abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2016 @ 15:46:48 #151
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160418860
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 15:39 schreef freako het volgende:

[..]

Het ratificatieproces is nog niet afgerond. Door het a.s. referendum is de goedkeuringswet nog niet in werking getreden.
Wat was de status dan voordat het referendum werd aangekondigd?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 4 maart 2016 @ 17:06:42 #152
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160420669
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 15:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat was de status dan voordat het referendum werd aangekondigd?
Hetzelfde. Wetsvoorstellen die onder de referendumwet vallen, kunnen pas in werking treden nadat de handtekeningentermijn verstreken is (en evt een referendum gehouden is). Hierop zijn uitzonderingen mogelijk als een wet een spoedeisend karakter heeft, maar dat moet dan in het wetsvoorstel vermeld worden.
pi_160421384
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 14:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Naja in principe ben ik voor referenda maar de drempel van alleen een (oncontroleerbare) handtekening is mij te laag. Een symbolische betaling van 1 euro (per overschrijving) zorgt er al voor dat mensen beter nadenken voordat ze hun handtekening op een vage website zetten.

Overigens zelfde dilemma als TS.
De drempel is hoog genoeg. Ga jij maar eens 300.000 handtekeningen verzamelen voor een onderwerp dat mensen écht niet belangrijk vinden. Dat gaat je echt niet lukken.

Ik heb trouwens 1 euro aan portokosten moeten betalen om mijn handtekening op te sturen, maar dat terzijde. :P

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2016 17:44:22 ]
  vrijdag 4 maart 2016 @ 17:48:18 #154
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160421487
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 17:06 schreef freako het volgende:

[..]

Hetzelfde. Wetsvoorstellen die onder de referendumwet vallen,
En welk soort wetten zijn dat?
  vrijdag 4 maart 2016 @ 17:48:47 #155
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160421496
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 17:43 schreef Igen het volgende:

[..]

De drempel is hoog genoeg. Ga jij maar eens 300.000 handtekeningen verzamelen voor een onderwerp dat mensen écht niet belangrijk vinden. Dat gaat je echt niet lukken.

Heel makkelijk. Gewoon populistisch gaan schreeuwen. Dat zie je toch?
pi_160421742
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 17:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Heel makkelijk. Gewoon populistisch gaan schreeuwen. Dat zie je toch?
Dat jij vindt dat het populistisch is, betekent nog niet dat het makkelijk is om 300.000 handtekeningen te verzamelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2016 18:02:43 ]
pi_160421834
Overigens:
quote:
Populism is a doctrine that appeals to the interests and conceptions (such as hopes and fears) of the general population, especially when contrasting any new collective consciousness push against the prevailing status quo interests of any predominant political sector.
Een referendum is per definitie populistisch.
pi_160421841
Dat denk ik ook niet dat het makkelijk is, maar als die het niet doen wie doet het dan.

De politiek bedank ik voor, ik heb mijn vertrouwen erin verloren met hun gedoogpartij beleid. althans zo ondervind ik het.
Of zou het zijn dat ze maar door te voeren hebben wat ze voorgekauwd wordt, en dat er dan alleen die optie is in de vorm van gedoogbeleid?
pi_160421940
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:07 schreef Igen het volgende:
Overigens:

[..]

Daarom zie ik de meerwaarde ook niet zo over het algemeen. Al is een onderwerp zoals nu in Nieuw-Zeeland voor een nieuwe vlag wellicht wel aardig om met een referendum te beslissen.
pi_160421982
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarom zie ik de meerwaarde ook niet zo over het algemeen. Al is een onderwerp zoals nu in Nieuw-Zeeland voor een nieuwe vlag wellicht wel aardig om met een referendum te beslissen.
Als je van mening bent dat het volk dom is en z'n bek moet houden als de politiek iets heeft bedacht, dan is er inderdaad weinig meerwaarde voor een referendum.

In een democratie daarentegen is een zekere mate van populisme daarentegen juist heel wenselijk. Immers, demos = volk = populus.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2016 18:17:14 ]
pi_160422002
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen dat je daar wel voor bent, maar als het om de worst gaat, heb ik toch liever dat je ervoor bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2016 18:16:42 ]
pi_160422074
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je van mening bent dat het volk dom is en z'n bek moet houden als de politiek iets heeft bedacht, dan is er inderdaad weinig meerwaarde voor een referendum.

In een democratie daarentegen is een zekere mate van populisme daarentegen juist heel wenselijk.
Een zekere mate wel inderdaad. Echter als het zoals in dit geval doorschiet waardoor het referendum gaat over alles behalve het daadwerkelijke verdrag, dan schiet het wat mij betreft wel door.

Veel onderwerpen zijn wat mij betreft gewoon te ingewikkeld voor een simpel JA of NEE zonder ruimte voor nuance.
pi_160422082
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen dat je daar wel voor bent, maar als het om de worst gaat, heb ik toch liever dat je ervoor bent.
Snap er niks van.
pi_160422144
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Snap er niks van.
Ik neem het je niet kwalijk hoor, volgens mij snap je wel meer niet?

Ik begrijp ook wel sommige dingen niet, schaam me er echter niet voor.
pi_160422265
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik neem het je niet kwalijk hoor, volgens mij snap je wel meer niet?

Ik begrijp ook wel sommige dingen niet, schaam me er echter niet voor.
Van jouw posts snap ik inderdaad wel vaker niet alles :+
pi_160422300
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Van jouw posts snap ik inderdaad wel vaker niet alles :+
Offtopic sommige hebben het direct door andere weer niet,of je verstand reikt niet of het ligt aan mij
Echter begrijp ik dan niet dat sommige het gelijk door hebben?

En het jeukt me vrij weinig het staat er en het kan gelezen worden door een ieder en daar gaat het me om!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2016 18:28:47 ]
pi_160422324
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een zekere mate wel inderdaad. Echter als het zoals in dit geval doorschiet waardoor het referendum gaat over alles behalve het daadwerkelijke verdrag, dan schiet het wat mij betreft wel door.

Veel onderwerpen zijn wat mij betreft gewoon te ingewikkeld voor een simpel JA of NEE zonder ruimte voor nuance.
Zo gaat de discussie in een cirkeltje.

Ik heb al eerder genoemd dat het associatieverdrag een verdrag is tussen -tig landen en dus na moeizame onderhandelingen zo tot stand is gekomen en dat op dit moment dus daadwerkelijk alleen voor ja of nee te kiezen valt, zonder verdere nuance.

Volgens mij heb je daar nog niet op geantwoord.
pi_160422429
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo gaat de discussie in een cirkeltje.

Ik heb al eerder genoemd dat het associatieverdrag een verdrag is tussen -tig landen en dus na moeizame onderhandelingen zo tot stand is gekomen en dat op dit moment dus daadwerkelijk alleen voor ja of nee te kiezen valt, zonder verdere nuance.

Volgens mij heb je daar nog niet op geantwoord.
Herinner me die niet zo van je. Maar dan nog laat dit alleen al zien dat het zo complex is dat het niet erg geschikt is voor een, met geheel andere motieven gekaapt, referendum.
Daarnaast maakt het dan ook nog eens dat er niets met de uitslag gedaan kan en zal worden. Je kan niet verwachten dat een compleet verdrag overhoop wordt gehaald worden omdat Geenstijl en de PVV/SP wat volk op weten te trommelen.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 18:36:47 #169
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160422452
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 17:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En welk soort wetten zijn dat?
Bijna alles. Grondwetswijzigingen, wetten over de begroting en over het Koningshuis zijn uitgesloten.
pi_160422476
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Herinner me die niet zo van je. Maar dan nog laat dit alleen al zien dat het zo complex is dat het niet erg geschikt is voor een, met geheel andere motieven gekaapt, referendum.
Nee, de onderhandelingen zijn complex. De uiteindelijke beslissing over het eindresultaat is juist een heel simpel ja of nee.

De Tweede Kamer kan ook niet zoals gebruikelijk nog ff het verdrag amenderen. Wat dat betreft is dit zelfs nog simpeler dan een gewone wet.
quote:
Daarnaast maakt het dan ook nog eens dat er niets met de uitslag gedaan kan en zal worden. Je kan niet verwachten dat een compleet verdrag overhoop wordt gehaald worden omdat Geenstijl en de PVV/SP wat volk op weten te trommelen.
Dat hangt er maar net vanaf hoor.

In Ierland hebben ze bijv in eerste instantie 'nee' gestemd tegen het Verdrag van Lissabon. Men heeft toen met wat extra toezeggingen de Ierse kiezer weten te overtuigen om in een tweede ronde 'ja' te stemmen zonder het verdrag inhoudelijk te hoeven veranderen, maar daar is geen garantie voor en zonder instemming van de Ierse kiezer hadden de andere 26 EU-landen naar het Verdrag van Lissabon kunnen fluiten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2016 18:41:22 ]
  vrijdag 4 maart 2016 @ 18:40:57 #171
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_160422522
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 17:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb trouwens 1 euro aan portokosten moeten betalen om mijn handtekening op te sturen, maar dat terzijde. :P
Als je het leuk verkleed kom je een heel eind zoals nu blijkt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_160422533
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, de onderhandelingen zijn complex. De uiteindelijke beslissing over het eindresultaat is juist een heel simpel ja of nee.

Dan had men eerder iets moeten verzinnen om dit verdrag te frustreren, bijvoorbeeld door tijden de TK verkiezingen in 2012 anders te stemmen. Toen waren de onderhandelingen immers in volle gang. Nu komt men terug op een mandaat wat gegeven is om te onderhandelen en later om een akkoord te sluiten. Ik heb het daar niet zo op over het algemeen.
quote:
Dat hangt er maar net vanaf hoor.

In Ierland hebben ze bijv in eerste instantie 'nee' gestemd tegen het Verdrag van Lissabon. Men heeft toen met wat extra toezeggingen de Ierse kiezer weten te overtuigen om in een tweede ronde 'ja' te stemmen zonder het verdrag inhoudelijk te hoeven veranderen, maar daar is geen garantie voor en zonder instemming van de Ierse kiezer hadden de andere 26 EU-landen naar het Verdrag van Lissabon kunnen fluiten.
Dit is niet meer dan een raadgevend referendum.
pi_160422570
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan had men eerder iets moeten verzinnen om dit verdrag te frustreren, bijvoorbeeld door tijden de TK verkiezingen in 2012 anders te stemmen. Toen waren de onderhandelingen immers in volle gang. Nu komt men terug op een mandaat wat gegeven is om te onderhandelen en later om een akkoord te sluiten. Ik heb het daar niet zo op over het algemeen.

[..]

Dit is niet meer dan een raadgevend referendum.
Er had helemaal niks gemoeten.

De wetgever heeft het opzettelijk zo geregeld dat een referendum alleen op het laatste moment mogelijk is. Als je het daar niet mee eens bent dan had je in 2012 anders moeten stemmen, ipv. nu krokodillentranen te gaan huilen.
pi_160422686
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Er had helemaal niks gemoeten.

De wetgever heeft het opzettelijk zo geregeld dat een referendum alleen op het laatste moment mogelijk is. Als je het daar niet mee eens bent dan had je in 2012 anders moeten stemmen, ipv. nu krokodillentranen te gaan huilen.
Klopt, het had niet gemoeten. Het was echter wel een nettere weg geweest om te bewandelen. Ik ben meer van op voorhand kaders stellen dan van achteraf met valse argumenten iets terug willen draaien. Maar goed, dit referendum laat alles bij elkaar vooral zien dat het geen erg verstandig instrument is. Dank GS en PVV voor het bij het eerste gebruik de nek omdraaien ^O^
pi_160422734
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt, het had niet gemoeten. Het was echter wel een nettere weg geweest om te bewandelen. Ik ben meer van op voorhand kaders stellen dan van achteraf met valse argumenten iets terug willen draaien. Maar goed, dit referendum laat alles bij elkaar vooral zien dat het geen erg verstandig instrument is. Dank GS en PVV voor het bij het eerste gebruik de nek omdraaien ^O^
Je haalt "Ik verwacht dat ik het met de uitslag oneens ben" en "Het is een onverstandig instrument" door elkaar. ;)

In feite een vergelijkbare fout als het door elkaar halen van "Een meerderheid van de Nederlanders stemt op een partij waar ik het niet mee eens ben" en "Nederland is een dictatuur", wat je ook nog wel eens ziet.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2016 18:57:19 ]
pi_160422790
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 21:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nogal offtopic maar laten we het houden op tirannie van de meerderheid en oversimplificatie van issues.
Onduidelijk of je het hebt over het referendum of over de Nederlandse politiek.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:07 schreef Igen het volgende:
Overigens:

[..]

Politiek is per definitie populistisch :P
Conscience do cost.
pi_160422882
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Je haalt "Ik verwacht dat ik het met de uitslag oneens ben" en "Het is een onverstandig instrument" door elkaar. ;)
Nee, niet eens. Ik vind het voor veruit de meeste onderwerpen geen verstandig instrument.
quote:
In feite een vergelijkbare fout als het door elkaar halen van "Een meerderheid van de Nederlanders stemt op een partij waar ik het niet mee eens ben" en "Nederland is een dictatuur", wat je ook nog wel eens ziet.
Neh, zo zie ik dat niet.
pi_160422975
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 19:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, niet eens. Ik vind het voor veruit de meeste onderwerpen geen verstandig instrument.
Daar geloof ik niks van. Stel dat een meerderheid van partijen zoals PVV en SGP bepaalde liberale verworvenheden willen afschaffen, tegen de wil van het volk in, en met een referendum zou dat kunnen worden tegengehouden, dan weet ik 100,1% zeker dat jij dan ineens een groot voorstander van een referendum over zulke 'moeilijke' zaken bent. :P
  vrijdag 4 maart 2016 @ 19:07:38 #179
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_160423028
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 19:04 schreef Igen het volgende:
Stel dat een meerderheid van partijen zoals PVV en SGP bepaalde liberale verworvenheden willen afschaffen,
Hypothetisch dus.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_160423082
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 19:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hypothetisch dus.
Ja dûh. Puur hypothetisch hadden de woorden "stel dat" al een signaal kunnen zijn dat er iets hypothetisch zou volgen. :+
pi_160423352
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 19:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar geloof ik niks van. Stel dat een meerderheid van partijen zoals PVV en SGP bepaalde liberale verworvenheden willen afschaffen, tegen de wil van het volk in, en met een referendum zou dat kunnen worden tegengehouden, dan weet ik 100,1% zeker dat jij dan ineens een groot voorstander van een referendum over zulke 'moeilijke' zaken bent. :P
Toch ben ik al vrij lang vrij consequent in mijn afkeer van referenda over onderwerpen die veel ingewikkelder zijn dan de keuze tussen schommel en wipkip in de buurtspeeltuin.
pi_160423541
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 19:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toch ben ik al vrij lang vrij consequent in mijn afkeer van referenda over onderwerpen die veel ingewikkelder zijn dan de keuze tussen schommel en wipkip in de buurtspeeltuin.
We zitten dan ook al vrij lang, zeg maar sinds 2001 ofzo, in een situatie waarin de doorsnee burger waarschijnlijk minder progressief dan de doorsnee politicus is en waarin meer inspraak dus zou inhouden dat van progressief beleid minder terecht komt.
pi_160423573
Echter, die angst voor de doorsnee burger is maar ten dele gegrond. In het meest recente Zwitserse referendum hebben we bijv. kunnen zien dat de kiezer heus wel enig verstand en gevoel voor proportionaliteit heeft.
pi_160423636
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 19:29 schreef Igen het volgende:

[..]

We zitten dan ook al vrij lang, zeg maar sinds 2001 ofzo, in een situatie waarin de doorsnee burger waarschijnlijk minder progressief dan de doorsnee politicus is en waarin meer inspraak dus zou inhouden dat van progressief beleid minder terecht komt.
Dan zou de burger dat bij reguliere verkiezingen tot uiting moeten brengen. Dat voegt meer toe dan dit.
pi_160423751
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 19:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan zou de burger dat bij reguliere verkiezingen tot uiting moeten brengen. Dat voegt meer toe dan dit.
Dat zou kunnen.

Maar ik heb zelf liever dat dit verdrag niet doorgaat dan dat men net zolang dingen erdoor drukt dat de kiezer inderdaad e.e.a. "bij reguliere verkiezingen tot uiting" brengt door bijv. Wilders aan de macht te helpen.
pi_160424289
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 19:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zou kunnen.

Maar ik heb zelf liever dat dit verdrag niet doorgaat dan dat men net zolang dingen erdoor drukt dat de kiezer inderdaad e.e.a. "bij reguliere verkiezingen tot uiting" brengt door bijv. Wilders aan de macht te helpen.
Volgens mij behoeft men zich daar al niet meer druk om te maken, denk dat het al geschiedt is of aan het geschieden is!

Volgens mij keert men het schip hierin ook niet door even het laatste jaar iets te roepen om stemmers te trekken?
Maar dan zal ik wel niet te begrijpen zijn of wel?

Alhoewel misschien als men de mensen nou 5000 euro belooft zou dat helpen?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2016 20:09:09 ]
pi_160426769
Lijkt me vrij makkelijk.

Als je voor het gebruik van raadgevende referenda bent, ga je stemmen. Als je tegen bent blijf je thuis.

Als je voor het verdrag bent stem je voor. Als je tegen bent stem je tegen.

Ik ga stemmen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_160427516
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 21:07 schreef probeer het volgende:
Als je voor het gebruik van raadgevende referenda bent, ga je stemmen. Als je tegen bent blijf je thuis.
Maar wat als je vindt dat er oneigenlijk gebruik gemaakt wordt van iets dat in de basis wel goed is? :P
  vrijdag 4 maart 2016 @ 21:50:58 #189
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160428470
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat jij vindt dat het populistisch is, betekent nog niet dat het makkelijk is om 300.000 handtekeningen te verzamelen.
Je leest over het schreeuwen heen. Het is duidelijk heel makkelijk om die 300.000 te halen. Jij moet toch ook wel snappen waarom die 300k handtekeningen er zijn. Dat heeft 0,0 met de inhoud van het referendum te maken.
pi_160428662
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 21:27 schreef k_man het volgende:

[..]

Maar wat als je vindt dat er oneigenlijk gebruik gemaakt wordt van iets dat in de basis wel goed is? :P
Dan zou ik dit referendum niet stemmen, en wellicht bij een ander referendum wel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_160428826
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 21:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je leest over het schreeuwen heen. Het is duidelijk heel makkelijk om die 300.000 te halen. Jij moet toch ook wel snappen waarom die 300k handtekeningen er zijn. Dat heeft 0,0 met de inhoud van het referendum te maken.
Zelfs als het 0,0 met de inhoud te maken heeft, dan is dat nog steeds 0,0 bewijs voor de stelling dat het heel makkelijk is om 300.000 handtekeningen te halen.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 22:06:29 #192
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160429000
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 22:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Zelfs als het 0,0 met de inhoud te maken heeft, dan is dat nog steeds 0,0 bewijs voor de stelling dat het heel makkelijk is om 300.000 handtekeningen te halen.
Het bewijs is al geleverd. De handtekeningen zijn binnen. Zonder het dus over de inhoud te hebben. Met andere woorden: het maakt niet uit waar het over gaat. De handtekeningen zijn makkelijk te krijgen.
pi_160429282
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 22:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het bewijs is al geleverd. De handtekeningen zijn binnen. Zonder het dus over de inhoud te hebben. Met andere woorden: het maakt niet uit waar het over gaat. De handtekeningen zijn makkelijk te krijgen.
Je trekt weer een conclusie die niet volgt uit de argumenten.

GeenStijl & co. hebben volgens mij nog altijd een hoop moeite in de handtekeningencampagne gestoken. En dat is ook het enige waar het om gaat. Het is een praktische horde zodat er niet te veel referenda worden aangevraagd en de praktische uitvoerbaarheid onder druk komt te staan.

Of jij het inhoudelijk vindt, is irrelevant. Een objectief juiste beslissing bestaat niet. Hoe zwaar je welke belangen en welke argumenten weegt is altijd een subjectieve afweging. Jij bent het niet eens met de afweging van GeenStijl. Dat is je goed recht, maar in een democratie zul je het gesprek moeten aangaan en de meerderheid van jouw afweging moeten proberen te overtuigen.
pi_160429316
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 22:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zouden ze gemakkelijk te verkrijgen zijn geweest als er een ander beleid zou zijn geweest?
  vrijdag 4 maart 2016 @ 22:17:59 #195
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160429330
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 22:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Je trekt weer een conclusie die niet volgt uit de argumenten.

GeenStijl & co. hebben volgens mij nog altijd een hoop moeite in de handtekeningencampagne gestoken. En dat is ook het enige waar het om gaat. Het is een praktische horde zodat er niet te veel referenda worden aangevraagd en de praktische uitvoerbaarheid onder druk komt te staan.
Dat hangt dan van je definitie van 'een hoop' af. Daar verschillen we dus.
pi_160429377
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 22:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat hangt dan van je definitie van 'een hoop' af. Daar verschillen we dus.
Het simpele feit dat er tot nu toe slechts één succesvolle referendumaanvraag is geweest toont al wel aan dat de horde hoog genoeg is.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 22:31:18 #197
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160429728
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 22:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Het simpele feit dat er tot nu toe slechts één succesvolle referendumaanvraag is geweest toont al wel aan dat de horde hoog genoeg is.
Wat mij betreft dus niet.
pi_160429977
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 22:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan hoop ik stellig erop dat je geen gelijk krijgt!
pi_160430200
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 22:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als je één referendum al te veel vindt, dan ben je blijkbaar gewoon principieel tegen referenda in het algemeen.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 23:31:36 #200
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160431139
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 22:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je één referendum al te veel vindt, dan ben je blijkbaar gewoon principieel tegen referenda in het algemeen.
Daar heb ik nooit een geheim van gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')