abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 februari 2016 @ 00:40:17 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160274628
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 00:35 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Nou, van mij mag het. Ik kan geen reden bedenken waarom ik zou moeten hopen van niet.
Ik zie hem liever in een Ferrari of Red Bull stappen. En tegen de tijd dat dat gebeurt, voert Mercedes waarschijnlijk niet meer de boventoon.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 28 februari 2016 @ 00:46:36 #72
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160274774
Mercedes is nu het team to beat, maar zal dat niet jarenlang meer blijven natuurlijk. Even afwachten wat voor motordeal Red Bull volgend jaar kan fixen. Wellicht gaan ze dan weer als de bliksem.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_160277192
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 00:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zie hem liever in een Ferrari of Red Bull stappen. En tegen de tijd dat dat gebeurt, voert Mercedes waarschijnlijk niet meer de boventoon.
Maar Red Bull of Ferrari wel? Bij Red Bull zou ik eerst willen weten welke motor daar in gaat de komende jaren en Ferrari is de traditionele underachiever. Voor mij is Merc de komende tien jaar een topkandidaat voor nog veel titels.

Natuurlijk veranderen de regels straks en dat is gunstig voor de anderen maar er is m.i. geen enkele reden om aan te nemen dat Merc dan ver weg zal gaan zakken. Mochten ze komen voor Max zou ik blind tekenen. Veel liever dan bij Ferrari.

Maar goed, Merc heeft Wehrlein en Ocon niet voor niets onder contract lijkt me.
pi_160277424
We vergeten hierbij dat Mercedes geen raceteam is, maar puur een commercieel merk is om de merknaam Mercedes te promoten. Als Mercedes de dominantie verliest, gaan ze aan gezichtsverlies lijden en dan kan Stuttgart met al zijn aandeelhouders heel snel de stekker uit het project trekken. Misschien nog wel als leverancier, maar geen works team meer. Zodra Hamilton aankondigt te stoppen (wat ook binnen een paar jaar gebeurt kan zijn) en Max niet naar het team lijkt te gaan, is er weer reden in Stutgart om te twijfelen aan de levensvatbaarheid.
pi_160277434
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:16 schreef Meike26 het volgende:
We vergeten hierbij dat Mercedes geen raceteam is, maar puur een commercieel merk is om de merknaam Mercedes te promoten. Als Mercedes de dominantie verliest, gaan ze aan gezichtsverlies lijden en dan kan Stuttgart met al zijn aandeelhouders heel snel de stekker uit het project trekken. Misschien nog wel als leverancier, maar geen works team meer. Zodra Hamilton aankondigt te stoppen (wat ook binnen een paar jaar gebeurt kan zijn) en Max niet naar het team lijkt te gaan, is er weer reden in Stutgart om te twijfelen aan de levensvatbaarheid.
Maar Red Bull is geen team dat voor de commercie mee doet?
pi_160277443
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:18 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Maar Red Bull is geen team dat voor de commercie mee doet?
Zo gezien kun je je afvragen welk team dan wel 'echt' is. Ferrari, Williams, Sauber en...?
pi_160277467
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:18 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Maar Red Bull is geen team dat voor de commercie mee doet?
Klopt, heb je gelijk in alleen heeft RedBull op sportief gebied, met allerlei andere sporten wel iets meer bewezen ook wel een sportief hart te hebben. Ja wel een commercieel team, maar er is wel racebloed aanwezig. Ferrari al helemaal. Sauber ook en Williams geen twijfels over. Honda niet, McLaren weer wel. Zo kijk ik er naar tenminste. Maar bij Mercedes is heg allemaal zo klinisch, perfect en gesmeerd, daar lijkt geen emotie in te zitten. En ik zou het dan echt jammer vinden als Max ooit naar dat team gaat. -O-
pi_160277471
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zo gezien kun je je afvragen welk team dan wel 'echt' is. Ferrari, Williams, Sauber en...?
Haas ! In iets mindere mate ook wel McLaren.
pi_160277472
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:27 schreef Meike26 het volgende:

Maar bij Mercedes is heg allemaal zo klinisch, perfect en gesmeerd,
Ja, dat imago hebben ze graag.
  zondag 28 februari 2016 @ 08:29:12 #80
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160277474
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zo gezien kun je je afvragen welk team dan wel 'echt' is. Ferrari, Williams, Sauber en...?
Mclaren vergeten :N
Manor (onder leiding van Booth en Lowden).
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 28 februari 2016 @ 08:29:43 #81
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160277478
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:28 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Haas ! In iets mindere mate ook wel McLaren.
Haas niet, die promoot hun machines. Zelfde marketing verhaal als Red Bull.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_160277479
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:28 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Haas ! In iets mindere mate ook wel McLaren.
Hoewel Sauber eigenlijk inmiddels wel uit dat rijtje geschrapt kan worden. Mag Manor die plaats innemen.
pi_160277491
Maar om even cynisch te doen: je kunt je afvragen of de F1 nog wel een raceklasse is voor 'echte' teams.
  zondag 28 februari 2016 @ 08:34:30 #84
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160277502
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:32 schreef Jigzoz het volgende:
Maar om even cynisch te doen: je kunt je afvragen of de F1 nog wel een raceklasse is voor 'echte' teams.
als je enkel teams (bedrijven eigenlijk) wilt hebben die bestaan om te racen zondrr randactiviteiten zul je naar F3 moeten kijken.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_160277509
Als Max kampioen wordt à la Hamilton vorig jaar, dan vind ik dat maximaal een jaar leuk.
pi_160277510
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:29 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Haas niet, die promoot hun machines. Zelfde marketing verhaal als Red Bull.
Ja klopt, maar die Gene Haas is wel helemaal leip van racen, hij maakt en pakt het wel zakelijk aan, maar onderhuids is denk ik de Michel Bleekemolen van de VS :)
pi_160277513
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:34 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

als je enkel teams (bedrijven eigenlijk) wilt hebben die bestaan om te racen zondrr randactiviteiten zul je naar F3 moeten kijken.
Of LMP2, GT, etc.
pi_160277520
Manthey Racing vind ik ook wel zo'n echt race team, wel actief geweest in meerdere klasses, maar erg leuke vent en sympathiek team is dat..

Edit, ik zie nu dat ze nog steeds actief zijn *) ^O^
pi_160277593
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:27 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Klopt, heb je gelijk in alleen heeft RedBull op sportief gebied, met allerlei andere sporten wel iets meer bewezen ook wel een sportief hart te hebben. Ja wel een commercieel team, maar er is wel racebloed aanwezig. Ferrari al helemaal. Sauber ook en Williams geen twijfels over. Honda niet, McLaren weer wel. Zo kijk ik er naar tenminste. Maar bij Mercedes is heg allemaal zo klinisch, perfect en gesmeerd, daar lijkt geen emotie in te zitten. En ik zou het dan echt jammer vinden als Max ooit naar dat team gaat. -O-
Dat laatste dat kan natuurlijk. Maar je kan moeilijk ontkennen dat Mercedes geen racehart heeft. Die waren er al bij in de jaren van Caracciola en hebben zo vreselijk veel autosport historie, zij het onderbroken door het grootste racedrama ooit. Racegrootheid Mercedes ademt meer autosport dan Red Bull ooit zal doen in mijn ogen.
pi_160277609
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:52 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dat laatste dat kan natuurlijk. Maar je kan moeilijk ontkennen dat Mercedes geen racehart heeft. Die waren er al bij in de jaren van Caracciola en hebben zo vreselijk veel autosport historie, zij het onderbroken door het grootste racedrama ooit. Racegrootheid Mercedes ademt meer autosport dan Red Bull ooit zal doen in mijn ogen.
Is de F1-Mercedes hetzelfde Mercedes als de autofabrikant (zoals de F1-Ferrari hetzelfde Ferrari is als de autofabrikant)?
pi_160277635
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Is de F1-Mercedes hetzelfde Mercedes als de autofabrikant (zoals de F1-Ferrari hetzelfde Ferrari is als de autofabrikant)?
Ja. Worden door dezelfde organisatie betaald.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 28 februari 2016 @ 09:00:59 #92
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160277639
Weg met Raikkonen bij Ferrari en dan Vettel & Verstappen als duo. Dat moet prachtig worden :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_160277643
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:00 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Ja. Worden door dezelfde organisatie betaald.
Bij Ferrari gaat dat wel iets verder dan bij Mercedes.
pi_160277708
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Is de F1-Mercedes hetzelfde Mercedes als de autofabrikant (zoals de F1-Ferrari hetzelfde Ferrari is als de autofabrikant)?
Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien.

Het Mercedes toen en nu is een enorm groot verschil al je het naast het Ferrari van toen en nu legt.
pi_160277898
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Bij Ferrari gaat dat wel iets verder dan bij Mercedes.
Qua organisatie en filosofie wel, qua eigendom niet. Beide bezitten zowel het raceteam als de autoverkoop.

Maar verder is Ferrari een puur raceteam en Mercedes niet. Ik beweer nergens iets anders. Maar Ferrari is ook geen Red Bull.
pi_160277918
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:30 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Qua organisatie en filosofie wel, qua eigendom niet. Beide bezitten zowel het raceteam als de autoverkoop.

Maar verder is Ferrari een puur raceteam en Mercedes niet. Ik beweer nergens iets anders. Maar Ferrari is ook geen Red Bull.
Wat ik vooral bedoel: bij mijn weten wordt de F1-wagen echt bij Ferrari door Ferrari gemaakt, terwijl Mercedes een bestaand raceteam heeft overgenomen dat nu onder de noemer 'Mercedes' verdergaat.
pi_160277940
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:10 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien.

Het Mercedes toen en nu is een enorm groot verschil al je het naast het Ferrari van toen en nu legt.
Maar daarin is Ferrari de uitzondering en niet Mercedes. Hier lijkt het alsof het andersom is. Alsof Renault en voorheen al die andere fabrikanten (Toyota BMW honda etc) niet net zoals Mercedes waren en waarschijnlijk nog veel en veel minder een racehart hadden. Merc is daarin imo nog redelijk een echt raceteam met een enorme historie alleen vergelijkbaar met Renault.
pi_160277951
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat ik vooral bedoel: bij mijn weten wordt de F1-wagen echt bij Ferrari door Ferrari gemaakt, terwijl Mercedes een bestaand raceteam heeft overgenomen dat nu onder de noemer 'Mercedes' verdergaat.
Jamaar ik zie daar verder niet echt een relevant punt in.
pi_160277959
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:33 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Maar daarin is Ferrari de uitzondering en niet Mercedes. Hier lijkt het alsof het andersom is. Alsof Renault en voorheen al die andere fabrikanten (Toyota BMW honda etc) niet net zoals Mercedes waren en waarschijnlijk nog veel en veel minder een racehart hadden. Merc is daarin imo nog redelijk een echt raceteam met een enorme historie alleen vergelijkbaar met Renault.
De motorsportgeschiedenis van Mercedes gaat ver terug, maar is die nou echt zo enorm?
pi_160277964
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:34 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Jamaar ik zie daar verder niet echt een relevant punt in.
Nou ja, dat kan natuurlijk.
pi_160278215
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:33 schreef Dauthi het volgende:
Vanuit het oogpunt van Toto en het Team Mercedes zijn Hamilton en Rosberg ingehuurd om het kampioenschap voor Teams binnen te slepen. Dat is de hoofdzaak en zolang dat niet binnen is mogen de coureurs helemaal niet vrij rijden. Degene die voor ligt na een paar bochten krijgt de a-status die race, de nummer 2 dient zich daar maar aan te schikken, en ze moeten als 1 en 2 over de finish komen.
Het Driver Championship kan Toto gestolen worden. Daarom is de rol van Niki Lauda ook zo belangrijk, want hij vormt een belangrijke buffer tussen de belangen van Toto en die van de coureurs.
Het rijderskampioenschap is het belangrijkst, dat moet sowieso gewonnen worden. Toto wil 1 en 2 plus de constructeurstitel. En de volgorde is ook niet onbelangrijk, want Hamilton is commercieel veel interessanter. Maar winnen in een steeds oninteressantere sport is ook niet de bedoeling. Daarom vroeg Toto zich hardop af of het niet beter is om Hamilton en Rosberg elkaar met verschillende strategien naar eigen keuze te laten bestrijden. Dat doet hij natuurlijk alleen als de marge met de andere teams groot genoeg is.
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:10 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien.

Het Mercedes toen en nu is een enorm groot verschil al je het naast het Ferrari van toen en nu legt.
Mwah, eigenlijk is de autosport altijd een evenement van autofabrikanten geweest om te zien wie de beste auto kon bouwen. Dat de ene rokkenjager daar sneller mee was dan de andere durfal met doodsverachting maakte het extra leuk, maar zonder fabrikanten die willen laten zien dat ze de snelste auto kunnen bouwen heb je geen sport. Daarnaast heeft het altijd rijkelui aangetrokken die de snelste auto wilden kopen en met de reclame kwam er nog meer geld beschikbaar waardoor bedrijfjes zich volledig konden richten op het bouwen van racewagens. Maar racen om reclame te maken voor je automerk (of je nationale auto-industrie) is altijd verweven geweest met de sport.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160278270
In hoe verre wordt 2017 dan eigenlijk weer een "reset"? Dat Mercedes nu (waarschijnlijk) 3 jaar kan domineren ligt voor een groot deel aan de sterke motor die ze in 2014 hebben gemaakt en het token systeem wat ervoor zorgde dat andere motor-leveranciers dat verschil niet snel konden verkleinen.
Als iedereen weer op 0 begint zou je moeten verwachten dat de teams met de grootste budgetten ook de beste wagens kunnen bouwen, in dat geval is het dus koffiedik kijken wie van McLaren, Ferrari, Mercedes of Red Bull het het beste gaat doen.
pi_160278301
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De motorsportgeschiedenis van Mercedes gaat ver terug, maar is die nou echt zo enorm?
In algemene zin: Ja. In verhouding tot Ferrari: dan niet nee.
pi_160278405
quote:
Weet je, je moet het eerst een keer meemaken voordat je echt weet hoe het is. Je kunt nu wel zeggen ‘ik vind het niks’, maar misschien is het wel top.”
Uitspraak van Jos over dat nieuwe kwalificatiegebeuren.

En daar kan ik me eigenlijk wel in vinden. Zo op het oog klinkt het misschien niet zo tof, maar dat kan in de praktijk heel anders uitpakken. Dus we moeten het maar gewoon gaan zien hoe het werkt.

Wel weet ik dat in sommige racegames een dergelijk iets ook is dat je als laatste om de zoveel tijd game over bent en dat heb ik persoonlijk altijd leuk gevonden om te doen en proberen niet laatste te worden.

Aan de andere kant, misschien gaan mensen dan in die laatste minuut wel teveel risico nemen om toch door te gaan en daarmee naast de baan vliegen.

We zullen wel zien. In elk geval geen domme uitspraak van Jos wat mij betreft :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160278434
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:56 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

dit dus. Ik scroll gretig door iig als die autootjes langskomen.
Ik zet ze wel in een spoiler; hoeven de mensen die het niet boeit het ook niet te zien :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')