Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:04 |
Bron Doden bij treinongeluk Beieren ROSENHEIM - In Bad Aibling bij Rosenheim in de Duitse deelstaat Beieren zijn dinsdagochtend twee treinen frontaal op elkaar gebotst. Er zijn meerdere doden gevallen, bevestigt een politiewoordvoerder aan Duitse media. Er zouden meer dan honderd mensen gewond zijn geraakt. Na de frontale botsing is een trein is ontspoord, waarna enkele wagons omsloegen, zei een politiewoordvoerder. De hulpdiensten zijn met groot materieel uitgerukt. Op een veld in de buurt van het ongeluk staan acht helikopters klaar om gewonden af te voeren en tientallen ambulances zijn onderweg. ![]() | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:07 |
Volgens Der Spiegel meer dan 100 gewonden en "meerdere doden" | |
deedeetee | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:09 |
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)einbotsing-duitsland Las het ook net.... pfffff wat erg voor alle betrokkenen.... ![]() | |
marcb1974 | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:12 |
Behoorlijk ongeluk ja ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:13 |
Zag het net op de Beeb. Niet tof, hopen dat het dodental meevalt. | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:13 |
Wat een chaos! Lijkt inderdaad een frontale botsing te zijn. ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:15 |
Dat frontaal staat dan ook in het bericht wat je plaatste ![]() | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:17 |
Klopt, ik las net op der Spiegel dat ze eerst uitgingen van een ontspoorde trein maar inmiddels blijkt het een frontale botsing te zijn. Het ziet eruit als enkelspoor daar. Vreemd dat er dan twee treinen op hetzelfde baanvak rijden. | |
Gala6183 | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:17 |
BR24 meldt 2 doden en 100 gewonden ![]() | |
admiraal_anaal | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:19 |
Ik vermoed een storing aan beveiligingssysteem want op die plek rijden ze enkelspoor | |
Haags | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:19 |
Bizar. | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:19 |
Ai ![]() | |
egeltje1985 | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:19 |
Doden en gewonden bij treinongeluk Zuid-Duitsland - http://nos.nl/l/2085736 | |
Janneke141 | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:20 |
Moet bijna wel idd. Of een roodrijder, ik weet niet of het Duitse beveiligingssysteem dan automatisch aan de noodrem trekt. | |
noodgang | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:21 |
Ziet er heftig uit op die foto! Niet fraai | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:21 |
Update van der Spiegel:2 doden, 150 gewonden ![]() | |
CherryLips | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:22 |
2 doden vallen nog mee eigenlijk ![]() ![]() | |
Dos37 | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:23 |
Whoa wat een puinhoop ![]() | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:23 |
Er worden zwaargewonden gemeld, dus het zal wel niet bij 2 blijven... | |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:23 |
Volgens mij is dit op een stuk waar ze niet zo hard mogen rijden dus dat kan nog wat verklaren. | |
hooibaal | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:24 |
Lang leve de privatisering van de spoorwegen. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:24 |
Enkelspoor nog? | |
hottentot | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:24 |
Als je tegenwoordig niet gelijk dood bent kunnen ze een hoop tegenwoordig. | |
CherryLips | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:25 |
Beetje kippenlijn-idee? | |
#ANONIEM | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:25 |
Dat is in de bergen normaal. | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:25 |
Dat is niet zo gek hoor, in grote delen van Duitsland vind je enkelspoor. Hier in de buurt van Kleve (over de grens bij Nijmegen) ook. | |
Onnoman | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:26 |
zou dit een terroristische aanslag kunnen zijn? | |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:26 |
Die uitspraak ken ik niet. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:27 |
Daar lijkt het wel op maar dan in Bayern. | |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:27 |
2 terroristen die allebei een trein kapen en dan op elkaar laten botsen? | |
motorbloempje | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:27 |
![]() ![]() Dit dus. Godsamme, kan er nou geen ongeluk gebeuren zonder dat er meteen 'TERRORISTEN!!1!!!!!!!' wordt geroepen? | |
#ANONIEM | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:27 |
Enkel spoor dwars door Gelderland. | |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:28 |
Ah. Daar heeft het wel wat van weg ja. | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:28 |
Nieuwe update:
| |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:29 |
Mensen willen graag de primeur. "zie je wel!!!! ik zei het al!! einzzweidrei!!!" | |
motorbloempje | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:29 |
4 doden al dus, dat gaat vlotjes ![]() | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:30 |
Website van Der Meridian (treinmaatschappij)
| |
#ANONIEM | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:31 |
2 trienen frontaal op elkaar dan valt het nog mee de schade, | |
de_boswachter | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:32 |
Ik moet morgen ook met de trein ![]() | |
admiraal_anaal | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:33 |
Gewoon het idee van die laatste momenten van de treinmachinisten ![]() ![]() | |
Onnoman | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:34 |
dat is zo.. laten we het iig hopen dat het "NIET" zo is.. ik kan namelijk mijn vingers ervoor in het vuur gooien dat wanneer iets op terroristische schaal zou gebeuren echt de tering nabij is in Europa. | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:34 |
Zo te zien kunnen ze er wel goed bij komen, dat scheelt.![]() ![]() | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:35 |
De eerste ramptoerist heeft zich ook al gemeld, links op de onderste foto ![]() | |
Onnoman | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:35 |
Een goede vriendin van mij is ook bij een Nederlands treinongeluk betrokken geweest waarbij 1 dode is gevallen. Gelooof met dat de gewonden onder hen een erg lang herstel te wachten staat. Randen van tafeltjes of stoelleuningen die tussen je ribben worden geperst.. Daar kan je de rest van je leven de gevolgen van blijven ondervinden | |
motorbloempje | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:36 |
Wat dacht je van de fotomaker zelf, zo te zien? Nogal een crappy kwaliteit foto voor 'n nieuwsfoto. | |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:36 |
Wat? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:36 |
In NL gaan ze langs elkaar heen als de wissels niet bevroren zijn. | |
admiraal_anaal | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:37 |
![]() | |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:37 |
Ja, een rivier, een smal pad, een rij bomen en zo te zien ook nog een sloot. Ideaal. | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:39 |
Komt van een reporter van de BR, het zijn allemaal wazige foto's. Mobieltjeswerk denk ik. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:40 |
De kippenlijn. | |
motorbloempje | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:41 |
Ja hoi, kan dit topic hier even schoon van blijven? [ Bericht 18% gewijzigd door Leandra op 09-02-2016 09:43:15 (quote verwijderde post) ] | |
Onnoman | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:42 |
ok bloempje.. ik laat me een beetje gaan weer ![]() | |
admiraal_anaal | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:42 |
Leeuwarden - Feanwâlden Grijpskerk - Groningen Groningen - Groningen Noord Sauwerd - Delfzijl / Roodeschool Zuidbroek - Nieuweschans / Veendam Dalfsen - Mariënberg Almelo - Mariënberg Gramsbergen - Emmen Den Helder - Schagen Heerhugowaard - Hoorn Hoorn Kersenboogerd - Enkhuizen Zwolle - Kampen Zwolle - Nijverdal Nijverdal - Wierden Leiden - Woerden Alphen a/d Rijn - Gouda Den Dolder - Baarn Barneveld Noord - Ede-Wageningen Dordrecht Stadspolders - Geldermalsen Geldermalsen - Tiel - Kesteren Veenendaal Centrum - Rhenen Zutphen - Apeldoorn Zutphen - Hengelo Zutphen - Winterswijk Zevenaar - Winterswijk Mook-Molenhoek - Blerick Venlo - Roermond Heerlen - Kerkrade Centrum/Herzogenrath Deventer - Olst | |
#ANONIEM | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:42 |
![]() Zo kan je achter alles wel wat gaan zoeken | |
Leandra | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:44 |
Okay, nu is het afgelopen met de vermeend lollige posts en off-topic. | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:45 |
Letterlijk een geluk bij een ongeluk dat er schoolvakantie is daar. Anders zouden er ook veel scholieren in die treinen gezeten hebben, aldus BR. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:46 |
Waar rijden er 2 treinen tegelijk dan? | |
Janneke141 | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:47 |
Op zo'n beetje al die stukken behalve tussen Stavoren en Sneek. Ze kruisen elkaar op stations of op stukjes dubbelspoor halverwege. | |
ESF1Gamer | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:48 |
In NL gaat de treinen elkaar voorbij op stations met dubbelspoor als ze de traject enkelspoor is. Blijkbaar is 1 van de treinen door een roodsein heengereden. | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:49 |
Treinen passeren elkaar meestal bij stations, waar dan wel een stukje dubbelspoor ligt. Zoals hier bij Boxmeer bijvoorbeeld. Waar de treinen elkaar op het hele en halve uur passeren. ![]() | |
Houtenbeen | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:49 |
| |
Janneke141 | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:50 |
Zullen we het anders gewoon weer over het ongeluk in Duitsland hebben, en als daar niets over te zeggen is, gewoon niets posten? | |
ESF1Gamer | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:50 |
Op het traject Leeuwarden-Sneek om de 20 minuten ofzoiets | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:51 |
Nieuw overzicht:
| |
raptorix | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:52 |
Overigens hebben we in Nederland ook een keer een behoorlijk ongeluk gehad in Hamelen, kwam er pas paar jaar terug achter, veel jongere lezers zullen het niet eens weten. | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:53 |
Harmelen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:53 |
Wanneer ik in de trein stap ga ik altijd ergens achterin zitten. | |
raptorix | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:54 |
Klopt zag het net ![]() https://nl.wikipedia.org/wiki/Treinramp_bij_Harmelen | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:54 |
![]() Brandweer transporteert materiaal naar de plek van het ongeluk | |
Frutsel | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:55 |
Vier doden valt me nog mee gezien de ravage ![]() | |
raptorix | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:56 |
55 zwaargewonden meld duitse politie. | |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:57 |
Daar is tegenwoordig een fly-over. | |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:57 |
Het is al eerder gezegd. De snelheid is daar niet zo hoog. | |
admiraal_anaal | dinsdag 9 februari 2016 @ 10:00 |
Het traject enkelspoor is trouwens maar 1,3 km waar 120 km/u gereden mag worden. | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 10:03 |
Er komt extra hulp uit Oostenrijk:
![]() | |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 10:04 |
Niet zo heel gek. Je kan vanaf de plek van het ongeluk praktisch de bergen zien die in Oostenrijk staan. | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 10:05 |
Ja, goeie samenwerking ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 9 februari 2016 @ 10:08 |
Ja die hebben wel een band samen. | |
admiraal_anaal | dinsdag 9 februari 2016 @ 10:08 |
Baanvaksnelheid van 120 is niet hoog? Ergens moet een storing geweest zijn gezien daar gewoon spoorbeveiling Indusi ligt | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 10:10 |
Storing of menselijke fout. Veel meer smaken zijn er niet. Je mag er toch vanuit gaan dat machinisten weten dat en wanneer ze een andere trein moeten passeren op een station. En dat ze wachten als ze die trein niet gezien hebben. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 februari 2016 @ 10:14 |
Iets is er fout gegaan. | |
Leandra | dinsdag 9 februari 2016 @ 10:35 |
Dat laatste ga ik dan weer niet vanuit, je moet als machinist kunnen vertrouwen op je seinen. | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 10:38 |
Maar als je altijd op station A een trein passeert omdat daar een stukje dubbelspoor ligt, moet het je toch opvallen als je die trein daar niet ziet? Dan moet ie dus nog op het enkelspoor rijden waar jij zometeen overheen moet. | |
Janneke141 | dinsdag 9 februari 2016 @ 10:40 |
Misschien is die trein wel uitgevallen, weet jij veel. Een spoorkenner op 3FM zei een half uurtje geleden dat Indusi (beveiliging) zo in elkaar zit dat een trein automatisch stilgezet wordt bij passeren van een rood sein als de machinist niet zelf reageert. | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 10:42 |
Updates: Eén machinist dood, de andere wordt nog vermist. Treinen mochten tot 120 km/u rijden op dit stuk enkelspoor. Het spoor is elektronisch beveiligd.
| |
Leandra | dinsdag 9 februari 2016 @ 10:45 |
Of hij staat nog op station C en dan kun jij prima naar station B rijden.... daarom zijn die seinen er, en ook nog eens die beveiliging. Maar als en die Indusi beveiliging, maar als die niet werkte dan ga ik er vanuit dat er een sein niet op rood stond.... ![]() | |
Janneke141 | dinsdag 9 februari 2016 @ 10:51 |
Of dat, of softwarematig is er in die trein iets misgegaan. Vroeger ging veel van die beveiliging min of meer mechanisch, met magneetcontacten op de rails en schakelende relais en dergelijken. Nu is het computergestuurd. Normaalgesproken bedrijfszekerder, maar het is wel lastiger te zien als er ergens iets niet klopt. Overigens schakelt de meeste softwarematige beveiliging automatisch alles 'stop' bij een storing (zoals de Swalmtunnel in de A73, zeg maar), maar we weten het in dit geval gewoon nog niet. Afwachten dus maar. | |
Frutsel | dinsdag 9 februari 2016 @ 10:59 |
Andere Duitse media melden nu 8 doden | |
Woestijnvos | dinsdag 9 februari 2016 @ 11:41 |
Dat ziet er niet goed uit. Rip aan de nabestaanden. | |
biertapper | dinsdag 9 februari 2016 @ 11:54 |
De nabestaanden zijn ook dood? | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:02 |
Update: 8 doden waaronder beide machinisten ![]() Foto's van Der Spiegel ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:05 |
Foto's van Bild![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:05 |
Persco staat op het punt van beginnen. | |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:08 |
Berichten van de persconferentie bevestigen dat. | |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:08 |
![]() | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:09 |
![]() | |
Frutsel | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:10 |
Duitse berichten op Twitter spreken nog van een negende, maar is nog niet bevestigd. Stoffelijk overschot zou nog bekneld zitten. 2 machinisten en mogelijk nog 2 andere treinmedewerkers onder de doden... Kan de persconferentie zelf niet volgen ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:10 |
Ik las iets dat er nog een machinist vermist wordt. Kan gewoon op NOS.nl | |
Frutsel | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:14 |
Ja maar ik heb hier geen geluid ![]()
| |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:15 |
Balen ![]() | |
Frutsel | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:16 |
![]() ![]() | |
Frutsel | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:17 |
Persconferentie uitgesteld tot 13.00 uur ? | |
Pietverdriet | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:17 |
Gadver, vriend van me pendeld daar dagelijks mee | |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:17 |
Op NOS.nl doen ze nu eerst maar een herhaling van het journaal. | |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:20 |
Ja. Onbekend. | |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:22 |
Persconferentie begint om 12:30 | |
CartWOman | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:25 |
Huh? ![]() | |
Nostalgist | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:35 |
![]() Vreselijk.. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:35 |
Tja, reddingswerkers lachen ook tijdens hun werk. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:36 |
Dat is een beste klap geweest zeg. | |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:37 |
Alle gewonden zijn nu afgevoerd naar het ziekenhuis. | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:41 |
Die machinisten en de mensen daar vlak achter hadden geen schijn van kans zo te zien ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:42 |
-Stichting open deur. | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:44 |
Verslag van een reiziger (Bild)
| |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:46 |
Informatief stukje van N24 nu ![]() | |
Cherna | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:51 |
Normaal grijpt de PZB in met een noodremming. Dat is een magneet(2000Hrz). Helaas weet ik niet hoe dat baanvak beveiligd is. Maar als het beveiligd is met een PZB systeem dan kun je een rood sein alleen passeren met een Befehl van een treindienstleider waarbij je in de cabine ook nog een schakelaar moet bedienen om het sein te kunnen passeren(2 handelingen dus). Zonder opdracht ben je een crimineel als je dan de schakelaar bediend om het sein te kunnen passeren. Lijkt me niet dat een machinist dat ooit zonder Befehl ook maar in zijn hoofd haalt. http://www.merkur.de/loka(...)haedigt-6088038.html Er schijnen ook wat technische prolbemen met de Flirt te zijn. Weitere drei Züge müssen laut Pressebericht im Werk durch den Hersteller Stadler an der Elektronik überarbeitet werden. Het gaat dan wel over de stroomafnemer in hoofdzaak, maar in het verleden had men ook problemen met de cola doos. Die remde niet als hij op zijn kont ging zitten als het glad was. De electronica deugde niet en loste dan de remmen. Dit heeft nooit zo het niews gehaald. Machinisten durfen niet meer te rijden in de herfstperiode en massale ziekmeldingen waren het gevolg. Dat prolbeem is inmiddels na diverse rood passages verholpen. https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_423 In de wiki tref je helaas alleen maar dit: ![]() Wiederholt kam es wegen nicht ausreichender Bremswirkung im Herbstbetrieb zu Verfügungen des Eisenbahn-Bundesamtes (EBA) In eerste instantie lag het natuurlijk allemaal aan de machinisten die niet konden rijden. Totdat een veiligheidsinspecteur met een testrit doorgleed met falende remwerking, toen was het plots duildelijk. Betreffende dit ongeval moeten we het onderzoek afwachten. Het kan een fout van de machinist zijn, treindienstleider of falend materieel en infra. [ Bericht 2% gewijzigd door Cherna op 09-02-2016 13:07:48 ] | |
RingBewoner | dinsdag 9 februari 2016 @ 13:12 |
Jetzt Geht's los. De persconferentie dan. | |
Janneke141 | dinsdag 9 februari 2016 @ 13:16 |
Treinen zijn inmiddels een soort rijdende supercomputers geworden die ook voor een goed technicus maar moeilijk te doorgronden zijn. Voordelen en nadelen daarvan gaan duidelijk hand in hand. Los daarvan zou het bijzonder praktisch zijn als er een Europees EBA kwam die de toelatingstesten voor de hele EU voor zijn rekening kan nemen. Hoeft een identieke trein niet in 22 landen door een pak administratieve tijgers heen alvorens er te mogen rijden. | |
Cherna | dinsdag 9 februari 2016 @ 13:40 |
Klopt. Als je in Nederland bijvoorbeeld de SLT neemt die zit zo vol met electronica dat je als machinist nog maar zeer weinig kunt doen. Meestal begin je dan maar met een schutdown om al die computersystemen te resetten. En dan ben je 20 minuten verder voordat alles weer is opgestart en je zult dan alle beproevingen moeten uitvoeren. Maar ze zijn natuurlijk superzuining tov het oude materieel. Nog even iets over de Indusie( PZB) voor de liefhebbers. Als je een geel sein passeert(ook voorsein) dan moet je Wachsam drukken. Daar is een 1000 Herz magneet scherp. In je cabine gaat een gele lamp branden. Aan de hand van je instelling en treinsoort moet je onder de rumcurve blijven. Druk je geen wachsam of remt niet hard genoeg grijpt de trein in met een noodremming. Als het daarop volgende sein rood toont is een 500 Hrz magneet scherp. Die ligt circa 200 meter voor het sein. Ook dan moet je Wachsam drukken(je hebt een rode lamp branden). Bovedien moet dan je snelheid max 25 km/u of lager zijn. In de pratijk hield ik het bij 20 km/u max. Voldoe je niet aan die eisen ook dan volgt er een noodremmning. Bij het sein zelf als dat rood toont ligt de 2000 Hz magneet(scherp bij rood). De bovenste cijfers hebben te maken met het soort trein. Voor personen is dit 85 en goederen 55 of 70. Het heeft te maken met de remcurve gebaseerd op afstand en snelheid die je bereikt moet hebben om geen noodremming te veroorzaken. Befehl 40 is de lamp die gaat branden als je een rood sein wilt passeren wanneer je de wipschakelaar bediend hebt. Dan heb je ook Wechselblinken in een Weichenbereich. Maar dat word een te lang verhaal om dat hier uit te leggen. [ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 09-02-2016 13:59:47 ] | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 15:02 |
Samenvatting van de persconferentie: Als Erster ergreift Verkehrsminister Dobrindt das Wort. Er sagt, er habe die Unglücksstelle gerade besucht. Es sei ein "erschreckendes Bild", das sich dort zeige. "Der eine Zug hat sich in den anderen hineingebohrt." Beide müssten mit hoher Geschwindigkeit gefahren sein. An der Unglücksstelle in einer Kurve seien 100 Kilometer pro Stunde erlaubt. Er gehe davon aus, dass die Züge "weitestgehend ungebremst" aufeinander trafen, sagte Drobrindt. Es handele sich um "eines der größten Unglücke der vergangenen Jahre". Dobrindt berichtet, dass die Ursache für das Unglück noch nicht bekannt sei. Die Strecke sei eigentlich gesichert mit einem System, das Züge automatisch bremst, wenn sie zu Unrecht auf der Strecke fahren. Drei Blackboxes sollten nun überprüft werden. Bis ein Ergebnis vorliege, würden sich Spekulationen verbieten, sagt Dobrindt. Als nächster spricht Innenminister Herrmann. Er bestätigt die Zahl von neun Toten. "Unsere Gedanken sind bei den Hinterbliebenen." Herrmann sagt: "Wir müssen davon ausgehen, dass die Zugführer sich vorher nicht sehen konnten und sich erst im Moment des Aufpralls wahrnehmen konnten." Der Innenminister dankt den etwa 500 Rettern für ihre "Hilfsbereitschaft und Einsatzbereitschaft." Sie würden mit "schwerstem Leid" und "schwersten Verletzungen" konfrontiert. Herrmann sagt, es habe eine "Abweichung vom Fahrplan" gegeben. Der Grund sei noch nicht bekannt. Nach Fahrplan sollten sich beide Züge in Kolbermoor begegnen, das ein paar Kilometer von Bad Aibling entfernt liegt. Der erste Zug war um 6.10 Uhr in Holzkirchen abgefahren, der entgegenkommende Zug in Rosenheim um 6.43 Uhr. Der Rosenheimer Polizeipräsident Robert Kopp sagt, die Züge seien mit etwa 150 Menschen besetzt gewesen. Es sei wohl ein "Glücksfall", dass wegen der Faschingsferien deutlich weniger Personen in den Zügen fuhren als an normalen Tagen. Zwei Personen würden noch vermisst. Der leitende Notarzt sagt, das Unglück habe sich an "unübersichtlicher Stelle" ereignet. Dennoch hätten die Retter zügig arbeiten können, auch wegen der guten Wetterbedingungen. Ein Vertreter des Bahnbetreibers sagt, in einem Zug seien ein Lehrlokführer und ein Auszubildender im Triebfahrzeug mitgefahren. Klaus-Dieter Josel, Bevollmächtigter der Deutschen Bahn, berichtet davon, es habe auf der 37 Kilometer langen Strecke bisher keine Probleme gegeben. Auch bei einer Überprüfung in der vorigen Woche habe es keine Beanstandungen gegeben. Ein Vertreter von Meridian bestätigt: Beide Lokführer sind tot. Innenminister Herrmann sagt, aus Sicht der Polizei sei die Identifizierung noch nicht abgeschlossen. Der Vertreter der Bahn, Josel, teilt mit, schwere Kräne sollten jetzt zur Bergung eingesetzt werden. Wann die Strecke wieder freigegeben werde, sei noch nicht klar. Es werde aber auf jeden Fall einige Tage dauern. Nach dem Statement von Josel ist jetzt die Pressekonferenz beendet. | |
Geralt | dinsdag 9 februari 2016 @ 15:08 |
Schrijf als eerste minister van Transport nemen Dobrindt het woord. Hij zegt dat hij heeft net een bezoek aan de crash site. Het was een "angstaanjagend beeld", de show daar. "Een trein geboord in de andere." Beide zou met hoge snelheid aan te drijven. Voor deze neerstortingsplaats in een bocht 100 kilometer per uur toegestaan. Hij veronderstellen dat traint "grotendeels onverminderd" botsten, zei Drobrindt. Als het "een van de grootste rampen van de afgelopen jaren." Dobrindt gemeld dat de oorzaak van het ongeluk nog niet bekend was. De baan is in feite een back-up met een systeem dat automatisch remt treinen wanneer ze verkeerd op de baan te gaan. Drie zwarte dozen moet nu worden beoordeeld. Totdat een resultaat vorliege tot speculatie zou verbieden, aldus Dobrindt. De volgende gesprekken minister van Binnenlandse Zaken Herrmann. Het bevestigt het aantal van negen doden. "Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden." Herrmann zegt: "We moeten aannemen dat de machinist kon voorheen niet zien en kon alleen worden waargenomen op het moment van impact." De minister van Binnenlandse Zaken bedankte de ongeveer 500 reddingswerkers voor hun "bereidheid en inzet." Ze zouden "de zwaarste lijden" en "ernstige schade" onder ogen zien. Herrmann zegt dat er een "afwijking van de roadmap". De reden is nog niet bekend. Na schema beide treinen moeten voldoen in Kolbermoor, op een paar kilometer van Bad Aibling. De eerste trein was op 6:10 links in Holzkirchen die trein tegemoetkomende in Rosenheim om 06:43. De Rosenheim politiechef Robert Kopp zegt dat de treinen werden gevuld met ongeveer 150 personen. Het was waarschijnlijk een "meevaller" dat als gevolg van het carnaval vakantie veel minder mensen op de treinen gingen als op normale dagen. Twee mensen zijn nog steeds vermist. De senior hulpdiensten dokter zegt dat het ongeluk had bij "verwarrend place" gebeurd. Niettemin zou de hulpverlener snel kunnen werken, vanwege de goede weersomstandigheden. Een vertegenwoordiger van de rail operator zegt, in een trein een leer drivers en een trainee werden mitgefahren op locomotieven. Klaus-Dieter Josel, vertegenwoordiger van Deutsche Bahn, meldde hij, was het gegeven op 37 kilometer spoor geen problemen. Zelfs tijdens een inspectie vorige week, er waren geen klachten. Een vertegenwoordiger van Meridian bevestigd: Beide coureurs zijn dood minister van Binnenlandse Zaken zegt Herrmann, vanuit het perspectief van de politie identificatie nog niet zijn afgerond .. De vertegenwoordiger van het web, Josel, kondigde zware kranen moet worden gebruikt om nu te redden. Wanneer het nummer opnieuw zal worden uitgebracht, is nog niet duidelijk. Laat er maar een paar dagen zeker duren. Na de verklaring van Josel de persconferentie is nu voorbij. Google translate voor de luie flikkers onder ons. | |
Rewimo | dinsdag 9 februari 2016 @ 15:11 |
Bedankt voor deze opheldering ![]() | |
CherryLips | dinsdag 9 februari 2016 @ 15:22 |
Ik wou net zeggen, die vertaler verdient een nekschot ![]() | |
ioko | dinsdag 9 februari 2016 @ 15:28 |
Google translate? | |
CherryLips | dinsdag 9 februari 2016 @ 15:30 |
Ja dat zag ik aan het eind staan ![]() | |
ioko | dinsdag 9 februari 2016 @ 15:40 |
Niet eens gezien, niveau is wel herkenbaar. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 9 februari 2016 @ 16:17 |
Dat is de enige conclusie die je op dit moment kan trekken, de rest is speculatie. | |
Loekie1 | dinsdag 9 februari 2016 @ 21:45 |
Het treinongeval in het zuiden van Duitsland dinsdag is het gevolg van menselijk falen. Dat heeft het eerste onderzoek uitgewezen, aldus bronnen rond dat onderzoek. Het is niet duidelijk wie de fout heeft gemaakt. Het bewuste baanvak heeft een beveiligingssysteem dat dit moet voorkomen. Het systeem was afgelopen week nog bij een routinecontrole onderzocht en daarbij waren geen gebreken ontdekt. Een van de treinmachinisten uit de verongelukte Meridians bij Bad Aibling is dood gevonden, naar de andere wordt gezocht. http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)enselijk-falen.dhtml | |
admiraal_anaal | dinsdag 9 februari 2016 @ 23:03 |
Een verkeersleider dus die bewust beveiliging heeft uitgeschakeld om een vertraagde trein ervoor te kunnen loodsen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 9 februari 2016 @ 23:06 |
CherryLips | dinsdag 9 februari 2016 @ 23:10 |
Iemand in de trein heeft lopen filmen: http://nos.nl/artikel/208(...)trein-duitsland.html | |
#ANONIEM | dinsdag 9 februari 2016 @ 23:13 |
Ja, daar word je niet blij van. | |
PinkLow | dinsdag 9 februari 2016 @ 23:36 |
Heel naar! | |
Fisherman | dinsdag 9 februari 2016 @ 23:47 |
Er wonen daar niet de meest vriendelijke en tolerante mensen, maar dit gun je ze niet. | |
George_Zina | woensdag 10 februari 2016 @ 00:36 |
Ontslag op staande voet en strafvervolging! | |
Rewimo | woensdag 10 februari 2016 @ 09:32 |
Der Spiegel: minstens 10 doden, nog 1 vermiste. En uitleg over de gemaakte fout. Je zult het maar op je geweten hebben ![]() Edit: de FP bericht dat de laatste vermiste nu ook gevonden is.
[ Bericht 3% gewijzigd door Rewimo op 10-02-2016 09:39:56 ] | |
Rewimo | woensdag 10 februari 2016 @ 09:36 |
Plaatje erbij (Bild), hier zie je schematisch hoe het spoor ingericht is. Er mag altijd maar 1 trein op het spoor onderweg zijn. Tegemoetkomende treinen moeten wachten op het dubbelspoor tot de trein die ze tegemoet komt daar ook is. Dan krijgen ze een signaal dat ze mogen rijden.![]()
| |
SuperHarregarre | woensdag 10 februari 2016 @ 10:14 |
Technisch gezien bij zo'n signaal, hè, stel de latency is een seconde en ze komen geheel toevallig net binnen die seconde op hetzelfde punt om het enkelspoor op te gaan dan krijgen ze allebei groen licht. Of zouden ze dat goed afgeschermd hebben? | |
ziggyziggyziggy | woensdag 10 februari 2016 @ 10:17 |
Dat is wel afgedekt, hoor. | |
Rewimo | donderdag 11 februari 2016 @ 12:42 |
Overzichtsfoto (Bild)![]() Eerste wagon losgekoppeld van de trein ![]() Nog een schema van waar de treinen elkaar eigenlijk hadden moeten passeren, op station Kolbermoor. Het is nog steeds niet duidelijk waarom de ene trein daar niet gewacht heeft. ![]() | |
ioko | donderdag 11 februari 2016 @ 13:01 |
Dus trein 79505 was te laat en trein 79506 had op het station Kolbermoor moeten wachten totdat de trein binnenkwam, maar kon desondanks toch het spoor oprijden. | |
Rewimo | donderdag 11 februari 2016 @ 13:07 |
Klopt. Dat is raar. En daarom denken ze dat er een menselijke fout is geweest. Waarschijnlijk niet van een machinist maar van iemand die het sein heeft omgezet. |