23% Overweegt te vertrekken vanwege de veranderde mentaliteit in NLquote:Emigrerende Nederlander klaar met ontevreden hufters
HOUTEN - Een "slechte mentaliteit" onder de Nederlanders is voor mensen die overwegen te emigreren de belangrijkste reden om het land te verlaten. Dat blijkt uit onderzoek van de EmigratieBeurs onder 11.000 bezoekers. De jaarlijkse beurs wordt komend weekend in Houten gehouden.
De onderzoekers stellen vast dat veel mensen genoeg hebben van de hufterige, ontevreden en onbeleefde houding die ze bij hun landgenoten menen waar te nemen. De mentaliteit in het land is voor 23 procent van de ondervraagden de hoofdreden voor het vertrek.
KORT LONTJE
Voor beursorganisator Tom Bey komt de uitslag niet als een verrassing. "Dat zijn de dingen die we eigenlijk ook al hebben gehoord op de beurs", zegt hij tegen RTV Utrecht. "Mensen zijn het zat hier, zeggen ze. De nuance is zoek. We zijn een land geworden waar alles maar gezegd moet kunnen worden. Het korte lontje, de hufterigheid, dat zijn kreten die wij zelf op de beursvloer horen."
Ongeveer evenveel toekomstige emigranten (24 procent) willen ook weg uit Nederland omdat ze behoefte hebben aan meer rust en ruimte. De migrantencrisis is voor 13 procent een reden om het land te verlaten.
148.000 EMIGRANTEN
Er emigreren zo'n 148.000 mensen per jaar uit Nederland. Tussen de 2 en 3 procent van de Nederlandse bevolking denkt erover om ergens anders een toekomst op te bouwen.
Je hebt ervaring?quote:Op maandag 8 februari 2016 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
23% Overweegt te vertrekken vanwege de veranderde mentaliteit in NL
24% Overweegt te vertrekken omdat ze meer rust en ruimte willen
13% Overweegt te vertrekken vanwege migrantencrisis.
Kan me heel goed voorstellen dat je Nederland wilt verlaten als je een boerenbedrijf hebt, of als je met pensioen bent en graag wat meer ruimte wilt, of de verharding van de maatschappij helemaal zat bent, hoewel ik bang ben dat dat in het buitenland net zo goed zo is.
IK BEN DE 1%quote:Op maandag 8 februari 2016 12:39 schreef spijkerbroek het volgende:
99% van dat volk dat zeikt op Nederland en daarom vertrekt, komt met hangende pootjes weer terug, omdat ze na een aantal jaren buitenland merken dat Nederland zo slecht nog niet is.
Ik heb een paar jaar in de VS gewoond, maar dat is al een behoorlijke tijd geleden.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:39 schreef Grems het volgende:
[..]
Je hebt ervaring?
Waar heb je zoal gewoond? Niet op vakantie, gewoond.
Persoonlijk vertrek ik deze zomer naar Nieuw-Zeeland![]()
Paar andere landen overwogen maar ik kan niet zo goed tegen het klimaat in bijvoorbeeld Thailand.
En er komen ook genoeg mensen weer binnen, met kinderen dus het maakt inderdaad niet uit.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:47 schreef MMXMMX het volgende:
Gewoon laten vertrekken![]()
Er blijven van zelf de goeie mensen over.
O ja en neem alsjeblieft je kinderen ook mee
Ik vind 148.000 emigranten op haast 17 miljoen inwoners niet bepaald een exodus.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb een paar jaar in de VS gewoond, maar dat is al een behoorlijke tijd geleden.
Neemt niet weg dat het me sterk lijkt dat deze verharding van de maatschappij tot NL beperkt is, je ziet het immers in heel veel dingen; videoclips bijvoorbeeld.
Ik denk dat de omstandig heden hier in NL de Nederlanders radicaliseert en minder vriendelijk maakt. We worden allemaal steeds harder en dat komt mede door onze regering die maar vol blijft houden dat het zo slecht gaat en dat we meer en meer moeten bezuinigen.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:49 schreef jamesdeen het volgende:
Ik mis de Nederlandse beleefdheid eigenlijk wel.
Nee ik ook niet, ik zou ook niet vanwege maatschappelijke omstandigheden emigreren, hoewel een huisje op het Franse platteland me wel wat lijkt als we met pensioen zijn, gite erbij en in de zomermaanden voor ¤ 1.000 per week verhuren aan vakantievierende Nederlanders, als aanvulling op dat pensioenquote:Op maandag 8 februari 2016 12:55 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik vind 148.000 emigranten op haast 17 miljoen inwoners niet bepaald een exodus.
Maatschappelijke veranderingen gaan snel en dat is inderdaad niet beperkt tot Nederland alleen. Ik zou niet snel emigreren vanwege maatschappelijke veranderingen om vervolgens als immigrant in een totaal andere maatschappij te belanden.
Tuurlijk, het lijkt me wel een avontuur om eens een tijd in een andere wereldstad te wonen en daar de cultuur op te snuiven. Of juist de rust en de ruimte op te zoeken in een haast ongerepte natuurlijke omgeving. Maar voor altijd? Ik zou toch al snel heimwee krijgen.
Ik meld je ff aan voor "Ik Vertrek", okee?quote:Op maandag 8 februari 2016 12:59 schreef Leandra het volgende:
Nee ik ook niet, ik zou ook niet vanwege maatschappelijke omstandigheden emigreren, hoewel een huisje op het Franse platteland me wel wat lijkt als we met pensioen zijn, gite erbij en in de zomermaanden voor ¤ 1.000 per week verhuren aan vakantievierende Nederlanders, als aanvulling op dat pensioen
Prijzen gaan omhoog!!! Dat was vroeger nooit zo!!!quote:Op maandag 8 februari 2016 12:55 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ik denk dat de omstandig heden hier in NL de Nederlanders radicaliseert en minder vriendelijk maakt. We worden allemaal steeds harder en dat komt mede door onze regering die maar vol blijft houden dat het zo slecht gaat en dat we meer en meer moeten bezuinigen.
Mensen raken in paniek en zien alles duurder en duurder worden.
quote:Op maandag 8 februari 2016 13:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik meld je ff aan voor "Ik Vertrek", okee?
Geeft niks. Ze zijn blij met alles.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:05 schreef Leandra het volgende:
[..]![]()
Geen bed and breakfast hè.... alleen het verhuren van het huisje in de zomermaanden
Zeiken doen ze overal.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:17 schreef Heilwasser het volgende:
Ja Nederlanders zeiken. Fransen spreken enkel Frans. Britten zuipen te veel. Duitsers rijden te hard. Zo heeft elk land weer andere uitdagingen.
Ook dat, maar hier komt het harder aan omdat je alle culturele kleinigheden feilloos aanvoelt.quote:
Samen met cempexo. Waar je blij van wordt.quote:
Nou, sorry hoor dat ik blij ben met mijn keuzesquote:Op maandag 8 februari 2016 13:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Samen met cempexo. Waar je blij van wordt.
Je hoeft natuurlijk niet ontevreden te zijn. Misschien ben je ergens anders gewoon nog meer tevreden.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:22 schreef Dangel het volgende:
Emigrerende Nederlanders zijn zelf ontevreden huftersLaat ze lekker terug gaan naar hun eigen land!!!
heul veul....quote:Op maandag 8 februari 2016 13:29 schreef detaris het volgende:
Hoeveel van deze Nederlanders keert binnen 2 jaar weer terug naar Nederland?
beursjes bezoeken enzo. Wilde eigenlijk zes maandjes blijven en dan weer door naar een ander land. Maar het bevalt prima. Dus ik zit er al een jaar of 4.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:29 schreef Bramito het volgende:
[..]
Zit jij in Bulgarije? Hoe kwam je daar terecht?
Met het verschil dat ze geen asiel vragen en gratis huis en uitkering verwachten. Ook verwachten ze niet dat oorspronkelijke bewoners zich aan hen aanpassen, maar zich zelf aan het land aanpassen.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:21 schreef Janneke141 het volgende:
Die mensen die vertekken, zijn dat nou ook gelukszoekers?
Oh, jij hebt ze gesproken?quote:Op maandag 8 februari 2016 13:40 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Met het verschil dat ze geen asiel vragen en gratis huis en uitkering verwachten. Ook verwachten ze niet dat oorspronkelijke bewoners zich aan hen aanpassen, maar zich zelf aan het land aanpassen.
Dat hoeft niet, het spreekt namelijk voor zich.quote:
Weloverwogen keuze dus. Interessant. Ik ben er de afgelopen 10 jaar vaak geweest voor m'n werk en ik vind dat er zo weinig vooruitgang is, als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Roemenië. Misschien dat het anders is hoor.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:35 schreef Dven het volgende:
[..]
beursjes bezoeken enzo. Wilde eigenlijk zes maandjes blijven en dan weer door naar een ander land. Maar het bevalt prima. Dus ik zit er al een jaar of 4.
Ik ben er een, al 25 jaar, in meerdere landen op verschillende continenten.quote:
Wie? De asielzoekers of de Nederlandse vertrekkenden? Of denk je dat een Nederlander naar Nieuw-Zeeland vertrekt en daar asiel vraagt en gratis huisvesting verwacht? Niks mis met gelukzoekers. Ook niet met de Iraakse of Syrische. Alleen was het netter geweest om langs de normale weg geluk te zoeken. I.p.v zich als een vluchteling voor te doen en dan ook nog eisen te stellen.quote:
Dat ligt er maar net aan waarom je een "afkeer" hebt van Nederland.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:37 schreef RM-rf het volgende:
Ik denk dat het altijd erg dom is te willen verhuizen vanuit een 'afkeer van nederland'... domweg omdat je in een ander land niks eraan hebt dat je zulk een 'hekel aan nederland hebt'...
ik heb een beetje de indruk dat juist zulke mensen binnen de korste tijd nederland gaan missen ... of zich juist aan hun nieuwe thuisland snel gaan 'ergeren' als blijkt dat het daar ook niet enkel 'rozegeur en maneschijn' is
Is 60.000 op 17 miljoen dan wel een tsunami?quote:Op maandag 8 februari 2016 12:55 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik vind 148.000 emigranten op haast 17 miljoen inwoners niet bepaald een exodus.
Ik denk dat het redelijk belangrijk is waar in Roemenië en waar in Bulgarije je kijkt. Ik merk de 'vooruitgang' namelijk wel degelijk. Daarentegen zijn er veel krimpregio's dus daar zal het inderdaad weinig vooruitgaan. Maar dat is overal op de wereld.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:44 schreef Bramito het volgende:
[..]
Weloverwogen keuze dus. Interessant. Ik ben er de afgelopen 10 jaar vaak geweest voor m'n werk en ik vind dat er zo weinig vooruitgang is, als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Roemenië. Misschien dat het anders is hoor.
Klopt! Dit waren voor ons 14 jaar geleden ook de redenen. Beide redenen gelden nu overigens nog.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:35 schreef Leandra het volgende:
Ik ookquote:
Ja want je moet wel gaan kijken WIE er vertrekken en WAT er je land binnen komt.quote:Op maandag 8 februari 2016 14:31 schreef k_man het volgende:
Dus vorig jaar konden 148.000 mensen geruisloos vertrekken, maar als er 47.000 asielzoekers komen is het hele land in crisis?
Je komt Australie ook niet zomaar meer in, laat staan Nieuw Zeeland en Canada.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:50 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan waarom je een "afkeer" hebt van Nederland.
Als je een hekel hebt aan het klimaat in Nederland kan Australië een uitstekende uitkomst zijn.
Als je geen fan bent van een eindeloze stroom prachtmensen is het wellicht een goede optie om West-Europa te verlaten.
Met een flinke zak geld moet het lukken.quote:Op maandag 8 februari 2016 14:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je komt Australie ook niet zomaar meer in, laat staan Nieuw Zeeland en Canada.
Het helpt wel als je ook vaardigheden meeneemt waar ze daar een tekort aan hebben.quote:Op maandag 8 februari 2016 14:57 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Met een flinke zak geld moet het lukken.
Tja als je dat denkt.....quote:Op maandag 8 februari 2016 14:57 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Met een flinke zak geld moet het lukken.
Nederlanders kunnen zelf anders ook behoorlijk lomp, arrogant en grof zijn hoor.quote:Op maandag 8 februari 2016 15:01 schreef Pino0 het volgende:
De verruwing van de Nederlandse samenleving.
Bedank de Marokkanen maar, die in mindere hoeveelheid de criminaliteit cijfers vertegenwoordigen.
Die vaardigheden staan op lijsten, beschikbaar op het Internet.quote:Op maandag 8 februari 2016 14:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het helpt wel als je ook vaardigheden meeneemt waar ze daar een tekort aan hebben.
Dat kunnen mensen over de hele wereld zijn....quote:Op maandag 8 februari 2016 15:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nederlanders kunnen zelf anders ook behoorlijk lomp, arrogant en grof zijn hoor.
Inderdaad gewoon beter alles verzwijgen en niks bespreekbaar maken.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:35 schreef Leandra het volgende:
"Mensen zijn het zat hier, zeggen ze. De nuance is zoek. We zijn een land geworden waar alles maar gezegd moet kunnen worden.
Nederlanders een kort lontje.quote:Het korte lontje, de hufterigheid, dat zijn kreten die wij zelf op de beursvloer horen."
Dan zal er rap wat moeten veranderen in Nederland.quote:Op maandag 8 februari 2016 15:15 schreef Infection het volgende:
Emigreren vanwege de migranten.![]()
Blijf liever hier en vecht voor je land in plaats van met de staart tussen de benen weg te vluchten.
Hoe meer mensen er emigreren, hoe sneller de Nederlanders een minderheid worden...
Per saldo vertrekken er nauwelijks autochtone Nederlanders. Die 148.000 in de OP is afkomstig uit de CBS-cijfers over 2014. Van die 148.000 emigranten waren er slechts 45.000 die geboren zijn in Nederland. De overige 103.000 kun je dus feitelijk al niet als 'vertrekkende Nederlanders' beschouwen.quote:Op maandag 8 februari 2016 14:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja want je moet wel gaan kijken WIE er vertrekken en WAT er je land binnen komt.
Helaas zijn het veel zakelijke en intelligentere mensen die vertrekken en wat nederland de laatste tijd binnen krijgt is niet erg rooskleurig zou ik zeggen.
Tevens ben ik van plan om terug te gaan naar Europa en misschien weer terug naar Nederland omdat ik het gewoon mis en de kosten schieten hier zoo de pan uit dat het niet meer te doen is voor een gemiddeld persoon om redelijk te leven. (maar dat is in mijn provincie dan en ik heb zelfs een eigen bedrijf)
Daarom de grenzen dicht en geen geld meer naar vluchtelingen maar naar de Nederlander. Maar dit zullen voorlopig alleen maar dromen zijn ben ik bang...quote:Op maandag 8 februari 2016 15:24 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dan zal er rap wat moeten veranderen in Nederland.
Er gaan ook veel mensen weg vanwege de werkloosheid en leeftijds discriminatie dus dat kun je hun niet echt kwalijk nemen.
Dat zijn interessante gegevens en laat weer heel wat anders zien dan de Telegraaf sensatie berichtgeving.quote:Op maandag 8 februari 2016 15:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Per saldo vertrekken er nauwelijks autochtone Nederlanders. Die 148.000 in de OP is afkomstig uit de CBS-cijfers over 2014. Van die 148.000 emigranten waren er slechts 45.000 die geboren zijn in Nederland. De overige 103.000 kun je dus feitelijk al niet als 'vertrekkende Nederlanders' beschouwen.
Voor de groep van 45.000 emigranten die wel in Nederland geboren zijn geldt dat deze voor 40% bestond uit tweede-generatie allochtonen die vertrekken naar het land van hun ouders. Dat zijn dus circa 18.000 mensen.
Van de genoemde 148.000 zijn dus ongeveer 27.000 autochtone Nederlanders. Waarvan ook nog eens discutabel is of die nou allemaal zo slim en/of rijk zijn.
Daarbij komt nog dat er in 2014 onder de immigranten zo'n 29.000 mensen waren die in Nederland geboren zijn; Nederlanders die terugkeerden. Mooi in evenwicht met die 27.000 die vertrokken dus.
bron
Hier horen de mensen die in Duitsland/België gaan wonen en in NL blijven werken ook bij neem ik aan?quote:Op maandag 8 februari 2016 15:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Per saldo vertrekken er nauwelijks autochtone Nederlanders. Die 148.000 in de OP is afkomstig uit de CBS-cijfers over 2014. Van die 148.000 emigranten waren er slechts 45.000 die geboren zijn in Nederland. De overige 103.000 kun je dus feitelijk al niet als 'vertrekkende Nederlanders' beschouwen.
Voor de groep van 45.000 emigranten die wel in Nederland geboren zijn geldt dat deze voor 40% bestond uit tweede-generatie allochtonen die vertrekken naar het land van hun ouders. Dat zijn dus circa 18.000 mensen.
Van de genoemde 148.000 zijn dus ongeveer 27.000 autochtone Nederlanders. Waarvan ook nog eens discutabel is of die nou allemaal zo slim en/of rijk zijn.
Daarbij komt nog dat er in 2014 onder de immigranten zo'n 29.000 mensen waren die in Nederland geboren zijn; Nederlanders die terugkeerden. Mooi in evenwicht met die 27.000 die vertrokken dus.
bron
Uiteraard. Die laten zich ook in Nederland uitschrijven.quote:Op maandag 8 februari 2016 15:33 schreef Bramito het volgende:
[..]
Hier horen de mensen die in Duitsland/België gaan wonen en in NL blijven werken ook bij neem ik aan?
Touchéquote:Op maandag 8 februari 2016 13:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Is 60.000 op 17 miljoen dan wel een tsunami?
Daar heb je dezelfde problemen als hier. Misschien nog wel erger.quote:Op maandag 8 februari 2016 15:28 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
de meeste Nederlanders vertrekken net over de grens: duitsland, belgie, frankrijk.
Dus vooral een hoop huilies die geen actie ondernemen.quote:Op maandag 8 februari 2016 15:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Uiteraard. Die laten zich ook in Nederland uitschrijven.
Dat valt anders best mee. Misschien bij jou in de familie, maar bij ons spreekt iedereen nog met twee woorden.quote:Op maandag 8 februari 2016 15:14 schreef Barbusse het volgende:
Nederlanders kunnen zelf anders ook behoorlijk lomp, arrogant en grof zijn hoor.
Hahaha...nog snel ff gecorrigeerd??.... LOLquote:Op maandag 8 februari 2016 15:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat valt anders best mee. Misschien bij jou in de familie, maar bij ons spreekt iedereen nog met twee woorden.
Lijkt me dat iemand die uit nederland cq. west-europa weggaat omdat hij zo'n rothekel heeft aan buitenlanders;quote:Op maandag 8 februari 2016 13:50 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan waarom je een "afkeer" hebt van Nederland.
Als je een hekel hebt aan het klimaat in Nederland kan Australië een uitstekende uitkomst zijn.
Als je geen fan bent van een eindeloze stroom prachtmensen is het wellicht een goede optie om West-Europa te verlaten.
Ook met twee woorden kun je lomp zijn. En de suggestie dat ik dan maar uit een lompe familie zou komen is ook alleen maar geplaatst om te sneren.quote:Op maandag 8 februari 2016 15:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat valt anders best mee. Misschien bij jou in de familie, maar bij ons spreekt iedereen nog met twee woorden.
quote:Op maandag 8 februari 2016 15:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
LOLquote:Op maandag 8 februari 2016 15:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Lijkt me dat iemand die uit nederland cq. west-europa weggaat omdat hij zo'n rothekel heeft aan buitenlanders;
een ontiegelijke domme mongool (sic.) is, als hij denkt dat je in verre buitenlanden je die opeens niet meer treft, en dat enkel in nederland zo is...
Nu ben ik nieuwsgierigquote:
Dat hangt van een hele hoop factoren af.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:22 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig hoe de media het nieuws kantelen. De grootste groep wil weg vanwege rust en ruimte, maar RTV Utrecht steekt het bericht in op ontevreden hufters.
Ik deel overigens wel de opvatting van die 23 procent hoor. Maar ik denk niet dat je het ergens anders beter gaat vinden.
Niet helemaal waar, een groot deel van de emigranten was een paar jaar daarvoor nog immigrant voor baaan of studie (of goedkoop huis zoals in Zeeuws Vlaanderen). Die gaat gezellig terug naar Belgie of Duitsland en is tevreden in hun oude moederland.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:39 schreef spijkerbroek het volgende:
99% van dat volk dat zeikt op Nederland en daarom vertrekt, komt met hangende pootjes weer terug, omdat ze na een aantal jaren buitenland merken dat Nederland zo slecht nog niet is.
Goeie post!quote:Op maandag 8 februari 2016 15:28 schreef k_man het volgende:
[..]
bron
Mee eens.quote:Op maandag 8 februari 2016 15:01 schreef Pino0 het volgende:
De verruwing van de Nederlandse samenleving.
Bedank de Marokkanen maar, die in mindere hoeveelheid de criminaliteit cijfers vertegenwoordigen.
Nogmaals: iedereen heeft zo zijn eigen reden maar als ik 45 zou zijn, werkloos en uitzicht op eigen huis verliezen dan zou ik ook proberen weg te gaan.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:34 schreef Scjvb het volgende:
Jankzakken over het leven in Nederland, waar het voor velen in de regel tóch prima toeven is, en dat weggooien voor 'n zogenaamd beter leven elders.
Het mooie is dat klagers overal wat te klagen hebben... als je zo ontevreden bent dat je uit ontevredenheid over anderen gaat emigreren dan word je elders ook niet gelukkig, dan ben je gewoon een Eppo Zanik, en dan ben op een onbewoond eiland nog ontevreden over je medebewoners.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:34 schreef Scjvb het volgende:
Jankzakken over het leven in Nederland, waar het voor velen in de regel tóch prima toeven is, en dat weggooien voor 'n zogenaamd beter leven elders.
En dat is dan ook de groep zogenaamde emigranten die uiteindelijk nooit vertrekt.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het mooie is dat klagers overal wat te klagen hebben... als je zo ontevreden bent dat je uit ontevredenheid over anderen gaat emigreren dan word je elders ook niet gelukkig, dan ben je gewoon een Eppo Zanik, en dan ben op een onbewoond eiland nog ontevreden over je medebewoners.
Ik ben weggegaan om bovenstaande reden die ik beschreef.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:39 schreef Barbusse het volgende:
Lijkt mij ook een beetje verkeerde motivatie, weggaan omdat Nederland "zo slecht" is...
Een beetje lompe ironie is ook niet meer van deze tijd, blijkbaar. Ouwe zeikmod.quote:
Ik blijf voorlopig nog wel even, het bevalt me meer dan prima hier.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik ben weggegaan om bovenstaande reden die ik beschreef.
Maar ben er snel achter gekomen dat het in het buitenland ook niet echt koek en ei is.
En probeer dan maar eens terug te gaan naar een Nederland waar de werkloosheid toren hoog is en er een idiote leeftijdsdiscriminatie bestaat....
Prima omschreven.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het mooie is dat klagers overal wat te klagen hebben... als je zo ontevreden bent dat je uit ontevredenheid over anderen gaat emigreren dan word je elders ook niet gelukkig, dan ben je gewoon een Eppo Zanik, en dan ben op een onbewoond eiland nog ontevreden over je medebewoners.
Oké, van daaruit bezien kan ik me nog voorstellen ik dat iemand uit wanhoop 'n poging waagt. Maar het gras bij de buren lijkt altijd groener dan het in werkelijkheid is.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:38 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nogmaals: iedereen heeft zo zijn eigen reden maar als ik 45 zou zijn, werkloos en uitzicht op eigen huis verliezen dan zou ik ook proberen weg te gaan.
Het gras is niet groener maar de eerlijkheid gebied mij te vertellen dat wat ik nu hier doe (eigen bouw en renovatie bedrijf) ik niet zo snel kan doen in Nederland, wat veel meer rompslomp met zich mee brengt.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:52 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Prima omschreven.
[..]
Oké, van daaruit bezien kan ik me nog voorstellen ik dat iemand uit wanhoop 'n poging waagt. Maar het gras bij de buren lijkt altijd groener dan het in werkelijkheid is.
Wie heeft het over buitenlanders? Ik heb het over Prachtvertegenwoordigers van de vredesreligie.quote:Op maandag 8 februari 2016 15:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Lijkt me dat iemand die uit nederland cq. west-europa weggaat omdat hij zo'n rothekel heeft aan buitenlanders;
een ontiegelijke domme mongool (sic.) is, als hij denkt dat je in verre buitenlanden je die opeens niet meer treft, en dat enkel in nederland zo is...
quote:Op maandag 8 februari 2016 16:48 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een beetje lompe ironie is ook niet meer van deze tijd, blijkbaar. Ouwe zeikmod.
Precies de rede waarom dat goede bestemmingen zijn. Hier komt iedere pauper zomaar binnengewandeld.quote:Op maandag 8 februari 2016 14:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je komt Australie ook niet zomaar meer in, laat staan Nieuw Zeeland en Canada.
Tja dat is nu net niet helemaal waar.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Precies de rede waarom dat goede bestemmingen zijn. Hier komt iedere pauper zomaar binnengewandeld.
Behalve de paupers die er geboren zijnquote:Op maandag 8 februari 2016 17:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Precies de rede waarom dat goede bestemmingen zijn. Hier komt iedere pauper zomaar binnengewandeld.
Welke landen?quote:Op maandag 8 februari 2016 18:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Behalve de paupers die er geboren zijn![]()
Het gras bij de buren is altijd groener. Ik heb in wat landen langere tijd gezeten en NL is voor mij nog altijd het beste land.
Tja, anderen valt het zwaar om diplomaat te worden. Hoe staat het trouwens met je snorkelvakantie in de Democratische Volksrepubliek Korea?quote:
Tja, anderen valt het zwaar om diplomaat te worden. Hoe staat het trouwens met je snorkelvakantie in de Democratische Volksrepubliek Korea?quote:
Mensen met andere kwaliteiten.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:51 schreef MisterCe het volgende:
[..]
En er komen ook genoeg mensen weer binnen, met kinderen dus het maakt inderdaad niet uit.
Wie ben jij dat om te bepalen?quote:Op maandag 8 februari 2016 13:22 schreef Dangel het volgende:
Emigrerende Nederlanders zijn zelf ontevreden huftersLaat ze lekker terug gaan naar hun eigen land!!!
Artsen, architecten, ingenieurs, advocaten en dat soort kwaliteiten. Toch?quote:Op maandag 8 februari 2016 18:23 schreef vaduz het volgende:
[..]
Tja, anderen valt het zwaar om diplomaat te worden. Hoe staat het trouwens met je snorkelvakantie in de Democratische Volksrepubliek Korea?
[..]
Mensen met andere kwaliteiten.
Kwestie van genoeg grond kopen.quote:Op maandag 8 februari 2016 15:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Je lijkt alleen te focussen op het autochtoon zijn, hoezo dat? Allochtonen die vertrekken kunnen toch ook slim en/of rijk zijn en veel meerwaarde hebben voor het land?quote:Op maandag 8 februari 2016 15:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Woon jij niet op Malta?quote:Op maandag 8 februari 2016 16:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik blijf voorlopig nog wel even, het bevalt me meer dan prima hier.
Dat is correct.quote:
Duitsland, Italie, Kenia, Oeganda en zuid-afrika.quote:
Ik zou best graag in Canada willen wonen, en dan niet in een stad of zo maar ergens waar ik lekker de ruimte heb. Oké snel internet is wel een vereistequote:Op maandag 8 februari 2016 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kan me heel goed voorstellen dat je Nederland wilt verlaten als je een boerenbedrijf hebt, of als je met pensioen bent en graag wat meer ruimte wilt, of de verharding van de maatschappij helemaal zat bent, hoewel ik bang ben dat dat in het buitenland net zo goed zo is.
Dat Nederland het paradijs op aarde is voor onrendabelen staat dan ook niet ter discussie.quote:Op maandag 8 februari 2016 19:42 schreef -Hakuna- het volgende:
Na het lezen van dit topic kan ik voor mijzelf maar tot een conclusie komen en dat is dat Nederland toch wel een stukje paradijs op aarde is. Kan mij dan ook geen ander land voorstellen (zelfs de buurlanden niet) waar het gras groener is dan in mijn eigen woonplaats. Mij hoor je dan ook niet klagen, want krijg elke maand keurig op tijd mijn wajong, toeslagen en woon een een ruime woning waar op dit moment de verwarming lekker staat te blazen. En niet onbelangrijk ik kan hier gerust als transgender door het leven. Wil wel eens zien of ik deze privileges en goede sociale voorzieningen ook in het buitenland heb.. Nee dus!
Als al die hardwerkende Nederlanders weggeëmigreerd zijn, wie zal dan die uitgaven op zich nemen?quote:Op maandag 8 februari 2016 19:42 schreef -Hakuna- het volgende:
Na het lezen van dit topic kan ik voor mijzelf maar tot een conclusie komen en dat is dat Nederland toch wel een stukje paradijs op aarde is. Kan mij dan ook geen ander land voorstellen (zelfs de buurlanden niet) waar het gras groener is dan in mijn eigen woonplaats. Mij hoor je dan ook niet klagen, want krijg elke maand keurig op tijd mijn wajong, toeslagen en woon een een ruime woning waar op dit moment de verwarming lekker staat te blazen.
Neurochirurgen uit Aleppo en zelfstandig maritiem ondernemers uit Somalië natuurlijk.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:12 schreef vaduz het volgende:
[..]
Als al die hardwerkende Nederlanders weggeëmigreerd zijn, wie zal dan die uitgaven op zich nemen?
Het was in reactie op iemand die schreef dat de 'paupers en allochtonen' achterblijven.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je lijkt alleen te focussen op het autochtoon zijn, hoezo dat? Allochtonen die vertrekken kunnen toch ook slim en/of rijk zijn en veel meerwaarde hebben voor het land?
Er komen ongeveer net zoveel Nederlanders terug als er vertrekken. Zie de genoemde cijfers eerder in dit topic.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:12 schreef vaduz het volgende:
[..]
Als al die hardwerkende Nederlanders weggeëmigreerd zijn, wie zal dan die uitgaven op zich nemen?
Vraag is voor hoelang. Vooralsnog zie ik inderdaad geen grote verschuivingen. Plus dat er weinig mogelijkheden zijn voor de meeste Nederlanders om naar toe te emigreren. Echter draagt iedere persoon niet evenredig bij, in het huidige klimaat zou het mij niets verbazen als vooral de vermogende emigreren, mensen met minder kapitaal zullen inderdaad sneller terugkomen.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Er komen ongeveer net zoveel Nederlanders terug als er vertrekken. Zie de genoemde cijfers eerder in dit topic.
Dat is niet hoe ik zijn post interpreteerde hoor. Hij sprak over "zakelijke en intelligentere mensen die vertrekken" en over wat er nieuw binnenkomt. Ik heb in die post niks gelezen over "paupers en allochtonen die achterblijven". Of doel je op een andere post?quote:Op maandag 8 februari 2016 20:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Het was in reactie op iemand die schreef dat de 'paupers en allochtonen' achterblijven.
quote:Op maandag 8 februari 2016 14:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja want je moet wel gaan kijken WIE er vertrekken en WAT er je land binnen komt.
Helaas zijn het veel zakelijke en intelligentere mensen die vertrekken en wat nederland de laatste tijd binnen krijgt is niet erg rooskleurig zou ik zeggen.
Tevens ben ik van plan om terug te gaan naar Europa en misschien weer terug naar Nederland omdat ik het gewoon mis en de kosten schieten hier zoo de pan uit dat het niet meer te doen is voor een gemiddeld persoon om redelijk te leven. (maar dat is in mijn provincie dan en ik heb zelfs een eigen bedrijf)
Ah ok, je hebt gelijk. Ik had die post aanvankelijk geschreven voor een ander topic, waar ongeveer hetzelfde issue aan de orde kwam,maar dan wat minder genuanceerd.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:40 schreef KreKkeR het volgende:
Dat is niet hoe ik zijn post interpreteerde hoor. Hij sprak over "zakelijke en intelligentere mensen die vertrekken" en over wat er nieuw binnenkomt. Ik heb in die post niks gelezen over "paupers en allochtonen die achterblijven". Of doel je op een andere post?
Ok duidelijkquote:Op maandag 8 februari 2016 20:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Ah ok, je hebt gelijk. Ik had die post aanvankelijk geschreven voor een ander topic, waar ongeveer hetzelfde issue aan de orde kwam,maar dan wat minder genuanceerd.
Het zit diep bij je he?quote:Op maandag 8 februari 2016 18:23 schreef vaduz het volgende:
[..]
Tja, anderen valt het zwaar om diplomaat te worden. Hoe staat het trouwens met je snorkelvakantie in de Democratische Volksrepubliek Korea?
Feitelijk onjuist.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:06 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat Nederland het paradijs op aarde is voor onrendabelen staat dan ook niet ter discussie.
Nederlandse emigranten behoren dan ook niet tot die categorie.
Ja maar als je gaat vechten wordt je gevangen gezet en verguisd als racist. Met toestemming van de staat ga ik wel aan de grens staan met een vlammenwerper.quote:Op maandag 8 februari 2016 15:15 schreef Infection het volgende:
Emigreren vanwege de migranten.![]()
Blijf liever hier en vecht voor je land in plaats van met de staart tussen de benen weg te vluchten.
Hoe meer mensen er emigreren, hoe sneller de Nederlanders een minderheid worden...
Ik zou ook graag meegaan.quote:
Nee, tenminste, niet in Denemarken.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
quote:Op maandag 8 februari 2016 20:54 schreef perezoso het volgende:
[..]
Ja maar als je gaat vechten wordt je gevangen gezet en verguisd als racist. Met toestemming van de staat ga ik wel aan de grens staan met een vlammenwerper.
In je dromen.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:39 schreef spijkerbroek het volgende:
Marine man hier. Ik heb niks met schuttersputjes. Bovendien zit ik op een zonnig eiland, dus ik neem wel een cocktail voor je.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:10 schreef perezoso het volgende:
[..]
Ga je niet mee? Ik zit liever in een tank natuurlijk maar die zijn verkocht.
Het gras is uiteindelijk nergens groenerquote:Op maandag 8 februari 2016 16:55 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het gras is niet groener maar de eerlijkheid gebied mij te vertellen dat wat ik nu hier doe (eigen bouw en renovatie bedrijf) ik niet zo snel kan doen in Nederland, wat veel meer rompslomp met zich mee brengt.
Ik heb nog wel wat te koop voor je. Lekker een halve hectare plus huis met 4 slaapkamers tussen 2 steden in.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:03 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik zou best graag in Canada willen wonen, en dan niet in een stad of zo maar ergens waar ik lekker de ruimte heb. Oké snel internet is wel een vereistenet als een supermarkt DIY shop op maximaal 75km.
Hoe bedoel je dit?quote:
Heeft niets met ruimte te maken.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, tenminste, niet in Denemarken.
Hier merk je wel dat mensen nog wat socialer zijn, ik denk dat dat ook komt omdat hier nog meer ruimte is, je zit elkander niet zo op de lip.
Ik bedoel, hier kan je je baby buiten laten staan terwijl je koffie gaat drinken in een café of de supermarkt in gaat, er gebeurd niks met je baby.
Kan jij je dat voorstellen in Nederland?
Voor mij was het de liefde, maar ik vind het hier ook heerlijk wonen in Denemarken. Een stuk relaxter, mensen zijn vriendelijker en socialer, hier betaal je hoge belasting maar je krijgt er daadwerkelijk wat voor terug (gratis zorg en gratis educatie),het salaris is in verhouding hoger en daarnaast meer ruimte.
Wat het 'gras' is, is voor iedereen ook anders natuurlijk. De Japanse cultuur is niet voor iedereen weggelegd. Hier in Korea is het prima vertoeven als je wat geld hebt en jong bent. Maar ik zou hier niet kinderen willen krijgen of oud willen worden omdat de sociale voorzieningen echt heel slecht zijn vergeleken met Nederland.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 06:16 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben zelf 15 jaar geleden vertrokken naar de VS. Vooral voor het avontuur, en nadat ik er een paar jaar had gewoond, had ik niet erg veel zin om terug te gaan. Mijn afkeer van hufterigheid stond hoog op mijn lijstje. Later doorverhuisd naar Japan, waar hufterigheid niet of nauwelijks bestaat.
Het gras in veel buitenland is echt wel groener, je moet er alleen naar zoeken.
Zonder de problemen met buitenlanders te willen bagetalliseren...quote:Op dinsdag 9 februari 2016 06:44 schreef nixxx het volgende:
Ik denk dat dat soort goede mentaliteit niet meer terug komt als het verdwenen is. Dus de mensen die denken dat alles weer goedkomt als alle allochtonen het land uit geschopt zijn hebben het mis.
Dat klopt wel, maar dan nog lijkt het me sterk dat het gros van de Nederlanders precies in het land is opgegroeid, waar men het beste kan aarden.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 06:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat het 'gras' is, is voor iedereen ook anders natuurlijk. De Japanse cultuur is niet voor iedereen weggelegd. Hier in Korea is het prima vertoeven als je wat geld hebt en jong bent. Maar ik zou hier niet kinderen willen krijgen of oud willen worden omdat de sociale voorzieningen echt heel slecht zijn vergeleken met Nederland.
Voor sommige mensen is Nederland perfect, voor andere mensen zoals jij en ik, zijn er betere landen om te wonen. Hangt af van waar je veel waarde aan hecht zoals eten, het weer, de cultuur, werkomgeving, liefde, etc.
Geen idee. Lastig te zeggen. Denk wel dat het goed is voor je eigen wereldbeeld om een tijdje in een totaal andere cultuur te zijn. Al is het maar om je te realiseren dat Nederland best wel een chill land is.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 07:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar dan nog lijkt het me sterk dat het gros van de Nederlanders precies in het land is opgegroeid, waar men het beste kan aarden.
Gaikokujin! :p Daar ben ik het niet echt mee eens. 2 jaar Osaka en 4 jaar in de binnenstad van Fukuoka heeft me geleerd dat ze nét zo hufterig kunnen zijn als ieder ander volkquote:Op dinsdag 9 februari 2016 06:16 schreef Lyrebird het volgende:
Later doorverhuisd naar Japan, waar hufterigheid niet of nauwelijks bestaat.
Kan zijn dat dat daar niet de reden is, maar dat neemt niet weg dat het hier een reden kan zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Heeft niets met ruimte te maken.
We hebben hier veel meer ruimte dan in Denemarken maar de mensen zijn absoluut niet sociaal danwel socialer dan in NL of Denemarken.
Hier is dat compleet normaal, even wennen maar er worden echt geen babies gestolen of wat dan ook.quote:En wat sociaal heeft te maken met die baby snap ik ff niet maar ik vind het meer getuigen van super dom om je kind alleen te laten terwijl jij aan het shoppen ben....
Dat Nederland voor 'onrendabelen' (wat overigens een afschuwelijk kutwoord is) niet het land bij uitstek is.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit?
Dat Nederland voor onredabelen een goed land is of dat de NL emigranten ook onredabelen zijn?
Waarbij je dan moet vaststellen dat Europa helemaal geen beleid heeft om geschikte mensen effectief werkvergunningen te verstrekken...quote:Op dinsdag 9 februari 2016 01:46 schreef paddy het volgende:
Er zijn hier users die het verschil niet zien tussen als vluchteling binnen komen vanuit economisch oogpunt, of als immigrant binnenkomen?
Gelukzoekers heb ik niets op tegen. Probeer het via emigratie...
Voor mij is het ook een reden geweest om niet naar Nederland terug te gaan. Het was veel makkelijker om in een ander EU land met mijn niet-EU verloofde te trouwen en samen te leven dan in Nederland. En Zweden bevalt goed.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 04:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik zou graag mijn vriendin naar Nederland halen, maar legaal emigreren is best lastig.
De overheid heeft liever laagopgeleide mensen met een totaal andere cultuur dan mensen met een universitaire opleiding die goed engels kunnen zo lijkt het.
Zoals het er nu uitziet denk ik dat ik of in Korea zal gaan wonen, of dat we samen naar een ander land verhuizen.
Die landen zitten anders ook vol met ongewenste immigranten. Tevens hebben ze een vervelende oorspronkelijke bevolking.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Eens. Als ik soms eens even kort door discussies op bijvoorbeeld FB of de FP of hier op 't forum heen lees word ik diep ongelukkig. Gewoon nieuwsberichten ter kennis aannemen, niet verder lezen, en je eigen conclusies trekken in plaats van door te lezen wat Sjon, Priscil en Boudewijn vinden.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:37 schreef Kreator het volgende:
Mijn blik op Nederland is een stuk positiever geworden sinds ik ben gestopt met het lezen van reacties op nieuws op internet.
Als ik mijn lokale krant lees en de reacties daar, dan is dat in-triest. Wethouders die bedreigd worden vanwege een moskee of immigrantenkwestie, mensen die dat allemaal goedpraten. Elk onderwerp aangrijpen om maar zoveel mogelijk te klagen en negatief te zijn. Verschrikkelijk.
Op fok is het niet anders natuurlijk. Geenstijl is ook al jaren een zeikblog die niets anders doet dan negatieve sfeer verspreiden. Joop doet exact hetzelfde aan de andere kant.
Het lijkt wel of hele drommen domme mensen zichzelf ontzettend slim en betrokken vinden omdat ze meepraten met stemmingmakers. Het maakt ze echter alleen maar bijdragers aan de ellende en de grimmige sfeer die ik hier steeds vaker zie.
Ik lees tegenwoordig gewoon het nieuws op diverse sites en ga weer door met wat anders. Dan blijkt ineens dat het allemaal niet zo negatief is en dat we het gewoon heel goed hebben. Nederland gaat kapot door het gezeik en daar heb ik geen zin meer in.
Niets is wat het lijkt in Japan.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 08:16 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
Gaikokujin! :p Daar ben ik het niet echt mee eens. 2 jaar Osaka en 4 jaar in de binnenstad van Fukuoka heeft me geleerd dat ze nét zo hufterig kunnen zijn als ieder ander volkze zijn alleen veel beter in het verbergen ervan
...en toch zit ik er aan te denken weer terug te gaan.
Ja, want de wereld is groot en Nederland is klein.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Is 60.000 op 17 miljoen dan wel een tsunami?
Ik zag toevallig een documentaire over New Mexico. Bijna 10x zo groot als Nederland en maar 2 miljoen inwoners. Met een klimaat dat perfect past bij onze nieuwkomers.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ja, want de wereld is groot en Nederland is klein.
Ons Nederland, met een huizentekort, met een banentekort, met een steeds duurder wordende gezondheidszorg. Bovendien leidt de buitenlandse import van achterstand en werkeloosheid tot een overspannen druk op onze sociale voorzieningen.
Ja, Nederland is vol. Dan is iedereen die hier binnenkomt er één teveel.
Nederland is volquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ja, want de wereld is groot en Nederland is klein.
Ons Nederland, met een huizentekort, met een banentekort, met een steeds duurder wordende gezondheidszorg. Bovendien leidt de buitenlandse import van achterstand en werkeloosheid tot een overspannen druk op onze sociale voorzieningen.
Ja, Nederland is vol. Dan is iedereen die hier binnenkomt er één teveel.
Ontken jij de woningkrapte, de werkloosheid die oploopt tot meer dan 600.000 werklozen, de steeds duurder wordende gezondheidszorg en de druk op onze sociale voorzieningen? (die als gevolg hiervan in rap tempo word afgebroken)quote:
Ik vind het raar dat jij de conclusie trekt dat Nederland vol is omdat er werkloosheid is en de zorg (ironisch genoeg voor een niet te onderschatten deel door vergrijzing) duus is.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:45 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ontken jij de woningkrapte, de werkloosheid die oploopt tot meer dan 600.000 werklozen, de steeds duurder wordende gezondheidszorg en de druk op onze sociale voorzieningen? (die als gevolg hiervan in rap tempo word afgebroken)
Wat heb je dan als laagopgeleide buitenlander hier te zoeken, behalve te kunnen profiteren van diezelfde sociale voorzieningen. (lees uitkering en bijstand)
Dan is de koek toch gewoon op en kun je niet anders dan concluderen dat Nederland vol is? Zorg als land eerst dat je die achterstand en ongelijkheid tot op een acceptabel niveau wegwerkt en zet dan pas weer de grenzen open. Nu importeren we nóg meer achterstand, nóg meer werkloosheid, nóg meer uitkeringstrekkers, nóg meer criminaliteit, nóg meer grond voor verdere radicalisatie en nóg meer polarisatie. Daar wordt Nederland niet beter van, zowel voor de aanwezige autochtone als allochtone Nederlanders.
Ik onderbouw tenminste mijn argumenten. Waarom zou je als laagopgeleide naar Nederland komen als je bij voorbaat weet dat je kansloos bent op de arbeidsmarkt? Omdat je in Nederland ( in tegenstelling tot het eigen land) sociale voorzieningen hebt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat jij de conclusie trekt dat Nederland vol is omdat er werkloosheid is en de zorg (ironisch genoeg voor een niet te onderschatten deel door vergrijzing) duus is.
Verder ga ik maar niet op jou in.
Ik ook binnenkort, maar een cocktail, beetje verwijfd als je het mij vraagt.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Marine man hier. Ik heb niks met schuttersputjes. Bovendien zit ik op een zonnig eiland, dus ik neem wel een cocktail voor je.
Dat is het grote probleem in nederland op dit moment: de domme leeftijdsdiscriminatie.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:13 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik onderbouw tenminste mijn argumenten. Waarom zou je als laagopgeleide naar Nederland komen als je bij voorbaat weet dat je kansloos bent op de arbeidsmarkt? Omdat je in Nederland ( in tegenstelling tot het eigen land) sociale voorzieningen hebt.
Het vergrijzingsargument vind ik een non-argument in een tijd dat verpleeg- en verzorgingstehuizen in rap tempo worden afgebroken en waar de werkloosheid onder opgeleide jongeren en ervaren oudere werknemers alleen maar toeneemt.
Als je nu als vijftigjarige werkloos wordt ben je al te oud voor de meeste werkgevers en ben je gedoemd om tot je zeven- en zestigste als bijstandsoudere door het leven te gaan.
Jongeren zijn steeds minder bij machte om op zichzelf te gaan wonen bij gebrek aan werk en betaalbare woningen. Daarom wonen ze noodgedwongen nog steeds bij pa en ma in huis.
Dit dus.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:39 schreef spijkerbroek het volgende:
Als het goed genoeg is voor Jack Nicholson, Ernest Hemingway en Don Draper is het goed genoeg voor mij.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:27 schreef perezoso het volgende:
[..]
Ik ook binnenkort, maar een cocktail, beetje verwijfd als je het mij vraagt.
Ahh Don Draper mijn half broer, hij dronk toch 95% van de tijd hard liquor. Enkele malen op het strand een cocktail zo ver ik mij kan heugen. Wat een poep-einde trouwens, had ik meer van verwacht.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als het goed genoeg is voor Jack Nicholson, Ernest Hemingway en Don Draper is het goed genoeg voor mij.
Dat is toch overal.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:39 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik mag hopen dat volk gelijk jou ver uit Oost-Europa wegblijft.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:21 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Dat is toch overal.
Zie de migranten uit Irak die nu terugkeren.
Overigens zou ik naar Oost Europa vertrekken als ik toch zou gaan.
Haha waarom?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat volk gelijk jou ver uit Oost-Europa wegblijft.
Wat een rare zin (raar beschreven). Bedoel je nou dat hij niks te zoek heeft bij een Oost-Europees volk ofzo?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat volk gelijk jou ver uit Oost-Europa wegblijft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |