Ik heb een hekel aan ketens met baggerproductenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat voegt dit nou weer toe Piet? Een zure cynische oude lul lijk je wel.
Tuurlijk knul, haal de holocaust er maar bij. Trieste gekquote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wir haben es nicht gewußt. Inderdaad.
De gemiddeld consument niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan ketens met baggerproducten
En dat is bijzonder triest, gelukkig is er een tegenbeweging en in de UK en VS gaat de omzet van de baggerketens en levenmiddel multinationals al een flink aantal jaar langzaam terug ten gunste van artisanale producten.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De gemiddeld consument niet.
Online of offline, we zijn verslaafd aan baggerzooi.
Het was een moment van zwakte Piet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tuurlijk knul, haal de holocaust er maar bij. Trieste gek
Of producten die dat trucje imiteren en 'wholesome' en 'organic' pretenderen te zijn, maar in het veld naast de sojaplanten staan. Het is de vraag of de trend disruptief genoeg is om de voedingsindustrie daadwerkelijk te veranderen. Een goed alternatief is dat multinationals meebuigen en de toekomstige Tony Chocolony's gewoon onder Mars of Nestle zullen vallen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat is bijzonder triest, gelukkig is er een tegenbeweging en in de UK en VS gaat de omzet van de baggerketens en levenmiddel multinationals al een flink aantal jaar langzaam terug ten gunste van artisanale producten.
Dat betaald parkeren is natuurlijk een dingetje van de gemeente. Die winkels zijn daar w.s. ook niet blij mee omdat dat hoogstwaarschijnlijk inkomstenderving oplevert. Onderdeel van de race to the bottom voor de winkels.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:11 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ok, no problem verder. Ik heb het ook goed voor met de middenstand, ik geef er echt een heel groot deel van mijn salaris aan uit. Wel vind ik dat het wijkwinkelcentrum nóóit betaald parkeren had moeten invoeren. Niet alleen vanwege die paar kwartjes, ook vanwege de stress en de haast, om die rottige meter. Dat winkelt gewoon niet prettig. Maar dat is mijn frustratie.
Neem Parkmobile. Hoef je niet van tevoren te bepalen hoelang je blijft. En dat werkt ook bij WoensXL .quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:11 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ok, no problem verder. Ik heb het ook goed voor met de middenstand, ik geef er echt een heel groot deel van mijn salaris aan uit. Wel vind ik dat het wijkwinkelcentrum nóóit betaald parkeren had moeten invoeren. Niet alleen vanwege die paar kwartjes, ook vanwege de stress en de haast, om die rottige meter. Dat winkelt gewoon niet prettig. Maar dat is mijn frustratie.
Of gewoon geen betaald parkeren. In mijn geboortedorp zijn de opbrengsten van het betaald parkeren niet eens voldoende om de 3 / 4 handhavers van te betalen. Het handhaven van het beleid kost gewoon geld... maar toch vooral door blijven doen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Neem Parkmobile. Hoef je niet van tevoren te bepalen hoelang je blijft. En dat werkt ook bij WoensXL .
Betaald parkeren wordt niet voor de lol ingevoerd. Belangrijkste reden is blik van de straat krijgen. In veel steden prima goedkope parkeeralternatieven net buiten het centrum.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:38 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Of gewoon geen betaald parkeren. In mijn geboortedorp zijn de opbrengsten van het betaald parkeren niet eens voldoende om de 3 / 4 handhavers van te betalen. Het handhaven van het beleid kost gewoon geld... maar toch vooral door blijven doen.
Dat hebben andere mensen voor je verpest. Er is geen geld meer voor goed personeel. Bovendien is het gros van het volk niet meer gemotiveerd om te interne trainingen tegenwoordig te volgen, ik weet dat uit eigen ervaring.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:19 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik koop het online of in de winkel, als ik de moeite al neem om naar de winkel te gaan neem ik het daar ook direct mee als ze het op voorraad hebben. De laatste keer bij de paradigit moest ik eerst uitleggen wat ik nodig had, vervolgens moest de verkoper het op google opzoeken omdat hij me niet geloofde om me vervolgens te vertellen dat hij het wel via de webshop voor me kon bestellen.
Dan zoek je het maar uit natuulijk.
Als ik naar een winkel ga wil ik kennis en kunde, ik ga er niet heen omdat ik te lui ben om zelf het product in de webwinkel aan te klikken.
Het zou centen moeten opleveren. Ik weet wel dat er (logisch) meer koopvolk was in Woensel zonder het parkeergeld.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Betaald parkeren wordt niet voor de lol ingevoerd. Belangrijkste reden is blik van de straat krijgen. In veel steden prima goedkope parkeeralternatieven net buiten het centrum.
Weet niet waarom bij Woensel betaald parkeren wordt gehandhaafd. Wellicht om te voorkomen dat het grote parkeerterrein door omwonenden wordt gebruikt.
De reden dat de ijzerhandel niet meer bestaat. Mensen flikkeren het weg en kopen nieuw ipv een hamer en een stel schroeven te pakken om het te repareren. Kwaliteit en degelijkheid vind je niet meer nu dingen van plastic zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De gemiddeld consument niet.
Online of offline, we zijn verslaafd aan baggerzooi.
Op Tweakers staat in de update dat Arjen de Koning zegt dat het failliete DC wel degelijk nodig is voor de webshop.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:11 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
De webshop is een apart bedrijf, vermoed dat die ook een eigen distributiecentrum hebben.
Het is imho wel beetje kip/ei verhaal. Er moest steeds meer bezuinigd worden op (kundig) personeel om nog een beetje te kunnen concurreren met online. En ja, er moet geld verdiend worden, maar toch voelt 't bijna als oplichting als een telefoonwinkel aan een argeloze klant ¤ 20,- vraagt voor een 4GB micro SD kaartje inclusief plaatsen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:58 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar service en beleving vond je dan juist net weer niet bij alles wat nu failliet is.
Een partij eenheidsworst met ongeïnteresseerde pubers als personeel dan weer wel.
Dat is overigens wel een terechte klacht.quote:Op woensdag 10 februari 2016 02:11 schreef W00fer het volgende:
Als ik zie hoe mensen nu al aan het zeiken zijn dat ze moeten betalen voor plastic tasjes die vroeger gratis waren...
En dat kan niet als zoiets ook nog werkgelegenheid moet opleveren en waarvan de infrastructuur en logistiek ook nog betaald moet worden. We willen de wereld maar we willen daar niet voor betalen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 02:11 schreef W00fer het volgende:
Feit blijft, bijna iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang, topservice met gratis levering, 24 uur per dag gratis klantenservice en het artikel zelf mag ook het liefste geen drol kosten.
Dan ga jij lekker die oceanen die vervuilt zijn met plastic leegvissen er ligt iets van 2 miljard ton aan vuil door al dat koop en pleur weg volk. Wat is er mis met gewoon een tas van thuis meenemen?quote:Op woensdag 10 februari 2016 02:41 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dat is overigens wel een terechte klacht.
Wat is er mis mee de klant kostenloos een tas aan te bieden? Klant kan er zelf voor kiezen, al naar gelang de behoefte hem aan te nemen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:43 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dan ga jij lekker die oceanen die vervuilt zijn met plastic leegvissen er ligt iets van 2 miljard ton aan vuil door al dat koop en pleur weg volk. Wat is er mis met gewoon een tas van thuis meenemen?
Kosteloos => gratis => zonder waarde => zonder aandacht => thuis meteen weggooien => afval => dood en ellende.quote:Op woensdag 10 februari 2016 04:19 schreef vaduz het volgende:
Wat is er mis mee de klant kostenloos een tas aan te bieden? Klant kan er zelf voor kiezen, al naar gelang de behoefte hem aan te nemen.
quote:Op woensdag 10 februari 2016 05:37 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Kosteloos => gratis => zonder waarde => zonder aandacht => thuis meteen weggooien => afval => dood en ellende.
Daar is heel veel mis mee dus.
Zodra iets geld kost zijn mensen er zuiniger op en gooien ze het niet meer zomaar weg. Of nemen ze zelf een tasje mee. Prima ontwikkeling.
Daar is niks mis mee, zolang het geen plastic tas is. Ik kreeg mijn nieuwe schoenen gewoon mee in een grote tas - zo'n kartonnen ding.quote:Op woensdag 10 februari 2016 04:19 schreef vaduz het volgende:
Wat is er mis mee de klant kostenloos een tas aan te bieden?
Ja hoor, dat lost wel een groot deel op. Ga maar eens bij een kassa kijken hoe weinig mensen er nog een plastic tasje willen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 06:19 schreef Zelfscanner het volgende:
Alsof betalen voor een tasje het probleem oplost
Heb je 200 euro kleding, moet je alsnog 10 cent voor je tasje betalen. Stel dan de kassa zo in dat de klant 10 cent korting krijgt.
Jullie schatten het verantwoordelijkheidsgevoel en denkvermogen van de gemiddelde Nederlander wel laag in.quote:Op woensdag 10 februari 2016 05:37 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Kosteloos => gratis => zonder waarde => zonder aandacht => thuis meteen weggooien => afval => dood en ellende.
Daar is heel veel mis mee dus.
Zodra iets geld kost zijn mensen er zuiniger op en gooien ze het niet meer zomaar weg. Of nemen ze zelf een tasje mee. Prima ontwikkeling.
ik wel in elk gevalquote:Op woensdag 10 februari 2016 10:13 schreef vaduz het volgende:
[..]
Jullie schatten het verantwoordelijkheidsgevoel en denkvermogen van de gemiddelde Nederlander wel laag in.
Kan nog steeds, mits de tas niet van plastic is. Een kartonnen tas kan je gratis meekrijgen/geven.quote:Op woensdag 10 februari 2016 04:19 schreef vaduz het volgende:
[..]
Wat is er mis mee de klant kostenloos een tas aan te bieden? Klant kan er zelf voor kiezen, al naar gelang de behoefte hem aan te nemen.
Verder staat het natuurlijk buiten discussie dat afval op de juiste manier verwerkt dient te worden, dat heeft dan dus ook verder niets met de oceaanen te maken.
Mijn ervaring is is dat het goedkoper is om plastic-tassen te laten bedrukken dan papieren. Zeker in kleine oplages.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:09 schreef MrsDuck het volgende:
Toch is dat tasjesgedoe soms wel lastig en de detailhandel maakt zich er net iets te makkelijk van af. Laatst had ik op de markt vis en groente gekocht, keurig in een plastic bakje en papieren zakje en dus zonder extra tasje in mijn boodschappentas. Ik zag ook de vrolijke lentecollectie in de winkels. Maar om in die tas nu die nieuwe collectie shirtjes voor mijn dochter bij te stoppen... Ik heb de shirtjes dus nog niet gekocht. Ze had eigenlijk ook nog wel genoeg. Weg impulsaankoop van misschien wel 50 euro en dat om 15 cent. De klant is bewust van de tasjes en denkt dus na....of ze wat ze kopen mee kunnen nemen zonder extra kosten. Het zou met name kledingwinkels sieren om de kleding in papieren tassen mee te geven. Stukje service, zeg maar. Het grappige is dat bij de meeste webwinkels elk kledingstuk in plastic is verpakt en in een plastic zak wordt verstuurd... Dus of de plasticberg minder wordt, waag ik te betwijfelen.
Ik neem aan dat de prijs voor tasjes (in welke vorm dan ook) in de verkoopprijs van de artikelen verwerkt zat en zit. Net als de huur, nutsvoorzieningen, verzekeringen, personeel etc. Het is een kostenpost en als het een verliespost is dan is er wel meer mis als een tasje.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:24 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Mijn ervaring is is dat het goedkoper is om plastic-tassen te laten bedrukken dan papieren. Zeker in kleine oplages.
Bij een plastictas van 15 cent (kostprijs 20ct geloof ik laatste keer) maakt de winkelier al verlies, bij een papieren tas zou dat destijds 10ct meer zijn geworden.
Maar het is alweer een tijdje terug dat wij tasjes hebben laten bedrukken. geen idee hoe de prijzen nu liggen.
Waarom? Een winkel mag gewoon plastic tassen bij de ingang neerleggen ''ter reclame''. Moet er natuurlijk wel een bedrijfslogo opzittenquote:Op woensdag 10 februari 2016 06:19 schreef Zelfscanner het volgende:
Alsof betalen voor een tasje het probleem oplost
Heb je 200 euro kleding, moet je alsnog 10 cent voor je tasje betalen. Stel dan de kassa zo in dat de klant 10 cent korting krijgt.
bron: FD http://fd.nl/ondernemen/1(...)kahn-door-de-vingersquote:Bij de overname van V&D ontglipt Roland Kahn de regie.
In de race om V&D keert het tij zich tegen Roland Kahn. Achter de schermen proberen kandidaat-kopers hun plannen te verkopen aan de eigenaren van V&D-panden. Roland Kahn doet dat met de steun van grote verhuurders netjes via de voordeur, maar het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay weet buiten de curatoren om kleinere en grotere vastgoedpartijen te paaien met zijn plannen. Ook al gaan die handenvol geld kosten.
De twijfels over de levensvatbaarheid van V&D onder Kahn zijn niet weggenomen. Volgens ingewijden is Kahn pas de laatste weken bij de onderhandelingen betrokken door een van de pandeigenaren. Hij ontbeert echte warenhuiservaring en er moet in allerijl nog een nieuw winkelconcept uitgedokterd worden. Ook is helemaal niet zeker of er financiering komt van de banken en overheid, waarvan ook een bijdrage wordt gevraagd.
waarom volgende week?quote:Op woensdag 10 februari 2016 13:09 schreef CherryLips het volgende:
Nou, de V&D gaat zeker wel dicht volgende week
Omdat het UWV tot volgende week de lonen betaalt. Dacht ik gelezen te hebben.quote:
pijnlijkquote:Op woensdag 10 februari 2016 13:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Omdat het UWV tot volgende week de lonen betaalt. Dacht ik gelezen te hebben.
dat klopt nu komende maandag loopt het afquote:Op woensdag 10 februari 2016 13:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Omdat het UWV tot volgende week de lonen betaalt. Dacht ik gelezen te hebben.
Ik gok dat dat wel verlengd word? Het klinkt niet alsof er al een duidelijk plan is.quote:Op woensdag 10 februari 2016 13:35 schreef KingRadler het volgende:
[..]
dat klopt nu komende maandag loopt het af
UWV doet maximaal 6 weken in het geval van een faillissement. Een uitzondering voor V&D zou raar zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:32 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Ik gok dat dat wel verlengd word? Het klinkt niet alsof er al een duidelijk plan is.
Dan dienen ze wel door de curator ontslagen te worden.quote:Op woensdag 10 februari 2016 15:00 schreef KingRadler het volgende:
als mensen niet meer betaald worden dan ga je toch ook niet meer werken.
of er komt eind van de week een akkoord.quote:Op woensdag 10 februari 2016 15:06 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dan dienen ze wel door de curator ontslagen te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |