Klopt, ik las net op der Spiegel dat ze eerst uitgingen van een ontspoorde trein maar inmiddels blijkt het een frontale botsing te zijn. Het ziet eruit als enkelspoor daar. Vreemd dat er dan twee treinen op hetzelfde baanvak rijden.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
Dat frontaal staat dan ook in het bericht wat je plaatste
Aiquote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:17 schreef Gala6183 het volgende:
BR24 meldt 2 doden en 100 gewondenCollega die uit Bad Aibling komt is al een half uur aan het bellen om vrienden en familie te bereiken.,
Doden en gewonden bij treinongeluk Zuid-Duitsland - http://nos.nl/l/2085736quote:"Er loopt daar maar één spoor. De treinen moeten daar op de een of andere manier allebei op terecht gekomen zijn."
Moet bijna wel idd. Of een roodrijder, ik weet niet of het Duitse beveiligingssysteem dan automatisch aan de noodrem trekt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik vermoed een storing aan beveiligingssysteem want op die plek rijden ze enkelspoor
2 doden, 150 gewondenquote:Laut Polizei sind zwei Züge frontal zusammengestoßen, die Triebwagen verkeilten sich, mehrere Waggons stürzten um. Ein Polizeisprecher vor Ort sagte der Nachrichtenagentur dpa, zwei Menschen seien ums Leben gekommen. Die Zahl der Verletzten beziffert er inzwischen mit 150.
Das Unglück geschah gegen 6.50 Uhr auf der eingleisigen Strecke zwischen Holzkirchen und Rosenheim. Betroffen sind zwei Züge des privaten "Meridian", der von der Bayerischen Oberlandbahn betrieben wird.
Volgens mij is dit op een stuk waar ze niet zo hard mogen rijden dus dat kan nog wat verklaren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:22 schreef CherryLips het volgende:
2 doden vallen nog mee eigenlijk![]()
Zou me niets verbazen als het aantal oploopt.
Lang leve de privatisering van de spoorwegen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:21 schreef Rewimo het volgende:
Betroffen sind zwei Züge des privaten "Meridian", der von der Bayerischen Oberlandbahn betrieben wird.
Als je tegenwoordig niet gelijk dood bent kunnen ze een hoop tegenwoordig.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:23 schreef Rewimo het volgende:
Er worden zwaargewonden gemeld, dus het zal wel niet bij 2 blijven...
Beetje kippenlijn-idee?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Volgens mij is dit op een stuk waar ze niet zo hard mogen rijden dus dat kan nog wat verklaren.
Dat is in de bergen normaal.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:17 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt, ik las net op der Spiegel dat ze eerst uitgingen van een ontspoorde trein maar inmiddels blijkt het een frontale botsing te zijn. Het ziet eruit als enkelspoor daar. Vreemd dat er dan twee treinen op hetzelfde baanvak rijden.
Dat is niet zo gek hoor, in grote delen van Duitsland vind je enkelspoor. Hier in de buurt van Kleve (over de grens bij Nijmegen) ook.quote:
2 terroristen die allebei een trein kapen en dan op elkaar laten botsen?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:26 schreef Onnoman het volgende:
zou dit een terroristische aanslag kunnen zijn?
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:27 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
2 terroristen die allebei een trein kapen en dan op elkaar laten botsen?
Ah. Daar heeft het wel wat van weg ja.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Enkel spoor dwars door Gelderland.
quote:09.26 Uhr
Bundespolizei: 4 Tote
Bei dem schweren Zugunglück in Bayern hat sich die Zahl der Todesopfer nach Angaben der Bundespolizei von zwei auf vier erhöht.
Mensen willen graag de primeur. "zie je wel!!!! ik zei het al!! einzzweidrei!!!"quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]![]()
Dit dus. Godsamme, kan er nou geen ongeluk gebeuren zonder dat er meteen 'TERRORISTEN!!1!!!!!!!' wordt geroepen?
quote:Streckensperrung Holzkirchen - Rosenheim nach schwerer Kollision zweier Meridian-Züge zwischen Kolbermoor und Bad Aibling
Sehr geehrte Fahrgäste,
aufgrund eines schweren Unfalls ist unsere Seite derzeit eingeschränkt erreichbar.
Wir werden Sie schnellstmöglich über den Vorfall sowie eingeleitete Ersatzmaßnahmen informieren.
Bitte haben Sie Verständnis, dass wir derzeit erst einmal operativ alle notwendigen Maßnahmen treffen.
In der rechten Spalte finden Sie einen Ansprechpartner für Angehörige sowie für journalistische Anfragen.
2 trienen frontaal op elkaar dan valt het nog mee de schade,quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:29 schreef motorbloempje het volgende:
4 doden al dus, dat gaat vlotjes
dat is zo.. laten we het iig hopen dat het "NIET" zo is..quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]![]()
Dit dus. Godsamme, kan er nou geen ongeluk gebeuren zonder dat er meteen 'TERRORISTEN!!1!!!!!!!' wordt geroepen?
Wat dacht je van de fotomaker zelf, zo te zien? Nogal een crappy kwaliteit foto voor 'n nieuwsfoto.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:35 schreef Rewimo het volgende:
De eerste ramptoerist heeft zich ook al gemeld, links op de onderste foto
Wat?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:34 schreef Onnoman het volgende:
[..]
dat is zo.. laten we het iig hopen dat het "NIET" zo is..
ik kan namelijk mijn vingers ervoor in het vuur gooien dat wanneer iets op terroristische schaal zou gebeuren echt de tering nabij is in Europa.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In NL gaan ze langs elkaar heen als de wissels niet bevroren zijn.
Ja, een rivier, een smal pad, een rij bomen en zo te zien ook nog een sloot. Ideaal.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:34 schreef Rewimo het volgende:
Zo te zien kunnen ze er wel goed bij komen, dat scheelt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Komt van een reporter van de BR, het zijn allemaal wazige foto's. Mobieltjeswerk denk ik.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:36 schreef motorbloempje het volgende:
Wat dacht je van de fotomaker zelf, zo te zien? Nogal een crappy kwaliteit foto voor 'n nieuwsfoto.
De kippenlijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]In nederland zijn er ook plaatsen met enkelspoor hoor
Ja hoi, kan dit topic hier even schoon van blijven?quote:
ok bloempje.. ik laat me een beetje gaan weerquote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja hoi, kan dit topic hier even schoon van blijven?
Leeuwarden - Feanwâldenquote:
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:26 schreef Onnoman het volgende:
Waar rijden er 2 treinen tegelijk dan?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:44 schreef Onnoman het volgende:
[..]
je hoeft niet alles te quoten toch?
Op zo'n beetje al die stukken behalve tussen Stavoren en Sneek. Ze kruisen elkaar op stations of op stukjes dubbelspoor halverwege.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Waar rijden er 2 treinen tegelijk dan?
Treinen passeren elkaar meestal bij stations, waar dan wel een stukje dubbelspoor ligt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
Waar rijden er 2 treinen tegelijk dan?
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:26 schreef Onnoman het volgende:
twitter:SPIEGELONLINE twitterde op maandag 01-02-2016 om 19:13:03An der ICE-Linie Berlin-Hannover wurde ein Brandsatz gefunden. Linksextreme hatten sich zuvor selbst bezichtigt. https://t.co/mKhLAfr22B reageer retweet
Op het traject Leeuwarden-Sneek om de 20 minuten ofzoietsquote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:49 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Treinen passeren elkaar meestal bij stations, waar dan wel een stukje dubbelspoor ligt.
Zoals hier bij Boxmeer bijvoorbeeld. Waar de treinen elkaar op het hele en halve uur passeren.
quote:Die Polizei hat die neuesten Opferzahlen beim Zugunglück in Bad Aibling veröffentlicht. Danach sind nach derzeitigem Stand vier Tote, 15 Schwerstverletzte, 40 Schwerverletzte und rund 100 Verletzte zu beklagen.
Harmelenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:52 schreef raptorix het volgende:
Overigens hebben we in Nederland ook een keer een behoorlijk ongeluk gehad in Hamelen, kwam er pas paar jaar terug achter, veel jongere lezers zullen het niet eens weten.
Daar is tegenwoordig een fly-over.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:52 schreef raptorix het volgende:
Overigens hebben we in Nederland ook een keer een behoorlijk ongeluk gehad in Hamelen, kwam er pas paar jaar terug achter, veel jongere lezers zullen het niet eens weten.
Het is al eerder gezegd. De snelheid is daar niet zo hoog.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:55 schreef Frutsel het volgende:
Vier doden valt me nog mee gezien de ravage
quote:Österreichische Einsatzkräfte im Einsatz
Das österreichische Bundesland Tirol stellt Bayern zur Bewältigung des schweren Zugunglücks Rettungskräfte und Notarzthubschrauber zur Verfügung.
Mitarbeiter des Roten Kreuz seien alarmiert und auf dem Weg zur Unglücksstelle, berichtete die Landesregierung am Dienstag. Die Leitstelle Rosenheim habe außerdem bereits vier Notarzthubschrauber angefordert.
Auch das Krankenhaus in Kufstein nahe der deutschen Grenze stehe ür die Übernahme und Versorgung von Verletzten bereit.
Niet zo heel gek. Je kan vanaf de plek van het ongeluk praktisch de bergen zien die in Oostenrijk staan.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:03 schreef Rewimo het volgende:
Er komt extra hulp uit Oostenrijk:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, goeie samenwerkingquote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:04 schreef RingBewoner het volgende:
Niet zo heel gek. Je kan vanaf de plek van het ongeluk praktisch de bergen zien die in Oostenrijk staan.
Baanvaksnelheid van 120 is niet hoog? Ergens moet een storing geweest zijn gezien daar gewoon spoorbeveiling Indusi ligtquote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:57 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het is al eerder gezegd. De snelheid is daar niet zo hoog.
Storing of menselijke fout. Veel meer smaken zijn er niet. Je mag er toch vanuit gaan dat machinisten weten dat en wanneer ze een andere trein moeten passeren op een station. En dat ze wachten als ze die trein niet gezien hebben.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
Baanvaksnelheid van 120 is niet hoog? Ergens moet een storing geweest zijn gezien daar gewoon spoorbeveiling Indusi ligt
Iets is er fout gegaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Storing of menselijke fout. Veel meer smaken zijn er niet. Je mag er toch vanuit gaan dat machinisten weten dat en wanneer ze een andere trein moeten passeren op een station. En dat ze wachten als ze die trein niet gezien hebben.
Dat laatste ga ik dan weer niet vanuit, je moet als machinist kunnen vertrouwen op je seinen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Storing of menselijke fout. Veel meer smaken zijn er niet. Je mag er toch vanuit gaan dat machinisten weten dat en wanneer ze een andere trein moeten passeren op een station. En dat ze wachten als ze die trein niet gezien hebben.
Maar als je altijd op station A een trein passeert omdat daar een stukje dubbelspoor ligt, moet het je toch opvallen als je die trein daar niet ziet? Dan moet ie dus nog op het enkelspoor rijden waar jij zometeen overheen moet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:35 schreef Leandra het volgende:
Dat laatste ga ik dan weer niet vanuit, je moet als machinist kunnen vertrouwen op je seinen.
Misschien is die trein wel uitgevallen, weet jij veel.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Maar als je altijd op station A een trein passeert omdat daar een stukje dubbelspoor ligt, moet het je toch opvallen als je die trein daar niet ziet? Dan moet ie dus nog op het enkelspoor rijden waar jij zometeen overheen moet.
Treinen mochten tot 120 km/u rijden op dit stuk enkelspoor. Het spoor is elektronisch beveiligd.quote:Ein Zugführer tot, der zweite vermisst
Nach Informationen des „BR“ soll einer der Lokführer tot sein, der zweite werde noch vermisst.
quote:Strecke für 120 Stundenkilometern zugelassen
Die eingleisige Strecke ist technisch über die sogenannte Punktförmige Zugbeeinflussung (PZB 90) gesichert. Sie ist grundsätzlich für Geschwindigkeiten bis 120 Kilometer in der Stunde zugelassen, erfuhr BILD von der Deutschen Bahn.
Of hij staat nog op station C en dan kun jij prima naar station B rijden.... daarom zijn die seinen er, en ook nog eens die beveiliging.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Maar als je altijd op station A een trein passeert omdat daar een stukje dubbelspoor ligt, moet het je toch opvallen als je die trein daar niet ziet? Dan moet ie dus nog op het enkelspoor rijden waar jij zometeen overheen moet.
Of dat, of softwarematig is er in die trein iets misgegaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of hij staat nog op station C en dan kun jij prima naar station B rijden.... daarom zijn die seinen er, en ook nog eens die beveiliging.
Maar als en die Indusi beveiliging, maar als die niet werkte dan ga ik er vanuit dat er een sein niet op rood stond....
De nabestaanden zijn ook dood?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:41 schreef Woestijnvos het volgende:
Dat ziet er niet goed uit. Rip aan de nabestaanden.
Duitse berichten op Twitter spreken nog van een negende, maar is nog niet bevestigd. Stoffelijk overschot zou nog bekneld zitten.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Berichten van de persconferentie bevestigen dat.
Ik las iets dat er nog een machinist vermist wordt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Duitse berichten op Twitter spreken nog van een negende, maar is nog niet bevestigd. Stoffelijk overschot zou nog bekneld zitten.
Kan gewoon op NOS.nlquote:2 machinisten en mogelijk nog 2 andere treinmedewerkers onder de doden...
Kan de persconferentie zelf niet volgenThx
Ja maar ik heb hier geen geluidquote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:10 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik las iets dat er nog een machinist vermist wordt.
[..]
Kan gewoon op NOS.nl
twitter:BR_Oberbayern twitterde op dinsdag 09-02-2016 om 12:09:37Bestätigt: 9 Tote. #BadAibling #Zugunglueck reageer retweet
Balenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja maar ik heb hier geen geluidtwitter:BR_Oberbayern twitterde op dinsdag 09-02-2016 om 12:09:37Bestätigt: 9 Tote. #BadAibling #Zugunglueck reageer retweet
-Stichting open deur.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:41 schreef Rewimo het volgende:
Die machinisten en de mensen daar vlak achter hadden geen schijn van kans zo te zien
quote:Passagier: „Es krachte, dann ging das Licht aus“
Passagier Patrick B. schilderte gegenüber „Rosenheim24“, wie er das Unglück erlebte. Er habe im Meridian-Zug gesessen, der von Kolbermoor losfuhr: „Kurze Zeit später merkte man wie der Zug abrupt bremste und schon krachte es unwahrscheinlich und das Licht ging aus.“
Er habe die Augen geschlossen und, dann „überall Leute um Hilfe rufen“ gehört. Er selbst habe daraufhin einem Jungen neben ihm geholfen, habe dann den Notschalter für die Tür betätigt und die Notrufnummer 112 angerufen.
Patrick B.: „Wir brachten Zuginsassen alle an den Damm, nur einen Mann mit dem gebrochenen Bein konnten wir nicht transportieren. Kurz darauf kamen die ersten Rettungskräfte.“
Die Passagiere hätten also beherzt Erste Hilfe geleistet – trotz der widrigen Umstände: „Aus dem zertrümmerten Teilen des Zugs kamen Hilferufe, aber man konnte in der Dunkelheit nichts tun. Außerdem blitzte immer wieder die Oberleitung auf. Wir hätten gerne mehr rausgeholt, aber ohne Gerät hatten wir keine Chance.“
Was passierte danach? „Dann kamen immer mehr Kräfte an die Unfallstelle. Die Polizei nahm die Personalien auf, fragte nach der Sitzreihe und in welchem Zug man saß. Nach etwa 45 Minuten fing der Abtransport der nicht und wenig Verletzten an. Dann wurde ich auch in die Sammelstelle gebracht. Da wurde jeder registriert und verpflegt, bekam vom Rettungsdienst Essen und Trinken. Sogar der Bürgermeister von Kolbermoor war da und sehr bemüht.“
Normaal grijpt de PZB in met een noodremming. Dat is een magneet(2000Hrz). Helaas weet ik niet hoe dat baanvak beveiligd is. Maar als het beveiligd is met een PZB systeem dan kun je een rood sein alleen passeren met een Befehl van een treindienstleider waarbij je in de cabine ook nog een schakelaar moet bedienen om het sein te kunnen passeren(2 handelingen dus). Zonder opdracht ben je een crimineel als je dan de schakelaar bediend om het sein te kunnen passeren. Lijkt me niet dat een machinist dat ooit zonder Befehl ook maar in zijn hoofd haalt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Moet bijna wel idd. Of een roodrijder, ik weet niet of het Duitse beveiligingssysteem dan automatisch aan de noodrem trekt.
Treinen zijn inmiddels een soort rijdende supercomputers geworden die ook voor een goed technicus maar moeilijk te doorgronden zijn. Voordelen en nadelen daarvan gaan duidelijk hand in hand.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Er schijnen ook wat technische prolbemen met de Flirt te zijn.
Weitere drei Züge müssen laut Pressebericht im Werk durch den Hersteller Stadler an der Elektronik überarbeitet werden.
Het gaat dan wel over de stroomafnemer in hoofdzaak, maar in het verleden had men ook problemen met de cola doos. Die remde niet als hij op zijn kont ging zitten als het glad was. De electronica deugde niet en loste dan de remmen. Dit heeft nooit zo het niews gehaald. Machinisten durfen niet meer te rijden in de herfstperiode en massale ziekmeldingen waren het gevolg. Dat prolbeem is inmiddels na diverse rood passages verholpen.
https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_423
In de wiki tref je helaas alleen maar dit:
Wiederholt kam es wegen nicht ausreichender Bremswirkung im Herbstbetrieb zu Verfügungen des Eisenbahn-Bundesamtes (EBA)
In eerste instantie lag het natuurlijk allemaal aan de machinisten die niet konden rijden. Totdat een veiligheidsinspecteur met een testrit doorgleed met falende remwerking, toen was het plots duildelijk.
Klopt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Treinen zijn inmiddels een soort rijdende supercomputers geworden die ook voor een goed technicus maar moeilijk te doorgronden zijn. Voordelen en nadelen daarvan gaan duidelijk hand in hand.
Los daarvan zou het bijzonder praktisch zijn als er een Europees EBA kwam die de toelatingstesten voor de hele EU voor zijn rekening kan nemen. Hoeft een identieke trein niet in 22 landen door een pak administratieve tijgers heen alvorens er te mogen rijden.
Google translate?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:22 schreef CherryLips het volgende:
Ik wou net zeggen, die vertaler verdient een nekschot
Niet eens gezien, niveau is wel herkenbaar.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja dat zag ik aan het eind staan
Dat is de enige conclusie die je op dit moment kan trekken, de rest is speculatie.quote:
Ja, daar word je niet blij van.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:10 schreef CherryLips het volgende:
Iemand in de trein heeft lopen filmen:
http://nos.nl/artikel/208(...)trein-duitsland.html
Heel naar!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:10 schreef CherryLips het volgende:
Iemand in de trein heeft lopen filmen:
http://nos.nl/artikel/208(...)trein-duitsland.html
Er wonen daar niet de meest vriendelijke en tolerante mensen, maar dit gun je ze niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:SPIEGELONLINE twitterde op maandag 01-02-2016 om 19:13:03An der ICE-Linie Berlin-Hannover wurde ein Brandsatz gefunden. Linksextreme hatten sich zuvor selbst bezichtigt. https://t.co/mKhLAfr22B reageer retweet
Ontslag op staande voet en strafvervolging!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Een verkeersleider dus die bewust beveiliging heeft uitgeschakeld om een vertraagde trein ervoor te kunnen loodsen
quote:Mindestens zehn Menschen starben, 18 wurden schwer verletzt, etwa 90 Fahrgäste erlitten leichte Verletzungen. Ein Fahrgast werde noch vermisst, sagte ein Polizeisprecher. Etwa 150 Menschen sollen nach Behördenangaben an Bord der beiden Regionalzüge gewesen sein.
Nach Informationen der "HAZ" könne eine "verhängnisvolle Fehlentscheidung eines Fahrdienstleiters im Stellwerk von Bad Aibling" für den Unfall verantwortlich sein. Das habe die Zeitung aus Ermittlerkreisen erfahren. Demnach habe ein Bahnbediensteter das automatische Signalsystem ausnahmsweise ausgeschaltet, um einen verspäteten Triebwagen durchzuwinken. Da auch der Zug auf der anderen Seite des eingleisigen Bahnabschnitts aus dem Stellwerk das Signal bekommen habe, weiterfahren zu dürfen, sei es schließlich zu der folgenschweren Kollision gekommen, so die "HAZ".
quote:Das Befahren eingleisiger Schienenabschnitte ist eindeutig geregelt: Sie dürfen abwechselnd stets nur in jeweils einer Richtung befahren werden. Entgegenkommende Züge müssen in einem zweigleisigen Abschnitt warten, bis das eingleisige Teilstück wieder frei ist. Dann bekommen sie ein Einfahrtsignal.
Dat is wel afgedekt, hoor.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Technisch gezien bij zo'n signaal, hè, stel de latency is een seconde en ze komen geheel toevallig net binnen die seconde op hetzelfde punt om het enkelspoor op te gaan dan krijgen ze allebei groen licht. Of zouden ze dat goed afgeschermd hebben?
Klopt. Dat is raar. En daarom denken ze dat er een menselijke fout is geweest. Waarschijnlijk niet van een machinist maar van iemand die het sein heeft omgezet.quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:01 schreef ioko het volgende:
Dus trein 79505 was te laat en trein 79506 had op het station Kolbermoor moeten wachten totdat de trein binnenkwam, maar kon desondanks toch het spoor oprijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |