En bij het aangifte doen kregen ze niet gelijk een boete voor het bedekken van het gelaat?quote:Op donderdag 25 februari 2016 12:39 schreef MisterCe het volgende:
Wat volgde was een aangifte tegen de eigenaar.
Aangifte doen mag gewoon natuurlijk, het is juist tof dat er niets van gekomen is.quote:Op donderdag 25 februari 2016 12:39 schreef MisterCe het volgende:
Wat een ervaring, ben je een beetje je brood te verdienen, krijg je een aangifte aan je broek.
In dat geval zou de eigenaar huisregels kunnen opstellen en deze zichtbaar moeten plaatsen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 12:51 schreef SpecialK het volgende:
Speelboerderij is privéterrein met openbare functie.
Wettelijk gezien dus een plek waar je mensen dus nog net mag weigeren op basis van gedrag. Wat dat gedrag dan ook is. Weigeren op basis van afkomst en huidskleur mag alleen dus niet maar dat was in dit geval niet aan de hand.
quote:Op donderdag 25 februari 2016 12:46 schreef Infection het volgende:
Mooi. Toch nog een beetje hoop in dit land.
Bidden doe je maar lekker thuis of in de moskee. Vooral als je ook nog eens helemaal gesluierd rond gaat lopen.
Alles mag, blijft dat het erg flauw is en kenmerkend voor hun slachtoffergedrag. Lijkt me ook geen leuke ervaring voor een hardwerkende ondernemer, die hebben vaak andere zaken aan hun hoofd.quote:Op donderdag 25 februari 2016 12:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Aangifte doen mag gewoon natuurlijk, het is juist tof dat er niets van gekomen is.
Ja vervelend, je kunt beter hebben dat mensen geen aangifte kunnen doen als ze denken dat hun rechten worden geschonden.quote:Op donderdag 25 februari 2016 12:39 schreef MisterCe het volgende:
Wat een ervaring, ben je een beetje je brood te verdienen, krijg je een aangifte aan je broek.
Een klein sprankje hoop dan.quote:Op donderdag 25 februari 2016 12:46 schreef Infection het volgende:
Mooi. Toch nog een beetje hoop in dit land.
Bidden doe je maar lekker thuis of in de moskee. Vooral als je ook nog eens helemaal gesluierd rond gaat lopen.
Tja, sommige mensen hebben wel heel snel het idee dat hun rechten worden geschonden.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja vervelend, je kunt beter hebben dat mensen geen aangifte kunnen doen als ze denken dat hun rechten worden geschonden.
Inderdaad, daarom is er de politie en OM en uiteindelijk de rechter die de aangiftes beoordelen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:05 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Tja, sommige mensen hebben wel heel snel het idee dat hun rechten worden geschonden.
Ze doen maar. Steeds minder mensen nemen de NPO nog serieus, dat worden er zo alleen nog maar meer.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:04 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Een klein sprankje hoop dan.
Nu komt natuurlijk een "wij moslims zijn slachtoffer" campagne waar de NPO graag aan meewerkt dus hou je hart maar vast.
Dat is inderdaad een positieve ontwikkeling.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:12 schreef Infection het volgende:
[..]
Ze doen maar. Steeds minder mensen nemen de NPO nog serieus, dat worden er zo alleen nog maar meer.
Wat een aannamesquote:Op donderdag 25 februari 2016 13:16 schreef Twiitch het volgende:
En terecht. Je bent toch wel heel gestoord of op z'n minst uit op provocatie als je met z'n twintigen gaat bidden in een speeltuin.
Ik ga toch ook niet met een bord om mijn nek met de tekst "I hate Niggers" door South Central LA lopen?quote:
Nee. Maar wel als ze daar gaan bidden. Idem dito voor 20 nonnen uit een klooster die in een speeltuin gaan bidden. Doe je maar in gebedshuizen, of thuis.quote:Op donderdag 25 februari 2016 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Mag de eigenaar van een spookhuis ze wel om hun kleding weigeren?
Dat is inderdaad hetzelfde als naar de speeltuin gaan en even een moment nemen om je religie uit te oefenen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ga toch ook niet met een bord om mijn nek met de tekst "I hate Niggers" door South Central LA lopen?
Dat doe je dan maar in een gebedshuis of thuis.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:21 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat is inderdaad hetzelfde als naar de speeltuin gaan en even een moment nemen om je religie uit te oefenen.
Ik zie de vergelijking wel. De islam is in tegenspraak met alles wat met de westerse cultuur te maken heeft. Om dan ook nog eens extreme kleding te dragen, kan behoorlijk afschrikkend werken. Niets te zoeken daar dus.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:21 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat is inderdaad hetzelfde als naar de speeltuin gaan en even een moment nemen om je religie uit te oefenen.
En waar moeten mensen met een bord om hun nek met de tekst "I hate Niggers" naartoe?quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat doe je dan maar in een gebedshuis of thuis.
quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:24 schreef Baconbus het volgende:
[..]
En waar moeten mensen met een bord om hun nek met de tekst "I hate Niggers" naartoe?
Dus omdat je vergelijking mank gaat zeg je maar dat ik donders goed weet wat je bedoelt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:25 schreef ErwinRommel het volgende:
Je weet donders goed wat ik bedoel.
[..]
Nogmaals, je weet wat ik ermee bedoel. Wil je dat niet inzien, dan ben je een beetje dom.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:27 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dus omdat je vergelijking mank gaat zeg je maar dat ik donders goed weet wat je bedoelt.
Sterk argument yo.
Van boerka's was hier geen sprake.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:28 schreef Infection het volgende:
[..]
Er is niet voor niets een boerkaverbod.
Niqaab dan, even afzichtelijk vod.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Van boerka's was hier geen sprake.
Maar wel van nikab's. En die zijn ook verboden. Boerkaverbod is gewoon een ander woord voor 'verbod op gezichtsbedekkende kleding'quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat die mensen daar naartoe zijn gegaan om een speeltuin te provoceren, of de mensen die daar aanwezig waren. Dat is de aanname die jij maakt. En die vind je nog logisch ook. Maar ik ben dom, uhuh.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nogmaals, je weet wat ik ermee bedoel. Wil je dat niet inzien, dan ben je een beetje dom.
Pure provocatie. Zoals dat bord om je nek. Doe je toch niet?
Iedereen die zo'n ding draagt, per direct uit zetten. Dat zit dan tegenwoordig ook nog achter de kassa, bah.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niqaab dan, even afzichtelijk vod.
Want matchende Gaastra jassen zijn wel mooi.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niqaab dan, even afzichtelijk vod.
Volgens de zwager waarmee de dames daar waren wel:quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
quote:Een islamitische man uit Tilburg heeft woensdagochtend aangifte gedaan tegen speelboerderij Pukkemuk in Dongen nadat zijn drie schoonzussen werden weggestuurd vanwege het dragen van een boerka.
Want alle FOK!kers zijn zeilers?quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:34 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Want matchende Gaastra jassen zijn wel mooi.
Maw niet sec het bidden heeft ertoe geleid dat deze zaak geseponeerd is, leid ik hieruit af dus:quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:31 schreef Leandra het volgende:
De originele bronnen dan maar even:
De kwestie toen het net gebeurd was:
Vrouwen in boerka uit boerderij Pukkemuk Dongen gezet: ‘Doe die sluiers af, jullie zijn te extreem!’
‘Kinderen waren bang’, eigenaar Pukkemuk voelt zich slachtoffer na rel om boerka
De mening van het OM:
'Wegsturen biddende moslima's geen discriminatie', eigenaar speelboerderij Pukkemuk niet vervolgd
Het stennis schoppen heeft er ook toe geleid.quote:Het bidden, de discussie met de eigenaar, de komst van de politie, en de reactie van de kinderen hierop heeft tot gedrag geleid dat niet gewenst is op het speelterrein, aldus het OM. "Van uitsluiting op grond van hun godsdienst, discriminatie, is dan ook geen sprake."
quote:Tilburgse Syriër Bilal Salam
Nee, dat nou ook weer niet, hoofddoekjes wel, maar dat is geen gezichtsbedekkende kleding. Ik denk niet dat er een supermarktketen is die zou toestaan dat men in een boerka achter de kassa gaat zitten.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:33 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Iedereen die zo'n ding draagt, per direct uit zetten. Dat zit dan tegenwoordig ook nog achter de kassa, bah.
In de OP wordt gesproken over nikab's. Maar het is en blijft één pot nat, beide ook nog eens verboden.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens de zwager waarmee de dames daar waren wel:
[..]
Ik mag hopen van niet. Vind het alleen grappig hoe mensen kunnen praten over kledij uit een andere cultuur terwijl ze zelf net zo vaak voor paal lopen. Is maar net wat je gewend bent denk ik. En dat wat je niet gewend bent is eng, voor velen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:35 schreef Infection het volgende:
[..]
Want alle FOK!kers zijn zeilers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |