Deze snap ik dus niet zo goed...quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:34 schreef Moppert het volgende:
En dan zijn er doeken die niet zo lekker dragen maar zoo mooi zijn dat het toch in je stash blijft.
Nou ja dit dus precies. High end heb ik nog steeds niet kunnen proberen en ik heb dus nog steeds de standaard blends. Maar het is niet zo dat ik 10 katoentjes heb van dezelfde weving en dikte, en ook niet allemaal dezelfde maten (al zijn het wel voornamelijk zesje, maar ook daar wil nog wel verschil in zitten)quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:34 schreef Moppert het volgende:
Njah ik snap het dus wel.
Zeker omdat iedere doek zijn andere kwaliteiten heeft.
Het ene katoen is het andere niet. En weving maakt enorm veel uit.
Met de ene doek kan ik 30 minuten dragen en met de juiste doek gerust 6uur.
De ene doek moet je heel netjes knopen en de ander absoluut niet om toch lekker te zitten. (vooral blends maakt dan uit)
Ik heb een voorliefde voor hele dikke doeken. Zijn ze dun dan vind ik ze vaak heel verschrikkelijk ( behalve 2 diymosjes en een hoppediz Orlando)
Als ik bij mijn eerste de verkeerde doek had gehad of er 1had gehad dan was ik nooit zo dol geweest op dragen.
En dan zijn er doeken die niet zo lekker dragen maar zoo mooi zijn dat het toch in je stash blijft.
Het is voor mij allang niet meer alleen een voorliefde voor doeken. ik weet nu zo veel van weeftechnieken en wolsoorten en niet natuurlijke fibers enzo dat het voor mij meer een interesse is in stoffen. Die toevallig geschikt zijn om mijn kind in te dragen
Ik draag heel veel met een doek als hij minder fijn is maar wel heel mooi. Ik neem die doek dan weer niet mee als ik 5uur ga wandelen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:40 schreef twist02 het volgende:
Ja, dat je eerste doek niet meteen de beste blijkt, kan ik me wel voorstellenmaar als ik dan zou merken dat mijn voorkeur bijv. naar dikkere doeken uitgaat, zou ik de dunnere verkopen.
[..]
Deze snap ik dus niet zo goed...
Maar zoals ik al zei: ik ben daar vaker de uitzondering in, dus wil ook niet beweren dat het gek is ofzo
Ik snap vrouwen bijv. ook niet als ze schitterend mooie schoenen kopen waarvan ze vooraf al weten dat ze die vrijwel nooit zullen dragen omdat ze niet lekker zittenik ga meer voor comfort zeg maar
![]()
lees: gewoon lekkere sneakers aan en bij Heule Hoge Uitzondering oncomfortabele hoge hakken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:19 schreef Selvaria het volgende:
Ehh, de schoenen van 10 jaar oud zijnaar 2 paar of zo. Mijn zwarte galaschoenen die ik nu nog met elk kerstgala van school aandoe.En er zijn vast jaren dat ik meer heb gekocht, ik noemde even wat ik nu koop. Hoe dan ook.
Ik hou dus wel van keuze en combineren.
ik bedoel, als je eens per drie a vier jaar schoenen koopt hoe kom je dan aan zoveel schoenen, dan zou je veel ouder moeten zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:19 schreef Selvaria het volgende:
Ehh, de schoenen van 10 jaar oud zijnaar 2 paar of zo. Mijn zwarte galaschoenen die ik nu nog met elk kerstgala van school aandoe.En er zijn vast jaren dat ik meer heb gekocht, ik noemde even wat ik nu koop. Hoe dan ook.
Ik hou dus wel van keuze en combineren.
Leeftijdboks!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Huh, nee, ik bedoelde 3 a 4 paar per jaar, staat dat er niet? Even teruglezen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:29 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ik bedoel, als je eens per drie a vier jaar schoenen koopt hoe kom je dan aan zoveel schoenen, dan zou je veel ouder moeten zijn
+1quote:
Ja je hebt gelijk ik las jaar ipv paar haha, sorry.quote:
Hehehe ik heb ook geen schoenen- of tassentic of andere verzameling. Sowieso ben ik niet zo van het veel spullen hebben en ga ik idd ook voornamelijk voor comfort. Maar ben net zwanger en heb al 2 doeken. En wil er zo nog meer bestellen en andere dragersquote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:29 schreef twist02 het volgende:
Haha, ik kan me er dus echt niks bij voorstellen dat je 10 verschillende draagdoeken hebt!
Maar ik heb bijv. ook geen schoenen- en/of tassentic, dus misschien ben ik dan juist 'bijzonder' vrouw zijnde![]()
Emeibaby bij verse baby, present!quote:Op zondag 6 maart 2016 20:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
De Tula is/was echt mijn grote favoriet voor Peuter. Toen Otje mini was had ik een Bondolino, ik ben er nooit echt vriendjes mee geworden en wil niet altijd knopen.
Heeft iemand ervaring met een Emeibaby voor relatief verse baby's?
jaquote:Op zondag 6 maart 2016 20:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
De Tula is/was echt mijn grote favoriet voor Peuter. Toen Otje mini was had ik een Bondolino, ik ben er nooit echt vriendjes mee geworden en wil niet altijd knopen.
Heeft iemand ervaring met een Emeibaby voor relatief verse baby's?
Offtopic.. Ik heb vannach gedroomd dat jij in de kids top 20 zat om te praten over doeken en N.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 7 maart 2016 07:19 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Offtopic.. Ik heb vannach gedroomd dat jij in de kids top 20 zat om te praten over doeken en N.
quote:Op zondag 6 maart 2016 20:58 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Emeibaby bij verse baby, present!
Ik vond (en vind) m super. Mijn baby was een kleintje, maar paste er echt al met een maand prima in (eerder had ik m niet). Ik zeg doen!
Dan vrees ik dat ik dezequote:Op zondag 6 maart 2016 20:58 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
ja![]()
Ik vond en vind die super fijn. Je kunt ze helemaal instellen dat ze vanaf dag een al goed past.
Wurm past er nog in.
Staat nog op ons lijstje om de toddler straks aan te schaffen
Mooiquote:Op maandag 7 maart 2016 15:26 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
[..]
Dan vrees ik dat ik dezemaar moet gaan bestellen.
Ze zijn er afquote:Op maandag 7 maart 2016 18:07 schreef Moppert het volgende:
Er staan artippoppes op marktplaats. prachtige doeken maar als je ze koopt zal je zeker weten geen doek ontvangen.. ze zijn gewoon veel meer waard dan dat en de verkoper gebruikt andermans foto's
Bedankt voor de tip, ik ga morgen even op de uitkijk staan.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Morgen komt de Tula!(als de goeie pakjesman er is, die het in de schuur legt bij de kruiwagen
)
quote:Op maandag 7 maart 2016 18:20 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, ik ga morgen even op de uitkijk staan.
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:04 schreef Cholula het volgende:
Ik kreeg van een Kindsknopf voor mijn verjaardag van mijn lief! Supertof!
Hoe creëer je dat? Ze heeft ook niet erg dikke billen trouwens.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:05 schreef Mariposas het volgende:
Hij is leuk!! Ik heb alleen het idee dat je iets meer een zitje zou kunnen creëren. Ze lijkt nu een beetje plat tegen je aangedrukt als het ware.
De band denk ik wat hoger in je taille doen, en haar wat meer op het rugpand zetten...quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Hoe creëer je dat? Ze heeft ook niet erg dikke billen trouwens.
Fijnquote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:39 schreef Mariposas het volgende:
Als je de rollade krijgt weet je dat de heupband hoog genoeg zit.![]()
ik heb de insert al een tijdquote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:39 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
![]()
Waarom heb je een insert als G al maat 68 heeft Cassandra?
Ik zou zeggen ga je tula maar eens wassen. Die kregen zijn echt 5 dagen natquote:
wat een leukies!quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:43 schreef Moppert het volgende:
En nu het toch over tula's gaat.. ik vind van 1 naar 4 in een maand![]()
![]()
![]()
![]()
Ik merk nu hij echt heel veel wil lopen dat een tula toch makkelijker is met van en naar school brengen van de oudste 2
[ afbeelding ]
![]()
Mocht je bovenste ooit kwijt willen hou ik me aanbevolen Mop!!quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:43 schreef Moppert het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik merk nu hij echt heel veel wil lopen dat een tula toch makkelijker is met van en naar school brengen van de oudste 2
[ afbeelding ]
![]()
ik hou me aanbevolen voor de wolkjesquote:Op woensdag 9 maart 2016 11:52 schreef pinquit het volgende:
[..]
Mocht je bovenste ooit kwijt willen hou ik me aanbevolen Mop!!
Die was heeeeeeeeeeeel duur..quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:53 schreef pinquit het volgende:
Ik bedoel de onderste.. achterste op de foto
+1quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat is heeeeeeeel duur op de schaal van Tula dan? Ik vond 120-140 voor de basisvarianten al niet goedkoop
Haha, er is op draaggebied volgens mij weinig makkelijker dan een tula! Echt, nog geen tien seconden werk!quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:31 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik vind de tula wel ingewikkeld klinken![]()
Ohh dat is wel een heel gave stash zoquote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:43 schreef Moppert het volgende:
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
![]()
Ik dacht idd aan de prijzen op DDM of marktplaats ja, maar waar koop je verder dan nog een tweedehands tula? (ok, via hier misschien)quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:54 schreef Moppert het volgende:
Het is helemaal niet zo dat alle tula's maar ene tientje goedkoper zijn hoor.
De tula markt is helemaal verzadigd en printjes zijn niet eeuwig populair..
Kopen voor 150 is ongeveer verkopen voor 120. Kopen voor 120 is verkopen voor 90 a 100
afhankelijk van de print en de staat van de tula. Op de draagdoekenmarkt zijn ze vaak veel te duur.![]()
Ergens begin 2015 zijn ze hun productie op gaan schroeven en dat zorgt er voor dat retail voor je tula niet meer zo standaard is.. behalve als ze nog niet uit zijn in de eu.. (dan vang je een tijdje wel retail)![]()
Ik vang zelden retail voor mijn tula's hoor. Het is een ander verhaal bij LE's of exclusives.
De wolkjes tula was 120 er zijn er maar rond de 80 gemaakt in een standard. (en ook ongeveer 80 in toddler). Dat maakt de waarde hoger..
Besef je ook dat een tula standard altijd 120 is en een toddler altijd 130 bij een canvas.
Als het een print is die nog niet in de EU is komt er ongeveer 20 euro max bovenop de rest is allemaal extra winst voor de webshop. (dragen enzo maakt ze gewoon 50 tot 100 euro duurder om maar extra te verdienen aan de tula gekte)
Ik heb de bondolino gehad en voor mij was hij te breed op de schouders en kon hij niet strak genoeg op mijn heup.. Draagcomfort voor de moeder is anders (persoonlijk dus)quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:22 schreef Estrys het volgende:
Ik heb een bondolino. Lekker basic zwart. Nog steeds heel blij mee.
Is nou het verschil met de tula dat de bondolino wel geknoopt moet? Of zijn er nog meer dingen?
Maar wat als die tula dan ook functioneler is?quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:23 schreef Mariposas het volgende:
snap er sowieso geen hol van dat mensen bereid zijn om zoveel meer te betalen omdat er een wat aparter stofje omheen zit, waarvan er maar een paar gemaakt zijn. Maar voor mij ie het gewoon een functioneel ding,
Ik heb een peuter mei tai te koopquote:Op woensdag 9 maart 2016 16:38 schreef mousemicky het volgende:
Over Tula's gesproken, heeft er iemand toevallig nog een mooie Toddler of andere peuterdrager in de aanbieding voor een leuke prijs (budget is ongeveer 100 euro)? Wil dragen toch weer proberen met peuter, maar die moet met z'n 95cm toch echt groter dan een baby. Geen roze/ bloemetjes/ glitters, dat vindt mijn jochie niet stoer (en papa ook niet).
Thanks.. ik ben zo benieuwd wanneer hij hier komtquote:Op woensdag 9 maart 2016 14:28 schreef Mineola het volgende:
Selvaria, da's ook de reden dat ik alleen mijn geweven doek heb gehouden en mijn rekbare en de Storchenwiege inmiddels heb verkocht nu ik een Tula baby erbij heb. Ik vind mijn Yaro nog steeds zo prachtig dat ik die niet wil wegdoen, maar ik weet gewoon dat ik vooral de Tula zal gebruiken. Al wil ik rugdragen met doek nog wel proberen! Maar het gemak wint en voor een eventuele nieuwe baby (als ooit) kijk ik tzt wel weer. Ik ben gewoon niet het type dat bij elke outfit of elke gemoedstoestand een andere doek/drager pakt.
Stippel, jouw nieuwe Yaro vind ik prachtig zeg!
Ik wil echt een drager, kliksysteem, moet snel enzo, want peuter (en mama) zonder geduldquote:Op woensdag 9 maart 2016 16:54 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik heb een peuter mei tai te koop
Nee, want ik heb niet zo'n zacht-fetisj en ik zou niet weten hoe de Tula functioneler kan worden. Misschien als die verstelbare banden zelf-oprolbaar zijn wil ik daar wel ¤10,- extra voor betalen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:35 schreef Moppert het volgende:
[..]
Maar wat als die tula dan ook functioneler is?
Als de tula zachter is en gemaakt is van een zachte doeken stof zou je daar wel voor betalen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |