Ik ook af en toequote:
Wat is er lieverdquote:
Veel meer dan ik jou ooit zou kunnen verwijten. Lieverdquote:
Was je van plan mij dan iets te verwijtenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veel meer dan ik jou ooit zou kunnen verwijten. Lieverd
Weer een versequote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:55 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ik denk altijd dat hij er ook echt zo uitziet, heb ik wel bij meer
Ik zie geen probleemquote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:55 schreef bork het volgende:
Wordt leuk dan, Fles naar Carlisle, Dennis naar Schwarzwald, Bork Praag, Plzeň, Brno en wat tussen liggende tramzooi en Wenen/Baden, wie gaat er nog meer op pad in de voorjaarsvakantie/eind februari?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie geen probleemOverigens ga ik niet zo zeer naar Carlisle (zou graag wel
![]()
) maar vooral naar Newcastle.
Carlisle
Het is warme truiendag vandaag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
nu laat ik hem juist staan dat snap je wel hč!quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer doe je iets aan je userplaatje? Ik heb er kriebel aan
Jeejquote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Vakantie geboekt, ¤159,- voor 4 nachten. Jammer genoeg niet all in. Flevoland here I come!
In het gezellige Almere of in het pittoreske Lelystad?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Vakantie geboekt, ¤159,- voor 4 nachten. Jammer genoeg niet all in. Flevoland here I come!
Oostvaardersplassen zijn best mooi trouwens hoor. Aviodrome, Bataviawerf, zeiltocht op het Markermeer... genoeg te doen daarquote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In het gezellige Almere of in het pittoreske Lelystad?
Dat weet ik nog niet helemaal zeker, hangt van het weer af op de donderdag en de maandag. Maar mijn streven is van wel!quote:
Biddinghuizen natuurlijk!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In het gezellige Almere of in het pittoreske Lelystad?
Daar heb je Burning Man toch?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 17:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Daar ben ik ook een paar keer op de weides geweest maar dat kan tegenwoordig niet meer, zit altijd in de VS, luxeprobleem
Station Lichtenvoorde-Groenlo. U kunt hier overstappen op de bus naar Lichtenvoorde en op de bus naar Groenlo.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:58 schreef derLudolf het volgende:
Ik hou meer van de Achterhoek, omgeving Lichtenvoorde bijvoorbeeld
Welkom in Lievelde inderdaadquote:Op zaterdag 6 februari 2016 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Station Lichtenvoorde-Groenlo. U kunt hier overstappen op de bus naar Lichtenvoorde en op de bus naar Groenlo.
ja, moest 6a voorbrengen als achteroplopend stel in de stopper naar Leeuwarden. Werd uiteindelijk een ander stel omdat er een trein niet wilde mee werken. Alleen maar storingen in de remmerij en ellende. Was niets meer aan te doen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:42 schreef Laptop. het volgende:
[..]
een minuut geleden heb ik jou gespot op perron 6a
Klopt, maar de tegentrein had +8 en toen was het licht toch echt te slecht. Ik heb heb nog geprobeerd, maar daar kon ik echt niks van maken. Dit is al ISO 800, voor die andere trein heb ik zelfs een andere lens (met een groter diafragma) gebruikt, maar dat mocht ook niet baten...quote:
Derde rail ookquote:Op zondag 7 februari 2016 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Diesellijntjes hebben wel zo hun charmes.
Ja die maaslijn zal nog wel even duren. E nZwolle -Kampen stond ook op de nominatie toch?quote:Op zondag 7 februari 2016 00:37 schreef dennistd het volgende:
In Twente houden wel Zutphen-Hengelo en Almelo-Mariënberg nog als diesellijntjes, dus helemaal weg zijn ze niet. In tegenstelling tot het westen en zuiden (als Nijmegen-Roermond geëlektrificeerd is).
'Uhhhh Jan, de voeten staan aan de verkeerde kant van het spoor!'quote:Op zondag 7 februari 2016 00:23 schreef dennistd het volgende:
En tussen Wierden en Zwolle schiet het ook al mooi op. Dit plaatje maakte ik op 12 januari:
[ afbeelding ]
Vandaag werd het deze, op dezelfde plek:
[ afbeelding ]
Drieënhalve week na de vorige foto op dit punt is er het nodige veranderd. Behalve dat het een stuk donkerder was (niet zo gek om 17.10u) zijn de betonnen voeten die aan de noordkant van het spoor lagen ingegraven aan de zuidzijde. Op die voeten zijn ook al palen geplaatst. Het enige dat op het oog nog ontbreekt is wat koperdraad tussen de palen, maar daarmee zal men uit diefstaloogpunt wel wachten tot de onderstations gebouwd zijn en er direct spanning op gezet kan worden. Met 1500v erop wordt het op een of andere manier toch minder snel gestolen ;-). Op de foto passeert DM'90 3449 de Vossenbosweg in Wierden op weg van Enschede naar Zwolle als Sprinter 7962.
Giftige varkensneuzenquote:In de centrale werkplaats van de NMBS in Gentbrugge zijn minstens vijftig werknemers blootgesteld aan de uiterst giftige stof chroom 6. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Volgens de vakbond gaat het zelfs om honderd mensen. Volksvertegenwoordiger Karin Temmerman (SP.A) eist uitleg van minister Galant.
De blootstelling gebeurde tijdens het afschuren van verf in het interieur van oude treinstellen van het type MR75. Drie treinen waren al afgewerkt, toen duidelijk werd dat er een probleem was met de verf. Sinds december zijn de werken stilgelegd.
quote:Op zondag 7 februari 2016 11:18 schreef J.B. het volgende:
Zeker 50 NMBS-werknemers blootgesteld aan giftige stof
http://m.deredactie.be/#!/snippet/56b5a3690cf2e190ebfdab34
[..]
Giftige varkensneuzenDe renovatie ligt dus ook alweer stil, en die vlotte toch al zo goed
diesel zonder de draad hoe lang nog?quote:Op zondag 7 februari 2016 00:23 schreef dennistd het volgende:
En tussen Wierden en Zwolle schiet het ook al mooi op. Dit plaatje maakte ik op 12 januari:
[ afbeelding ]
Vandaag werd het deze, op dezelfde plek:
[ afbeelding ]
Drieënhalve week na de vorige foto op dit punt is er het nodige veranderd. Behalve dat het een stuk donkerder was (niet zo gek om 17.10u) zijn de betonnen voeten die aan de noordkant van het spoor lagen ingegraven aan de zuidzijde. Op die voeten zijn ook al palen geplaatst. Het enige dat op het oog nog ontbreekt is wat koperdraad tussen de palen, maar daarmee zal men uit diefstaloogpunt wel wachten tot de onderstations gebouwd zijn en er direct spanning op gezet kan worden. Met 1500v erop wordt het op een of andere manier toch minder snel gestolen ;-). Op de foto passeert DM'90 3449 de Vossenbosweg in Wierden op weg van Enschede naar Zwolle als Sprinter 7962.
Duidelijk. Ik zal het eens goed bekijken. Als ik de normale route zou nemen zou ik flink om moeten rijden en daarom vertraging oplopen. Alleen door de directe lijn van Schiphol naar Rotterdam Centraal loop ik geen extra reistijd op, maar moet ik wel een kleine toeslag betalen.quote:Op zondag 7 februari 2016 15:23 schreef dennistd het volgende:
Bij geplande werkzaamheden niet, bij storingen wel: http://www.ns.nl/klantens(...)-bij-vertraging.html
Als het in de reisplanner stat, heb je weinig kans...quote:Op zondag 7 februari 2016 15:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Duidelijk. Ik zal het eens goed bekijken. Als ik de normale route zou nemen zou ik flink om moeten rijden en daarom vertraging oplopen. Alleen door de directe lijn van Schiphol naar Rotterdam Centraal loop ik geen extra reistijd op, maar moet ik wel een kleine toeslag betalen.
Die toeslag had ik dus niet moeten betalen als ik geen storing had.
Jammer.quote:Op zondag 7 februari 2016 16:34 schreef Peter het volgende:
[..]
Als het in de reisplanner stat, heb je weinig kans...
Bij een storing zal je die toeslag ook moeten betalen. Er zijn enkele Trainmanagers die vinden dat het niet hoeft en soms krijg je dan een toeslagticket maar vrijwel altijd gewoon dokken.quote:Op zondag 7 februari 2016 15:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Duidelijk. Ik zal het eens goed bekijken. Als ik de normale route zou nemen zou ik flink om moeten rijden en daarom vertraging oplopen. Alleen door de directe lijn van Schiphol naar Rotterdam Centraal loop ik geen extra reistijd op, maar moet ik wel een kleine toeslag betalen.
Die toeslag had ik dus niet moeten betalen als ik geen storing had.
Kan de stroom reizigers niet hebbenquote:Op zondag 7 februari 2016 19:16 schreef Prins_Pils het volgende:
Vroeger werd ICd wel eens toeslagvrij verklaard bij flinke storingen of werkzaamheden, waarom gebeurt dat tegenwoordig niet meer?
Vroeger, toen die trein nog Fyra heette.quote:Op zondag 7 februari 2016 19:16 schreef Prins_Pils het volgende:
Vroeger werd ICd wel eens toeslagvrij verklaard bij flinke storingen of werkzaamheden, waarom gebeurt dat tegenwoordig niet meer?
Omdat het nooit meer gebeurt dat andere treinen niet rijden EN ICd wel.quote:Op zondag 7 februari 2016 19:16 schreef Prins_Pils het volgende:
Vroeger werd ICd wel eens toeslagvrij verklaard bij flinke storingen of werkzaamheden, waarom gebeurt dat tegenwoordig niet meer?
quote:Op zondag 7 februari 2016 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat het nooit meer gebeurt dat andere treinen niet rijden EN ICd wel.
Hmm, waarom heb ik toch het gevoel dat het weinig uit gaat halen.quote:Op zondag 7 februari 2016 15:48 schreef J.B. het volgende:
NS gaat reizigers met stoelenlogo's wijzen op stiltecoupés
http://nu.nl/binnenland/4(...)en-stiltecoupes.html
Nah weet ik niet. Het roken in de trein hebben ze vrij eenvoudig totaal uit kunnen bannen.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:16 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Hmm, waarom heb ik toch het gevoel dat het weinig uit gaat halen.
Het kan wel een soort psychologisch effect hebben.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:16 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Hmm, waarom heb ik toch het gevoel dat het weinig uit gaat halen.
Ik zie liever rokerscoupes dan stiltecoupes.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
die stiltecoupés moeten ze gewoon afschaffen. Niemand wil dat. Er is ook geen behoefte aan een afgezonderde afdeling voor homo's, vrouwen, moslims, zigeuner, mensen die stinken, ga zo maar door. Roken ja, daar is iedereen tegen. Of, zou iedereen tegen moeten zijn (see what I did there?) maar verder jezus ga eens gewoon zorgen voor treinen die OP TIJD rijden en zo.
Met psychologie ga je er wel vanuit dat de gemiddelde herriemaker in de trein hoger scoort in een IQ test dan een kamerplant.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het kan wel een soort psychologisch effect hebben.
Ik ben blij met het idee. Maar je hebt er geen ruk aan als er geen maatregelen tegenover staan buiten wat geīrriteerde blikken.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
die stiltecoupés moeten ze gewoon afschaffen. Niemand wil dat. Er is ook geen behoefte aan een afgezonderde afdeling voor homo's, vrouwen, moslims, zigeuner, mensen die stinken, ga zo maar door. Roken ja, daar is iedereen tegen. Of, zou iedereen tegen moeten zijn (see what I did there?) maar verder jezus ga eens gewoon zorgen voor treinen die OP TIJD rijden en zo. Zo lang dat al te veel gevraagd is: niet met andere dingen bezig zijn als Abellio en schoftig dure monopolistische winkeltjes op stations. EERST je core business op orde voordat je gaat freewheelen.
Dat soort dingen inderdaad. Lijkt me een IETS dringender probleem dat een stiltecoupé waar toch niemand zich aan houdt.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:55 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik ben blij met het idee. Maar je hebt er geen ruk aan als er geen maatregelen tegenover staan buiten wat geīrriteerde blikken.
Misschien nog wel belangrijker dan super op-tijd: minder drukke treinen in de spits. Anderhalf uur in een drukke trein staan omdat de boel vol is is weinig aan.
Heel eerlijk gezegd vind ik een stiltecoupé wel fijn voor als je even een boek wilt lezen zonder dat je vijf mensen om je heen hoort telefoneren.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee gewoon een praatcoupéwaar mensen mogen bestaan, mogen leven, mogen geluid maken en zo
Echt compleet geen last van
quote:Op zondag 7 februari 2016 22:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zie liever rokerscoupes dan stiltecoupes.
Juistem. Dat was de shizzznit.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Rokerscoupé's waren ook altijd net iets gezelliger. En ik heb nog steeds heimwee naar de ICM-asbakjes.
Blowen is voor drugsgebruikers en die moeten gewoon weg.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Juistem. Dat was de shizzznit.
En blowen in de treinal heb ik dat nooit meegemaakt.
Eten is voor dikzakken en die moeten ook oprotten.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Blowen is voor drugsgebruikers en die moeten gewoon weg.
Cannabis kun je nog steeds nemen met een goede vaporizer in de trein.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:29 schreef Straatcommando. het volgende:
En blowen in de treinal heb ik dat nooit meegemaakt.
Ik heb nog nooit een vaporizer gebruikt.. ik heb zelf zoiets van als ik wil blowen, dan gewoon een jointjequote:Op zondag 7 februari 2016 23:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Cannabis kun je nog steeds nemen met een goede vaporizer in de trein.
Maar goed, eerlijk gezegd vind ik roken en blowen niet echt horen in de trein.Er zijn grenzen voor wat je in de trein kan doen. Net als dat ik een orgie-coupé ook niet zo tof zou vinden.
Ja zoals ik zei in de trein snap ik het wel omdat je opgehokt zit, alleen jammer dat ik het niet meegemaakt heb.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh je hoeft je niet te verdedigen hoor. Ik heb gewoon een mening over drugsgebruikers in de trein. Ik snap ook wel dat mensen een mening hebben over mij als ik een blik bier open trek. In zo'n situatie ga ik ook meestal liever op het balkon zitten. Sowieso een stuk wettelozer dan de coupé zelf
Jouw soort mensen moet gewoon lekker een auto kopen. En als je dat niet kunt betalen, je schikken in je lotquote:Op zondag 7 februari 2016 23:49 schreef robin007bond het volgende:
Bier in de trein. Dat vind ik echt tokkie. Sorry mensen.
Aan de andere kant vind ik ook wel dat mensen lekker van hun reis mogen genieten, dan mogen ze van mij best even lekker een pilsje nemen. Maar het imago eromheen... tsja. Ik blijf dat beeld houden.
O, dan is Duitsland, vooral de voormalige DDR niks voor jouquote:Op zondag 7 februari 2016 23:49 schreef robin007bond het volgende:
Bier in de trein. Dat vind ik echt tokkie. Sorry mensen.
Aan de andere kant vind ik ook wel dat mensen lekker van hun reis mogen genieten, dan mogen ze van mij best even lekker een pilsje nemen. Maar het imago eromheen... tsja. Ik blijf dat beeld houden.
Snap ik, doe ik helemaal niks mee.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:49 schreef robin007bond het volgende:
Bier in de trein. Dat vind ik echt tokkie. Sorry mensen.
Aan de andere kant vind ik ook wel dat mensen lekker van hun reis mogen genieten, dan mogen ze van mij best even lekker een pilsje nemen. Maar het imago eromheen... tsja. Ik blijf dat beeld houden.
Ik heb juist mijn liefde voor het OV in een ander topic verklaard.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jouw soort mensen moet gewoon lekker een auto kopen. En als je dat niet kunt betalen, je schikken in je lot
Bedankt voor het verpesten van mijn biertje hequote:Op zondag 7 februari 2016 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Oettinger dat zijn toch die Volkswagen-tuners?
ja jaquote:Op maandag 8 februari 2016 00:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bedankt voor het verpesten van mijn biertje he![]()
![]()
Ik wist dat helemaal niet, ik googelen.. en ja hoor
Nee nou weet je, ik heb zelf heel erg in de ''tjoening'' wereld gezeten (en daar begeef ik me nog eigenlijk) alleen heb ik een pishekel aan de stereotype volk-swag-en sjonnie. Gelukkig is wat Oettinger doet erg nice. Kan het wel waarderen.quote:Op maandag 8 februari 2016 00:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja jaNiks om je voor te schamen trouwens hoor
Dat was dan ook de gouden tijd van de gti's ipv de lardy zware trekschuiten waar ze nu mee aan komen kakken. En die alfabetische volgorde snap ik wel. Deutsche punktligheidquote:Op maandag 8 februari 2016 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
ooit (ca 1990) heb ik nogeens ergens bij een VW-dealer in Duitsland een multitest opgedoken met Golfs GTI die door 5 verschillende tuners onder handen genomen waren: Abt, Dennert, Hartmann, Nothelle en Oettinger.
Bijzonder was dat de alfabetische volgorde ook de powervolgorde was.
Liep Jezus op water?quote:Op zondag 7 februari 2016 20:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En als eenmaal om t kwartier gaat?
quote:Op zondag 7 februari 2016 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Rokerscoupé's waren ook altijd net iets gezelliger. En ik heb nog steeds heimwee naar de ICM-asbakjes.
Is de paus katholiek?quote:Op maandag 8 februari 2016 14:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Sleept een teckel met zn leuter over de grond?
Dat ja. Ik hoef geen absolute stilte. Maar het scheelt al als mensen niet luidruchtig lopen te bellen of te doen alsof ze in een luid café zitten.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd vind ik een stiltecoupé wel fijn voor als je even een boek wilt lezen zonder dat je vijf mensen om je heen hoort telefoneren.![]()
En het is altijd een soort "backup" voor mij als het mij echt iets te rumoerig is in een gewone coupé.
Dat recht wordt ons ook al steeds meer ontnomen. In de Metronom tussen Bremen en Hamburg gilt ein Alkoholkonsumverbot en daar controleren ze ook actief op. Metro's in Berlijn zitten ook al overal van die stickers op maar nog geen actieve controle gezien gelukkig.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:51 schreef bork het volgende:
[..]
O, dan is Duitsland, vooral de voormalige DDR niks voor jouHoewel ik het in het OV wel minder zie dan vroeger op straat dan weer niet (minder).
In de metro zie je het niet zo veel meer als een paar jaar geleden maar in de S-Bahn is een feierabendpilsje lurken nog altijd de gewoonste zaak van de wereldquote:Op maandag 8 februari 2016 18:40 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat recht wordt ons ook al steeds meer ontnomen. In de Metronom tussen Bremen en Hamburg gilt ein Alkoholkonsumverbot en daar controleren ze ook actief op. Metro's in Berlijn zitten ook al overal van die stickers op maar nog geen actieve controle gezien gelukkig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |