abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 februari 2016 @ 09:08:07 #151
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159773438
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 00:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit?
Dat Nederland voor onredabelen een goed land is of dat de NL emigranten ook onredabelen zijn?
Dat Nederland voor 'onrendabelen' (wat overigens een afschuwelijk kutwoord is) niet het land bij uitstek is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_159773713
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 01:46 schreef paddy het volgende:
Er zijn hier users die het verschil niet zien tussen als vluchteling binnen komen vanuit economisch oogpunt, of als immigrant binnenkomen?
Gelukzoekers heb ik niets op tegen. Probeer het via emigratie...
Waarbij je dan moet vaststellen dat Europa helemaal geen beleid heeft om geschikte mensen effectief werkvergunningen te verstrekken...
een buitenlander, ook iemand met een goede geschikte opleiding en genoeg eigen vermogen om het iig initieel een tijdje uit te houden, heeft vrijwel geen mogelijkheid om een 'officiele' weg te gaan om een (tijdelijke) werkvergunning aan te vragen vanuit het buitenland.

De praktijk is dat mensen dat eigenlijk pas kunnen doen als ze allang hier zijn en juist dat zorgt ervoor dat zoveel mensen liever de asiel-aanvraag weg opzoeken, ook als die eigenlijk kansloos is.

Sowieso is het al opvallend dat iedere europees land nog totaal verschillende systemen hebben, er onderling nauwelijks goede samenwerking is (in duitsland gaat dat zelfs op bondsland-niveau en wisselen de federale bondslanden al geen informatie onderling uit over afgewezen aanvragen).

Zelfs als mensen zeggen dat de eisen voor bv aanvragen in Canada, Nieuw Zeeland en de VS zo zwaar zijn, moet je vaststellen dat die zelfs makkelijker zijn dan voor Europa, zeker als je de nette weg wil volgen van eerst een aanvraag vanuit het buitenland doen en netjes afwachten of die ook toegewezen wordt.

Wat mij betreft zou ik graag zien dat de EU een gecentraliseerd 'Green Card' Systeem opzet (met ook duidelijk eisen over een minimaal vermogen dat die mensen moeten kunnen meebrengen en een bepaald opleidingsniveau of werkervaring), voor geschikte mensen om van buitenaf werkvergunningen aan te vragen..
Dat dat nu niet bestaat zorgt ook voor een extra belasting op het asielsysteem, domweg omdat het praktisch de enige wijze is een verblijfs- en uiteindelijk werkvergunning te krijgen..

Als gehandicapte getraumatiseerde alleenstaande moeder met 14 kinderen mag je nu eenmaal makkelijker blijven dan als universitair opgeleidde wiskundige, op basis van de 'zieligheids-factor'..
Dat is een grote fout die europa zich daar aandoet imho
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_159773783
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 04:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik zou graag mijn vriendin naar Nederland halen, maar legaal emigreren is best lastig.

De overheid heeft liever laagopgeleide mensen met een totaal andere cultuur dan mensen met een universitaire opleiding die goed engels kunnen zo lijkt het.

Zoals het er nu uitziet denk ik dat ik of in Korea zal gaan wonen, of dat we samen naar een ander land verhuizen.
Voor mij is het ook een reden geweest om niet naar Nederland terug te gaan. Het was veel makkelijker om in een ander EU land met mijn niet-EU verloofde te trouwen en samen te leven dan in Nederland. En Zweden bevalt goed.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 februari 2016 @ 09:37:54 #154
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_159773805
Mijn blik op Nederland is een stuk positiever geworden sinds ik ben gestopt met het lezen van reacties op nieuws op internet.

Als ik mijn lokale krant lees en de reacties daar, dan is dat in-triest. Wethouders die bedreigd worden vanwege een moskee of immigrantenkwestie, mensen die dat allemaal goedpraten. Elk onderwerp aangrijpen om maar zoveel mogelijk te klagen en negatief te zijn. Verschrikkelijk.
Op fok is het niet anders natuurlijk. Geenstijl is ook al jaren een zeikblog die niets anders doet dan negatieve sfeer verspreiden. Joop doet exact hetzelfde aan de andere kant.

Het lijkt wel of hele drommen domme mensen zichzelf ontzettend slim en betrokken vinden omdat ze meepraten met stemmingmakers. Het maakt ze echter alleen maar bijdragers aan de ellende en de grimmige sfeer die ik hier steeds vaker zie.

Ik lees tegenwoordig gewoon het nieuws op diverse sites en ga weer door met wat anders. Dan blijkt ineens dat het allemaal niet zo negatief is en dat we het gewoon heel goed hebben. Nederland gaat kapot door het gezeik en daar heb ik geen zin meer in.
pi_159773939
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Precies de rede waarom dat goede bestemmingen zijn. Hier komt iedere pauper zomaar binnengewandeld.
Die landen zitten anders ook vol met ongewenste immigranten. Tevens hebben ze een vervelende oorspronkelijke bevolking.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_159774021
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:37 schreef Kreator het volgende:
Mijn blik op Nederland is een stuk positiever geworden sinds ik ben gestopt met het lezen van reacties op nieuws op internet.

Als ik mijn lokale krant lees en de reacties daar, dan is dat in-triest. Wethouders die bedreigd worden vanwege een moskee of immigrantenkwestie, mensen die dat allemaal goedpraten. Elk onderwerp aangrijpen om maar zoveel mogelijk te klagen en negatief te zijn. Verschrikkelijk.
Op fok is het niet anders natuurlijk. Geenstijl is ook al jaren een zeikblog die niets anders doet dan negatieve sfeer verspreiden. Joop doet exact hetzelfde aan de andere kant.

Het lijkt wel of hele drommen domme mensen zichzelf ontzettend slim en betrokken vinden omdat ze meepraten met stemmingmakers. Het maakt ze echter alleen maar bijdragers aan de ellende en de grimmige sfeer die ik hier steeds vaker zie.

Ik lees tegenwoordig gewoon het nieuws op diverse sites en ga weer door met wat anders. Dan blijkt ineens dat het allemaal niet zo negatief is en dat we het gewoon heel goed hebben. Nederland gaat kapot door het gezeik en daar heb ik geen zin meer in.
Eens. Als ik soms eens even kort door discussies op bijvoorbeeld FB of de FP of hier op 't forum heen lees word ik diep ongelukkig. Gewoon nieuwsberichten ter kennis aannemen, niet verder lezen, en je eigen conclusies trekken in plaats van door te lezen wat Sjon, Priscil en Boudewijn vinden.

Tevens, ik denk dat je van 'n koude kermis thuis komt als je weggaat uit NL 'omdat het er allemaal zo kut is'. Ik woon inmiddels bijna 5 jaar niet meer in NL, maar ben er niet weggegaan omdat 't kut is. Ik zie mezelf er niet zo snel meer gaan wonen omdat we een ander leven hebben opgebouwd hier, maar ik zou het ook geen intense straf vinden ofzo mocht het zo lopen dat we weer teruggaan. Elk land heeft wel dingen die erg goed zijn, net zoals dat elk land wel dingen heeft die je zelf anders zou regelen, of die gewoon vreemd of kut zijn. Mensen die verwachten dat al hun problemen met 'de maatschappij' en 'zichzelf' opgelost worden door een grens over te stappen snappen het leven niet, imho.
Ja doei.
pi_159774047
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 08:16 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

Gaikokujin! :p Daar ben ik het niet echt mee eens. 2 jaar Osaka en 4 jaar in de binnenstad van Fukuoka heeft me geleerd dat ze nét zo hufterig kunnen zijn als ieder ander volk :D ze zijn alleen veel beter in het verbergen ervan :') ...en toch zit ik er aan te denken weer terug te gaan.
Niets is wat het lijkt in Japan.

Desondanks is het toch wel erg prettig wonen hier. Werken... is een ander verhaal.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_159774485
Socialmedia speelt ook wel een grote rol in die beeldvorming. Die kanalen worden echt gedomineerd door schreeuwende azijnpissers waardoor fatsoenlijke mensen al snel afhaken, het heeft vaak toch geen zin om er tegenin te gaan.
pi_159775861
quote:
11s.gif Op maandag 8 februari 2016 13:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Is 60.000 op 17 miljoen dan wel een tsunami?
Ja, want de wereld is groot en Nederland is klein.

Ons Nederland, met een huizentekort, met een banentekort, met een steeds duurder wordende gezondheidszorg. Bovendien leidt de buitenlandse import van achterstand en werkeloosheid tot een overspannen druk op onze sociale voorzieningen.

Ja, Nederland is vol. Dan is iedereen die hier binnenkomt er één teveel.
pi_159776320
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 11:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ons Nederland, met een huizentekort, met een banentekort, met een steeds duurder wordende gezondheidszorg. Bovendien leidt de buitenlandse import van achterstand en werkeloosheid tot een overspannen druk op onze sociale voorzieningen.

Ik zag toevallig een documentaire over New Mexico. Bijna 10x zo groot als Nederland en maar 2 miljoen inwoners. Met een klimaat dat perfect past bij onze nieuwkomers.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:20:33 #161
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159776486
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 11:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nederland is vol :D

Wat een klassieker _O_ _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_159776611
Nederland is vol of niet vol. Het is maar net wat zwaarder weegt voor jezelf. Ik kan ook niets met beide uitspraken zolang er geen visie is. Wellicht kan men beter zeggen, Nederland wordt meer/minder leefbaar.

Als mijn baas vandaag zegt, ga maar werken vanuit huis waar ter wereld dan ook, dan zit ik morgen in het vliegtuig.

[ Bericht 22% gewijzigd door kawotski op 09-02-2016 12:33:04 ]
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_159776957
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Nederland is vol :D

Wat een klassieker _O_ _O-
Ontken jij de woningkrapte, de werkloosheid die oploopt tot meer dan 600.000 werklozen, de steeds duurder wordende gezondheidszorg en de druk op onze sociale voorzieningen? (die als gevolg hiervan in rap tempo word afgebroken)

Wat heb je dan als laagopgeleide buitenlander hier te zoeken, behalve te kunnen profiteren van diezelfde sociale voorzieningen. (lees uitkering en bijstand)

Dan is de koek toch gewoon op en kun je niet anders dan concluderen dat Nederland vol is? Zorg als land eerst dat je die achterstand en ongelijkheid tot op een acceptabel niveau wegwerkt en zet dan pas weer de grenzen open. Nu importeren we nóg meer achterstand, nóg meer werkloosheid, nóg meer uitkeringstrekkers, nóg meer criminaliteit, nóg meer grond voor verdere radicalisatie en nóg meer polarisatie. Daar wordt Nederland niet beter van, zowel voor de aanwezige autochtone als allochtone Nederlanders.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 13:01:59 #164
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159777329
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ontken jij de woningkrapte, de werkloosheid die oploopt tot meer dan 600.000 werklozen, de steeds duurder wordende gezondheidszorg en de druk op onze sociale voorzieningen? (die als gevolg hiervan in rap tempo word afgebroken)

Wat heb je dan als laagopgeleide buitenlander hier te zoeken, behalve te kunnen profiteren van diezelfde sociale voorzieningen. (lees uitkering en bijstand)

Dan is de koek toch gewoon op en kun je niet anders dan concluderen dat Nederland vol is? Zorg als land eerst dat je die achterstand en ongelijkheid tot op een acceptabel niveau wegwerkt en zet dan pas weer de grenzen open. Nu importeren we nóg meer achterstand, nóg meer werkloosheid, nóg meer uitkeringstrekkers, nóg meer criminaliteit, nóg meer grond voor verdere radicalisatie en nóg meer polarisatie. Daar wordt Nederland niet beter van, zowel voor de aanwezige autochtone als allochtone Nederlanders.
Ik vind het raar dat jij de conclusie trekt dat Nederland vol is omdat er werkloosheid is en de zorg (ironisch genoeg voor een niet te onderschatten deel door vergrijzing) duus is.

Verder ga ik maar niet op jou in.
pi_159777601
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 13:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat jij de conclusie trekt dat Nederland vol is omdat er werkloosheid is en de zorg (ironisch genoeg voor een niet te onderschatten deel door vergrijzing) duus is.

Verder ga ik maar niet op jou in.
Ik onderbouw tenminste mijn argumenten. Waarom zou je als laagopgeleide naar Nederland komen als je bij voorbaat weet dat je kansloos bent op de arbeidsmarkt? Omdat je in Nederland ( in tegenstelling tot het eigen land) sociale voorzieningen hebt.

Het vergrijzingsargument vind ik een non-argument in een tijd dat verpleeg- en verzorgingstehuizen in rap tempo worden afgebroken en waar de werkloosheid onder opgeleide jongeren en ervaren oudere werknemers alleen maar toeneemt.

Als je nu als vijftigjarige werkloos wordt ben je al te oud voor de meeste werkgevers en ben je gedoemd om tot je zeven- en zestigste als bijstandsoudere door het leven te gaan.

Jongeren zijn steeds minder bij machte om op zichzelf te gaan wonen bij gebrek aan werk en betaalbare woningen. Daarom wonen ze noodgedwongen nog steeds bij pa en ma in huis.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 14:27:59 #166
99295 perezoso
blankjoekel
pi_159779519
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:47 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Marine man hier. Ik heb niks met schuttersputjes. Bovendien zit ik op een zonnig eiland, dus ik neem wel een cocktail voor je.
Ik ook binnenkort, maar een cocktail, beetje verwijfd als je het mij vraagt.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 14:59:24 #167
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159780234
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 13:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik onderbouw tenminste mijn argumenten. Waarom zou je als laagopgeleide naar Nederland komen als je bij voorbaat weet dat je kansloos bent op de arbeidsmarkt? Omdat je in Nederland ( in tegenstelling tot het eigen land) sociale voorzieningen hebt.

Het vergrijzingsargument vind ik een non-argument in een tijd dat verpleeg- en verzorgingstehuizen in rap tempo worden afgebroken en waar de werkloosheid onder opgeleide jongeren en ervaren oudere werknemers alleen maar toeneemt.

Als je nu als vijftigjarige werkloos wordt ben je al te oud voor de meeste werkgevers en ben je gedoemd om tot je zeven- en zestigste als bijstandsoudere door het leven te gaan.

Jongeren zijn steeds minder bij machte om op zichzelf te gaan wonen bij gebrek aan werk en betaalbare woningen. Daarom wonen ze noodgedwongen nog steeds bij pa en ma in huis.
Dat is het grote probleem in nederland op dit moment: de domme leeftijdsdiscriminatie.

Als je het onderzoek leest betreffende 50+, op de website van de 50+ partij, dan zie je eigenlijk dat de ouderen er zelfs beter van af komen productief gezien dan de jongeren.
Nederland is ook een van de weinige landen die deze denkwijze erop na houd.

Ik snap niet dat men zo lichtzinnig met ouderen en vakkennis omgaat.

En de kreet nederland is vol is misschien niet geografisch juist maar wel qua BALANS.
Te weinig mensen werken om deze maatschappij overeind te houden.
En er komen alleen maar meer "onredabelen" naar nederland toe die allemaal onderhouden moeten worden.
Een kind kan toch zien dat dat fout gaat....
  dinsdag 9 februari 2016 @ 15:13:48 #168
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_159780555
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:39 schreef spijkerbroek het volgende:
99% van dat volk dat zeikt op Nederland en daarom vertrekt, komt met hangende pootjes weer terug, omdat ze na een aantal jaren buitenland merken dat Nederland zo slecht nog niet is.
Dit dus.
pi_159780712
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:27 schreef perezoso het volgende:

[..]

Ik ook binnenkort, maar een cocktail, beetje verwijfd als je het mij vraagt.
Als het goed genoeg is voor Jack Nicholson, Ernest Hemingway en Don Draper is het goed genoeg voor mij.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 16:25:50 #170
99295 perezoso
blankjoekel
pi_159782233
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 15:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Als het goed genoeg is voor Jack Nicholson, Ernest Hemingway en Don Draper is het goed genoeg voor mij.
Ahh Don Draper mijn half broer, hij dronk toch 95% van de tijd hard liquor. Enkele malen op het strand een cocktail zo ver ik mij kan heugen. Wat een poep-einde trouwens, had ik meer van verwacht.
pi_159793284
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:39 schreef spijkerbroek het volgende:
99% van dat volk dat zeikt op Nederland en daarom vertrekt, komt met hangende pootjes weer terug, omdat ze na een aantal jaren buitenland merken dat Nederland zo slecht nog niet is.
Dat is toch overal.

Zie de migranten uit Irak die nu terugkeren.

Overigens zou ik naar Oost Europa vertrekken als ik toch zou gaan.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 22:25:45 #172
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159793449
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:21 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Dat is toch overal.

Zie de migranten uit Irak die nu terugkeren.

Overigens zou ik naar Oost Europa vertrekken als ik toch zou gaan.
Ik mag hopen dat volk gelijk jou ver uit Oost-Europa wegblijft.
pi_159793463
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:25 schreef Dven het volgende:

[..]

Haha waarom?
pi_159794522
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:25 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat een rare zin (raar beschreven). Bedoel je nou dat hij niks te zoek heeft bij een Oost-Europees volk ofzo?
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')