abonnement Unibet Coolblue
pi_159970264
V&D is zojuist failliet verklaard



quote:
Geschiedenis

V&D, voor 2007 ook bekend als Vroom & Dreesmann, is een Nederlands warenhuis en is eigendom van investeringsmaatschappij Sun European Partners (onderdeel van Sun Capital Partners). V&D is in 1887 opgericht door Willem Vroom en Anton Dreesmann. Het eerste filiaal bevond zich aan de Weesperstraat in Amsterdam. Vroom & Dreesmann heeft heden ten dage 62 filialen, verspreid over heel Nederland.

Aan het einde van de 19e eeuw waren er twee succesvolle zakenlieden in Amsterdam actief: Willem Vroom en Anton Dreesmann. Beiden hadden manufacturenzaken en waren Rooms-Katholiek. Vroom trouwde in 1883 met een zuster (Francisca Tombrock) van de vrouw (Helena Tombrock) van Dreesmann, wat hen zwagers maakte.

Dreesmann, en later ook Vroom, gebruikte in zijn winkel een voor die tijd ongebruikelijke strategie: lage en vaste prijzen tegen contante betaling. In die tijd was het namelijk gebruikelijk dat men altijd korting kreeg.

Aanvankelijk werkten Vroom en Dreesmann alleen samen op het gebied van inkopen, maar in 1887 leidde dit tot een verregaande samenwerking en de oprichting van het bedrijf Vroom & Dreesmann. Hun eerste zaak werd geopend aan de Weesperstraat. Vroom hield zich vooral bezig met de financiële zaken en de administratie, terwijl Dreesmann de inkoop en verkoop leidde.

V&D groeide snel en de beide ondernemers woonden al snel met hun families in panden aan de Amsterdamse grachten. Er werden in een hoog tempo nieuwe filialen in het hele land geopend: Rotterdam (1892), Den Haag (1893), Nijmegen (1895), Arnhem (1896), Haarlem (1896) en Utrecht (1898), Venlo (1912).

Aan het begin van de 20e eeuw werden alle filialen stuk voor stuk omgezet in NV's, maar de aandelen bleven in handen van de familie.

De keten maakte deel uit van hetzelfde concern als de Bijenkorf na een fusie tussen de moederbedrijven KBB (Koninklijke Bijenkorf Beheer) en Vendex (V&D) onder de naam Vendex KBB (later Maxeda). V&D werd (inclusief La Place) vervolgens in 2010 verkocht aan de huidige eigenaar: Sun European Partners (onderdeel van Sun Capital Partners).

Gedeeltes uit http://nl.wikipedia.org/wiki/V%26D
quote:
19 januari

Alle werknemers van V&D moeten salaris inleveren. Het gaat om ''een structurele salarisbijdrage van 5,8 procent'' die per 1 februari wordt doorgevoerd.
V&D schrapt verder vijftig van de 450 arbeidsplaatsen op het service center in Amsterdam. Dat maakt het warenhuisconcern maandag bekend.

De maatregelen zijn volgens het bedrijf nodig ''om te kunnen concurreren met nieuwe aanbieders en de groeiende onlinemarkt''. Daarvoor moeten kosten structureel omlaag.

Naast het loonoffer streeft V&D ook naar verdere versobering van de arbeidsvoorwaarden. De vakbonden en ondernemingsraad zijn over de maatregelen geïnformeerd, aldus een woordvoerster.

Huurcontracten

Het bedrijf kondigt verder aan te gaan heronderhandelen over alle huurcontracten. Het doel is de huurlasten permanent te verlagen. V&D heeft 63 vestigingen in Nederland.

"Dit alles is nodig om de strategie van V&D te continueren en aan te laten sluiten bij de huidige trends en de marktontwikkelingen", aldus waanemend ceo Don Roach.

V&D leed in 2013 een nettoverlies van 42 miljoen euro op een omzet van 619 miljoen euro. Cijfers over 2014 zijn nog niet beschikbaar.

Het concern maakt ook bekend John van der Ent per 1 maart 2015 tot nieuwe ceo te benoemen. Van der Ent was eerder directeur van Etam Groep en werkte ooit als bedrijfsleider bij V&D. Hij volgt Jacob de Jonge op, die in augustus vorig jaar plotseling vertrok. Roach nam hierop tijdelijk het roer over.

Buiten proportie

Martijn den Heijer, beestuurder bij CNV Dienstenbond, noemt de loonmaatregel "buiten proportioneel". Bovendien biedt het volgens hem "geen enkele structurele oplossing voor de problemen waar V&D mee kampt."

Hoewel de vakbondsman begrijpt dat er ingegrepen moet worden bij het warenhuis, zegt hij enorm geschrokken te zijn van de manier waarop. ''Het genoemde percentage is astronomisch en is een ramp voor het personeel, zeker voor de mensen in de lage loonschalen. Bovendien biedt het de werknemers geen enkele zekerheid op behoud van werk", aldus Den Heijer.

http://www.nu.nl/ondernem(...)laris-inleveren.html
quote:
27 januari

Ruim honderd medewerkers van V&D stappen naar de rechter vanwege de salarisverlaging die hen is opgelegd door hun werkgever.
Dat bevestigt FNV-bestuurder Niels Suijker dinsdag na berichtgeving van de Volkskrant.

Volgens FNV-bestuurslid Niels Suijker gaat "een overgrote meerderheid van de leden zeker procederen tegen deze eenzijdige maatregel van V&D".

Dat werd maandagavond duidelijk tijdens verschillende bijeenkomsten die in het land georganiseerd waren voor de medewerkers. Deze week staan ook nog bijeenkomsten op de planning in Utrecht, Deventer, Rotterdam en Weert.

Suijker verwacht dan ook nog meer aanmeldingen. Hij wil vanuit de bond een collectieve procedure gaan regelen. Die zal wel pas opgestart worden als de loonstrookjes van volgende maand op de deurmat liggen. Het loonoffer bij V&D wordt per 1 februari doorgevoerd.

Loonstrookjes

De medewerkers zijn van plan om direct na het ontvangen van de loonstrookjes van februari de gang naar de rechter te maken. De vakbonden De Unie, FNV en CNV, waar de medewerkers bij aangesloten zijn, lieten weten juridische ondersteuning te verlenen. Mogelijk wordt een collectieve zaak aangespannen.

Alle medewerkers van V&D moeten per 1 februari 5,8 procent van hun salaris inleveren. Verder schrapt het bedrijf 50 van de 450 arbeidsplaatsen op het service center in Amsterdam.

Volgens de warenhuisketen zijn de maatregelen nodig "om te kunnen concurreren met nieuwe aanbieders en de groeiende onlinemarkt". Daarvoor moeten kosten structureel omlaag. V&D wil naast het korten van de medewerkers ook dat de huurlasten omlaag gaan.

V&D, eigendom van de investeringsmaatschappij Sun Capital, draait al een paar jaar met verlies. In 2013 liep het nettoverlies op tot 42 miljoen euro op een omzet van 619 miljoen euro. Cijfers over 2014 zijn nog niet bekend.

http://www.nu.nl/ondernem(...)e-lager-salaris.html
quote:
30 januari

Vastgoedeigenaar IEF Capital neemt juridische stappen tegen warenhuis V&D. Het bedrijf eist dat V&D vier toplocaties ontruimt als er geen huur betaald wordt. Het gaat om panden in Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Maastricht.

De huur wordt door V&D meestal voor de eerste van de maand betaald. Vandaag is de huur niet overgemaakt naar in ieder geval drie eigenaren van samen meer dan vijftien panden. V&D liet eerder al weten niet van zins te zijn de huur de komende maanden over te maken. Het bedrijf staat er slecht voor en vroeg ook werknemers al om een loonoffer.

"Enige oplossing"

IEF Capital heeft de afgelopen week een voorstel gedaan waarbij V&D vierkante meters inlevert in ruil voor huurverlaging. De vastgoedeigenaar laat weten dat de Amerikaanse aandeelhouder van V&D die afspraak niet ziet zitten.

In een verklaring schrijft het bedrijf: "IEF Capital betreurt dit zeer en ziet geen andere oplossing dan in een kort geding ontruiming van haar winkels te vorderen. Het financiële belang is erg groot voor IEF Capital en zij wenst zo snel mogelijk in staat te zijn de panden aan andere partijen te verhuren om de schade voor IEF Capital zoveel mogelijk te beperken."

V&D is teleurgesteld over de stap van IEF Capital.

"Buitenproportionele vraag"

Ook andere eigenaren willen net als IEF Capital komende week juridische stappen ondernemen als betaling uitblijft. De eigenaar van Elizen Vastgoed eist dat V&D zijn verplichtingen nakomt: "Wij hebben ons in ons bijna 50-jarige bestaan nog nooit geconfronteerd gezien met zo'n buitenproportionele vraag."

Komende week komen eigenaren van panden waar V&D in huist bijeen om te praten over hoe ze met de opstelling van het warenhuis kunnen omgaan.

http://nos.nl/artikel/2016351
quote:
Facts & Figures

V&D bestaat sinds 1887 en is inmiddels uitgegroeid tot een begrip. Met 63 vestigingen op A-locaties, een webshop, ruim tienduizend medewerkers, een warenhuisbreed assortiment met meer dan 4.000 shop-in-shops en per jaar zo’n 100 miljoen bezoekers is V&D het grootste warenhuis van Nederland.

1887 Oprichting V&D met Vroom & Dreesmann ‘Magazijn de zon’ in Amsterdam
1927 V&D introduceert eerste huis-aan-huis magazine van Nederland
1972 Oprichting Vendex
1987 Oprichting La Place
1999 Fusie met KBB, ontstaan van Vendex KBB
2004 Investeerdersgroep (waaronder KKR, Alpinvest, Permira) nieuwe eigenaar Vendex KBB
2006 Naamswijziging van Vendex KBB naar Maxeda
2007 Start rebranding V&D
2008 Start vd.nl
2010 Nieuwe eigenaar van V&D: Sun European Partners
2011 Start bouw nieuw distributiecentrum te Nieuwegein
2012 125 jaar V&D
2013 Opening 63ste V&D vestiging, V&D Vlaardingen
2014 Start V&D Blog

Aantal vestigingen: 63 en een webshop
Aantal werknemers: 10.000
Aantal distributiecentra: 1
Aantallen bezoekers per jaar: 10 miljoen bezoekers
Aantal A-merken shop-in-shops: meer dan 4.000 merken
Aantal La Place Restaurants, La Place Café’s en La Place Express: ruim 250

http://www.vd.nl/content_page.jsf?page=algemeen_factsfigures_page
pi_159970315
Mensen die normaal bij V&D kochten gaan nu elders kopen, en dat bied weer kansen voor andere ondernemers, zo is het altijd al gegaan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 februari 2016 @ 19:00:01 #3
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159970330
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_159970368
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:59 schreef hoas het volgende:
Mensen die normaal bij V&D kochten gaan nu elders kopen, en dat bied weer kansen voor andere ondernemers, zo is het altijd al gegaan.
We gaan nu onze kop koffie maar bij HEMA nuttigen. De ene z'n dood is de ander z'n brood.
pi_159970406
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:01 schreef Nia het volgende:

[..]

We gaan nu onze kop koffie maar bij HEMA nuttigen. De ene z'n dood is de ander z'n brood.
En nog duizenden anderen, met andere woorden de Hema moet uitbreiden.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:03:52 #6
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_159970414
Triest voor het personeel. Vooral ook voor de mensen die er lang gewerkt hebben. Het beeld wat ik bij V&D altijd had was dat er relatief veel ouder personeel rond liep. Die zullen het wel lastig krijgen met de huidige arbeidsmarkt.
pi_159970553
HEMA mag ook best wel wat doen aan haar restaurant. Het aangebodene is dermate karig dat ik er daarom bijna nooit iets eet.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:09:40 #8
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_159970565
hopen dat hudson bay een deel van de winkels overneemt.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_159970618
In het pand van Heerlen zou ik graag het volgende willen zien.

Begane grond:
Kleding en naaistoffen, fournituren, brei en handwerk artikelen. Victor 4 art alles voor de (hobby) kinstenaar.
Eerste verdieping:
Overdekte dagelijkse vers aangevulde rommelmarkt en kledingbeurs.
Tweede verdieping:
Didi muziekshop tweede hands LP, CD, DVD en strips plus een grote tweedehands boekenmarkt, en een apart gedeelte voor Global Jazz special CD imports
Derde verdieping:
Poulissen Audio Video Center voor een uitgebreide assortiment Hi End geluid en muziek apparatuur met een aparte afdeling voor het betere gebruikte HiFi apparatuur
Vierde verdieping: (tevens de kleinste oppervlakte)
Daar zit nu La-Place, deze kan blijven en worden uitgebreid met een winkel voor biologische levensmiddelen en supplementen.

Kijk zo zou ik het leegstaande V&D pand in Heerlen willen zien! :Y
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_159970662
Ze hebben het wel, tot aan het einde toe , spannend gehouden. Zeker voor het personeel.
Locht er zelden wat. Gebruikte de Ven D eigenlijk alleen om even naar een schoon toillet te kunnen als ik aan het winkelen was maar dat is ook minstens 19 jaar geleden.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_159970680
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:03 schreef beantherio het volgende:
Triest voor het personeel. Vooral ook voor de mensen die er lang gewerkt hebben. Het beeld wat ik bij V&D altijd had was dat er relatief veel ouder personeel rond liep. Die zullen het wel lastig krijgen met de huidige arbeidsmarkt.
8000 banen?

Er zijn echt geen 8000 vacatures voor warenhuizen, kledingzaken en dat soort idd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159970696
quote:
Moet dat vogeltje geen gier zijn?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 februari 2016 @ 19:15:45 #13
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159970722
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:11 schreef -Hakuna- het volgende:
In het pand van Heerlen zou ik graag het volgende willen zien.

Begane grond:
Kleding en naaistoffen, fournituren, brei en handwerk artikelen. Victor 4 art alles voor de (hobby) kinstenaar.
Eerste verdieping:
Overdekte dagelijkse vers aangevulde rommelmarkt en kledingbeurs.
Tweede verdieping:
Didi muziekshop tweede hands LP, CD, DVD en strips plus een grote tweedehands boekenmarkt, en een apart gedeelte voor Global Jazz special CD imports
Derde verdieping:
Poulissen Audio Video Center voor een uitgebreide assortiment Hi End geluid en muziek apparatuur met een aparte afdeling voor het betere gebruikte HiFi apparatuur
Vierde verdieping: (tevens de kleinste oppervlakte)
Daar zit nu La-Place, deze kan blijven en worden uitgebreid met een winkel voor biologische levensmiddelen en supplementen.

Kijk zo zou ik het leegstaande V&D pand in Heerlen willen zien! :Y
Heerlen is al in gesprek met INNO toch?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_159970732
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:11 schreef -Hakuna- het volgende:
In het pand van Heerlen zou ik graag het volgende willen zien.

Begane grond:
Kleding en naaistoffen, fournituren, brei en handwerk artikelen. Victor 4 art alles voor de (hobby) kinstenaar.
Eerste verdieping:
Overdekte dagelijkse vers aangevulde rommelmarkt en kledingbeurs.
Tweede verdieping:
Didi muziekshop tweede hands LP, CD, DVD en strips plus een grote tweedehands boekenmarkt, en een apart gedeelte voor Global Jazz special CD imports
Derde verdieping:
Poulissen Audio Video Center voor een uitgebreide assortiment Hi End geluid en muziek apparatuur met een aparte afdeling voor het betere gebruikte HiFi apparatuur
Vierde verdieping: (tevens de kleinste oppervlakte)
Daar zit nu La-Place, deze kan blijven en worden uitgebreid met een winkel voor biologische levensmiddelen en supplementen.

Kijk zo zou ik het leegstaande V&D pand in Heerlen willen zien! :Y
Mag ik ook wat van dat spul?
  † In Memoriam † dinsdag 16 februari 2016 @ 19:18:22 #15
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159970812
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:31 schreef W00fer het volgende:

[..]

Helaas wel. Mensen zien niet in dat een Brabantia vuilnisemmer 10x zo hoge kwaliteit is dan dat stuk prullaria van de action. Maarja, kwaliteit wordt niet meer gewaardeerd tegenwoordig.
Mwoa, ik heb hier al bijna 10 jaar een toiletrolhouder voor 2 euro hangen.
Een Tiger of Brabantia voor ¤ 24,95 hoeft voor mij niet.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_159970917
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

8000 banen?

Er zijn echt geen 8000 vacatures voor warenhuizen, kledingzaken en dat soort idd.
Zie het eens anders, kan het huidige winkelaanbod 10 miljoen extra klanten handelen zonder extra personeel aan te nemen?
pi_159971047
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:21 schreef hoas het volgende:

[..]

Zie het eens anders, kan het huidige winkelaanbod 10 miljoen extra klanten handelen zonder extra personeel aan te nemen?
Zal ook maar tijdelijk zijn, als in de meeste panden een nieuw warenhuis komt
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:27:22 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159971064
Niets is voor altijd, maar triest is het natuurlijk wel. Een trots familiebedrijf, van binnenuit kapotgevroten door de tumor van het roofkapitalisme.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_159971109
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:21 schreef hoas het volgende:

[..]

Zie het eens anders, kan het huidige winkelaanbod 10 miljoen extra klanten handelen zonder extra personeel aan te nemen?
Ja dat denk ik wel. Ondertussen gaan we nog steeds meer en meer online shoppen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159971145
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:11 schreef -Hakuna- het volgende:
In het pand van Heerlen zou ik graag het volgende willen zien.

Begane grond:
Kleding en naaistoffen, fournituren, brei en handwerk artikelen. Victor 4 art alles voor de (hobby) kinstenaar.
Eerste verdieping:
Overdekte dagelijkse vers aangevulde rommelmarkt en kledingbeurs.
Tweede verdieping:
Didi muziekshop tweede hands LP, CD, DVD en strips plus een grote tweedehands boekenmarkt, en een apart gedeelte voor Global Jazz special CD imports
Derde verdieping:
Poulissen Audio Video Center voor een uitgebreide assortiment Hi End geluid en muziek apparatuur met een aparte afdeling voor het betere gebruikte HiFi apparatuur
Vierde verdieping: (tevens de kleinste oppervlakte)
Daar zit nu La-Place, deze kan blijven en worden uitgebreid met een winkel voor biologische levensmiddelen en supplementen.

Kijk zo zou ik het leegstaande V&D pand in Heerlen willen zien! :Y
door de rommelmarkt naar je highend audio. Kansloos
pi_159971159
Het gemis aan de La Place in Groningen zal groot zijn. Honderden eten konden daar zitten, en het zat er op zaterdag dan ook stampvol. Waar moeten die mensen nu eten en drinken? In de stad Groningen kan ik zo geen alternatief bedenken van diezelfde kwaliteit en omvang. Bij HEMA zit het al gauw vol, of ze moeten daar tijdelijk hun restaurant gaan vergroten om de extra stroom aan klanten op te vangen. Of de verstandelijk gehandicapten van Stichting NOVO moeten in de lege panden in de binnenstad lunchrooms/restaurants beginnen.
pi_159971169
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:21 schreef hoas het volgende:

[..]

Zie het eens anders, kan het huidige winkelaanbod 10 miljoen extra klanten handelen zonder extra personeel aan te nemen?
Diezelfde potentiële klanten lopen nog steeds door andere winkels, net als toen V&D wel nog bestond.
pi_159971187
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:29 schreef Nia het volgende:
Het gemis aan de La Place in Groningen zal groot zijn. Honderden eten konden daar zitten, en het zat er op zaterdag dan ook stampvol. Waar moeten die mensen nu eten en drinken? In de stad Groningen kan ik zo geen alternatief bedenken van diezelfde kwaliteit en omvang. Bij HEMA zit het al gauw vol, of ze moeten daar tijdelijk hun restaurant gaan vergroten om de extra stroom aan klanten op te vangen. Of de verstandelijk gehandicapten van Stichting NOVO moeten in de lege panden in de binnenstad lunchrooms/restaurants beginnen.
Er zit een mooie Bakker Bart met vernieuwde formule op de Grote Markt.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:32:44 #24
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_159971271
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Heerlen is al in gesprek met INNO toch?
Inno = Hudson Bay.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:33:08 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159971290
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:29 schreef Nia het volgende:
Het gemis aan de La Place in Groningen zal groot zijn. Honderden eten konden daar zitten, en het zat er op zaterdag dan ook stampvol. Waar moeten die mensen nu eten en drinken? In de stad Groningen kan ik zo geen alternatief bedenken van diezelfde kwaliteit en omvang. Bij HEMA zit het al gauw vol, of ze moeten daar tijdelijk hun restaurant gaan vergroten om de extra stroom aan klanten op te vangen. Of de verstandelijk gehandicapten van Stichting NOVO moeten in de lege panden in de binnenstad lunchrooms/restaurants beginnen.
Thuis een tosti maken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:33:55 #26
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_159971319
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:27 schreef Ringo het volgende:
Niets is voor altijd, maar triest is het natuurlijk wel. Een trots familiebedrijf, van binnenuit kapotgevroten door de tumor van het roofkapitalisme.
Het internet en vooruitgang is roofkapitalisme?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:34:26 #27
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_159971336
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Thuis een tosti maken.
En dan meenemen idd. Doe ik ook wel eens.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_159971402
Tuurlijk, bammetjes mee van huis. Maar shoppen in de stad is ook voor een groot deel eten en drinken. In Groningen is veel horeca, maar dat zijn toch meer café's. La Place was het grootste restaurant van de stad. IKEA's restaurant zit te ver buiten de binnenstad.
pi_159971410
La Place, is er nog kans dat Jumbo dit ook bij de inpandige versies gaat overnemen
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:39:31 #30
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159971476
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Inno = Hudson Bay.
Hudson Bay heeft in Duitsland Kaufhof overgenomen. En ik kan niet zeggen dat die warenhuizen erop achteruit zijn gegaan na de overname, in tegendeel.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:39:58 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159971496
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:33 schreef GSbrder het volgende:
Het internet en vooruitgang is roofkapitalisme?
Is het op straat gooien van 8000 werknemers vooruitgang?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:40:57 #32
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_159971536
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:39 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Hudson Bay heeft in Duitsland Kaufhof overgenomen. En ik kan niet zeggen dat die warenhuizen erop achteruit zijn gegaan na de overname, in tegendeel.
Ze kunnen het wel.
Dat moeten we van Kahn nog maar zien.
Een warenhuis runnen is toch een aparte tak van sport, ook voor iemand met diverse kledingwinkels.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:41:03 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159971540
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:37 schreef Nia het volgende:
Tuurlijk, bammetjes mee van huis. Maar shoppen in de stad is ook voor een groot deel eten en drinken. In Groningen is veel horeca, maar dat zijn toch meer café's. La Place was het grootste restaurant van de stad. IKEA's restaurant zit te ver buiten de binnenstad.
Nou ja, kans voor een goede ondernemer, toch?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:41:34 #34
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_159971560
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:39 schreef Ringo het volgende:

[..]

Is het op straat gooien van 8000 werknemers vooruitgang?
Is het op straat gooien van 8000 werknemers de schuld van het kapitalisme?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:42:12 #35
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159971574
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:39 schreef Ringo het volgende:

[..]

Is het op straat gooien van 8000 werknemers vooruitgang?
Nee, alleen daarom was een doorstart beter geweest. Maar Hudson Bay gaat straks weer duizenden arbeidsplaatsen creeëren. Alleen dat moet kennelijk een paar jaar duren. Zou fijn zijn als ze wat meer haast zouden maken.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_159971725
Waar gaat de kleding heen die nu nog in de v en d winkels hangt
pi_159971731
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:37 schreef Dingflofbips het volgende:
La Place, is er nog kans dat Jumbo dit ook bij de inpandige versies gaat overnemen
Nee, ze hebben alleen de inrichting daarvan overgenomen, als V&D door zou gaan zouden ze deze ook overnemen, maar dat gaat dus niet door :P
pi_159971732
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:37 schreef Dingflofbips het volgende:
La Place, is er nog kans dat Jumbo dit ook bij de inpandige versies gaat overnemen
Zullen ze per vestiging bekijken. En afhankelijk van wat er in de panden gaat komen...
pi_159971762
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:46 schreef r0dawa het volgende:
Waar gaat de kleding heen die nu nog in de v en d winkels hangt
naar de hoogste bieder?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159971764
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:42 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee, alleen daarom was een doorstart beter geweest. Maar Hudson Bay gaat straks weer duizenden arbeidsplaatsen creeëren. Alleen dat moet kennelijk een paar jaar duren. Zou fijn zijn als ze wat meer haast zouden maken.
Liever nu ff goed nadenken over nieuwe formule dan morgen de deuren maar weer open gooien... Nieuwe formule kost veel tijd, ook als je dat snel wil doen. Heb het zelf meegemaakt.
pi_159971785
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:39 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Hudson Bay heeft in Duitsland Kaufhof overgenomen. En ik kan niet zeggen dat die warenhuizen erop achteruit zijn gegaan na de overname, in tegendeel.
Maar daar heeft Hudson Bay dan ook bijna 10 jaar voor nodig gehad om tot dit resultaat te kunnen komen bij de overname, helaas heeft (had) V&D zoveel tijd niet.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_159971788
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:39 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Hudson Bay heeft in Duitsland Kaufhof overgenomen. En ik kan niet zeggen dat die warenhuizen erop achteruit zijn gegaan na de overname, in tegendeel.
Precies. Al heeft Hudson wel tien jaar over die overname gedaan..
pi_159971830
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:46 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Nee, ze hebben alleen de inrichting daarvan overgenomen, als V&D door zou gaan zouden ze deze ook overnemen, maar dat gaat dus niet door :P
geen kans dus, ook al komt er nog wat anders in die panden? Ik kan mij wel voorstellen dat veel winkels graag tegen la place aankruipen :)
pi_159971857
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:46 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Zullen ze per vestiging bekijken. En afhankelijk van wat er in de panden gaat komen...
die optie is er nog wel begrijp ik?
pi_159971876
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:42 schreef Gutmensch het volgende:

[..]
Zou fijn zijn als ze wat meer haast zouden maken.
Mijn gedachte. Al zouden ze de begane grond van die panden zo lang mogelijk beschikbaar houden voor verkoop. Winkels in de nabije omgeving van die V&D panden zullen het gaan merken aan hun omzet. V&D was nou eenmaal wel een publiekstrekker.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:53:10 #46
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_159972003
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:42 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee, alleen daarom was een doorstart beter geweest. Maar Hudson Bay gaat straks weer duizenden arbeidsplaatsen creeëren. Alleen dat moet kennelijk een paar jaar duren. Zou fijn zijn als ze wat meer haast zouden maken.
Me dunkt dat als er haast te maken viel, HB dat wel zou doen.
Het is niet echt in het belang van ze om de kosten ver voor de baten uit te laten lopen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:54:06 #47
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159972038
Groningen heeft op steenworp afstand toch een los la place café?

Tevens nieuws uit Amsterdam: Jumbo zit morgen om tafel met IEF om voor een x bedrag alvast de la place in het centrum van Amsterdam over te nemen.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159972053
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:41 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Is het op straat gooien van 8000 werknemers de schuld van het kapitalisme?
Eerder de schuld van meerdere factoren. 1 het online kopen. 2 het gedrag van sun capital om niet met de tijd mee te gaan en als typisch Amerikaans bedrijf het wilde uitbuiten van een bedrijf puur om winstbejag.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_159972060
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:49 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

die optie is er nog wel begrijp ik?
Formeel niet. Jumbo heeft wel de merknaam gekocht, dus neem aan dat niets hen in de weg staat om die te gebruiken. Maar moet wel mogelijk zijn. Nadeel van in store is natuurlijk dat je weinig klanten hebt als de rest van het pand gesloten is....
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:54:51 #50
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_159972067
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:54 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Eerder de schuld van meerdere factoren. 1 het online kopen. 2 het gedrag van sun capital om niet met de tijd mee te gaan en als typisch Amerikaans bedrijf het wilde uitbuiten van een bedrijf puur om winstbejag.
Vraag me af of de Canadezen het heel erg anders gaan aanpakken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_159972072
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:54 schreef Zelfscanner het volgende:
Groningen heeft op steenworp afstand toch een los la place café?

Nee, die bestaat niet meer. Daar zit nu Burger King.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:55:09 #52
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159972083
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:49 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

die optie is er nog wel begrijp ik?
:Y
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:55:57 #53
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159972112
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:54 schreef Nia het volgende:

[..]

Nee, die bestaat niet meer. Daar zit nu Burger Bing.
Ben ik er zolang niet geweest _O-
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159972122
Dat iedereen La place zo lekker vond. Ik vond er niks aan. Vooral die met dikke smeerkaas gevulde broodjes :r
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 februari 2016 @ 19:56:54 #55
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159972145
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:54 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Eerder de schuld van meerdere factoren. 1 het online kopen. 2 het gedrag van sun capital om niet met de tijd mee te gaan en als typisch Amerikaans bedrijf het wilde uitbuiten van een bedrijf puur om winstbejag.
de eigenaar voor Sun Capital heeft eigenlijk nog het meest V&D uitgehold, die hebben alle panden verkocht
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_159972153
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:54 schreef Zelfscanner het volgende:
Groningen heeft op steenworp afstand toch een los la place café?

Tevens nieuws uit Amsterdam: Jumbo zit morgen om tafel met IEF om voor een x bedrag alvast de la place in het centrum van Amsterdam over te nemen.
De laatste keer zat in de losse pand waar ooit LaPlace zat een Burger King ofzo
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:58:01 #57
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159972187
Haha, de Arnhemse V&D net in LuckyTV bij DWDD.

Ben toch blij dat ik er zondag nog even heen ben geweest, ik wist dat het de laatste keer zou zijn.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_159972234
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:54 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Eerder de schuld van meerdere factoren. 1 het online kopen. 2 het gedrag van sun capital om niet met de tijd mee te gaan en als typisch Amerikaans bedrijf het wilde uitbuiten van een bedrijf puur om winstbejag.
Wij willen allemaal een goed pensioen, dan krijg je helaas met dit soort investeerders te maken.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:59:55 #59
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159972253
gaat interne La Place nog door als er akkoord komt met Hudson?
pi_159972266
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:58 schreef Gutmensch het volgende:
Haha, de Arnhemse V&D net in LuckyTV bij DWDD.

Ben toch blij dat ik er zondag nog even heen ben geweest, ik wist dat het de laatste keer zou zijn.
Die had toch van die blauwe lampen op de wc tegen de junkies?
pi_159972287
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:56 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de eigenaar voor Sun Capital heeft eigenlijk nog het meest V&D uitgehold, die hebben alle panden verkocht
Sun heeft ze niet verkocht
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_159972295
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:59 schreef hoas het volgende:

[..]

Wij willen allemaal een goed pensioen, dan krijg je helaas met dit soort investeerders te maken.
Je bedoelt investeerders die alleen voor hun eigen pensioen zorgen.
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 februari 2016 @ 20:01:57 #63
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159972336
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:00 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Sun heeft ze niet verkocht
dat zeg ik toch, de eigenaar voor Sun
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 20:01:58 #64
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159972337
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:59 schreef KingRadler het volgende:
gaat interne La Place nog door als er akkoord komt met Hudson?
Wel als ze het pand overnemen :P
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159972393
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:00 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Sun heeft ze niet verkocht
Klopt. Dat deed KKR.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_159972396
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:01 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat zeg ik toch, de eigenaar voor Sun
Oja ik las het verkeerd, sorry :@
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  dinsdag 16 februari 2016 @ 20:05:23 #67
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159972471
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:01 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Wel als ze het pand overnemen :P
ahzo :) snap ik ha
pi_159972505
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:11 schreef -Hakuna- het volgende:
In het pand van Heerlen zou ik graag het volgende willen zien.

Begane grond:
Kleding en naaistoffen, fournituren, brei en handwerk artikelen. Victor 4 art alles voor de (hobby) kinstenaar.
Eerste verdieping:
Overdekte dagelijkse vers aangevulde rommelmarkt en kledingbeurs.
Tweede verdieping:
Didi muziekshop tweede hands LP, CD, DVD en strips plus een grote tweedehands boekenmarkt, en een apart gedeelte voor Global Jazz special CD imports
Derde verdieping:
Poulissen Audio Video Center voor een uitgebreide assortiment Hi End geluid en muziek apparatuur met een aparte afdeling voor het betere gebruikte HiFi apparatuur
Vierde verdieping: (tevens de kleinste oppervlakte)
Daar zit nu La-Place, deze kan blijven en worden uitgebreid met een winkel voor biologische levensmiddelen en supplementen.

Kijk zo zou ik het leegstaande V&D pand in Heerlen willen zien! :Y
Jouw oplossing is een nog groter onsamenhangend geheel dan het al was? :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_159972513
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:54 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Formeel niet. Jumbo heeft wel de merknaam gekocht, dus neem aan dat niets hen in de weg staat om die te gebruiken. Maar moet wel mogelijk zijn. Nadeel van in store is natuurlijk dat je weinig klanten hebt als de rest van het pand gesloten is....
jawel, maar er zijn denk ik winkels genoeg te vinden die wel van de la place aanloop kunnen en willen profiteren. Dus zou per pand ook anders ingevuld kunnen worden eventueel
pi_159972534
het nos journaal beweert dat de inboedel online wordt verkocht en dat de shop-in-shop hun inventaris terugkrijg
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 16 februari 2016 @ 20:07:35 #71
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159972555
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:00 schreef hoas het volgende:

[..]

Die had toch van die blauwe lampen op de wc tegen de junkies?
Geen idee, ik ben daar nooit naar het toilet geweest, ik woon er 5 minuten lopen vandaan.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_159972598
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:07 schreef F1gamer het volgende:
het nos journaal beweert dat de inboedel online wordt verkocht en dat de shop-in-shop hun inventaris terugkrijg
wanneer
pi_159972722
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:08 schreef r0dawa het volgende:

[..]

wanneer
De zooi die nog over is, wil toch niemand.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 20:13:22 #74
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_159972805
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:56 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de eigenaar voor Sun Capital heeft eigenlijk nog het meest V&D uitgehold, die hebben alle panden verkocht
Maar zij hadden die panden toch ook gekocht :')
pi_159972812
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De zooi die nog over is, wil toch niemand.
Wat is er mogelijk nog over: woonaccessoires voornamelijk, CD's en DVD's, Boeken
pi_159972915
Welke merken hadden er nou precies een stuk verkoopruimte? ICI Paris, Mango, Desigual, Tamaris?, DNKY?, Perry Sport, Swarowski.
pi_159973024
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Nia op 16-02-2016 20:19:57 ]
pi_159973052
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:16 schreef Nia het volgende:
Welke merken hadden er nou precies een stuk verkoopruimte? ICI Paris, Mango, Desigual, Tamaris?, DNKN?, Perry Sport, Swarowski.
Esprit, Rituals, ONLY, Benetton, Mexx
pi_159973146
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:54 schreef Zelfscanner het volgende:
Groningen heeft op steenworp afstand toch een los la place café?

Tevens nieuws uit Amsterdam: Jumbo zit morgen om tafel met IEF om voor een x bedrag alvast de la place in het centrum van Amsterdam over te nemen.
Lijkt me slim ja. La Place in het centrum van A'dam is poepie winstgevend.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 20:24:58 #80
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159973194
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:16 schreef Nia het volgende:
Welke merken hadden er nou precies een stuk verkoopruimte? ICI Paris, Mango, Desigual, Tamaris?, DNKY?, Perry Sport, Swarowski.
Rutuals, Esprit, Paradigit, Mexx, Hunkemoller en ga zo maar door.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159973237
soho new york . wordt dat nog ergens verkocht?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 20:26:02 #82
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159973246
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:23 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Lijkt me slim ja. La Place in het centrum van A'dam is poepie winstgevend.
En schijt (woordbruggetje) druk :'(
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159973302
Die voorraden met merkartikelen zouden terug kunnen worden genomen door die merken? Dan blijft er niet zo heel veel meer over toch? Veel dameskleding was van het merk s.Oliver.
pi_159973375
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:27 schreef Nia het volgende:
Die voorraden met merkartikelen zouden terug kunnen worden genomen door die merken? Dan blijft er niet zo heel veel meer over toch? Veel dameskleding was van het merk s.Oliver.
Wat overjarige oud bollige dingen blijven over.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 20:29:59 #85
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_159973381
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:27 schreef Nia het volgende:
Die voorraden met merkartikelen zouden terug kunnen worden genomen door die merken? Dan blijft er niet zo heel veel meer over toch? Veel dameskleding was van het merk s.Oliver.
Da's even de vraag. Het kan ook zijn dat al die goederen verloren gaan in de vereffening van het faillissement en dat ze aan de hoogste bieder worden verkocht.
pi_159973487
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:29 schreef beantherio het volgende:

[..]

Da's even de vraag. Het kan ook zijn dat al die goederen verloren gaan in de vereffening van het faillissement en dat ze aan de hoogste bieder worden verkocht.
Dat hangt helemaal af onder welke voorwaarden die spullen daar staan.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 20:34:05 #87
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159973552
Iemand nog een v&d logo op zn kamer als souvenir?
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159973607
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:26 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

En schijt (woordbruggetje) druk :'(
Maar dat is dik, hard, cashen :P
pi_159973624
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:34 schreef Zelfscanner het volgende:
Iemand nog een v&d logo op zn kamer als souvenir?
Klantenkaarten van de v&d, plastic tasjes van de V7D en de merk v&d op een aantal artikelen die gekocht heb bij de v&d.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_159973629
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:34 schreef Zelfscanner het volgende:
Iemand nog een v&d logo op zn kamer als souvenir?
Ik wil de V en de D wel hebben... #viesdik
  dinsdag 16 februari 2016 @ 20:36:51 #91
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_159973662
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:34 schreef Zelfscanner het volgende:
Iemand nog een v&d logo op zn kamer als souvenir?
Ik heb er in het verleden ontzettend veel schoolspullen gekocht. Ik moet eens kijken of ik daarvan nog iets heb.

Dat zal wel blijven hangen: de nostalgie van het voor het nieuwe schooljaar aanvullen van schoolspullen bij de V&D. :'(
pi_159973955
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:36 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb er in het verleden ontzettend veel schoolspullen gekocht. Ik moet eens kijken of ik daarvan nog iets heb.

Dat zal wel blijven hangen: de nostalgie van het voor het nieuwe schooljaar aanvullen van schoolspullen bij de V&D. :'(
Schoolspullen was V&D :Y
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 20:45:26 #93
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159974029
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:43 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Schoolspullen was V&D :Y
Ook ingehaald door de action
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159974031
Er is al een koper voor twee oude V&D plastic tasjes: http://www.marktplaats.nl(...)uit-de-jaren-80.html
pi_159974089
Mooie verzameling foto's op pinterest: https://nl.pinterest.com/(...)&2=dreesmann%7Ctyped
  dinsdag 16 februari 2016 @ 20:46:54 #96
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_159974094
Het zal hier vast aan bod zijn geweest, maar wat zijn die reacties op de kliko met bonbons triest zeg :')

"HAD HET DAN WEGGEGEVEN ZO ZONDE"
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_159974116
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het zal hier vast aan bod zijn geweest, maar wat zijn die reacties op de kliko met bonbons triest zeg :')

"HAD HET DAN WEGGEGEVEN ZO ZONDE"
HAD HET AAN MIJ GEGEVEN :'( Serieus ;(
Tap tap tap
pi_159974130
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:45 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Ook ingehaald door de action
Geen idee. Ik zit al heel lang niet meer op school.
Daarnaast; dat was het punt niet. ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 20:48:19 #99
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_159974156
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

HAD HET AAN MIJ GEGEVEN :'( Serieus ;(
Als je nou wat meer chocola had gekocht bij de V&D waren ze nooit failliet gegaan!!!11
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_159974163
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De zooi die nog over is, wil toch niemand.
Blond O+ O+
Tap tap tap
pi_159974183
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:48 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Als je nou wat meer chocola had gekocht bij de V&D waren ze nooit failliet gegaan!!!11
'Mijn' V&D had geen chocoladesectie :')
Haalde in Arnhem elk jaar zo'n zakje met die herfstchocolaatjes ;(
Tap tap tap
pi_159974282
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Blond O+ O+
Blond O+

:@
  dinsdag 16 februari 2016 @ 20:52:51 #103
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159974392
Het doet mij ook pijn hoor dat chocolade. Waarom niet verpakken en in de Jumbo verkopen?
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159974527
Gelukkig ook beter nieuws: Voedselbank Veghel krijgt eten van La Place Uden. http://www.bd.nl/regio/os(...)place-uden-1.5734640
  dinsdag 16 februari 2016 @ 20:56:37 #105
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_159974586
Ik kocht de laatste tijd vaak muffins bij La Place. Die waren echt lekker en ook niet van die lullig kleine dingen. :9~
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:00:46 #106
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_159974770
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

'Mijn' V&D had geen chocoladesectie :')
Haalde in Arnhem elk jaar zo'n zakje met die herfstchocolaatjes ;(
Als je eens in Den Bosch bent moet je hier langs:
http://www.chocolateriehenri.nl/

Dat zijn pas chocolaatjes :9~
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:04:58 #107
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159975005
het logo op de panden van V&D zal ook wel verkocht worden
pi_159975109
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:04 schreef KingRadler het volgende:
het logo op de panden van V&D zal ook wel verkocht worden
VVV zal wel interesse hebben.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:07:16 #109
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159975111
Faillissement reclame meteen hier _O_
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159975199
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:45 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Ook ingehaald door de action
En de Hema, die heeft echt heel goed ingespeeld op de scholieren. (Of dat ook zo blijft is maar de vraag maar de afgelopen jaren draaide dat bizar goed)
pi_159975384
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:08 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

En de Hema, die heeft echt heel goed ingespeeld op de scholieren. (Of dat ook zo blijft is maar de vraag maar de afgelopen jaren draaide dat bizar goed)
Zo'n tien jaar terug had Hema hippe schoolspullen en agenda's, maar nu is allemaal van die truttige prul.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:13:12 #112
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_159975426
Een zoektocht in m'n voorraad officesupplies leverde een paar notitieblokken en een verpakking vulpotloodvullingen met V&D-logo op. OH DE HERINNERINGEN. :'( ;(
pi_159975475
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:13 schreef beantherio het volgende:
Een zoektocht in m'n voorraad officesupplies leverde een paar notitieblokken en een verpakking vulpotloodvullingen met V&D-logo op. OH DE HERINNERINGEN. :'( ;(
Ik had afgelopen zaterdag vulpeninkt en paperclips van v&d gekocht :P
Dat blijkt ook mijn laatste aankoop bij de v&d te zijn ;(
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_159975534
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:12 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Zo'n tien jaar terug had Hema hippe schoolspullen en agenda's, maar nu is allemaal van die truttige prul.
Ik haal m'n agenda nog bijna elk jaar bij de Hema :@ Maar daar kunnen ze niet van draaien :P
Tap tap tap
pi_159975560
Eindelijk ruimte voor meer Primark ^O^
pi_159975655
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:36 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb er in het verleden ontzettend veel schoolspullen gekocht. Ik moet eens kijken of ik daarvan nog iets heb.

Dat zal wel blijven hangen: de nostalgie van het voor het nieuwe schooljaar aanvullen van schoolspullen bij de V&D. :'(
In de vroege 00's maakten sommige filialen daar echt nog wat van, compleet met een dj en een discovloer (was iig in Amsterdam zo). Ik was toen al te oud voor de School Campus, maar de aanblik was leuk. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:15 schreef Coritchando het volgende:
Eindelijk ruimte voor meer Primark ^O^
Daar heeft dit land er onderhand wel genoeg van. :{

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2016 21:19:14 ]
pi_159975723
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik haal m'n agenda nog bijna elk jaar bij de Hema :@ Maar daar kunnen ze niet van draaien :P
Voor mijn schoolagenda's ging je naar de v&d. Ruime keus. Alleen het filiaal in mijn oude woonplaats is bij de vorige reorganisatie in de zeroes gesloten ook al draaide ze goede omzetten. Maar ja, een begane grond en 1 verdieping is toch wat te klein.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_159975773
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:19 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Voor mijn schoolagenda's ging je naar de v&d. Ruime keus. Alleen het filiaal in mijn oude woonplaats is bij de vorige reorganisatie in de zeroes gesloten ook al draaide ze goede omzetten. Maar ja, een begane grond en 1 verdieping is toch wat te klein.
Vroegah zat er hier nog geen V&D dus haalde ik vrijwel alles bij de Hema. Heb ook nog een tijdje het inpakpapier uit de winkel van m'n ouders gebruikt om te kaften. Maar voor kantoorartikelen was het toch altijd de Hema, niet de V&D. Alleen kalenders misschien.
Tap tap tap
pi_159975776
Uit de oude doos, bijna precies een jaar geleden:
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 februari 2016 @ 21:21:03 #120
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159975799
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:08 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

En de Hema, die heeft echt heel goed ingespeeld op de scholieren. (Of dat ook zo blijft is maar de vraag maar de afgelopen jaren draaide dat bizar goed)
Het is wachten tot de Hema in de problemen komen, die draaien ook al jaren moeizaam
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_159975936
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:19 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Voor mijn schoolagenda's ging je naar de v&d. Ruime keus. Alleen het filiaal in mijn oude woonplaats is bij de vorige reorganisatie in de zeroes gesloten ook al draaide ze goede omzetten. Maar ja, een begane grond en 1 verdieping is toch wat te klein.
Ach, Oss had maar één verdieping.

Dat was (ondanks verregaande lelijkheid en stoffigheid) wel de spil van het winkelcentrum. Nu heeft dat toch al weinig bruisende centrum een probleem.

Uden overleeft dit wel. Daar hangt van nature een betere sfeer, en het zit niet zo tussen twee mooie grote steden in geklemd (Den Bosch ---- Oss ---- Nijmegen).

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2016 21:36:02 ]
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:25:05 #122
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_159976001
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:15 schreef Coritchando het volgende:
Eindelijk ruimte voor meer Primark ^O^
Hier in Zwolle zijn ze net begonnen aan de bouw (midden in het centrum) van een nieuw filiaal. :')
pi_159976103
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:21 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Het is wachten tot de Hema in de problemen komen, die draaien ook al jaren moeizaam
Misschien krijgen die nu juist weer een kleine boost omdat de V&D weg is?
Tap tap tap
pi_159976174
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:21 schreef rubbereend het volgende:

Het is wachten tot de Hema in de problemen komen, die draaien ook al jaren moeizaam
Die zullen juist nu baat hebben bij het verdwijnen van de V&D. Zelfde voor de Blokker bijv. Die hadden het ook al moeilijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_159976397
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:00 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Als je eens in Den Bosch bent moet je hier langs:
http://www.chocolateriehenri.nl/

Dat zijn pas chocolaatjes :9~
Serieus? Loop daar al 10 jaar heel vlug voorbij :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:35:35 #126
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159976479
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:25 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hier in Zwolle zijn ze net begonnen aan de bouw (midden in het centrum) van een nieuw filiaal. :')
Verder wel panden zat die zullen overblijven. Of het voor de primark handig is, is een 2e.

Hadden beter met de pandeigenaren kunnen praten vs hudson.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:37:12 #127
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159976548
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die zullen juist nu baat hebben bij het verdwijnen van de V&D. Zelfde voor de Blokker bijv. Die hadden het ook al moeilijk.
Ik hoop het, ik kom best vaak bij die winkels.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 februari 2016 @ 21:37:58 #128
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159976586
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die zullen juist nu baat hebben bij het verdwijnen van de V&D. Zelfde voor de Blokker bijv. Die hadden het ook al moeilijk.
zoveel overlap zie ik niet qua handel tussen Blokker en V&D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 februari 2016 @ 21:38:32 #129
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159976604
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Misschien krijgen die nu juist weer een kleine boost omdat de V&D weg is?
ze kunnen het wel gebruiken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:39:30 #130
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_159976654
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:35 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Verder wel panden zat die zullen overblijven. Of het voor de primark handig is, is een 2e.
Over het pand in Zwolle durf ik wel te stellen dat bijna iedereen hier graag zou zien dat het gesloopt gaat worden. Het is een van de meest lelijke gebouwen van de stad en dat deel van het centrum is het meest onaantrekkelijke deel van het centrum.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:40:51 #131
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159976719
Blokker en Hema... doe a.u.b iets aan je winkels! Meestal alleen de echt grote plaatsen die worden opgeknapt. De middel grote steden en de kleinere worden overgeslagen. Daar moet je het ook van hebben.

Zo is mijn Hema nog steeds in 1945 blijven steken. En dan vreemd vinden dat het slecht gaat.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:42:32 #132
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_159976790
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:40 schreef Zelfscanner het volgende:
Blokker en Hema... doe a.u.b iets aan je winkels! Meestal alleen de echt grote plaatsen die worden opgeknapt. De middel grote steden en de kleinere worden overgeslagen. Daar moet je het ook van hebben.

Zo is mijn Hema nog steeds in 1945 blijven steken. En dan vreemd vinden dat het slecht gaat.
Ze zijn wel bezig met het moderniseren van de vestigingen maar dat gaat nog niet zo snel.
pi_159976944
De tijd dat elke middelgrote kern zijn eigen winkelcentrum heeft is voorbij.
Hier in Ede zit AH XL goed bereikbaar met grote gratis parkeerterrein erbij, Blokker, C&A. en Kruidvat zitten er ook, altijd druk daar.
pi_159977054
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:15 schreef Coritchando het volgende:
Eindelijk ruimte voor meer Primark ^O^
:'(

die zitten zelfs al in voormalige BIjenkorf winkels.......

http://nos.nl/artikel/541(...)-twaalf-winkels.html
pi_159977103
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
De tijd dat elke middelgrote kern zijn eigen winkelcentrum heeft is voorbij.
Hier in Ede zit AH XL goed bereikbaar met grote gratis parkeerterrein erbij, Blokker, C&A. en Kruidvat zitten er ook, altijd druk daar.
Ik denk dat het ook te maken heeft dat parkeren zo duur is geworden bij die winkelcentra's,
hier beginnen ze alweer met afschaffen van betaald parkeren :Y

er kwam geen hond meer op sommige plekken :')
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:53:37 #136
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159977202
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:49 schreef FANN het volgende:

[..]

:'(

die zitten zelfs al in voormalige BIjenkorf winkels.......

http://nos.nl/artikel/541(...)-twaalf-winkels.html
Ja ook hier in Arnhem.

Bijenkorf weg, V&D weg... :'(

En je krijgt er een soort mega-Zeeman voor terug.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_159977265
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:53 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ja ook hier in Arnhem.

Bijenkorf weg, V&D weg... :'(

En je krijgt er een soort mega-Zeeman voor terug.
is toch zonde, maar ja ik moet er eerlijk bij bijzeggen dat ik het ook wel duur vond, als
ik iets wil hebben ga ik googelen en meestal koop ik het dan on-line :@
pi_159977273
Warenhuizen zoals de V&D zijn nu dus verouderd en er wordt gesproken over nieuwe formules en dat warenhuizen niet bij het nieuwe winkelen passen en dergelijke. Maar wat is dan wel nieuw en met de tijd mee? Wat is het winkelen van nu? En dan even specifiek op de stenen winkels gericht, online kennen we al maar het is niet de bedoeling dat alle stenen winkels verdwijnen. Dus wat wil de consument nu dan?

Hebben jullie een beetje ideeën? Ik kan me er maar moeilijk een beeld bij maken wat dan wel 'goed' is...
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:55:44 #139
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159977289
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:49 schreef FANN het volgende:

[..]

:'(

die zitten zelfs al in voormalige BIjenkorf winkels.......

http://nos.nl/artikel/541(...)-twaalf-winkels.html
Is primark niet net zo iets als h&m ? Goedkope zooi waar je in drukke straten meerdere mensen met hetzelfde aan ziet lopen. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_159977316
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:55 schreef JoelBaka het volgende:
Warenhuizen zoals de V&D zijn nu dus verouderd en er wordt gesproken over nieuwe formules en dat warenhuizen niet bij het nieuwe winkelen passen en dergelijke. Maar wat is dan wel nieuw en met de tijd mee? Wat is het winkelen van nu? En dan even specifiek op de stenen winkels gericht, online kennen we al maar het is niet de bedoeling dat alle stenen winkels verdwijnen. Dus wat wil de consument nu dan?

Hebben jullie een beetje ideeën? Ik kan me er maar moeilijk een beeld bij maken wat dan wel 'goed' is...
Ik zou zeggen; speciale gebouwen waar je je online gekochte spullen kunt ophalen zonder verzendkosten te hoeven betalen ^O^

Oh.. wacht..
pi_159977353
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Is primark niet net zo iets als h&m ? Goedkope zooi waar je in drukke straten meerdere mensen met hetzelfde aan ziet lopen. :D
Ik ben er eerlijk gezegd nooit binnen geweest :D
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:57:20 #142
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_159977365
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:33 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Serieus? Loop daar al 10 jaar heel vlug voorbij :D
Tenzij je weet dat ze hun handen niet wassen na het schijten? Vind de chocolade daar erg lekker.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_159977369
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:51 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook te maken heeft dat parkeren zo duur is geworden bij die winkelcentra's,
hier beginnen ze alweer met afschaffen van betaald parkeren :Y

er kwam geen hond meer op sommige plekken :')
Parkeergarage bij supermarkt hier in het centrum is 1e uur gratis, dat werkt perfect, die loopt prima.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:57:42 #144
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_159977377
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:57 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik ben er eerlijk gezegd nooit binnen geweest :D
Ik ook niet en dat ben ik van plan zo te houden. ^O^
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:58:30 #145
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159977404
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:55 schreef JoelBaka het volgende:
Warenhuizen zoals de V&D zijn nu dus verouderd en er wordt gesproken over nieuwe formules en dat warenhuizen niet bij het nieuwe winkelen passen en dergelijke. Maar wat is dan wel nieuw en met de tijd mee? Wat is het winkelen van nu? En dan even specifiek op de stenen winkels gericht, online kennen we al maar het is niet de bedoeling dat alle stenen winkels verdwijnen. Dus wat wil de consument nu dan?

Hebben jullie een beetje ideeën? Ik kan me er maar moeilijk een beeld bij maken wat dan wel 'goed' is...
Dat Galeria-idee van die Canadezen dus. Stores in store uit een wat hoger segment dan V&D deed en verder gewoon een breed en goed aanbod. Kwaliteit voor een redelijke prijs.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_159977481
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:55 schreef JoelBaka het volgende:
Warenhuizen zoals de V&D zijn nu dus verouderd en er wordt gesproken over nieuwe formules en dat warenhuizen niet bij het nieuwe winkelen passen en dergelijke. Maar wat is dan wel nieuw en met de tijd mee? Wat is het winkelen van nu? En dan even specifiek op de stenen winkels gericht, online kennen we al maar het is niet de bedoeling dat alle stenen winkels verdwijnen. Dus wat wil de consument nu dan?

Hebben jullie een beetje ideeën? Ik kan me er maar moeilijk een beeld bij maken wat dan wel 'goed' is...
Je moet er soort markthal van maken met grote verscheidenheid aan kleine gespecialiseerde kraampjes en binnen terras waar het kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2016 22:00:44 ]
pi_159977493
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:57 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Parkeergarage bij supermarkt hier in het centrum is 1e uur gratis, dat werkt perfect, die loopt prima.
Hier niet....

In het winkelcentrum waar V&D zit (zat) is het alleen gratis op zondagochtend tot 12.00 uur
en V&D ging om 12 uur open .... dat is ook niet slim :')
pi_159977498
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Is primark niet net zo iets als h&m ? Goedkope zooi waar je in drukke straten meerdere mensen met hetzelfde aan ziet lopen. :D
Ben laatst met m'n zus naar de Primark hier geweest. Nou nou nou, het is echt een belediging voor de H&M om het daarmee te vergelijken.
pi_159977514
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:57 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik ook niet en dat ben ik van plan zo te houden. ^O^
zo erg? :o
pi_159977533
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Ben laatst met m'n zus naar de Primark hier geweest. Nou nou nou, het is echt een belediging voor de H&M om het daarmee te vergelijken.
ow........ :'(
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:02:09 #151
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_159977561
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:55 schreef JoelBaka het volgende:
Warenhuizen zoals de V&D zijn nu dus verouderd en er wordt gesproken over nieuwe formules en dat warenhuizen niet bij het nieuwe winkelen passen en dergelijke. Maar wat is dan wel nieuw en met de tijd mee? Wat is het winkelen van nu? En dan even specifiek op de stenen winkels gericht, online kennen we al maar het is niet de bedoeling dat alle stenen winkels verdwijnen. Dus wat wil de consument nu dan?

Hebben jullie een beetje ideeën? Ik kan me er maar moeilijk een beeld bij maken wat dan wel 'goed' is...
Wat ik in ieder geval kan zeggen is dat er genoeg hele grote winkels zijn die heel succesvol zijn. Misschien geen echte warenhuizen maar bijv. Ikea's en Mediamarkts doen het wel goed dacht ik. Ik denk daarom toch wel dat het concept van een warenhuis succesvol moet kunnen zijn. Maar misschien dat het assortiment producten beperkter moet zijn, de prijzen scherper en de uitstraling flitsender. Bij V&D veranderden ze door de jaren wel dingen maar die veranderingen waren nooit heel groot. Het gevoel dat ik in de jaren 80 bij V&D had was anno 2016 niet heel anders.
pi_159977589
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Is primark niet net zo iets als h&m ? Goedkope zooi waar je in drukke straten meerdere mensen met hetzelfde aan ziet lopen. :D
Nog goedkoper, nog slechter.

Ik koop wel bij H&M. Maar dat is voor mezelf, qua kleding, ook meteen de bodem (samen met C&A).
pi_159977603
Tsja aan mij verdienen ze weinig die kledingzaken.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:03:37 #154
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_159977626
Het is toch ongelooflijk dat zoveel kledingzaken gewoon kunnen bestaan. Hoe is dat toch mogelijk?
pi_159977685
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:03 schreef beantherio het volgende:
Het is toch ongelooflijk dat zoveel kledingzaken gewoon kunnen bestaan. Hoe is dat toch mogelijk?
Er gaan er nog wel aantal omvallen.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:14:58 #156
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159978104
Alsof dat galeria gaat aanslaan... Daar verkopen ze ook riemen van 60 euro per stuk. Nou, succes he.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159978188
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:14 schreef Zelfscanner het volgende:
Alsof dat galeria gaat aanslaan... Daar verkopen ze ook riemen van 60 euro per stuk. Nou, succes he.
Tsja met duur pak ga je geen riem van 5 euro kopen.
pi_159978342
Vind Galeria in Belgie maar ook een kutwinkel. Kocht er nooit wat.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:20:31 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159978362
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:14 schreef Zelfscanner het volgende:
Alsof dat galeria gaat aanslaan... Daar verkopen ze ook riemen van 60 euro per stuk. Nou, succes he.
Als daar ook service bij hoort zie ik het probleem niet.

De schoenmaker verkoopt ook riemen, en pas heeft hij een kapotte gesp gratis gerepareerd omdat die riem bij hem gekocht was.... nee, idd geen goedkope riem, maar nu wel weer als nieuw.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 februari 2016 @ 22:21:46 #160
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159978417
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:14 schreef Zelfscanner het volgende:
Alsof dat galeria gaat aanslaan... Daar verkopen ze ook riemen van 60 euro per stuk. Nou, succes he.
daar is een markt voor, net als heel goedkoop. Het middensegment wordt weggevaagd
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:24:58 #161
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159978547
Maar V&D verkocht ze ook voor die prijs. En zie wat er nu van gekomen is.

Galeria verkoopt geen merken zoals nike en adidas?
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159978824
Ik snap niet dat sommigen zo dramatisch doen over die 8000 arbeidsplaatsen.

Tuurlijk is het even slikken, maar het is wel verspreid over heel Nederland. Er gaan zo vaak bedrijven failliet waar je niks over hoort en bovendien zullen veel jongere werknemers vast wel weer iets vinden.

Hier in Enschede is nu zowel de Bijenkorf als de V&D weg, maar qua arbeidsplaatsen is het kinderspel vergeleken met de verloren arbeidsplaatsen in bijvoorbeeld de textielindustrie en ook dat heeft de stad overleefd.
٩๏̯͡๏)۶
pi_159978915
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:24 schreef Zelfscanner het volgende:
Maar V&D verkocht ze ook voor die prijs. En zie wat er nu van gekomen is.

Galeria verkoopt geen merken zoals nike en adidas?
Bij V&D lag het er ook aan dat ze het niet boeiend aan de man brachten, de winkels waren oud en stoffig (de al wat oudere) en het trok gewoon niet het jonge publiek. Dat doen andere waarschijnlijk beter.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:00:48 #164
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159979775
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:34 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Bij V&D lag het er ook aan dat ze het niet boeiend aan de man brachten, de winkels waren oud en stoffig (de al wat oudere) en het trok gewoon niet het jonge publiek. Dat doen andere waarschijnlijk beter.
Nou, loop deze warenhuizen eens in in Duitsland en België. De tranen schieten net zo snel in je ogen als V&D.

Alleen heeft v&d betere kleuren.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159979869
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:00 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Nou, loop deze warenhuizen eens in in Duitsland en België. De tranen schieten net zo snel in je ogen als V&D.

Alleen heeft v&d betere kleuren.
*had
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:10:46 #166
1234 HiZ
Istanbullu
pi_159980082
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:54 schreef Zelfscanner het volgende:
Groningen heeft op steenworp afstand toch een los la place café?

Tevens nieuws uit Amsterdam: Jumbo zit morgen om tafel met IEF om voor een x bedrag alvast de la place in het centrum van Amsterdam over te nemen.
Oh mooi, zou volgens mij redelijk simpel moeten zijn. Een (tijdelijke) wand, en het restaurant is losgekoppeld van het warenhuis. Volgens mij is het strikt genomen niet eens hetzelfde pand.
pi_159980310
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:00 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Nou, loop deze warenhuizen eens in in Duitsland en België. De tranen schieten net zo snel in je ogen als V&D.

Alleen heeft v&d betere kleuren.
In Duitsland is het i.i.g. ook een kwakkelende branche. Karstadt is ook al een keer failliet geweest maar kon nog wel een doorstart maken. Maar er zijn veel filialen gesloten. Karstadt en Galeria-Kaufhof hebben samen ruim 150 filialen in heel Duitsland en in verschillende steden met meer dan 100.000 inwoners is er geen enkel filiaal. Vergelijk dat maar eens met de 66 filialen die V&D op het laatst nog had. Dat had je dan moeten inkrimpen tot een filiaal of 25 ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2016 23:17:57 ]
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:21:34 #168
1234 HiZ
Istanbullu
pi_159980433
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De zooi die nog over is, wil toch niemand.
Als ik zie wat er op de Kalverstraat nog hing denk ik dat er best wel kopers voor zijn. Alleen was het tot het einde toe eigenlijk maar nauwelijks afgeprijsd. Ik denk dat veel mensen aan het wachten waren op hogere kortingen.
  † In Memoriam † dinsdag 16 februari 2016 @ 23:27:05 #169
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159980596
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:15 schreef Coritchando het volgende:
Eindelijk ruimte voor meer Primark ^O^
Die zit toch onderhand wel in alle grotere steden?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 februari 2016 @ 23:31:48 #170
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159980743
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:27 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Die zit toch onderhand wel in alle grotere steden?
neuh, er staan er nog wel een aantal op de planning
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:32:57 #171
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159980778
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:27 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Die zit toch onderhand wel in alle grotere steden?
Kan er zo een paar opnoemen. Beginnen bij Utrecht en Haarlem.

Alleen zal hudson die wel krijgen.
En een 2e in Amsterdam kan geen kwaad.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  † In Memoriam † dinsdag 16 februari 2016 @ 23:33:47 #172
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159980808
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:02 schreef beantherio het volgende:
Wat ik in ieder geval kan zeggen is dat er genoeg hele grote winkels zijn die heel succesvol zijn. Misschien geen echte warenhuizen maar bijv. Ikea's en Mediamarkts doen het wel goed dacht ik.
Die doen het wel goed, maar zitten nooit in winkelcentra. Grote spullen kun je daar nooit afhalen omdat er nergens te parkeren is.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_159980869
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:32 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik snap niet dat sommigen zo dramatisch doen over die 8000 arbeidsplaatsen.

Tuurlijk is het even slikken, maar het is wel verspreid over heel Nederland. Er gaan zo vaak bedrijven failliet waar je niks over hoort en bovendien zullen veel jongere werknemers vast wel weer iets vinden.

Hier in Enschede is nu zowel de Bijenkorf als de V&D weg, maar qua arbeidsplaatsen is het kinderspel vergeleken met de verloren arbeidsplaatsen in bijvoorbeeld de textielindustrie en ook dat heeft de stad overleefd.
De middenstand in Nederland zorgt nu voor meer banen dan de textielindustrie ooit heeft gedaan.
Zo'n beetje de gehele middenstand staat in Nederland onder druk en brokkelt langzaam af zoals de textielindustrie vroeger ook deed. Alleen omdat dat geleidelijk gebeurd is dat niet zo goed zichtbaar, en bij het omvallen van zo'n reus als de V&D is dat wel het geval.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:38:43 #174
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159980953
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:10 schreef HiZ het volgende:

[..]

Oh mooi, zou volgens mij redelijk simpel moeten zijn. Een (tijdelijke) wand, en het restaurant is losgekoppeld van het warenhuis. Volgens mij is het strikt genomen niet eens hetzelfde pand.
Klopt! Het 2 panden kan je vooral aan de achterkant zien. (De kant van de weg) De winkelstraat kant hebben ze iets meer geprobeerd glad te strijken.

Voor de niet bekende hier:

Dit is dus de enigste muur (glazen schuifdeuren) die de 2 panden uit elkaar houdt.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159981200
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Wat ik in ieder geval kan zeggen is dat er genoeg hele grote winkels zijn die heel succesvol zijn. Misschien geen echte warenhuizen maar bijv. Ikea's en Mediamarkts doen het wel goed dacht ik. Ik denk daarom toch wel dat het concept van een warenhuis succesvol moet kunnen zijn. Maar misschien dat het assortiment producten beperkter moet zijn, de prijzen scherper en de uitstraling flitsender. Bij V&D veranderden ze door de jaren wel dingen maar die veranderingen waren nooit heel groot. Het gevoel dat ik in de jaren 80 bij V&D had was anno 2016 niet heel anders.
Mediamarkt is de volgende. ^O^
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:57:47 #176
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159981449
Coolcatman morgen bij RTL Late Night.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:58:47 #177
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159981475
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:48 schreef MCH het volgende:

[..]

Mediamarkt is de volgende. ^O^
Nee. Zit in meerdere landen en is onderdeel van de Metro Group.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159981614
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:58 schreef Zelfscanner het volgende:
Metro Group
Ach ja, Galeria ook.
pi_159981668
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Ach ja, Galeria ook.
Was blijkbaar van Metro, Engelse wiki was niet geüpdate.
pi_159981674
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:48 schreef MCH het volgende:

[..]

Mediamarkt is de volgende. ^O^
Hema verwacht ik.

Gaat sinds een overname ook al jaren slecht doordat ze worden volgepropt met schulden door de onderneming die de Hema heeft overgenomen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_159981753
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hema verwacht ik.

Gaat sinds een overname ook al jaren slecht doordat ze worden volgepropt met schulden door de onderneming die de Hema heeft overgenomen.
Er zijn genoeg kandidaten denk ik. Paar (Nederlandse) bouwmarkten. Leen Bakker :r Bristol?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 17 februari 2016 @ 00:15:24 #182
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_159981870
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:58 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Nee. Zit in meerdere landen en is onderdeel van de Metro Group.
Zowel Saturn als Mediamarkt (en ik geloof de holding waar zij in zitten) maken al jaren verlies. Dat doen ze ook bewust, want ze willen de rest uit de markt concurreren.

Ik vind de mediamarkt echt een klotewinkel..

De toekomst zit in ketens. Kleine speciaalzaken hebben geen bestaansrecht meer, helaas.. maar best te begrijpen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 17 februari 2016 @ 00:17:11 #183
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159981902
BCC, Belcompany, DiDi, Superstar.

Scapino die gaat voor een 2e keer eraan. En nogmaals de blokker holding moet inkrimpen.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159981927
Kut Amerikanen, ze maken hier alles kapot!
  woensdag 17 februari 2016 @ 00:18:45 #185
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_159981931
Al kwam ik er nooit verder, toch wel sneu. Echt een oerhollandsch bedrijf, en al zo oud. Toch zonde. :'(
Ik had ze meer gegund.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_159981938
Kijkshop is ook een grote kandidaat om failliet te gaan
pi_159981950
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:17 schreef Zelfscanner het volgende:
BCC, Belcompany, DiDi, Superstar.

Scapino die gaat voor een 2e keer eraan. En nogmaals de blokker holding moet inkrimpen.
Hoop wel dat de Appie Heijn er eens aan gaat, verschrikkelijke bedrijfsfilosofie.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 17 februari 2016 @ 00:19:48 #188
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_159981951
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:18 schreef Villas__Rubin het volgende:
Al kwam ik er nooit verder, toch wel sneu. Echt een oerhollandsch bedrijf, en al zo oud. Toch zonde. :'(
Ik had ze meer gegund.
Dat gevoel heb ik ook, maar tegelijkertijd kwam ik er zelf ook nooit want ze spraken me niet echt aan :@

En dat was eigenlijk niet eens vanwege hun waar, want dat ging nog wel. Ik vond sowieso onduidelijk wat de doelgroep was.. goedkoop was het niet, echt heel duur ook niet, maar toch wel vaak aan de prijs.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_159981960
quote:
13s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:18 schreef Joezi het volgende:
Kut Amerikanen, ze maken hier alles kapot!
Ach Nederlandse bedrijven/ondernemers vind het gewoon leuk om als hoer te spelen voor Amerikanen
pi_159981983
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:20 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Ach Nederlandse bedrijven/ondernemers vind het gewoon leuk om als hoer te spelen voor Amerikanen
V&D zou genationaliseerd moeten worden, oerhollandsche trots!
pi_159982030
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:11 schreef -Hakuna- het volgende:
In het pand van Heerlen zou ik graag het volgende willen zien.

Begane grond:
Kleding en naaistoffen, fournituren, brei en handwerk artikelen. Victor 4 art alles voor de (hobby) kinstenaar.
Eerste verdieping:
Overdekte dagelijkse vers aangevulde rommelmarkt en kledingbeurs.
Tweede verdieping:
Didi muziekshop tweede hands LP, CD, DVD en strips plus een grote tweedehands boekenmarkt, en een apart gedeelte voor Global Jazz special CD imports
Derde verdieping:
Poulissen Audio Video Center voor een uitgebreide assortiment Hi End geluid en muziek apparatuur met een aparte afdeling voor het betere gebruikte HiFi apparatuur
Vierde verdieping: (tevens de kleinste oppervlakte)
Daar zit nu La-Place, deze kan blijven en worden uitgebreid met een winkel voor biologische levensmiddelen en supplementen.

Kijk zo zou ik het leegstaande V&D pand in Heerlen willen zien! :Y
Een rommelmarkt op een vloer waar de vierkantemeter prijs hoger is dan het maandloon van de gemiddelde Nederlander :')
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_159982038
quote:
3s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:22 schreef Joezi het volgende:

[..]

V&D zou genationaliseerd moeten worden, oerhollandsche trots!
Het verbaasde mij wel dat Kijkshop het langer volhield dan V&D
  woensdag 17 februari 2016 @ 00:25:59 #193
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159982054
quote:
3s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:19 schreef Joezi het volgende:

[..]

Hoop wel dat de Appie Heijn er eens aan gaat, verschrikkelijke bedrijfsfilosofie.
Jumbo ook graag
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159982057
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:57 schreef Zelfscanner het volgende:
Coolcatman morgen bij RTL Late Night.
Hij wilde niet zwartepieten dus ik verwacht er weinig van.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_159982070
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:24 schreef W00fer het volgende:

[..]

Een rommelmarkt op een vloer waar de vierkantemeter prijs hoger is dan het maandloon van de gemiddelde Nederlander :')
Ach ik zal er niet zo serieus op reageren.
pi_159982091
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:25 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Het verbaasde mij wel dat Kijkshop het langer volhield dan V&D
Hmm ja vroeger was dat wel een soort fysieke goedkope webshop. Zijn erg geen webshops die fysiek willen gaan, hoor je wel verhalen over toch.. Bol.com warenhuis
pi_159982092
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:24 schreef Zelfscanner het volgende:
Maar V&D verkocht ze ook voor die prijs. En zie wat er nu van gekomen is.

Galeria verkoopt geen merken zoals nike en adidas?
Als er geen merken zijn dan kom ik er niet. Dan kun je net zo goed gelijk naar de C&A gaan, wat nog wél een Hollands bedrijf is (Brenninkmeijer).
Friettent dikke Willie, met Willie
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 17 februari 2016 @ 00:28:28 #198
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_159982107
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:25 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Het verbaasde mij wel dat Kijkshop het langer volhield dan V&D
Minder dure locaties en een ''iets'' beter verdienmodel denk ik.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 17 februari 2016 @ 00:30:28 #199
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159982137
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:15 schreef Straatcommando. het volgende:

De toekomst zit in ketens. Kleine speciaalzaken hebben geen bestaansrecht meer, helaas.. maar best te begrijpen.
En andere glazenbolkijkers beweren weer het tegenovergestelde. Winkelketens vallen bij bosjes om de laatste jaren. En juist kleinere winkels met nicheproducten of een bijzondere service houden het tamelijk goed vol of doen het zelfs uitstekend.
De middenmoot heeft het zwaar, de winkels die jarenlang op de automatische piloot hun business hebben gedreven, zonder unique selling point. Als je cheap-ass bent, of exclusief, als je een perfecte 100% online service hebt, of juist een ambachtelijke speciaalzaak voor kenners en liefhebbers, dan maak je kans. Ben je grijs, dan ga je ten onder.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_159982149
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:22 schreef -Hakuna- het volgende:
Doorstart geklapt, V&D verdwijnt uit straatbeeld

Binnenkort uit Heerlen en omstreken...

http://www.1limburg.nl/do(...)?context=section-572

Misschien ziet de Action wel mogelijkheden, vroeger had je in dezelfde straat de Capé liggen, dat was zeg maar de Action van de jaren 60 en 70. Destijds lekker rommelig en chaotisch alsof je op een overdekte rommelmarkt liep. Zoiets mag wel weer terugkomen in het voormalige V&D pand. :)
Foto's van de Capé ?
Friettent dikke Willie, met Willie
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 17 februari 2016 @ 00:32:12 #201
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_159982168
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

En andere glazenbolkijkers beweren weer het tegenovergestelde. Winkelketens vallen bij bosjes om de laatste jaren. En juist kleinere winkels met nicheproducten of een bijzondere service houden het tamelijk goed vol of doen het zelfs uitstekend.
De middenmoot heeft het zwaar, de winkels die jarenlang op de automatische piloot hun business hebben gedreven, zonder unique selling point. Als je cheap-ass bent, of exclusief, als je een perfecte 100% online service hebt, of juist een ambachtelijke speciaalzaak voor kenners en liefhebbers, dan maak je kans. Ben je grijs, dan ga je ten onder.
Het is meer vanuit mijn oogpunt, want ik heb talloze kleine niche winkeltjes zien verdwijnen ten faveure van de zoveelste ketenfiliaal, maar nogmaals.. dat is vanuit mijn oogpunt.

Je schrijft het zelf al, een dode copiloot in de stoel zorgt voor omvallen, niet meegaan met je tijd dus. Dat is iets waar de V&D zeker schuldig aan is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_159982177
quote:
13s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:18 schreef Joezi het volgende:
Kut Amerikanen, ze maken hier alles kapot!
Gaat nog erger worden. Als Amazon komt wordt het er echt niet beter op.
Friettent dikke Willie, met Willie
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 17 februari 2016 @ 00:34:42 #203
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_159982204
Al dat snoepgoed trouwens zo hop, de kliko in. Ongelooflijk :X
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  roze woensdag 17 februari 2016 @ 00:39:46 #204
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_159982262
quote:
13s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Al dat snoepgoed trouwens zo hop, de kliko in. Ongelooflijk :X
Ik lees op Facebook dat het maar bij 2 a 3 vestigingen is gebeurd en dat de rest wel goed terecht is gekomen. Geen idee of dit waar is maar schijnt een V&D medewerkster te hebben gezegd.
Your beauty never ever scared me.
pi_159983377
Beeld: V&D, hét Hollandsche icoon, in vogelvlucht


Vroom en Dreesman rond 1900


Vroom en Dreesman in Leiden, 1904

1928: Ontruiming van een schoenwinkel op het Spui voor de nieuwbouw van Vroom en Dreesman, Spui, 03, Grote Marktstraat-Kalvermarkt tot Spuistraat-Lange Poten (97-1 en 42-2).

Bestelwagens voor de V&D op de Stadhuisbrug, 1933 (coll. René Vallentgoed)

1968: Het kunstvlees, voornamelijk bereid uit sojabomen is met ingang van vandaag in ons land te koop: het grootwinkelbedrijf Vroom&Dreesman heeft voor de eerste zeven maanden het exclusieve verkooprecht verworven. Er zijn twee smaken: ham en bacon. Hier een huisvrouw die een stukje TVP zoals het kunstvlees heet, proeft.


1975: snoepafdeling V&D (CC)

1985: Anton Dreesman (1923 - 2000), kleinzoon van een van de oprichters

[i]2004: Het personeel van de Vroom en Dreesman in Venlo kijkt toe hoe de deuren van het filiaal woensdag na 92 jaar voorgoed dicht gaan. De leegverkoop liep zo voorspoedig, dat de sluitingsdatum van 1 augustus is vervroegd. Dit filiaal is een van de twaalf kleinere warenhuizen die worden gesloten door de aanhoudende verliezen van Vroom en Dreesman. ANP FOTO/STEFAN KOOPMANS


2006: In de V&D in Almere houden kinderen dinsdag een modeshow bestaande uit kledingstukken die door de kinderen zelf ontworpen zijn. ANP PHOTO RICK NEDERSTIGT

2010: CEO van Vroom & Dreesman Mark McKeon dinsdag tijdens een rondleiding voor de pers in een Vroom & Dreesman filiaal in Utrecht. Warenhuis V&D is inclusief restaurantketen La Place verkocht aan investeringsbedrijf Sun European. Dat maakte het moederbedrijf van V&D, Maxeda, dinsdag bekend zonder financiele details prijs te geven. ANP KOEN VAN WEEL

2013: Medewerkers van het V&D distributiecentrum in Aduard (Groningen) dat gaat sluiten, protesteren bij het hoofdkantoor van het bedrijf in Amsterdam. Zij hebben ook een petitie voor een sociaal plan overhandigd aan de directie. ANP EVERT ELZINGA[/i

[i]2013: Modeontwerper Mart Visser geeft kledingadvies aan klanten in de V&D. Onder de titel ‘Mart Visser The Collection’ presenteerde hij er zijn nieuwe najaarscollectie, exclusief voor de winkelketen ontworpen. ANP KIPPA VALERIE KUYPERS


2015: De Vroom en Dreesman (V&D) in het Winkelcentrum Leyweg wordt leeggehaald. Het noodlijdende warenhuisconcern heeft besloten het huurcontract van het pand waar de winkel in zit niet te verlengen. ANP MARTIJN BEEKMAN


2015: Een vestiging van het noodlijdende Vroom & Dreesman (V&D) heeft de deuren gesloten. Op de dag dat de warenhuisketen bij de rechtbank in Amsterdam uitstel van betaling aanvroeg, ging de winkel later open dan gebruikelijk. ANP OLAF KRAAK




2016: Exterieur van een V&D-vestiging. De warenhuizen van V&D sluiten in elk geval twee dagen de deuren, maar de onderhandelingen over een doorstart van het failliete warenhuisbedrijf gaan door. ANP SIESE VEENSTRA

[ Bericht 12% gewijzigd door George_Zina op 17-02-2016 04:07:06 ]
pi_159983410
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:24 schreef W00fer het volgende:

[..]

Een rommelmarkt op een vloer waar de vierkantemeter prijs hoger is dan het maandloon van de gemiddelde Nederlander :')
Als de huurprijzen van dit soort leegstaande panden nou eens omlaag ging dan zouden er zeker plaatselijke ondernemers zijn die van een B naar een A locatie willen gaan voor een betaalbare huurprijs en er zou ook meer ruimte moeten komen voor kleine startende ondernemers die bereid zijn met meerdere kandidaten een deel van een verdieping af te huren.
In Heerlen is ooit eens een goed ontvangend initiatief geweest in het leegstaande winkelgebied ''De Klomp'' met allerlei kleine winkeltjes opgezet door startende ondernemers die heel goed werden bezocht en beoordeeld door klanten, maar de gemeente wilde liever een bekende winkelketen erin hebben, gevolg de kleine winkeltjes konden vertrekken en het pand heeft meer dan 5 jaar leeg gestaan en het grootste gedeelte staat nu nog steeds leeg.

En dat zie ik met de helft van alle V&D filialen ook gebeuren, daarbij komt dat de meeste V&D gebouwen in de jaren 50 en 60 specifiek voor V&D zijn ontworpen en gebouwd en voor veel hedendaagse winkelketens niet modern genoeg meer zijn en Hudson Bay heeft (of had) alleen interesse in de panden die liggen in de grote steden.

Leegstand kost meer geld en levert niks op, dan kan het beter voor lagere prijzen verhuurt worden en openstellen voor alternatieve initiatieven.

Zet je alleen maar verkopers van dure A merken in één winkel dan krijg je een soort Bijenkorf II effect, en zet je alleen dure exclusieve winkels in één straat dan krijg je een soort PC Hoofdstraat II en daar staat de gemiddelde consument nou ook niet op te wachten. Een mix tussen goedkoop en het duurdere segment onder een dak wordt doorgaans wel gewaardeerd, zeker als daar ook nog een betaalbaar restaurant bij inbegrepen is zoals de La-Place.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_159983416
Wellicht dat sommige panden nog kunnen worden opgedeeld per etage, en dan denk ik met name aan zaken als Bever sport, Keuken en of beddenspecialist, doe het zelf zaak (mini), etc.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 17 februari 2016 @ 05:33:32 #208
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_159983446
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:55 schreef JoelBaka het volgende:
Warenhuizen zoals de V&D zijn nu dus verouderd en er wordt gesproken over nieuwe formules en dat warenhuizen niet bij het nieuwe winkelen passen en dergelijke. Maar wat is dan wel nieuw en met de tijd mee? Wat is het winkelen van nu? En dan even specifiek op de stenen winkels gericht, online kennen we al maar het is niet de bedoeling dat alle stenen winkels verdwijnen. Dus wat wil de consument nu dan?

Hebben jullie een beetje ideeën? Ik kan me er maar moeilijk een beeld bij maken wat dan wel 'goed' is...
In den haag heb je aan de grote marktstraat oa een kruidvat, blokker, mc donalds en xenos.
In de straat die parallel loopt daaraan (spuistraat en die loopt over in vlamingstraat), zitten daar ook oa kruidvat, blokker, mc donalds en xenos.

Kortom, het ikeamodel, wat je aan het begin van je rondje hebt gezien maar niet hebt gekocht, kun je halverwege je rondje alsnog kopen.
pi_159983635
Prachtige retroplaatjes van die in Hoog Catharijne, uit het Utrechts Archief.

http://i.imgur.com/7Dv3neL.jpg

http://i.imgur.com/fCD9MJz.jpg

http://i.imgur.com/GeuJhd6.jpg

http://i.imgur.com/lbhTD8i.jpg

http://i.imgur.com/C3MXlC8.jpg

http://i.imgur.com/isjK7yy.jpg

http://i.imgur.com/BfZd93a.jpg

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2016 07:19:17 ]
  woensdag 17 februari 2016 @ 07:18:20 #210
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_159983640
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:55 schreef JoelBaka het volgende:
Warenhuizen zoals de V&D zijn nu dus verouderd en er wordt gesproken over nieuwe formules en dat warenhuizen niet bij het nieuwe winkelen passen en dergelijke. Maar wat is dan wel nieuw en met de tijd mee? Wat is het winkelen van nu? En dan even specifiek op de stenen winkels gericht, online kennen we al maar het is niet de bedoeling dat alle stenen winkels verdwijnen. Dus wat wil de consument nu dan?

Hebben jullie een beetje ideeën? Ik kan me er maar moeilijk een beeld bij maken wat dan wel 'goed' is...
Kleinere meer gespecialiseerde zaakjes in de winkelstraten en de grote filialen (Media Markt, Meubelzaken, bouwmarkten ed.) op een centrale plek met veel parkeerruimte.

Ik denk dat de trend al een hele tijd is dat mensen meer gericht winkelen. Ten opzicht van online winkelen is er nog altijd het voordeel dat je het direct hebt, geen dag hoeft te wachten of op de bezorger net mislopen. Je kunt het in je handen houden en ter plekke vergelijken of passen. Als die winkeltjes dan ook nog wat leuk aanbod en eventueel een bak met meuk hebben kom je vaak met meer thuis dan je van plan was. "Als ik hier dan toch ben..."

De klassieke warenhuizen waar je voor 'alles' terecht kan leggen het af op prijs tov de discounters en online èn leggen het af op aanbod en kwaliteit tov gespecialiseerde zaakjes. Met uitzondering van een paar met een duidelijk gezicht. Van de V&D bijvoorbeeld had ik al jaren echt geen goed beeld meer wat het eigenlijk was. Ja een allegaartje van veel net niet en over het algemeen te duur.

Je had/hebt hier bijvoorbeeld een schreeuw scapino die drie panden beslaat. Je wilt er nog niet dood gevonden worden. Mag van mij opdoeken en dan bijvoorbeeld een echt leuk ambachtelijk schoenzaakje, plus heb je plots nog ruimte voor nog twee zaakjes. Een ouderwets speelgoedwinkeltje en een woning accessoires zaakje met wat meer exclusief spul, noem maar wat. Is honderd keer aantrekkelijker om wel naar toe te gaan imo.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_159983793
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:17 schreef female81 het volgende:
Daar heeft dit land er onderhand wel genoeg van. :{
Utrecht en het Noorden van het land kunnen er nog wel een paar gebruiken lijkt mij.
pi_159984777
De nu gesloten V&D panden treffen ook andere winkeliers, zoals in Rotterdam al het geval is:

Beursplein Rotterdam kil en leeg door sluiting V&D
http://www.rijnmond.nl/ni(...)eg-door-sluiting-V-D

Kunnen gemeentebesturen het toelaten dat die panden leeg blijven staan?
pi_159984938
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

En andere glazenbolkijkers beweren weer het tegenovergestelde. Winkelketens vallen bij bosjes om de laatste jaren. En juist kleinere winkels met nicheproducten of een bijzondere service houden het tamelijk goed vol of doen het zelfs uitstekend.
De middenmoot heeft het zwaar, de winkels die jarenlang op de automatische piloot hun business hebben gedreven, zonder unique selling point. Als je cheap-ass bent, of exclusief, als je een perfecte 100% online service hebt, of juist een ambachtelijke speciaalzaak voor kenners en liefhebbers, dan maak je kans. Ben je grijs, dan ga je ten onder.
Je kan niet altijd uitblinken. En dat is in principe ook niet nodig. Er kunnen best wat grijze jaren tussen zitten denk ik.

Waar het fout gaat met dit soort bedrijven is dat ze geen vet op de botten hebben. Alle winst wordt afgeroomd richting eigenaren/aandeelhouders en alle stabiele zaken als panden in eigendom worden met dikke winst verkocht en voor hoge bedragen teruggehuurd. Elke geldschieter wordt omarmt, met als resultaat dat die het bedrijf leegtrekken. Dat gaat goed in de goede jaren waar er genoeg omzet is.
Maar je holt er je volledige bedrijf mee uit en zorgt ervoor dat er geen vet meer op de botten zit. In de grijze (slechte) jaren ben je dan dus aan de beurt. Er is geen geld om klappen op te vangen, je zit met torenhoge kosten en uiteindelijk dus een faillissement.

Dat is overigens een probleem van de laatste decennia, bedrijven moeten blijkbaar verkocht worden en aandeelhouders eisen zoveel mogelijk winst. Dan kan je niet meer fatsoenlijk investeren met een beetje pech en dit is het resultaat.

Steenweg Electronica in Utrecht was ook zo een voorbeeld. Supergoed draaiende winkel op de Steenweg, altijd vol volk en aan de lopende band verkoop. Overgenomen door Foto Klein, nieuw kil pand buiten de binnenstad en 2 jaar later is het klaar. Ik ben er van overtuigd dat een dergelijk bedrijf het prima zelf had moeten kunnen redden.
pi_159985200
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:25 schreef Nia het volgende:
De nu gesloten V&D panden treffen ook andere winkeliers, zoals in Rotterdam al het geval is:

Beursplein Rotterdam kil en leeg door sluiting V&D
http://www.rijnmond.nl/ni(...)eg-door-sluiting-V-D

Kunnen gemeentebesturen het toelaten dat die panden leeg blijven staan?
En dan hebben we het over de één na grootste stad van het land, hè.

Ik heb eerder in dit topic al gevreesd voor Oss als toekomstige spookstad; als deze dingen in Rotterdam al gebeuren... :{
pi_159985370
De vastgoedeigenaren zal het een zorg wezen. Ik lees her en der wel dat het leeg laten staan van grote panden ze nog meer oplevert dan ze weer te verhuren.
Mocht Hudson's Bay ze willen overnemen in de grootste steden, dan hebben die nog veel tijd nodig om met architecten een bouwplan te schrijven. Zolang er niets in die panden gebeurt, zou die nieuwe huurder ook mee moeten willen werken om de directe omgeving van die panden zo aantrekkelijk mogelijk te houden. Ze zouden tijdelijke outlet winkels kunnen starten met artikelen uit hun eigen concern.
pi_159985498
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:04 schreef Nia het volgende:
De vastgoedeigenaren zal het een zorg wezen. Ik lees her en der wel dat het leeg laten staan van grote panden ze nog meer oplevert dan ze weer te verhuren.
Mocht Hudson's Bay ze willen overnemen in de grootste steden, dan hebben die nog veel tijd nodig om met architecten een bouwplan te schrijven. Zolang er niets in die panden gebeurt, zou die nieuwe huurder ook mee moeten willen werken om de directe omgeving van die panden zo aantrekkelijk mogelijk te houden. Ze zouden tijdelijke outlet winkels kunnen starten met artikelen uit hun eigen concern.
Gemeentes zou oplopende vastgoedbelastingen moeten toepassen voor leegstaande panden, dan is het zo voorbij met het gespeculeer in de binnensteden met vastgoed.
pi_159985548
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gemeentes zou oplopende vastgoedbelastingen moeten toepassen voor leegstaande panden, dan is het zo voorbij met het gespeculeer in de binnensteden met vastgoed.
Lijkt me een goed voorstel. Pak ze maar in hun portomonee.
pi_159985615
Die machtige online webshops als Bol.com en Zalando kunnen ook showrooms in binnensteden vestigen met touchscreens in de winkels waar de artikelen dan kunnen worden besteld .
pi_159985688
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:39 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ik lees op Facebook dat het maar bij 2 a 3 vestigingen is gebeurd en dat de rest wel goed terecht is gekomen. Geen idee of dit waar is maar schijnt een V&D medewerkster te hebben gezegd.
Een deel van de La Place producten die lang houdbaar zijn en ongeopend in de verpakking zitten gaan naar de zelfstandige filialen staat in Dagblad v/h Noorden. Ze hebben alleen producten weggegooid waarvan de verpakkingen al open waren.
pi_159985739
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 04:23 schreef raptorix het volgende:
Wellicht dat sommige panden nog kunnen worden opgedeeld per etage, en dan denk ik met name aan zaken als Bever sport, Keuken en of beddenspecialist, doe het zelf zaak (mini), etc.
Met sommige panden zou dat kunnen, het pand in Groningen zou daar ook zeker geschikt voor zijn. Kunnen per verdieping meerdere grote winkels in.
  woensdag 17 februari 2016 @ 10:38:57 #222
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_159985928
Het is ook niet veranderd sinds 1975
pi_159985944
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:38 schreef xzaz het volgende:
Het is ook niet veranderd sinds 1975
Alleen de inrichting moderner (in sommige filialen) maar het concept is al jaren hetzelfde. En dat willen de consumenten niet.
  woensdag 17 februari 2016 @ 10:43:42 #224
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159986008
quote:
Je zal zien dat het opeens nog gebeurd ook...

Maar wat troosteloos ziet de la place express eruit. :'( Koelingen leeg en plastic zakken over de apparatuur. Alleen de kassa geeft nog 'welkom bij la place' aan. :{
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  woensdag 17 februari 2016 @ 10:44:29 #225
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159986025
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:38 schreef xzaz het volgende:
Het is ook niet veranderd sinds 1975
Dit. Het plafond met de verlichting op die ene foto ziet er nog hetzelfde uit _O-
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159986052
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:40 schreef Zelfscanner het volgende:
Blokker en Hema... doe a.u.b iets aan je winkels! Meestal alleen de echt grote plaatsen die worden opgeknapt. De middel grote steden en de kleinere worden overgeslagen. Daar moet je het ook van hebben.

Zo is mijn Hema nog steeds in 1945 blijven steken. En dan vreemd vinden dat het slecht gaat.
Moet je eens in Hema Winschoten kijken. Ik kom normaal bij Hema Veendam en die is al meerdere keren gemoderniseerd maar die in Winschoten heeft nog dezelfde stijl als de filialen in de jaren 80 hadden. Ik kwam daar vorige week voor het eerst, en stond er wel even van te kijken. Verder ook raar ingedeeld, alle stellingen staan schuin en het is er klein. In plaats van 1 grote verdieping hebben ze 2 kleine verdiepingen.
pi_159986081
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:33 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Die doen het wel goed, maar zitten nooit in winkelcentra. Grote spullen kun je daar nooit afhalen omdat er nergens te parkeren is.
Mediamarkt Emmen zit wel in het centrum.
pi_159986095
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zowel Saturn als Mediamarkt (en ik geloof de holding waar zij in zitten) maken al jaren verlies. Dat doen ze ook bewust, want ze willen de rest uit de markt concurreren.

Ik vind de mediamarkt echt een klotewinkel..

De toekomst zit in ketens. Kleine speciaalzaken hebben geen bestaansrecht meer, helaas.. maar best te begrijpen.
Saturn bestaat toch niet meer in Nederland? Ze hebben toch alle Nederlandse filialen al omgebouwd naar Mediamarkt.
pi_159986099
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:44 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Dit. Het plafond met de verlichting op die ene foto ziet er nog hetzelfde uit _O-
Heb je ook een link naar die foto?
pi_159986133
'Doorstart V&D was een te ingewikkelde puzzel'

http://www.nu.nl/vd/42158(...)wikkelde-puzzel.html
quote:
Verhuurders

Tot dinsdag wilde Coolinvestments zelf niet reageren op de berichtgeving rondom de doorstart. Scheffers heeft naar eigen zeggen in de media "zoveel onzin" gelezen en benadrukt dat de verhuurders van de winkelpanden "echt hun best" hebben gedaan om de doorstart te realiseren. Zij kwamen volgens hem "in groten getale" over de brug.

"Het is niet simpel een lijstje van 'ja' en 'nee'", benadrukt Scheffers. "Zo is het helaas niet." Zo moest er niet alleen over de de hoogte van de huur onderhandeld worden, maar ook over achterstallig onderhoud en bijdragen voor verbouwingen.

Bovendien wilden enkele verhuurders alleen meedoen als Coolinvestment ook verder zou gaan met slechter presterende panden. Maar dit paste niet in het financiële plaatje van de onderneming.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_159986152
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:40 schreef Zelfscanner het volgende:
Blokker en Hema... doe a.u.b iets aan je winkels! Meestal alleen de echt grote plaatsen die worden opgeknapt. De middel grote steden en de kleinere worden overgeslagen. Daar moet je het ook van hebben.

Zo is mijn Hema nog steeds in 1945 blijven steken. En dan vreemd vinden dat het slecht gaat.
De Blokker in mijn kleine dorp (10k inwoners) is anders net verbouwd. Dus hoe kom je erbij dat het enkel grote filialen zijn?
pi_159986177
Bij het UWV zijn ze allang weer uit de crisis: http://www.rtvnoord.nl/ni(...)-kans-op-andere-baan

UWV: 'V&D-medewerkers hebben goede kans op andere baan'

Het perspectief voor verkoopmedewerkers van de V&D is op de huidige arbeidsmarkt goed. Dat zegt arbeidsmarktadviseur Erik Oosterveld van uitkeringsinstantie UWV tegen RTV Noord.

'De werkloosheid in de detailhandel neemt over het algemeen af', zegt hij. 'Dat biedt kansen voor medewerkers van V&D. Het arbeidsmarktperspectief voor verkoopmedewerkers is best wel aardig te noemen.'

Elders aan het werk
Ook wanneer de werknemers bij een eventuele doorstart willen blijven, kunnen ze volgens Oosterveld het beste proberen elders te gaan werken. 'Ook als ze op termijn bij V&D weer aan het werk kunnen, adviseer ik de werknemers om in de tussentijd ergens anders te gaan werken. Dit om hun vaardigheden op peil te houden. Ook krijgen ze hierdoor geen gat in CV.'

Oriënteren
De arbeidsmarktadviseur begrijpt wanneer werknemers eerst willen bijkomen na een hectische periode. 'Ik zou niet halsoverkop beziggaan met allerlei studies. Wel adviseer ik werknemers om zich te orïenteren: wat zijn mijn mogelijkheden op de arbeidsmarkt? Ze beschikken over vaardigheden waar de arbeidsmarkt op zit te wachten.'
pi_159986217
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:43 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Je zal zien dat het opeens nog gebeurd ook...

Maar wat troosteloos ziet de la place express eruit. :'( Koelingen leeg en plastic zakken over de apparatuur. Alleen de kassa geeft nog 'welkom bij la place' aan. :{
Wij kwamen altijd graag bij La Place als we in Groningen waren, lekker wat drinken met een soepje en broodje erbij.

Er was daar op het Waagplein ook een aparte vestiging van La Placa maar die is weg en er is een Burgerking in gekomen, welke sukkel dat bedacht heeft. Doe mij maar La Place i.p.v Burgerking.
  woensdag 17 februari 2016 @ 10:58:54 #234
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_159986291
Dat La Place wordt ook wel gered.
pi_159986370
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:58 schreef xzaz het volgende:
Dat La Place wordt ook wel gered.
Ja, maar helaas zijn er daarvan al een aantal verdwenen waaronder dus die in Groningen wat een Burgerking is geworden. Nu 2 Burgerkings, 2 KFC's en 4 MacDondalds in de stad, vind ik persoonlijk teveel voor een stad als Groningen.
pi_159986536
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:51 schreef wolfrolf het volgende:
'Doorstart V&D was een te ingewikkelde puzzel'

http://www.nu.nl/vd/42158(...)wikkelde-puzzel.html

[..]

Vooral 'ingewikkeld' omdat eigenlijk niemand water bij de wijn wilde doen. Kahn niet, banken niet, vastgoed eigenaren niet. Kahn wilde vooral geld van de banken gebruiken, banken wilden dat Kahn ook stevig in legde, vastgoed eigenaren wilde volledige deal met alle vastgoed meegenomen. Banken kan ik dan nog het meeste begrijpen maar Kahn die grootste plannen had kan deze in principe voor altijd in de koelkast zetten en die vastgoed eigenaren gaan op de slecht lopende locaties waarschijnlijk jarenlang tegen leegstand aan kijken.
pi_159986850
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:52 schreef Nia het volgende:
Bij het UWV zijn ze allang weer uit de crisis: http://www.rtvnoord.nl/ni(...)-kans-op-andere-baan

UWV: 'V&D-medewerkers hebben goede kans op andere baan'

Het perspectief voor verkoopmedewerkers van de V&D is op de huidige arbeidsmarkt goed. Dat zegt arbeidsmarktadviseur Erik Oosterveld van uitkeringsinstantie UWV tegen RTV Noord.

'De werkloosheid in de detailhandel neemt over het algemeen af', zegt hij. 'Dat biedt kansen voor medewerkers van V&D. Het arbeidsmarktperspectief voor verkoopmedewerkers is best wel aardig te noemen.'

Elders aan het werk
Ook wanneer de werknemers bij een eventuele doorstart willen blijven, kunnen ze volgens Oosterveld het beste proberen elders te gaan werken. 'Ook als ze op termijn bij V&D weer aan het werk kunnen, adviseer ik de werknemers om in de tussentijd ergens anders te gaan werken. Dit om hun vaardigheden op peil te houden. Ook krijgen ze hierdoor geen gat in CV.'

Oriënteren
De arbeidsmarktadviseur begrijpt wanneer werknemers eerst willen bijkomen na een hectische periode. 'Ik zou niet halsoverkop beziggaan met allerlei studies. Wel adviseer ik werknemers om zich te orïenteren: wat zijn mijn mogelijkheden op de arbeidsmarkt? Ze beschikken over vaardigheden waar de arbeidsmarkt op zit te wachten.'
Voor de jongeren zal dat wel zo zijn ja, maar geloof maar niet dat er bij winkels veel ouderen worden aangenomen.
pi_159987068
quote:
Dat zijn poging om V&D nieuw leven in te blazen is mislukt, schreef Bessem toe aan miscommunicatie en tijdsdruk.
Zaken zijn zaken zei Pief altijd in de Berenboot. Als het voor alle partijen geen winst oplevert waarom zouden ze het dan doen. Nu het negatieve sentiment er is zie ik de onderhandelingen niet verder gaan. Idem bij Halfords wat ook doorgestart zou worden maar ook niets meer van is gekomen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_159987209
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:24 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Voor de jongeren zal dat wel zo zijn ja, maar geloof maar niet dat er bij winkels veel ouderen worden aangenomen.
Inderdaad... Ik kreeg door alle nieuwsberichten ook een beetje het beeld dat er relatief veel 'ouderen' bij de V&D werkten, geen idee of dat ook klopt.

Maar hoezo trekt de retail aan volgens het UWV? We hebben het ene faillissement na de andere maar er komen toch banen bij. Mis ik nou iets?
pi_159987339
quote:
15s.gif Op woensdag 17 februari 2016 05:33 schreef Marrije het volgende:

[..]

In den haag heb je aan de grote marktstraat oa een kruidvat, blokker, mc donalds en xenos.
In de straat die parallel loopt daaraan (spuistraat en die loopt over in vlamingstraat), zitten daar ook oa kruidvat, blokker, mc donalds en xenos.

Kortom, het ikeamodel, wat je aan het begin van je rondje hebt gezien maar niet hebt gekocht, kun je halverwege je rondje alsnog kopen.
Bovendien lopen er alleen nog maar moslims in het centrum, nou niet meteen de meest welvarende groep in Nederland. Ik kom er niet meer.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_159987373
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:24 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Voor de jongeren zal dat wel zo zijn ja, maar geloof maar niet dat er bij winkels veel ouderen worden aangenomen.
Niet perse waar hoor. Ik werk zelf in een supermarkt waar regelmatig oudere dames worden aangenomen voor achter de kassa. Een collega van me is rond haar 50'e begonnen en 8 jaar later teamleider van de kassa afdeling. En een andere collega van me, eind 40 nu. Gaat nu bijvoorbeeld beginnen met een interne opleiding.

Dus het kan echt wel :)
pi_159987591
ING is enige die nek uitstak zegt Kahn

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)die-zijn-nek-uitstak
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_159987615
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:43 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Niet perse waar hoor. Ik werk zelf in een supermarkt waar regelmatig oudere dames worden aangenomen voor achter de kassa. Een collega van me is rond haar 50'e begonnen en 8 jaar later teamleider van de kassa afdeling. En een andere collega van me, eind 40 nu. Gaat nu bijvoorbeeld beginnen met een interne opleiding.

Dus het kan echt wel :)
Mijn dochter is 25 en nadat ze haar diploma verkoopmedewerker had afgerond 7 jaar geleden heeft ze nooit meer in een winkel gewerkt. Ze is al jaren aan het solliciteren maar wordt nergens aangenomen, krijgt wel aanbiedingen voor parttime banen waarbij ze flexibel inzetbaar moet zijn maar fulltime kan ze niet krijgen. Inmiddels werkt ze daarom fulltime in een callcenter. Parttime en flexibel inzetbaar zijn is voor haar geen optie, van parttime werken komt ze niet rond. Twee parttime banen zou een optie zijn maar helaas is dat bijna niet te vinden met vaste tijden.
  woensdag 17 februari 2016 @ 11:53:01 #244
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_159987652
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:51 schreef W00fer het volgende:
ING is enige die nek uitstak zegt Kahn

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)die-zijn-nek-uitstak
ING denkt ook na, als het niet lukt en we gaan kopje onder regelt de overheid 't wel weer voor ons. Ze zien het gevaar ook niet.
pi_159987668
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:38 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Inderdaad... Ik kreeg door alle nieuwsberichten ook een beetje het beeld dat er relatief veel 'ouderen' bij de V&D werkten, geen idee of dat ook klopt.

Maar hoezo trekt de retail aan volgens het UWV? We hebben het ene faillissement na de andere maar er komen toch banen bij. Mis ik nou iets?
Ik zie overal wel veel kleine winkels bij komen, maar velen zijn soms binnen een half jaar al dicht. Is een komen en gaan van winkels.
pi_159987685
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:53 schreef xzaz het volgende:

[..]

ING denkt ook na, als het niet lukt en we gaan kopje onder regelt de overheid 't wel weer voor ons. Ze zien het gevaar ook niet.
quote:
Het bedrag dat hij er van ING in moest steken, zegt Kahn zich niet precies te kunnen herinneren
Huh, hoe kan hij zich dat nou niet herinneren?
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 17 februari 2016 @ 11:54:42 #247
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_159987698
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:54 schreef W00fer het volgende:

[..]

[..]

Huh, hoe kan hij zich dat nou niet herinneren?
Lees: we willen er niks over zeggen. Onderhandelingspositie ed.
pi_159987716
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:54 schreef xzaz het volgende:

[..]

Lees: we willen er niks over zeggen. Onderhandelingspositie ed.
quote:
Door toekomstige solide huurcontracten in het vooruitzicht te stellen aan de eigenaren van de belangrijkste V&D-panden, ondermijnden de Canadezen de doorstart. "Ik noem Hudson’s Bay de fata morgana in dit verhaal." zegt Kahn
Wat ik mij afvraag, waarom zou het Hudson's Bay wél lukken in een krimpende markt en V&D niet, en volgens sommigen hier Kahn ook niet. Als de formules van Hudson's Bay ook niet florisant eruit zien (ik ken het niet) dan is het een kwestie van tijd voordat dat ook omvalt, zeker met 60 vestigingen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_159987799
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:55 schreef W00fer het volgende:

[..]

[..]

Wat ik mij afvraag, waarom zou het Hudson's Bay wél lukken in een krimpende markt en V&D niet, en volgens sommigen hier Kahn ook niet. Als de formules van Hudson's Bay ook niet florisant eruit zien (ik ken het niet) dan is het een kwestie van tijd voordat dat ook omvalt, zeker met 60 vestigingen.
Die gaan echt niet alle panden overnemen. De panden in bijvoorbeeld Emmen en Meppel zijn niks voor Hudson's Bay, veel te klein. Hudson's Bay gaat alleen voor de grote panden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bertus_Dineke_Rad op 17-02-2016 12:04:38 ]
  woensdag 17 februari 2016 @ 12:00:38 #250
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159987860
Ik zie nog wel iets bijzonder gebeuren... Nu ze officieel ontslagen zijn komt er een overname uit onverwachtse hoek.

Er zullen toch wel rijkere ketens/mensen zijn dan die coolcat man...
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  woensdag 17 februari 2016 @ 12:02:25 #251
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159987905
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:58 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Die gaan echt niet alle panden overnemen. De panden in bijvoorbeeld Emmen en Meppel zijn niks voor Hudson's Bay, veel te klein. Hudson's Bey gaat alleen voor de grote panden.
De kleinere panden naar Kahl dan? Bedoel, die zitten echt niet in verweggistan. Ook gewoon drukke steden.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159987921
Hudson's bey :')

Kahl :')
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_159987939
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:00 schreef Zelfscanner het volgende:
Ik zie nog wel iets bijzonder gebeuren... Nu ze officieel ontslagen zijn komt er een overname uit onverwachtse hoek.

Er zullen toch wel rijkere ketens/mensen zijn dan die coolcat man...
Hopelijk wel. Ben bang dat wanneer Hudson's Bay de panden overneemt er peperdure warenhuizen in komen, duurder dan V&D.

Ben vorige week toevallig bij Galeria Kaufhof in Oldenburg geweest en er snel weer uit gegaan, Peperduur, dat zou voor geen meter lopen in Nederland.
  † In Memoriam † woensdag 17 februari 2016 @ 12:15:10 #254
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159988230
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:24 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Voor de jongeren zal dat wel zo zijn ja, maar geloof maar niet dat er bij winkels veel ouderen worden aangenomen.
Nee, dat lijkt mij ook. Goede kansen op de arbeidsmarkt zal best, maar natuurlijk niet voor 55+ers.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † woensdag 17 februari 2016 @ 12:21:00 #255
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159988351
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:53 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Ik zie overal wel veel kleine winkels bij komen, maar velen zijn soms binnen een half jaar al dicht. Is een komen en gaan van winkels.
Vaak is er voor het eerste jaar nog wel een aantrekkelijke startersregeling. Daarna vallen ze om. Dat zie ik heel veel gebeuren. Kleine winkeltjes (of kapperszaakjes, manicure, etc) die na een jaar weer verdwenen zijn.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † woensdag 17 februari 2016 @ 12:26:46 #256
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159988492
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:31 schreef W00fer het volgende:
Idem bij Halfords wat ook doorgestart zou worden maar ook niets meer van is gekomen.
Waarom denken veel winkelketens dat ze zonder ook maar iets te veranderen na een doorstart ineens wél succesvol zijn? :?

Ja, schulden kwijt en hier daar wat ouder personeel kwijt helpt natuurlijk wel iets, maar verder niets doen aan uitstraling, assortiment, prijzen, service, etc. is toch de beste garantie voor het volgende faillissement? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_159988592
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:31 schreef W00fer het volgende:

[..]

Zaken zijn zaken zei Pief altijd in de Berenboot. Als het voor alle partijen geen winst oplevert waarom zouden ze het dan doen. Nu het negatieve sentiment er is zie ik de onderhandelingen niet verder gaan. Idem bij Halfords wat ook doorgestart zou worden maar ook niets meer van is gekomen.
Bestaat na de gedeeltelijke doorstart wel nog steeds.
pi_159988691
quote:
99s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:31 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Bestaat na de gedeeltelijke doorstart wel nog steeds.
Ja hebben nog 50 winkels verspreid over heel Nederland.
  † In Memoriam † woensdag 17 februari 2016 @ 12:38:54 #259
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159988775
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:35 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Ja hebben nog 50 winkels verspreid over heel Nederland.
Nog wel.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_159989171
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_159990802
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:55 schreef W00fer het volgende:

[..]

[..]

Wat ik mij afvraag, waarom zou het Hudson's Bay wél lukken in een krimpende markt en V&D niet, en volgens sommigen hier Kahn ook niet. Als de formules van Hudson's Bay ook niet florisant eruit zien (ik ken het niet) dan is het een kwestie van tijd voordat dat ook omvalt, zeker met 60 vestigingen.
Als ze de krenten uit de pap halen kan dat nog steeds lonend zijn. Je zit op meestal op een toplocatie en op die locaties scoorde V&D zelf ook nog goed genoeg om winst te maken. Een nieuwe formule moet daar zeker kunnen scoren. Aanloop heb je altijd.
pi_159990850
http://www.hq-nieuws.nl/n(...)st_voor_Humberto_Tan
Roland Kahn zit vanavond aan tafel bij Humberto Tan in RTL Late Night om te vertellen over zijn mislukte poging om warenhuisketen V&D over te nemen. Dat heeft de redactie bekendgemaakt. Kahn, eigenaar van Cool Cat en ook bekend als de ex van Sylvana Simons, was in de running om V&D nieuw leven in te blazen. De topondernemer is er naar eigen zeggen ‘ziek van’ dat het niet is gelukt en hij doet vanavond uitgebreid zijn verhaal in het veel bekeken late avond-programma van RTL 4.
pi_159990919
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:17 schreef Ericr het volgende:

[..]

Als ze de krenten uit de pap halen kan dat nog steeds lonend zijn. Je zit op meestal op een toplocatie en op die locaties scoorde V&D zelf ook nog goed genoeg om winst te maken. Een nieuwe formule moet daar zeker kunnen scoren. Aanloop heb je altijd.
Als ze er een zelfde formule van maken als Galeria Kaufhof zullen ze snel weer verdwijnen. V&D was al vrij duur maar vergeleken met Galeria Kaufhof spotgoedkoop. Denk niet dat er veel mensen zitten te wachten op een nieuwe peperdure warenhuis.
pi_159990961
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:22 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Als ze er een zelfde formule van maken als Galeria Kaufhof zullen ze snel weer verdwijnen. V&D was al vrij duur maar vergeleken met Galeria Kaufhof spotgoedkoop. Denk niet dat er veel mensen zitten te wachten op een nieuwe peperdure warenhuis.
De winstmarges op die dure artikelen zijn wel veel hoger. Je hoeft er veel minder van te verkopen.
pi_159991037
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:24 schreef Nia het volgende:

[..]

De winstmarges op die dure artikelen zijn wel veel hoger. Je hoeft er veel minder van te verkopen.
Dat zal wel maar denk dat er niet veel mensen zitten te wachten op een grote zaak erbij waar alleen de elite wat aan heeft.
pi_159991106
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:28 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Dat zal wel maar denk dat er niet veel mensen zitten te wachten op een grote zaak erbij waar alleen de elite wat aan heeft.
Aan de andere kant stikt het al van de actions, flying tigers, wibra's, xenos etc.
Wat *echt* hoger segment zou, denk ik, best kunnen werken als het maar wat meer focus heeft dan de V&D.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_159991118
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:28 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Dat zal wel maar denk dat er niet veel mensen zitten te wachten op een grote zaak erbij waar alleen de elite wat aan heeft.
Er zullen ook heus wel goedkopere merken verkocht gaan worden. Als ik tegenwoordig zie hoe tienermeisjes met een echte dure Michael Kors tas naar school gaan en dure parfums en telefoons kopen, dan zie ik wel ruimte voor een warenhuis in het duurdere segment.
pi_159991426
Hudson's Bay heeft geen zin in Heerlen: http://www.quotenet.nl/Ni(...)-D-mislukking-173896

quote:
Wat betreft Sittard en Heerlen, de overige twee panden van Van de Mortel, is de toekomst zeer somber. ‘Hudson’s heeft rondgelopen in Heerlen, maar daar blijft het waarschijnlijk ook bij. Dat ga ik dus verkavelen. En Sittard, ook dat wordt heel moeilijk
.’
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:56:40 #269
8369 speknek
Another day another slay
pi_159991574
Duur segment in de grote steden is het enige type warenhuis dat bestaansrecht heeft. De Bijenkorf overleeft wel en de V&D niet, omdat de Bijenkorf een (chice) ervaring kan leveren. Alles daaronder wordt weggevreten door het internet en de Actions. Of modehuizen als Zara en H&M.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_159991575
Bij het zien van de TT moet ik denken aan dat ene nummer:

dit is het einde... dat doet de deur dicht... daar zijn geen woorden voor... ja dat is tralalalalala ja dat is tralalalalala...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_159991793
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:56 schreef speknek het volgende:
Duur segment in de grote steden is het enige type warenhuis dat bestaansrecht heeft. De Bijenkorf overleeft wel en de V&D niet, omdat de Bijenkorf een (chice) ervaring kan leveren. Alles daaronder wordt weggevreten door het internet en de Actions. Of modehuizen als Zara en H&M.
Het is natuurlijk niet alleen de ervaring maar ook de daadwerkelijke producten die de Bijenkorf heeft. Veel designerkleding(merken) die de Bijenkort verkoopt zijn gewoon niet ergens anders in Utrecht verkrijgbaar. Natuurlijk heeft het goedkopere Bijenkort-segment wel eigen winkels in de stad (Tommy Hilfiger, Michael Kors, McGregor, Benetton) maar de meeste gewoon niet.

Dit was met de V&D wel anders. Alles wat zij verkochten kon je ook gewoon in de eigen merkwinkels verderop (of dichterbij) verkrijgen. En persoonlijk ga ik dan toch liever naar zo'n winkel dan naar een alles-in-1 warenhuis. De enige reden waarom ik laatst een Michael Kors horloge voor Mevrouw Nielsch bij de Bijenkort heb gekocht is omdat ze daar wel VVV-bonnen aannamen en bij de eigen MK-winkel niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 17 februari 2016 @ 15:07:33 #272
242879 Onnoman
The On And Only
pi_159991830
31 december was het failliet verklaard..
je had de trouwe klant tot vandaag een doosje chocolaatjes mee kunnen geven wanneer ze iets van kleding zouden kopen.
Maar deze ordinaire geldwolven denken maar aan 1 ding.. en dat is geld..
net als dat terroristen maar aan 1 ding kunnen denken
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_159991873
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:07 schreef Onnoman het volgende:
31 december was het failliet verklaard..
je had de trouwe klant tot vandaag een doosje chocolaatjes mee kunnen geven wanneer ze iets van kleding zouden kopen.
Maar deze ordinaire geldwolven denken maar aan 1 ding.. en dat is geld..
net als dat terroristen maar aan 1 ding kunnen denken
En jij denkt niet aan geld? Om te verlangen dat een failliete toko jou nog cadeautjes gaat geven?
pi_159991908
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:07 schreef Onnoman het volgende:
31 december was het failliet verklaard..
je had de trouwe klant tot vandaag een doosje chocolaatjes mee kunnen geven wanneer ze iets van kleding zouden kopen.
Maar deze ordinaire geldwolven denken maar aan 1 ding.. en dat is geld..
net als dat terroristen maar aan 1 ding kunnen denken
Dus nog meer schulden maken om jou blij te maken? klantenbinding is sowieso niet echt meer nodig he.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 17 februari 2016 @ 15:14:45 #275
242879 Onnoman
The On And Only
pi_159992050


Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_159992138
Die laatste foto zou ook heel goed vorige week kunnen zijn genomen. La Place is dus niet bijster veel veranderd sinds de jaren 80.
  woensdag 17 februari 2016 @ 15:21:13 #277
242879 Onnoman
The On And Only
pi_159992210
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:08 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

En jij denkt niet aan geld? Om te verlangen dat een failliete toko jou nog cadeautjes gaat geven?
jij snapt het niet
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 17 februari 2016 @ 15:25:44 #278
242879 Onnoman
The On And Only
pi_159992319
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_159992336
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:18 schreef Nia het volgende:
Die laatste foto zou ook heel goed vorige week kunnen zijn genomen. La Place is dus niet bijster veel veranderd sinds de jaren 80.
Nou de dames lopen er tegenwoordig toch wel ietsje anders bij :P
pi_159992472
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:26 schreef Pnothy72 het volgende:

[..]

Nou de dames lopen er tegenwoordig toch wel ietsje anders bij :P
Geen queenie hakjes meer maar All stars. Geen ruime vallende broeken meer maar jeggings. Permanentjes zijn uit den boze. Het moet lang en sluik zijn. :{
pi_159992801
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:56 schreef speknek het volgende:
Duur segment in de grote steden is het enige type warenhuis dat bestaansrecht heeft. De Bijenkorf overleeft wel en de V&D niet, omdat de Bijenkorf een (chice) ervaring kan leveren. Alles daaronder wordt weggevreten door het internet en de Actions. Of modehuizen als Zara en H&M.
Van de Bijenkorf blijven ook niet veel filialen over, er gaan er sowieso nog 3 dicht, filiaal Groningen deze maand en later nog 2 filialen. Wie weet wat daarna nog zal volgen.
pi_159992958
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:48 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Van de Bijenkorf blijven ook niet veel filialen over, er gaan er sowieso nog 3 dicht, filiaal Groningen deze maand en later nog 2 filialen. Wie weet wat daarna nog zal volgen.
Klopt, maar is nog meer laagsegment een oplossing?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_159993064
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:55 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Klopt, maar is nog meer laagsegment een oplossing?
Ik denk van wel, of het opsplitsen in dure en goedkope afdelingen zodat er voor ieder iets is.
pi_159993087
Waar ligt de grens tussen 'goedkoop' en 'duur'? Vanaf welk bedrag is bijvoorbeeld een broek duur?
pi_159993128
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:01 schreef Nia het volgende:
Waar ligt de grens tussen 'goedkoop' en 'duur'? Vanaf welk bedrag is bijvoorbeeld een broek duur?
Vanaf 35 euro vind ik al niet goedkoop meer.
pi_159993200
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zo goedkoop mogelijk mijn kleding koop. Geld dat ik daarmee bespaar, geef ik weer uit aan een mooie stedentrip. Dat geeft me een aantal dagen het gevoel van me 'rijk' voelen. Die reiservaring nemen ze je niet meer af. Het hebben van spullen doet me steeds minder.
pi_159993252
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:55 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Klopt, maar is nog meer laagsegment een oplossing?
Een oplossing is m.i. om meerwaarde te bieden boven een webshop. Op prijs/kwaliteit en assortiment kun je tegenwoordig niet meer winnen. Een fysieke winkel begint dus met een achterstand die moet worden gecompenseerd met zaken als gemak, service en beleving. Oren en ogen worden online beter bediend, dus moeten de winkels inzetten op de rest. Proeven, voelen, ruiken.

Volgens mij kan dat in principe in elk segment, maar waarschijnlijk heb je wel in de hogere segmenten meer marge en daarmee ook meer mogelijkheden om een interessant fysiek winkelconcept neer te zetten.
  roze woensdag 17 februari 2016 @ 16:11:23 #288
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_159993301
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:48 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Mediamarkt Emmen zit wel in het centrum.
Ook helemaal aan het buitenste randje.
Your beauty never ever scared me.
pi_159993337
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:11 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ook helemaal aan het buitenste randje.
Ja maar wel dicht tegen het overdekte stuk, maar centrum Emmen is ook vrij klein.
  roze woensdag 17 februari 2016 @ 16:13:30 #290
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_159993362
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:12 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
Ja maar wel dicht tegen het overdekte stuk
Dat valt ook wel mee. Overdekte gedeelte zit voorin (of achterin, hoe wil je het zien) van het centrum. Media Markt aan de andere kant. Vaak genoeg mensen daarheen moeten wijzen.
Your beauty never ever scared me.
pi_159993426
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:03 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Vanaf 35 euro vind ik al niet goedkoop meer.
Daar koop je zelfs in een outlet geen broek voor.
pi_159993452
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:13 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Dat valt ook wel mee. Overdekte gedeelte zit voorin (of achterin, hoe wil je het zien) van het centrum. Media Markt aan de andere kant. Vaak genoeg mensen daarheen moeten wijzen.
Ik vind het vrij klein, maar zal wel te maken hebben met dat ik in het verleden in Haarlem en Amsterdam heb gewoond, woon nog maar een paar jaar in het noorden en dan zijn de meeste centra van de steden/dorpen al klein voor mij.
pi_159993470
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Daar koop je zelfs in een outlet geen broek voor.
Ik koop mijn kleding nooit bij een outlet maar meestal bij C&A en daar is zat te vinden onder de 35 euro.
pi_159993501
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:18 schreef Nia het volgende:
Die laatste foto zou ook heel goed vorige week kunnen zijn genomen. La Place is dus niet bijster veel veranderd sinds de jaren 80.
Het lijkt hier nog geen La Place te heten, waarschijnlijk was dit Smulplein de directe voorloper ervan. De stijl lijkt wel sterk op hoe La Place er in de 90's en vroege 00's uit zag (de laatste jaren oogde het al wel anders).
pi_159993923
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:03 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Vanaf 35 euro vind ik al niet goedkoop meer.
Wist niet eens dat je broeken kon kopen onder de 35 euro :@

quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:09 schreef Pnothy72 het volgende:

[..]

Een oplossing is m.i. om meerwaarde te bieden boven een webshop. Op prijs/kwaliteit en assortiment kun je tegenwoordig niet meer winnen. Een fysieke winkel begint dus met een achterstand die moet worden gecompenseerd met zaken als gemak, service en beleving. Oren en ogen worden online beter bediend, dus moeten de winkels inzetten op de rest. Proeven, voelen, ruiken.

Volgens mij kan dat in principe in elk segment, maar waarschijnlijk heb je wel in de hogere segmenten meer marge en daarmee ook meer mogelijkheden om een interessant fysiek winkelconcept neer te zetten.
Daar postte ik eerder ook al over, maar je ziet/krijgt geen 'beleving' bij een Action of een Xenos; of expertise bij een andere dozenschuiver (in welk specialisme dan ook). Daarvoor moet je toch echt naar wat specialistischere zaken toen waar mensen staan met vakkennis en die de tijd nemen om e.e.a. uit te leggen over de producten die ze verkopen. Ik krijg bij veel ketens het gevoel dat het personeel er alleen maar staat omdat het te moelijk is om zelfscan-kassa's te implementeren.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_159993965
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:32 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wist niet eens dat je broeken kon kopen onder de 35 euro :@

[..]

Daar postte ik eerder ook al over, maar je ziet/krijgt geen 'beleving' bij een Action of een Xenos; of expertise bij een andere dozenschuiver (in welk specialisme dan ook). Daarvoor moet je toch echt naar wat specialistischere zaken toen waar mensen staan met vakkennis en die de tijd nemen om e.e.a. uit te leggen over de producten die ze verkopen. Ik krijg bij veel ketens het gevoel dat het personeel er alleen maar staat omdat het te moelijk is om zelfscan-kassa's te implementeren.
Er zijn vele winkels waar ze vanaf 20 euro prima broeken hebben, soms zelfs nog wel goedkoper.
pi_159993993
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:34 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Er zijn vele winkels waar ze vanaf 20 euro prima broeken hebben, soms zelfs nog wel goedkoper.
o dat zal best, ik koop misschien 1 nieuwe broek iedere 2 jaar... daar heb ik dan best een euro of 60/70 voor over.
Maar da's geheel offtopic.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:35:44 #298
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_159993997
Wie zijn toch die mensen die een 'beleving' willen als ze naar een fucking winkel gaan? :+
pi_159994104
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:35 schreef Tijn het volgende:
Wie zijn toch die mensen die een 'beleving' willen als ze naar een fucking winkel gaan? :+
Het is ook zo'n jeukwoord.

Ik wil OF kundig geholpen worden OF volledig met rust gelaten worden.
Bij de Appie wil ik zsm weer buiten staan, als ik naar nieuwe speakers ga zoeken wil ik kundig personeel wat de tijd neemt. Of dat dan onder 'beleving' valt tegenwoordig weet ik niet.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_159994258
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:35 schreef Tijn het volgende:
Wie zijn toch die mensen die een 'beleving' willen als ze naar een fucking winkel gaan? :+
Ik vind dat lekker hoor, dat al m'n zintuigen aan het werk gaan als ik door zo'n Bijenkorf loop (of, tot voor kort, de 'betere' V&D's zoals Leiden en Den Bosch).

Of ik er ook wat koop is weer wat anders. Tassen van 600 euro, zoals De Bijenkorf die heeft, zijn me te gortig. Wel leuk om bij te kwijlen. :)
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:52:58 #301
242879 Onnoman
The On And Only
pi_159994424
waarom zouden ze die toko niet nog 1 weekje ophouden met nog meer korting..
geld is geld toch?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')