Waarom denk je dat de risico's van aandelen in de huidige situatie enorm hoog zijn? Vanwege Brexit / China of vanwege de mogelijke gevolgen van de lage rente?quote:Op donderdag 26 mei 2016 11:45 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb het hier al vaak gezegd maar de huidige situatie is helemaal niet zo extreem slecht voor spaarders (op een spaarrekening). De huidige situatie is vooral slecht voor aandelenbeleggers en beleggers in investment grade obligaties met lange looptijd (en dus duration risk).
Risico's op aandelen zijn in de huidige omstandigheden extreem hoog en te verwachten rendement op de huidige prijzen extreem laag (mogelijk negatief) over de komende 10-20 jaar. En veel investment grade obligaties hebben momenteel sowieso een negatief rendement als je ze tot maturity vasthoudt - en daar bovenop dan nog eens een duratie risico.
Je bent gewoon spekkoper met een NN spaarrekening die momenteel 1% nominale rente geeft en verzekerd is tot 100k. Professionele beleggers kunnen momenteel alleen maar dromen van een dergelijke winst/ risico verhouding.
Het belangrijkste is de historisch hoge waardering. Dat alleen zorgt al voor een lage prognose omdat je minder "winst" koopt per geïnvesteerde euro. Maar daar komt dan nog eens bovenop dat waardering op lange termijn mean-reverting is dus je moet dan tegen een stroom van dalende waardering in gaan zwemmen (P/E-krimp).quote:Op donderdag 26 mei 2016 12:59 schreef DerJan het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de risico's van aandelen in de huidige situatie enorm hoog zijn? Vanwege Brexit / China of vanwege de mogelijke gevolgen van de lage rente?
Heb het even bekeken. Vorig jaar maar liefst 2,53 daarmee verdiendquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Zozo, 0,2% extra rente. En die 0,2% is op jaarbasis, dus feitelijk komt het neer op 0,05% extra (actie duurt ca. 3 maanden).
Joepie...
Dat is twee keer een waardeoordeel in 1 zin. Ik bedoel alleen maar: pas op met ondoordachte investeringen. Er loopt hier overigens op het forum ook een beleggingsthread, dus daar kun je je licht opsteken. Succes er mee.quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:14 schreef west985 het volgende:
@ Ill-Skillz, hoeft niet je geld verbranden. Met een goed onderzoek kun je goed resultaat verwachten. De rente van de banken is zo weinig of niets. Beleggen brengt altijd risico’s met zich mee. Risico en rendement zijn aan elkaar gekoppeld. Ik wil niet tot 67ste blijven werken, daarom is een goede optie voor mij.
Ook binnen, maar is het nou vrouwenspul?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 08:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja. Na 1 week binnen. Opschrift: "bringing peace and tranquility in to your life...."
Voor mannen en vrouwen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 01:29 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Ook binnen, maar is het nou vrouwenspul?
Ow gauw even een paar euro overmaken dan om die rekening in leven te houdenquote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:17 schreef MCH het volgende:
Krijg een brief van Centraal Beheer dat ze mijn rekening opzeggen omdat er (bijna) geen geld meer opstaat. Bijna slaat dus op mij, want had er nog 1 cent staan. Belachelijk zeg.
Ik zou je willen vragen vooral door te gaan met je analyses, vooral in dit spaartopic kom ik ze tegen (veel andere topics volg ik niet), en ik vind ze altijd erg verhelderend.quote:Op donderdag 26 mei 2016 14:27 schreef SeLang het volgende:
Dit is allemaal al vaak en uitgebreid besproken in het vroegere AEX forum en ik ga hier ook niet meer verder over door. Het is hier tenslotte een spaartopic.
Zou jij dan je geld nu juist in meerjarige deposito's stoppen? Als ik bijvoorbeeld 1,5% rente krijg op 7-jarige deposito's, dan lijkt dit best een veilige en interessante optie. Helemaal gezien die horror-scenario's die jij steeds schetst.quote:Op donderdag 26 mei 2016 11:45 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb het hier al vaak gezegd maar de huidige situatie is helemaal niet zo extreem slecht voor spaarders (op een spaarrekening). De huidige situatie is vooral slecht voor aandelenbeleggers en beleggers in investment grade obligaties met lange looptijd (en dus duration risk).
Risico's op aandelen zijn in de huidige omstandigheden extreem hoog en te verwachten rendement op de huidige prijzen extreem laag (mogelijk negatief) over de komende 10-20 jaar. En veel investment grade obligaties hebben momenteel sowieso een negatief rendement als je ze tot maturity vasthoudt - en daar bovenop dan nog eens een duratie risico.
Je bent gewoon spekkoper met een NN spaarrekening die momenteel 1% nominale rente geeft en verzekerd is tot 100k. Professionele beleggers kunnen momenteel alleen maar dromen van een dergelijke winst/ risico verhouding.
Misschien nooit en ik weet dat sparen levert weinig op. Er zijn alternatieven voor sparen maar veel beleggers zijn niet meer zo enthousiast over aandelen en zoeken naar veiliger alternatieven.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:54 schreef lolnoob123 het volgende:
Ik vraag me echt af wanneer er weer eens een bank komt die de rente omhoog gooit. Gaat nog wel even duren ben ik bang.
Een optie is om wat grotere voorraden van een en ander in te slaan. Dan heb je in ieder geval de inflatie verslagen. Maar dan is mijn vrees dat je met een leven lang pleepapier blijft zitten als je opeens besluit dat een ander merk toch prettiger is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:00 schreef west985 het volgende:
[..]
Misschien nooit en ik weet dat sparen levert weinig op. Er zijn alternatieven voor sparen maar veel beleggers zijn niet meer zo enthousiast over aandelen en zoeken naar veiliger alternatieven.
Dat is nog maar de vraag. De prijzen van eten zijn hier (UK) de laatste tijd gedaald. Voor veel etenswaren betaal ik nu minder dan in 2008 (toen ik er voor het eerst op lette). Vooral de laatste twee jaar. Een pak suiker bijvoorbeeld kost echt nog maar de helft van wat het twee jaar geleden was (ik weet dat want ik maak elk jaar in augustus 25 potten jamquote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:00 schreef nanuk het volgende:
[..]
Een optie is om wat grotere voorraden van een en ander in te slaan. Dan heb je in ieder geval de inflatie verslagen.
0,00 vanmorgenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:21 schreef brulaap112 het volgende:
Zakelijk is het bij mij naar 0,0001% gegaan
Bij Moneyou krijg je tijdelijk 0,8 + 0,2% op je spaarrekening. Da's een tijdelijk "alternatief".quote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:05 schreef Hugo__Boss het volgende:
Het duurt niet lang meer of de rente is hetzelfde als op mijn betaalrekening (0,5%). Alles op de betaalrekening zetten dan maar?
NN gaat over 3 dagen ook omlaagquote:Op dinsdag 7 juni 2016 20:16 schreef Dirkos1987 het volgende:
Extra spaarrekening bij Nationale nederlande openen of bij Knab een plus nemen waarvoor ik moet betalen?
De eerste 3 maanden bij KNAB zijn gratis, en misschien kan je in die periode een kwartaalrekening openen (althans, dat heb ik zo gedaan). Daarna switch je naar de gratis KNAB rekening.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 20:16 schreef Dirkos1987 het volgende:
Extra spaarrekening bij Nationale nederlande openen of bij Knab een plus nemen waarvoor ik moet betalen?
Ik heb al de gratis knab rekening maar dat gaat "maar" tot 50.000.quote:Op woensdag 8 juni 2016 08:32 schreef blomke het volgende:
[..]
De eerste 3 maanden bij KNAB zijn gratis, en misschien kan je in die periode een kwartaalrekening openen (althans, dat heb ik zo gedaan). Daarna switch je naar de gratis KNAB rekening.
Bedankt. Bedoel je dat > ¤50.000,- de KNAB premium gratis is?quote:Op woensdag 8 juni 2016 10:25 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik heb al de gratis knab rekening maar dat gaat "maar" tot 50.000.
Als gevolg van de huidige marktomstandigheden verlagen wij het rentepercentage van de internetspaarrekening per 10 juni 2016 van 1,0% naar 0,9%.quote:
Je hebt een gratis rekening waar je niet meer dan 50.000 op mag hebben, en dan heb je de premium/plus rekening waar je volgens mij 5 euro per maand voor betaald. Hier heb je een iets hogere rente en geen maximum bedrag.quote:Op woensdag 8 juni 2016 10:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Bedankt. Bedoel je dat > ¤50.000,- de KNAB premium gratis is?
Bedanktquote:Op woensdag 8 juni 2016 11:34 schreef Dirkos1987 het volgende:
Je hebt een gratis rekening waar je niet meer dan 50.000 op mag hebben, en dan heb je de premium/plus rekening waar je volgens mij 5 euro per maand voor betaald. Hier heb je een iets hogere rente en geen maximum bedrag.
Zolang het tot midden 2019 is vind ik het niet erg, dan krijg ik een nieuwe hypotheekrente...quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:54 schreef lolnoob123 het volgende:
Ik vraag me echt af wanneer er weer eens een bank komt die de rente omhoog gooit. Gaat nog wel even duren ben ik bang.
Volgens de ECB is de rente vooral laag wegens macro-economische omstandigheden (zoals overschot spaargeld e.d.) en niet hun beleid. Als dat klopt zou het zomaar kunnen dat de rente nog 20 jaar laag blijft.quote:Op woensdag 8 juni 2016 11:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Zolang het tot midden 2019 is vind ik het niet erg, dan krijg ik een nieuwe hypotheekrente...
Als dat waar zou zijn: waarom printen ze dan 80 miljard euro per maand?quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:04 schreef DerJan het volgende:
Volgens de ECB is de rente vooral laag wegens macro-economische omstandigheden (zoals overschot spaargeld e.d.) en niet hun beleid.
Nu haal je de volgorde door de war. Het vergroten van geld zorgt voor de lagere rente, wat weer zorgt voor hogere uitgaven van consumenten en bedrijven zullen meer investeren (goedkopere leningen). Hierdoor hoopt de ECB op de lange termijn Europa weer sterker te krijgen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 21:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als dat waar zou zijn: waarom printen ze dan 80 miljard euro per maand?
(...)
De lage rente is het gevolg van het heel hard dalen van de waarde van de euro. Internationaal gezien is de euro enorm gezakt t.o.v. de dollar. Wie wil er nou nog euro's hebben als een Italiaanse inflatiebankier ze uit het niets verzint?
Geld printen om de economie een zetje te geven is de Zuid-Europese methode. Goedkoop lenen en schulden wegwerken met inflatie leidt niet tot een sterkere economie, het leidt ertoe dat inefficiente productie kan blijven bestaan.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:10 schreef Quattroporte47 het volgende:
Nu haal je de volgorde door de war. Het vergroten van geld zorgt voor de lagere rente, wat weer zorgt voor hogere uitgaven van consumenten en bedrijven zullen meer investeren (goedkopere leningen). Hierdoor hoopt de ECB op de lange termijn Europa weer sterker te krijgen.
Dat zijn dollarbiljetten hoor, geen euro'squote:Op donderdag 9 juni 2016 21:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als dat waar zou zijn: waarom printen ze dan 80 miljard euro per maand?
In 100 euro biljetten wordt er elke 80 minuten deze hoeveelheid geprint. Dag en nacht. Als je uitgaat van een ambtenaren werkweek komt deze hoeveelheid elk kwartier uit de printers:
[ afbeelding ]
De lage rente is het gevolg van het heel hard dalen van de waarde van de euro. Internationaal gezien is de euro enorm gezakt t.o.v. de dollar. Wie wil er nou nog euro's hebben als een Italiaanse inflatiebankier ze uit het niets verzint?
quote:Verlaging van de rente op Depositosparen
Met ingang van woensdag 15 juni 2016 verlagen wij de rente van alle Termijndeposito’s. In onderstaand overzicht vindt u de nieuwe rente per looptijd.
Termijndeposito 3 mnd 6 mnd 9 mnd 1 jaar 2 jaar 3 jaar 4 jaar 5 jaar
Huidige rente 0,90% 0,95% 1,00% 1,05% 1,15% 1,20% 1,30% 1,40%
Verlaging 0,15% 0,15% 0,15% 0,15% 0,15% 0,10% 0,10% 0,10%
Nieuwe rente* 0,75% 0,80% 0,85% 0,90% 1,00% 1,10% 1,20% 1,30%
Wanner heb jij die mal ontvangen? Ik zit ook bij LPB en heb geen mail dienaangaande gekregen.quote:
equote:Op maandag 13 juni 2016 09:43 schreef lolnoob123 het volgende:
Ik kreeg hem ook, gisteren volgens mij.
Je spaargeld wordt dan doorgesluisd naar een Tsjechische of Poolse bank? En alles valt tot ¤100.000,- beschermd door het Belgische garantiestelsel?quote:Op maandag 20 juni 2016 09:07 schreef Aventura het volgende:
Heeft iemand hier zich al ingeschreven bij Raisin? Er is nu een bonus van ¤25.
Dat klopt niet. Door de lage rente gaan mensen juist minder uitgeven, omdat ze meer moeten sparen om hun vermogen op peil te houden.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:10 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Nu haal je de volgorde door de war. Het vergroten van geld zorgt voor de lagere rente, wat weer zorgt voor hogere uitgaven van consumenten en bedrijven zullen meer investeren (goedkopere leningen). Hierdoor hoopt de ECB op de lange termijn Europa weer sterker te krijgen.
De gangbare economische theorieën gaan uit van rationele mensen, die inderdaad meer zouden uitgeven als de rente omlaag gaat. Maar ook bij mijzelf merk ik dat ik de lagere rente compenseer door meer te sparen, terwijl ik mezelf als de rente hoog is rijk reken.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:02 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Door de lage rente gaan mensen juist minder uitgeven, omdat ze meer moeten sparen om hun vermogen op peil te houden.
Met uitgeven bedoel ik niet alleen maar pure "consumptie", zoals een TV of een nieuwe auto, maar ook (het zoeken naar) andere mogelijkheden voor het creëren van inkomen zoals een vakantiehuisje kopen op een park en onderhuren aan de eigenaar van het park. (Roompot heeft zo'n constructie waardoor je vast iets van 5% rendement per jaar hebt, mensen zouden dit niet doen als de rente op de bank >5% is (risicopremies niet meegenomen))quote:Op maandag 20 juni 2016 11:02 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Door de lage rente gaan mensen juist minder uitgeven, omdat ze meer moeten sparen om hun vermogen op peil te houden.
quote:Op maandag 20 juni 2016 12:43 schreef djh77 het volgende:
U heeft één of meer spaarrekeningen met variabele rente bij ING. De rente op deze spaarrekening(en) wordt per 23 juni 2016 verlaagd, mede als gevolg van de huidige lage marktrente. Ondanks de hoogte van de spaarrente blijft sparen een zekere manier om uw geld te laten groeien, bijvoorbeeld voor een buffer voor onvoorziene uitgaven.
• Over saldi tot ¤ 25.000 0,40% (was 0,50%)
• Over saldi van ¤ 25.000 tot ¤ 75.000 0,50% (was 0,60%)
• Over saldi van ¤ 75.000 t/m ¤ 1.000.000 0,65% (was 0,80%)
De rente per saldoklasse geldt over het gehele saldo. De rentepercentages zijn op jaarbasis. Er zijn veel goede redenen om te sparen. Wat uw reden ook is, de ING helpt u graag.
Ik vind het juist aardig rationeel. . Ik wil elke maand een plus van x % , een deel daarvan is rente. Als de rente lager wordt ,moet je dus meer inleggen ,dat je dan niet kunt uitgeven aan andere zaken, ofwel rente omlaag, =lagere consumptie.. Ik snap niet wat hier niet logisch aan is?? Ik denk inmiddels wel aan kostbare flessen whiskey te kopen. Goede single barrel whiskey stijgt doorgaans in waarde , de vraag stijgt nog steeds en is dus altijd een goede investering.quote:Op maandag 20 juni 2016 12:02 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
De gangbare economische theorieën gaan uit van rationele mensen, die inderdaad meer zouden uitgeven als de rente omlaag gaat. Maar ook bij mijzelf merk ik dat ik de lagere rente compenseer door meer te sparen, terwijl ik mezelf als de rente hoog is rijk reken.
Dat nog even afgezien van de extra pensioenpremie die de gemiddelde werknemer/-gever kwijt is door de lage rente en die ook weer van de bestedingen af gaat.
Hier die ING - mail ook binnen; fijn zo'n abonnementquote:Op maandag 20 juni 2016 12:43 schreef djh77 het volgende:
U heeft één of meer spaarrekeningen met variabele rente bij ING. De rente op deze spaarrekening(en) wordt per 23 juni 2016 verlaagd, mede als gevolg van de huidige lage marktrente. Ondanks de hoogte van de spaarrente blijft sparen een zekere manier om uw geld te laten groeien, bijvoorbeeld voor een buffer voor onvoorziene uitgaven.
• Over saldi tot ¤ 25.000 0,40% (was 0,50%)
• Over saldi van ¤ 25.000 tot ¤ 75.000 0,50% (was 0,60%)
• Over saldi van ¤ 75.000 t/m ¤ 1.000.000 0,65% (was 0,80%)
De rente per saldoklasse geldt over het gehele saldo. De rentepercentages zijn op jaarbasis. Er zijn veel goede redenen om te sparen. Wat uw reden ook is, de ING helpt u graag.
Maar hoe courant is dat in praktijk?quote:Op maandag 20 juni 2016 17:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik vind het juist aardig rationeel. . Ik wil elke maand een plus van x % , een deel daarvan is rente. Als de rente lager wordt ,moet je dus meer inleggen ,dat je dan niet kunt uitgeven aan andere zaken, ofwel rente omlaag, =lagere consumptie.. Ik snap niet wat hier niet logisch aan is?? Ik denk inmiddels wel aan kostbare flessen whiskey te kopen. Goede single barrel whiskey stijgt doorgaans in waarde , de vraag stijgt nog steeds en is dus altijd een goede investering.
Dat is ook heel reëel en logisch. Echter, de banken gokken op een categorie mensen die een andere logica en rationaliteit hanteren. Diegenen die op de pof leven en consumeren: hoe lager de rente, des te meer ze kunnen lenen om kleren, schoenen en waxinelichtjes te kopen. En dat is weer goed voor de producenten. Da's groei in de economie: zoveel mogelijk kopen, kopen en kopen.quote:Op maandag 20 juni 2016 17:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik vind het juist aardig rationeel. . Ik wil elke maand een plus van x % , een deel daarvan is rente. Als de rente lager wordt ,moet je dus meer inleggen ,dat je dan niet kunt uitgeven aan andere zaken, ofwel rente omlaag, =lagere consumptie.. Ik snap niet wat hier niet logisch aan is??
KNAB kan ook gratis hoor na die 3 maanden. Dan kan je alleen de betaalrekening niet als betaalrekening gebruiken. Tenminste...ik heb inmiddels al een hele tijd flexibel sparen bij Knab en het kost me verder niks.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 08:29 schreef Associaal het volgende:
Gisteren al het spaargeld maar bij knab ondergebracht. Hierna nog tips? Eerste 3 maanden zijn welliswaar gratis maar dan wordt het 5¤ p/maand.
Maar niet kwartaalsparen met die 1,1%.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:41 schreef ThaBrain het volgende:
Tenminste...ik heb inmiddels al een hele tijd flexibel sparen bij Knab en het kost me verder niks.
Heb je dan alsnog 0,95% rente?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:41 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
KNAB kan ook gratis hoor na die 3 maanden. Dan kan je alleen de betaalrekening niet als betaalrekening gebruiken. Tenminste...ik heb inmiddels al een hele tijd flexibel sparen bij Knab en het kost me verder niks.
Ja nog steedsquote:
Aan de deposito rente van 5 jaar vast te zien voorlopig niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 12:40 schreef Associaal het volgende:
Mooi.
Wat zijn de verwachtingen van de rentes? Zullen die ooit nog gaan stijgen?
Je krijgt die bonus bij ¤25000 spaartegoed. Eigenlijk is het 0,2% renteopslag. MY kent die ook, maar dat is een kortere actie. Dus dit is zo gek nog niet. Kan het niet direct via NN geregeld worden?quote:Op woensdag 22 juni 2016 10:34 schreef NRD2010 het volgende:
ik ontving deze mail:
Een van de hoogste rentes en tot wel ¤ 50,- cadeau
Graag willen wij u nogmaals het aanbod van Nationale-Nederlanden onder de aandacht brengen. Als u via Velthuyse & Mulder Personal Finance een internetspaarrekening opent bij Nationale-Nederlanden, ontvangt u tot wel ¤ 50,- cadeau.
Sparen tegen de hoogste rente en tot wel ¤ 50,- cadeau.
link is:
http://www.vmvb.nl/over_v(...)&utm_campaign=NN2016
ik heb al een spaarrekening bij nn lopen. Als ik er nog 1 open kan ik dus meedoen met deze zomeractie. Maar ik vraag me af waarom een bedrijf (vermogensbeheer, personal finance) hier tussen gaat zitten met een bonus. Iemand ideeen daarover?
Door het versturen van uw gegevens verleent u Velthuyse & Mulder Vermogensbeheer, én aan haar gelieerde ondernemingen en zorgvuldig geselecteerde derden toestemming om u in de toekomst te informeren over interessante diensten en/of producten.quote:
Kleine moeite om met een email daaronder uit te komen:quote:Op woensdag 22 juni 2016 10:58 schreef rene90 het volgende:
Door het versturen van uw gegevens verleent u Velthuyse & Mulder Vermogensbeheer, én aan haar gelieerde ondernemingen en zorgvuldig geselecteerde derden toestemming om u in de toekomst te informeren over interessante diensten en/of producten.
Dus ja, het is voor dat bedrijf gewoon potentiële klanten verzamelen.
Ik ga ook even googelen; ¤50 is toch mooi meegenomen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:27 schreef NRD2010 het volgende:
Ik ga maar niet meedoen, teveel rompslomp voor te weinig beloning.
kan je je ook ergens aanmelden als je al een rekening hebt geopend?quote:Op woensdag 22 juni 2016 18:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ga ook even googelen; ¤50 is toch mooi meegenomen.
Waarom niet gewoon beide, is gratischquote:Op dinsdag 7 juni 2016 20:16 schreef Dirkos1987 het volgende:
Alleen dit: Deposito’s bij Bigbank AS zijn beschermd door: Het Estse garantiefondsquote:
Ja, dat had ik ook gezien. Maakt dat verder uit?quote:Op zondag 26 juni 2016 09:06 schreef MCH het volgende:
[..]
Alleen dit: Deposito’s bij Bigbank AS zijn beschermd door: Het Estse garantiefonds
Tot het goed gaat niet.quote:Op zondag 26 juni 2016 09:07 schreef Vidura het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook gezien. Maakt dat verder uit?
Ik weet het niet precies. Het is hier wel eens voorbij gekomen waarom depositogarantiestelsels van kleinere landen trickier zijn.quote:Op zondag 26 juni 2016 09:11 schreef Vidura het volgende:
[..]
Het terughalen is lastiger omdat het Ests is?
Deposito voor 5 jaar bij CentraalBeheer tegen 1,4% dan maar.quote:Op zondag 26 juni 2016 09:12 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies. Het is hier wel eens voorbij gekomen waarom depositogarantiestelsels van kleinere landen trickier zijn.
Ik zou mijn geld niet vastzetten voor 5 jaar tegen zo'n magere rente als 1,9. Gooi hem dan gewoon bij MoneyYou 6 maanden 1% en als het tegen die tijd verbetert is gooi je het ergens anders. In 5 jaar kan een hoop gebeuren.quote:Op zondag 26 juni 2016 09:14 schreef Vidura het volgende:
[..]
Deposito voor 5 jaar bij CentraalBeheer tegen 1,4% dan maar.
Wat een drama, die rentes.
Dat geld kan ik missen, heb nog andere banken waar ik het geld tegen 1 en 2 jaar ga vastzetten (tegen veel lagere rentes, over 1/2 jaar zien we dan wel weer verder).quote:Op zondag 26 juni 2016 15:08 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik zou mijn geld niet vastzetten voor 5 jaar tegen zo'n magere rente als 1,9. Gooi hem dan gewoon bij MoneyYou 6 maanden 1% en als het tegen die tijd verbetert is gooi je het ergens anders. In 5 jaar kan een hoop gebeuren.
Ik moestquote:[Als spaarklant van Nationale-Nederlanden doen wij u graag een tijdelijk aanbod. Stort u nu op uw internetspaarrekening een extra bedrag? Dan ontvangt u voor elke
¤ 2.500 een bedrag van ¤ 5,- cadeau. Dit kan oplopen tot wel ¤ 50,-.
Sparen bij Nationale-Nederlanden biedt u vele voordelen:
Een van de hoogste rentes in de spaarmarkt
Op een internetspaarrekening bij Nationale-Nederlanden krijgt u momenteel een variabele rente van 0,90% op jaarbasis. Dat is een van de hoogste rentes in Nederland die vrij opneembaar is.
Welkom bonus van ¤ 5,- tot ¤ 50,-
Start met sparen bij Nationale-Nederlanden en ontvang naast een hoge rente een mooie bonus cadeau. Deze bonus kan oplopen tot ¤ 50,- Lees hier meer over deze actie.
Ik ook niet. Kan iemand een linkje delen?quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:11 schreef NRD2010 het volgende:
[..]
ik heb deze mail niet van NN ontvangen. hmmm. Ik zie het ook niet op de site van NN staan.
quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:11 schreef NRD2010 het volgende:
ik heb deze mail niet van NN ontvangen. hmmm. Ik zie het ook niet op de site van NN staan.
Via Intermediair:quote:Op woensdag 29 juni 2016 15:58 schreef Horsemen het volgende:
Ik ook niet. Kan iemand een linkje delen?
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 12:40 schreef Associaal het volgende:
Mooi.
Wat zijn de verwachtingen van de rentes? Zullen die ooit nog gaan stijgen?
Dat gedoe met die Brexit helpt ook niet echt; vandaag is het rendement op Nl. 10-jrs staatsobligaties gedaald tot -0,01%quote:Op dinsdag 21 juni 2016 13:47 schreef ColtZ40 het volgende:
Aan de deposito rente van 5 jaar vast te zien voorlopig niet.
Dank je wel voor het delen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 16:20 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Via Intermediair:
http://www.vmvb.nl/over_v(...)&utm_campaign=NN2016
quote:LeasePlan Bank.
Internetsparen
De variabele spaarrente voor juli 2016 wordt verlaagd van 0,80% naar 0,70% nominaal op jaarbasis.
Draghi wil het vee de markt op bewegen zodat hij zelf een handige positie in kan nemen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:19 schreef west985 het volgende:
Volgens Draghi "Spaarders moeten verder kijken dan hun spaarrekening". Er zijn de alternatieven voor sparen bijvoorbeeld beleggen in de beurs. Sparen loont niet. Dat is een feit.
Of de rest kondigt binnen een paar dagen ook een verlaging aan.quote:Op donderdag 30 juni 2016 09:38 schreef k_man het volgende:
Met 0,7% vallen ze uit de top 10 in de OP. Lang geleden dat LPB daar niet in stond denk ik.
De rente voor Nederlandse 10 jarige staatsobligaties is al negatief; kan niet lang meer duren of spaarders betalen het gelag, ook via de pensioen-opbouw, excuus -afbraak.quote:Op donderdag 30 juni 2016 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of de rest kondigt binnen een paar dagen ook een verlaging aan.
quote:Spaarrente kruipt nog verder omlaag
De thermostaat voor spaarders gaat vandaag nog een graadje verder naar beneden.
Op de dag dat ABN Amro zijn belangrijkste spaarrente terugschroeft naar 0,4%, maakt Rabobank bekend dat volgende week ook te doen. Daarmee voegen ze zich bij de derde grootbank, ING, waar de rente al langer op 0,4% staat.
Banken moeten nog altijd betalen om geld bij de Europese Centrale Bank te stallen. De negatieve rente die ’Frankfurt’ rekent, wordt deels aan rekeninghouders doorberekend.
Overigens wordt het geld op de gemiddelde spaarrekening nog wel meer waard. Naast de spaarrente staat de inflatie namelijk ook historisch laag, het CPB gaat voor 2016 uit van 0,1%.
Telegraaf.nl.
http://www.telegraaf.nl/d(...)verder_omlaag__.html
Lendahand heeft wel als voordeel dat de tussenpersoon garant staat. Zolang die niet omvalt zit je goed dus. Veel safer dan GvE maar ook iets minder rente. Persoonlijk heb ik redelijk vertrouwen in Lendahand.quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:56 schreef Groepfunder het volgende:
Zojuist maar ingetekend om een lening van 12 maanden tegen 3% te verlenen aan iemand in Mongolië via Lendahand. Valt niet onder het depositogarantiestelsel, maar de rentes zijn zo laag dat ik elders altijd een negatief rendement maak.
KUT! denk ik dat het een aanmeldformulier is. Staat er: een of andere kneus neemt binnenkort contact met u op. Ja dat wil ik helemaal niet chef.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |