uh wat. Dat plaatje verandert de zaak nogalquote:
Tegen nazi's demonstrerenquote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:44 schreef MrSalazar het volgende:
Dat is toch gewoon zo'n anti-nazi vlag?
[ afbeelding ]
Wat moet pegida daar mee?
Beetje onzinnig. Dat hakenkruis in prullenbak-symbool is iets van antifa.quote:
Jij wil liever hakenkruizen niet in prullenbak zien of begrijp ik het nu verkeerd?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:41 schreef Eklasse het volgende:
http://nos.nl/artikel/208(...)oekers-enschede.html
Bij een demonstratie in Enschede zijn zes mensen aangehouden voor het bezit van messen, een spandoek met een hakenkruis en geweld tegen de politie.
De politie zegt dat er mannen en vrouwen zijn gearresteerd. Er is geweld gebruikt tegen één politieagent. Verder is het protest rustig verlopen, zegt de politie.
Twee vrouwen hielden een spandoek vast waarop een hakenkruis in een prullenbak te zien was. "Zij werden gearresteerd en het spandoek werd in beslag genomen", vertelt verslaggever Karin Albers. Daarop keerden de demonstranten zich tegen de politie en ontstond er een opstootje.
In Enschede wordt gedemonstreerd tegen de komst van een asielzoekerscentrum in de gemeente. Daarbij is ook de anti-islambeweging Pegida aanwezig. Het protest is georganiseerd door de groep Demonstranten Tegen Gemeente (DTG)het clubje waar Wilders fan van is
Iets in een prullenbak gooien is echt iets van één groep jaquote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:48 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Beetje onzinnig. Dat hakenkruis in prullenbak-symbool is iets van antifa.
Twee vrouwen hielden een spandoek vast waarop een hakenkruis in een prullenbak te zien was.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:49 schreef Hochwinter het volgende:
Mooi stukje misleiding van sommige media weer, want daar werd de context (de prullenbak) niet gemeld.![]()
![]()
Maar ok, een beetje smaad tegen pegida is geen ramp.
Ik las het eerder vandaag zonder deze context. Het is natuurlijk de vraag of dat bewust was of niet.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:53 schreef JanCees het volgende:
[..]
Twee vrouwen hielden een spandoek vast waarop een hakenkruis in een prullenbak te zien was.
staat er dus wel
Dat is dus echt niet alleen de NOS, en iedereen stopt met nadenken zodra je een hakenkruis noemt. Zijn ISIS vlaggen ook verboden?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:46 schreef Infection het volgende:
Typisch NOS weer trouwens. Doen alsof ze met hakenkruizen lopen te zwaaien.
Ik vraag me altijd af waarom dit soort, mensen niet opgepakt wordt, terwijl er aan de andere kant wel mensen bezoek krijgen van een wijkagent om veel mildere uitlatingen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:55 schreef Joezi het volgende:
Pedigavriend en Wildersfan op faceboek, je verwacht het niet, zo zijn ze blijkbaar
[ afbeelding ]
De soldaten van Breivik?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:55 schreef Joezi het volgende:
Pedigavriend en Wildersfan op faceboek, je verwacht het niet, zo zijn ze blijkbaar
[ afbeelding ]
Breivik's manifest komt aardig uit, zou het een nieuwe profeet worden?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De soldaten van Breivik?
Wie zijn dat dan
Check de foto anders. Daar is niets idioots aan.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:01 schreef Infection het volgende:
Dat er tussen de Pegida/Wilders-aanhang idioten zitten weet iedereen, maar nooit wordt er gesproken over de idioten die tussen de tegenpartij lopen. Figuren als AFA zijn net zo erg, al dan niet erger.
Het is een bekende die al jaren bezig is, wordt al afgetapt enzoquote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:57 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af waarom dit soort, mensen niet opgepakt wordt, terwijl er aan de andere kant wel mensen bezoek krijgen van een wijkagent om veel mildere uitlatingen.
Dit lijkt me overigens meer een geval voor psychische hulpverlening, maar dat terzijde.
Het ging meer over die FB-post die een paar minuten geleden hier neergezet werd. Is inmiddels door een modje verwijderd.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:02 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Check de foto anders. Daar is niets idioots aan.
Een hakenkruis weggooien wel ja. Dat symbool dat ik postte is al heel oud, dus laat je kutsmiley achterwege.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:52 schreef JanCees het volgende:
[..]
Iets in een prullenbak gooien is echt iets van één groep ja
en als je kijkt zie je antifa ook de prullenbak ingaan
Zoals de meeste andere demonstraties.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:03 schreef HenkieVdV het volgende:
Zielig clubje mensen met hun demonstratie.0,1% van de Enschedese bevolking die denkt te spreken voor de grote meerderheid.
graag bron van 0,1%, liefst CBSquote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:03 schreef HenkieVdV het volgende:
Zielig clubje mensen met hun demonstratie.0,1% van de Enschedese bevolking die denkt te spreken voor de grote meerderheid. Lachwekkend.
Is dat niet bij elke demonstratie zo? En 0,1%?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:03 schreef HenkieVdV het volgende:
Zielig clubje mensen met hun demonstratie.0,1% van de Enschedese bevolking die denkt te spreken voor de grote meerderheid. Lachwekkend.
Aha generaliseren is dus toch wel ok begrijp ik.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:55 schreef Joezi het volgende:
[ afbeelding ]
PVV en SP samen is in Enschede al bijna 25%.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:03 schreef HenkieVdV het volgende:
Er waren 150/200 mensen, waarvan een deel Duitse Pegida aanhangers. Er wonen 150.000 mensen in Enschede. Rekenen is niet zo moeilijk toch?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:05 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
graag bron van 0,1%, liefst CBS
Wordt en werd ook gewoon getolereerd bij 'linkse' demonstraties. Grote onzin dit.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:05 schreef erodome het volgende:
Huh? Wat is er erg aan een hakenkruis in een prullenbak?
De wapens, dat is een ander verhaal, dat is wel ernstig, maar dat van dat hakenkruis in een prullenbak snap ik niets.
Gewapend maar geweldloos...quote:
Zo raar is dat toch niet bij NVU mensen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:46 schreef Infection het volgende:
Er heerst blijkbaar veel armoede in Enschede.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:07 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
PVV en SP samen is in Enschede al bijna 25%.
Klopt, Enschede is geen rijke gemeente en er heerst zeer veel langdurige werkloosheid.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er heerst blijkbaar veel armoede in Enschede.
Maak ik zelf wel uitquote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:04 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Een hakenkruis weggooien wel ja. Dat symbool dat ik postte is al heel oud, dus laat je kutsmiley achterwege.
Jazeker, een veel gebruikte methode in deze bange dagen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:06 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Aha generaliseren is dus toch wel ok begrijp ik.
Ze vertegenwoordigen in elk geval zo'n 25%. Cijfers 2012. Ik vermoed dat dit nu richting 40-50 % gaatquote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:07 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Er waren 150/200 mensen, waarvan een deel Duitse Pegida aanhangers. Er wonen 150.000 mensen in Enschede. Rekenen is niet zo moeilijk toch?
waarvan aktequote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er heerst blijkbaar veel armoede in Enschede.
Mooi man. Ook niet zeuren over andere generalisaties dan he.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:11 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jazeker, een veel gebruikte methode in deze bange dagen.
Natuurlijk is dit spandoek niet verboden. Als men om dat spandoek is aangehouden is het volstrekt belachelijk.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:13 schreef Joezi het volgende:
Volgens mij is het symbool bij wet verboden, bij Feyenoord komen we er ook nooit in met hakenkruizen.
Beetje flauw in dit geval, maar regels zijn regels.
Tuurlijk wel, dat is het spel hier op ons FOK! en andere internetwebsitesquote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:14 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Mooi man. Ook niet zeuren over andere generalisaties dan he.
Nee is het niet , in duitsland wel die doen ook erg hun best om het europees verboden te krijgen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:13 schreef Joezi het volgende:
Volgens mij is het symbool bij wet verboden, bij Feyenoord komen we er ook nooit in met hakenkruizen.
Beetje flauw in dit geval, maar regels zijn regels.
Enige wat ik kan bedenken, of het is weer een mediaspelletje en de verkeerde foto wordt verspreid.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit spandoek niet verboden. Als men om dat spandoek is aangehouden is het volstrekt belachelijk.
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:22 schreef Hyperdude het volgende:
Nog fietsers gearresteerd?
[ afbeelding ]
Misschien was de agent in kwestie nazisympathisant, daardoor beledigt en ging eigen rechter spelen. Heerlijk speculeren.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:21 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Nee is het niet , in duitsland wel die doen ook erg hun best om het europees verboden te krijgen.
Dat spandoek staat ook bij Tubantia.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:22 schreef Joezi het volgende:
[..]
Enige wat ik kan bedenken, of het is weer een mediaspelletje en de verkeerde foto wordt verspreid.
Het schijnt aan de context te liggen of het wel of niet verboden is.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:26 schreef Joezi het volgende:
[..]
Misschien was de agent in kwestie nazisympathisant, daardoor beledigt en ging eigen rechter spelen. Heerlijk speculeren.
Precies. In dit geval dus duidelijk niet.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:32 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het schijnt aan de context te liggen of het wel of niet verboden is.
En de politie Enschede twitterde zelf ook over een spandoek met hakenkruisquote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat spandoek staat ook bij Tubantia.
http://www.tubantia.nl/re(...)n-enschede-1.5724017
Ik denk dat die agent onbekwaam is of het had niets met het spandoek te maken.
eh het staat er toch gewoon bij om welk spandoek het gaatquote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:54 schreef BarryOSeven het volgende:
Kansloos van NOS weer en weer typisch zo'n bericht om ze in een slecht daglicht te zetten.
Bij dat bericht uit de op van de NOS?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:00 schreef Joezi het volgende:
[..]
eh het staat er toch gewoon bij om welk spandoek het gaatgeen opinie te bespeuren in het bericht
Pas maar op dat je niet aangegeven wordt door die regelneukers hier in het topic. Het is volgens hen zwaar strafbaar wat je doet. Je mag geen hakenkruizen laten zien! Staat in het wetboek zoek maar op!quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:22 schreef Hyperdude het volgende:
Nog fietsers gearresteerd?
[ afbeelding ]
Deze ja, je ziet als eerste toch het spandoek, en dan zie je dat het een anti vlag isquote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:03 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Bij dat bericht uit de op van de NOS?
Het eerste wat je denkt is dat ze met hakenkruizen lopen te zwaaien, het beeld bevestigen wat er heerst.
Er wordt niet bij vermeld dat het een anti vlag is. Dat vind ik bijzonder triest.
Als je het gewoon vlug doorleest dan zie je dat hakenkruis niet eensquote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:05 schreef Joezi het volgende:
[..]
Deze ja, je ziet als eerste toch het spandoek, en dan zie je dat het een anti vlag is
tis gewoon een opsomming van de feiten zonder geen enkele mening erover
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:05 schreef Joezi het volgende:
[..]
Deze ja, je ziet als eerste toch het spandoek, en dan zie je dat het een anti vlag is
tis gewoon een opsomming van de feiten zonder geen enkele mening erover
Het is geen opiniesitequote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:08 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als je het gewoon vlug doorleest dan zie je dat hakenkruis niet eensAlthans mij was het niet opgevallen. Zou zelf als journalist alleen wel erbij vermelden dat het een anti-vlag was. Goed laten zien wat een kansloze zooi rukkers die agenten van tegenwoordig zijn.
Makke meningloze schapen, geen hersencel meer over door het jarenlang in een auto zitten kijken of de flitser het nog wel doet.
Nee volledig ongekleurd die NOS ja, mafkees.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:11 schreef Joezi het volgende:
[..]
Het is geen opiniesiteopinie komt alleen van derden die geciteerd worden.
Ja, links heeft de islamkritiek laten vallen, zodat er een vacuüm is ontstaan waar extreemrechtse idioten gebruik van maken.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:41 schreef Eklasse het volgende:
Bij een demonstratie in Enschede zijn zes mensen aangehouden voor het bezit van messen, een spandoek met een hakenkruis en geweld tegen de politie.
De politie zegt dat er mannen en vrouwen zijn gearresteerd. Er is geweld gebruikt tegen één politieagent. Verder is het protest rustig verlopen, zegt de politie.
Twee vrouwen hielden een spandoek vast waarop een hakenkruis in een prullenbak te zien was. "Zij werden gearresteerd en het spandoek werd in beslag genomen", vertelt verslaggever Karin Albers. Daarop keerden de demonstranten zich tegen de politie en ontstond er een opstootje.
In Enschede wordt gedemonstreerd tegen de komst van een asielzoekerscentrum in de gemeente. Daarbij is ook de anti-islambeweging Pegida aanwezig. Het protest is georganiseerd door de groep Demonstranten Tegen Gemeente (DTG)het clubje waar Wilders fan van is
De TT van TS klopt totaal niet met wat de NOS schreef, dat kun je de NOS niet verwijten.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:13 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee volledig ongekleurd die NOS ja, mafkees.
Elk stuk wordt toch geschreven door iemand met een mening. In welke wereld leef jij dan?
De eerste paragraaf van de NOS klopt. De tweede is een juiste en duidelijke weergave.quote:Bij een demonstratie tegen de komst van een asielzoekerscentrum in Enschede zijn zes mensen aangehouden voor het bezit van messen, een spandoek met een hakenkruis en geweld tegen de politie.
Vijf mensen hielden een spandoek vast waarop een hakenkruis in een prullenbak te zien was. Zij werden gearresteerd en het spandoek werd in beslag genomen. Vier van hen hadden ook wapens bij zich.
Ah klopt, de TS is hier de verdraaier. Hierbij richt ik al mijn voorgaande woede richting TS. Vuile rat.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De TT van TS klopt totaal niet met wat de NOS schreef, dat kun je de NOS niet verwijten.
Nee zeker niet altijd, maar in dit geval is het een saai kleurloos berichtquote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:13 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee volledig ongekleurd die NOS ja, mafkees.
Elk stuk wordt toch geschreven door iemand met een mening. In welke wereld leef jij dan?
Klopt, het was de TS die verwachtingen schept.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:19 schreef Joezi het volgende:
[..]
Nee zeker niet altijd, maar in dit geval is het een saai kleurloos bericht
Zijn de NOS en de RTL dan nu ook niet strafbaar? Ze hebben immers een foto van een spandoek met een hakenkruis op hun website.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:20 schreef Joezi het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)nschede-dat-mag-niet
Het hakenkruis afbeelden is strafbaar. Ook als demonstranten dat tonen op een spandoek om daarmee juist afstand te nemen van het nazisme. Dat zegt de politie tegen RTL Nieuws.
Ja, vieze dikke FAIL van de politie ter plaatsequote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:22 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zijn de NOS en de RTL dan nu ook niet strafbaar? Ze hebben immers een foto van een spandoek met een hakenkruis op hun website.
Hypocriet gedoe.
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:20 schreef Joezi het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)nschede-dat-mag-niet
Het hakenkruis afbeelden is strafbaar. Ook als demonstranten dat tonen op een spandoek om daarmee juist afstand te nemen van het nazisme. Dat zegt de politie tegen RTL Nieuws.
https://www.enschede.nl/s(...)-noodverordening.pdfquote:En dat mag niet, op basis van de noodverordening die vanmiddag gold in Enschede, zegt een woordvoerster van de politie.
Maar wel:quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
https://www.enschede.nl/s(...)-noodverordening.pdf
Ik kan niks vinden over hakenkruizen.
Vuile facist.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:13 schreef Joezi het volgende:
nee, de NOS geeft aan dat het een hakenkruis in een prullenbak is. De topicstarter hier insinueert wat anders.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:46 schreef Infection het volgende:
Dit dus.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De eerste paragraaf van de NOS klopt. De tweede is een juiste en duidelijke weergave.
Ik snap deze gevolgtrekking nietquote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:12 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jij wil zeker liever een voorgekauwde mening die je kunt kopiëren.
Wat valt er niet te snappen?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:22 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ik snap deze gevolgtrekking niet
Misschien begrijpen wij elkaar niet. Bedoel je met 'geen mening' en 'feitelijke opsomming' de berichtgeving van de NOS of het spandoek van de demonstranten?quote:
De berichtgeving, die is kleurloos en jij wilde liever dat "ze"? het wel of niet veroordeeldenquote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:30 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Misschien begrijpen wij elkaar niet. Bedoel je met 'geen mening' en 'feitelijke opsomming' de berichtgeving van de NOS of het spandoek van de demonstranten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |