Intermittent fasting werkt voor sommige mensen. En voor anderen werkt t niet. Verder is t niet gezonder of ongezonder dan andere eetpatronen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:15 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens hoe vinden jullie het dat je gewoon vanaf je opstaat tot ongeveer 3/5 uur pas iets gaat eten?Ik heb veel slechts gehoord over dat
Door je 2e zin neem ik je niet meer serieus.quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:17 schreef LadyOracle het volgende:
Teveel brood is iets heel anders dan te veel brood, he. #taalnazi
En Nutella is smerig.
Ik eet sowieso bijna geen brood. Alleen op dagen dat ik thuis ben en samen met mijn vrouw ontbijt, dan meestal 2, soms 3 broodjes. En soms tosti's, of een stuk stokbrood bij de soep ofzo. Maar geen stapels boterhammen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:18 schreef vigen98 het volgende:
Hoeveel brood eten jullie per dag dan?Ik heb gehoord dat brood stiekem best slecht is als je er wat te veel van neemt.
Volgens mij is ze geen man.. En of dat weinig is ligt ook aan je activiteitsniveau enzo (hoewel 1612 volgens mij over t algemeen wel beneden iedereens onderhoud ligt)quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:21 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat is wel weinig voor een man![]()
Beter toch? Val je sneller van af
Als dat makkelijk was dan hadden mensen niet zoveel (of zo veel.. NU TWIJFEL IK DUS OVER ALLES HE) moeite met afvallen..quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:13 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Oh nou dat gaat wel erg makkelijk ja
Het zit allemaal tussen je orenquote:Op woensdag 17 februari 2016 20:25 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Als dat makkelijk was dan hadden mensen niet zoveel (of zo veel.. NU TWIJFEL IK DUS OVER ALLES HE) moeite met afvallen..
Niet toegeven! Vol blijven houden. Achteraf heb je er toch alleen maar spijt van..quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:05 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Ja, dat was ook mijn idee. Beter nu dan dat er strak 40 af moet. En ik kom hier echt geen boehoe, wat ben ik dik verhaal houden. Ik ben nu gewoon te ver voor MIJN lijf en daar wil ik wat aan doen. Dit topic leek me wel een fijn hulpmiddel hierbij. Misschien is mijn manier (met boter) niet de juiste, ik kom er wel achter.
Vandaag zoals mijn lijstje van vanmiddag gegeten, maar nu komen de cravings, wijn! Chips!
Check SQ's buik, als ik me niet vergis doet die helemaal geen oefeningen!quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:10 schreef vigen98 het volgende:
Ik ben wel benieuwd welke oefeningen jullie doen voor een strakkere buikGewoon situps? Of doe je iets speciaals?
Als ik discipline had was ik niet dik geworden.quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:27 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Het zit allemaal tussen je orenHet is vooral discipline. Dus of je het mentaal wel wilt is zeer belangrijk. Ik zeg je eerlijk, ik at zo veel dat ik ruim aan de 3000 of zelfs meer calorieën per dag zat ( ongeveer? )
Ik heb gewoon een klik gemaakt in mijn hoofd snap je. Zo van nu is het genoeg en nu eet ik heel weinig en het werkt allemaal. Waarom? Je moet er mentaal sterk voor zijn om eten af te wijzen wat best moeilijk is.
Oh ja, die klik die ik ook al minstens 10x heb gemaakt in mijn levenquote:Op woensdag 17 februari 2016 20:27 schreef vigen98 het volgende:
Het zit allemaal tussen je orenHet is vooral discipline. Dus of je het mentaal wel wilt is zeer belangrijk. Ik zeg je eerlijk, ik at zo veel dat ik ruim aan de 3000 of zelfs meer calorieën per dag zat ( ongeveer? )
Ik heb gewoon een klik gemaakt in mijn hoofd snap je. Zo van nu is het genoeg en nu eet ik heel weinig en het werkt allemaal. Waarom? Je moet er mentaal sterk voor zijn om eten af te wijzen wat best moeilijk is.
Ja klopt, er waren soms momenten van waarom doe ik dit überhaupt? Omdat ik mezelf wijs maakte dat het te langzaam ging. Maar ik ging toch door en ben redelijk een stuk gewicht kwijtquote:Op woensdag 17 februari 2016 20:29 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Als ik discipline had was ik iet dik geworden.
En ik heb ook die klik gemaakt hoor. De eerste maand ging dat vanzelf. Daarna werd t met vlagen weleens lastig.
Zeker niet! Al is het maar omdat je lichaam vet nodig heeft voor de vitaminen en je zenuwstelsel.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:45 schreef MutedFaith het volgende:
Om af te vallen is "geen boter" natuurlijk een handiger alternatief
Niet toegeven! Trouwens van olijven raak je ook wel een beetje vol van vind ikquote:Op woensdag 17 februari 2016 20:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik krijg honger van dat geklets over brood en nutella en brood-met-nutella.
Ik had net een bizar volbord eten, nou ja, twee uur geleden, maar me wants more!!!
*morgen weer*
*morgen weer*
*morgen weer*
Smintjes en thee pakt...
mijn buik is dan ook verre van strakquote:Op woensdag 17 februari 2016 20:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Check SQ's buik, als ik me niet vergis doet die helemaal geen oefeningen!![]()
Maar wat mensen vaak bedoelen is een 6-pack en die ga je echt niet zien als je daar een laag vet hebt zittenquote:Op woensdag 17 februari 2016 20:35 schreef Stormqueen het volgende:
mijn buik is dan ook verre van strak
Overigens ben ik het niet eens met de stelling dat je van situps geen strakkere buik krijgt. Die kun je er wel degelijk mee krijgen. Het is alleen geen manier om van buikvet af te komen
onder de 70, dus nog een kilo of drie. Al ben ik nu ook al best tevreden.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:54 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Ekte milfen wat wordt baby groot!
Wat is je doel qua gewicht?
Wat ik vaak hoor is dat je gewoon moet afvallen dan wordt het wel strak. Maar vaak vergeten mensen dat ze slappe huid krijgen door hun gewichtsverlies. Door spieren op te bouwen krijg je een strakkere buikquote:Op woensdag 17 februari 2016 20:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Overigens ben ik het niet eens met de stelling dat je van situps geen strakkere buik krijgt. Die kun je er wel degelijk mee krijgen. Het is alleen geen manier om van buikvet af te komen
Vel kan je wel soort van opvullen met spiermassa. Het blijft nog wel beetje losjes maar ja. Beter dan nietsquote:Op woensdag 17 februari 2016 20:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar wat mensen vaak bedoelen is een 6-pack en die ga je echt niet zien als je daar een laag vet hebt zittenEn als je vel los zit en je wilt dan een strakkere buik, dan helpt er helemaal niks, want vel trek je niet strak.
Eet elke dag een avocado!quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:34 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Zeker niet! Al is het maar omdat je lichaam vet nodig heeft voor de vitaminen en je zenuwstelsel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
dat ligt er gewoon geheel aan wat je uitgangspunt is. Als je mager bent met een zeer onontwikkelde core, dan weer welquote:Op woensdag 17 februari 2016 20:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar wat mensen vaak bedoelen is een 6-pack en die ga je echt niet zien als je daar een laag vet hebt zittenEn als je vel los zit en je wilt dan een strakkere buik, dan helpt er helemaal niks, want vel trek je niet strak.
Dat scheelt bijna niks. Zoveel plaats nemen spieren niet in tov vet.quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:37 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wat ik vaak hoor is dat je gewoon moet afvallen dan wordt het wel strak. Maar vaak vergeten mensen dat ze slappe huid krijgen door hun gewichtsverlies. Door spieren op te bouwen krijg je een strakkere buik
klopt. Al ben ik dusdanig dik geweest in mijn buikzone dat ook dat niet echt meer gaat lukken. Maar gelukkig heb ik dit fabuleuze rokje nu in mijn garderobe waardoor iedereen denkt dat mijn buik heel plat is zolang ik staquote:Op woensdag 17 februari 2016 20:37 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wat ik vaak hoor is dat je gewoon moet afvallen dan wordt het wel strak. Maar vaak vergeten mensen dat ze slappe huid krijgen door hun gewichtsverlies. Door spieren op te bouwen krijg je een strakkere buik
Nou, met kleding aan is het prima strak hoor.quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nooit meer zitten. Is ook goed voor je beenspieren ofzo.quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
klopt. Al ben ik dusdanig dik geweest in mijn buikzone dat ook dat niet echt meer gaat lukken. Maar gelukkig heb ik dit fabuleuze rokje nu in mijn garderobe waardoor iedereen denkt dat mijn buik heel plat is zolang ik sta
en faux-leather rokskesquote:Op woensdag 17 februari 2016 20:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou, met klefing aan is het prima strak hoor.
En anders... Scubasuits!
ja ik deed vandaag een poging op mijn 15cm hakken. Het zag er fab uit maar nu zijn mijn voeten vanaf de helft zwart. Zou dat kwaad kunnen?quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:42 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Nooit meer zitten. Is ook goed voor je beenspieren ofzo.
quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja ik deed vandaag een poging op mijn 15cm hakken. Het zag er fab uit maar nu zijn mijn voeten vanaf de helft zwart. Zou dat kwaad kunnen?
Als ze er gedeeltelijk afvallen scheelt dat vast weer een paar ons!quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:43 schreef Stormqueen het volgende:
ja ik deed vandaag een poging op mijn 15cm hakken. Het zag er fab uit maar nu zijn mijn voeten vanaf de helft zwart. Zou dat kwaad kunnen?
Euj das mijn werk. Wat voor training?quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:39 schreef Stormqueen het volgende:
(Zifterij wellicht, maar ik ben net terug van LEAN training, dus ik daag mezelf uit om eerst de vraag van de klant duidelijk te krijgen)
lean basics, nothing fancyquote:Op woensdag 17 februari 2016 20:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Euj das mijn werk. Wat voor training?
nee, we moeten xx aantal mensen in xx aantal certificeringen hebben dit jaar. Aangezien ons programma de rest van de organisatie moet gaan leiden in de lean transformatie.quote:
quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:39 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Eet elke dag een avocado!Wie is jelmer?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
Ik vind koolhydraat arm eten ook niet echt nodig. ( krijg klappen denk ik ook van mijn dietist als ik dat ga doenquote:Op woensdag 17 februari 2016 21:05 schreef hierissieweer het volgende:
Lieve mensen wellicht kan ik wat dingen ophelderen. Want ik lees wat onwaarheden.
Het enige waar je dik van wordt is teveel eten.
Koolhydraten weglaten is een manier van afvallen. Niet omdat ze dikmaken. Maar meer omdat je dan vetten/eiwitten gaat eten. En die vullen meer(verzadiging) voor een soort gelijk kcal inhoud.
Vetten zijn gezond, eet je veel vet, krijg je veel kcal binnen! En dan wordt je dik?
Gaat dieet dan alleen om kcal tellen? Ja en nee.
Je moet niet meer binnen krijgen dan je verbrand. Bereken hier wat je mag: https://www.caloriecalculator.nl/bmi-caloriebehoefte/
Als je dat weet, dan weet je wat je binnen kunt nemen zonder aan te komen of af te vallen.
Wil je afvallen, haal er dan 500kcal vanaf. (Hierdoor val je langzamer af dan net een crash dieet, maar zorgt er wel voor dat je lichaam niet in een honger shock komt met alle problemen van dien)
Dan nog uitbalanceren. Eiwitten, vetten en koolhydraten leveren allemaal energie. Eiwitten en vetten heb je nodig om diverse processen in het lichaam te laten verlopen, dus verwaarloos ze niet. Daarnaast verzadigen deze ook meer.
Koolhydraten is eigenlijk alleen "slechts" een brandstof, is het daarom fout om te eten? Heul niet! Alleen gaat het om de verhoudingen. En dat beetje energieboost heb je echt nodig af en toe. En vergeet niet dat de meeste koolhydraat houdende producten vezels bevatten. En die heb je nodig voor een goede spijsvertering. Toch nog een voordeeltje!
Wel een waarschuwwing: pas op met alles wat bewerkt is. Zoals wit meel, suiker, bewerkte oliën=margarine.
Opzich hebben plantaardige oliën voorkeur op dierlijk. Maar bakken in roomboter is echt geen ramp. Pas wel op dat je niet teveel transvetten binnen krijgt.
Overigens: onbewerkte koolhydraten zijn de langzame koolhydraten, dus de havermout, de volkoren boterham. En fruit (al zit daar wel meer suiker in)
Maar wat is dan de verhouding in hou je je bordje zou moeten verdelen?
De bodybuilders doen 50% koolhydraten, 30%eiwitten en 20%vet, maar je mag hier vrij in spelen. Alsin dat je het wijst alleen de koolhydraten verlaagd en niet de rest (om lichaams processen in stand te houden!)
Dan kun je dit met de onderstaande getallen in je aanbevolen kcal terugrekenen hoeveel gram je van alles moet hebben:
koolhydraten: 4 calorieën per gram
eiwitten: 4 calorieën per gram
vet: 9 calorieën per gram
alcohol: 7 calorieën per gram
Even een relaas terwijl ik 24kitchen kijk en te veel van lekker eten houd.
Het moraal van dit verhaal, het gaat om minder eten en dit te blijven doen, ook als de verleiding groot is ;p
Op zich weten de meeste mensen hier dat (alles wat je schreef) wel hoor, is juist het idee van het topic... alleen MF loopt een beetje achter qua kennisquote:Op woensdag 17 februari 2016 21:20 schreef hierissieweer het volgende:
Dat is het, elk dieet haalt wat uit je voedingspatroon. Daardoor ga je anders eten, gezonder, omdat je daar in je hoofd mee bezig bent. Dit is bij welk doet het principe, of het nu koolhydraat arm, glutenvrij of orthomoleculair is. Het gaat niet om wat ze beloven, maar om wat je onbewust met je voeding gaat doen op zo'n dieet.
Daarom kun je beter inzetten op een gezind eet patroon waarin je voor je leven lang leert niet te veel en gebalanceerd te eten.
Wauw. Nooit gedacht!quote:Op woensdag 17 februari 2016 21:05 schreef hierissieweer het volgende:
Lieve mensen wellicht kan ik wat dingen ophelderen.
Het moraal van dit verhaal, het gaat om minder eten en dit te blijven doen, ook als de verleiding groot is ;p
quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:39 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Eet elke dag een avocado!JelmerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
Via tommy teleshoppingquote:Op woensdag 17 februari 2016 22:15 schreef Brighteyes het volgende:
Oh leuk, is dat via youtube ofzo? Ik wil het ook wel eens proberen Kwak.
Maar wil niet naar een sportschool.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |