Ik zie hem liever in een Ferrari of Red Bull stappen. En tegen de tijd dat dat gebeurt, voert Mercedes waarschijnlijk niet meer de boventoon.quote:Op zondag 28 februari 2016 00:35 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nou, van mij mag het. Ik kan geen reden bedenken waarom ik zou moeten hopen van niet.
Maar Red Bull of Ferrari wel? Bij Red Bull zou ik eerst willen weten welke motor daar in gaat de komende jaren en Ferrari is de traditionele underachiever. Voor mij is Merc de komende tien jaar een topkandidaat voor nog veel titels.quote:Op zondag 28 februari 2016 00:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie hem liever in een Ferrari of Red Bull stappen. En tegen de tijd dat dat gebeurt, voert Mercedes waarschijnlijk niet meer de boventoon.
Maar Red Bull is geen team dat voor de commercie mee doet?quote:Op zondag 28 februari 2016 08:16 schreef Meike26 het volgende:
We vergeten hierbij dat Mercedes geen raceteam is, maar puur een commercieel merk is om de merknaam Mercedes te promoten. Als Mercedes de dominantie verliest, gaan ze aan gezichtsverlies lijden en dan kan Stuttgart met al zijn aandeelhouders heel snel de stekker uit het project trekken. Misschien nog wel als leverancier, maar geen works team meer. Zodra Hamilton aankondigt te stoppen (wat ook binnen een paar jaar gebeurt kan zijn) en Max niet naar het team lijkt te gaan, is er weer reden in Stutgart om te twijfelen aan de levensvatbaarheid.
Zo gezien kun je je afvragen welk team dan wel 'echt' is. Ferrari, Williams, Sauber en...?quote:Op zondag 28 februari 2016 08:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Maar Red Bull is geen team dat voor de commercie mee doet?
Klopt, heb je gelijk in alleen heeft RedBull op sportief gebied, met allerlei andere sporten wel iets meer bewezen ook wel een sportief hart te hebben. Ja wel een commercieel team, maar er is wel racebloed aanwezig. Ferrari al helemaal. Sauber ook en Williams geen twijfels over. Honda niet, McLaren weer wel. Zo kijk ik er naar tenminste. Maar bij Mercedes is heg allemaal zo klinisch, perfect en gesmeerd, daar lijkt geen emotie in te zitten. En ik zou het dan echt jammer vinden als Max ooit naar dat team gaat.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Maar Red Bull is geen team dat voor de commercie mee doet?
Haas ! In iets mindere mate ook wel McLaren.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zo gezien kun je je afvragen welk team dan wel 'echt' is. Ferrari, Williams, Sauber en...?
Ja, dat imago hebben ze graag.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:27 schreef Meike26 het volgende:
Maar bij Mercedes is heg allemaal zo klinisch, perfect en gesmeerd,
Mclaren vergetenquote:Op zondag 28 februari 2016 08:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zo gezien kun je je afvragen welk team dan wel 'echt' is. Ferrari, Williams, Sauber en...?
Haas niet, die promoot hun machines. Zelfde marketing verhaal als Red Bull.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Haas ! In iets mindere mate ook wel McLaren.
Hoewel Sauber eigenlijk inmiddels wel uit dat rijtje geschrapt kan worden. Mag Manor die plaats innemen.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Haas ! In iets mindere mate ook wel McLaren.
als je enkel teams (bedrijven eigenlijk) wilt hebben die bestaan om te racen zondrr randactiviteiten zul je naar F3 moeten kijken.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:32 schreef Jigzoz het volgende:
Maar om even cynisch te doen: je kunt je afvragen of de F1 nog wel een raceklasse is voor 'echte' teams.
Ja klopt, maar die Gene Haas is wel helemaal leip van racen, hij maakt en pakt het wel zakelijk aan, maar onderhuids is denk ik de Michel Bleekemolen van de VSquote:Op zondag 28 februari 2016 08:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Haas niet, die promoot hun machines. Zelfde marketing verhaal als Red Bull.
Of LMP2, GT, etc.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
als je enkel teams (bedrijven eigenlijk) wilt hebben die bestaan om te racen zondrr randactiviteiten zul je naar F3 moeten kijken.
Dat laatste dat kan natuurlijk. Maar je kan moeilijk ontkennen dat Mercedes geen racehart heeft. Die waren er al bij in de jaren van Caracciola en hebben zo vreselijk veel autosport historie, zij het onderbroken door het grootste racedrama ooit. Racegrootheid Mercedes ademt meer autosport dan Red Bull ooit zal doen in mijn ogen.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Klopt, heb je gelijk in alleen heeft RedBull op sportief gebied, met allerlei andere sporten wel iets meer bewezen ook wel een sportief hart te hebben. Ja wel een commercieel team, maar er is wel racebloed aanwezig. Ferrari al helemaal. Sauber ook en Williams geen twijfels over. Honda niet, McLaren weer wel. Zo kijk ik er naar tenminste. Maar bij Mercedes is heg allemaal zo klinisch, perfect en gesmeerd, daar lijkt geen emotie in te zitten. En ik zou het dan echt jammer vinden als Max ooit naar dat team gaat.
Is de F1-Mercedes hetzelfde Mercedes als de autofabrikant (zoals de F1-Ferrari hetzelfde Ferrari is als de autofabrikant)?quote:Op zondag 28 februari 2016 08:52 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat laatste dat kan natuurlijk. Maar je kan moeilijk ontkennen dat Mercedes geen racehart heeft. Die waren er al bij in de jaren van Caracciola en hebben zo vreselijk veel autosport historie, zij het onderbroken door het grootste racedrama ooit. Racegrootheid Mercedes ademt meer autosport dan Red Bull ooit zal doen in mijn ogen.
Ja. Worden door dezelfde organisatie betaald.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is de F1-Mercedes hetzelfde Mercedes als de autofabrikant (zoals de F1-Ferrari hetzelfde Ferrari is als de autofabrikant)?
Bij Ferrari gaat dat wel iets verder dan bij Mercedes.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:00 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ja. Worden door dezelfde organisatie betaald.
Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is de F1-Mercedes hetzelfde Mercedes als de autofabrikant (zoals de F1-Ferrari hetzelfde Ferrari is als de autofabrikant)?
Qua organisatie en filosofie wel, qua eigendom niet. Beide bezitten zowel het raceteam als de autoverkoop.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bij Ferrari gaat dat wel iets verder dan bij Mercedes.
Wat ik vooral bedoel: bij mijn weten wordt de F1-wagen echt bij Ferrari door Ferrari gemaakt, terwijl Mercedes een bestaand raceteam heeft overgenomen dat nu onder de noemer 'Mercedes' verdergaat.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:30 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Qua organisatie en filosofie wel, qua eigendom niet. Beide bezitten zowel het raceteam als de autoverkoop.
Maar verder is Ferrari een puur raceteam en Mercedes niet. Ik beweer nergens iets anders. Maar Ferrari is ook geen Red Bull.
Maar daarin is Ferrari de uitzondering en niet Mercedes. Hier lijkt het alsof het andersom is. Alsof Renault en voorheen al die andere fabrikanten (Toyota BMW honda etc) niet net zoals Mercedes waren en waarschijnlijk nog veel en veel minder een racehart hadden. Merc is daarin imo nog redelijk een echt raceteam met een enorme historie alleen vergelijkbaar met Renault.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien.
Het Mercedes toen en nu is een enorm groot verschil al je het naast het Ferrari van toen en nu legt.
Jamaar ik zie daar verder niet echt een relevant punt in.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat ik vooral bedoel: bij mijn weten wordt de F1-wagen echt bij Ferrari door Ferrari gemaakt, terwijl Mercedes een bestaand raceteam heeft overgenomen dat nu onder de noemer 'Mercedes' verdergaat.
De motorsportgeschiedenis van Mercedes gaat ver terug, maar is die nou echt zo enorm?quote:Op zondag 28 februari 2016 09:33 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Maar daarin is Ferrari de uitzondering en niet Mercedes. Hier lijkt het alsof het andersom is. Alsof Renault en voorheen al die andere fabrikanten (Toyota BMW honda etc) niet net zoals Mercedes waren en waarschijnlijk nog veel en veel minder een racehart hadden. Merc is daarin imo nog redelijk een echt raceteam met een enorme historie alleen vergelijkbaar met Renault.
Nou ja, dat kan natuurlijk.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:34 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Jamaar ik zie daar verder niet echt een relevant punt in.
Het rijderskampioenschap is het belangrijkst, dat moet sowieso gewonnen worden. Toto wil 1 en 2 plus de constructeurstitel. En de volgorde is ook niet onbelangrijk, want Hamilton is commercieel veel interessanter. Maar winnen in een steeds oninteressantere sport is ook niet de bedoeling. Daarom vroeg Toto zich hardop af of het niet beter is om Hamilton en Rosberg elkaar met verschillende strategien naar eigen keuze te laten bestrijden. Dat doet hij natuurlijk alleen als de marge met de andere teams groot genoeg is.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:33 schreef Dauthi het volgende:
Vanuit het oogpunt van Toto en het Team Mercedes zijn Hamilton en Rosberg ingehuurd om het kampioenschap voor Teams binnen te slepen. Dat is de hoofdzaak en zolang dat niet binnen is mogen de coureurs helemaal niet vrij rijden. Degene die voor ligt na een paar bochten krijgt de a-status die race, de nummer 2 dient zich daar maar aan te schikken, en ze moeten als 1 en 2 over de finish komen.
Het Driver Championship kan Toto gestolen worden. Daarom is de rol van Niki Lauda ook zo belangrijk, want hij vormt een belangrijke buffer tussen de belangen van Toto en die van de coureurs.
Mwah, eigenlijk is de autosport altijd een evenement van autofabrikanten geweest om te zien wie de beste auto kon bouwen. Dat de ene rokkenjager daar sneller mee was dan de andere durfal met doodsverachting maakte het extra leuk, maar zonder fabrikanten die willen laten zien dat ze de snelste auto kunnen bouwen heb je geen sport. Daarnaast heeft het altijd rijkelui aangetrokken die de snelste auto wilden kopen en met de reclame kwam er nog meer geld beschikbaar waardoor bedrijfjes zich volledig konden richten op het bouwen van racewagens. Maar racen om reclame te maken voor je automerk (of je nationale auto-industrie) is altijd verweven geweest met de sport.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien.
Het Mercedes toen en nu is een enorm groot verschil al je het naast het Ferrari van toen en nu legt.
In algemene zin: Ja. In verhouding tot Ferrari: dan niet nee.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De motorsportgeschiedenis van Mercedes gaat ver terug, maar is die nou echt zo enorm?
Uitspraak van Jos over dat nieuwe kwalificatiegebeuren.quote:Weet je, je moet het eerst een keer meemaken voordat je echt weet hoe het is. Je kunt nu wel zeggen ‘ik vind het niks’, maar misschien is het wel top.”
Ik zet ze wel in een spoiler; hoeven de mensen die het niet boeit het ook niet te zienquote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dit dus. Ik scroll gretig door iig als die autootjes langskomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |