Precies de rede waarom dat goede bestemmingen zijn. Hier komt iedere pauper zomaar binnengewandeld.quote:Op maandag 8 februari 2016 14:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je komt Australie ook niet zomaar meer in, laat staan Nieuw Zeeland en Canada.
Tja dat is nu net niet helemaal waar.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Precies de rede waarom dat goede bestemmingen zijn. Hier komt iedere pauper zomaar binnengewandeld.
Behalve de paupers die er geboren zijnquote:Op maandag 8 februari 2016 17:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Precies de rede waarom dat goede bestemmingen zijn. Hier komt iedere pauper zomaar binnengewandeld.
Welke landen?quote:Op maandag 8 februari 2016 18:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Behalve de paupers die er geboren zijn![]()
Het gras bij de buren is altijd groener. Ik heb in wat landen langere tijd gezeten en NL is voor mij nog altijd het beste land.
Tja, anderen valt het zwaar om diplomaat te worden. Hoe staat het trouwens met je snorkelvakantie in de Democratische Volksrepubliek Korea?quote:
Tja, anderen valt het zwaar om diplomaat te worden. Hoe staat het trouwens met je snorkelvakantie in de Democratische Volksrepubliek Korea?quote:
Mensen met andere kwaliteiten.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:51 schreef MisterCe het volgende:
[..]
En er komen ook genoeg mensen weer binnen, met kinderen dus het maakt inderdaad niet uit.
Wie ben jij dat om te bepalen?quote:Op maandag 8 februari 2016 13:22 schreef Dangel het volgende:
Emigrerende Nederlanders zijn zelf ontevreden huftersLaat ze lekker terug gaan naar hun eigen land!!!
Artsen, architecten, ingenieurs, advocaten en dat soort kwaliteiten. Toch?quote:Op maandag 8 februari 2016 18:23 schreef vaduz het volgende:
[..]
Tja, anderen valt het zwaar om diplomaat te worden. Hoe staat het trouwens met je snorkelvakantie in de Democratische Volksrepubliek Korea?
[..]
Mensen met andere kwaliteiten.
Kwestie van genoeg grond kopen.quote:Op maandag 8 februari 2016 15:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Lijkt me dat iemand die uit nederland cq. west-europa weggaat omdat hij zo'n rothekel heeft aan buitenlanders;
een ontiegelijke domme mongool (sic.) is, als hij denkt dat je in verre buitenlanden je die opeens niet meer treft, en dat enkel in nederland zo is...
Je lijkt alleen te focussen op het autochtoon zijn, hoezo dat? Allochtonen die vertrekken kunnen toch ook slim en/of rijk zijn en veel meerwaarde hebben voor het land?quote:Op maandag 8 februari 2016 15:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Van de genoemde 148.000 zijn dus ongeveer 27.000 autochtone Nederlanders. Waarvan ook nog eens discutabel is of die nou allemaal zo slim en/of rijk zijn.
Woon jij niet op Malta?quote:Op maandag 8 februari 2016 16:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik blijf voorlopig nog wel even, het bevalt me meer dan prima hier.
Dat is correct.quote:
Duitsland, Italie, Kenia, Oeganda en zuid-afrika.quote:
Ik zou best graag in Canada willen wonen, en dan niet in een stad of zo maar ergens waar ik lekker de ruimte heb. Oké snel internet is wel een vereistequote:Op maandag 8 februari 2016 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
23% Overweegt te vertrekken vanwege de veranderde mentaliteit in NL
24% Overweegt te vertrekken omdat ze meer rust en ruimte willen
13% Overweegt te vertrekken vanwege migrantencrisis.
Kan me heel goed voorstellen dat je Nederland wilt verlaten als je een boerenbedrijf hebt, of als je met pensioen bent en graag wat meer ruimte wilt, of de verharding van de maatschappij helemaal zat bent, hoewel ik bang ben dat dat in het buitenland net zo goed zo is.
Dat Nederland het paradijs op aarde is voor onrendabelen staat dan ook niet ter discussie.quote:Op maandag 8 februari 2016 19:42 schreef -Hakuna- het volgende:
Na het lezen van dit topic kan ik voor mijzelf maar tot een conclusie komen en dat is dat Nederland toch wel een stukje paradijs op aarde is. Kan mij dan ook geen ander land voorstellen (zelfs de buurlanden niet) waar het gras groener is dan in mijn eigen woonplaats. Mij hoor je dan ook niet klagen, want krijg elke maand keurig op tijd mijn wajong, toeslagen en woon een een ruime woning waar op dit moment de verwarming lekker staat te blazen. En niet onbelangrijk ik kan hier gerust als transgender door het leven. Wil wel eens zien of ik deze privileges en goede sociale voorzieningen ook in het buitenland heb.. Nee dus!
Als al die hardwerkende Nederlanders weggeëmigreerd zijn, wie zal dan die uitgaven op zich nemen?quote:Op maandag 8 februari 2016 19:42 schreef -Hakuna- het volgende:
Na het lezen van dit topic kan ik voor mijzelf maar tot een conclusie komen en dat is dat Nederland toch wel een stukje paradijs op aarde is. Kan mij dan ook geen ander land voorstellen (zelfs de buurlanden niet) waar het gras groener is dan in mijn eigen woonplaats. Mij hoor je dan ook niet klagen, want krijg elke maand keurig op tijd mijn wajong, toeslagen en woon een een ruime woning waar op dit moment de verwarming lekker staat te blazen.
Neurochirurgen uit Aleppo en zelfstandig maritiem ondernemers uit Somalië natuurlijk.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:12 schreef vaduz het volgende:
[..]
Als al die hardwerkende Nederlanders weggeëmigreerd zijn, wie zal dan die uitgaven op zich nemen?
Het was in reactie op iemand die schreef dat de 'paupers en allochtonen' achterblijven.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je lijkt alleen te focussen op het autochtoon zijn, hoezo dat? Allochtonen die vertrekken kunnen toch ook slim en/of rijk zijn en veel meerwaarde hebben voor het land?
Er komen ongeveer net zoveel Nederlanders terug als er vertrekken. Zie de genoemde cijfers eerder in dit topic.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:12 schreef vaduz het volgende:
[..]
Als al die hardwerkende Nederlanders weggeëmigreerd zijn, wie zal dan die uitgaven op zich nemen?
Vraag is voor hoelang. Vooralsnog zie ik inderdaad geen grote verschuivingen. Plus dat er weinig mogelijkheden zijn voor de meeste Nederlanders om naar toe te emigreren. Echter draagt iedere persoon niet evenredig bij, in het huidige klimaat zou het mij niets verbazen als vooral de vermogende emigreren, mensen met minder kapitaal zullen inderdaad sneller terugkomen.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Er komen ongeveer net zoveel Nederlanders terug als er vertrekken. Zie de genoemde cijfers eerder in dit topic.
Dat is niet hoe ik zijn post interpreteerde hoor. Hij sprak over "zakelijke en intelligentere mensen die vertrekken" en over wat er nieuw binnenkomt. Ik heb in die post niks gelezen over "paupers en allochtonen die achterblijven". Of doel je op een andere post?quote:Op maandag 8 februari 2016 20:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Het was in reactie op iemand die schreef dat de 'paupers en allochtonen' achterblijven.
quote:Op maandag 8 februari 2016 14:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja want je moet wel gaan kijken WIE er vertrekken en WAT er je land binnen komt.
Helaas zijn het veel zakelijke en intelligentere mensen die vertrekken en wat nederland de laatste tijd binnen krijgt is niet erg rooskleurig zou ik zeggen.
Tevens ben ik van plan om terug te gaan naar Europa en misschien weer terug naar Nederland omdat ik het gewoon mis en de kosten schieten hier zoo de pan uit dat het niet meer te doen is voor een gemiddeld persoon om redelijk te leven. (maar dat is in mijn provincie dan en ik heb zelfs een eigen bedrijf)
Ah ok, je hebt gelijk. Ik had die post aanvankelijk geschreven voor een ander topic, waar ongeveer hetzelfde issue aan de orde kwam,maar dan wat minder genuanceerd.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:40 schreef KreKkeR het volgende:
Dat is niet hoe ik zijn post interpreteerde hoor. Hij sprak over "zakelijke en intelligentere mensen die vertrekken" en over wat er nieuw binnenkomt. Ik heb in die post niks gelezen over "paupers en allochtonen die achterblijven". Of doel je op een andere post?
Ok duidelijkquote:Op maandag 8 februari 2016 20:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Ah ok, je hebt gelijk. Ik had die post aanvankelijk geschreven voor een ander topic, waar ongeveer hetzelfde issue aan de orde kwam,maar dan wat minder genuanceerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |