult geen probleem vind. Zo wel, dan zul je hem moeten omwisselen en is de camera die overblijft nog steeds zeer goed, maar
volgens GSMArena minder dan die in de S7 Edge.
Verder zou de Snapdragon 820-versie van de S7 Edge weliswaar import worden (net als veel van de Chinese toestellen, eigenlijk allemaal aangezien Huawei de Snapdragon 820 niet gaat gebruiken waarschijnelijk), maar Samsung doet bij een reparatieclaim hier naar mijn ervaring nooit moeilijk over. (Ze garanderen alleen niet dat ze iets kunnen repararen, maar in het geval van een S7 Edge zal dit geen probleem zijn uiteraard).
[ Bericht 7% gewijzigd door Djoetma op 03-03-2016 14:00:52 ]