abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 maart 2016 @ 17:34:50 #101
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160443478
Njah ik snap het dus wel.
Zeker omdat iedere doek zijn andere kwaliteiten heeft.

Het ene katoen is het andere niet. En weving maakt enorm veel uit.

Met de ene doek kan ik 30 minuten dragen en met de juiste doek gerust 6uur.

De ene doek moet je heel netjes knopen en de ander absoluut niet om toch lekker te zitten. (vooral blends maakt dan uit)

Ik heb een voorliefde voor hele dikke doeken. Zijn ze dun dan vind ik ze vaak heel verschrikkelijk ( behalve 2 diymosjes en een hoppediz Orlando)

Als ik bij mijn eerste de verkeerde doek had gehad of er 1had gehad dan was ik nooit zo dol geweest op dragen.

En dan zijn er doeken die niet zo lekker dragen maar zoo mooi zijn dat het toch in je stash blijft.

Het is voor mij allang niet meer alleen een voorliefde voor doeken. ik weet nu zo veel van weeftechnieken en wolsoorten en niet natuurlijke fibers enzo dat het voor mij meer een interesse is in stoffen. Die toevallig geschikt zijn om mijn kind in te dragen
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160443635
Ja, dat je eerste doek niet meteen de beste blijkt, kan ik me wel voorstellen :Y maar als ik dan zou merken dat mijn voorkeur bijv. naar dikkere doeken uitgaat, zou ik de dunnere verkopen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:34 schreef Moppert het volgende:
En dan zijn er doeken die niet zo lekker dragen maar zoo mooi zijn dat het toch in je stash blijft.
Deze snap ik dus niet zo goed...
Maar zoals ik al zei: ik ben daar vaker de uitzondering in, dus wil ook niet beweren dat het gek is ofzo ;)

Ik snap vrouwen bijv. ook niet als ze schitterend mooie schoenen kopen waarvan ze vooraf al weten dat ze die vrijwel nooit zullen dragen omdat ze niet lekker zitten :? ik ga meer voor comfort zeg maar ;)
lees: gewoon lekkere sneakers aan en bij Heule Hoge Uitzondering oncomfortabele hoge hakken :')
pi_160443693
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:34 schreef Moppert het volgende:
Njah ik snap het dus wel.
Zeker omdat iedere doek zijn andere kwaliteiten heeft.

Het ene katoen is het andere niet. En weving maakt enorm veel uit.

Met de ene doek kan ik 30 minuten dragen en met de juiste doek gerust 6uur.

De ene doek moet je heel netjes knopen en de ander absoluut niet om toch lekker te zitten. (vooral blends maakt dan uit)

Ik heb een voorliefde voor hele dikke doeken. Zijn ze dun dan vind ik ze vaak heel verschrikkelijk ( behalve 2 diymosjes en een hoppediz Orlando)

Als ik bij mijn eerste de verkeerde doek had gehad of er 1had gehad dan was ik nooit zo dol geweest op dragen.

Het is voor mij allang niet meer alleen een voorliefde voor doeken. ik weet nu zo veel van weeftechnieken en wolsoorten en niet natuurlijke fibers enzo dat het voor mij meer een interesse is in stoffen. Die toevallig geschikt zijn om mijn kind in te dragen
Nou ja dit dus precies. High end heb ik nog steeds niet kunnen proberen en ik heb dus nog steeds de standaard blends. Maar het is niet zo dat ik 10 katoentjes heb van dezelfde weving en dikte, en ook niet allemaal dezelfde maten (al zijn het wel voornamelijk zesje, maar ook daar wil nog wel verschil in zitten)
Ik denk dat er binnenkort wel wat uit gaat want ik wil nog steeds een stevige Solnce O+ maar de tula die onderweg is vind ik gewoon waanzinnig mooi, die zal ook niet de deur uit gaan.
pi_160443835
Oh, en had ik de dierentuin al genoemd? We krijgen een nieuwe, ben zo benieuwd! Maar wil ook een abonnement om straks met M heen te gaan O+ Daar lijkt het me ook ideaal!
Vriend vond het ook goed, dus nu een leuke uitzoeken!
  zaterdag 5 maart 2016 @ 17:48:57 #105
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160443837
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:40 schreef twist02 het volgende:
Ja, dat je eerste doek niet meteen de beste blijkt, kan ik me wel voorstellen :Y maar als ik dan zou merken dat mijn voorkeur bijv. naar dikkere doeken uitgaat, zou ik de dunnere verkopen.

[..]

Deze snap ik dus niet zo goed...
Maar zoals ik al zei: ik ben daar vaker de uitzondering in, dus wil ook niet beweren dat het gek is ofzo ;)

Ik snap vrouwen bijv. ook niet als ze schitterend mooie schoenen kopen waarvan ze vooraf al weten dat ze die vrijwel nooit zullen dragen omdat ze niet lekker zitten :? ik ga meer voor comfort zeg maar ;)
lees: gewoon lekkere sneakers aan en bij Heule Hoge Uitzondering oncomfortabele hoge hakken :')
Ik draag heel veel met een doek als hij minder fijn is maar wel heel mooi. Ik neem die doek dan weer niet mee als ik 5uur ga wandelen.

En je kan die hele dikke doek niet gebruiken met een baby.( te dik voor de beentjes) En als hij met bepaalde wol is niet in de zomer. Dus dan is het handig als je er 2 hebt voor de baby of in de zomer.. Een draagdoek is niet altijd geschikt voor alle momenten.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160444110
Ik snap het ook wel, ik ben ook wat ver het wereldje ingerold. Ik heb 6 doeken (er staat er nog 1 te koop en 1 heb ik uitgeleend) en een Tula (doen IMA! O+). Alle doeken zijn wel van verschillende blends, wevingen, maten enz. Ik draag N. zoveel dat ik ook wat HE doeken heb aangeschaft, een prima investering, want ik merk echt wel verschil. Wij hebben verder ook geen wagen van 1000 euro, keuzes, keuzes. :+

Een schoenentic heb ik trouwens ook. :6 Ik heb denk ik zo'n 30 paar, ik hou van keuze. O+ Veel van die schoenen zijn al 3 tot 10 jaar oud, maar ik ga zuinig met mijn spullen om en koop elk jaar 3 a 4 paar nieuwe schoenen en zo krijg je vanzelf een 'stash'. :+

Tassen heb ik dan weer niks mee, 1 handtas, 1 werktas en 1 rugtas, niks meer aan doen, slotje. :)
pi_160444177
Hoe oud ben jij Selvaria :D
pi_160444472
Ehh, de schoenen van 10 jaar oud zijnaar 2 paar of zo. Mijn zwarte galaschoenen die ik nu nog met elk kerstgala van school aandoe. _O- En er zijn vast jaren dat ik meer heb gekocht, ik noemde even wat ik nu koop. Hoe dan ook. :D Ik hou dus wel van keuze en combineren. :Y)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160444773
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:19 schreef Selvaria het volgende:
Ehh, de schoenen van 10 jaar oud zijnaar 2 paar of zo. Mijn zwarte galaschoenen die ik nu nog met elk kerstgala van school aandoe. _O- En er zijn vast jaren dat ik meer heb gekocht, ik noemde even wat ik nu koop. Hoe dan ook. :D Ik hou dus wel van keuze en combineren. :Y)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik bedoel, als je eens per drie a vier jaar schoenen koopt hoe kom je dan aan zoveel schoenen, dan zou je veel ouder moeten zijn :+
pi_160444782
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:19 schreef Selvaria het volgende:
SPOILER
Leeftijdboks! :D
pi_160444994
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:29 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ik bedoel, als je eens per drie a vier jaar schoenen koopt hoe kom je dan aan zoveel schoenen, dan zou je veel ouder moeten zijn :+
Huh, nee, ik bedoelde 3 a 4 paar per jaar, staat dat er niet? Even teruglezen. :P
pi_160445009
Stond er wel, jij las verkeerd. :+
pi_160445135
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:30 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Leeftijdboks! :D
+1 :D

Nouja, ik bedoelde dus ook niet te zeggen dat jullie allemaal maf zijn ofzo hè? :+ Ik zei alleen dat ik me er niks bij voor kan stellen ;)

Nu draag ik ook niet zo super veel, maar ook al zou ik dat wel doen, dan nog -denk ik!- zou ik niet zoveel doeken hebben. En ik snap ook dat er echt wel verschil in doeken zit, maar ik zou dan op zoek gaan naar de meest all-round doeken, zodat ik het alsnog met 2-3 doeken kon doen :)

3-4 paar schoenen per jaar kom ik bijv. ook niet aan denk ik. Als ik nieuwe schoenen koop, is het ook meestal ter vervanging van een compleet afgedragen paar.

Maar goed, het was dus 'gewoon' verwondering van mijn kant ;)
pi_160445348
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:38 schreef Selvaria het volgende:
Stond er wel, jij las verkeerd. :+
Ja je hebt gelijk ik las jaar ipv paar haha, sorry.
Ik voel me oud ;( mijn ogen zijn het met mij eens :')

Als ik mijn stash zou uitdunnen, als het echt zou moeten, zouden alleen mijn Oscha (hennep/linnen/katoen), mijn Natibaby (linnen/katoen), de Ellevil (1e doekje, ideaal voor newborn en even snel prikken halen want zacht O+) en de Tula Migaloo (100% katoen) blijven. Maar ik denk dat ik dat alleen zou doen in geval van financiële nood eigenlijk. Of als ik tegen dé high end doek aanloop maar heb die nog niet gevonden
  zaterdag 5 maart 2016 @ 18:55:47 #115
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_160445358
Ik heb nu 4 doeken in huis, waarvan 1 een leendoek is en 2 probeer ik te verkopen :+. De 4e is idd echt een allround doek en die gaat wmb ook nergens meer heen.

Oh en ik probeer een andere doek te vinden om te rebounden, maar komt niet zo vaak op de markt -O-
pi_160446150
Ik heb de foliage besteld *O*

zaterdag 5 maart 2016 @ 20:09:42 #117
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160447163
Ik heb 2 dragers en een Hoptye, en al zo vaak op het punt gestaan om een Tula te bestellen. Maar ik doe het niet, want mijn dragers zijn superfijn (zacht, ingedragen draagdoekenstof), en ik weet dat ik toch altijd dezelfde pak (en mijn vriend de ander). Hoptye is als sinds November niet meer gebruikt :@, maar vind ik super voor een newborn. En ik heb denk ik 'mijn' Tula ook nog niet gevonden. En als ik er eens een supermooi vind, is het een wrapconversion die niet te betalen is :'(
pi_160447699
Jonge blommen ;)

Ik heb vandaag m'n nieuwe Tula (Jasper) goed gebruikt en ik ben er nu alweer superblij mee! We hadden al een toddler voor de oudste (en die wordt nog vaak gebruikt! O+) maar ook voor een baby vind ik m superfijn.

Ik heb verder 1 geweven doek en een storch maar die laatste ga ik denk ik verkopen, die zal ik met de tula nooit meer pakken denk ik. Gek, die storch heeft met baby nooit echt lekker gezeten vind ik, terwijl ik groot fan was bij de oudste. Kan het figuur van je kind uitmaken?
Meerdere doeken hoef ik niet, snap het wel maar ik zou toch altijd voor m'n favo gaan waardoor de rest blijft liggen. Daarentegen heb ik wel weer twaalf jassen of zo :+
pi_160451215
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 16:29 schreef twist02 het volgende:
Haha, ik kan me er dus echt niks bij voorstellen dat je 10 verschillende draagdoeken hebt! :D
Maar ik heb bijv. ook geen schoenen- en/of tassentic, dus misschien ben ik dan juist 'bijzonder' vrouw zijnde ;)
Hehehe ik heb ook geen schoenen- of tassentic of andere verzameling. Sowieso ben ik niet zo van het veel spullen hebben en ga ik idd ook voornamelijk voor comfort. Maar ben net zwanger en heb al 2 doeken. En wil er zo nog meer bestellen en andere dragers :'). Stofjes voelen en patroontjes kijken enzo O+ en het is dan een combi van voor mezelf en voor de kleine... ipv. de vrouwentics die alleen voor hunzelf zijn.
pi_160473025
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:20 schreef SaskiaR het volgende:
Tula's zijn awesome *O* *O* *O*
Ik vind die niet zo fijn ^^,

Blij dat er keuzes zijn *O*
Schudden voor gebruik
pi_160473406
De Tula is/was echt mijn grote favoriet voor Peuter. Toen Otje mini was had ik een Bondolino, ik ben er nooit echt vriendjes mee geworden en wil niet altijd knopen.

Heeft iemand ervaring met een Emeibaby voor relatief verse baby's?
  zondag 6 maart 2016 @ 20:58:42 #122
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160473581
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
De Tula is/was echt mijn grote favoriet voor Peuter. Toen Otje mini was had ik een Bondolino, ik ben er nooit echt vriendjes mee geworden en wil niet altijd knopen.

Emeibaby bij verse baby, present!

Ik vond (en vind) m super. Mijn baby was een kleintje, maar paste er echt al met een maand prima in (eerder had ik m niet ;)). Ik zeg doen!
pi_160473587
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:53 schreef _Ophelia_ het volgende:

ja O+

Ik vond en vind die super fijn. Je kunt ze helemaal instellen dat ze vanaf dag een al goed past.
Wurm past er nog in.

Staat nog op ons lijstje om de toddler straks aan te schaffen
Schudden voor gebruik
pi_160473745
18de duurt nog zo lang! Dan komen twee nona doeken een week hier logeren O+

Ben zo benieuwd. Het is de oude batch (dus stroever), maar ik ben de laatste in de test rij dus zal wel ingedragen zijn al ^^, De nieuwe batches zijn zoveel soepeler (als ik het mag geloven) en mooie kleuren. Een mooie paarse en een mooie blauwe (en een framboos chocolade kleur)
. Kanniekiezenie.... :@ Denk dat ik voor een shortie van nona ga.

Had ik hier al verteld dat ik een super lief kaartje had gehad van mijn meneer? Daarin staat dat ik een nieuwe doek mag kopen (of twee) voor een bepaald bedrag O+ Om de zware nachten een beetje te compenseren.

Ben dus flink aan het rondkijken (en vergeet vervolgens weer alles te noteren als ik wat moois tref) om een top 5 te maken en daar een beslissing uit te maken.
Ik neig naar twee shorties ^^,
Schudden voor gebruik
  zondag 6 maart 2016 @ 21:22:11 #125
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_160474469
Ik heb nog steeds 2 doeken te koop:
Oscha Orion Shona 6, 50% linnen. Prototype van het patroon Orion, 1 van 13 doeken gemaakt. Een klein stukje stiksel is los, puur cosmetisch en kan zelf weer worden gecorrigeerd. Heel stuk ingedragen, zit als een huis. ¤170 incl :)

Oscha Orio Iselmar 4, triblend van hennep/linnen/katoen. Weinig mee gedragen, dus moet nog een stuk zachter worden.
¤170 incl.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')