Nee joh hoe kom je erbij?quote:Op maandag 22 februari 2016 19:55 schreef matthias24 het volgende:
sexuele intimidatie vanwege de AZC is natuurlijk hastike fout. wat dat betreft zou ik me bijna schamen voor mijn eigen landgenoten hiero. maar aan de andere kant is het wel zo dat als we deze imigranten blijven binnenhalen dat vragen is om problemen. daar kan je op wachten natuurlijk.
Nou en? Punt is dat er al grootschalige opvang in de regio aanwezig is.quote:Op maandag 22 februari 2016 19:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er zitten er ook een miljoen in Duitsland.
Dat kan prima met de huidige stromen.quote:Op maandag 22 februari 2016 19:57 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja maar dat kan toch niet allemaal hiero?
ik heb die luitjes dan liever in canada als ik heel eerlijk mag zijn.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat kan prima met de huidige stromen.
Dat lijkt me een voorbarige conclusie.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat kan prima met de huidige stromen.
Ik heb liever 10 vluchtelingen dan 1 zo'n mongool.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:00 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ik heb die luistjes dan liever in canada als ik heel eerlijk mag zijn.
Nou, vul een formulier in zou ik zeggen.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb liever 10 vluchtelingen dan 1 zo'n mongool.
ik ga liever naar de MC donalds dan naar KFC.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb liever 10 vluchtelingen dan 1 zo'n mongool.
Je dicht hem anders wel degelijk de slachtofferrol toe. En je geeft vervolgens het kabinet de schuld dat ze al die asielzoekers maar opnemen. Jij denkt dat het kabinet dat voor zijn lol doet? Verder ben jij hier degene asielzoekers erbij betrekt, ik deed dat niet.quote:Op maandag 22 februari 2016 19:57 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ga weg kerel. Ga me geen woorden in de mond leggen aub.
Dit topic gaat toch over deze man of niet dan? Hoeveel topics over vluchtelingen wil je hebben?
Die azielzoekers komen er toch wel, of deze man het nu wilt of niet.
Ik heb nergens gezegd dat hij een slachtoffer is gast.
Ja dat is het wel. Democratie betekend dat je naar de mensen luistert en rekening houdt met hun belangen, en niet alleen de belangen van het grootkapitaal en de grachtengordelelite.quote:
Mwah ben ik het niet mee eens. Ik zeg alleen dat ik me kan voorstellen dat dit soort idioten compleet volslagen domme acties doen zoals dit als zij geen uitweg meer zien.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:07 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je dicht hem anders wel degelijk de slachtofferrol toe. En je geeft vervolgens het kabinet de schuld dat ze al die asielzoekers maar opnemen. Jij denkt dat het kabinet dat voor zijn lol doet? Verder ben jij hier degene asielzoekers erbij betrekt, ik deed dat niet.
Dat is ook precies wat er gebeurd. Alleen menen sommigen dat zelfs als ze veruit in de minderheid zijn ze alsnog het recht hebben om besluiten te dwarsbomen. Die mensen begrijpen de democratie niet.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja dat is het wel. Democratie betekend dat je naar de mensen luistert en rekening houdt met hun belangen, en niet alleen de belangen van het grootkapitaal en de grachtengordelelite.
De oorzaak is dat lieden zoals jij niet doorhebben dat je in Nederland een minderheid vormt met je xenofobe gedachten maar denkt dat je een meerderheid vormt doordat je enkel elkaars geschreeuw leest/hoort. Dan ga je het feit dat de politieke meerderheid niet jouw minderheidszin uitvoert verwarren met "er wordt niet naar ons geluisterd!!1!" en grijpen zulke figuren maar terug op geweld. Het is pure onkunde.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja dat is het wel. Democratie betekend dat je naar de mensen luistert en rekening houdt met hun belangen, en niet alleen de belangen van het grootkapitaal en de grachtengordelelite.
Een deel van de bevolking voelt zich al langer niet gehoord en gerepresenteerd. En dan krijg je (dreiging met) geweld.
En geheel voorspelbaar heeft niemand het over de oorzaak van de bedreigingen, maar roept men alleen maar om het hardst dat dit niet kan en dat we zo niet met elkaar om gaan in Nederland.
Dat dat gebeurd niet.quote:
Ik dacht dat er in sommige dorpen niet eens werd gevraagd aan de burgers, wilt u wel of niet een azc.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is ook precies wat er gebeurd. Alleen menen sommigen dat zelfs als ze veruit in de minderheid zijn ze alsnog het recht hebben om besluiten te dwarsbomen. Die mensen begrijpen de democratie niet.
Ik ben niet xenofoob en ik heb het niet alleen over AZC's. Ik heb het over het neo-liberale beleid, banken, uitkleden van de verzorgingsstaat, race to the bottom, War on Drugs, belastingontwijking van multinationals, de EU, TTiP, etc.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De oorzaak is dat lieden zoals jij niet doorhebben dat je in Nederland een minderheid vormt met je xenofobe gedachten maar denkt dat je een meerderheid vormt doordat je enkel elkaars geschreeuw leest/hoort. Dan ga je het feit dat de politieke meerderheid niet jouw minderheidszin uitvoert verwarren met "er wordt niet naar ons geluisterd!!1!" en grijpen zulke figuren maar terug op geweld. Het is pure onkunde.
Fijn dat we het wat dat betreft eens zijn. Punt is alleen dat als je dingen zegt alsquote:Op maandag 22 februari 2016 20:15 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Mwah ben ik het niet mee eens. Ik zeg alleen dat ik me kan voorstellen dat dit soort idioten compleet volslagen domme acties doen zoals dit als zij geen uitweg meer zien.
Like I said,een kat in het nauw. Hij zal zichzelf eerder een slachtoffer vinden, ik niet.
En voor de persoon, zal idd hij het gevoel hebben dat zowel het kabinet als raadslieden geen gehoor geven aan zin mening. Daarom haalt hij nu zo'n domme stunt uit. Hij had idd ook een varkenskop ergens kunnen neerglikkeren, vind ik ook belachelijk.
ik een beetje het idee krijg dat je vindt dat het onterecht is dat vluchtelingen hier enigszins fatsoenlijk worden behandeld. Als je denkt dat de VVD daarop uit is kom je van een koude kermis thuis kan ik je vertellen.quote:Op maandag 22 februari 2016 19:38 schreef MMaRsu het volgende:
Helaas luistert de politiek niet naar de burgers, en word maar vanalles geregeld om de vluchtelingen en gelukszoekers het mooi te maken.
Jawel, gemeenteraden kunnen zelfstandig de beslissing nemen of er een opvang komt of niet en hebben daarvoor een mandaat. Bij de gemeente Steenbergen zou er nog een inspraakavond komen, maar de boze tokkies lieten zich teveel leiden door emoties en gaven de democratie niet eens een kans.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat dat gebeurd niet.
Er is weinig steun voor azc's, en die steun wordt nog minder als de azc's groter worden en dichterbij geplaatst worden.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De oorzaak is dat lieden zoals jij niet doorhebben dat je in Nederland een minderheid vormt met je xenofobe gedachten maar denkt dat je een meerderheid vormt doordat je enkel elkaars geschreeuw leest/hoort. Dan ga je het feit dat de politieke meerderheid niet jouw minderheidszin uitvoert verwarren met "er wordt niet naar ons geluisterd!!1!" en grijpen zulke figuren maar terug op geweld. Het is pure onkunde.
daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:22 schreef MMaRsu het volgende:
Als het daadwerkelijk vluchtelingen uit Syrie zijn die daar vluchten omdat hun stad kapot is gebombardeerd dan zijn deze mensen hier welkom.
Ik hoef hier geen turken, albanezen en wat voor tuig nog meer dat hier met een vals paspoort of zonder paspoort naar binnen is komen wandelen die op zoek is naar een financieel aantrekkelijker leven. Ga lekker terug naar Turkije is dan mijn mening.
Bij sommige gemeenten is er een besluit voor een inspraakavond genomen en er zijn gemeenten waarin de gemeenteraad na de inspraakavond pas een besluit nam. Dus dat die shit er sowieso wel gaat komen is onzin. En het is ook onzin om te verwachten dat je met een minderheid de doorslaggevende factor bent m.b.t. besluitvorming.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:18 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik dacht dat er in sommige dorpen niet eens werd gevraagd aan de burgers, wilt u wel of niet een azc.
Volgens mij werd er gevraagd op welke plek ze het het liefste 1 hebben staan.
Dan kan je als heel dorp roepen wij willen er geen, die shit gaat er echt wel komen.
En hetzelfde geldt voor Nederland, dat ook geen keus had over wel of geen vluchtelingen. Net zoals de Europese Unie óók geen keus had over het wel of niet aannemen van vluchtelingen (ervan uitgaande dat humanitaire rampen als ongewenst worden beschouwd). En denk je ook niet dat vluchtelingen liever zelf ook geen vluchtelingen zijn maar het liefst gewoon in hun eigen land zouden willen blijven? (Gelukszoekers daargelaten, die worden er immers uitgefilterd)quote:Op maandag 22 februari 2016 20:18 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik dacht dat er in sommige dorpen niet eens werd gevraagd aan de burgers, wilt u wel of niet een azc.
Volgens mij werd er gevraagd op welke plek ze het het liefste 1 hebben staan.
Dan kan je als heel dorp roepen wij willen er geen, die shit gaat er echt wel komen.
Veel gemeentes houden een symbolische inspraak avond nadat het besluit genomen is. En aangezien er veel vaker niet geluisterd word, waarom zou dat bij dit onderwerp anders zijn?quote:Op maandag 22 februari 2016 20:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jawel, gemeenteraden kunnen zelfstandig de beslissing nemen of er een opvang komt of niet en hebben daarvoor een mandaat. Bij de gemeente Steenbergen zou er nog een inspraakavond komen, maar de boze tokkies lieten zich teveel leiden door emoties en gaven de democratie niet eens een kans.
quote:http://www.volkskrant.nl/(...)esluit-azc~a4232718/
Burgemeester Miranda de Vries van Geldermalsen heeft dinsdagavond openbare excuses aangeboden voor de commotie rond het voornemen om een AZC te bouwen voor de opvang van 1500 asielzoekers in deze Gelderse gemeente. Volgens de burgemeester had het college van B&W voorafgaand overleg moet plegen met de bevolking. 'Dat hebben we genegeerd. Dat spijt ons. Daarvoor bieden wij oprechte excuses aan.'
Hoeveel Turken zijn er dan gekomen?quote:Op maandag 22 februari 2016 20:22 schreef MMaRsu het volgende:
Als het daadwerkelijk vluchtelingen uit Syrie zijn die daar vluchten omdat hun stad kapot is gebombardeerd dan zijn deze mensen hier welkom.
Ik hoef hier geen turken, albanezen en wat voor tuig nog meer dat hier met een vals paspoort of zonder paspoort naar binnen is komen wandelen die op zoek is naar een financieel aantrekkelijker leven. Ga lekker terug naar Turkije is dan mijn mening.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |