SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2016 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jero_nimo op 22-02-2016 20:03:00 ]![]()
Beetje aan het slapen?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 22:02 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij wel wat harder liep dan dat, of waren het de hoogtemeters die je afremde?Ik heb maar een nieuw topic geopend.
Maar mijn horloge is zwart, al vond ik die groene best vet moet ik zeggen.
Bijna 2 jaar geleden hadden we deze topictitel ook al, toen ietsje later in het jaar.![]()
Voor de Rotterdam Ekiden, maar ook voor Eindhoven en Zwolle geldt: pm me om je aan te melden. Dan laat ik het weten als ik 6 lopers bij elkaar heb.![]()
Alledrie vallen helaas op data die me slecht uitkomen. Ik had het wel gezellig gevonden.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 23:59 schreef pijll het volgende:
Voor de Rotterdam Ekiden, maar ook voor Eindhoven en Zwolle geldt: pm me om je aan te melden. Dan laat ik het weten als ik 6 lopers bij elkaar heb.
Maar eh, was hier ooit al antwoord op gekomen?
quote:Op maandag 3 november 2014 21:42 schreef Daywalk3r het volgende:
Zullen we een trailekiden houden? Dat we dan van een liaan een sjerp maken en die dan doorgeven en zo 42Km door het bos rossen?![]()
Als er iemand een trail van zo ongeveer 42 km (tis trail, dus de afstand hoeft niet exactquote:Op zaterdag 20 februari 2016 00:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Alledrie vallen helaas op data die me slecht uitkomen. Ik had het wel gezellig gevonden.
Maar eh, was hier ooit al antwoord op gekomen?
[..]) uitzet dan loop ik wel mee, zonder lianen aan anderen uit te delen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik zal morgen even een route verkennenquote:Op zaterdag 20 februari 2016 07:00 schreef Guard het volgende:
[..]
Als er iemand een trail van zo ongeveer 42 km (tis trail, dus de afstand hoeft niet exact) uitzet dan loop ik wel mee, zonder lianen aan anderen uit te delen
F means you're fucked![]()
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 08:42 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik zal morgen even een route verkennensucces morgen
Wel een leuk idee natuurlijk, een trailmeet waar verschillende afstanden gelopen kunnen worden.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 08:09 schreef hatsaflats het volgende:
Ik wil wel een km of 10 mee op hobbeltempo
Iedereen wat trailfood meenemen
Ik krijg nu reclame van pizzas. Is dat trailfood??quote:Op zaterdag 20 februari 2016 09:09 schreef Guard het volgende:
[..]
Wel een leuk idee natuurlijk, een trailmeet waar verschillende afstanden gelopen kunnen worden.
Iedereen wat trailfood meenemen![]()
Ik heb gisteren pizza gegetenquote:Op zaterdag 20 februari 2016 09:14 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Ik krijg nu reclame van pizzas. Is dat trailfood??
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Trailer!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 09:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb gisteren pizza gegetenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Je zal niet heel snel pizza's zien op een verzorgingspost tijdens een trail, maar na afloop van een trail, met een biertje erbijquote:Op zaterdag 20 februari 2016 09:14 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Ik krijg nu reclame van pizzas. Is dat trailfood??
Ik ga nu de deur uit, 2 uur later dan gepland. Wil 10+ km lopen, afhankelijk van hoe het gaat. Rustig aan, met de spijkers met koppen podcast op.![]()
Geniet ervanquote:Op zaterdag 20 februari 2016 09:19 schreef steffelonio het volgende:
Ik ga nu de deur uit, 2 uur later dan gepland. Wil 10+ km lopen, afhankelijk van hoe het gaat. Rustig aan, met de spijkers met koppen podcast op.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Hardlopend een nieuwe stad ontdekken is zooooo tofEn ik heb geen enkels gebroken op de gladde steile klinkerstraatjes, score!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ben ook wel jaloers dat jij 's ochtends vroeg zo'n snelle intervaltraining eruit weet te persen!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 10:02 schreef Guard het volgende:
Ik zag hem al voorbij komen...
*JaloersOchtenden zijn bij mij meestal beter geschikt voor rustig lopen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Guard, indrukwekkende training weer! Jij lijkt echt alles aan te kunnen. En LT, lopen in Lissabon...
* Jaloers
Mijn duurloop werd een moeizaam verhaal. Mijn rust hartslag was al hoger dan normaal, en het lopen ging zwaar. Na 3km even gestopt en gewandeld, vervolgens 2km gehobbeld, weer een stop, toen 4km met een stop, toen 5km met een stop. Al met al ruim 15km op de teller, maar niet zoals ik had gedacht. Vreemd hoe de verwachting vooraf en de uiteindelijke uitvoering soms zo van elkaar verschillen.
Ach, dit soort loopjes die je dan toch zo goed als mogelijk afrondt zorgen (hopelijk) voor de verbetering op de lange termijn.![]()
Je wordt er iig niet slechter van. Slechte trainingen horen erbij, en nu is de kans vrij groot dat de volgende training weer beter gaatquote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:29 schreef steffelonio het volgende:
Guard, indrukwekkende training weer! Jij lijkt echt alles aan te kunnen. En LT, lopen in Lissabon...
* Jaloers
Mijn duurloop werd een moeizaam verhaal. Mijn rust hartslag was al hoger dan normaal, en het lopen ging zwaar. Na 3km even gestopt en gewandeld, vervolgens 2km gehobbeld, weer een stop, toen 4km met een stop, toen 5km met een stop. Al met al ruim 15km op de teller, maar niet zoals ik had gedacht. Vreemd hoe de verwachting vooraf en de uiteindelijke uitvoering soms zo van elkaar verschillen.
Ach, dit soort loopjes die je dan toch zo goed als mogelijk afrondt zorgen (hopelijk) voor de verbetering op de lange termijn.
Trailmeet? Pizza? Is er dan ook bier naderhand??
Lijkt mij ook wel leuk om jullie weer eens te zien. Als zal ik niet veel verder lopen dan 10km![]()
![]()
Mag ik bij de CPCloop, 10km?
Loopje was zwaar vandaag. Vsnaf het begin af ging het redelijk zwaar. Uiteindelijk ook maar een stukje afgekort.![]()
Het ligt aan jou waarschijnlijkquote:Op zaterdag 20 februari 2016 15:27 schreef streamnl het volgende:
Het is hier rustig!!! Of kom ik op de verkeerde dag?
zo direkt de deur uit voor mijn eerste langere loopje sinds half Januari.... eerst maar eens 20km proberen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Veel plezier!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 19:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
zo direkt de deur uit voor mijn eerste langere loopje sinds half Januari.... eerst maar eens 20km proberen![]()
Ik denk dat ik morgen naar het Parque Monsanto wil rennen. Ziet eruit als een mega groen gebied op de kaart. Het is wel een km of 17-20 als rondje/heen en terug denk ik maar dat moet op zich kunnen. Hoop dat je er een beetje goed kunt komen, de straatjes hier lopen niet altijd in de richting waar je ze wilt hebben
Wat stom Stip
Ik heb m'n eerste voorzichtige stap richting de 10 km gezettraining 15 gelopen uit het schema. Over 12 trainingen zou ik zover moeten zijn...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Pas wel op he, op de kaart van Buenos Aires zou je ook denken dat je leuk in het zuiden van de stad kan gaan rennen met al dat groen. Maar dat zijn de (sloppen)wijken waar je je beter niet kan vertonenquote:Op zaterdag 20 februari 2016 20:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat ik morgen naar het Parque Monsanto wil rennen. Ziet eruit als een mega groen gebied op de kaart. Het is wel een km of 17-20 als rondje/heen en terug denk ik maar dat moet op zich kunnen. Hoop dat je er een beetje goed kunt komen, de straatjes hier lopen niet altijd in de richting waar je ze wilt hebben
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
In dit park ligt een camping en bungalowpark, dus gok dat het wel kan!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 20:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Pas wel op he, op de kaart van Buenos Aires zou je ook denken dat je leuk in het zuiden van de stad kan gaan rennen met al dat groen. Maar dat zijn de (sloppen)wijken waar je je beter niet kan vertonenIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Daar ga je in ieder geval wel hard van rennen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 20:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Pas wel op he, op de kaart van Buenos Aires zou je ook denken dat je leuk in het zuiden van de stad kan gaan rennen met al dat groen. Maar dat zijn de (sloppen)wijken waar je je beter niet kan vertonen![]()
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 21:23 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Daar ga je in ieder geval wel hard van rennen.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Jero, mag ik in de OP bij de Stevensloop op 13 maart met halve marathon en dan weg bij de Woolderesloop op zelfde dag?
Morgen weer de 10km lopen bij Woolderesloop, eens kijken of ik nog dichter bij 45 minuten of zelfs eronder kan komen,![]()
Hier ook zwaar loopje gehad. Eerste helft in Nijmegen ging prima ondanks harde wind. Tweede gedeelte ging richting Arnhem, over de fietssnelweg. Dat loopt langs de snelweg, dus redelijk saai. Het regende, het werd ook koud. Toen kreeg ik honger en verlangde naar eierkoeken.De laatste twee kilometers steeds gestopt om op de kaart te kijken of ik nog wel goed liep.
Uiteindelijk belandde ik na 30k (extra rondje om de flat) bij Guppy. Daar heb ik haar fiets gekocht, en zo kon ik terug naar huis. KOUD. Ik had ook niet heel veel kleren aan natuurlijk.![]()
Na 30km hardlopen ook nog 30km teruggefietst?? Jij kent ook geen grenzen hequote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:17 schreef wyccie het volgende:
Hier ook zwaar loopje gehad. Eerste helft in Nijmegen ging prima ondanks harde wind. Tweede gedeelte ging richting Arnhem, over de fietssnelweg. Dat loopt langs de snelweg, dus redelijk saai. Het regende, het werd ook koud. Toen kreeg ik honger en verlangde naar eierkoeken.De laatste twee kilometers steeds gestopt om op de kaart te kijken of ik nog wel goed liep.
Uiteindelijk belandde ik na 30k (extra rondje om de flat) bij Guppy. Daar heb ik haar fiets gekocht, en zo kon ik terug naar huis. KOUD. Ik had ook niet heel veel kleren aan natuurlijk.bikkel!
Nee, nee! Zo'n bikkel ben ik niet. Het is maar 16 terugfietsen. Ik had hier eerst een rondje uitgestippeld om de 30 vol te maken.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Na 30km hardlopen ook nog 30km teruggefietst?? Jij kent ook geen grenzen hebikkel!
Ik heb volgens mij nog nooit in mijn leven meer dan 20 gefietst.![]()
Dat zwemmen doe ik wel een ander keertje. Ik werd fietsend ook goed nat.![]()
Ik had me ingeschreven voor de kempenrun, halve marathon op zondag 20 maart. Nu vroeg een vriend of ik met hem de 10km bij de reeuwijkse plassenloop wil lopen (in combinatie met een kraambezoek bij hen). Dat leek me ook leuk. Alleen dat is de dag ervoor.
Dus zaterdag 10km loopje en zondag HM. Dit is redelijk ambitieus voor mijn doen. Ik denk dat ik de 10km enigszins voorzichtig ga lopen, zodat ik de HM tenminste kan uitlopen. Zullen geen snelle tijden worden op deze manier...![]()
![]()
Jaaa rennen met Streamquote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:57 schreef streamnl het volgende:
Trailmeet? Pizza? Is er dan ook bier naderhand??
Lijkt mij ook wel leuk om jullie weer eens te zien. Als zal ik niet veel verder lopen dan 10km![]()
![]()
Wow wow wow. Dat was één van die loopjes waarbij je niet alleen beseft hoe mooi hardlopen is, maar eigenlijk hoe awesome het leven is. Deze zal ik lang onthouden. Het tofste moment was wel toen ik net aan de terugweg was begonnen, op het hoogste punt even stilstond omdat je daar enorm mooi uitzicht had over Lissabon. Voor me een lege asfaltweg voor 2km lang afdalen waar ik aan mocht gaan beginnen. En dat de portugese radio op dat moment dan precies "Eye of the Tiger" inzetIk voelde me Rocky.
https://www.strava.com/activities/498469576
Verder gewoon lekker chill gelopen maar blijkbaar ook nog goed gescoord op Strava.. altijd leuk, buitenlandse segmenten in je lijstje hebben
Nou dan nog zeg! Het lastigste is idd altijd dat je zo snel afkoelt op de fiets..quote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:34 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nee, nee! Zo'n bikkel ben ik niet. Het is maar 16 terugfietsen. Ik had hier eerst een rondje uitgestippeld om de 30 vol te maken.
Ik heb volgens mij nog nooit in mijn leven meer dan 20 gefietst.![]()
Dat zwemmen doe ik wel een ander keertje. Ik werd fietsend ook goed nat.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik vraag me wel af hoeveel hoogtemeters ik nou echt heb gemaakt. Strava zegt 372 totaal maar Endomondo zegt 460 omhoog en 380 omlaag. Nouja, het zal allebei uiteindelijk wel niet kloppen. Sowieso ben ik op hetzelfde punt begonnen en geeindigd dus dat laatste kan sowieso niet
Netwerken op conferenties is trouwens supermakkelijk als de keynote speaker naast je zit tijdens het diner en 25 marathons blijkt te hebben gelopenHIj heeft me ook overtuigd dat ik absoluut een keer Boston moet lopen..
Zo, Yur en mr.Q zijn allebei van start (Yur al een uurtje bezig ondertussen) en ik lig in een whirlpoolbad. Vervelend.
![]()
Bah, een "echt geen zin" loopje gedaan![]()
Snel vergeten, en de rest van de dag lekker bankzaken doen
Het lijkt buiten slechter dan het is, het waaide wel flink op sommige stukken maar dat droeg wel bij aan de variatie.Het is ook best warm. Ik rook de lente.
Heerlijk gelopen, 13km (dat was een tijd geleden), m'n scheenbeen protesteerde niet, alleen m'n vermoeidheid sloeg toe zo rond de 11. Nu niet te hard van stapel lopen en met mate de afstanden wat verlengen, dan komt die HM er wel dit jaar.![]()
Vandaag 19km gehobbeld in het duin bij Wijk aan Zee. Net geen 2 uur over gedaan. Beetje modder, beetje zand, flink wat plassen, een uil, een buizerd, een paar langharige koeien en een paar honderd mountainbikers.
Een trailmeet met pizza en bier? Tof!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Ik wil best voor over een aantal weken hier ergens een route uitstippelen met start/eind waar gegeten en gedronken kan worden. Suggesties: St.Jansberg + Reichswald, Groesbeekse bossen, N70-gebied. Lijkt me leuk om met een aantal mensen te lopen. Afstand kan gevarieerd worden en heuvelachtigheid ook.quote:
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2016 12:52:29 ]![]()
Ik ben alleen even afhankelijk van mw. Frsh, want die moet binnenkort bevallen...quote:Op zondag 21 februari 2016 12:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik wil best voor over een aantal weken hier ergens een route uitstippelen met start/eind waar gegeten en gedronken kan worden. Suggesties: St.Jansberg + Reichswald, Groesbeekse bossen, N70-gebied. Lijkt me leuk om met een aantal mensen te lopen. Afstand kan gevarieerd worden en heuvelachtigheid ook.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Hier nog één. Pijntjes, veel te harde wind en hoge hartslag. Uiteindelijk maar 10 gelopen. Het is even niet anders.quote:Op zondag 21 februari 2016 12:15 schreef Guard het volgende:
Bah, een "echt geen zin" loopje gedaan![]()
Snel vergeten, en de rest van de dag lekker bankzaken doen![]()
![]()
Dan kan ik me voorstellen dat je niet te ver van huis wil zitten.quote:Op zondag 21 februari 2016 12:59 schreef Frsh het volgende:
[..]
Ik ben alleen even afhankelijk van mw. Frsh, want die moet binnenkort bevallen...![]()
Haha, heb jij een alert aanstaan voor het woord trailmeet? Lang niet geweest hier en er toch weer als de kippen bijquote:Op zondag 21 februari 2016 12:43 schreef Frsh het volgende:
Vandaag 19km gehobbeld in het duin bij Wijk aan Zee. Net geen 2 uur over gedaan. Beetje modder, beetje zand, flink wat plassen, een uil, een buizerd, een paar langharige koeien en een paar honderd mountainbikers.
Een trailmeet met pizza en bier? Tof!wel heerlijk, lopen in de Kennemerduinen..k moet gauw weer eens bij mijn ouders langs! Al hoef ik geloof ik niet jaloers te zijn op het weer bij jullie
Spannooond! Dan is het wel fijner om in de buurt te blijvenquote:Op zondag 21 februari 2016 12:59 schreef Frsh het volgende:
[..]
Ik ben alleen even afhankelijk van mw. Frsh, want die moet binnenkort bevallen....
![]()
Het is heerlijk hardloopweer hier! Beetje (boel) wind, beetje regen, niet te warm, niet te koud, prima!quote:Op zondag 21 februari 2016 13:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha, heb jij een alert aanstaan voor het woord trailmeet? Lang niet geweest hier en er toch weer als de kippen bijwel heerlijk, lopen in de Kennemerduinen..k moet gauw weer eens bij mijn ouders langs! Al hoef ik geloof ik niet jaloers te zijn op het weer bij jullie
![]()
Kon nou niet echt zeggen dat het lekker loopweer was. Vond het al vrij warm en met die wind was het flink bikkelen. Met 44:14 op de klok 1:14 sneller dan de vorige keer.
Jammer dat parcours te kort was. Voor de 10km wel onder de 45 gelopen, dus eerste doel van 2016 al gehaald![]()
![]()
Ik lurk af en toe een beetje meequote:Op zondag 21 februari 2016 13:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha, heb jij een alert aanstaan voor het woord trailmeet?Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Hoera! Vandaag weer voor het eerst gelopen sinds vorig jaar september. Heb al maanden last van pijntjes (heup/rug) wat ooit begonnen is in m'n voet. Ik kon ooit 5k in 30 minuten...
Al een week rondgelopen met zin om weer te gaan hardlopen.
En.. vandaag weer gedaan! Heeeeel rustig. Wel weer allemaal pijntjes maar dan op andere plekken. M'n lichaam is raar…..
Al met al niet ontevreden.![]()
Hee Cee, dat is mooi nieuws! Fijn dat je blessure voorbij is.quote:Op zondag 21 februari 2016 12:37 schreef Cee het volgende:
Het lijkt buiten slechter dan het is, het waaide wel flink op sommige stukken maar dat droeg wel bij aan de variatie.Het is ook best warm. Ik rook de lente.
Heerlijk gelopen, 13km (dat was een tijd geleden), m'n scheenbeen protesteerde niet, alleen m'n vermoeidheid sloeg toe zo rond de 11. Nu niet te hard van stapel lopen en met mate de afstanden wat verlengen, dan komt die HM er wel dit jaar.
Heb je al een HM in gedachten?![]()
quote:Op zondag 21 februari 2016 13:32 schreef Satijn het volgende:
Hoera! Vandaag weer voor het eerst gelopen sinds vorig jaar september. Heb al maanden last van pijntjes (heup/rug) wat ooit begonnen is in m'n voet. Ik kon ooit 5k in 30 minuten...
Al een week rondgelopen met zin om weer te gaan hardlopen.
En.. vandaag weer gedaan! Heeeeel rustig. Wel weer allemaal pijntjes maar dan op andere plekken. M'n lichaam is raar…..
Al met al niet ontevreden.goed bezig! Opnieuw starten is niet altijd makkelijk. Rustig opbouwen nu, en als de pijntjes blijven een keer naar de fysio?
![]()
Ik blijf voorzichtig (bijna op het panische af, ieder prikje dat ik voel denk ik "oh nee daar gaan wequote:Op zondag 21 februari 2016 13:51 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Hee Cee, dat is mooi nieuws! Fijn dat je blessure voorbij is.
Heb je al een HM in gedachten?"). Eigenlijk wilde ik de HM doen bij de Drunense Duinenloop, maar dat is volgende maand al. Lijkt me iets te snel dus ik richt me nu op de HM die ik eigenlijk vorig jaar wilde doen, namelijk die van Eindhoven.
![]()
Vandaag stond een wisselduurloop van 35km op het schema. Ik zag er een beetje tegenop vanwege het weer, maar dat viel eigenlijk wel mee. Het eerste deel ging lekker met wind mee, terug kon ik ook nog vrij makkelijk de beoogde tempo's lopen. Alleen de laatste 10km had ik het soms wat zwaar door de forse tegenwind en ik begon ook te merken dat ik al erg veel km's van de afgelopen week in de benen had. Als afsluiting nog 4x100m gedaan. Nu de rest van de dag helemaal niks meer behalve op de bank bijkomen![]()
Ik deed weer een NS wandeling. Dat is geen kattenpis![]()
https://connect.garmin.com/modern/activity/1058398809SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 72% gewijzigd door Guppy op 21-02-2016 16:44:12 ][b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dus... het gaat door?quote:
(En dan mag het gerust een keer bij mij in de buurt ipv het mooie Bergen/Schoorl)
![]()
Het was ook echt leuk. En een NS wandeling klinkt ontzettend suffig, maar dat is het heus niet![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Voor het eerst in anderhalve week weer gelopen vanwege die griepHopelijk op tijd in vorm om een PR te lopen in Den Haag over 2 weken
![]()
![]()
Lijkt me ook leuk! Wel heel vermoeiend. Echt, een 5km wandeling breekt me meer op dan 16km hardlopen.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Het was ook echt leuk. En een NS wandeling klinkt ontzettend suffig, maar dat is het heus niet!![]()
![]()
WTF het was gewoon 13,5 graden buiten. Beetje warm met mijn tight en lange legging. En hoe-die-nie liep met ontbloot bovenlijf![]()
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Hee! Long time no see !quote:Op zondag 21 februari 2016 16:44 schreef streamnl het volgende:
[..]
Dus... het gaat door?
(En dan mag het gerust een keer bij mij in de buurt ipv het mooie Bergen/Schoorl)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Bonjour mon cheri!quote:
hoe gaat het met mijn ouwe clubje?
[ Bericht 3% gewijzigd door streamnl op 21-02-2016 17:14:48 ]![]()
Die van Eindhoven liep ik vorig jaar, was leuk. En dan heb je tijd zat om rustig op te bouwen.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:14 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik blijf voorzichtig (bijna op het panische af, ieder prikje dat ik voel denk ik "oh nee daar gaan we"). Eigenlijk wilde ik de HM doen bij de Drunense Duinenloop, maar dat is volgende maand al. Lijkt me iets te snel dus ik richt me nu op de HM die ik eigenlijk vorig jaar wilde doen, namelijk die van Eindhoven.
![]()
Ik ben ook al een week of 3/4 niet geweestquote:Op zondag 21 februari 2016 17:07 schreef streamnl het volgende:
[..]
Bonjour mon cheri!
hoe gaat het met mijn ouwe clubje?
Helaas, in de voorbereiding heb ik iets niet goed gedaan... niet in staat zonder blessurerisico te lopen en de halve marathon van Midden-Delfland gemist.
Het (mogelijk) gaan vertellen dat de marathon hem niet gaat worden, is misschien nog het vervelendst. Mijn moeder was destijds geblesseerd voor de Vierdaagse, en voor mij lijkt een grote uitdaging ook te hoog gegrepen. Deze week was mijn eerste week met nul kilometers.![]()
Ik wil best een keer die kant op rijden! Al mag ik dan geen biertjesquote:Op zondag 21 februari 2016 16:44 schreef streamnl het volgende:
[..]
Dus... het gaat door?
![]()
![]()
Ik ben voorquote:Op zondag 21 februari 2016 12:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik wil best voor over een aantal weken hier ergens een route uitstippelen met start/eind waar gegeten en gedronken kan worden. Suggesties: St.Jansberg + Reichswald, Groesbeekse bossen, N70-gebied. Lijkt me leuk om met een aantal mensen te lopen. Afstand kan gevarieerd worden en heuvelachtigheid ook.
Ja, strak planquote:Op zondag 21 februari 2016 16:44 schreef streamnl het volgende:
[..]
Dus... het gaat door?
Ergens na 22 april? Dan wordt het in mijn agenda wat rustiger.
(en... dan heb ik nog even te tijd om weer de 10k goed in mijn benen te krijgen)
![]()
quote:Op zondag 21 februari 2016 10:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Het tofste moment was wel toen ik net aan de terugweg was begonnen, op het hoogste punt even stilstond omdat je daar enorm mooi uitzicht had over Lissabon. Voor me een lege asfaltweg voor 2km lang afdalen waar ik aan mocht gaan beginnen. En dat de portugese radio op dat moment dan precies "Eye of the Tiger" inzetIk voelde me Rocky.
![]()
Tijdens mijn loopje gisteren zag ik een iets te zware man in grijs joggingpak tegen de wind en regen in lopen. Je kon zien dat hij het zwaar had. Deed me ook aan Rocky denken.
Echt mooi om te zien.![]()
Schaal_10, das balen als t niet lukt![]()
Maar ik zou proberen het niet te zien als te hoog gegrepen, maar als nu nog niet klaar voor. Het komt zeer waarschijnlijk vanzelf wel.
Oh en ik sta open voor een rondje lopen hoor, en voor bier ook en zeker voor de combi
Ik was dit weekend met de AV op trainingsweekend. Ging er, omdat ik blijkbaar nooit volwassen word, met een kater naartoe.
Vrijdag eind vd middag 13 km bos gehobbeld. Volgende ochtend Was de bedoeling 15 km, maar omdat mijn kamergenoot snurkte Had ik niet geslapen dus Was na 8 km wel klaar. Daarna nog wat coretraining en in het zwembad en weer in het bos gespeeld en vandaag nog een ruime 9 km gehobbeld. Dat Was wel grappig, ik was echt veel te moe maar kreeg er op t laatst nog 3 vlotte kms uit ook.
Was wel heel leuk, en heel zwaar en ben me een partij gaar nu. Zou best kunnen dat ik vanavond om 8 uur plat ga![]()
SnuuuuuurrrkSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Vandaag dacht ik rustig aan mee te kunnen doen met een evenement van de club, maar het was in totaal nog drie kwartier lopen en een half uur op de mountainbike. En laat ik nou nog nooit op een mountainbike hebben gezeten. De paden waren ook echt heel slecht.
Eigenlijk was het dus een pittige intervaltraining.![]()
Balen! Waar heb je last van gekregen?quote:Op zondag 21 februari 2016 17:52 schreef schaal_10 het volgende:
Helaas, in de voorbereiding heb ik iets niet goed gedaan... niet in staat zonder blessurerisico te lopen en de halve marathon van Midden-Delfland gemist.
Het (mogelijk) gaan vertellen dat de marathon hem niet gaat worden, is misschien nog het vervelendst. Mijn moeder was destijds geblesseerd voor de Vierdaagse, en voor mij lijkt een grote uitdaging ook te hoog gegrepen. Deze week was mijn eerste week met nul kilometers.![]()
Dat is beter gezegd: nog niet klaar voor. Sowieso blijft het een weekendje Parijs (favoriete stad) en daar een cadeautje kopen voor mijn aanstaande nichtjequote:Op zondag 21 februari 2016 18:30 schreef Murmeli het volgende:
Schaal_10, das balen als t niet lukt![]()
Maar ik zou proberen het niet te zien als te hoog gegrepen, maar als nu nog niet klaar voor. Het komt zeer waarschijnlijk vanzelf wel.
...
De training heeft me geholpen de donkerste periode van de winter goed te besteden.Het gebied net onder mijn knie (achterkant), zeg maar bovenkant kuit. Hierdoor gaat schoolslag zwemmen ook niet geheel pijnloos. En mijn rechterknieschijf maakt een krakend (?) geluid als ik mijn benen naar rechts draai. Een bezoek aan de fysio leerde al wel dat verschillende spieren bij mij te kort zijn.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:53 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Balen! Waar heb je last van gekregen?![]()
Ik heb vandaag niet gelopen. Morgen maar weer eens op pad, laatste duurloop voor de HM.
En die is al over 13 dagen en zoveel uur
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Biiiijna!quote:Op zondag 21 februari 2016 19:02 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb vandaag niet gelopen. Morgen maar weer eens op pad, laatste duurloop voor de HM.
En die is al over 13 dagen en zoveel uurGa je weer 19 lopen?
![]()
Ik heb dit weekend Hamburg van binnen- en buiten bekeken. Erg leuke stad om te lopen als je van afwisseling en hoogtemeters houdt. We waren daar voor een wedstrijd die niet echt een wedstrijd was. We moesten 's nachts een halve marathon zonder afgezet parcours lopen. Je kreeg ook pas een paar uur voor de start de route als GPX. Het was heel gaaf opgezet door treinstations en trappenhuizen. We hebben ik weet niet hoeveel trappen gelopen dus ik heb nu wel zware bovenbenen. Het mooiste was nog dat de drankposten ook echt drankposten waren waar je shotjes kon nemen
.
![]()
Dat is kut, zeg. Ik heb er ooit ook last van gehad met het trainen voor o.a. de Vierdaagse. Toen kreeg ik kinesiotape en hielkuipjes in mijn wandelschoenen. Met hardlopen gelukkig nooit iets van gemerkt.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:59 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Het gebied net onder mijn knie (achterkant), zeg maar bovenkant kuit. Hierdoor gaat schoolslag zwemmen ook niet geheel pijnloos. En mijn rechterknieschijf maakt een krakend (?) geluid als ik mijn benen naar rechts draai. Een bezoek aan de fysio leerde al wel dat verschillende spieren bij mij te kort zijn.![]()
Whehe, klinkt gaaf!quote:Op zondag 21 februari 2016 19:13 schreef Devv het volgende:
Ik heb dit weekend Hamburg van binnen- en buiten bekeken. Erg leuke stad om te lopen als je van afwisseling en hoogtemeters houdt. We waren daar voor een wedstrijd die niet echt een wedstrijd was. We moesten 's nachts een halve marathon zonder afgezet parcours lopen. Je kreeg ook pas een paar uur voor de start de route als GPX. Het was heel gaaf opgezet door treinstations en trappenhuizen. We hebben ik weet niet hoeveel trappen gelopen dus ik heb nu wel zware bovenbenen. Het mooiste was nog dat de drankposten ook echt drankposten waren waar je shotjes kon nemen
.
![]()
Weet ik nog niet, ik wil een ander rondje doen, dus even kijken waar dat op uitkomt. Als 15km of 18km zie ik wel. Maar ergens in die richting in ieder geval.quote:❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Je hebt de afstand sowieso onder de knie, gaat een makkie worden voor jequote:Op zondag 21 februari 2016 19:21 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Weet ik nog niet, ik wil een ander rondje doen, dus even kijken waar dat op uitkomt. Als 15km of 18km zie ik wel. Maar ergens in die richting in ieder geval..
![]()
Nou...Trailmarathon 2 van dit jaar zit er ook op. Door het schitterende bos-, duin-, en strandgebied bij Burgh Haamstede. Wat een zand, wat een klimmetjes en wat een wind!
Maar toch, ondanks 3 (!) sanitaire stops lekker gelopen. Op de een of andere manier kreeg ik vanaf kilometer dertig goede benen. Had ik nog niet eerder meegemaakt, maar dat bevalt me best
Volgende trailhalte is de Sallandtrail 50km op 12 maart. Dat moet mijn tiende (ultra)marathon gaan worden. Zin in!
Over 3 weken alquote:Op zondag 21 februari 2016 19:27 schreef YUR het volgende:
Nou...Trailmarathon 2 van dit jaar zit er ook op. Door het schitterende bos-, duin-, en strandgebied bij Burgh Haamstede. Wat een zand, wat een klimmetjes en wat een wind!
Maar toch, ondanks 3 (!) sanitaire stops lekker gelopen. Op de een of andere manier kreeg ik vanaf kilometer dertig goede benen. Had ik nog niet eerder meegemaakt, maar dat bevalt me best
Volgende trailhalte is de Sallandtrail 50km op 12 maart. Dat moet mijn tiende (ultra)marathon gaan worden. Zin in!
Ik hoop het! Hoe is het met jou dan?quote:Op zondag 21 februari 2016 19:27 schreef GotC het volgende:
[..]
Je hebt de afstand sowieso onder de knie, gaat een makkie worden voor je.
Status quo, helaasch. Stukje wandelen is al heel snel te pijnlijk.quote:Op zondag 21 februari 2016 19:41 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik hoop het! Hoe is het met jou dan?Vrijdag wel een röntgenfoto laten maken maar geen breuk te zien, al kunnen ze geen haarscheurtjes daarop zien.
Morgen weer fysio![]()
![]()
Bij Nijmegen daar?quote:Op zondag 21 februari 2016 12:40 schreef motorbloempje het volgende:
Net 5km heerlijk gerend in Beek en een beetje in Duitsland![]()
![]()
Ik was in Ubbergen vandaag. Hadden kunnen meeten.![]()
![]()
Dacht net nog aan hoe jij maar marathons blijft doen ondanks dat ze allemaal kut gingen. Maar nu dus eindelijk een goed gevoel. Marathons als training, dat zal mij nooit gebeuren.quote:Op zondag 21 februari 2016 19:27 schreef YUR het volgende:
Petje af.![]()
En ik liep bij Heilig Landstichting.quote:Op zondag 21 februari 2016 19:44 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Bij Nijmegen daar?![]()
Ik was in Ubbergen vandaag. Hadden kunnen meeten.![]()
![]()
Gemiste mini-fokmeet.quote:Op zondag 21 februari 2016 19:48 schreef wyccie het volgende:
[..]
En ik liep bij Heilig Landstichting.![]()
![]()
Mooie verhalen weer trouwens allemaal!Nou ja, niet van allemaal helaas..
balen Schaal_10!
Yur, Devv (klinkt als een supergaaf loopje!), L_T, Wyccie en de anderen die ik vergeten ben, top gedaan! Yur gewoon al 2 marathons in 2 maanden. Wordt weer gezellig bij de Sallandtrail, hoop op lekker weer!![]()
Ik was vandaag dus bij Ubbergen, lekker wat hoogtemeters knallen. In totaal 30km afgelegd in 3u10 en precies 2000 hoogtemeters.Op het eind had ik het wel erg zwaar, toen was het eigenlijk alleen nog wandelen heuvelop, maar verder wel tevreden mee. En geen pijntjes!
![]()
![]()
zo lekker pittige trainingquote:Op zondag 21 februari 2016 19:56 schreef Jero_nimo het volgende:
Mooie verhalen weer trouwens allemaal!Nou ja, niet van allemaal helaas..
balen Schaal_10!
Yur, Devv (klinkt als een supergaaf loopje!), L_T, Wyccie en de anderen die ik vergeten ben, top gedaan! Yur gewoon al 2 marathons in 2 maanden. Wordt weer gezellig bij de Sallandtrail, hoop op lekker weer!![]()
Ik was vandaag dus bij Ubbergen, lekker wat hoogtemeters knallen. In totaal 30km afgelegd in 3u10 en precies 2000 hoogtemeters.Op het eind had ik het wel erg zwaar, toen was het eigenlijk alleen nog wandelen heuvelop, maar verder wel tevreden mee. En geen pijntjes!
Als het goed is, is het gelukt. Op mobiel, dus spannend.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 22:47 schreef Voccar het volgende:
Jero, mag ik in de OP bij de Stevensloop op 13 maart met halve marathon en dan weg bij de Woolderesloop op zelfde dag?
Morgen weer de 10km lopen bij Woolderesloop, eens kijken of ik nog dichter bij 45 minuten of zelfs eronder kan komen,![]()
![]()
Het is gelukt zie ikquote:Op zondag 21 februari 2016 20:07 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Als het goed is, is het gelukt. Op mobiel, dus spannend.![]()
![]()
Het was de leukste wedstrijd die ik tot nu toe gelopen heb; ook al was het geen wedstrijd. Het hoogtepunt was toch wel de route door de St. Pauli-Elbtunnel en met de trappen omhoogquote:.
![]()
![]()
Je tiende?!quote:Op zondag 21 februari 2016 19:27 schreef YUR het volgende:
Volgende trailhalte is de Sallandtrail 50km op 12 maart. Dat moet mijn tiende (ultra)marathon gaan worden. Zin in!fok, tijd gaat snel
Dat ziet er wel tof uit ja.quote:Op zondag 21 februari 2016 22:00 schreef Devv het volgende:
[..]
Het was de leukste wedstrijd die ik tot nu toe gelopen heb; ook al was het geen wedstrijd. Het hoogtepunt was toch wel de route door de St. Pauli-Elbtunnel en met de trappen omhoog.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Heeft iemand goede warming-up / cooling-down oefeningen om die pijn van shin splint (scheenbeen pijn) enigzins te verminderen / te voorkomen ?![]()
Voor mij werkt het afwisselen met andere soorten beweging, zoals fietsen, zwemmen, sportschool, rekken en looptechnieken trainen. Wissel je het hardlopen ook af in afstand en snelheid?quote:Op maandag 22 februari 2016 08:16 schreef So_Surreal het volgende:
Heeft iemand goede warming-up / cooling-down oefeningen om die pijn van shin splint (scheenbeen pijn) enigzins te verminderen / te voorkomen ?![]()
http://gizmodo.com/590269(...)one-magical-exercisequote:Op maandag 22 februari 2016 08:16 schreef So_Surreal het volgende:
Heeft iemand goede warming-up / cooling-down oefeningen om die pijn van shin splint (scheenbeen pijn) enigzins te verminderen / te voorkomen ?
Ik doe deze regelmatig en vind hem wel goed helpen.Jack does it in real time...![]()
Dan kan je eindelijk weer lekker trainen, moet je niet je voeten naar de gallemiezen helpen door teveel op gewone schoenen te lopenIk heb bloedblaren onder gewone blaren, geen wonder dat ik gisteren overal pijn had. Maar goed, niets wat ik niet eerder gezien heb
Nu in een sodabadje en hopelijk heelt dat snel weer.
Au...quote:Op maandag 22 februari 2016 10:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Dan kan je eindelijk weer lekker trainen, moet je niet je voeten naar de gallemiezen helpen door teveel op gewone schoenen te lopenIk heb bloedblaren onder gewone blaren, geen wonder dat ik gisteren overal pijn had. Maar goed, niets wat ik niet eerder gezien heb
Nu in een sodabadje en hopelijk heelt dat snel weer.
![]()
Ik ben pas 2 weken bezig met het beginnersschema van Evy.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:23 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Voor mij werkt het afwisselen met andere soorten beweging, zoals fietsen, zwemmen, sportschool, rekken en looptechnieken trainen. Wissel je het hardlopen ook af in afstand en snelheid?
Maar laatst bij les 5 ging ik iets te snel van start, meer hardlopen dan joggen.
Toen voelde ik het direct onder mijn schenen.
Afgelopen vrijdag met les 6 ging ik rustig lopen maar voelde ik het ook weer.
Nu van het weekend 2 dagen. rust gehad en wat eieren gegeten, wellicht helpt de eiwitten met het herstel van de spieren ?
Ik heb alleen zondag 6km gewandeld met de hond.
Vanavond weer rustig les 7 beginnen, kijken of het weg is.Bedankt !quote:Op maandag 22 februari 2016 09:43 schreef DeeBee het volgende:
[..]
http://gizmodo.com/590269(...)one-magical-exercise
Ik doe deze regelmatig en vind hem wel goed helpen.
Ik ga de link even bekijken !![]()
Heb je wel genoeg rustdagen aan gehouden? Ik denk vooral dat het een kwestie is van rustiger opbouwen, je spieren maar vooral pezen zijn de belasting niet gewend.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:30 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ik ben pas 2 weken bezig met het beginnersschema van Evy.
Maar laatst bij les 5 ging ik iets te snel van start, meer hardlopen dan joggen.
Nu van het weekend 2 dagen. rust gehad en wat eieren gegeten, wellicht helpt de eiwitten met het herstel van de spieren ?
Vanavond weer rustig les 7 beginnen, kijken of het weg is.
[..]
Bedankt !
Ik ga de link even bekijken !
Eiwitten helpen trouwens het beste voor herstel als je ze na de training eet, niet meerdere dagen ernaAl is een eitje natuurlijk sowieso lekker. Maar ik denk niet dat het hem daar in zit. Misschien gewoon even wachten tot de pijn helemaal weg is en dan de lessen van de laatste week nog een keer herhalen?
Ik ben niet bekend met het schema van Evy, maar toen ik ooit begon met hardlopen, kon ik het nog geen paar honderd meter volhouden. Ik ben toen zo vaak als het goed voelde naar buiten gegaan, stukje joggen, stukje wandelen stukje joggen, stukje wandelen etc. Dat kun je heel lang volhouden. Al wandel je tien minuten en jog je nog geen halve minuut. Als je dat in ieder geval 2 dagen in de week doet, bij voorkeur 3 dagen in de week of meer, dan ga je vanzelf vooruit. Zo hoef je ook niets te forceren, omdat een schema je dat voorschrijft.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:30 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ik ben pas 2 weken bezig met het beginnersschema van Evy.
Vanavond weer rustig les 7 beginnen, kijken of het weg is.
[..]
Bedankt !
Ik ga de link even bekijken !
Ben je op gewicht? Ik weeg erg weinig en met een paar kilo meer merk ik al een groot verschil. Daarom vind ik hardlopen ook niet zo'n goede manier om af te vallen. Het is ontzettend belastend voor je lichaam en je zou al een stuk vooruit gaan als je eerst gezond eet en veel beweegt.
Ik neem aan dat je al voldoende voedingsstoffen binnen krijgt om te herstellen, mits je goed eet. Bijvoorbeeld als je dagelijks 's ochtends en 's middags brood eet met eiwitrijk beleg, zoals kipfilet en tonijn, dagelijks wat melk drinkt of kwark eet, 's avonds iets in de trant van aardappels/rijst/pasta met groente en vlees/vis/eieren/bonen eet, dan kun je al makkelijk meer dan 100 gram eiwit binnenkrijgen. Bij een normaal gewicht is dat makkelijk 1,5 keer je lichaamsgewicht. Voor duursport wordt vaak 1,2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht aanbevolen; voor krachtsport tot 2 gram / kilo. Persoonlijk heb ik weinig baat gemerkt van extra eiwit.![]()
https://maridurieux.com/ Leuke review over het sportrusten-marathonschema!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op maandag 22 februari 2016 11:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Heb je wel genoeg rustdagen aan gehouden? Ik denk vooral dat het een kwestie is van rustiger opbouwen, je spieren maar vooral pezen zijn de belasting niet gewend.
Eiwitten helpen trouwens het beste voor herstel als je ze na de training eet, niet meerdere dagen ernaAl is een eitje natuurlijk sowieso lekker. Maar ik denk niet dat het hem daar in zit. Misschien gewoon even wachten tot de pijn helemaal weg is en dan de lessen van de laatste week nog een keer herhalen?
Bedankt voor de antwoorden.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:46 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met het schema van Evy, maar toen ik ooit begon met hardlopen, kon ik het nog geen paar honderd meter volhouden. Ik ben toen zo vaak als het goed voelde naar buiten gegaan, stukje joggen, stukje wandelen stukje joggen, stukje wandelen etc. Dat kun je heel lang volhouden. Al wandel je tien minuten en jog je nog geen halve minuut. Als je dat in ieder geval 2 dagen in de week doet, bij voorkeur 3 dagen in de week of meer, dan ga je vanzelf vooruit. Zo hoef je ook niets te forceren, omdat een schema je dat voorschrijft.
Ben je op gewicht? Ik weeg erg weinig en met een paar kilo meer merk ik al een groot verschil. Daarom vind ik hardlopen ook niet zo'n goede manier om af te vallen. Het is ontzettend belastend voor je lichaam en je zou al een stuk vooruit gaan als je eerst gezond eet en veel beweegt.
Ik neem aan dat je al voldoende voedingsstoffen binnen krijgt om te herstellen, mits je goed eet. Bijvoorbeeld als je dagelijks 's ochtends en 's middags brood eet met eiwitrijk beleg, zoals kipfilet en tonijn, dagelijks wat melk drinkt of kwark eet, 's avonds iets in de trant van aardappels/rijst/pasta met groente en vlees/vis/eieren/bonen eet, dan kun je al makkelijk meer dan 100 gram eiwit binnenkrijgen. Bij een normaal gewicht is dat makkelijk 1,5 keer je lichaamsgewicht. Voor duursport wordt vaak 1,2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht aanbevolen; voor krachtsport tot 2 gram / kilo. Persoonlijk heb ik weinig baat gemerkt van extra eiwit.
Momenteel volg ik het schema op maandag, woensdag & vrijdag.
Dit is een afbeelding van het schema:
Ik moet wel zeggen dat ik overgewicht heb, maar niet heel erg veel.
Ik ben 1.91 en weeg nu iets van 99 kilo denk ik.
Ik moet wel zeggen dat ik de eerste 1.5 week echt nergens last van had en het toen conditioneel zwaarder had.
Het is ook niet dat de pijn heel erg is, maar het is een zeurend pijntje.
Maar ik weet gewoon dat je er heel erg voor moet oppassen.
Maar als jullie denken dat dit schema niet te zwaar is en het aantal rustdagen goed zijn ga ik er mee verder.
Ook zal ik dan die oefening gaan doen die hiervoor gepost is.
Verder zal ik luisteren naar mijn lichaam en van joggen switchen naar wandelen wanneer ik iets voel.![]()
Bij 3 keer per week trainen (en zeker bij meer dan 3 keer), kom je al sneller in de knoei met je rustdagen natuurlijk. En zeker waar terecht opgemerkt wordt dat pezen en spieren aan de belasting van hardlopen moeten wennen, lijkt mij het een vreemd advies om zo vaak mogelijk te lopen. Dan is de kans op overbelasting juist groter, lijkt mij.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:46 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met het schema van Evy, maar toen ik ooit begon met hardlopen, kon ik het nog geen paar honderd meter volhouden. Ik ben toen zo vaak als het goed voelde naar buiten gegaan, stukje joggen, stukje wandelen stukje joggen, stukje wandelen etc. Dat kun je heel lang volhouden. Al wandel je tien minuten en jog je nog geen halve minuut. Als je dat in ieder geval 2 dagen in de week doet, bij voorkeur 3 dagen in de week of meer, dan ga je vanzelf vooruit. Zo hoef je ook niets te forceren, omdat een schema je dat voorschrijft.![]()
Evy is een te zwaar en snel schema voor totaal ongetrainde mensen met overgewicht. Ik zou voorstellen dat deze mensen het schema uitstrekken en maximaal twee trainingen per week doen om te wennen. In elk geval de eerste twee maanden.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Noem het: Rennen met Mossels!quote:Op maandag 22 februari 2016 14:28 schreef mosselmossel het volgende:
Evy is een te zwaar en snel schema voor totaal ongetrainde mensen met overgewicht. Ik zou voorstellen dat deze mensen het schema uitstrekken en maximaal twee trainingen per week doen om te wennen. In elk geval de eerste twee maanden.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nee, juist minder. Een deel van de belasting is het niet gewend zijn. Jij kunt moeiteloos lange tijd op je benen staan, omdat je het iedere dag doet. Voor baby's, ouderen en minder valide mensen is dat moeilijk, omdat ze een groot deel van de tijd zitten en liggen. Oefen je vaker, dan ontwikkelt je lichaam en wordt dezelfde activiteit als minder belastend ervaren. Je capaciteit om te herstellen wordt beter. Denk maar eens aan mensen die dagelijks zwaar fysiek werk verrichten.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:09 schreef McTwente het volgende:
[..]
Bij 3 keer per week trainen (en zeker bij meer dan 3 keer), kom je al sneller in de knoei met je rustdagen natuurlijk. En zeker waar terecht opgemerkt wordt dat pezen en spieren aan de belasting van hardlopen moeten wennen, lijkt mij het een vreemd advies om zo vaak mogelijk te lopen. Dan is de kans op overbelasting juist groter, lijkt mij.
Oefen je weinig, met veel rust, dan krijgt je lichaam steeds een 'klap', omdat je je lichaam dwingt om plotseling een uurtje iets te doen wat het de andere 48 of zelfs 72 uur niet gewend is. Dat lijkt me een snellere route naar een vicieuze cirkel van blessures.
Dat gezegd hebbende, ik weet niet hoe 99 kilo bij 1.90 eruit ziet, maar ik ken wel een jongen van 90 kilo met dezelfde lengte die al vrij fors, maar wel gespierd is gebouwd en marathons loopt. Als je dan niet in vorm bent met 99 kilo en vermoedelijk weinig spiermassa, dan vind ik hardlopen sowieso wel een erg zware belasting voor je lichaam en niet aan te raden.
Met drie dagen in de week heb je zelfs afwisselend 1 of dagen rust tussen je trainingen.![]()
Ook daar kan je kanttekeningen bij zetten. Je wordt niet sterker tijdens je training, maar tijdens je rust.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:52 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Nee, juist minder. Een deel van de belasting is het niet gewend zijn. Jij kunt moeiteloos lange tijd op je benen staan, omdat je het iedere dag doet. Voor baby's, ouderen en minder valide mensen is dat moeilijk, omdat ze een groot deel van de tijd zitten en liggen. Oefen je vaker, dan ontwikkelt je lichaam en wordt dezelfde activiteit als minder belastend ervaren. Je capaciteit om te herstellen wordt beter. Denk maar eens aan mensen die dagelijks zwaar fysiek werk verrichten.
Als je te weinig rust neemt ben je nog niet hersteld en raak je overtraind of overbelast. Na een training op lage intensiteit herstel je sneller, en kun je sneller een volgende training verteren dan na een training op hoge intensiteit.![]()
Jaaaa 18km gehaden een lager tempo en lagere hartslag
Ik kan het wel.
2 uur 3 minuten met een gemiddeld hartslag van 153. Vorige keer was dat nog 163 ofzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
quote:Op maandag 22 februari 2016 15:51 schreef DeLuna het volgende:
Ik kan het wel.
2 uur 3 minuten met een gemiddeld hartslag van 153. Vorige keer was dat nog 163 ofzo.Wooow awesome!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het even opgezocht, voor mijn eerste HM was mijn langste duurloop 17km en die deed ik ongeveer even snel als jij. De HM ging toen in 1.54. Ik zeg: the pressure is on!Ik wil een sub2 zien!
Sub2quote:Op maandag 22 februari 2016 16:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wooow awesome!
Ik heb het even opgezocht, voor mijn eerste HM was mijn langste duurloop 17km en die deed ik ongeveer even snel als jij. De HM ging toen in 1.54. Ik zeg: the pressure is on!Ik wil een sub2 zien!
![]()
Dat vind ik niet echt realistisch
![]()
Ik moet er alleen echt om denken dat ik niet begin in 5:45 per km want dan ga ik het niet halen op dat tempo, dan gaat het net zo als met de Bruggenloop en dan stort ik bij 13km in.
quote:Op maandag 22 februari 2016 14:52 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Nee, juist minder. Een deel van de belasting is het niet gewend zijn. Jij kunt moeiteloos lange tijd op je benen staan, omdat je het iedere dag doet. Voor baby's, ouderen en minder valide mensen is dat moeilijk, omdat ze een groot deel van de tijd zitten en liggen. Oefen je vaker, dan ontwikkelt je lichaam en wordt dezelfde activiteit als minder belastend ervaren. Je capaciteit om te herstellen wordt beter. Denk maar eens aan mensen die dagelijks zwaar fysiek werk verrichten.
Oefen je weinig, met veel rust, dan krijgt je lichaam steeds een 'klap', omdat je je lichaam dwingt om plotseling een uurtje iets te doen wat het de andere 48 of zelfs 72 uur niet gewend is. Dat lijkt me een snellere route naar een vicieuze cirkel van blessures.
Dat gezegd hebbende, ik weet niet hoe 99 kilo bij 1.90 eruit ziet, maar ik ken wel een jongen van 90 kilo met dezelfde lengte die al vrij fors, maar wel gespierd is gebouwd en marathons loopt. Als je dan niet in vorm bent met 99 kilo en vermoedelijk weinig spiermassa, dan vind ik hardlopen sowieso wel een erg zware belasting voor je lichaam en niet aan te raden.
Met drie dagen in de week heb je zelfs afwisselend 1 of dagen rust tussen je trainingen.Ik ben het eens met Strip en minder met Drieklank.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ook daar kan je kanttekeningen bij zetten. Je wordt niet sterker tijdens je training, maar tijdens je rust.
Als je te weinig rust neemt ben je nog niet hersteld en raak je overtraind of overbelast. Na een training op lage intensiteit herstel je sneller, en kun je sneller een volgende training verteren dan na een training op hoge intensiteit.
Natuurlijk raakt je lichaam gewend aan een bepaalde belasting. Maar mijns inziens niet als je dit te vaak achter elkaar doet. In een marathontraining zou je anders alleen maar lange duurlopen doen, omdat je lichaam dan optimaal gewend is aan de lange belasting. Ik ken niet één schema dat er zo uitziet. Juist door rustmomenten in te bouwen kun je de afstanden (langzaam uitbreiden). Verder is afwisseling ook goed, dus niet alleen duurlopen maar ook intervallen bijvoorbeeld.
En van de stratenmakers (even als voorbeeld van een fysiek zwaar beroep) halen er ook niet veel hun pensioen met alleen het uitvoeren van dat beroep. Het is gewoon een te zware belasting...
Maar ik wens je veel succes als je je schema's volgens jouw theorie gaat invullen.![]()
![]()
Maar je hebt sindsdien wel veel meer getraind en lange duurlopen op prima tempo's gedaan. Ik denk dat je inmiddels die HM makkelijk op het tempo van de bruggenloop kunt doen. Maar inderdaad voorzichtig beginnen is wel belangrijk!quote:Op maandag 22 februari 2016 16:18 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Sub2![]()
Dat vind ik niet echt realistisch
![]()
Ik moet er alleen echt om denken dat ik niet begin in 5:45 per km want dan ga ik het niet halen op dat tempo, dan gaat het net zo als met de Bruggenloop en dan stort ik bij 13km in.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat is 5:55 per km, en dan klopt precies met mijn 5km PR, als je die bij Corniel invult. Dan kom ik uit op 2:04:40 en daar zou ik zeker blij mee zijnquote:Op maandag 22 februari 2016 16:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar je hebt sindsdien wel veel meer getraind en lange duurlopen op prima tempo's gedaan. Ik denk dat je inmiddels die HM makkelijk op het tempo van de bruggenloop kunt doen. Maar inderdaad voorzichtig beginnen is wel belangrijk!
Ik ben benieuwd en ik kan eigenlijk niet meer wachten
Welcome to taper madnesssssquote:Op maandag 22 februari 2016 16:25 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat is 5:55 per km, en dan klopt precies met mijn 5km PR, als je die bij Corniel invult. Dan kom ik uit op 2:04:40 en daar zou ik zeker blij mee zijn
Ik ben benieuwd en ik kan eigenlijk niet meer wachtenIk heb er ook wel zin in! Al moet ik er misschien ook niet teveel van verwachten, ik kan nog hooguit 2 of misschien 3 snelheidstrainingen doen om weer even aan wedstrijdtempo te wennen
Ok, ga ik dat doen.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:28 schreef mosselmossel het volgende:
Evy is een te zwaar en snel schema voor totaal ongetrainde mensen met overgewicht. Ik zou voorstellen dat deze mensen het schema uitstrekken en maximaal twee trainingen per week doen om te wennen. In elk geval de eerste twee maanden.
Dinsdag & zaterdag bijvoorbeeld ?
En dan wanneer ik voel dat het goed gaat na 2 maanden kan ik weer 3x per week gaan ?![]()
quote:Op maandag 22 februari 2016 16:25 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat is 5:55 per km, en dan klopt precies met mijn 5km PR, als je die bij Corniel invult. Dan kom ik uit op 2:04:40 en daar zou ik zeker blij mee zijn
Ik ben benieuwd en ik kan eigenlijk niet meer wachtenzou mooi zijn, sws fijner om je eerste HM iets rustiger te beginnen en het laatste kwart te versnellen. Dan het eerste kwart te hard van start gaan en jezelf overhoop te lopen. Dat tweede is zeker niet leuk om mee te maken
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Ik vond 3x pw voor mij in het begin wel iets toevoegen. Daarmee ging ik echt vooruit. Ik denk dat evt scheenklachten er eerder mee samenhangen dat je te snel wil tijdens die eerste trainingen.
Maar succes en welkom hierWaar iedereen je altijd wat anders zal vertellen
DeLunaLaat je voor zo'n eerste HM niet opnaaien hoor. Lekker uitlopen met je eigen tijdschema in je achterhoofd. Ik heb er alle vertrouwen in al ik je vooruitgang zo volg
Ik heb afgelopen weekend ook een bijdrage geleverd aan de hardloop, door aan te moedigen in een prachtig Zeeuws duinlandschap (tussen de wilde paarden!) en de verdwaalde nummer twee van de trailmarathon het rechte 'pad' op te sturen. Dat werd nog net geen eervolle vermelding bij Zeeland Nu![]()
![]()
Voorlopig maar een tijdje darten, of iets in die richting...quote:Op zondag 21 februari 2016 19:16 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat is kut, zeg. Ik heb er ooit ook last van gehad met het trainen voor o.a. de Vierdaagse. Toen kreeg ik kinesiotape en hielkuipjes in mijn wandelschoenen. Met hardlopen gelukkig nooit iets van gemerkt.
Aanpassen in de schoenen zelf... had het toen ook te maken met je looppas/wandelpas?Leuk stukje! 14 km is het andere uiterste. Een voordeel is (kan zijn?) dat je binnen 1,5 uur weer thuis bent. Als nadeel noemt iemand van mijn hardloopvereniging dat je de trainingen vaak helemaal alleen loopt, vanwege het specifieke karakter van het schema.quote:Op maandag 22 februari 2016 12:25 schreef La_Tramposa het volgende:
https://maridurieux.com/ Leuke review over het sportrusten-marathonschema!
Ik ben wel benieuwd of de ‘standaard’ gedachte dat je zonder duurlopen van 32 km geen (of met veel moeite) een marathon kan uitlopen voorkomt uit een cultuur van hard werken. Dat als je iets wil bereiken, je er veel voor moet doen.
[ Bericht 4% gewijzigd door schaal_10 op 22-02-2016 18:43:26 ]![]()
Ja, zoiets. IN principe moet je gewoon zo'n beginnersschema min of meer klachtenvrij kunnen lopen. Op wat spierpijn van de onwennigheid na, maar ook dat zou met een maand of twee al wel minder moeten zijn.quote:Op maandag 22 februari 2016 16:51 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ok, ga ik dat doen.
Dinsdag & zaterdag bijvoorbeeld ?
En dan wanneer ik voel dat het goed gaat na 2 maanden kan ik weer 3x per week gaan ?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Bij mijn eerste evy poging viel ik ook uit met scheenbeen klachten. Tweede keer gewoon veel langzamer gelopen, en niet meer doen dan het schema aangaf. Waar ik de eerste keer liep met als doel dat ik echt wel moest afzien, liep ik de tweede keer veel meer op mijn gemakje.
Dat werkte prima. Ik liep toen om de dag.
Dus ik denk dat de snelheid verlagen al heel stuk zal schelen.
Eiwitten en dat soort dingen lijken me nog niet belangrijk, bij 20-30 min afwisselend wandelen en hardlopen/joggen.
[ Bericht 0% gewijzigd door steffelonio op 22-02-2016 18:46:40 (Typo) ]![]()
quote:Op maandag 22 februari 2016 15:51 schreef DeLuna het volgende:
Ik kan het wel.
2 uur 3 minuten met een gemiddeld hartslag van 153. Vorige keer was dat nog 163 ofzo.Lekker rustig aan doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar het wordt wel een mooie cpc, zeker weten!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Fijn DeLuna!
Ik ga definitief niet de CPC lopen heb ik besloten. Dit gaat niet volgende week zondag over zijn. Dus Jero, kan je me uit de OP halen?![]()
quote:Op maandag 22 februari 2016 18:54 schreef GotC het volgende:
Fijn DeLuna!
Ik ga definitief niet de CPC lopen heb ik besloten. Dit gaat niet volgende week zondag over zijn. Dus Jero, kan je me uit de OP halen?![]()
Ik hoop dat je snel een andere HM kunt lopen...
Gaat helemaal goed komen, je hebt een hele mooie voorbereiding gelopenquote:Op maandag 22 februari 2016 16:25 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd en ik kan eigenlijk niet meer wachten
Ik ben begonnen met schema van hardlopen.info, ook meer wandelen dan hardlopen in het begin. Wel zonder scheenklachten
Vanochtend met zoonlief gezwommen en vanmiddag lekker gelopen, alleen beetje veel op 1 dag of ik ben beetje gaar ofzo, beetje moe nu![]()
![]()
Ja ik denk ook dat het komt door die dag dat ik te snel ben gaan lopen.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:45 schreef steffelonio het volgende:
Bij mijn eerste evy poging viel ik ook uit met scheenbeen klachten. Tweede keer gewoon veel langzamer gelopen, en niet meer doen dan het schema aangaf. Waar ik de eerste keer liep met als doel dat ik echt wel moest afzien, liep ik de tweede keer veel meer op mijn gemakje.
Dat werkte prima. Ik liep toen om de dag.
Dus ik denk dat de snelheid verlagen al heel stuk zal schelen.
Eiwitten en dat soort dingen lijken me nog niet belangrijk, bij 20-30 min afwisselend wandelen en hardlopen/joggen.
Op zich zou 3x per week wel moeten lukken op een jog tempo.
Ik ga het vanavond nog een keer proberen, les 7.
Ik ga ook die oefeningen doen, wellicht heb ik er dan in vervolg ook minder last van.![]()
Je kunt niet iedere dag een marathon lopen. Er is ook geen atleet die dat doet. Wat een atleet wel doet, is dagelijks trainen.quote:Op maandag 22 februari 2016 16:19 schreef McTwente het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het eens met Strip en minder met Drieklank.
Natuurlijk raakt je lichaam gewend aan een bepaalde belasting. Maar mijns inziens niet als je dit te vaak achter elkaar doet. In een marathontraining zou je anders alleen maar lange duurlopen doen, omdat je lichaam dan optimaal gewend is aan de lange belasting. Ik ken niet één schema dat er zo uitziet. Juist door rustmomenten in te bouwen kun je de afstanden (langzaam uitbreiden). Verder is afwisseling ook goed, dus niet alleen duurlopen maar ook intervallen bijvoorbeeld.
En van de stratenmakers (even als voorbeeld van een fysiek zwaar beroep) halen er ook niet veel hun pensioen met alleen het uitvoeren van dat beroep. Het is gewoon een te zware belasting...
Maar ik wens je veel succes als je je schema's volgens jouw theorie gaat invullen.
http://www.runnersworld.c(...)-a-week-should-i-run
Een topatleet voor een 5k race rent tenminste 80 mijl per week. Denk je dat hij dat in een paar dagen doet? Nee, dat doet hij met meerdere korte trainingen per dag.
Kijk, als je naast je kantoorbaan fit wil blijven en 5k in een half uur wil lopen, of je wil een keer in je leven een marathon lopen en daar vier uur over doen, dan kun je kom je best goed weg met een paar dagen per week trainen. Maar dan ben je ook niet aan het hardlopen. Dan jog je een beetje om jezelf het idee te geven dat je fit bent.
Maar als je 5k in een kwartier wil lopen, of een marathon in 2.5, dan kun je mij toch niet wijsmaken dat je maar een paar dagen per week hoeft te trainen? Messi voetbalt toch ook niet maar een paar dagen per week? Badr Hari bokst toch niet maar een paar dagen per week? Michael Phelps zwemt toch niet maar een paar dagen per week? Arnold ging toch niet maar een paar dagen per week naar de sportschool?
Dat je lichaam verslijt...tja, dan kun je beter gewoon lekker blijven wandelen en fietsen, want dan blijf je ook gezond en dat is veel minder belastend voor je lichaam. Mensen meteen kantoorbaan krijgen even goed lichamelijke klachten van het zitten en op latere leeftijd vaatziekten en dergelijke.
Misschien kan ik je nog overtuigen met deze post, anders agree to disagree![]()
![]()
Niet aan het hardlopen als je 5k in een half uur loopt. Loop heen.
Ik heb geleerd dat iedereen een hardloper is, ongeacht hoe hard je loopt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Even egoïstisch een rondedansje voor mezelf
En dat met een zwembad in mn schoenen, de regen was nog goed te goed, totdat er een enorm gat in de weg was en ik t niet goed zag, tot aan mn enkels in t modderwater, maar hey, k was toch al nat, gewoon doorlopen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
quote:Op zondag 21 februari 2016 16:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik deed weer een NS wandeling. Dat is geen kattenpis![]()
https://connect.garmin.com/modern/activity/1058398809gvd wat haat ik de randstad als ik dit zo zieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
een spijkerbroek trouwens?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.![]()
quote:Op maandag 22 februari 2016 19:36 schreef DeLuna het volgende:
Niet aan het hardlopen als je 5k in een half uur loopt. Loop heen.
Ik heb geleerd dat iedereen een hardloper is, ongeacht hoe hard je loopt.
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Het was een wandelingquote:Op maandag 22 februari 2016 19:39 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
gvd wat haat ik de randstad als ik dit zo zie![]()
een spijkerbroek trouwens?ik ben maar een sporadische wandelaar, dus geen fancy wandelschoenen, afritsbroeken of goretex jassen
oh shit you're rightquote:Op maandag 22 februari 2016 19:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het was een wandelingik ben maar een sporadische wandelaar, dus geen fancy wandelschoenen, afritsbroeken of goretex jassen
ja ik zag die hardloopschoenen met spijkerbroek combi ik dacht al![]()
wandelen is ookdoe ik ook altijd in spijkerbroek, zou het liefst cargo-pants dragen of zo maar dat vind ik altijd zo tryhard overkomen, aangezien ik hier in de randstad zit ook dus niet echt in de natuur
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.![]()
O jazeker wel kan je een jaar lang iedere dag een marathon lopen en op de laatste dag zelfs een dubbele.quote:Op maandag 22 februari 2016 19:32 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Je kunt niet iedere dag een marathon lopen. Er is ook geen atleet die dat doet. Wat een atleet wel doet, is dagelijks trainen.
Een topatleet voor een 5k race rent tenminste 80 mijl per week. Denk je dat hij dat in een paar dagen doet? Nee, dat doet hij met meerdere korte trainingen per dag.
Kijk, als je naast je kantoorbaan fit wil blijven en 5k in een half uur wil lopen, of je wil een keer in je leven een marathon lopen en daar vier uur over doen, dan kun je kom je best goed weg met een paar dagen per week trainen. Maar dan ben je ook niet aan het hardlopen. Dan jog je een beetje om jezelf het idee te geven dat je fit bent.
Maar als je 5k in een kwartier wil lopen, of een marathon in 2.5, dan kun je mij toch niet wijsmaken dat je maar een paar dagen per week hoeft te trainen? Messi voetbalt toch ook niet maar een paar dagen per week? Badr Hari bokst toch niet maar een paar dagen per week? Michael Phelps zwemt toch niet maar een paar dagen per week? Arnold ging toch niet maar een paar dagen per week naar de sportschool?
Dat je lichaam verslijt...tja, dan kun je beter gewoon lekker blijven wandelen en fietsen, want dan blijf je ook gezond en dat is veel minder belastend voor je lichaam. Mensen meteen kantoorbaan krijgen even goed lichamelijke klachten van het zitten en op latere leeftijd vaatziekten en dergelijke.
Misschien kan ik je nog overtuigen met deze post, anders agree to disagree![]()
Ik steek altijd een beetje armzalig af tegenover m'n wandelmaatje, want die is wel helemaal fancyquote:Op maandag 22 februari 2016 19:45 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
oh shit you're right
ja ik zag die hardloopschoenen met spijkerbroek combi ik dacht al![]()
wandelen is ookdoe ik ook altijd in spijkerbroek, zou het liefst cargo-pants dragen of zo maar dat vind ik altijd zo tryhard overkomen, aangezien ik hier in de randstad zit ook dus niet echt in de natuur
oh echt van die leggings en zo? Nee dat is meer voor vrouwen denk ik. Mannen lopen het chillst in cargo pants denk ik (weet ff de nederlandse benaming niet)quote:Op maandag 22 februari 2016 19:49 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik steek altijd een beetje armzalig af tegenover m'n wandelmaatje, want die is wel helemaal fancy
gewoon die dikke stugge wijde broeken vol met zakken en zo, die je ook wel bij het bushcraften of vissen gebruikt. Maar om die aan te trekken als ik door een bos ga hier in de randstaddan lijk ik net zo'n wannabe Bear Gryles denk ik
![]()
voor hardlopen gebruik ik gewoon trainingsbroek, ik vind leggings of andere strakke zooi voor mannen echt not-doneDit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.![]()
![]()
Niet iedere man kan natuurlijk die "strakke zooi" look rocken
Nee, inderdaad van die broeken met zakken aan de zijkant. Sneldrogend en zoquote:Op maandag 22 februari 2016 19:51 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
oh echt van die leggings en zo? Nee dat is meer voor vrouwen denk ik. Mannen lopen het chillst in cargo pants denk ik (weet ff de nederlandse benaming niet)
gewoon die dikke stugge wijde broeken vol met zakken en zo, die je ook wel bij het bushcraften of vissen gebruikt. Maar om die aan te trekken als ik door een bos ga hier in de randstaddan lijk ik net zo'n wannabe Bear Gryles denk ik
![]()
voor hardlopen gebruik ik gewoon trainingsbroek, ik vind leggings of andere strakke zooi voor mannen echt not-done![]()
Ik vind de meeste mannen in strak ook meh
Ik zie ze wel eens. Lijkt net van die wielrennerkleding. Sowieos haat ik echt zulke kleding. Ik mountainbike zelf wel maar zelfs dan draag ik nog niet van die strakke zooi, ik vind het gewoon zo smerig overkomen. En de mensen die het dragen zijn altijd echt chagrijnige eikelsquote:Ik zou er denk ik wel mee weg kunnen komen het is meer uit principequote:Op maandag 22 februari 2016 19:57 schreef Guard het volgende:
Ja dat is leuk als je er een dag of 2 op uit gaat trekken. En handig ook. Zaklampen en messen kunnen er makkelijk in, rambo style. Maar voor een gewone middagwandeling van een uurtje doe ik meestal maar een spijkerbroekquote:Op maandag 22 februari 2016 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, inderdaad van die broeken met zakken aan de zijkant. Sneldrogend en zo![]()
Ik vind de meeste mannen in strak ook meh
Ok, je moet niet je buik op het stuur kunnen leggen zoals sommige wielrennersquote:Op maandag 22 februari 2016 19:57 schreef Guard het volgende:
.
![]()
Kan ik denk ik wel, wat ontzettend balen GotC!quote:Op maandag 22 februari 2016 18:54 schreef GotC het volgende:
Fijn DeLuna!
Ik ga definitief niet de CPC lopen heb ik besloten. Dit gaat niet volgende week zondag over zijn. Dus Jero, kan je me uit de OP halen?Hoop dat je er snel weer bovenop bent, ging zo superlekker! Stiekem al aan het kijken naar een nieuw doel voor als het straks wel weer gaat? Of gewoon even afwachten hoe lang het duurt?
![]()
quote:Op maandag 22 februari 2016 20:01 schreef GotC het volgende:
[..]
Ok, je moet niet je buik op het stuur kunnen leggen zoals sommige wielrenners.
Hier ben ik het op zich wel mee eens. Wil je echt ontzettend snel worden moet je vaker trainen. Desnoods meerdere keren per dag en constant vol kunnen houden. Maar wel zodanig dat je genoeg rust overhoudt. Nu kunnen de meeste professionele lopers dat wel veroorloven natuurlijk als ze gesponsord worden. Michel Butter en dergelijke zullen niet veel meer doen dan lopen, slapen en eten waarschijnlijk. Maar voor de meeste recreatieve atleten is dat gewoon niet haalbaar. Ook denk ik dat je dat, vooral in het begin, gewoon niet moet willen.quote:Op maandag 22 februari 2016 19:32 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik probeer ook steeds sterker/sneller te worden, maar kan nog zeker niet meerdere dagen en vaker dan 1x per dag lopen. Dat terwijl ik al bijna 5 jaar bezig ben met lopen. Ik kom nu als ik geluk heb uit op 4 keer per week lopen, 5x is echt een uitschieter bij mij en 3x gebeurt ook vaak zat. Maar wil ik nog sneller worden moet ik vaker trainen. Helaas door fysiek zwaar werk en weinig 'rustmomenten' is nog vaker trainen voor mij helaas niet haalbaar op het moment. Toch loop ik nu een marathon in 2.46 en 5k in 16.40, waar ik wel heel tevreden mee ben. Je kan dus redelijk ver komen met 'een paar dagen per week'. Maar wil ik dichter naar de 2.30 zal ik het wel anders moeten aanpakken ja.
Voor de rest ben ik het niet met je eens. Het maakt geen reet uit hoe snel je loopt om jezelf hardloper te noemen. Iedereen loopt gewoon op z'n eigen niveau.
[ Bericht 6% gewijzigd door Jero_nimo op 22-02-2016 20:31:14 ]![]()
Ik baal ook wel ontzettend, heb echt geen zin om wéér te moeten opbouwen, maargoedquote:Op maandag 22 februari 2016 20:02 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Kan ik denk ik wel, wat ontzettend balen GotC!Hoop dat je er snel weer bovenop bent, ging zo superlekker! Stiekem al aan het kijken naar een nieuw doel voor als het straks wel weer gaat? Of gewoon even afwachten hoe lang het duurt?
. M'n doel voor nu is geen pijn meer en wanneer dat is, weet de fysio ook niet
![]()
![]()
Balen GotC. Gaat het wel al wat beter nu met de fysio hulp?
@Deluna jij gaat echt lekker. Die HM komt echt goed!
Schaal_10 balen zeg dat je de marathon niet kan lopen. Succes met je herstel.
Wat fijn dat (bijna) iedereen lekker heeft gelopen zonder pijntjes van het weekend.
Dankzij het lezen van die verhaaltjes moest ik best lachen.
Mijn knie gaat nog steeds kut. De fysio heeft een brief gemaakt voor de sportarts. Daar staat in dat hij verwacht dat ik binnen 3 maanden weer gewoon 5 km kan lopen met een pijncijfer 3. Ik zit daar dus nu nog totaal niet te denken aan dat opbouwen want vind het dus niet goed gaan. Als wandelen al niet zonder pijn gaat dan hardlopen ook nietMeniscustest heeft hij niet echt uitgevoerd want mijn trainer was het vergeten door te geven. Afijn lekker handig allemaal.
.
Ik ben benieuwd wat hij te zeggen heeft..![]()
![]()
"Dan jog ik een beetje om mezelf het idee te geven dat ik fit ben."
Nee ***, ik loop hard. En ik ben niet de enige.
Meer woorden ga ik hiet niet aan spenderen.
![]()
![]()
Oh, nog even dit:Joggerquote:Op maandag 22 februari 2016 20:17 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Toch loop ik nu een marathon in 2.46 en 5k in 16.40, waar ik wel heel tevreden mee ben.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2016 20:36:22 ]![]()
Dus ik voelde me vandaag wel goed, zo een dag na m'n loopje. Op het schema van mijn groep stond iets van 1-2-1-2-1. En omdat maandag altijd wel een relaxte training is, dacht ik nog: ik ga lekker die minuutjes loslopen met mijn loopgroep!
Bleken het geen minuten, maar kilometers te zijn![]()
Maarja, ik laat me natuurlijk niet kennen he...dus ik heb de trailmarathon lekker uit de benen gelopen met een pittige intervaltraining![]()
De eerste kilometer was wat stram, maar daarna werd m'n olie warm en ging het steeds beter draaien. En weer mooi 12 kilometer op de teller
quote:Op maandag 22 februari 2016 21:02 schreef YUR het volgende:
Dus ik voelde me vandaag wel goed, zo een dag na m'n loopje. Op het schema van mijn groep stond iets van 1-2-1-2-1. En omdat maandag altijd wel een relaxte training is, dacht ik nog: ik ga lekker die minuutjes loslopen met mijn loopgroep!
Bleken het geen minuten, maar kilometers te zijn![]()
Maarja, ik laat me natuurlijk niet kennen he...dus ik heb de trailmarathon lekker uit de benen gelopen met een pittige intervaltraining![]()
De eerste kilometer was wat stram, maar daarna werd m'n olie warm en ging het steeds beter draaien. En weer mooi 12 kilometer op de tellerIk geloofde het bijna. Maar lekker dat dat alweer zo goed gaat!
Gewoon lekker doortrainen voor Salland!
![]()
Heb daar al superveel zin in!![]()
![]()
Maar toch... wat moet je dan gaan doen als je langere tijd, bijvoorbeeld 3 maanden, niet kan lopen? Het lijkt me slecht voor de moraal. Het gevoel bij wijze van spreken niks te kunnen lijkt me zo eng. Het scheelt natuurlijk als je op andere terreinen je mannetje staat.![]()
Ik heb er ook zin in! Al twijfel ik nog steeds over de afstand...quote:Op maandag 22 februari 2016 21:06 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]Ik geloofde het bijna. Maar lekker dat dat alweer zo goed gaat!
Gewoon lekker doortrainen voor Salland!
![]()
Heb daar al superveel zin in!F means you're fucked![]()
quote:Op maandag 22 februari 2016 21:02 schreef YUR het volgende:
.....dus ik heb de trailmarathon lekker uit de benen gelopen met een pittige intervaltraining![]()
Mafkees
75 kan je je nog inschrijven, dus vast ook wel overzetten!quote:Op maandag 22 februari 2016 21:17 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb er ook zin in! Al twijfel ik nog steeds over de afstand...![]()
![]()
quote:Op maandag 22 februari 2016 21:19 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
75 kan je je nog inschrijven, dus vast ook wel overzetten!![]()
![]()
Nee want als het ruk gaat komt het door mijquote:Op maandag 22 februari 2016 21:26 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Hak jij dan gewoon die knoop voor hem door.. Vanmorgen was het besluit nog 50km overigens
.
![]()
Wow ik zag echt zoveel hardlopers op straat net! Het seizoen gaat weer beginnen, ik voel hetOok zoveel leuke loopjes die er weer aankomen, zin in!
Wij hadden ook wel een pittige training, na het losmaken was het een uur lang aan één stuk door 45 seconden per oefening en zonder rust naar de volgende, dus 45 sec crunches, 45 seconden opdrukken, 45 seconden de banaan, 45 seconden mountainclimbers etc etc. De laatste 5 minuten leek de uitvoering niet meer echt ergens op.. maar iig zullen we bikiniproof naar Tenerife vertrekken zo
Weet je zeker dat het hardlopers waren? 5k binnen het kwartier en de M binnen de 2.30 enzo?quote:Op maandag 22 februari 2016 21:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow ik zag echt zoveel hardlopers op straat net! Het seizoen gaat weer beginnen, ik voel hetOok zoveel leuke loopjes die er weer aankomen, zin in!
Wij hadden ook wel een pittige training, na het losmaken was het een uur lang aan één stuk door 45 seconden per oefening en zonder rust naar de volgende, dus 45 sec crunches, 45 seconden opdrukken, 45 seconden de banaan, 45 seconden mountainclimbers etc etc. De laatste 5 minuten leek de uitvoering niet meer echt ergens op.. maar iig zullen we bikiniproof naar Tenerife vertrekken zo
* Murmeli zingt:
Oh wat is het toch fijn...
Om een jogger te zijn...!
En nu allemaal!
(goed, na zoveel bullshit ga ik slapen)Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
quote:Op maandag 22 februari 2016 19:38 schreef Ynske het volgende:
[ afbeelding ]
En dat met een zwembad in mn schoenen, de regen was nog goed te goed, totdat er een enorm gat in de weg was en ik t niet goed zag, tot aan mn enkels in t modderwater, maar hey, k was toch al nat, gewoon doorlopensupergoed
![]()
![]()
Voor mijn zo-nu-en-dan wandelingen is dat ook primaquote:Op maandag 22 februari 2016 19:59 schreef Baas_bas het volgende:
Ja dat is leuk als je er een dag of 2 op uit gaat trekken. En handig ook. Zaklampen en messen kunnen er makkelijk in, rambo style. Maar voor een gewone middagwandeling van een uurtje doe ik meestal maar een spijkerbroekhardloopschoenen en spijkerbroek aan en gaan!
Nergens voor nodig. De Randstad heeft zoveel mooie plekjes om te mogen lopen!quote:Op maandag 22 februari 2016 19:39 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
gvd wat haat ik de randstad als ik dit zo zie![]()
![]()
Dat wou ik zeggenquote:Op maandag 22 februari 2016 22:24 schreef pijll het volgende:
[..]
Nergens voor nodig. De Randstad heeft zoveel mooie plekjes om te mogen lopen!![]()
![]()
Ik had zonet een kerst reclame van Zalando in het topic. Nu ben ik in de war
Bedankt, ik moest lachenquote:Op maandag 22 februari 2016 19:51 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
oh echt van die leggings en zo? Nee dat is meer voor vrouwen denk ik. Mannen lopen het chillst in cargo pants denk ik (weet ff de nederlandse benaming niet)
![]()
voor hardlopen gebruik ik gewoon trainingsbroek, ik vind leggings of andere strakke zooi voor mannen echt not-done
.![]()
Oh en Ynskewat ga je lekker weer! Gaat het nu ook steeds wat makkelijker, nu je meer loopt?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Garmin vuurwerkfeest!!quote:Op maandag 22 februari 2016 19:38 schreef Ynske het volgende:
[ afbeelding ]
En dat met een zwembad in mn schoenen, de regen was nog goed te goed, totdat er een enorm gat in de weg was en ik t niet goed zag, tot aan mn enkels in t modderwater, maar hey, k was toch al nat, gewoon doorlopen
Dus jouw eerdere bewering dat je een activiteit langer volhoudt door het dagelijks langdurig te doen, is toch niet helemaal waar?quote:Op maandag 22 februari 2016 19:32 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Je kunt niet iedere dag een marathon lopen. Er is ook geen atleet die dat doet. Wat een atleet wel doet, is dagelijks trainen.
Misschien kan ik je nog overtuigen met deze post, anders agree to disagree
Elke dag een marathon lopen kost je immers maar 2 1/2 uur per dag.
Ik vind je vergelijking tussen fulltime prof atleten met de gemiddelde hardloper ook nogal scheef.
Bovendien schilder je met je opmerking over de tijden op een 5k en de marathon iedereen hier af als een stelletje incompetente prutsers. Er lopen hier een aantal mensen regelmatig op podiumplekken in de wedstrijden waaraan ze deelnemen. Ik heb daar veel respect en bewondering voor. Er is hier geen fulltime prof te bekennen, iedereen loopt naar een baan of studie die voor de meesten al fulltime (of meer) is.
Dus mij overtuigen met deze post? Integendeel! Ik vind deze uitspraak nog stompzinniger dan je eerdere uitspraken. En ik vind het ook behoorlijk arrogant dat je het als nieuwkomer hier beter denkt te weten dan de mensen die hier al langer posten. Dus ik stel voor dat jij het goede voorbeeld geeft en weer post als je de 5 km sub 15 loopt en/of de marathon sub 2.30. Wijsneus.
Gelukkig heeft verder iedereen hier respect voor elkaars prestaties. Of dat nu 5 km is, een marathon of in sommige gevallen 75 km of 100 mijl. Iedereen sport op zijn eigen niveau en de ene is nu eenmaal sneller dan de ander. En of dat nu komt door aanleg, trainingsomvang en -intensiteit of nog ergens anders door, we still beat anyone on the couch.
En vanaf nu sluit ik me aan bij Stip, ik maak er geen woorden meer aan vuil.![]()
quote:Op maandag 22 februari 2016 19:38 schreef Ynske het volgende:
[ afbeelding ]
En dat met een zwembad in mn schoenen, de regen was nog goed te goed, totdat er een enorm gat in de weg was en ik t niet goed zag, tot aan mn enkels in t modderwater, maar hey, k was toch al nat, gewoon doorlopenHardloper!
![]()
![]()
Nu je het zegt, waarschijnlijk door de paslengte. Ik liep met ervaren wandelaars die grotere passen maakte. Ook heb ik wel een klein beenlengteverschil.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:32 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Aanpassen in de schoenen zelf... had het toen ook te maken met je looppas/wandelpas?
Je zoekt iets anders om comnditie te behouden? Zwemmen of spinnen misschien?Yo, dit gaat van 0 naar 100 in 10 seconden. Hoezo haal je topsporters erbij? We waren toch tips aan het geven aan beginners die opbouwen met hardlopen?quote:Op maandag 22 februari 2016 19:32 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Maar als je 5k in een kwartier wil lopen, of een marathon in 2.5, dan kun je mij toch niet wijsmaken dat je maar een paar dagen per week hoeft te trainen? Messi voetbalt toch ook niet maar een paar dagen per week? Badr Hari bokst toch niet maar een paar dagen per week? Michael Phelps zwemt toch niet maar een paar dagen per week? Arnold ging toch niet maar een paar dagen per week naar de sportschool?![]()
Het overgrote deel van de mensen die beginnen te lopen doen het inderdaad om fit te worden (of het gevoel te hebben fit te worden), niet om de nieuwe Dafne Schippers of Paula Radcliffe te worden.![]()
Goed, dat wordt niet meer lopen deze werk. Iets met de ongelukkige combinatie van koorts en nachtdiensten die absoluut niet geskipt kunnen worden.
Ik was net zo lekker opweg om (weer) superfit, supersnel en supersterk te worden.![]()
![]()
Zo, vandaag eindelijk weer meegetraind. Ik word oud, vroeger kon ik nog hard trainen met 2 borden pasta in de buik, nu had ik kotsneigingen.
Lekker op HM/M-tempo wat uitgelopen nadat we oefeningen hadden gedaan.
Dit was de vierde dag op rij, en vijfde keer trainen in een week tijd, nadat ik de voorgaande drie weken één keer per week had getraind.De conditie is er nog, maar de intervalletjes en krachttrainingen moet ik echt weer oppakken, want de duurlopen doe ik op zoutzakniveau.
![]()
Weer hilarische teksten hier. Mijn zwager zei ook laatst dat hij de 5km in 15 minuten wilde lopen. Volgens mij moet hij nog steeds beginnen met uberhaupt starten met hardlopen/joggen.![]()
![]()
dank je!quote:Ja t gaat lekkerder, en voelt ook goedquote:Op maandag 22 februari 2016 22:36 schreef Murmeli het volgende:
Oh en Ynskewat ga je lekker weer! Gaat het nu ook steeds wat makkelijker, nu je meer loopt?
k kon zelfs heuvel op wat versnellen en weer bij mijn loopmaatje komen. bergen/heuvels op zijn echt mijn slechtste puntzo tof!!!quote:echt wel!quote:Op maandag 22 februari 2016 22:51 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Is toch altijd weer leuk om te krijgen!Today is life -
Dale Carnegie![]()
Goh wat raar, kotsneigingen als er een berg pasta in je maag aan het klotsen isquote:Op maandag 22 februari 2016 23:14 schreef wyccie het volgende:
Zo, vandaag eindelijk weer meegetraind. Ik word oud, vroeger kon ik nog hard trainen met 2 borden pasta in de buik, nu had ik kotsneigingen.
Lekker op HM/M-tempo wat uitgelopen nadat we oefeningen hadden gedaan.
Dit was de vierde dag op rij, en vijfde keer trainen in een week tijd, nadat ik de voorgaande drie weken één keer per week had getraind.De conditie is er nog, maar de intervalletjes en krachttrainingen moet ik echt weer oppakken, want de duurlopen doe ik op zoutzakniveau.
Pittig weekje zo, denk je ook aan je rust?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Rusten is zó 2015. Nu draait alles alles om gewenning. Meerdere keren per dag trainen is het toverwoord.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 07:36 schreef Guard het volgende:
[..]
Goh wat raar, kotsneigingen als er een berg pasta in je maag aan het klotsen is
Pittig weekje zo, denk je ook aan je rust?![]()
![]()
Ik denk dat ik dan nog maar even "old school" blijfquote:Op dinsdag 23 februari 2016 07:57 schreef McTwente het volgende:
[..]
Rusten is zó 2015. Nu draait alles alles om gewenning. Meerdere keren per dag trainen is het toverwoord.
Jij bent snel op je tenen getrapt. Een inhoudelijke discussie is geen persoonlijke aanval.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:57 schreef McTwente het volgende:
[..]
Dus jouw eerdere bewering dat je een activiteit langer volhoudt door het dagelijks langdurig te doen, is toch niet helemaal waar?
Elke dag een marathon lopen kost je immers maar 2 1/2 uur per dag.
Ik vind je vergelijking tussen fulltime prof atleten met de gemiddelde hardloper ook nogal scheef.
Bovendien schilder je met je opmerking over de tijden op een 5k en de marathon iedereen hier af als een stelletje incompetente prutsers. Er lopen hier een aantal mensen regelmatig op podiumplekken in de wedstrijden waaraan ze deelnemen. Ik heb daar veel respect en bewondering voor. Er is hier geen fulltime prof te bekennen, iedereen loopt naar een baan of studie die voor de meesten al fulltime (of meer) is.
Dus mij overtuigen met deze post? Integendeel! Ik vind deze uitspraak nog stompzinniger dan je eerdere uitspraken. En ik vind het ook behoorlijk arrogant dat je het als nieuwkomer hier beter denkt te weten dan de mensen die hier al langer posten. Dus ik stel voor dat jij het goede voorbeeld geeft en weer post als je de 5 km sub 15 loopt en/of de marathon sub 2.30. Wijsneus.
Gelukkig heeft verder iedereen hier respect voor elkaars prestaties. Of dat nu 5 km is, een marathon of in sommige gevallen 75 km of 100 mijl. Iedereen sport op zijn eigen niveau en de ene is nu eenmaal sneller dan de ander. En of dat nu komt door aanleg, trainingsomvang en -intensiteit of nog ergens anders door, we still beat anyone on the couch.
En vanaf nu sluit ik me aan bij Stip, ik maak er geen woorden meer aan vuil.![]()
Ik waardeer dat mensen de tijd en moeite nemen om buiten een rondje te rennen. Maar is iemand die in zijn vrije tijd een paar akkoorden speelt op een muziekinstrument een muzikant? Is iemand die in zijn vrije tijd wat programmeert een hacker? Is iemand die in zijn vrije tijd op een blog post een journalist? Nee, en dat heeft niets met een gebrek aan respect te maken. Als je je zo beledigd voelt dat je daar niet aan voldoet, dan ben je zelf degene die onzeker om zoveel waarde te hechten aan dat soort benamingen.![]()
Het ging om het idee dat het misschien handiger is om zo vaak mogelijk te oefenen om te wennen aan de belasting van het hardlopen. Er werd verondersteld dat je veel rustdagen nodig hebt, maar dat is aantoonbaar niet waar. Daarnaast heb ik geschreven dat ik beginners, zeker als ze zo zwaar zijn, sowieso afraadt om te hardlopen, joggen of whatever, omdat ik om me heen allemaal mensen zie, die zich helemaal kapot lopen met een paar rondjes in de week van 5km a 10km/uur, na een paar jaar last krijgen van de knieën en dan niet meer kunnen lopen of zelfs stug door blijven lopen, omdat ze op forums als deze worden aangemoedigd dat het allemaal wel prima en lovenswaardig is, om met je overwicht een paar dagen per week 'hard te lopen'. Dan ben je gewoon beter af met lekker wandelen, fietsen, zwemmen en een gezond dieet.
Deze lente wordt er vast weer eens wat georganiseerd bij mij in de buurt, dan laat ik graag mijn officiële tijden zien als je daar zoveel waarde aan hecht, aangebrande meneer.
[ Bericht 7% gewijzigd door Drieklank op 23-02-2016 08:41:11 ]![]()
Gisteren toch nog gelopen, week 3 les 7.
Ik kreeg na 15 minuten toch weer last van mijn linker scheenbeen, maar merkte ook dat de pijn weer weg ging toen ik ging experimenteren met mijn looptechniek.
Ik ga me daar vandaag over inlezen, en dan kijken hoe dat morgenavond werkt in de praktijk
Iemand nog tips met een goede website met plaatjes/gif's/video's ?![]()
We zijn in principe allemaal mensen die 'gewoon een rondje' lopen, dat ben ik met je eens. Met hier en daar een uitschieter richting de subtop op basis van talent/aanleg. Je treft hier alleen wel een selectie van 'zomaar een rondje lopers' die daar hartstikke serieus mee bezig is. Het helpt over het algemeen (en dat is niet alleen hier, dus neem dat als tip ter harte) om niet direct met een stelling binnen te vallen ergens. Verwacht dan alsjeblieft geen inhoudelijke discussiequote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:34 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Jij bent snel op je tenen getrapt. Een inhoudelijke discussie is geen persoonlijke aanval.![]()
Ik waardeer dat mensen de tijd en moeite nemen om buiten een rondje te rennen. Maar is iemand die in zijn vrije tijd een paar akkoorden speelt op een muziekinstrument een muzikant? Is iemand die in zijn vrije tijd wat programmeert een hacker? Is iemand die in zijn vrije tijd op een blog post een journalist? Nee, en dat heeft niets met een gebrek aan respect te maken. Als je je zo beledigd voelt dat je daar niet aan voldoet, dan ben je zelf degene die onzeker om zoveel waarde te hechten aan dat soort benamingen.![]()
Het ging om het idee dat het misschien handiger is om zo vaak mogelijk te oefenen om te wennen aan de belasting van het hardlopen. Er werd verondersteld dat je veel rustdagen nodig hebt, maar dat is aantoonbaar niet waar. Daarnaast heb ik geschreven dat ik beginners, zeker als ze zo zwaar zijn, sowieso afraadt om te hardlopen, joggen of whatever, omdat ik om me heen allemaal mensen zie, die zich helemaal kapot lopen met een paar rondjes in de week van 5km a 10km/uur, na een paar jaar last krijgen van de knieën en dan niet meer kunnen lopen of zelfs stug door blijven lopen, omdat ze op forums als deze worden aangemoedigd dat het allemaal wel prima en lovenswaardig is, om met je overwicht een paar dagen per week 'hard te lopen'. Dan ben je gewoon beter af met lekker wandelen, fietsen, zwemmen en een gezond dieet.
Deze lente wordt er vast weer eens wat georganiseerd bij mij in de buurt, dan laat ik graag mijn officiële tijden zien als je daar zoveel waarde aan hecht, aangebrande meneer.![]()
Dus. Hoi. Wie ben je, hoelang loop je en wat zijn je ambities?![]()
![]()
Neen, beek GLDquote:Op zondag 21 februari 2016 19:44 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Bij Nijmegen daar?![]()
Ik was in Ubbergen vandaag. Hadden kunnen meeten.en sowieso was die 5K helaas echt het enige wat we er qua tijd (en energie) uit konden persen in een druk weekend
Ja doei.![]()
Elke dag 50 meter verderquote:Op dinsdag 23 februari 2016 07:57 schreef McTwente het volgende:
[..]
Rusten is zó 2015. Nu draait alles alles om gewenning. Meerdere keren per dag trainen is het toverwoord.![]()
![]()
Volgens jouw definitie ben ik iemand die niet echt hardloopt en ren jog ik alleen maar rondjes om mezelf het idee te geven dat ik fit blijf. Begrijp je nou echt niet dat de arrogantie die daar uit spreekt mensen irriteert? Ik snap best dat ik geen podium loop met 3 tot 4 keer lopen per week. Ik snap best dat ik niet onder de 3 uur loop op een marathon als er in mijn zwaarste week nog geen 100km zitten. Laat dat nou ook mijn doel niet zijn. Toen ik in een grijs verleden nog regelmatig twee keer per dag trainde kwam ik ook nooit verder dan hoog in de 17 minuten op de 5km, dus ik ben bang dat ik ook wat talent mis. Maar dan nog steeds ben ik een hardloper. Je bent niet alleen maar een hardloper als je aan topsport doet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:34 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Jij bent snel op je tenen getrapt. Een inhoudelijke discussie is geen persoonlijke aanval.![]()
Deze lente wordt er vast weer eens wat georganiseerd bij mij in de buurt, dan laat ik graag mijn officiële tijden zien als je daar zoveel waarde aan hecht, aangebrande meneer.
Kom asjeblieft niet arrogant een topic binnenvallen met de ietwat meewarige boodschap dat de vaste gasten hier goedbedoelende joggers en zeker geen echte hardlopers zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2016 09:44:53 ]![]()
Ik heb trouwens nog 101 dagen tot Stockholm. Als ik nu elke dag 418 meter verder sprint dan de dag er voor dan loop ik op 4 juni een supertijd.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2016 09:35:06 ]![]()
Blijft humor als weer eens een internetridder een topic binnen wandelt.
Oh ja, tights hier! Ziet er niet uit, loopt wel beter![]()
![]()
Volgens mij zegt Drieklank alleen dat een hardloper iemand is die (semi) professioneel hardloopt en dat voor anderen hardlopen slechts een hobby is. Op zich is met die stelling niet zoveel mis toch?
Ik ben geen hardloper, maar ik loop wel hard![]()
En dat hardlopen nu niet de meest ideale sport is voor mensen met veel overgewicht die willen afvallen, lijkt me nu ook niet echt een controversiële mening.
Oh , en helemaal gemist: balen GotC!Maar je was erg goed bezig dus die HM komt vast snel alsnog
![]()
Als ik iets anders als tights draag dan schuur ik alles kapot :| ik begon ooit met normale katoenen broeken, daar was ik snel klaar mee![]()
![]()
Wist trouwens niet dat hardloper een beschermde titel wasMij boeit het niet hoe het heet, ik ga sneller als lopen/wandelen, of dat nou joggen, hardlopen, hobbelen, snelwandelen heet boeit me niet.
![]()
![]()
Ik zag dit weekend dat Rotterdam ook over minder dan 50 dagen is! Voor mijn gevoel had ik nog veel langer de tijd![]()
Nu moet ik me ook al gaan afvragen of ik wel of geen muzikant ben. Ik speel wel in een orkest, maar oefen ik wel genoeg??❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Hij zegt dit:quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:48 schreef Mr.B. het volgende:
Volgens mij zegt Drieklank alleen dat een hardloper iemand is die (semi) professioneel hardloopt en dat voor anderen hardlopen slechts een hobby is. Op zich is met die stelling niet zoveel mis toch?
Ik ben geen hardloper, maar ik loop wel hard![]()
En dat hardlopen nu niet de meest ideale sport is voor mensen met veel overgewicht die willen afvallen, lijkt me nu ook niet echt een controversiële mening.
Oh , en helemaal gemist: balen GotC!Maar je was erg goed bezig dus die HM komt vast snel alsnog
quote:Op maandag 22 februari 2016 19:32 schreef Drieklank het volgende:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2016 10:00:13 ]![]()
OK, ik moet voortaan toch eens wat verder teruglezen voordat ik reageer. Dat is wel erg kortzichtig en bot.quote:![]()
quote:De inschrijving voor de Trappistenloop PUUR is geopend. De komende 24 uur kun je je inschrijven voor deze unieke loop die plaatsvindt op 28 mei op de terreinen van de abdij Koninghoeven.
Daarna loten we 300 deelnemers. Schrijf je nu in!
http://www.tilburgtenmile(...)hoolproject-oeganda/![]()
Sportarts vertrouwde mijn knie toch niet.. Nu wachten op foto en mri. Kon gelukkig/toevallig meteen terecht! Fijn om serieus genomen te worden.En dan zsm weer afspraak.
![]()
hoop dat t snel beter gaat, denk je dat je kan blijven lopen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:33 schreef xMissi het volgende:
Sportarts vertrouwde mijn knie toch niet.. Nu wachten op foto en mri. Kon gelukkig/toevallig meteen terecht! Fijn om serieus genomen te worden.En dan zsm weer afspraak.
Today is life -
Dale Carnegie![]()
+1quote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:04 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan nog maar even "old school" blijf![]()
Hij heeft me dit verboden voor nu. Maar hoop natuurlijk dat dat wel weer kan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:40 schreef Ynske het volgende:
[..]
hoop dat t snel beter gaat, denk je dat je kan blijven lopen?Zo net geweest voor foto en de mri. Nu de 3e keer dat ik daarin ben geweest. Maar deze maakte echt een hoop herrie..
![]()
![]()
Beetje never ending story die knie van jou. Hoop dat er nu eens een keer een mooi einde komt aan die story.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:33 schreef xMissi het volgende:
Er is niets mis met een inhoudelijke discussie.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:34 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Zoals Wyccie ook al aangaf, jouw opmerking ging over iemand die net start met Evy en geen hardloopervaring heeft. Jij bent van mening dat deze persoon meteen zo vaak mogelijk moet lopen in het kader van gewenning, ik ben het hier niet mee eens en vind dat er na iedere training minimaal één rustdag moet zitten. Met andere woorden, zeker niet vaker dan drie keer per week lopen.
Voor getrainde lopers en topsporters is het een heel ander verhaal. Geen idee waarom je opeens over fulltime profs begint, dit staat volkomen los van de oorspronkelijke discussie en slaat dus als een tang op een varken.
Naar mijn bescheiden mening loopt een beginnende hardloper met jouw advies een grote kans op een overbelastingsblessure. Ik reageerde dus op dit advies en niet op de irrelevante trainingen voor een goed getrainde prof. Daar heb ik te weinig verstand van om er inhoudelijk iets over te kunnen zeggen en dat heb ik volgens mij ook nergens gedaan.
Overigens zie ik wel meer opmerkelijke vergelijkingen in jouw tekst. Zo is blijkbaar iedere programmeur een hacker? Dat is nieuws voor mij.
En je veronderstelt ook dat ik waarde hecht aan jouw looptijden, terwijl ik juist beweer dat ik alle lopers waardeer ongeacht tijden. Jij bent juist degene die een label plakt op wie zich wel of niet hardloper mag noemen op basis van een gelopen tijd op de 5 km of de marathon. Dus nou moet je niet proberen dit om te draaien. Ik ben alleen benieuwd of jij aan je eigen "eis" voldoet.
En verder hebben anderen hiervoor al veel beter en duidelijker verwoord waarom jouw bewering ergernis oproept. Dat ga ik dus niet nog eens herhalen.![]()
Dat zal de trainer van Daphne zelfs nog beweren, hands down. En elke fysio, dokter en 90% van alle hardlopers ook denk ik.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:45 schreef McTwente het volgende:
[..]
Er is niets mis met een inhoudelijke discussie.
Zoals Wyccie ook al aangaf, jouw opmerking ging over iemand die net start met Evy en geen hardloopervaring heeft. Jij bent van mening dat deze persoon meteen zo vaak mogelijk moet lopen in het kader van gewenning, ik ben het hier niet mee eens en vind dat er na iedere training minimaal één rustdag moet zitten. Met andere woorden, zeker niet vaker dan drie keer per week lopen.
Voor getrainde lopers en topsporters is het een heel ander verhaal. Geen idee waarom je opeens over fulltime profs begint, dit staat volkomen los van de oorspronkelijke discussie en slaat dus als een tang op een varken.
Naar mijn bescheiden mening loopt een beginnende hardloper met jouw advies een grote kans op een overbelastingsblessure. Ik reageerde dus op dit advies en niet op de irrelevante trainingen voor een goed getrainde prof. Daar heb ik te weinig verstand van om er inhoudelijk iets over te kunnen zeggen en dat heb ik volgens mij ook nergens gedaan.
Overigens zie ik wel meer opmerkelijke vergelijkingen in jouw tekst. Zo is blijkbaar iedere programmeur een hacker? Dat is nieuws voor mij.
En je veronderstelt ook dat ik waarde hecht aan jouw looptijden, terwijl ik juist beweer dat ik alle lopers waardeer ongeacht tijden. Jij bent juist degene die een label plakt op wie zich wel of niet hardloper mag noemen op basis van een gelopen tijd op de 5 km of de marathon. Dus nou moet je niet proberen dit om te draaien. Ik ben alleen benieuwd of jij aan je eigen "eis" voldoet.
En verder hebben anderen hiervoor al veel beter en duidelijker verwoord waarom jouw bewering ergernis oproept. Dat ga ik dus niet nog eens herhalen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Een vriend van mij woonde in Beek-Ubbergen, vlakbij Nijmegen. Dus ik vermoed dat jullie toch dicht bij elkaar in de buurt waren...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Neen, beek GLDen sowieso was die 5K helaas echt het enige wat we er qua tijd (en energie) uit konden persen in een druk weekend
![]()
Ik vind het wel grappig dat beginners niet mogen beginnen met hardlopen. Maar hoe zorg je dan dat je geen beginner meer wordt?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik vind dat iedereen die nu nog wil beginnen met hardlopen terug moet naar zijn eigen land.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind het wel grappig dat beginners niet mogen beginnen met hardlopen. Maar hoe zorg je dan dat je geen beginner meer wordt?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Gewoon beginnen en tegen niemand zeggenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind het wel grappig dat beginners niet mogen beginnen met hardlopen. Maar hoe zorg je dan dat je geen beginner meer wordt?❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Dat is Beek-Ubbergen, Berg-en-Dal. Er is ook een Beek in de driehoek Zevenaar-Doetinchem-Emmerich (Montferland). Aangezien Moblo Nijmegen goed kent, denk ik dat ze ook goed weet dat ze niet in Beek-Ubbergen was.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:56 schreef McTwente het volgende:
[..]
Een vriend van mij woonde in Beek-Ubbergen, vlakbij Nijmegen. Dus ik vermoed dat jullie toch dicht bij elkaar in de buurt waren...![]()
![]()
Mooie vergelijkingen, maar ze kloppen niet. Als je een paar accorden kan spelen maakt je geen muzikant, kan je een nummer spelen of diverse maakt dat je wel een muzikant.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:34 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Iemand die in zijn vrije tijd programmeert is een programmeur en geen hacker al sluit het ene het andere niet uit. Iemand die blogt is een blogger, iemand die met zijn telefoon verslag doet bij een ongeluk is (weliswaar een amateur-) journalist.
Hetzelfde dat iemand die aan waterpolo doet maar de olymische spelen niet haalt geen veredelde dobber is en een voetballer die niet bij barcelona speelt is geen mislukte dribbel hindernis.
En ja dit heeft wel met een gebrek aan respect te maken, elk mens is verschillend en presteert naar eigen maatstaven. Niet naar die door jou uit de lucht gegrepen tijden en tempo's.Volgens mij ben ik vrijdag in die brouwerijquote:
Gewoon vanaf les 1 elke dag gaan rennen (niet joggen). Liefst twee keer per dag.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind het wel grappig dat beginners niet mogen beginnen met hardlopen. Maar hoe zorg je dan dat je geen beginner meer wordt?![]()
voor de loting...quote:
Ik ga ook weer inschrijven. Niets zo leuk als een start van een loopje waar een verschraalde bierlucht je neus binnendringt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ah, deze Beek kende ik niet. Maar omdat ze het over Beek Gelderland had, dacht ik ten onrechte dat ze Beek-Ubbergen bedoelde (omdat deze ook in Gelderland ligt).quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is Beek-Ubbergen, Berg-en-Dal. Er is ook een Beek in de driehoek Zevenaar-Doetinchem-Emmerich (Montferland). Aangezien Moblo Nijmegen goed kent, denk ik dat ze ook goed weet dat ze niet in Beek-Ubbergen was.![]()
Maak je dat nou op uit Drieklank zijn tekst of de mijne?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind het wel grappig dat beginners niet mogen beginnen met hardlopen. Maar hoe zorg je dan dat je geen beginner meer wordt?
In dat laatste geval komt mijn tekst ander over dan ik het bedoel. Ik moedig iedereen aan om te gaan hardlopen op een verantwoorde manier.![]()
Dat heb ik niet eensquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:04 schreef dapluiz het volgende:
Dat klopt opzich wel, ik heb wel het idee dat ik een beetje fit ben
Volle bak natuurlijk, iedere training.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Gewoon vanaf les 1 elke dag gaan rennen (niet joggen). Liefst twee keer per dag.
En die rustmomenten in de training kun je ook overslaan, anders wen je nooit aan die inspanning en bijbehorende belasting op pezen, spieren en gewrichtenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ja idd. Ik 'hoop' uiteindelijk dat er iets word gevonden. Dan kan er wat aan gedaan worden. Zo niet vecht ik net zolang door tot dat ze het vinden. Na 6 jaar mag dat opzich wel..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:27 schreef Guard het volgende:
[..]
Beetje never ending story die knie van jou. Hoop dat er nu eens een keer een mooi einde komt aan die story.
Toch blijf ik lekker een beetje meelezen in dit topic. En reageer ik af en toe![]()
![]()
Ik maak niks op, het staat er letterlijk (bij Drieklank dus):quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:36 schreef McTwente het volgende:
[..]
Maak je dat nou op uit Drieklank zijn tekst of de mijne?
In dat laatste geval komt mijn tekst ander over dan ik het bedoel. Ik moedig iedereen aan om te gaan hardlopen op een verantwoorde manier.quote:Daarnaast heb ik geschreven dat ik beginners, zeker als ze zo zwaar zijn, sowieso afraadt om te hardlopen, joggen of whatever, omdat ik om me heen allemaal mensen zie, die zich helemaal kapot lopen met een paar rondjes in de week van 5km a 10km/uur, na een paar jaar last krijgen van de knieën en dan niet meer kunnen lopen of zelfs stug door blijven lopen, omdat ze op forums als deze worden aangemoedigd dat het allemaal wel prima en lovenswaardig is, om met je overwicht een paar dagen per week 'hard te lopen'.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Het is toch onverstandig om op wedstrijddag iets nieuws aan te trekken?quote:Daarnaast wordt je ook nog in het nieuw gestoken met een paar trailschoenen van Altra, kleding van BUFF, accessoires van Nathan en aanvullende producten van Bodyglide.![]()
![]()
Niemand verplicht het je om het die dag aan te trekken denk ik hoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:48 schreef dapluiz het volgende:
[..]
Het is toch onverstandig om op wedstrijddag iets nieuws aan te trekken?Althans ik heb ook een keer een startnummer + nieuwe schoenen + shirtje van die loop gewonnen, die krijg je gewoon van tevoren en het shirtje kon je bij de expo aandoen maar heb ik ook pas later aangedaan.
Mijn nieuwe wedstrijdschoenen zijn binnen![]()
Kan ik weer lekker knallen bij de komende joggingevenementenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oranje kleurt best mooi bij geel en groen, toch?![]()
http://www.beterhardlopen(...)lde-tijd-5k-vrouwen/
Ik vind dit ook wel een bijzonder artikel, ben benieuwd welke stagiair hierop is gezet. "We gaan er vanuit dat beginnende vrouwen 10km/u lopen, dan kom je dus op een gemiddelde tijd van 30 minuten voor 5km." Ehh gebaseerd op wat? Ik gok dat als je het gemiddelde van alle vrouwen-uitslagen in 2015 berekent, je op wel wat langzamer dan 30 minuten uitkomt. En dan dat stukje over 'trage hardlopers'. Tenenkrommend
En de laatste alinea begint met: "Looptijden zijn nogal subjectief."
Ehh als er dan één ding niet subjectief is, zijn het als het goed is de looptijden
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind dit ook wel een bijzonder artikel, ben benieuwd welke stagiair hierop is gezet. "We gaan er vanuit dat beginnende vrouwen 10km/u lopen, dan kom je dus op een gemiddelde tijd van 30 minuten voor 5km." Ehh gebaseerd op wat? Ik gok dat als je het gemiddelde van alle vrouwen-uitslagen in 2015 berekent, je op wel wat langzamer dan 30 minuten uitkomt. En dan dat stukje over 'trage hardlopers'. Tenenkrommend
Ehh als er dan één ding niet subjectief is, zijn het als het goed is de looptijdenJa joh en zo zijn er ook veel vrouwen die daar niet blij mee zijn. Man man.quote:Veel vrouwen zijn blij met een tijd rond de 25 minuten.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ik heb ook boosts en die zijn juist breed.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Mooie schoentjes Mr.B. Wat wegen die nou? En is Adidas nog steeds zo smal?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Die zwarte 170g en de oranje solar red zijn zo'n 50g zwaarder.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Mooie schoentjes Mr.B. Wat wegen die nou? En is Adidas nog steeds zo smal?
Ze zitten erg lekker en volgens mij heb ik redelijk smalle voeten, dus...![]()
Oh dat is vrij licht ja. Eens in de zoveel tijd trek ik eens wat schoenen aan van merken die ik normaal nooit draag en Adidas is eigenlijk altijd te smal voor mijn lompe voeten.![]()
Ik denk dat je het hierbij wel verplicht bent. Maar je krijgt de kleding wel vantevoren en dan kan je er alvast in trainen. Ik ga het in ieder geval niet proberenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Niemand verplicht het je om het die dag aan te trekken denk ik hoor.Althans ik heb ook een keer een startnummer + nieuwe schoenen + shirtje van die loop gewonnen, die krijg je gewoon van tevoren en het shirtje kon je bij de expo aandoen maar heb ik ook pas later aangedaan.
. Lijkt me wel een supergave trail in ieder geval. Maar dan wel de 105km.
Er waren al 4 trailers geselecteerd door Buff zelf, hebben al een gezamenlijke training gehad, in Buff-kledij.![]()
Ah oke.. spannend! Past dat zo makkelijk tussen je andere wedstrijden, 105km?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:51 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ik denk dat je het hierbij wel verplicht bent. Maar je krijgt de kleding wel vantevoren en dan kan je er alvast in trainen. Ik ga het in ieder geval niet proberen. Lijkt me wel een supergave trail in ieder geval. Maar dan wel de 105km.
Er waren al 4 trailers geselecteerd door Buff zelf, hebben al een gezamenlijke training gehad, in Buff-kledij.
Ik heb ook weer een voorbarig voorjaar-lijstje gemaakt met wedstrijden die ik zeker wil lopen, misschien wil lopen en nog de data van trackmeetings en zomeravondcups voor leuk ertussendoor! Helaas is er weinig leuks in juni te vinden, maar misschien komt dat nog. Ik denk dat ik me gewoon weer ga richten op 10km t/m HM dit voorjaar, en dan wil ik op de Marquetteloop weer een snelle HM doen en misschien eerder ook nog ergens één. De komende tijd nog wat belastbaarder worden voordat ik aan een echt schema weer ga beginnen. En korte baanwedstrijdjes gewoon leuk ertussendoor als snelheidstraining! Dus de komende weken eens kijken of die planning wat duidelijker kan gaan wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Ehh als er dan één ding niet subjectief is, zijn het als het goed is de looptijden![]()
"Maar als je realistische snelheden wilt weten, dan is 18 tot 20 minuten een mooie snelle tijd."
Heel realistisch, dan loop je meteen top 10 op de CPC bij de dames
Nouja dat staat onder het kopje 'snelle tijden' hequote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:51 schreef CaLeX het volgende:
[..]![]()
"Maar als je realistische snelheden wilt weten, dan is 18 tot 20 minuten een mooie snelle tijd."
Heel realistisch, dan loop je meteen top 10 op de CPC bij de damesDus ze bedoelen iets als, wat je realistisch gezien een snelle tijd mag vinden. Of zo. Het hele stuk is gewoon raar
Werd gedeeld door De Loop van Leidsche Rijn, hun media-strategie echt..
Eens met "het hele stuk is gewoon raar" idee, misschien heeft die persoon alleen naar hele lokale wedstrijden gekeken van AV's.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:54 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nouja dat staat onder het kopje 'snelle tijden' heDus ze bedoelen iets als, wat je realistisch gezien een snelle tijd mag vinden. Of zo. Het hele stuk is gewoon raar
Werd gedeeld door De Loop van Leidsche Rijn, hun media-strategie echt..
Als er alleen zulke toppers lopen dan heeft een analyse een andere uitkomst dan wat reeel is.Trek eens aan mijn vinger?
Je hebt een woordje gemist denk ik.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ah oke.. spannend! Past dat zo makkelijk tussen je andere wedstrijden, 105km?Al zou ik hem wel een keer willen lopen.
![]()
Ik heb het ook verkeerd gelezen. Zie nu inderdaad niet ertussen staanquote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:43 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Je hebt een woordje gemist denk ik.Al zou ik hem wel een keer willen lopen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Haha ohja
Ik vind het een prima stukje hoor? Of is het not-done om trage hardlopers traag te noemen? Er wordt geen waardeoordeel over uitgesproken ofzo dus wat is het hele probleem?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Ehh als er dan één ding niet subjectief is, zijn het als het goed is de looptijden![]()
Voor gemiddelde vrouwen is het meestal niet haalbaar een parcoursrecord te lopen.
Da's best teleurstellend.It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Maar wie definieert dan wat traag is en wat niet?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:01 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik vind het een prima stukje hoor? Of is het not-done om trage hardlopers traag te noemen? Er wordt geen waardeoordeel over uitgesproken ofzo dus wat is het hele probleem?
Kijk, een gemiddelde tijd is nog wel te bepalen. Dus ook of iemand sneller of langzamer dan het gemiddelde.
Maar wat is traag op een 5 km? Langzamer dan 15 minuten? 20? 25? 30? Zeg het maar...![]()
Alles meer dan 20 minuten. Iedereen moet immers op elk moment van de dag een 5km in 20 minuten kunnen lopen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:31 schreef McTwente het volgende:
[..]
Maar wie definieert dan wat traag is en wat niet?
Kijk, een gemiddelde tijd is nog wel te bepalen. Dus ook of iemand sneller of langzamer dan het gemiddelde.
Maar wat is traag op een 5 km? Langzamer dan 15 minuten? 20? 25? 30? Zeg het maar...![]()
![]()
zoals?quote:Op maandag 22 februari 2016 22:24 schreef pijll het volgende:
[..]
Nergens voor nodig. De Randstad heeft zoveel mooie plekjes om te mogen lopen!Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.![]()
waarom?quote:
De schrijver post sinds een paar dagen in dit topic denk ikquote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:15 schreef Serinde het volgende:
Wat slecht geschreven, dat artikel. Afgezien van de inhoud
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
![]()
Hardlopen (ja ik doe aan hardlopen, niet aan joggen
)
Het was weer heerlijk, ondanks een klotsende maaginhoud.
Kom inderdaad weer wat meer lopers tegen, de afgelopen paar loopjes, en het blijft ook langer licht, ook aangenaam.
En zondag weer eens een evenement, dat is alweer ruim anderhalve maand geleden
En vanavond schoenen bestellen
Al eens in Meijendel gelopen? Sowieso het hele duingebied. Zelf kan ik ook erg van polderlandschappen genieten; de Krimpenerwaard is bijvoorbeeld erg mooi.quote:![]()
Hmm ja ik wandel daar wel eens. Lijkt inderdaad wel mooi gebied, alleen waait altijd rete hard zo in de duinen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:56 schreef pijll het volgende:
[..]
Al eens in Meijendel gelopen? Sowieso het hele duingebied. Zelf kan ik ook erg van polderlandschappen genieten; de Krimpenerwaard is bijvoorbeeld erg mooi.
Ik ga meestal wandelen ver van huis, in de buurt doe ik voornamelijk hardlopen zodat je niet zo lang smerig en nat blijft van het zweet want dat haat ik als ik bijvoorbeeld al klaar ben met hardlopen en moet nog een uur in die smerige kleding zitten voor ik kan douchen
Zo...de laatste lange lange training voor Schotland is ingepland. Bij gebrek aan een georganiseerde marathon dat weekend ga ik hardlopend (20km ofzo) naar de start van de halve marathon van Naaldwijk om die dan ook te lopen
wel zo plannen dat je 5 minuten voor de start arriveer!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:07 schreef YUR het volgende:
Zo...de laatste lange lange training voor Schotland is ingepland. Bij gebrek aan een georganiseerde marathon dat weekend ga ik hardlopend (20km ofzo) naar de start van de halve marathon van Naaldwijk om die dan ook te lopen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Dat moet lukkenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:16 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wel zo plannen dat je 5 minuten voor de start arriveer!
moest ff teruglezenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:46 schreef Yankee het volgende:
[..]
Bekrompen en onwetend, altijd een genot
maar jij bent dus een strakke-broek-dragende man?Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.![]()
Je bent in de minderheid...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:47 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
moest ff teruglezen
maar jij bent dus een strakke-broek-dragende man?F means you're fucked![]()
hihi jullie zijn allemaal homoquote:
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: