Moeten ze wel een meerderheid halen, wat ik ze niet zie doen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Ben er niet gerust, de VVD wil wel heel erg graag.
Vullen ze het aan met wat andere onrendabelen als 50+, SP of SGP.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Moeten ze wel een meerderheid halen, wat ik ze niet zie doen.
Die komen allemaal nog. Want democratie.quote:
Dat lijkt me nog steeds geen meerderheid.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vullen ze het aan met wat andere onrendabelen als 50+, SP of SGP.
Met de VVD als bindmiddel tussen hen, het nu al befaamde SPVVD.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:14 schreef paulgo het volgende:
Wellicht tijd voor een schizofreen kabinet PVV+SP
Stemmen van elkaar jatten is paren ja? Tikkeltje overdreven denk je niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Laten we het hopen, de rituele paringsdans is in elk geval al flink bezig.
PVV en VVD verdelen samen wel een zetel of zestig, die andere clubs halen bij elkaar een zetel of dertig. Er zijn genoeg legosteentjes om wat te bouwen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat lijkt me nog steeds geen meerderheid.
Nee, wahtje.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:15 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Stemmen van elkaar jatten is paren ja? Tikkeltje overdreven denk je niet.
Ik ga naar Lesbos op vakantie deze zomer. Problem?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat lijkt me nog steeds geen meerderheid.
Neuh, wel typisch iets wat een D66'er zou doen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ga naar Lesbos op vakantie deze zomer. Problem?
De grote uitglijder van Wilders moet inderdaad nog komenquote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:20 schreef Kowloon het volgende:
We kunnen ook gewoon op de verkiezingen wachten. Dan krijgen de speculaties wat meer vaste grond onder de voeten. Ook zijn peilingen een jaar voorafgaand aan de verkiezingen vrij waardeloos, tijdens de campagne heb je vaak grote verschuivingen qua zetelaantallen.
Had het er laatst nog met iemand over dat Zijlstra eigenlijk veel beter bij het CDA zou hebben gepast.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
Wilders is toch het grote voorbeeld van Zijlstra?
Niks mis met een beetje speculeren over volgende regeringen. En de VVD'ertjes een beetje stangen met wat iedereen al van verre aan ziet komenquote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:20 schreef Kowloon het volgende:
We kunnen ook gewoon op de verkiezingen wachten. Dan krijgen de speculaties wat meer vaste grond onder de voeten. Ook zijn peilingen een jaar voorafgaand aan de verkiezingen vrij waardeloos, tijdens de campagne heb je vaak grote verschuivingen qua zetelaantallen.
50+, SGP en de SP 30 zetels ja?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
PVV en VVD verdelen samen wel een zetel of zestig, die andere clubs halen bij elkaar een zetel of dertig. Er zijn genoeg legosteentjes om wat te bouwen.
Dat denk ik niet, Wilders is zo ongeveer de meest ervaren politicus van Nederland.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:21 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De grote uitglijder van Wilders moet inderdaad nog komen
Je leutert er op los met andere woorden.quote:
Nooit bestuurd.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, Wilders is zo ongeveer de meest ervaren politicus van Nederland.
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:26 schreef Heilwasser het volgende:
Ondertussen dweept links met het groenfascisme van Hitler.
Moet jij geen PVV stemmen? Je hebt immers nog geen vast inkomen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:25 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Je leutert er op los met andere woorden.
Nul bronnen of argumenten.
Terechte vraag.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet jij geen PVV stemmen? Je hebt immers nog geen vast inkomen.
Bronnen voor wat er in maart 2017 gaat gebeuren heb ik inderdaad niet. Dan zou ik waarzegger moeten gaan wordenquote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:25 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Je leutert er op los met andere woorden.
Nul bronnen of argumenten.
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:26 schreef Heilwasser het volgende:
Ondertussen dweept links met het groenfascisme van Klaver.
Zou de VVD daarom ook zo verlekkerd kijken naar doorpakker Wilders?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:29 schreef Reya het volgende:
Hitler was inderdaad een typische groene politicus, alhoewel dan wel weer van het hands-on-soort. Actief de wereldbevolking terugdringen om de CO2-uitstoot te beperken, zulk soort werk.
Maar wel een flinke gasverbruiker.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:29 schreef Reya het volgende:
Hitler was inderdaad een typische groene politicus, alhoewel dan wel weer van het hands-on-soort. Actief de wereldbevolking terugdringen om de CO2-uitstoot te beperken, zulk soort werk.
Wel jammer in dat opzicht dat hij de lijken verbrandde.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:29 schreef Reya het volgende:
Z'n rechtzaak komt ook nog volgende maandquote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, Wilders is zo ongeveer de meest ervaren politicus van Nederland.
Minder milieubelasting dan kolen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar wel een flinke gasverbruiker.
Die rechtszaak werkt alleen maar in z'n voordeel.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:32 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Z'n rechtzaak komt ook nog volgende maand
Minder, minder, minder!
Dat zullen we nog zien.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die rechtszaak werkt alleen maar in z'n voordeel.
En tot iets van een veroordeling zal het toch nooit komen. Remmie zit met zijn broekje omlaag, maar hij kan die beter gewoon weer ophalen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Veroordeling, Wilders opgesloten, PVV verboden.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En tot iets van een veroordeling zal het toch nooit komen. Remmie zit met zijn broekje omlaag, maar hij kan die beter gewoon weer ophalen.
Waarom zou die rechtszaak zijn populariteit aantasten?quote:
Remlof denkt van niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat ie z'n ware aard misschien gaat tonen. Die van vuige NSB'er.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou die rechtszaak zijn populariteit aantasten?
Remlof denkt blijkbaar ook dat Wilders een celstraf boven het hoofd hangt.quote:
Alsof dat voor zijn aanhang iets uitmaaktquote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Omdat ie z'n ware aard misschien gaat tonen. Die van vuige NSB'er.
Haha.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Omdat ie z'n ware aard misschien gaat tonen. Die van vuige NSB'er.
D66 is stuurloos nu Pechtold over zijn houdbaarheidsdatum heen is.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:36 schreef xpompompomx het volgende:
En van d66 heeft 'ie toch niks te vrezen.
Ik chargeer maar ben wel van mening dat zo'n rechtzaak niet per definitie positief voor z'n populariteit zal uitpakken.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Remlof denkt blijkbaar ook dat Wilders een celstraf boven het hoofd hangt.
Tsja.
Typo, ik bedoelde d666 rechters.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
D66 is stuurloos nu Pechtold over zijn houdbaarheidsdatum heen is.
Vanuit zijn cel op naar de 50 zetels als martelaar van het vrije woord.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:35 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Veroordeling, Wilders opgesloten, PVV verboden.
Opgelost.
De rebel is altijd populair, remlof.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik chargeer maar ben wel van mening dat zo'n rechtzaak niet per definitie positief voor z'n populariteit zal uitpakken.
Haha.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik chargeer maar ben wel van mening dat zo'n rechtzaak niet per definitie positief voor z'n populariteit zal uitpakken.
50 zetels voor wie?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Vanuit zijn cel op naar de 50 zetels als martelaar van het vrije woord.
Mussert is het niet met je eens.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De rebel is altijd populair, remlof.
Haha. Komt hij terug met zo'n steek op zijn hoofd.quote:
Met zo'n boot, voeten in de branding.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Haha. Komt hij terug met zo'n steek op zijn hoofd.
Moest hardop lachen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:43 schreef Tem het volgende:
[..]
Met zo'n boot, voeten in de branding.
Lol! Abso-luut niet. Alleen heel lang Tweede Kamerlid geweest. Zo'n Pechtold is raadslid, wethouder, burgemeester, Tweede Kamerlid, minister en partijvoorzitter geweest. Dan ben je een ervaren politicus.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Pechgod fanboy alertquote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Lol! Abso-luut niet. Alleen heel lang Tweede Kamerlid geweest. Zo'n Pechtold is raadslid, wethouder, burgemeester, Tweede Kamerlid, minister en partijvoorzitter geweest. Dan ben je een ervaren politicus.
Mijn hulp was nodig?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bronnen voor wat er in maart 2017 gaat gebeuren heb ik inderdaad niet. Dan zou ik waarzegger moeten gaan worden.
Hoeveel partijen heeft Pechtold vanaf 0 zetels opgebouwd?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Lol! Abso-luut niet. Alleen heel lang Tweede Kamerlid geweest. Zo'n Pechtold is raadslid, wethouder, burgemeester, Tweede Kamerlid, minister en partijvoorzitter geweest. Dan ben je een ervaren politicus.
Abuquote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ben een grotere fan van Abubu eigenlijk.
Laat politieke analyses maar aan anderen over. Het is overduidelijk niet jouw ding.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:40 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Mussert is het niet met je eens.
Heb je al een dekbedovertrek van hem?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Bedankt Koos.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat politieke analyses maar aan anderen over. Het is overduidelijk niet jouw ding.
Telt vanaf 3 ook?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hoeveel partijen heeft Pechtold vanaf 0 zetels opgebouwd?
Gewoon iedereen wegzetten als NSB'er of fascist remlofstyle.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat politieke analyses maar aan anderen over. Het is overduidelijk niet jouw ding.
Gewoon niet nadenken is meer jouw ding. Dat kan ook natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Gewoon iedereen wegzetten als NSB'er of fascist remlofstyle.
Beroepspoliticus. Is dus al een flinke tijd alle realiteitszin kwijt.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Perfect.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
In maart 2017 kan het goed aflopen, maar in potentie ook slecht.
Ik stuur de rekening nog wel.
Of extreem middelmatig, beetje D66 zegmaar.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
In maart 2017 kan het goed aflopen, maar in potentie ook slecht.
De PVV wegzetten als een fascistische club is ook al zo'n doorslaand succes, inderdaad.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Gewoon iedereen wegzetten als NSB'er of fascist remlofstyle.
Voor elke keer dat hij dat doet krijgt hij een rozenstempel in zijn rode boekje.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De PVV wegzetten als een fascistische club is ook al zo'n doorslaand succes, inderdaad.
Jij ook en daar heb je niet eens politicus voor hoeven worden.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Beroepspoliticus. Is dus al een flinke tijd alle realiteitszin kwijt.
Hmmhmm.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:54 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Gewoon niet nadenken is meer jouw ding. Dat kan ook natuurlijk.
Ja meneer Kaas.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Telt vanaf 3 ook?
Wilders heeft trouwens geen enkele partij opgebouwd, pannenkoek.
Waarom precies?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Deels omdat Pechtgod me steeds meer tegenstaat, deels omdat ik Abubu een mooie combinatie van een sociaal en een streng gezicht vind, deels omdat Abubu zoveel van de Rotterdamse geschiedenis weet en daar in elke toespraak leuke anekdotes over deelt.quote:
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, hij zal nog harder de gebeten hond zijn volgens z'n achterban... en voor zover die nog vertrouwen hadden in de onafhankelijke rechtsstaat.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik wel. Als hij vrijgesproken wordt is dat een bevestiging dat hij (vrijwel) alles kan zeggen wat hij wil. Als hij veroordeeld wordt dan probeert de linkse elite hem uit de weg te ruimen en kan hij zichzelf in een martelaarsrol schikken.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik acht de kans dat Wilders premier wordt nihil.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:17 schreef Tchock het volgende:
Wat wel een potentieel nadeel is, zeker als hij ooit nog minister-president wordt, is dat een veroordeling voor aanzetten tot haat/racisme waarschijnlijk zal maken dat hij veel landen niet binnenkomt. Maar ja, dat interesseert zijn kiezer natuurlijk geen reet.
Als hij inderdaad veertig zetels haalt kan de rest er niet echt omheen, lijkt me. Helaas.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik acht de kans dat Wilders premier wordt nihil.
Ach.... bij is nog niet door Time tot "Man of the Year" gekroond toch?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:19 schreef Kaas- het volgende:
Stel je dat allemaal even een paar seconden voor: Nederland met een minister-president die veroordeeld is voor aanzetten tot haat/racisme.
Vriendjes met Polen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:19 schreef Kaas- het volgende:
Stel je dat allemaal even een paar seconden voor: Nederland met een minister-president die veroordeeld is voor aanzetten tot haat/racisme.
Als hij 40 Kamerleden en een stuk of 6 ministers nodig heeft kan je er in elk geval op wachten dat er elke week een schandaal is met het volk dat hij aantrekt.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:20 schreef Tchock het volgende:
Ik denk wel dat een regering-Wilders funest zal zijn voor de PVV. Maar ik hoop dat het überhaupt niet zo ver komt.
Behalve bij Maurice scoort hij toch nergens zo hoog?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als hij inderdaad veertig zetels haalt kan de rest er niet echt omheen, lijkt me. Helaas.
Krijgen we weer zo'n klucht als met de LPF.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als hij 40 Kamerleden en een stuk of 6 ministers nodig heeft kan je er in elk geval op wachten dat er elke week een schandaal is met het volk dat hij aantrekt.
Zal er eentje met een belletje in de kamer komen?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als hij 40 Kamerleden en een stuk of 6 ministers nodig heeft kan je er in elk geval op wachten dat er elke week een schandaal is met het volk dat hij aantrekt.
Ik heb dat niet zo bewust meegemaakt, alleen jaren later online over die Heinsbroek en zo gelezen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Krijgen we weer zo'n klucht als met de LPF.
Ik vraag mij eerder af wat dergelijke artikelen in ons wetboek doen. Een volwassen democratie zoals de Nederlandse kan uitstekend zonder naar mijn idee.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:19 schreef Kaas- het volgende:
Dat klopt. Maar goed, bij de andere peilingen is hij ook de grootste partij.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:22 schreef Euribob het volgende:
[..]
Behalve bij Maurice scoort hij toch nergens zo hoog?
Als ze niet meer reageren op in de handen klappen zal dat wel moeten heh.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:22 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zal er eentje met een belletje in de kamer komen?
Het antwoord is natuurlijk de Tweede Wereldoorlog.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vraag mij eerder af wat dergelijke artikelen in ons wetboek doen. Een volwassen democratie zoals de Nederlandse kan uitstekend zonder naar mijn idee.
En scoorde Wilders niet altijd lager dan de peilingen aangaven? Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar goed, bij de andere peilingen is hij ook de grootste partij.
Dat is altijd het antwoord.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het antwoord is natuurlijk de Tweede Wereldoorlog.
Je begrijpt de betekenis van het woord "als" niet? Ik zeg nergens dat ik denk dat het gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:24 schreef Euribob het volgende:
[..]
En scoorde Wilders niet altijd lager dan de peilingen aangaven? Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen.
Wat is dan het probleem? Dan kan je net zo goed gaan klagen dat het kut zou zijn voor Nederland wanneer Constant Kusters de verkiezingen wint.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je begrijpt de betekenis van het woord "als" niet? Ik zeg nergens dat ik denk dat het gaat gebeuren.
Als dit het niveau is waarop je de discussie wil voeren dan ga ik wel iets anders doen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat is dan het probleem? Dan kan je net zo goed gaan klagen dat het kut zou zijn voor Nederland wanneer Constant Kusters de verkiezingen wint.
Is dat nog relevant, 71 jaar na dato? Men is zodanig mondig, geïnformeerd en geïntegreerd (en dan doel ik op onderlinge economische verbondenheid) dat ik denk dat de democratie in Nederland zich prima zelfstandig tegen dat soort zaken kan verzetten, zijwieltjes die vrijheid om opvattingen kenbaar te maken beperken zijn niet meer nodig.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het antwoord is natuurlijk de Tweede Wereldoorlog.
Teveel met Ketchup "gediscussieerd" vannacht, ben ik bang.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als dit het niveau is waarop je de discussie wil voeren dan ga ik wel iets anders doen.
Jezus Bob. Je scheert nu langs het niveau'tje duke.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat is dan het probleem? Dan kan je net zo goed gaan klagen dat het kut zou zijn voor Nederland wanneer Constant Kusters de verkiezingen wint.
Wat bedoel je precies dat "de democratie" zich "er tegen kan verzetten"? Het is momenteel een strafbaar feit. Dát is de democratische reactie om af te keuren toch?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Is dat nog relevant, 71 jaar na dato? Men is zodanig mondig, geïnformeerd en geïntegreerd (en dan doel ik op onderlinge economische verbondenheid) dat ik denk dat de democratie in Nederland zich prima zelfstandig tegen dat soort zaken kan verzetten.
Ja, zondermeer.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Is dat nog relevant, 71 jaar na dato?
Opvattingen onder het tapijt schuiven met wetgeving vind ik dat. Je weerlegt ze niet maar straft degene die ze uit. Een democratisch verzet is dat men zelfstandig niet in meerderheid in de prietpraat van demagogen trapt.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies dat "de democratie" zich "er tegen kan verzetten"? Het is momenteel een strafbaar feit. Dát is de democratische reactie om af te keuren toch?
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:30 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jezus Bob. Je scheert nu langs het niveau'tje duke.
Werkelijk? Wat doe je dan met notoire haatzaaiers?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vraag mij eerder af wat dergelijke artikelen in ons wetboek doen. Een volwassen democratie zoals de Nederlandse kan uitstekend zonder naar mijn idee.
Wat ga je doen?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als dit het niveau is waarop je de discussie wil voeren dan ga ik wel iets anders doen.
Ik zie niet echt hoe strafbaarstellen onder het tapijt schuiven is. Sterker nog, ik vind dat een vervolging de duidelijkste manier is van een rechtsstaat om aan te geven dat uitlatingen worden afgekeurd.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:33 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Opvattingen onder het tapijt schuiven met wetgeving vind ik dat. Een democratisch verzet is dat men zelfstandig niet in meerderheid in de prietpraat van demagogen trapt.
Ik zou dat sowieso wel doen, klinkt als iets wat gedaan moet worden en veel nuttiger en belonender is dan wat je nu doet.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Boodschappen en muziek maken en studiewerk inhalen.
Goed punt.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik zou dat sowieso wel doen, klinkt als iets wat gedaan moet worden en veel nuttiger en belonender is dan wat je nu doet.
Laten we moord ook maar niet meer strafbaar stellen dan, want iedereen weer dat dat niet hoort.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:33 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Opvattingen onder het tapijt schuiven met wetgeving vind ik dat. Je weerlegt ze niet maar straft degene die ze uit. Een democratisch verzet is dat men zelfstandig niet in meerderheid in de prietpraat van demagogen trapt.
Beetje eenzelfde redenering inderdaad.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:38 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Laten we moord ook maar niet meer strafbaar stellen dan, want iedereen weer dat dat niet hoort.
Het is onder het tapijt schuiven omdat mensen dankzij de strafbaarheid opvattingen zullen veinzen die niet hun werkelijke opvattingen zijn. Het belemmert de zichtbaarheid van ongewenste opvattingen, dat noem ik onder het tapijt schuiven.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zie niet echt hoe strafbaarstellen onder het tapijt schuiven is. Sterker nog, ik vind dat een vervolging de duidelijkste manier is van een rechtsstaat om aan te geven dat uitlatingen worden afgekeurd.
In dat geval is "onder het tapijt schuiven" precies wat er beoogd wordt. Een strafbaarstelling dient niet om mensen dingen niet meer te laten denken, als dat hun werkelijke opvattingen zijn. Dat heeft ook nogal een hoog 1984-gehalte als je het mij vraagt. Het doel is voorkomen dat anderen aangezet worden tot haat en geweld. Dat doe je prima door mensen te belemmeren die uitingen te doen. Dat ze ze dan stiekem nog steeds vinden is irrelevant.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het is onder het tapijt schuiven omdat mensen dankzij de strafbaarheid opvattingen zullen veinzen die niet hun werkelijke opvattingen zijn. Het belemmert de zichtbaarheid van ongewenste opvattingen, dat noem ik onder het tapijt schuiven.
Er zit naar mijn idee nogal een verschil tussen woorden en daden. Ik ben het dus niet eens met je vergelijking. Woorden bestrijd je met debat en niet met straffen vind ik.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:38 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Laten we moord ook maar niet meer strafbaar stellen dan, want iedereen weer dat dat niet hoort.
Wat vind je van de strafbaarstelling van het beledigen van een ambtenaar in functie?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:42 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Er zit naar mijn idee nogal een verschil tussen woorden en daden. Ik ben het dus niet eens met je vergelijking. Woorden bestrijd je met debat en niet met straffen vind ik.
Tsja, ik ben het fundamenteel met je oneens. Ik ken dat argument wat je beschrijft maar het weegt naar mijn idee niet op tegen de beknotting van de vrijheid die men naar mijn idee moet hebben om opvattingen niet alleen te hebben maar ook kenbaar te maken.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
In dat geval is "onder het tapijt schuiven" precies wat er beoogd wordt. Een strafbaarstelling dient niet om mensen dingen niet meer te laten denken, als dat hun werkelijke opvattingen zijn. Dat heeft ook nogal een hoog 1984-gehalte als je het mij vraagt. Het doel is voorkomen dat anderen aangezet worden tot haat en geweld. Dat doe je prima door mensen te belemmeren die uitingen te doen. Dat ze ze dan stiekem nog steeds vinden is irrelevant.
Ik zou ook graag hebben dat jouw visie de werkelijkheid kon zijn. Maar oprecht denk ik dat de enige reden dat Wilders niet oproept tot gewelddadige bestorming van Moskeeën is dat hij dat niet straffeloos kan doen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Tsja, ik ben het fundamenteel met je oneens. Ik ken dat argument wat je beschrijft maar het weegt naar mijn idee niet op tegen de beknotting van de vrijheid die men naar mijn idee moet hebben om opvattingen niet alleen te hebben maar ook kenbaar te maken.
Aanzetten tot haat is het aanzetten tot daden.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:42 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Er zit naar mijn idee nogal een verschil tussen woorden en daden. Ik ben het dus niet eens met je vergelijking. Woorden bestrijd je met debat en niet met straffen vind ik.
Daar heb ik nog niet over nagedacht. Beledigen vind ik onfatsoenlijk, ook al het geen ambtenaren betreft, maar om daarvoor nu iemand te straffen vind ik geen uitgemaakte zaak. Neem de persoonlijke aanvallen van Eriksd, die kun je maar beter gewoon negeren is mijn opvatting.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat vind je van de strafbaarstelling van het beledigen van een ambtenaar in functie?
Oké, en bedreiging? Ook woorden zonder daden.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daar heb ik nog niet over nagedacht. Beledigen vind ik onfatsoenlijk, ook al het geen ambtenaren betreft, maar om daarvoor nu iemand te straffen vind ik geen uitgemaakte zaak. Neem de persoonlijke aanvallen van Eriksd, die kun je maar beter gewoon negeren is mijn opvatting.
Stel dat zo'n aanval plaats vindt, dan vind ik wel dat ook degenen die daar toe hebben opgeroepen bestraft moeten worden. Maar vooraf dat soort oproepen strafbaar stellen vind ik heel lastig omdat het niet past in hoe ik over het uiten van ideeën en opvattingen denk.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zou ook graag hebben dat jouw visie de werkelijkheid kon zijn. Maar oprecht denk ik dat de enige reden dat Wilders niet oproept tot gewelddadige bestorming van Moskeeën is dat hij dat niet straffeloos kan doen.
Dit past heel slecht in het huidige strafrechtelijke systeem, al geef ik toe dat dat an sich nooit een argument mag zijn om verandering te beletten.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Stel dat zo'n aanval plaats vindt, dan vind ik wel dat ook degenen die daar toe hebben opgeroepen bestraft moeten worden. Maar vooraf dat soort oproepen strafbaar stellen vind ik heel lastig omdat het niet past in hoe ik over het uiten van ideeën en opvattingen denk.
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:56 schreef Kaas- het volgende:
Ik denk dat ik a la Rwana 1994 maar een radiozender ga beginnen waarin ik iedereen 24/7 oproep om joden in Nederland op gewelddadige manier uit te roeien. Want dan ben ik in de ogen van Kowloon een vrijheidsstrijder, een held, een man van het vrije woord.
Eriksd, persoonlijke aanvalmeneertje.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:48 schreef Kowloon het volgende:
Neem de persoonlijke aanvallen van Eriksd, die kun je maar beter gewoon negeren is mijn opvatting.
Ja, dan wordt het zodanig persoonlijk dat ik het wel weer goed vind dat dat strafbaar is. Ik zie de glijdende schaal die je wil laten zien. Maar mijn maag draait ook om bij een samenleving waarin "minder, minder, minder" strafbaar is. Met dat gevoel wil ik ook rekening houden.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oké, en bedreiging? Ook woorden zonder daden.
Ben je nou nog steeds hier.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit past heel slecht in het huidige strafrechtelijke systeem, al geef ik toe dat dat an sich nooit een argument mag zijn om verandering te beletten.
Tussendoor wel vakaanmelding geregeld.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ben je nou nog steeds hier.
Dan verander je de wet maar!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit past heel slecht in het huidige strafrechtelijke systeem, al geef ik toe dat dat an sich nooit een argument mag zijn om verandering te beletten.
Die is er al.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:56 schreef Kaas- het volgende:
Ik denk dat ik a la Rwana 1994 maar een radiozender ga beginnen waarin ik iedereen 24/7 oproep om joden in Nederland op gewelddadige manier uit te roeien. Want dan ben ik in de ogen van Kowloon een vrijheidsstrijder, een held, een man van het vrije woord.
Rwina zettenquote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:56 schreef Kaas- het volgende:
Het homo-station van BNN is eigenlijk een front voor een antisemitische, fascistische zender?quote:
Goedzo, ik een half artikelt over privatiseren marktfalen gelezen uit 1997.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tussendoor wel vakaanmelding geregeld.
Ach, ik ben ook weer niet ontevreden met hoe het nu geregeld is. Maar ik vind het toch ook wel heel lastig als ik Wilders dan in de rechtszaal zie. Boetes of vrijheidstraffen voor bepaalde uitingen vind ik heel erg ingrijpend en gelukkig laten rechters ook zien dat zij dat ook zo zien want er komt zelden tot nooit een veroordeling uit.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee waar ik zojuist naar keek.quote:
Welke?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Goedzo, ik een half artikelt over privatiseren marktfalen gelezen uit 1997.
Het is een front voor de echte bezigheden. De back heeft het al te druk.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het homo-station van BNN is eigenlijk een front voor een antisemitische, fascistische zender?
Ik ben niet goed bekend in die wereld maar deze is dan wel heel erg goed verborgen.
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is een front voor de echte bezigheden. De back heeft het al te druk.
Helm, D., & Jenkinson, T. (1997). The assessment: introducing competition into regulated industries. Oxford Review of Economic Policy, 13(1), 1-14.quote:
Dus de betere haatsites als Geenstijl moeten dan ook maar bestraft worden omdat hun reaguurders haatgevoelens tegen het een en ander ontwikkelen? Persoonlijk vraag ik mij net als Kowloon ook af wat artikel 137c in ons wetboek doet. En ik geloof dat ik niet de enige ben.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
In dat geval is "onder het tapijt schuiven" precies wat er beoogd wordt. Een strafbaarstelling dient niet om mensen dingen niet meer te laten denken, als dat hun werkelijke opvattingen zijn. Dat heeft ook nogal een hoog 1984-gehalte als je het mij vraagt. Het doel is voorkomen dat anderen aangezet worden tot haat en geweld. Dat doe je prima door mensen te belemmeren die uitingen te doen. Dat ze ze dan stiekem nog steeds vinden is irrelevant.
Ik had ooit een essay geschreven over 137c en had er een 8 voor. Geen idee meer wat ik vond.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dus de betere haatsites als Geenstijl moeten dan ook maar bestraft worden omdat hun reaguurders haatgevoelens tegen het een en ander ontwikkelen? Persoonlijk vraag ik mij net als Kowloon ook af wat artikel 137c in ons wetboek doet. En ik geloof dat ik niet de enige ben.
Ja, die lustte daar ook wel pap van ja.quote:
Niet elk haatgevoel is "aanzetten tot haat" in de zin van 137c. Ik vind het persoonlijk ook geen fijn artikel. Ik denk wel degelijk dat het nut heeft.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dus de betere haatsites als Geenstijl moeten dan ook maar bestraft worden omdat hun reaguurders haatgevoelens tegen het een en ander ontwikkelen? Persoonlijk vraag ik mij net als Kowloon ook af wat artikel 137c in ons wetboek doet. En ik geloof dat ik niet de enige ben.
Clusterbom op je gaycafe.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:56 schreef Kaas- het volgende:
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
The assessment: introducing competition into regulated industries
Leuk onderwerp. Maar ik houd er altijd wel van als de abstract gewoon al lekker duidelijk de conclusies opsomt.quote:Abstract:
The introduction of competition into utilities is currently being pursued in the many countries, including the UK. Competition can take various forms, such as competition for outputs, inputs, franchises, and outright takeovers. Attention is currently focused on output competition, whereby customers are being given a choice of final supplier in many industries. We consider the implications of the introduction of such competition, including the effects on industrial structure and contracts, cross-subsidies and distributional concerns, and uncertainty and stranded contracts. We also analyse the transitional problems encountered as competition is introduced and suggest that the UK regulators and government have, in some key respects, failed to define a clear and consistent policy.
Gauw verwijderen, voor je omgeving erachter komt.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:13 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ah, ik zie ook dat ik een betoog heb geschreven ooit om onbedwemelde rituele slacht wel te verbieden.
Ah, als je essays moet schrijven kies je gewoon altijd het standpunt dat het makkelijkste te verdelen is. Zo heb ik ook wel eens een essay geschreven vóór lange gevangenisstraffen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:13 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ah, ik zie ook dat ik een betoog heb geschreven ooit om onbedwemelde rituele slacht wel te verbieden.
En terecht. Beesten ongevraagd van het leven beroven: oké. Maar dan wel beschaafd natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:13 schreef Kosmoproleet het volgende:
Daarom altijd gewoon netjes vragen van te voren.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
En terecht. Beesten ongevraagd van het leven beroven: oké. Maar dan wel beschaafd natuurlijk.
Prima standpunt ook.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, als je essays moet schrijven kies je gewoon altijd het standpunt dat het makkelijkste te verdelen is. Zo heb ik ook wel eens een essay geschreven vóór lange gevangenisstraffen.
Ja true.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
[..]
Leuk onderwerp. Maar ik houd er altijd wel van als de abstract gewoon al lekker duidelijk de conclusies opsomt.
Ik vind dit geen essay.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
Kijk maar wat jullie ervan vinden.
Gestopt met lezen bij het woord 'Voor'.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
Voor het beantwoorden van de vraag of de welzijnswet voor dieren, die aangeeft dat religieuze groepen zijn vrijgesteld van de verplichting tot het bedwelmen van dieren alvorens zij worden geslacht, moet worden aangepast moet er gekeken naar een breder perspectief. Het perspectief van dierenrechten in het algemeen. Tevens is het belangrijk te beargumenteren of in deze zaak de godsdienstvrijheid prevaleert of het welzijn van de dieren.
Laten we beginnen met de dierenrechten. De algemeen aanvaarde standpunten wat dierenrechten betreft zijn in de recente geschiedenis aan verandering onderhevig. Eeuwenlang gold in onze contreien de christelijke, en ook joods en islamitische, interpretatie van het dier dat geschapen is om als voedsel of gebruiksvoorwerp te dienen voor de mens. Hoewel de invloed van dit standpunt tanende is, werd het nog wel als argument1 gebruikt door de SGP in het Eerste Kamerdebat over dit onderwerp. Een argument dat puur is gebaseerd op religie vindt in de hedendaagse wetenschap weinig weerklank. Een rationeel en het liefst ook empirisch onderbouwd standpunt is gewenst. Dit soort standpunten komen we tegen bij verscheidene grote denkers in de recente en minder recente geschiedenis. Allereerst zijn de implicaties van de evolutieleer van Darwin van belang. Als een mens immers een dier is en zo dichtbij andere dieren staat, wat maakt een mens dan anders dan een dier? Zijn het puur de uiterlijke kenmerken? De argumenten gebaseerd op uiterlijke kenmerken zou je echter ook kunnen gebruiken tegen de vrouwenrechtenbeweging en de anti-apartheidsbeweging stelt Peter Singer in zijn
boek Animal Liberation2. Dus het is volgens hem vergelijkbaar met seksisme of zelfs racisme, wat we tegenwoordig niet acceptabel achten.
Op welke andere manier is een dier dan anders dan een mens? Heeft het te maken met zelfbeheersing, zelfbewustzijn, een besef van de toekomst en het verleden en nog meer van dit soort eigenschappen die de protestantse theoloog Joseph Fletcher3 aan de mens toebedeelde? De huidige wetenschappelijke ontwikkelingen laten echter zien dat veel intelligente dieren deze eigenschappen kunnen hebben en dat een baby veel van deze eigenschappen nog niet heeft. Ook hieruit blijkt dus dat een hard onderscheid tussen mens en dier op basis van genoemde kenmerken niet makkelijk is te maken.
Maar eigenlijk is de belangrijkste vraag, de vraag die Jeremy Bentham stelt4: De vraag is niet kunnen ze redeneren of kunnen ze spreken maar kunnen ze lijden? Nu kan men daar
een lange wetenschappelijke en filosofische discussie over voeren en stellen dat we het nooit kunnen weten, maar de algemene consensus is toch wel dat dieren met een ver ontwikkeld zenuwstelsel die bepaalde, op de mens gelijkende, reacties vertonen op pijnprikkels waarschijnlijk ook lijden. Aangezien we dat dus kunnen aannemen en zelf als persoon en mens weten dat het zeer onprettig is, zouden we dit leed de dieren voor zover mogelijk moeten besparen.
Nu we op het ethische vlak hebben gezien dat niets in de weg staat van een totaalverbod op onbedwelmde slacht moeten we ook de juridische kant benaderen. De godsdienstvrijheid is stevig verankerd in zowel de nationale wetgeving als de internationale verdragen. Dit feit wordt dan ook aangehaald in het Eerste Kamerdebat door de PvdA5.Omdat de rechter wetten niet aan de Grondwet kan toetsen maar wel aan het EVRM nemen we het EVRM als leidraad. In art. 9 EVRM die over de godsdienstvrijheid gaat, worden de volgende uitzonderingsgronden genoemd: (uitzonderingen) die in een democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de openbare veiligheid, voor de bescherming van de openbare orde, gezondheid of goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen. De goede zeden bieden voldoende aanknopingspunten om uitzondering te maken op dit punt en de godsdienstvrijheid niet te laten prevaleren. Een dier zoveel schade toebedelen omdat je een bepaalde overtuiging hebt lijkt behoorlijk in strijd met de goede zeden. Ook de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen kunnen als argument dienen.
Vroeger was het immers normaal om ‘heksen’ te verbranden. Ook homoseksuelen verschrikkelijke dingen aan doen, de kruistochten en ketters ter dood brengen werd normaal gevonden omdat men geloofde dat de religie dat eiste. Hetzelfde argument wordt nu gebruikt bij het onbedwelmd slachten van dieren, het moet van de religie.
Tevens kunnen we de vraag stellen: Is het onbedwelmd slachten van dieren wel godsdienst? Wie bepaalt wat godsdienst is? Als juristen in een vrije en open samenleving kunnen we er wellicht beter vanuit gaan dat alleen goede en onschadelijke dingen godsdienst zijn en dat gebruiken die anderen en dus ook dieren onnodig schade toebrengen niet vallen onder godsdienst en de godsdienstvrijheid.
okquote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
Kijk maar wat jullie ervan vinden.
Ben je verder gekomen dan ik. Ik was bij 'Kosmoproleet' al gestopt.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Gestopt met lezen bij het woord 'Voor'.
De vraag is de vraag is de vraag is.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Gestopt met lezen bij het woord 'Voor'.
Dat is niet fijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:13 schreef Disana het volgende:
Pff, paar uur zonder internet, telefoon en tv gezeten. Storing bij Ziggo.
Is Nederland er beter op geworden na de Wilders-processen? Ik denk het niet. Ik kan mij eigenlijk geen zaak bedenken waar die veroordeling relevant is geweest. Gaat veel om reaguurders (met eigen blogs) wat een gebed zonder end is en hooligans/junkies die ook op andere gronden aangepakt kunnen worden.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet elk haatgevoel is "aanzetten tot haat" in de zin van 137c. Ik vind het persoonlijk ook geen fijn artikel. Ik denk wel degelijk dat het nut heeft.
Nou nou nouquote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ben je verder gekomen dan ik. Ik was bij 'Kosmoproleet' al gestopt.
Preventieve werking. Duidelijk maken aan het achterlijke deel van de bevolking dat ook het internet geen absolute vrijplaats is.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Is Nederland er beter op geworden na de Wilders-processen? Ik denk het niet. Ik kan mij eigenlijk geen zaak bedenken waar die veroordeling relevant is geweest. Gaat veel om reaguurders (met eigen blogs) wat een gebed zonder end is en hooligans/junkies die ook op andere gronden aangepakt kunnen worden.
O ja, en een zooi "kunstenaars" met cartoons natuurlijk. Waardoor marginale cartoonisten opeens (dankzij hun vervolging) een landelijk podium krijgen voor hun (veelal) antisemitisme of heel Nederland even moet bevestigen dat spotprenten van Mohammed best oké zijn. Het middel (vervolging) schiet dan haar doel voorbij.
Ik zal het eens lezen, want Kosmo heeft voor mij vaak wel goede meningen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ben je verder gekomen dan ik. Ik was bij 'Kosmoproleet' al gestopt.
Twee punten.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
Voor het beantwoorden van de vraag of de welzijnswet voor dieren, die aangeeft dat religieuze groepen zijn vrijgesteld van de verplichting tot het bedwelmen van dieren alvorens zij worden geslacht, moet worden aangepast moet er gekeken naar een breder perspectief. Het perspectief van dierenrechten in het algemeen. Tevens is het belangrijk te beargumenteren of in deze zaak de godsdienstvrijheid prevaleert of het welzijn van de dieren.
Laten we beginnen met de dierenrechten. De algemeen aanvaarde standpunten wat dierenrechten betreft zijn in de recente geschiedenis aan verandering onderhevig. Eeuwenlang gold in onze contreien de christelijke, en ook joods en islamitische, interpretatie van het dier dat geschapen is om als voedsel of gebruiksvoorwerp te dienen voor de mens. Hoewel de invloed van dit standpunt tanende is, werd het nog wel als argument1 gebruikt door de SGP in het Eerste Kamerdebat over dit onderwerp. Een argument dat puur is gebaseerd op religie vindt in de hedendaagse wetenschap weinig weerklank. Een rationeel en het liefst ook empirisch onderbouwd standpunt is gewenst. Dit soort standpunten komen we tegen bij verscheidene grote denkers in de recente en minder recente geschiedenis. Allereerst zijn de implicaties van de evolutieleer van Darwin van belang. Als een mens immers een dier is en zo dichtbij andere dieren staat, wat maakt een mens dan anders dan een dier? Zijn het puur de uiterlijke kenmerken? De argumenten gebaseerd op uiterlijke kenmerken zou je echter ook kunnen gebruiken tegen de vrouwenrechtenbeweging en de anti-apartheidsbeweging stelt Peter Singer in zijn
boek Animal Liberation2. Dus het is volgens hem vergelijkbaar met seksisme of zelfs racisme, wat we tegenwoordig niet acceptabel achten.
Op welke andere manier is een dier dan anders dan een mens? Heeft het te maken met zelfbeheersing, zelfbewustzijn, een besef van de toekomst en het verleden en nog meer van dit soort eigenschappen die de protestantse theoloog Joseph Fletcher3 aan de mens toebedeelde? De huidige wetenschappelijke ontwikkelingen laten echter zien dat veel intelligente dieren deze eigenschappen kunnen hebben en dat een baby veel van deze eigenschappen nog niet heeft. Ook hieruit blijkt dus dat een hard onderscheid tussen mens en dier op basis van genoemde kenmerken niet makkelijk is te maken.
Maar eigenlijk is de belangrijkste vraag, de vraag die Jeremy Bentham stelt4: De vraag is niet kunnen ze redeneren of kunnen ze spreken maar kunnen ze lijden? Nu kan men daar
een lange wetenschappelijke en filosofische discussie over voeren en stellen dat we het nooit kunnen weten, maar de algemene consensus is toch wel dat dieren met een ver ontwikkeld zenuwstelsel die bepaalde, op de mens gelijkende, reacties vertonen op pijnprikkels waarschijnlijk ook lijden. Aangezien we dat dus kunnen aannemen en zelf als persoon en mens weten dat het zeer onprettig is, zouden we dit leed de dieren voor zover mogelijk moeten besparen.
Nu we op het ethische vlak hebben gezien dat niets in de weg staat van een totaalverbod op onbedwelmde slacht moeten we ook de juridische kant benaderen. De godsdienstvrijheid is stevig verankerd in zowel de nationale wetgeving als de internationale verdragen. Dit feit wordt dan ook aangehaald in het Eerste Kamerdebat door de PvdA5.Omdat de rechter wetten niet aan de Grondwet kan toetsen maar wel aan het EVRM nemen we het EVRM als leidraad. In art. 9 EVRM die over de godsdienstvrijheid gaat, worden de volgende uitzonderingsgronden genoemd: (uitzonderingen) die in een democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de openbare veiligheid, voor de bescherming van de openbare orde, gezondheid of goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen. De goede zeden bieden voldoende aanknopingspunten om uitzondering te maken op dit punt en de godsdienstvrijheid niet te laten prevaleren. Een dier zoveel schade toebedelen omdat je een bepaalde overtuiging hebt lijkt behoorlijk in strijd met de goede zeden. Ook de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen kunnen als argument dienen.
Vroeger was het immers normaal om ‘heksen’ te verbranden. Ook homoseksuelen verschrikkelijke dingen aan doen, de kruistochten en ketters ter dood brengen werd normaal gevonden omdat men geloofde dat de religie dat eiste. Hetzelfde argument wordt nu gebruikt bij het onbedwelmd slachten van dieren, het moet van de religie.
Tevens kunnen we de vraag stellen: Is het onbedwelmd slachten van dieren wel godsdienst? Wie bepaalt wat godsdienst is? Als juristen in een vrije en open samenleving kunnen we er wellicht beter vanuit gaan dat alleen goede en onschadelijke dingen godsdienst zijn en dat gebruiken die anderen en dus ook dieren onnodig schade toebrengen niet vallen onder godsdienst en de godsdienstvrijheid.
Dat is maar de vraag.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zal het eens lezen, want Kosmo heeft voor mij vaak wel goede meningen.
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zal het eens lezen, want Kosmo heeft voor mij vaak wel goede meningen.
Moet dit nu weer? Ik krijg hoofdpijn van intellectuele praat.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Twee punten.
1. Als je betoogt dat er geen hard onderscheid is tussen mens en dier, wat maakt dan de onze verplichting tot het voorkomen van leed bij dieren? Doen dieren dat onderling bij elkaar ook dan? Volgens mij is het juist de "verheven" status der mens die maakt dat we vinden dat het slachten van dieren zo pijnloos mogelijk moet verlopen. We noemen het niet voor niets "humaan".
2. Die laatste zin slaat nergens op. Wat godsdienst is wordt niet bepaald door juristen, maar door de godsdiensten zelf.
Ik weet dat dit je pet te boven gaat Reya, probeer je er niet druk over te makenquote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Moet dit nu weer? Ik krijg hoofdpijn van intellectuele praat.
Nice.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:30 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jezus Bob. Je scheert nu langs het niveau'tje duke.
Kleine doelgroep wel.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:56 schreef Kaas- het volgende:
Heeft dat gewerkt dan? Ik heb nog geen verandering gezien in het gedrag online. Het is eerder erger geworden de laatste tijden.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Preventieve werking. Duidelijk maken aan het achterlijke deel van de bevolking dat ook het internet geen absolute vrijplaats is.
Het artikel is ouder dan het internet, dus logisch dat je geen verandering ziet.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:33 schreef Euribob het volgende:
[..]
Heeft dat gewerkt dan? Ik heb nog geen verandering gezien in het gedrag online. Het is eerder erger geworden de laatste tijden.
Ik had het over het Wildersproces, niet het artikel.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het artikel is ouder dan het internet, dus logisch dat je geen verandering ziet.
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:33 schreef Boze_Appel het volgende:
Zeven die leuk zijn om te doen op zaterdag
Zozo, twee mensen die seks hebben. Stop de persen maar weer.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:36 schreef Tchock het volgende:
EU-officials neuken tijdens top op wc
Dit moet het allerslechtste artikel op de Frontpage ooit zijn.
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:36 schreef Tchock het volgende:
Oh, op die manier.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik had het over het Wildersproces, niet het artikel.
Die godse parlementariërs in Brussel maken ook echt gewoon geen reet mee als ze dat zooo interessant vinden.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:36 schreef Tchock het volgende:
Niet alleen dat. Naar verluidt zijn er personen die zich afvragen wélke mensen seks hebben.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Zozo, twee mensen die seks hebben. Stop de persen maar weer.
Ook.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zat meer aan speciaal te denken eigenlijk.
Wordt hoog tijd dat het EP minder afgevaardigden gaat bevatten, nu zijn de rest van de periode bezig met dit vraagstuk.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet alleen dat. Naar verluidt zijn er personen die zich afvragen wélke mensen seks hebben.
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:33 schreef Boze_Appel het volgende:
Dit wil ik zo graag doenquote:Ding 6
Je vriend of vriendin insmeren met mayonaise, curry en uitjes en dan zeggen dat je ‘m vet speciaal vindt
Nee hoor, 'het' mag gewoon in deze samenstelling.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:34 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Mannelijk of onzijdig, je moet wel kiezen.
Ik denk ook serieus dat mijn vriendin het wel kan waarderen maar dan moet ik wel zorgen dat ze meewerkt terwijl ik mayo op haar smeer. Dat wordt enigszins problematisch.quote:
Dat overkomt u uiteraard nooit, geen reet meemaken.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:38 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die godse parlementariërs in Brussel maken ook echt gewoon geen reet mee als ze dat zooo interessant vinden.
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat overkomt u uiteraard nooit, geen reet meemaken.
Dit is echt extreem ongrappig.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:33 schreef Boze_Appel het volgende:
In de NRC stond nog een essay wat dit betreft. Over de anonimisering van van dergelijke reacties en hoe dat tot gevolg had dat mensen zich grover richting anderen gaan gedragen. Maar dat verklaart dan weer niet hoe het kan dat je ook op Facebook de meest verschrikkelijke dingen tegenkomt.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, op die manier.
Ik weet het niet. De waarheid is natuurlijk dat de meeste mensen die reacties plaatsen die over de schreef gaan geen seconde aan welk wetsartikel dan ook denken. Er lijkt wel een groeiende maatschappelijke weerstand tegen de constante stroom beledigingen en bagger op internet maar dat doet de producenten er van weinig.
Ik weet ook niet echt een oplossing. Ik denk niet dat "de Nederlander" intelligent genoeg is om het internet verantwoordelijk te gebruiken.
Nou ja, op Facebook ben je natuurlijk ook relatief anoniem. Je naam staat er weliswaar bij maar tussen vele duizenden reacties had het net zo goed een fictieve naam kunnen zijn. Er is geen consequentie in je persoonlijke leven na het plaatsen van dat soort reacties.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:46 schreef Euribob het volgende:
[..]
In de NRC stond nog een essay wat dit betreft. Over de anonimisering van van dergelijke reacties en hoe dat tot gevolg had dat mensen zich grover richting anderen gaan gedragen. Maar dat verklaart dan weer niet hoe het kan dat je ook op Facebook de meest verschrikkelijke dingen tegenkomt.
Het lijkt me niet oplosbaar inderdaad, niet zolang mensen niet de gevolgen ondervinden van hun gedrag online.
Ik kan me wel voorstellen dat de term party cash voor verwarring zorgt.quote:
Naar de snackbar fietsen en 40 kaassouffles kopen en ze dan thuis opensnijden en alle kaas eruit peuteren en ze dan weer dichtlijmen en op marktplaats zetten als kaassouffles zonder kaas vet handig voor mensen die allergisch zijn voor kaas.quote:
Zonnebank...quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:50 schreef Kaas- het volgende:
Goed, even zonnebankje en uurtje hardlopen.Tschüss.
Zonnebankje, werkelijk?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:50 schreef Kaas- het volgende:
Goed, even zonnebankje en uurtje hardlopen.Tschüss.
Bek dicht, apenjong.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:51 schreef Tchock het volgende:
Er worden in dit topic trouwens net zo goed regelmatig mensen de ergste dingen toegewenst. Ik vind dat persoonlijk net zo verwerpelijk maar jullie lijken er geen enkele aanstoot aan te nemen.
Wat ik erger vind is hoe sommige mensen worden weggegtreiterd, zoals EG of Webschip. Telkens werd erop gehamerd dat hij werkloos was, etc. Was best sneu.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:51 schreef Tchock het volgende:
Er worden in dit topic trouwens net zo goed regelmatig mensen de ergste dingen toegewenst. Ik vind dat persoonlijk net zo verwerpelijk maar jullie lijken er geen enkele aanstoot aan te nemen.
Nou, valt wel mee toch? Het is hier best braaf allemaal.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:51 schreef Tchock het volgende:
Ik heb het niet over reacties tegen users maar tegen bekendheden of mensen op tv die hier toch niet meelezen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wat ik erger vind is hoe sommige mensen worden weggegtreiterd, zoals EG of Webschip. Telkens werd erop gehamerd dat hij werkloos was, etc. Was best sneu.
Dat is zo, maar hij lokte het ook wel uit door voortdurend iedereen omlaag te halen. Iedereen met een leven en een studie of werk deugde in zijn ogen niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wat ik erger vind is hoe sommige mensen worden weggegtreiterd, zoals EG of Webschip. Telkens werd erop gehamerd dat hij werkloos was, etc. Was best sneu.
Zal ik er even wat citaten over mensen als Jan Slagter, Giel Beelen of Henk Krol bij pakken of zo?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:53 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nou, valt wel mee toch? Het is hier best braaf allemaal.
Mwah, dat hoort sowieso een beetje bij de manier van met elkaar omgaan hier. Als je daar niet tegen kan, vind je het hier denk ik zelf al gauw niet leuk.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat haalde ik er niet uit, maar het valt wel te verklaren door zijn handicap.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is zo, maar hij lokte het ook wel uit door voortdurend iedereen omlaag te halen. Iedereen met een leven en een studie of werk deugde in zijn ogen niet.
Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zal ik er even wat citaten over mensen als Jan Slagter, Giel Beelen of Henk Krol bij pakken of zo?Laatst was er weer zo'n hetze, krijg het idee dat jullie geen idee hebben wat er gezegd wordt.
Ik wil me nu al vast distantiëren van de uitspraken van Koos.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zal ik er even wat citaten over mensen als Jan Slagter, Giel Beelen of Henk Krol bij pakken of zo?Laatst was er weer zo'n hetze, krijg het idee dat jullie geen idee hebben wat er gezegd wordt.
Lompe grappen zijn natuurlijk nog wel van een andere orde dan daadwerkelijk haatdragende grappen, gemeende doodsverwensingen of zelf bedreigingen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die drie zijn mensen die de spotlight opzoeken. Als je geen commentaar vanuit het volk wil moet je niet zo'n beroep kiezen of gewoon niet jankzakken.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het schijnheilig en gluiperig om over "ons"zelf net te doen alsof het allemaal grappen zijn, maar de berichten die regelmatig in het nieuws worden aangekaart keuren we keihard af. Net als de harde berichten op andere delen van FOK!.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lompe grappen zijn natuurlijk nog wel van een andere orde dan daadwerkelijk haatdragende grappen, gemeende doodsverwensingen of zelf bedreigingen.
Zelfbedreigingen, dat lijkt mij wel iets voor Koos. Lekker voor de spiegel staan zichzelf de huid vol schelden.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lompe grappen zijn natuurlijk nog wel van een andere orde dan daadwerkelijk haatdragende grappen, gemeende doodsverwensingen of zelf bedreigingen.
Zeker.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwa, dat is gewoon omdat de mods en fa's dan stuipen krijgen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:00 schreef Tchock het volgende:
Net als de harde berichten op andere delen van FOK!.
Kaas- en Euribob schijnen de bonobomethode te hanteren, inderdaad.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:01 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zeker.
Het gaat er hier af en toe hard aan toe, maar het aantal conflicten dat is geëscaleerd tot daadwerkelijk fysiek geweld is op twee handen, en misschien een piemel of twee erbij, te tellen.
Omdat het dat ook is. Jij kan wel vinden van niet, maar dat moet je lekker zelf weten.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het schijnheilig en gluiperig om over "ons"zelf net te doen alsof het allemaal grappen zijn, maar de berichten die regelmatig in het nieuws worden aangekaart keuren we keihard af. Net als de harde berichten op andere delen van FOK!.
Jaaa, zij menen het. Maar als wij zeggen dat Halbe Zijlstra stompen tegen het hoofd verdient was het een grapje.
Bekend fenomeen in de journalistiek.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zelfbedreigingen, dat lijkt mij wel iets voor Koos. Lekker voor de spiegel staan zichzelf de huid vol schelden.
Dat het hier allemaal komisch bedoeld is wil ik nog wel van je aannemen. Maar dan zal de rest ook grotendeels "grappig" zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat het dat ook is. Jij kan wel vinden van niet, maar dat moet je lekker zelf weten.
Wat lief.quote:8. Jesse Klavertrofee - Beste nieuwkomer.
Ik haal deze categorie even naar voren. Een 'nieuwkomer' die mij dit jaar opviel is Tchock. Deskundig en kan lekker discussiëren. Viel mij al eerder op in NWS topics, maar kwam halverwege het jaar ook in POL posten. Aangename posts.
Ligt eraan waar. In de serieuzere topics is dat vaak niet het geval, maar in de TV live topics of VBL is het gros ook niet gemeend.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat het hier allemaal komisch bedoeld is wil ik nog wel van je aannemen. Maar dan zal de rest ook grotendeels "grappig" zijn.
De SC primary of de nominatie?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:04 schreef Heilwasser het volgende:
Lijkt er toch op dat Trump het gaat flikken. Man man wat een wanhoop bij de andere kandidaten.
Het was begrijpelijk maar op den duur werd het vervelend. Ik vraag me wel af waar hij is gebleven en hoop dat het goed met hem gaat. Dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:56 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat haalde ik er niet uit, maar het valt wel te verklaren door zijn handicap.
Maar goed, dat is helaas minder zichtbaar dan een fysieke beperking, waardoor je sneller onbegrip hebt.
Waarom deugde iedereen met werk of opleiding niet? Klinkt als een raar verhaal.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Het was begrijpelijk maar op den duur werd het vervelend. Ik vraag me wel af waar hij is gebleven en hoop dat het goed met hem gaat. Dat dan weer wel.
Ik ga niet uitgebreid kleppen over iemand die er niet meer is, maar het kwam voort uit persoonlijke teleurstelling.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom deugde iedereen met werk of opleiding niet? Klinkt als een raar verhaal.
Dat is ook niet helemaal waar. Hij had alleen een hekel aan mensen die succes als iets vanzelfsprekend zagen en klaagden over mensen waar dat niet zo is. Hij heeft ook zelf gewoon gestudeerd.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom deugde iedereen met werk of opleiding niet? Klinkt als een raar verhaal.
Het hele internet staat vol met racisme. Iedereen die een schuilnaam gebruikt kan vrij zijn gaan gang en in Nederland willen we een hele wet gaan handhaven die het mensen verbiedt "berberapen" op hun Facebook pagina te plaatsen. Met als gevolg dat een marginaal gelezen post van een obscuur figuur opeens door duizenden mensen bekeken wordt en een random marginale xenofobe Nederlander plotsklaps martelaar van het vrije woord en groot politiek denker is.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Preventieve werking. Duidelijk maken aan het achterlijke deel van de bevolking dat ook het internet geen absolute vrijplaats is.
De primary. En ja dan komt die nominatie ook een stuk dichterbij.quote:
Ik ben het wel met je eens, maar ik hebt het idee dat de samenleving dat soort uitingen helemaal niet corrigeert. Er komt altijd pas een negatieve reactie als het groot uitgemeten wordt in de media dankzij een (mogelijke) vervolging of aangifte.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het hele internet staat vol met racisme. Iedereen die een schuilnaam gebruikt kan vrij zijn gaan gang en in Nederland willen we een hele wet gaan handhaven die het mensen verbiedt "berberapen" op hun Facebook pagina te plaatsen. Met als gevolg dat een marginaal gelezen post van een obscuur figuur opeens door duizenden mensen bekeken wordt en een random marginale xenofobe Nederlander plotsklaps martelaar van het vrije woord en groot politiek denker is.
Is het oké dat iemand die berberapen plaats publiekelijk gekruisigd wordt? Ja, in het maatschappelijk debat worden mensen met afwijkende opvattingen continu gecorrigeerd en aangevallen. Is dat de taak van het strafrecht? Absoluut niet. Levensgevaarlijk zelfs.
Wat je dan krijgt is het wangedrocht dat artikel 137c in de praktijk is. Pure verspilling van belastinggeld zonder enig praktisch nut, dat een ernstige inbreuk maakt op de grondrechten van mensen en voornamelijk gebruikt wordt als stok om politieke honden te slaan.
Een goed voorbeeld waarom je PvdA'ers moet wantrouwen als zij aan de wetgevingsknoppen willen zitten.
Die heeft ooit op mijn schoolfeest gedraaid. Slecht zeg.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Lekker warm.
Luister Unleash the Beast van DJ Korsakoff, topmuziek.
De primary zal hij wel binnenslepen, maar de establishment vote is nog steeds verdeeld. Het zal interessant worden om te zien hoe de verhoudingen komen te liggen als er een race met slechts drie kandidaten komt.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:25 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
De primary. En ja dan komt die nominatie ook een stuk dichterbij.
Aan de andere kant kan die nominatie ook een soort pyrrusoverwinning zijn. Trump beledigt iedereen behalve een bepaald deel van het Amerikaanse electoraat.
Wow, wat een bazenschool moet dat geweest zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die heeft ooit op mijn schoolfeest gedraaid. Slecht zeg.
Er is nog iets dat Buriel heet, het is dubstep en ik vind het heel eng. Maar ik kan het niet vinden. Dit nummer is nog wel om te doen.quote:
Dit is de Burial van de dubstep. Maar Burial maakt dubstep op een hele andere manier dan het vaak wordt gezien (van die keiharde schreeuwende synths en drops waar je misselijk van wordt).quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Er is nog iets dat Buriel heet, het is dubstep en ik vind het heel eng. Maar ik kan het niet vinden. Dit nummer is nog wel om te doen.
Ah, ik zal nog even verder zoeken, ik heb zelf geen verstand van dubstep.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is de Burial van de dubstep. Maar Burial maakt dubstep op een hele andere manier dan het vaak wordt gezien (van die keiharde schreeuwende synths en drops waar je misselijk van wordt).
Wat deze man maakt wordt ook wel 2-step of garage genoemd. En hij is een God.
De laatste tijd maakt hij hele andere muziek, met een hele sterke maatschappelijke boodschap.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, ik zal nog even verder zoeken, ik heb zelf geen verstand van dubstep.
Want conservatieven hebben zo'n fantastisch track record als het aankomt op wetgeving.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
Een goed voorbeeld waarom je PvdA'ers moet wantrouwen als zij aan de wetgevingsknoppen willen zitten.
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
Bertje Wagendorp en de Betrouwbare Mannetjes nemen PowNed even goed in de zeik. Altijd leuk.
quote:Sindsdien gaat het bergafwaarts met de krant voor wakker Nederland, maar dat kan toeval zijn. Het was de bedoeling dat PowNed en WNL het vermeende veel te hoge Volkskrant-gehalte in Hilversum zouden terugbrengen. Met de oplage van de Volkskrant gaat het sindsdien crescendo, maar ook hier kan een verband niet worden bewezen.
Ook niet. Daarom alleen liberalen toelaten tot de wetgevende macht.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:02 schreef Euribob het volgende:
[..]
Want conservatieven hebben zo'n fantastisch track record als het aankomt op wetgeving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |