abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin donderdag 25 februari 2016 @ 18:35:36 #176
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_160208787
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Praktijk wijst uit dat mensen zich eraan storen. Het zou mooi zijn als je de publieke ruimte neutraal houdt, zodat mensen elkaar op dat soort punten niet storen. Religie als privé-aangelegenheid in de daarvoor geschikte ruimte: thuis of in kerk, moskee, synagoge.
Dit. Vanwaar die drang steeds om religie bij anderen in het gezicht te drukken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_160208839
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dit. Vanwaar die drang steeds om religie bij anderen in het gezicht te drukken.
Nou ja, jonge generatie moslims wil zich emanciperen en dus kijken ze hoever ze kunnen gaan met de vrijheid van religie. Ze worden vaak geholpen door NLse bekeerlingen en NLse antropologen, advocaten e.d. Het idee is een beetje: wen er maar aan, wij zijn ook NL'ers.
I´m back.
  donderdag 25 februari 2016 @ 18:43:23 #178
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160208921
quote:

[..]

Praktijk wijst uit dat mensen zich eraan storen. Het zou mooi zijn als je de publieke ruimte neutraal houdt,
Wat is neutraal dan?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_160208951
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat is neutraal dan?
Zonder verwijzingen naar religie of gedragingen die ermee verband houden.
I´m back.
pi_160208967
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:50 schreef Odaiba het volgende:
Prima. Bidden doe je thuis maar.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_160209133
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 17:01 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik snap niet hoe mensen last kunnen hebben van biddende mensen? Ik vind dat juist bewonderenswaardig.
Ik zou er last van hebben want het is hier ongepast om zoiets ongevraagd te doen in het openbaar. Zodoende zou ik het ook weinig respectvol vinden. Met de huidige spanningen zou ik het ook nog als provocerend ervaren.

Ik zou het bewonderenswaardig vinden als iemand zijn niet-westerse cultuur/geloof weet te handhaven op een manier die strookt met de normen en waarden zoals die op de plek gelden waar hij of zij op dat moment is. Dat was nu bijvoorbeeld niet het geval.
  donderdag 25 februari 2016 @ 18:57:01 #182
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160209203
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zonder verwijzingen naar religie of gedragingen die ermee verband houden.
Dus als ik nu een religie opricht waarin het bidden de vorm neemt van mobiel bellen met je vrienden. Dan verbieden we meteen mobiel bellen op straat?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_160209215
quote:

[..]

Praktijk wijst uit dat mensen zich eraan storen. Het zou mooi zijn als je de publieke ruimte neutraal houdt, zodat mensen elkaar op dat soort punten niet storen. Religie als privé-aangelegenheid in de daarvoor geschikte ruimte: thuis of in kerk, moskee, synagoge.
Nou ja, ik heb eens een keertje in de bouw samen moeten werken met een moslim. We waren daar alleen met zn tweeen. Hij vroeg van te voren of ik het erg vond als hij op bepaalde momenten in een lege kamer ging bidden. Daar had ik geen problemen mee. Dat vond ik dus bewonderenswaardig.
pi_160209237
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus als ik nu een religie opricht waarin het bidden de vorm neemt van mobiel bellen met je vrienden. Dan verbieden we meteen mobiel bellen op straat?
Nee, onzin voorbeeld, gaat over de drie grote monotheďstische godsdiensten. Dat zijn ook de zieltjeswinnaars, althans dan christendom en islam. Van joden heb je ook geen last verder.
I´m back.
pi_160209248
Bidden in openbaar moet kunnen. Soms ben je genoodzaakt buiten te bidden hoewel het ook niet mijn voorkeur heeft. Echter kan je het makkelijk oplossen en je kan als moslim ook best een handreiking doen door bijvoorbeeld het netjes te melden of eerst te vragen. Zo zat ik een keer in de trein en was het tijd voor het gebed. Ik heb toen netjes eerst aan de meneer naast me gevraagd of hij het ok zou vinden als ik even (zittend) het gebed doe. Dat was prima en kan me ook niet voorstellen dat als een moslims het eerst netjes zou vragen/aankondigen een Nederlander zou weigeren.
  donderdag 25 februari 2016 @ 18:59:32 #186
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160209260
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, onzin voorbeeld, gaat over de drie grote monotheďstische godsdiensten. Dat zijn ook de zieltjeswinnaars, althans dan christendom en islam. Van joden heb je ook geen last verder.
Oh dus de overheid gaat expres tegen gelovigen discrimineren door hun gedrag/kleding op straat streng te controleren maar de rest van de bevolking mag gewoon doen wat ze willen?
pi_160209281
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:57 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb eens een keertje in de bouw samen moeten werken met een moslim. We waren daar alleen met zn tweeen. Hij vroeg van te voren of ik het erg vond als hij op bepaalde momenten in een lege kamer ging bidden. Daar had ik geen problemen mee. Dat vond ik dus bewonderenswaardig.
Ik ben sws bevooroordeeld tav religies hoor. Alles wat ze doen, zeggen en willen opleggen vind ik persoonlijk niet bewonderenswaardig.
I´m back.
pi_160209294
Niqaabs lijken me overigens ook weigerbaar? Net als bivakmutsen, of iemand die zijn donker beglaasde motorhelm weigert af te zetten, of een capuchon met sjaal voor zijn mond en neus gebonden draagt?
pi_160209323
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh dus de overheid gaat expres tegen gelovigen discrimineren door hun gedrag/kleding op straat streng te controleren maar de rest van de bevolking mag gewoon doen wat ze willen?
Nee, ze hebben vrijheid van godsdienst. Alleen ik stel voor dat we laďciteit invoeren, aangezien de opdringerigheid van een bepaalde godsdienst tot steeds meer wrevel leidt.
I´m back.
  donderdag 25 februari 2016 @ 19:02:32 #190
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160209344
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ze hebben vrijheid van godsdienst. Alleen ik stel voor dat we laďciteit invoeren, aangezien de opdringerigheid van een bepaalde godsdienst tot steeds meer wrevel leidt.
Ok. Maar jij wilde net nog dingen verbieden op straat, toch?
pi_160209433
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik zou het liefst geen religieuze uitingen willen zien in het straatbeeld e.d. Religie als privé-aangelegenheid dus.
Ik vind dat scholen neutraal moeten zijn ook eigenlijk.

Ik zou willen eigenlijk dat kinderen zo min mogelijk geďndoctrineerd werden met religie. Maar goed dat is utopie natuurlijk.
I´m back.
pi_160209481
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Geen kleding dragen op straat is wel verboden :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 25 februari 2016 @ 19:08:30 #193
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160209487
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zou het liefst geen religieuze uitingen willen zien in het straatbeeld e.d. Religie als privé-aangelegenheid dus.
Dus ik mag dan geen keppeltje/kruisje dragen? Omdat christenen en joden dat ook doen?

quote:
Ik vind dat scholen neutraal moeten zijn ook eigenlijk.

Ik zou willen eigenlijk dat kinderen zo min mogelijk geďndoctrineerd werden met religie. Maar goed dat is utopie natuurlijk.
Is dat een utopie? Het is ook een utopie om je kinderen volledig smetteloos op te laten groeien. Alleen jammer dat ze dan al die allergieën ontwikkelen wel.
  donderdag 25 februari 2016 @ 19:09:39 #194
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160209511
quote:
6s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:08 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Geen kleding dragen op straat is wel verboden :P
Van mij mag je naakt, hoor.
pi_160209536
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus ik mag dan geen keppeltje/kruisje dragen? Omdat christenen en joden dat ook doen?

[..]

Is dat een utopie? Het is ook een utopie om je kinderen volledig smetteloos op te laten groeien. Alleen jammer dat ze dan al die allergieën ontwikkelen wel.
Ik weet dat je geen utopie kunt najagen, want dat leidt tot tirannie doorgaans. Dat is precies wat religieuze fanaten ook doen. Ik hoop nog steeds dat de grote meerderheid van de bevolking afstapt van religie. Wat dat betreft gaan we an sich de goeie richting op. Ook steeds meer westerse moslims bijvoorbeeld worden ex-moslim.
I´m back.
pi_160209549
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:59 schreef Maghrebijnse het volgende:
Bidden in openbaar moet kunnen. Soms ben je genoodzaakt buiten te bidden hoewel het ook niet mijn voorkeur heeft. Echter kan je het makkelijk oplossen en je kan als moslim ook best een handreiking doen door bijvoorbeeld het netjes te melden of eerst te vragen. Zo zat ik een keer in de trein en was het tijd voor het gebed. Ik heb toen netjes eerst aan de meneer naast me gevraagd of hij het ok zou vinden als ik even (zittend) het gebed doe. Dat was prima en kan me ook niet voorstellen dat als een moslims het eerst netjes zou vragen/aankondigen een Nederlander zou weigeren.
^O^

"Ik houd van de Marokkanen.`

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 26-02-2016 12:28:04 ]
pi_160209561
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Van mij mag je naakt, hoor.
Misschien moet ik het eens uitproberen in een kinderspeeltuin? :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 25 februari 2016 @ 19:12:15 #198
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160209571
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet dat je geen utopie kunt najagen, want dat leidt tot tirannie doorgaans. Dat is precies wat religieuze fanaten ook doen. Ik hoop nog steeds dat de grote meerderheid van de bevolking afstapt van religie. Wat dat betreft gaan we an sich de goeie richting op. Ook steeds meer westerse moslims bijvoorbeeld worden ex-moslim.
Ik wil je alleen laten zien dat er geen probleem is. We hebben een vrije samenleving. Op straat mag je doen wat je wil (uitzonderingen daar gelaten). En zoals je ziet mag iemand over zijn eigen priveterrein beslissen wat voor gedrag daar vertoont wordt.

Wat is het probleem dan?
pi_160209610
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik wil je alleen laten zien dat er geen probleem is. We hebben een vrije samenleving. Op straat mag je doen wat je wil (uitzonderingen daar gelaten). En zoals je ziet mag iemand over zijn eigen priveterrein beslissen wat voor gedrag daar vertoont wordt.

Wat is het probleem dan?
Ik weet dat, echter met een religie die erop uit is om die publieke ruimte tot de hare te maken, hebben wij geen defensie mogelijkheid zoals het er nu naar uit ziet. En dan heb je misschien niet een de jure islamisering, maar wel een de facto islamisering.
I´m back.
  donderdag 25 februari 2016 @ 19:15:53 #200
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160209652
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet dat, echter met een religie die erop uit is om die publieke ruimte tot de hare te maken, hebben wij geen defensie mogelijkheid zoals het er nu naar uit ziet. En dan heb je misschien niet een de jure islamisering, maar wel een de facto islamisering.
Het staat je vrij om iemand lekker belachelijk te maken die op straat een matje neerlegt. Ik zou je er geen smerige blik voor toewerpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')