een hogere glycaemische waarde bedoel jequote:Op woensdag 17 februari 2016 22:20 schreef MutedFaith het volgende:
Paar puntjes van kritiek op je verder uitstekende verhaal (wel grotendeels wat de meeste van ons hier al maanden of langer roepen):
- Koolhydraten maken niet dik, maar hebben wel een lagere glycemische waarde dan bijvoorbeeld eiwitten. Dus ze vullen minder / worden sneller afgebroken wat makkelijker kan leiden tot meer (of te veel (ZO WEL GOED MET DE SPATIE HE)) eten. Ook zijn koolhydraatrijke producten vaak hoger in calorieën dan eiwitrijke producten. Dat is ook de voornaamste reden waarom koolhydraatarm eten helpt met afvallen. Je moet facking hard je best doen om überhaupt aan 1000 kcal op een dag te komen (En ik kan t weten, want ik heb t een week of zes gedaan. En n=1 is prima bewijs).
En iets met tobleronetaart, toch?quote:- 500 kcal lager dan je onderboud is nog steeds erg veel. 300 doet de truc ook prima.
- Wat is "honger shock"?
- Er is niks mis met suiker.
- Waarom moet je 7 kcal per gram alcohol hebben? (en als je weet dat 25 ml gin 56 kcal heeft.. Hoeveel glazen moet ik op een dag dan drinken en hoe ben ik dan geen alcoholist?
Jelmer is trouwens Jelmer de Boer. geentroep op Instagram. Van www.jelmerdeboer.nl. Een blogger die op redelijk geniale wijze food- en fit fabels weerlegt. En de bedenker van de vezelrijke kwarktaart, en de milkasouflé
Moet ik ze wel eerst zoeken, sinds de verhuizing niet meer gezien.quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:36 schreef kwakz0r het volgende:
Ik schaam me teveel om t in een sportschool te doen. Thuis kan ik langzaam beter erin worden.
Plus ik ga nooit, zelfs niet onder hele gunstige omstandigheden.
Edit: als je van je dvds af wilt wil ik ze misschien wel overnemen? Ter afwisseling van deze...
jup... Ze zit nu bij RTL Late Night. Ze woog 108 kilo en is met een maagverkleining 40 kilo afgevallen. Het zou mijn keuze niet zijn...quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:03 schreef MutedFaith het volgende:
Das zoeen TMF-presentatrice right?
Nee, mijne ook niet. Ik vind het wel een erg heftige ingreep voor zo'n gewicht.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
jup... Ze zit nu bij RTL Late Night. Ze woog 108 kilo en is met een maagverkleining 40 kilo afgevallen. Het zou mijn keuze niet zijn...
Zeker aangezien ze nog niet zo lang dat woog.quote:Op donderdag 18 februari 2016 02:03 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Nee, mijne ook niet. Ik vind het wel een erg heftige ingreep voor zo'n gewicht.
quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Via tommy teleshopping
Dinsdag was zo'n dag...
Maarrr ik kan dertig dagen retourneren, dus als ik het niet genoeg doe gaat t terug (incl soort van stepding).
Dat gewicht heb ik nu, maar als ik 40kg af val dan ben ik (er vanuit gaande dat mijn hoofd niet zoveel afvalt.) José Jalapeno on a stick.quote:Op donderdag 18 februari 2016 06:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeker aangezien ze nog niet zo lang dat woog.
Dat gewicht heb ik ook gewoon gehad....
Ik heb eens gezocht, maar wat ik begrijp is dat veel smoothies en verder helemaal niets?quote:Op woensdag 17 februari 2016 21:13 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik vind koolhydraat arm eten ook niet echt nodig. ( krijg klappen denk ik ook van mijn dietist als ik dat ga doen) Ken je die reclame van tv over die jasper alblas? Heb ff gekeken, enorm crashdieet waar je amper nog wat mag. Gewoon alles met mate!
Heel erg herkenbaar ditquote:Op woensdag 17 februari 2016 22:29 schreef MutedFaith het volgende:
Ik probeerde trouwens laatst zoeen fitnessprogramma via mn Xbox. Ik werd binnen anderhalve oefening door drie honden omver gesprongen omdat ze ooooook mee wilden doen. Soort bootcamp met levende hindernissen ofzo.
Ik ben ook zo zwaar geweestquote:Op donderdag 18 februari 2016 06:58 schreef Sarabi het volgende:
Zeker aangezien ze nog niet zo lang dat woog.
Dat gewicht heb ik ook gewoon gehad....
100% mee eens! Ik vind 'minder eten' ook altijd een stomme opmerking. Ik kan met véél meer eten heel goed afvallen en met minder eten heel dik worden (als dat minder eten bestaat uit kcalrijk eten).quote:Op donderdag 18 februari 2016 07:49 schreef Rauw. het volgende:
Overigens vind ik de uitspraak "Je kan alles eten als je maar minder eet" altijd zo'n dooddoender, feit is gewoon dat als je minder koolhydraten eet uit brood/aardappelen/rijst/pasta en meer uit groenten en fruit(voornamelijk groenten) dat je niet eens "minder" gaat eten. Om dezelfde kcal te halen kun je dan veel grotere volumes eten, maar vult snel en krijgt automatisch minder kcal en meer gezonde voedingsstoffen binnen.
Daarnaast helpen eiwitten met een verzadigd gevoel en doen koolhydraten dit niet.
Ik had een jaar of 4 geleden een collega die het gedaan heeft en mij hetzelfde aanraadde, ik heb het serieus overwogen. Eigenlijk tot op het moment dat ik mijzelf besefte dat het niet een operatie was wat mij moest veranderen maar ik zelf.quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:00 schreef Lonaa het volgende:
Sterker nog, ik denk dat het een groot deel van mijn wake-up-call geweest is, dat iemand zei 'is dat niet wat voor jou?'
Geen haar op mijn hoofd die daar aan dacht, maar het was een goede schop onder mn hol.
Nou, precies. Het advies kwam ook van iemand die zelf een maagbandje had. In mijn hoofd zijn maagbnandjes voor mensen die bijna niet meer kunnen lopen, en daar zag k mezelf bij lange na niet. Ik schrok er best wel van, dat er dus blijkbaar mensen waren die vonden dat ik daar wel voor in aanmerking kwam.quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:02 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik had een jaar of 4 geleden een collega die het gedaan heeft en mij hetzelfde aanraadde, ik heb het serieus overwogen. Eigenlijk tot op het moment dat ik mijzelf besefte dat het niet een operatie was wat mij moest veranderen maar ik zelf.
Maar veel mensen bedoelen met 'minder eten' dan ook: minder kcal binnen krijgen. Denk ikquote:Op donderdag 18 februari 2016 07:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
100% mee eens! Ik vind 'minder eten' ook altijd een stomme opmerking. Ik kan met véél meer eten heel goed afvallen en met minder eten heel dik worden (als dat minder eten bestaat uit kcalrijk eten).
quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:02 schreef Rauw. het volgende:
Ik had een jaar of 4 geleden een collega die het gedaan heeft en mij hetzelfde aanraadde, ik heb het serieus overwogen. Eigenlijk tot op het moment dat ik mijzelf besefte dat het niet een operatie was wat mij moest veranderen maar ik zelf.
Het is gewoon een enorme domme dooddoener in mijn ogen. Ten eerste leer je met dat zinnetje iemand niet wat goede voeding is en ten tweede zijn mensen behoorlijk belabberd in inschatten wat ze precies eten als ze gewoon overal iets 'minder' van eten (de letterlijke uitvoering van dat advies).quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:04 schreef Sunnythesun het volgende:
Maar veel mensen bedoelen met 'minder eten' dan ook: minder kcal binnen krijgen. Denk ik
Ik in elk geval wel.. Want een cheeseburger eten in plaats van een bak sla, omdat t minder is helpt natuurlijk niet met afvallen (maar t is wel lekker).quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:04 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Maar veel mensen bedoelen met 'minder eten' dan ook: minder kcal binnen krijgen. Denk ik
ik heb zelfs van heel dichtbij meegemaakt dat iemand die niet kan lopen ongelovelijk veel afgevallen is voor een operatie aan haar benen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nou, precies. Het advies kwam ook van iemand die zelf een maagbandje had. In mijn hoofd zijn maagbnandjes voor mensen die bijna niet meer kunnen lopen, en daar zag k mezelf bij lange na niet. Ik schrok er best wel van, dat er dus blijkbaar mensen waren die vonden dat ik daar wel voor in aanmerking kwam.
Ik heb ook wel eens gekeken naar de criteria, en ik voldeed
Uiteraard ben ik het helemaal met je eensquote:Op donderdag 18 februari 2016 08:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is gewoon een enorme domme dooddoener in mijn ogen. Ten eerste leer je met dat zinnetje iemand niet wat goede voeding is en ten tweede zijn mensen behoorlijk belabberd in inschatten wat ze precies eten als ze gewoon overal iets 'minder' van eten (de letterlijke uitvoering van dat advies).
Ik voldeed ookquote:Op donderdag 18 februari 2016 08:03 schreef Lonaa het volgende:
Nou, precies. Het advies kwam ook van iemand die zelf een maagbandje had. In mijn hoofd zijn maagbnandjes voor mensen die bijna niet meer kunnen lopen, en daar zag k mezelf bij lange na niet. Ik schrok er best wel van, dat er dus blijkbaar mensen waren die vonden dat ik daar wel voor in aanmerking kwam.
Ik heb ook wel eens gekeken naar de criteria, en ik voldeed
één cheeseburger is voor de holle kies toch, dus dan neem ik twee.quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:06 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ik in elk geval wel.. Want een cheeseburger eten in plaats van een bak sla, omdat t minder is helpt natuurlijk niet met afvallen (maar t is wel lekker).
Als ik zie wat sommige mensen eten dan helpt 'minder' van wat ze eten ook idd geen ene donderquote:Op donderdag 18 februari 2016 08:09 schreef Rauw. het volgende:
één cheeseburger is voor de holle kies toch, dus dan neem ik twee.
En als ik dan minder ga eten dan neem ik er eentje. Super gezond.
Goede voeding? Ik neem aan dat je dan een volledig voedingspatroon bedoeld. En niet dat er 'goede' en 'foute' voedingsmiddelen zijn?quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is gewoon een enorme domme dooddoener in mijn ogen. Ten eerste leer je met dat zinnetje iemand niet wat goede voeding is en ten tweede zijn mensen behoorlijk belabberd in inschatten wat ze precies eten als ze gewoon overal iets 'minder' van eten (de letterlijke uitvoering van dat advies).
quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:09 schreef Rauw. het volgende:
[..]
t is in elk geval niet ongezond. En die 300 kcal passen prima in een T.quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:09 schreef Rauw. het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh en zeggen dat ongezond eten niet bestaat is trouwens net zo'n dooddoenerTuurlijk bestaat dat wel. Ook 'met mate' kan iets gewoon ongezond zijn. Betekent niet dat je niet nooit zou moeten eten maar wel dat je je bewust moet zijn dat het zo is.
Dan moet je best wel wat harder fietsen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik had al 12 minuten geleden naar mijn werk moeten gaanMaar wat harder fietsen
Geen zin! Moe, keelpijn, bleh.
Wel twee mason jars mee met eten. Lunchsalade met geitenkaas en overnight oats
Wat is ongezond dan? Suiker? E-nummers? Vet?quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh en zeggen dat ongezond eten niet bestaat is trouwens net zo'n dooddoenerTuurlijk bestaat dat wel. Ook 'met mate' kan iets gewoon ongezond zijn. Betekent niet dat je niet nooit zou moeten eten maar wel dat je je bewust moet zijn dat het zo is.
Ik geloof niet dat ik dit nog kan inhalen, neequote:Op donderdag 18 februari 2016 08:14 schreef Lonaa het volgende:
Dan moet je best wel wat harder fietsen.
Superherkenbaar.quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik dit nog kan inhalen, neeIk wil eigenlijk bellen dat ik ziek ben, maar ben ook net niet te ziek (herkenbaar?).
Bepaalde 'gerechten' waarbij die in overvloed samenkomen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:15 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Wat is ongezond dan? Suiker? E-nummers? Vet?
Zo herkenbaarquote:Op donderdag 18 februari 2016 08:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik dit nog kan inhalen, neeIk wil eigenlijk bellen dat ik ziek ben, maar ben ook net niet te ziek (herkenbaar?).
Al anderhalve week,quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eet je wel genoeg? Ik kan soms hoofdpijn hebben als ik echt ff te laag zit..quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:21 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Al anderhalve week,
maag steeds van streek, hoofdpijn terwijl ik genoeg drink.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |