sasquatsch | zondag 21 februari 2016 @ 12:53 |
![]() Teams: - Scuderia Ferrari - Sahara Force India F1 Team - Haas F1 Team - Manor Racing MRT - McLaren Honda Formula 1 Team - Mercedes AMG Petronas Formula One Team - Red Bull Racing - Renault Sport Formule 1 Team - Sauber F1 Team - Scuderia Toro Rosso - Williams Martini Racing ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W07 Hybrid - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014/2015 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: Ferrari SF16-H - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: Williams FW38 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Red Bull RB12 - Tag Heuer (Renault V6 turbo) 03. Daniel Ricciardo 26. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Force India VJM09 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Renault RS16 - Renault V6 Turbo 20. Kevin Magnussen 30. Jolyon Palmer ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR11 - Ferrari V6 Turbo (2015) 33. Max Verstappen 55. Carlos Sainz Jr. ![]() Chassis/Motor: Sauber C35 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson 12. Felipe Nasr ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-31 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 ![]() Chassis/Motor: Manor MRT05 - Mercedes V6 Turbo 94. Pascal Wehrlein 88. Rio Haryanto ![]() Chassis/Motor: Haas VF-16 - Ferrari V6 Turbo 08. Romain Grosjean 21. Esteban Gutiérrez F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - GP Update - F1 Today - Autosport.com - Motorsport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 Nederlandse coureurs: - Meindert van Buuren - Robin Frijns - Giedo van der Garde - Daniël de Jong - Nigel Melker - Steijn Schothorst - Kelvin Snoeks - Ho-Pin Tung - Max & Jos Verstappen - Beitske Visser - Nyck de Vries - Renger van der Zande Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2016 ![]() Wijzigingen 2016 uitgelegd [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 21-02-2016 15:14:19 ] | |
nils7 | zondag 21 februari 2016 @ 13:13 |
Fipo Ben benieuwd naar de eerste Amerikaanse wagen na een hele tijd weer! | |
sasquatsch | zondag 21 februari 2016 @ 14:06 |
Eerste analyses van de Williams, Ferrari en Mercedes: http://www.motorsport.com(...)eets-the-eye-674416/ http://www.motorsport.com(...)s-new-f1-car-674606/ http://www.motorsport.com(...)mercedes-w07-674696/ | |
Tomatenboer | zondag 21 februari 2016 @ 14:52 |
Kan niet wachten totdat het nieuwe Formule 1 seizoen weer begint. ![]() Ik kijk vooral voor het Ferrari van Vettel en Toro Rosso van Verstappen en Sainz. Hopelijk wordt het een spannender seizoen dan de voorgaande seizoenen en kan Ferrari ditmaal een serieuze gooi doen naar het kampioenschap. Ik heb echter een hard hoofd in het seizoen voor Toro Rosso. Ik zie ze met een 2015 spec motor niet meedoen in de top 5 van constructeurs en ik verwacht een moeizamer seizoen voor Verstappen en Sainz qua competitiviteit (meestrijden in de grauwe middenmoot, finishen tussen plek 8 t/m 14 zoiets), al zal de betrouwbaarheid ongetwijfeld omhoog gaan. [ Bericht 3% gewijzigd door Tomatenboer op 21-02-2016 14:57:35 ] | |
nils7 | zondag 21 februari 2016 @ 14:58 |
Moet ook zeggen dat ik Vettel een stuk sympathieker vind geworden nu hij bij Ferrari zit. Bij Top Gear en dat Fia gala (waar hij Kimi imiteerde) was al grappig maar je ziet wel aan hem dat hij er echt lol in heeft en toch ook snel is. | |
Sinister-D- | zondag 21 februari 2016 @ 15:03 |
![]() | |
Geralt | zondag 21 februari 2016 @ 15:03 |
Die ziet er potdomme sjiek uit ![]() | |
Fir3fly | zondag 21 februari 2016 @ 15:04 |
Goh. Een F1 wagen. Mooi dat ze er allemaal exact hetzelfde uit zien he. | |
Geralt | zondag 21 februari 2016 @ 15:06 |
Ik had eigenlijk minstens wel verwacht dat ze zoiets als die stier van TR op de enginecover gemaakt zouden hebben, maar dan met de Amerikaanse vlag ipv een stier. ![]() | |
sasquatsch | zondag 21 februari 2016 @ 15:06 |
Dat lijkt me normaal bij Formule wagens aangezien er één optimale oplossing is en iedereen toewerkt naar deze oplossing. ![]() | |
nils7 | zondag 21 februari 2016 @ 15:07 |
Ey waar heb je die vandaan op hun site kan niks vinden... | |
Sinister-D- | zondag 21 februari 2016 @ 15:07 |
Twitter. ![]() | |
nils7 | zondag 21 februari 2016 @ 15:09 |
Oh ik zat op FB, staan ze nu ook op zie ik. Ook gesponsord door Richard Mille (ook McLaren en volgens mij Renault ook). | |
Fir3fly | zondag 21 februari 2016 @ 15:09 |
Nee iedereen wordt er toe gedwongen, dat is wat anders. | |
sasquatsch | zondag 21 februari 2016 @ 15:09 |
Daar staat dat die op twitter, facebook en instagram wordt gepresenteerd. ![]() | |
Sinister-D- | zondag 21 februari 2016 @ 15:09 |
![]() | |
sasquatsch | zondag 21 februari 2016 @ 15:13 |
Met de Haas VF-16 is het laatste chassisnummer bekend en heb ik een volledig overzicht van de teams / motoren en coureurs: Mercedes AMG Petronas Formula One Team Chassis: Mercedes F1 W07 Hybrid Motor: Mercedes PU106C Hybrid Coureurs: #6 Nico Rosberg (contract t/m 2017) #44 Lewis Hamilton (contract t/m 2018) Test: Pascal Werhlein, Esteban Ocon Scuderia Ferrari Chassis: Ferrari SF16-H Motor: Ferrari 059/5 Coureurs: #5 Sebastian Vettel (contract t/m 2017) #7 Kimi Raikkonen (contract t/m 2016) Test: Jean-Eric Vergne, Marc Gené, Davide Rigon Williams Martini Racing Chassis: Williams FW38 Motor: Mercedes PU106C Hybrid Coureurs: #19 Felipe Massa (contract t/m 2016) #77 Valtteri Bottas (contract t/m 2016 e.v.?) Test: Lance Stroll, Gary Paffett Red Bull Racing Chassis: Red Bull Racing RB12 Motor: TAG Heuer (= Renault RE16) Coureurs: #3 Daniel Ricciardo (contract t/m 2018?) #26 Daniil Kvyat (contract t/m 2016) Test: Pierre Gasly Sahara Force India F1 Team Chassis: Force India VJM09 Motor: Mercedes-Benz PU106C Hybrid Coureurs: #11 Sergio Pérez Mendoza (contract t/m 2016) #27 Nico Hulkenberg (contract t/m 2017) Test: Alfonso Celis jr., Jehan Daruvala, Nikita Mazepin Renault Sport Formula 1 Team Chassis: Renault RS16 Motor: Renault RE16 Coureurs: #20 Kevin Magnusson (contact t/m 2016) #30 Jolyon Palmer (contract t/m 2016) Test: Esteban Ocon, Carmen Jorda Scuderia Toro Rosso Chassis: Toro Rosso STR11 Motor: Ferrari 059/4 (2015) Coureurs: #33 Max Verstappen (contract t/m 2017) #55 Carlos Sainz (contract t/m 2016?) Test: Sauber F1 Team Chassis: Sauber C35 Motor: Ferrari 059/5 Coureurs: #9 Marcus Ericsson (contract t/m 2016) #12 Felipe Nasr (contract t/m 2016) Test: McLaren Honda Formula 1 Team Chassis: McLaren MP4-31 Motor: Honda RA615H Coureurs: #14 Fernando Alonso (contract t/m 2017) #22 Jenson Button (contract t/m 2016) Test: Stoffel Vandoorne, Nobuharu Matsushita Manor Racing MRT Chassis: MRT 05 Motor: Mercedes PU106C Hybrid Coureurs: #94 Pascal Wehrlein (contract t/m 2016) #88 Rio Haryanto (contract t/m 2016) Test: Haas F1 Team Chassis: Haas VF-16 Motor: Ferrari 059/5 Coureurs: #8 Romain Grosjean (contract t/m 2016) #21 Esteban Gutiérrez (contract t/m 2016) Test: | |
nils7 | zondag 21 februari 2016 @ 15:13 |
Hij is anders dan anderen hier hadden verwacht hihi. | |
Sinister-D- | zondag 21 februari 2016 @ 15:16 |
Midland F1 anyone?![]() | |
sasquatsch | zondag 21 februari 2016 @ 15:20 |
Iets meer wit dan op hun Nascar auto.![]() | |
Nattekat | zondag 21 februari 2016 @ 15:23 |
Neuh. Liever deze: ![]() ![]() | |
nils7 | zondag 21 februari 2016 @ 15:25 |
Ik gok dat ie bedoelde dat die er op leek... | |
Nattekat | zondag 21 februari 2016 @ 15:27 |
Was wel duidelijk ![]() | |
JimmyManna | zondag 21 februari 2016 @ 15:28 |
Zomaar een vraag: waarom kijk je überhaupt F1 als er werkelijk he-le-maal niks aan deugt als ik jouw posts zo lees? | |
Sinister-D- | zondag 21 februari 2016 @ 15:29 |
pak dan wel de beste livery van de Spyker ![]() ![]() | |
sasquatsch | zondag 21 februari 2016 @ 15:30 |
Nattekat | zondag 21 februari 2016 @ 15:34 |
Deed ik toch. Die lichte is weer wat minder. | |
JimmyManna | zondag 21 februari 2016 @ 15:40 |
Een hoop sponsors ook zeg. ![]() Waar zijn de tijden van de rijdende reclamezuilen toch gebleven... ![]() | |
Beach | zondag 21 februari 2016 @ 15:41 |
Ziet er goed en snel uit. | |
Mexicanobakker | zondag 21 februari 2016 @ 15:45 |
Vind m ook lijken op een van de eerste Marussias. | |
Waffle | zondag 21 februari 2016 @ 15:49 |
Ik dacht dat de Haas minder conventioneel zou worden dan de Ferrari, maar ik vind de Ferrari er veel agressiever uit zien. | |
nils7 | zondag 21 februari 2016 @ 16:33 |
Haas verkoopt natuurlijk gewoon zelf machines dus gewoon een soort van Red Bull-achtige constructie dus. | |
JimmyManna | zondag 21 februari 2016 @ 16:38 |
Dus wil je sponsoren hebben ? | |
sasquatsch | zondag 21 februari 2016 @ 16:39 |
Net zoals Mercedes meer auto's verkoopt door hun F1 avonturen. Ze zijn in wereldwijd BMW en Audi al voorbij als beste verkoper van luxe auto's. | |
nils7 | zondag 21 februari 2016 @ 16:46 |
Hoeft niet, ze hebben al genoeg bereikt. Ja het is leuk als er iemand 10 miljoen bijlegt. | |
opreis | zondag 21 februari 2016 @ 17:12 |
Ik vind die Haas er nogal goedkoop/gewoontjes uitzien eerlijk gezegd | |
Beach | zondag 21 februari 2016 @ 17:15 |
![]() | |
Fiorano | zondag 21 februari 2016 @ 17:18 |
Of dat Spaanse geval en daar de eerste van. Hoe heette dat nou? | |
sasquatsch | zondag 21 februari 2016 @ 17:25 |
Afbeelding deed het niet. Nu wel. | |
sasquatsch | zondag 21 februari 2016 @ 17:26 |
HRT ![]() | |
Geralt | zondag 21 februari 2016 @ 17:42 |
Schiet mij maar lek, maar ik vind deze auto's totaal niet lijken op elkaar qua livery:![]() ![]() ![]() Dat ze allemaal een combi van rood/wit/grijs hebben doet daar niets aan af. Het zijn alle drie compleet verschillende livery's en iedereen die dat niet ziet zou eens zijn ogen moeten laten opmeten, want die deugen voor geen ene sodeflikker dan. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Geralt op 21-02-2016 17:49:18 ] | |
Geralt | zondag 21 februari 2016 @ 17:50 |
Dat gezegd hebbende; ik kan niet wachten tot morgen. Ook al zeggen de tests natuurlijk geen ene mieter; het begint weer ![]() | |
Wertha | zondag 21 februari 2016 @ 17:59 |
Lijken ook totaal niet op elkaar. Er wordt gewoon wat gezocht om over te zeiken. ![]() | |
D_A | zondag 21 februari 2016 @ 18:05 |
Die zwarte Renault met geel ![]() | |
JimmyManna | zondag 21 februari 2016 @ 18:25 |
Andere teams hebben toch ook veel minder sponsors als vroeger. | |
JimmyManna | zondag 21 februari 2016 @ 18:26 |
Ja. Want het Sauberblauw zie ik bv bij geen enkele andere wagen. En toch wordt bij grijsgetinte wagens altijd een vergelijk met Sauber gemaakt. | |
Dutchguy | zondag 21 februari 2016 @ 18:45 |
Prachtig idd. ![]() | |
Sinister-D- | zondag 21 februari 2016 @ 21:06 |
Installation lap van de VF-16 met Grosjean achter het stuur. | |
Ferry_76 | zondag 21 februari 2016 @ 21:39 |
![]() Misschien omdat ze er zo bij hebben gereden..? En daarvoor nog zo: ![]() | |
Ferry_76 | zondag 21 februari 2016 @ 21:40 |
En de 'vernieuwde' Sauber livery voor dit jaar: ![]() | |
JimmyManna | zondag 21 februari 2016 @ 21:48 |
Ja, en McLaren was ooit roodwit. Toch beschuldigen we Ferrari er niet van een Mclarenlook te hebben. Dus ik snap dat niet zo. Sauber is nu blauw, heel blauw zelfs. | |
Bluurgh | zondag 21 februari 2016 @ 22:02 |
Ferrari is ook helemaal niet rood, maar blauw. Stelletje jatters bij Sauber.![]() | |
sasquatsch | zondag 21 februari 2016 @ 22:17 |
Die auto was dan ook niet ingeschreven door Scuderia Ferrari, maar Ferrari North America. Een 'klantenauto' dus. ![]() | |
opreis | zondag 21 februari 2016 @ 22:19 |
Is de testsessie ook ergens te volgen met commentaar van sky oid? | |
sasquatsch | zondag 21 februari 2016 @ 22:23 |
Geen bewegende beelden. Wel live commentaar van o.a GPUpdate en Autoport.com | |
Waffle | zondag 21 februari 2016 @ 22:32 |
Ik dacht wel ergens gelezen te hebben dat er enkele afleveringen van Ted's notebook kwamen op sky | |
Rossdale | zondag 21 februari 2016 @ 22:37 |
Ik zou wel eens een vergelijking tussen de Ferrari en de Haas willen zien. Hoe weinig zal het chassis verschillen? | |
Rossdale | zondag 21 februari 2016 @ 22:41 |
Ik zou wel eens een vergelijking tussen de Ferrari en de Haas willen zien. Hoe weinig zal het chassis verschillen? Oh al een mooie link gevonden: http://www.f1fanatic.co.u(...)ith-its-2016-rivals/ Vrijwel identiek dus. Neus wellicht iets hoger tussen de voorwielen en de luchthapper achter de coureur minimaal anders | |
Fir3fly | zondag 21 februari 2016 @ 22:42 |
Elke auto is min of meer identiek. Op dit soort kleine verschillen na. Dus zoveel zegt dat niet. Er is meer verschil tussen de Ferrari en de Haas dan de Mercedes en Williams. | |
Rossdale | zondag 21 februari 2016 @ 22:44 |
Vraag het me af, grote kans dat ze de windtunneldata delen dus qua chassis zal het toch weinig verschillen lijkt me. En de aandrijving is ook vrijwel identiek | |
Sinister-D- | zondag 21 februari 2016 @ 22:45 |
van de Sky F1 website: Barcelona Test One schedule: Monday February 22 Paddock Uncut: 1st Test Day One: 9pm Ted's Notebook 1st Test Day One: 9.15pm Tuesday February 23 Paddock Uncut: 1st Test Day Two: 9pm Ted's Notebook 1st Test Day Two: 9.15pm Wednesday February 24 Paddock Uncut: 1st Test Day Three: 9pm Ted's Notebook 1st Test Day Three: 9.15pm Thursday February 25 Paddock Uncut: 1st Test Day Four: 9pm Ted's Notebook 1st Test Day Four: 9.15pm Vorig jaar had het een YouTube kanaal genaamd 55Bucks die Teds Notebook postte elke avond. Als dat kanaal verwijdert werd wegens copyright infrigments was die de dag erna terug met 56Bucks, enzovoorts. Dat kanaal zal nog wel bestaan, weet alleen niet bij welk nummer die ondertussen zit ![]() Exit: SeventyTwoBucks ondertussen ![]() | |
VacaLoca | maandag 22 februari 2016 @ 00:44 |
Hoe laat begint de test morgen? En is het nog ergens live te zien? | |
twiFight | maandag 22 februari 2016 @ 01:45 |
En verwacht van die Notebook ook niet teveel. Was vorig jaar 99% afdekschermen. Maar als je Ted's manier van rapporteren wel kan waarderen dan zijn ze wel leuk om te volgen ![]() | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 07:55 |
Niet live te zien, wel live te volgen via autosport.com en gpupdate. Vind autosport.com wel een stukje vermakelijker. En dat is nu al live te volgen, maar volgens mij beginnen ze om 09.00 met hun eerste rondjes. ![]() | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 07:58 |
Eerste glimp van de nieuwe Manor. ![]() https://twitter.com/F1icom/status/701661336217001984?s=09 | |
HerrFritz | maandag 22 februari 2016 @ 08:11 |
Nieuwe Red Bull http://www.redbullracing.com/article/take-charge ![]() ![]() ![]() [ Bericht 32% gewijzigd door HerrFritz op 22-02-2016 08:16:54 (meer plaatjes) ] | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 08:50 |
Word qua neuzen een beetje eentonig zo ![]() Goed, 2014 was ook niet het fraaiste jaar, maar er reden wel meer verschillende interpretaties van de regels rond dan nu, met voor mij quilty pleasure... ![]() | |
WheeledWarrior | maandag 22 februari 2016 @ 08:51 |
De Red Bull en de Ferrari bevallen me prima ![]() | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 08:55 |
Mwa, Williams heeft voor het 2e jaar op rij ook een strakke auto, ook snel, maar verliezen het verder op alle andere fronten ![]() | |
Tarado | maandag 22 februari 2016 @ 08:56 |
snel is relatief in deze ![]() | |
WheeledWarrior | maandag 22 februari 2016 @ 08:56 |
Maar Mercedes had al een grote voorsprong, zou me echt verbazen als ze die hebben weggegeven. Zal vooral aan Ferrari liggen. Van Williams verwacht ik niet meer dan in 2014 en 2015. | |
nils7 | maandag 22 februari 2016 @ 09:03 |
![]() | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 09:03 |
Ik hoop dat McLaren-Honda een beetje kan verrassen, toch zonde om zo'n team achteraan te zien bungelen. *We zijn onderweg! ![]() | |
Tarado | maandag 22 februari 2016 @ 09:06 |
![]() | |
nils7 | maandag 22 februari 2016 @ 09:08 |
Niet heel veel anders ![]() | |
Coelho | maandag 22 februari 2016 @ 09:10 |
Is er vandaag ergens iets live te volgen? | |
Rossdale | maandag 22 februari 2016 @ 09:12 |
Ik ben blij dat ze hun model van de neus aangehouden hebben ![]() | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 09:16 |
Indd ![]() | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 09:18 |
Lijkt wel behoorlijk smallere achterkant te hebben. ![]() En duidelijk aanwezige S duct. Zat die wel of niet op de wagen van 2015? | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 09:20 |
De langere wielbasis is in iedergeval wel goed zichtbaar.. 6cm langer ofzoiets, toch? | |
nils7 | maandag 22 februari 2016 @ 09:23 |
Ben benieuwd naar de Manor... of die zoveel op de Merc '15 lijkt (die neus in ieder geval niet echt). | |
sasquatsch | maandag 22 februari 2016 @ 09:26 |
Live commentaar. http://www.gpupdate.net/n(...)ya-22-februari-2016/ http://www.skysports.com/f1/live-blog http://beta.autosport.com(...)barcelona-test-day-1 | |
sasquatsch | maandag 22 februari 2016 @ 09:28 |
Waarom zou die op de Mercedes lijken? Denk niet dat Mercedes de data van de wagen deelt met een ander team. Ik verwacht dat de Manor lijkt op de wagen die ze in 2015 in wilden zetten, maar niet gedaan hebben vanwege geld gebrek. Denk dat dit jaar dit een doorontwikkeling is van die wagen. | |
nils7 | maandag 22 februari 2016 @ 09:28 |
Wat is die Sauber anders ![]() ![]() | |
JimmyManna | maandag 22 februari 2016 @ 09:29 |
De neus van McLaren is eerbetoon aan Prost. Zelf vind ik dat wel sjiek. Want wie is nou Prost en wie is nou de MP4-31? ![]() ![]() | |
sasquatsch | maandag 22 februari 2016 @ 09:30 |
De nieuwe Renault.![]() | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 09:31 |
![]() ![]() | |
Coelho | maandag 22 februari 2016 @ 09:33 |
Weinig variaties in livery. Veel donkere kleuren met hooguit een steunkleur. Als je het nu toch aan zou durven om een knalgele auto af te leveren (jordan snake livery), dan val je op elke helicoptercam op. | |
WheeledWarrior | maandag 22 februari 2016 @ 09:34 |
Die moeten weer even snel punten pakken in de eerste races, zodra de andere teams zaakjes op orde hebben bungelen ze weer in de achterhoede. Wel blij trouwens dat ze hun kleurenschema hebben behouden. Tenminste nog een beetje variatie op de grid. | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 09:35 |
Al is dat de MP4-30. ![]() | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 09:35 |
Nieuwe RB in actie.. Godknorre wat een goeie livery is dit zeg ! ![]() http://twitter.com/redbul(...)784070422528/photo/1 ![]() | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 09:36 |
Daarom, Haas is een faalhaas ![]() | |
JimmyManna | maandag 22 februari 2016 @ 09:36 |
sst... (ik kon geen betere neusfoto vinden zo snel ![]() | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 09:37 |
De livery of de wagen? Dit is nog de C34 toch? | |
JimmyManna | maandag 22 februari 2016 @ 09:38 |
Vind ik dus ook! Die kleur rood van die letters is ook echt vet. Springt er onwijs uit. | |
nils7 | maandag 22 februari 2016 @ 09:39 |
Foto is van vandaag (Sauber FB). Ze hadden al wel enkele dagen die van de achterkant. Geen idee of het de oude is, zo ziet ie er wel uit haha | |
sasquatsch | maandag 22 februari 2016 @ 09:41 |
Dat zijn de Haas kleuren van hun machines. Logisch dat ze die kleuren nemen. Ik hoop dat de Renault met een gele livery komt in plaats van de huidige testlivery. En de Manor lijkt er kleuriger uit te gaan zien. | |
WheeledWarrior | maandag 22 februari 2016 @ 09:44 |
De Renault met meer geel en de Manor hopelijk zonder zwart/grijs en we zijn al een heel eind inderdaad. | |
nils7 | maandag 22 februari 2016 @ 09:44 |
Luxemburg zou trots op ze zijn Heb een foto voorbij zien komen op m'n Facebook maar weet niet meer waar (heb al gezocht). | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 09:45 |
Ik weet het, maar Haas had een voorspelling gedaan dat het aannemelijk was dat ze in geel gingen rijden, net zoals iemand al eerder zei, met een gele kar val je wel op bij de helicoptercamera. En daar baal ik dus van. Manor word volgens mij Oranje boven ( ![]() ![]() https://twitter.com/InsideErick/status/701666562231500800?s=09 https://twitter.com/simply_formula/status/701663927474724864?s=09 | |
nils7 | maandag 22 februari 2016 @ 09:53 |
AH de Merc van '14 lijkt ie grotendeels op. | |
sasquatsch | maandag 22 februari 2016 @ 09:57 |
AH de Merc van '14 lijkt ie grotendeels op. [/quote] Dit was het 2015 windtunnelmodel van de Manor, dat nooit geracet heeft. ![]() | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 10:00 |
Ik zie er eerder de Ferrari van 2015 in nu ![]() | |
nils7 | maandag 22 februari 2016 @ 10:07 |
Heeft er ergens weg van![]() ![]() | |
JimmyManna | maandag 22 februari 2016 @ 10:10 |
AH de Merc van '14 lijkt ie grotendeels op. [/quote] Dit was het 2015 windtunnelmodel van de Manor, dat nooit geracet heeft. [ afbeelding ] [/quote] Optimistisch, die 1 erop. | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 10:10 |
Wehrlein kan zo elk moment de baan op komen : https://twitter.com/InsideErick/status/701693773172977664?s=09 Niet at ik die taal versta, maar ik kom het woordje trek tegen, wat mij een verbastering van track lijkt te zijn ![]() | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 10:17 |
Ah, die Indiaan heeft zijn info van Autosport.com ![]() | |
Coelho | maandag 22 februari 2016 @ 10:23 |
Op de site van gpupdate staat aan de rechterkant een testkalender. Daar staat dat er op 25+26 januari een test was op Paul Ricard. Was dat de Pirelli compound test? | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 10:24 |
Wet tyre test volgens mij. ![]() | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 10:24 |
![]() ![]() De nieuwe Manor. ![]() KLEUR! *Achterkant oogt erg log, lange neus. | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 10:26 |
Ziet er goed uit ![]() | |
WheeledWarrior | maandag 22 februari 2016 @ 10:27 |
Nice de Manor ![]() | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 10:27 |
Mwah, tegenwoordig ga je bijna denken dat 'niet-zwart' al gauw een gp2/F3 livery is. ![]() | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 10:29 |
Mwah, eerder bij livery ontwerpen die gemaakt lijken te zijn in MS Paint. Dit is een ontwerp waar wat beweging in zit en dat is al snel goed (tenzij de kleuren vloeken). Nog een foto: ![]() Edit, als Wehrlein en Harrietanto slim zijn.. Met deze neus kunnen ze onderlangs inhalen ![]() | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 10:30 |
Eens! ![]() Awesome: ![]() De Renault gaat meer geel krijgen, yay! | |
opreis | maandag 22 februari 2016 @ 10:38 |
Tering, die neus van Manor steekt lekker uit tussen al die anderen | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 10:39 |
Palmer nu snelste met de Renault, een 1.33.nog iets. Die Renault wil dus wel gaan, betere start dan vorig jaar | |
Rossdale | maandag 22 februari 2016 @ 10:41 |
Mooie livery hoor van Manor ![]() ![]() | |
de_boswachter | maandag 22 februari 2016 @ 10:42 |
Waar is Will Stevens gebleven ? Ontwerp van de Haas F1 viel me erg tegen trouwens ![]() | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 10:44 |
Eruit gekickt ten faveure van de pegels die Haryanto met zich meebrengt. ![]() | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 10:49 |
Actie shot van de Manor.. ![]() Hier kan ik wel aan wennen. ![]() ![]() McLaren en Sauber de lelijkste eendjes van de klas (wat liveries betreft, maar ook qua vorm doen ze goed mee om die prijzen.). | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 10:50 |
Al is over de C36 nog niks bekend. ![]() | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 10:51 |
Heb je gelijk in, maar met de ontwikkelingsbudgetten van Sauber.. Ik denk dat de directie kamer van Monisha een nieuw likje verf krijgt en een nieuwe wunderbaum voor elke vrachtwagen chauffeur = ik verwacht er niet veel van. | |
sasquatsch | maandag 22 februari 2016 @ 10:52 |
Geluid van de Mercedes motor tijdens de test.
![]() | |
opreis | maandag 22 februari 2016 @ 10:53 |
Volgens mij hoe korter de neus hoe beter, ze lijken een minimaal 20cm langere neus te habben dan alle anderen.... | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 10:53 |
Via Autosport.com deze link gevonden (niet zo heel moeilijk), meer foto's dan geklets ; http://beta.autosport.com/gallery/index.php/id/3390 | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 10:55 |
Is dat zo? De Ferrari had vorig jaar ook een erg lange neus en ik denk ergens dat dit een soort afscheidscadeautje is van Ferrari aan Manor.. lijkt er verdomt veel op. En zo langzaam was die niet ![]() | |
opreis | maandag 22 februari 2016 @ 10:55 |
TR 10 seconde sneller dan de RB ![]() | |
opreis | maandag 22 februari 2016 @ 10:56 |
Waarom denk je dat ze nu met een korte neus rijden dan bij Ferrari? ![]() | |
Sunri5e | maandag 22 februari 2016 @ 10:56 |
10 seconden sneller? | |
sasquatsch | maandag 22 februari 2016 @ 10:59 |
Een kortere neus is inderdaad beter (voor de luchttoevoer onder de auto), maar lastiger om door de crashtest te krijgen. Dus beginnen ze met een langere neus en zullen misschien later met een kortere neus komen, zoals de afgelopen jaren meerdere teams deden. | |
opreis | maandag 22 februari 2016 @ 10:59 |
1 Vettel Ferrari 1m26.187s 2 Hamilton Mercedes 1m27.012s 3 Sainz Toro Rosso 1m27.924s 4 Palmer Renault 1m33.389s 5 Bottas Williams 1m35.719s 6 Ricciardo Red Bull 1m37.610s De verschillen blijven zo natuurlijk, lijkt me duidelijk | |
sasquatsch | maandag 22 februari 2016 @ 10:59 |
Sainz 1'27'', Ricciardo 1'37'' ![]() | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 11:00 |
Omdat Ferrari meer budget heeft voor ontwikkeling, Manor moet het met wat minder pegels doen, maar als zij een geteste neus hebben die verdomd veel lijkt op de Ferrari neus van vorig jaar..dan hebben ze al aero-data waar ze verder mee kunnen. En zo langzaam was die Ferrari vorig jaar niet, als die Manor nu met data van vorig jaar een goed aero pakket hebben met Mercedes torretje van dit jaar.. Zitten ze daar op rozen ! Niet zo snel nee, maar ik geloof geen gat meer van 7 seconden langzamer dan de kop van het veld. | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 11:01 |
![]() | |
opreis | maandag 22 februari 2016 @ 11:01 |
Ik denk ook niet dat ze zo slecht als vorig jaar gaan zijn, maar ik denk dat ze wel standaard achteraan te vinden zullen zijn, waarschijnlijk met de Saubers. | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 11:01 |
Natuurlijk, het is maar testen.. maar dit is het eerste tikje van Ferrari op de neus van Mercedes :
| |
opreis | maandag 22 februari 2016 @ 11:03 |
Vorig jaar reden ze 1,22 of 1,23 geloof ik, dus ze gaan beiden nog wel wat sneller verwacht ik. Al weet ik niet of ze toen ook een half natte baan hadden | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 11:03 |
Al was dat niet tijdens de eerste pre-season test toch? Nu zullen het nog vooral system checks e.d. zijn | |
heywoodu | maandag 22 februari 2016 @ 11:07 |
Hoe zit het met die Red Bull? Ik lees overal over "de nieuwe RB", maar die is afgelopen week toch al gepresenteerd en is vandaag toch niet nieuw meer? | |
opreis | maandag 22 februari 2016 @ 11:07 |
Weinig van Mclaren vooralsnog, zou voor de rust wel fijn zijn als ze nu wel flink wat laps kunnen maken ![]() | |
opreis | maandag 22 februari 2016 @ 11:07 |
Was de livery van dit jaar op een oudere auto. Vandaag zien we voor het eerst de 2016 wagen | |
heywoodu | maandag 22 februari 2016 @ 11:07 |
Bedankt ![]() Altijd lastig om het overzicht te houden over welke auto's nou nieuw zijn en welke niet ![]() | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 11:09 |
Iemand enig idee waarom Ferrari als enige rijdt zonder gemarkeerde banden?![]() | |
nils7 | maandag 22 februari 2016 @ 11:11 |
Om niet te laten zien waarmee ze een snelle tijd zetten....? Al maakt het deze dagen toch niet uit, zolang ze niet stil vallen zal het voor sommige teams al een wonder zijn. | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 11:12 |
Misschien zijn dit de nieuwe banden van Pirelli ? ![]() Edit: Ik vind de wangen ook enorm glimmen tov de normale banden ? | |
opreis | maandag 22 februari 2016 @ 11:13 |
er wordt gepraat over medium banden, maar waaraan ze dat kunnen zien geen idee | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 11:13 |
Oh.. niet goed opgelet.. Mercedes rijdt er ook mee.. eerder dit topic geplaatst : ![]() | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 11:14 |
Dit is de 2014 auto van Mercedes. ![]() | |
nils7 | maandag 22 februari 2016 @ 11:14 |
Das een foto van 2014 maar goed blijkbaar deden ze het toen al hahaha | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 11:15 |
Hahha.. lekker wakker hier. Button nu op de baan op mediums... | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 11:15 |
Google leert mij dat het speciale winterbanden van Pirelli zijn. | |
heywoodu | maandag 22 februari 2016 @ 11:18 |
Zijn dat de nieuwe antennes voor betere ontvangst ofzo? | |
opreis | maandag 22 februari 2016 @ 11:18 |
De neus van Button heeft een dikke puist | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 11:19 |
Nee, promo-activiteit voor Heras hekwerken.. | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 11:19 |
Nee, soort van magnetisch veld wat dient ter bescherming van het hoofd ipv die lelijke halo. ![]() | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 11:19 |
McLaren gaat overigens door waar het gebleven is:
| |
nils7 | maandag 22 februari 2016 @ 11:20 |
In Brackley hadden ze deze Air intake nog liggen | |
heywoodu | maandag 22 februari 2016 @ 11:20 |
![]() Snap er nog steeds niks van wat het is ![]() | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 11:21 |
Het zijn sensoren mbt airflow etc. ![]() | |
heywoodu | maandag 22 februari 2016 @ 11:26 |
![]() | |
Spooky4u | maandag 22 februari 2016 @ 11:26 |
De vraag waarom Ferrari met de merkloze banden rijdt vind ik boeiender | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 11:28 |
Dat schijnt een speciale Winter compound te zijn van Pirelli. Aangepaste harde compound om ook bij lage temperaturen nog fatsoenlijk te functioneren. | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 11:29 |
https://www.periscope.tv/w/1OyKAzNazOgGb <-- we hebben beeld! | |
JimmyManna | maandag 22 februari 2016 @ 11:29 |
aerodynamica. Met de sensoren in dat kreng weten ze precies alle luchtstromingen. edit: was al gezegd.. | |
Beach | maandag 22 februari 2016 @ 11:30 |
wat een waanzinnig slechte tijden ik mag hopen dat ze vanmiddag wat meer potentieel laten zien | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 11:30 |
Vorig jaar snelste tijd eerste testdag: 1.25.011 door Maldonado, zitten ze nu na 2,5u maar 0,4 seconden boven. Valt flink mee. ![]() Bovendien, Poletijd: 1.24.681. | |
JimmyManna | maandag 22 februari 2016 @ 11:31 |
terwijl ze normaal toch altijd toptijden laten noteren tijdens de allereerste rondjes van de allereerste test. | |
sasquatsch | maandag 22 februari 2016 @ 11:32 |
Was tijdens de tweede test op Barcelona. De eerste test reden ze max 1.24 Dag 1 Pastor Maldonado Lotus 1m25.011s Dag 2 Daniel Ricciardo Red Bull 1m24.574s Dag 3 Pastor Maldonado Lotus 1:24.348 Dag 4 Romain Grosjean Lotus 1:24.067 | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 11:32 |
Auto's klinken wel een klap beter dan vorig jaar.. ![]() | |
Beach | maandag 22 februari 2016 @ 11:32 |
Here's a quick update of the times: 1) Hamilton 1m25.409s 2) Vettel +0.778s 3) Bottas +1.354s 4) Sainz +2.515s 5) Ericsson +3.015s 6) Button +3.325s 7) Grosjean +3.901s 8) Palmer +7.980s 9) Ricciardo +12.201s | |
opreis | maandag 22 februari 2016 @ 11:34 |
Mercedes behalve snelste tijd ook nog eens veruit de meeste laps geloof ik | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 11:38 |
De Honda klinkt wat schor. | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 11:38 |
McLaren kwam net voorbi.. Wat een bak herrie ![]() ![]() | |
Nattekat | maandag 22 februari 2016 @ 11:38 |
Lijkt wel de rangorde van vorig jaar ![]() | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 11:39 |
Ik denk dat Monisha en Horner het niet met je eens zijn. ![]() | |
Meike26 | maandag 22 februari 2016 @ 11:45 |
Zelfs Ben Anderson weet het niet ![]()
| |
opreis | maandag 22 februari 2016 @ 11:54 |
RB leek goed te beginnen, maar daarna hebben we niks meer van ze gezien...zouden ze die renault nog steeds vervloeken? | |
Peterselieman | maandag 22 februari 2016 @ 11:56 |
Het is nog maar de eerste testochtend. Ik zou er nog niet te veel waarde aan hechten dat ze niet veel gereden hebben | |
opreis | maandag 22 februari 2016 @ 11:57 |
Wat heb je aan een testochtend als je niet rijdt? | |
Nattekat | maandag 22 februari 2016 @ 11:58 |
Zullen we vanmiddag maar hier: SPT / [F1 Algemeen] 2016 Formula 1 GP's #147 Nog even geduld aub verder gaan? Dat blijft nog altijd het live-topic ![]() En het is wat handiger als het niet over twee topics verdeeld is. | |
Doevelaer | maandag 22 februari 2016 @ 11:58 |
Button nu al 2x zoveel rondes als vorig jaar na afloop van de eerste dag! ![]() | |
Peterselieman | maandag 22 februari 2016 @ 12:01 |
na het installatierondje alle systemen checken en de eerste problemen verhelpen | |
bedachtzaam | maandag 22 februari 2016 @ 12:02 |
Beter gelijk doen, wellicht is het goed om de titel even aan te passen zodat duidelijk is dat de test in het live-topic gevolgd wordt ![]() | |
lobotm | maandag 22 februari 2016 @ 12:16 |
Bedankt voor de link .. in elk geval een idee voor 2016 sounds | |
Kleffe_Dop | maandag 22 februari 2016 @ 14:57 |
Dit dus, shakedown en analyseren, iedereen in zo'n team is al blij als die eerste testdag zonder noemenswaardige problemen verloopt. De echte runs komen nog wel. En zelfs dan... wintertests zijn bijna altijd misleidend. Je hebt altijd een paar teams die sandbaggen en een paar die nog snel even een run doen met super softs en een nagenoeg lege benzinetank om beter voor de dag te komen. | |
nils7 | dinsdag 23 februari 2016 @ 08:38 |
![]() | |
JimmyManna | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:25 |
Zolang Max voor een Red Bull-team rijdt zal hij een lelijke helm hebben. Dat hebben veel Red Bullers door de jaren heen gehad, met dat schreeuwende stierenlogo. | |
Rossdale | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:28 |
Hopelijk volgend jaar Ferrari ![]() Sponsor Exact heeft ook rood ![]() ![]() | |
WheeledWarrior | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:36 |
Max on track! | |
motorbloempje | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:38 |
![]() ![]() | |
nils7 | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:40 |
![]() Nog een betere foto van zijn nieuwe helm design. | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:42 |
Je moet dan ook niet kijken naar de snelste rondetijd. Aantal gereden ronden is veel belangrijker. | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:45 |
Beetje verwarrend dat dat topic de tag "F1 algemeen" heeft, ipv "F1 livetopic" oid | |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2016 @ 09:49 |
We zouden toch in het andere topic verder gaan? | |
Adrie072 | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:53 |
Wat was eigenlijk de functie, van die man bij Mclaren, die is ontslagen? | |
sasquatsch | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:11 |
Baas van de afdeling die de Honda F1 motor maakt. | |
sasquatsch | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:31 |
Nieuwe kwalificatiesysteem voor 2016, nieuwe aero regels uitgesteld.
[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 23-02-2016 20:45:33 (Is al voor 2016) ] | |
Nattekat | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:33 |
Dus een snel rondje, en als je denkt dat het genoeg is, ga je naar binnen. Wat is precies het verschil met nu, los van Q3? | |
franklop | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:35 |
Dat als je op verkeerde moment onder de streep staat je je niet kan verbeteren... Vind het een waardeloze oplossing voor een 'probleem' dat er niet is. | |
sasquatsch | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:36 |
Dat er na 5 minuten in elke sessie om de 1,5 minuten een coureur afvalt. En dan nog iets met straftijden. | |
Weltschmerz | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:37 |
Ah, ze proberen het afgelopen seizoen weer eens spannender te maken. | |
franklop | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:38 |
Die tijden snap ik dan echt weer niks van, dus je krijgt tijd erbij, maar waarbij precies? Je kwalificatietijd? En dus kan je dan je pole, 6e of 10e plaats kwijtraken? | |
Kleffe_Dop | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:41 |
![]() Damn... ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:42 |
Zoiets. De nummer 1 in het kampioenschap krijgt 4s bij zijn snelste tijd opgeteld en de nummer 2 iets minder etc, tot de nummer laatst die geen tijd erbij krijgt en op basis van die gecorrigeerde tijden wordt de startopstelling bepaald. | |
franklop | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:43 |
Nog een manier gevonden om het allemaal minder begrijpbaar te maken! Leuk! Laat ze zich aub op de auto's/motoren richten en verder alles lekker zo laten. Is toch prima zo hoe het nu is? Zijn genoeg spannende kwalificaties geweest. | |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:44 |
slecht plan. Dan straf je teams die beter hun best doen dan de rest | |
sasquatsch | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:48 |
Ik heb geen probleem met de motoren, zeker niet nu er weer vrij ontwikkeld mag worden. Wat de auto's betreft mag er wel wat veranderen, zodat er meer ingehaald kan worden zonder het gebruik van gimmicks als DRS en snel slijtende banden. | |
franklop | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:50 |
Ja precies, motoren ook wel ok inderdaad met de ontwikkeling, maar waarom weer proberen iets spannender te maken terwijl dat niet nodig is? Q1 en Q2 waren vaak al spannend en denk dat het door de stappen die Manor/Haas gemaakt hebben alleen maar spannender wordt.. | |
sasquatsch | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:54 |
Auto's in 2017 3 seconde per ronde sneller
| |
Fir3fly | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:27 |
Nou geweldig hoor ![]() Over dat belachelijke kwalificatiesysteem zullen we het maar helemaal niet hebben. | |
nils7 | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:31 |
Even een vraagje over dat nieuwe kwalificatie systeem. Moet je telkens een nieuwe snelle ronde zetten als er iemand afvalt of als je meteen P1 hebt na 3 minuten al bijvoorbeeld blijft die tijd dan gewoon lekker staan (per Q1, Q2 etc. natuurlijk). | |
JimmyManna | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:46 |
Altijd dat gedoe om snelheid... 3 sec sneller maakt voor de amusementswaarde echt geen donder uit. En 8 sec ook niet. Niemand ziet het verschil, alleen de stopwatch. Snelheid verhogen is leuk voor de statistieken voor de rest dient het geen enkel doel. | |
sasquatsch | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:56 |
Eerder vermindert het de amusementswaarde doordat door meer downforce (op de verkeerde manier) het moeilijker wordt om in te halen. Laten ze zich maar focussen om het inhalen makkelijker te maken zonder al die gimmicks als snel slijtende banden en DRS. | |
aesop | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:00 |
Ik snap niet helemaal hoe de discussie dan gevoerd wordt. Hebben ze een pakket maatregelen op de agenda staan waar per onderdeel bij staat hoeveel tijdwinst dat theoretisch oplevert? | |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:03 |
Het lijkt er wel op ja. Het moet sneller, maar het mag niet te veel kosten. Daarnaast heeft ieder team zijn/haar eigen belangen, waardoor het halfbakken besluiten worden | |
nils7 | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:06 |
Net Europa ![]() | |
wimderon | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:41 |
Kwalificatiesysteem ![]() Geeft ook alleen maar voordelen aan de absolute topteams. Die zetten een rondje en gaan naar binnen. Alles wat daar achter zit kan lekker banden op gaan roken om er niet buiten te vallen met als resultaat een nadeel in Q3 én de race. Maar misschien vergeet ik dan weer wat maffe penaltytijden in ogenschouw te nemen. En als het spannend wordt in het contructeurskampioenschap gooi je er de laatste races een nieuwe coureur in, die dan lekker van voren kan starten itt de concurrentie. Of zoals Brundle het zegt:
| |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:02 |
Het is waar ik ook voor vrees ja, maar ik vermoed dat er meer teams zijn die hun banden niet helemaal op willen roken en dan maar genoegen nemen met een iets lagere kwalificatiepositie. Dit kan in de race dan weer ietsje voordeel opleveren vanwege betere banden. | |
aesop | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:06 |
Volgens mij is het idee dat je buiten móet blijven. | |
JimmyManna | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:08 |
Volgens mij gaan ze Q3 in ieder geval rijden met ultrasofts die in de race niet gebruikt worden. Dus dat zal allemaal wel meevallen toch? | |
sasquatsch | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:14 |
Één setje, toch? Dus 1 ronde en daarna naar binnen, terwijl de rest moet proberen op hardere banden aan die tijden te komen. | |
WheeledWarrior | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:15 |
Goed plan hoor deze quali ![]() | |
JimmyManna | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:21 |
Nu wel, maar als ze die regels voor Q gaan aanpassen, kunnen ze daar ook meer rondjes op laten rijden zodat banden sparen weinig zin heeft. | |
wimderon | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:54 |
Nou dan rij je als snel team één snel rondje tussen de rest van de rondjes die je kunt besteden aan het bezichtigen van de mooie natuurtaferelen naast de baan in. | |
twiFight | woensdag 24 februari 2016 @ 00:20 |
Ik mis in het hele Q verhaal even voor welk probleem dit een oplossing is. Improve the show. Ik vond de Q show anders wel prima, met vaak strijd tot de laatste seconde. Ik voorspel overigens (figuurlijke) oorlog wanneer een coureur af valt omdat iemand in de weg rijdt. Plus pitboxen vol gefrustreerde engineers bij een gele vlag, kaalgetrokken hoofden bij wisselende omstandigheden zoals regen of temperatuurswisselingen. | |
sasquatsch | woensdag 24 februari 2016 @ 00:30 |
Ziedaar een verbeterde show. ![]() | |
Geralt | woensdag 24 februari 2016 @ 05:51 |
![]() | |
Meike26 | woensdag 24 februari 2016 @ 07:39 |
Echt.. wat een klojo's zijn het toch ook.. Doe dan een onderzoek naar de kwalificatie alleen onder het publiek, volgens mij is hier echt bijna niemand blij mee (behalve de Fia zelf natuurlijk). ![]() | |
Rossdale | woensdag 24 februari 2016 @ 08:36 |
Dan krijg je weer dat mensen last van "verkeer" hebben wat de kwalificatie verpest. Lijkt me niet dus | |
nils7 | woensdag 24 februari 2016 @ 08:41 |
Nog steeds heb ik de vraag. Moet je elke 2 minuten een nieuwe tijd dan zetten of zet je aan het begin van Q2 bijvoorbeeld een snelle tijd en ga je kijken of mensen daar onder komen? Want als dat zo is, wat is er dan echt anders aan, behalve dan dat het elke anderhalve minuutje iemand afvalt dus minder druk wordt. | |
Rossdale | woensdag 24 februari 2016 @ 08:46 |
Het enige verschil is dat de quali nu pas spannend wordt in de laatste minuut als iedereen nog een snelle tijd neerzet. Nu zal die "spanning" een aantal keer binnen een quali-sessie zijn, omdat er telkens iemand afvalt na 1,5 minuut. In ieder geval dat zou het idee moeten zijn | |
Mexicanobakker | woensdag 24 februari 2016 @ 08:47 |
Hopelijk wordt dit een 2005je | |
franklop | woensdag 24 februari 2016 @ 08:48 |
nee als je denkt dat je tijd snel genoeg is dan hoef je geen tijd meer neer te zetten. Ik blijf het echt een waardeloos idee vinden en een oplossing voor probleem dat er niet is. | |
nils7 | woensdag 24 februari 2016 @ 08:49 |
Dan lost het alleen de drukte op omdat er elke anderhalve minuut iemand af valt. Het is alleen toffer bij een opdrogende baan. Maar als iedereen binnen 5 minuten een tijd heeft gezet dan verwacht ik weinig grote sprongen (mits op dezelfde banden). | |
franklop | woensdag 24 februari 2016 @ 08:52 |
'drukte ' is toch juist mooi? En als je nu bijv op spa bent en je komt op de laatste plek terecht en je begint met aan je rondje; dan ben je dus te laat.. | |
nils7 | woensdag 24 februari 2016 @ 08:53 |
Je mag de ronde wel afmaken. Nu ik dit schrijf bedenk ik me die arme Olav die dat allemaal moet gaan bij houden... | |
franklop | woensdag 24 februari 2016 @ 08:55 |
euh dat maakt het dan nog minder overzichtelijk ![]() Laten we hopen dat dat het nog tegengehouden wordt ![]() | |
KaheemSaid | woensdag 24 februari 2016 @ 09:23 |
Ik vond het huidige kwalificatie systeem al super, zat steeds op het puntje van mijn stoel. Ben wel benieuwd wat dit gaat brengen. | |
VacaLoca | woensdag 24 februari 2016 @ 09:45 |
Ik zie er plots wat van vrouwelijk genitalia in ![]() ![]() ![]() | |
Lokale_Notabele | woensdag 24 februari 2016 @ 14:28 |
De Formule 1 wordt bestuurt door idioten. Nu moet de kwalificatie opeens 'spannender' gemaakt worden. De kwalificatie is gewoon een tool wat je nodig hebt om een startopstelling te bepalen. Daar moet je helemaal geen show van willen maken. Het probleem van de huidige F1 ligt bij de technische reglementen. De coureurs kunnen/mogen tijdens een race lang niet altijd pushen omdat er allerlei systemen gemanaged moeten worden. Dit alles omdat een stel idioten besloten heeft dat de F1 om brandstofefficiëntie etc zou moeten draaien i.p.v. om performance. Dus nu hebben we 22 F1 auto's die iets zuiniger zijn dan vroeger maar tegelijkertijd wordt de kalender alleen maar langer en nemen de teams steeds meer vrachtwagens mee. Wat denk je wat dat voor belasting op het milieu geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? Al die gigantische motorhomes en races in uithoeken als Singapore en Maleisië. Het is totaal niet relevant hoeveel uitstoot een F1 auto heeft of hoeveel brandstof ze verbruiken. Autofabrikanten denken dat dit de F1 marketingtechnisch interessanter maakt maar de gemiddelde kijker heeft geen flauw benul van het verbruik of uitstoot van een F1 auto. Ze merken alleen dat ze veel minder geluid maken en dat ze 75% van de tijd als ouwe wijven rondrijden omdat er allerlei systemen gemanaged moeten worden en brandstof gespaard. De Formule 1 moet puur om performance draaien en verder niks. Geen DRS en geen show willen maken van de kwalificatie. Het is mij echt een raadsel waarom mensen zoals Ecclestone dit zelf niet kunnen bedenken en waarom we nu met deze slaapverwekkende technische reglementen opgescheept zitten. Iedere jan doedel had van tevoren kunnen bedenken dat dit negatieve gevolgen voor de sport zou hebben. Het zal mij benieuwen met wat voor wijzigingen ze voor 2017 op de proppen komen maar deze verandering van de kwalificatie opzet belooft weinig goeds. De heren hebben geen flauw benul. Ik las van de week nog dat Ecclestone het wel een goed idee zou vinden als degene die pole position haalt op P10 zou moet starten. Dan ben je toch een complete idioot als je dat vind? Zulke kunstgrepen zijn misschien leuk om de Renault Clio Cup wat op te schudden maar toch niet voor de Formule 1? En dat is dan de man die aan het roer van de F1 staat. Compleet de weg kwijt deze sport. | |
Sinister-D- | woensdag 24 februari 2016 @ 14:56 |
1) Pfff, leer 't eens: Eccelstone bepaald de regels helemaal niet, en heeft daar nauwelijks invloed op want anders was al wel het een en ander gewijzigd. En ja, de man zegt soms domme dingen, maar dat is meer om te "shockeren" en de aandacht die het genereert. 2) die hybride wagens zijn er niet om zogezegd milieu bewust te willen zijn. Die zijn er om de fabrikanten te dwingen om met innovatievere motor oplossingen te bedenken. Oplossingen die ook van nut kunnen zijn in de personen wagens, net zoals ABS en stuurbekrachtiging ook ooit via de F1 zijn gekomen. Of dit soort dingen wel via F1 moet gaan is een andere zaak, imo hoort dat meer in het WEC/endurance thuis... | |
Lokale_Notabele | woensdag 24 februari 2016 @ 15:03 |
Ik weet ook wel dat Ecclestone de regels niet in zijn eentje bepaald maar een commissie waar ook de teams in vertegenwoordigd zijn. Deze hybride formule is geïntroduceerd omdat merken als Mercedes en Renault van mening waren dat de techniek die in de F1 gebruikt wordt relevant zou moeten zijn voor hun straatauto's. Anders konden ze hun investeringen in de sport zogenaamd niet verantwoorden. Nou tel uit je winst. Dit is waarom de teams/ autofabrikanten niet betrokken zouden moeten worden bij het opstellen van de regels. De F1 zou geleid moeten worden als een dictatuur maar dan niet met de idioot Ecclestone aan het roer. | |
sasquatsch | woensdag 24 februari 2016 @ 15:09 |
Vroeger bepaalde de FIA de regels. Alleen hebben ze die monopolie verkocht voor een deel van de opbrengst, waardoor de F1 Strategy Group is ontstaan en alles dus vooral een compromis is geworden. Dus eigenlijk moeten ze die monopolie weer terug pakken al vraag ik me af of Jean Todt wel een goede dictator is. Hij doet alles om de lieve vrede te bewaren in plaats van met een visie te komen. En de hybride formule is ontstaan om nieuwe fabrikanten aan te trekken (met name Audi, die ook aan het opstellen van de regels heeft meegewerkt, maar vervolgens besloot om toch maar niet in te stappen). Honda is er door terug gekomen en zonder die nieuwe regels zou alleen Ferrari nog als motorenleverancier in de F1 zitten. | |
Fir3fly | woensdag 24 februari 2016 @ 15:10 |
Dat is onzin, de hybrides zijn er alleen omdat de frabrikanten daarmee kunnen schermen in advertentiemateriaal. F1 heeft niets meer met innovatie te maken, het is pure marketing. Mercedes is alleen maar in F1 omdat het meer auto's verkoopt en om geen enkele andere reden. Voor Ferrari en Renault geldt hetzelfde. | |
nils7 | woensdag 24 februari 2016 @ 15:15 |
Ze zullen ook wel snappen dat als de show minder wordt hun plan minder effect heeft. Alleen zitten de vergaderkamers dan vol met stekker-trekkers die ze maar al te graag eruit halen. | |
Fir3fly | woensdag 24 februari 2016 @ 15:15 |
Dat zeg je wel vaker maar ik kan alleen maar vinden dat ze uitgenodigd zijn om mee te werken maar die uitnodiging afgeslagen hebben omdat ze Le Mans interessanter vinden. | |
Fir3fly | woensdag 24 februari 2016 @ 15:16 |
Dat klopt. Vandaar al dit gezeik. De regels zoals opgesteld voor 2014 zijn een complete farce gebleken. Maar niemand wil dat natuurlijk toegeven en dus blijven we de komende jaren aanmodderen met dit soort halfslachtige gezeur. Misschien dat er in 2020 ofzo weer een nieuw regelboek kan komen. | |
nils7 | woensdag 24 februari 2016 @ 15:24 |
Het nadeel eraan is dat als het verandert en Mercedes niet vooraan mee rijdt/wint dan zie ik ze er nog er voor aan gewoon zo de stekker uit het project te trekken. Dat is het nadeel ipv de puinhoop die ze gemaakt hebben te fixen dat ze gewoon weg lopen. Gebeurt op meerdere vlakken. Ik weet niet hoe Dietrich erin staat maar die roept ook van alles. Ferrari zal wel blijven maar als Honda zo doorgaat zie ik ze ook niet zo 1,2,3 ermee doorgaan. Het is gewoon het WK autoracen dat moeten we niet vergeten. En het is een show: Snelheid, Lawaai en Close racing. Alhoewel enkele teams altijd wel gedomineerd hebben. Ipv het veld dichterbij elkaar brengen moeten ze kijken hoe krijgen we 2 a 3 teams zo close dat die pas in de laatste 2 races (vooruit dan) het WK kunnen beslissen. Het is voor mij niet interessant dat een Manor op 1,5 seconde van een Mercedes rijdt en dat onthoud ook niemand, leuk voor de Pascal-fans. Als Vettel er soms de ene GP maar 0.5 seconde ervoor staat en de andere GP weer 0,2 erachter. De GP van America vorig jaar was super, heb zelfs de herhaling terug gekeken. Die was spannend, meerderen konden winnen en het was inhalen. Maar ook genoeg die kansloos al waren en zelfs het WK werd er beslist. Laat ze dat eens proberen en is dat met DRS en fuel besparen soit, als het maar een spannende show geeft. | |
Lokale_Notabele | woensdag 24 februari 2016 @ 15:25 |
Dit is inderdaad het punt waar we nu op aanbeland zijn. De huidige formule werkt niet/ spreekt niet tot de verbeelding en dus boet de sport aan prestige en populariteit in. Nu is het dus de taak aan een commissie waar o.a. Mercedes en Renault in vertegenwoordigd zijn om met oplossingen te komen... Renault is net ingestapt met een fabrieksteam. Ik heb er dan ook helemaal geen vertrouwen in dat we in 2017 weer een Formule 1 hebben waar het om de performance draait i.p.v. om de marketing. Ik vind het echt doodzonde. Ben in 2014 op Spa geweest maar net zoals Ecclestone van de week ook zei, de huidige Formule 1 is je geld niet waard. De enige hoop is dat de sport ooit weer als dictatuur geleid wordt met een man met visie aan het roer. | |
sasquatsch | woensdag 24 februari 2016 @ 15:26 |
| |
Fir3fly | woensdag 24 februari 2016 @ 15:30 |
Ja ze hebben dus niets te maken gehad met de 2014-regels. En dus ook niet met de V6, wat jij wel constant suggereert. | |
sasquatsch | woensdag 24 februari 2016 @ 15:32 |
Dat heb ik nog nooit gesuggereerd, alleen dat ze betrokken waren bij het opstellen van de regels. Juist doordat Audi afhaakte zijn ze overgestapt op de V6. | |
Fir3fly | woensdag 24 februari 2016 @ 15:35 |
Precies, die nuance miste nogal in jouw eerdere post. Maar ook als het een viercylinder was geworden waren ze niet ingestapt. Overigens niets mis met een goede vierpot: 2.0L I4 single turbo. De Honda NSX heeft zelfs een hybride er op zitten. Ongeveer 500pk, klinkt prima. | |
sasquatsch | woensdag 24 februari 2016 @ 15:47 |
De (voorlopig) nieuwe regels voor 2017
| |
Lokale_Notabele | woensdag 24 februari 2016 @ 15:57 |
Dit zou niks oplossen. Hebben ze een paar jaar geleden niet juist de vleugels verkleind en het downforce niveau verlaagd om het inhalen te bevorderen? Dat zou het makkelijker moeten maken om dichter achter een andere auto te rijden. Dus nu krijgen de auto's weer meer downforce... En blijkbaar hoeven we ook geen wijziging van de hybride motoren formule te verwachten. Al met al een uitkomst die te verwachten viel van een democratische commissie: Een verwaterd compromis wat de problemen niet oplost. | |
sasquatsch | woensdag 24 februari 2016 @ 15:57 |
En zie waar de steeds veranderende regelgeving toe leidt:
| |
Fir3fly | woensdag 24 februari 2016 @ 15:59 |
En waarom moeten de regels ieder jaar veranderen? Precies, omdat ze vanaf het begin al een complete mislukking zijn. | |
Lokale_Notabele | woensdag 24 februari 2016 @ 16:05 |
De teksten van die VW baas tonen ook wel weer mooi aan hoe autofabrikanten erin staan: De techniek moet relevant zijn voor hun straatauto's en ze willen invloed hebben op de regels. Op zich begrijpelijk, maar de sport is er niet bij gebaat. | |
Fir3fly | woensdag 24 februari 2016 @ 16:07 |
Dat zeggen ze maar dat is onzin. Dat kunnen ze, zoals hij zelf ook zegt, beter doen in WEC. Het gaat puur om marketing. F1 is een marketingmachine. Dat weet deze dude ook, hij krijgt nu gratis publiciteit voor VW alleen maar omdat hij F1 noemt. Dat invloed op de regels klopt wel, dat lijkt me logisch. Mercedes heeft de laatste paar jaar F1 in een ijzeren greep gehouden en dat wil iedereen natuurlijk wel. Technologie in F1 op dit moment heeft niets te maken met straatauto's. | |
sasquatsch | woensdag 24 februari 2016 @ 16:28 |
Vandaar dat Mercedes zegt dat de techniek die ze voor de F1 ontwikkelen ook in hun straatauto's terecht komt. En dat VW zegt dat de huidige moteren wel degelijk relevant zijn en ze bang zijn dat de F1 er van afwijkt.
| |
Fir3fly | woensdag 24 februari 2016 @ 16:30 |
Dat zeggen ze inderdaad, maar je hoeft ze niet op hun woord te geloven. Jij bent slim genoeg om door dat soort marketingspeak te prikken. | |
Geralt | woensdag 24 februari 2016 @ 16:36 |
Bron: motorsport.com Kijk en dat is dan wél weer een goed iets uit de hoge hoed van de heren als je het mij vraagt ![]() Niet alles wat ze doen lijkt populair, maar ik ben zelf in elk geval wel voorstander van een bredere en lagere achtervleugel. Dat ziet er gewoon toffer uit ![]() En dus dat een man of the match gekozen kan worden door fans. Dat zie ik ook zitten. Nu hoop ik alleen dat dat niet achter een abo geduwd wordt zodat alleen betalende fans kunnen stemmen. Maargoed, back in the days had vader Jos zo een beetje de grootste fanclub van alle coureurs die toen reden. Ik verwacht dat als Max dit seizoen ook weer zo sterk rijdt als vorig jaar dat hij ook een hele grote schare fans kan verwachten die het zeker niet zullen laten om op hem te stemmen als hij weer eens een puike inhaalactie buitenom geplaatst heeft. Ik zie in elk geval die prijs alvast een keer of 3 zeker naar Max gaan komend seizoen. Minstens. ![]() | |
Meike26 | woensdag 24 februari 2016 @ 16:40 |
Stiekem ik ook wel ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 24 februari 2016 @ 16:40 |
Leuk hoor, maar wat moet je er mee? Levert het iets op? Zolang er geen punten tegenover staan is het een overbodige prijs. | |
Geralt | woensdag 24 februari 2016 @ 16:41 |
Het levert respect en eeuwige roem op. Alsof dat niet genoeg zou zijn! | |
Rossdale | woensdag 24 februari 2016 @ 16:43 |
Goede PR en dat versterkt de marktwaarde van een rijder. | |
#ANONIEM | woensdag 24 februari 2016 @ 16:43 |
Het zal niks voor de sport doen. Laat ze liever een wk-punt geven voor de pole, of voor de snelste ronde. Dat zal echt invloed hebben. | |
sasquatsch | woensdag 24 februari 2016 @ 16:44 |
Er zijn genoeg F1 websites die al zo'n verkiezing hebben. Deze voegt imho niets toe. | |
Meike26 | woensdag 24 februari 2016 @ 16:44 |
Het levert zeker wel wat op, interactie met publiek, gek genleg werkt die fanboost ook bij de Formula-E, niet zozeer voof de auto's, maar er stemmen steeds meer mensen op hun favoriete coureur dus word er meer gekeken. En het is een extra item wat in vele/alle F1 nabeschouwingen over de aardbol dat Driver of the Day wat aandacht krijgt, wat ik niet meer dan terecht vind ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 24 februari 2016 @ 16:47 |
Kan allemaal wel zo zijn, maar denk je dat een rijder er daadwerkelijk anders door gaat rijden als die prijs geïntroduceerd wordt? ![]() | |
Lokale_Notabele | woensdag 24 februari 2016 @ 16:49 |
Ik wil Kimi zijn reactie wel eens zien als hij die "prijs" in ontvangst mag nemen. | |
Meike26 | woensdag 24 februari 2016 @ 16:49 |
Dat zijn allemaal onofficiele bronnen. Met een officiele Driver of the day genereer je goed nieuws en gesprekstof en ik denk dat het voor zowel team, rijder en sponsor een leuk waardevol moment kan zijn als ze een goede race hebben gereden.Blijk van waardering, leuk toch. | |
Geralt | woensdag 24 februari 2016 @ 16:49 |
Tuurlijk wel. De prijs wordt direct na de race uitgereikt. Ik neem aan integraal in de uitzending. Waarschijnlijk (gokje van mij) voor het officiele podium. Dat is toch mooi dat een coureur die door de fans verkozen is tot beste van de dag extra in het zonnetje gezet wordt op tv? Beker voor in je prijzenkast erbij, beetje zwaaien naar de fans die dan voor je juichen etc. Ik vind het een goed plan. Al die websites lezen die coureurs niet. En daar hebben ze letterlijk niks aan. Hier wel aan. Stukje waardering vanuit zowel de sport als de fans. Dat is toch mooi? Hoe kun je daar nou niets in zien? ![]() | |
Meike26 | woensdag 24 februari 2016 @ 16:51 |
Ik denk wel dat het coureurs kan veranderen ja, meer zelfvertrouwen, meer arrogantie of minder druk op de schouders. | |
Fir3fly | woensdag 24 februari 2016 @ 17:02 |
Het zegt wat mij betreft heel veel als je kijkt naar het soort mensen dat reageert op zoiets onbenulligs als zo'n verkiezing en de rest van de wijzigingen simpelweg niet ziet of negeert. | |
Peterselieman | woensdag 24 februari 2016 @ 17:16 |
De meeste topmensen bij VW waren al niet happig op de Formule 1. Alleen Winterkorn was een zeer groot voorstander, maar hij moest vanwege dieselgate het veld ruimen. De F1-plannen zijn weer in een zeer diepe la beland. | |
Meike26 | woensdag 24 februari 2016 @ 18:23 |
Kan je wel gelijk in hebben, toch is het een graadmeter voor kijkcijfers, meting van populariteit en ook een accelerator ervoor, of je nu voor of tegen bent. Daarom is de hockeysport ook een tv sport geworden, kijkers werden dichterbij de sport getrokken door de videoscheids en de converstaties van hen. Daarbij dus een gekozen man van en door het publiek, klinkt suf, is suf, maar het werkt wel. Nog zo'n onbenullig voorbeeld, de kisscam bij het NBA, liefhebbers van basketball kan het heel hard jeuken, toch is het een onderdeel van de kijksport geworden die het NBA goed heeft gedaan. | |
JimmyManna | woensdag 24 februari 2016 @ 19:09 |
Ik heb er ook niks mee maar het zal ongetwijfeld bedoeld zijn voor wat meer interactie met de fans. Velen vinden zon stemronde vast heel leuk. | |
Geralt | woensdag 24 februari 2016 @ 19:10 |
Ik negeer ze niet. Sterker nog, ik stel zelfs dat:
![]() | |
Geralt | woensdag 24 februari 2016 @ 19:11 |
Bovendien haal ik de bredere en lagere achtervleugel aan wat ik positief vind. | |
sasquatsch | woensdag 24 februari 2016 @ 20:11 |
Analyse van de regels voor 2017. http://www.motorsport.com(...)ly-look-like-675492/ | |
Sinister-D- | woensdag 24 februari 2016 @ 20:42 |
je hebt er geen bal aan. Voorbeeld: Button kan de hele race iedereen 3x hebben ingehaald vanaf de laatste plaats omdat ie een bagger strategie had en 5x pech gehad wegens lekke band, en vervolgens op plaats 4 eindigen. Mega-race gereden, maar de hele race niet in beeld geweest. Hamilton, vanaf pole, rijdt op 2,5s voor Rosberg over de finish, niet echt bedreigd geweest maar een "semi-gevechtje" in de laatste 10 ronden. Mweh race, wel continue in beeld geweest. Wie denk je dat man of the match wordt. | |
sasquatsch | woensdag 24 februari 2016 @ 20:45 |
Zou wel erg slecht van de regie zijn als ze dan Button's inhaalacties niet in beeld brengen. ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 24 februari 2016 @ 20:59 |
die is er dan ook met enige regelmaat. Gevechten afkappen om de een of andere neukpop te laten zien jn de pitbox die het geen bal boeit ![]() | |
twiFight | woensdag 24 februari 2016 @ 21:16 |
Ik zit niet te wachten op zo'n populariteitspoll. Want dat is het. Welke coureur heeft de grootste fan club. Met de kwaliteit van de coureur in de race zal het weinig te maken hebben. De paar stemmen voor de daadwerkelijke kwaliteit vallen compleet weg in de populariteitshetze. Maar goed, SMS-en naar Voice Of Holland is ook nog steeds mateloos populair dus er zullen wel genoeg kijkers zijn die er op zitten te wachten. | |
Beach | woensdag 24 februari 2016 @ 21:32 |
Ik mis Jennifer Becks ![]() | |
opreis | woensdag 24 februari 2016 @ 21:50 |
Leuk zn populariteitspoll, straks 200 miljoen indonesiers die massaal op hun volksheld haryanto stemmen terwijl hij de hele race achteraan rijdt. Behalve dan wanneer ze door het tijdsverschil slapen wanneer de race gereden wordt | |
Jester65 | woensdag 24 februari 2016 @ 22:23 |
http://www.formula1.com/c(...)-of-haas-threat.html Interview met Franz Tost van Toro Rosso. | |
Meike26 | donderdag 25 februari 2016 @ 09:18 |
Alsof alle Indonesiers toegang hebben tot social media ![]() Dan zie ik het somberder in voor ons eigen volk, zoals Voss ok al had aangehaald, Jos had in de jaren 90 veruit de grootste fanclub van alle coureurs.. Dat zou zoontje Max in binnen en buitenland nog wel eens kunnen verslaan en dus grote hordes mensen elke race op Max stemmen.. En dat is wel een nadeel ja. Maar ik denk dat ze daar bij de FIA ook wel op bedacht zijn en eerder de gemiddelde motivaties doornemen van erkende bronnen en vaste fans dan alle stemmen bij elkaar op te tellen en dan elke race weer Max bovenin zien staan. | |
WheeledWarrior | donderdag 25 februari 2016 @ 09:47 |
Pole trophy, populariteitsprijs. Ja leuk en aardig maar dat randgebeuren interesseert me weinig. Doe liever iets aan onzinnige straffen van stewards (Max en z'n strafpunten van vorig jaar) of maak het racen zelf intenser door weer wat grindbakken aan te leggen (waardoor fouten eerder worden afgestraft met een DNF). O ja en schaf DRS af. Zit weer wat oude jaaroverzichten te kijken nu uit de periode 2000-2006 en een inhaalactie was toen zoveel intenser dan het voorbijrijden wat ze nu vaak doen. Old times... | |
Ener-G | donderdag 25 februari 2016 @ 10:00 |
Verkijk je er niet op, bijna elke Indonesier (in ieder geval in de grote steden) heeft eerder een smartphone dan een warmwatervoorziening in huis. Zo'n stemsysteem mogen ze lekker houden, het leidt alleen maar af van waar het echt om gaat. En welke wagens er wel en niet in beeld komen tijdens de race zit ook nog een heel politiek steekspel aan vast achter de schermen. Zelf heb ik het liefst gewoon een regie die weet wat ze doen, daar vrij in is en alle actie in beeld brengen, ipv constant de top 3. | |
Meike26 | donderdag 25 februari 2016 @ 10:21 |
Dan heb je afgelopen jaar geen F1 gekeken.. Erg fijne regie moet ik zeggen van afgelopen jaar.. veel meer middenveld enz gezien dan voorgaande jaren ![]() | |
Ener-G | donderdag 25 februari 2016 @ 10:36 |
Ik moet bekennen dat ik inderdaad erg weinig F1 heb gekeken, deels ook omdat ik niet kon achterhalen op welk obscuur kanaal ik het nu weer kon vinden. Komend seizoen zal wel niet veel anders worden (En ik heb geen Ziggo). Er was wel iets met een boycot van Bernie van mercedes, zodat er wat meer middenmoot in beeld kwam met inhaalacties (Max uiteraard). Hopelijk zetten ze dat door. | |
Lokale_Notabele | donderdag 25 februari 2016 @ 10:38 |
Zo'n populariteits sociale media stem dingetje is alleen leuk voor verveelde kinderen die zo het gevoel krijgen dat ze ergens invloed op hebben. Je denk toch niet dat de coureurs hierop zitten te wachten? Ik zie het nog wel gebeuren dat hier bonussen aan verbonden worden om het nog "interessanter" te maken. Dat de "coureur van de wedstrijd" bij de volgende race een paar gridplaatsen vooruit gezet wordt ofzo. De Formule 1 lijkt de oplossingen in dit soort belachelijke gimmicks te zoeken. De Renault Clio Cup is er niks bij. | |
Meike26 | donderdag 25 februari 2016 @ 10:40 |
Voordeel is dat het er dit jaar op gaat lijken dat het middenveld erg groot gaat worden ![]() ![]() | |
Meike26 | donderdag 25 februari 2016 @ 10:43 |
Dat zou inderdaad echt de verkeerde kant op zijn, ik ben geen tegenstander van een Driver of the day, ik zie er voor de belangstelling in de sport, de coureur en de sponsor echt wel het nut van in. Maar het moet inderdaad geen poppenkast worden. Zo ben ik ook geen voorstander van een reversed grid, in de toerwagen racerij en cupracerij werkt dit wel.. in een formule klasse past het gewoon niet. Er zijn een aantal circuits op de kalender die eventueel een reversed layout kunnen krijgen, dat lijkt me dan wel weer erg uniek voor de sport. Onder andere natuurlijk de stratencircuits (maar Monaco moet je dat niet willen), maar Bahrein, Hongarije en COTA zullen met wat aanpassingen prima een CCW GP organiseren. | |
KaheemSaid | donderdag 25 februari 2016 @ 10:50 |
Dat ben ik helemaal met je eens, veel actie en dus veel Max in beeld! | |
opreis | donderdag 25 februari 2016 @ 11:08 |
Ja hoor ![]() | |
sasquatsch | donderdag 25 februari 2016 @ 17:28 |
Pirelli komt met betere banden in 2017
| |
sasquatsch | donderdag 25 februari 2016 @ 18:10 |
Banden voor 2016 zonder cliff
|