abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159598324
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 15:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee daarvoor is het aandeel kinderen te klein.
Ik vraag me af of die kinderen en vrouwen een andere route lopen als de routes waar de media verslag van doet en beeldmateriaal publiceert. Ik zie toch steeds vooral mannen, met 40% kinderen en vrouwen zou dat nooit zo opvallen. Maarja, het zal wel.

Het is wel zo dat de hele vluchtelingenproblematiek onze "naastenliefde" op de proef stelt en ik ben zeer benieuwd tot hoever men bereid is te gaan.

Aan de ene kant vind ik het wel een goede les, want ik ben van mening dat we wat te ver doorgeschoten zijn in onze (luxe) manier van leven / aankoopgedrag enz, dit is even een "reality check", vooral voor de "linke gutmensch" vind ik het leuk, want die genieten ook volop van de welvaart hier (bijv. die Amsterdamse jonge vrouwen, echt zo hypocriet).

Aan de andere kant zie ik mensen niet snel afstand doen van (bijvoorbeeld) alleen hun iPhone, bij wijze van spreken. Als die iPhone in gevaar komt zie ik de grenzen sluiten en die vluchtelingen alsnog creperen, gutmensch of niet, bijna iedereen zal dat dan zo willen.
Why stay small, if you can grow big..
pi_159598391
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:05 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Ik vraag me af of die kinderen en vrouwen een andere route lopen als de routes waar de media verslag van doet en beeldmateriaal publiceert. Ik zie toch steeds vooral mannen, met 40% kinderen en vrouwen zou dat nooit zo opvallen. Maarja, het zal wel.

Het is wel zo dat de hele vluchtelingenproblematiek onze "naastenliefde" op de proef stelt en ik ben zeer benieuwd tot hoever men bereid is te gaan.

Aan de ene kant vind ik het wel een goede les, want ik ben van mening dat we wat te ver doorgeschoten zijn in onze (luxe) manier van leven / aankoopgedrag enz, dit is even een "reality check", vooral voor de "linke gutmensch" vind ik het leuk, want die genieten ook volop van de welvaart hier (bijv. die Amsterdamse jonge vrouwen, echt zo hypocriet).

Aan de andere kant zie ik mensen niet snel afstand doen van (bijvoorbeeld) alleen hun iPhone. Als die iPhone in gevaar komt zie ik de grenzen sluiten en die vluchtelingen alsnog creperen, gutmensch of niet, bijna iedereen zal dat dan zo willen.
Ik denk eigenlijk dat kinderen gewoon meer bezoekjes aan de arts brengen en dat dat de 40% veroorzaakt. Het lijkt mij vrij logisch dat een arts geen goed beeld heeft van alle vluchtelingen, het is een vrij triest vak, de gezonde mensen zien ze niet.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 16:08:19 #103
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159598419
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 15:45 schreef zeer het volgende:

[..]

Dat men doet alsof er enkel hordes rovende Arabieren van 18-25 hier naar toe komen om onze vrouwen te verkrachten terwijl de realiteit is dat er complete gezinnen hier naar toe komen die fysiek kapot zijn van oorlog en hun reis en erg dankbaar zijn dat ze hier medische verzorging krijgen.

Snap werkelijk niet dat zelf niet kunt verzinnen.
Ik heb het stukje gelezen van de huisarts en dit is inderdaad ook realitiet.

Wat de meeste Forummers misschien vergeten is dat er inderdaad ook een stel klootzakken mee gelift zijn in de vluchtelingen groep (vaak niet eens afkomstig uit Syrie) die misbruik maken van de situatie, en dat zijn nu precies de figuren die breeduit in beeld komen.
Niemand wenst in de vroege ochtend bij zijn ontbijtje een paar stinkende verotte benen te zien want dat komt toch wel erg hard aan nietwaar....?
Waar ik mij kwaad om maakt is dat de overheid NIETS doet om het kaf van het koren te scheiden!
Sla de relschoppers in de boeien en trap ze de Eu uit.
Laat zien aan de burgers, maar ook aan de echte vluchtelingen, dat je streng en rechtvaardig kan optreden!
En dan zal de rust wederkeren, OOK in de asielzoekercentra's.
pi_159598455
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 15:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nouja, ik zie een claim van '2/3e van de vluchtelingen is analfabeet' die vervolgens wordt onderbouwd met een verwijzing naar een onderzoek over rekenvaardigheid. Dat is, op zijn minst, apart, zeker aangezien deze bron spreekt van een alfabetisme van 84,1%.
Van Syrië inderdaad. Was het je ontgaan dat er een substantieel deel van de zogenaamde vluchtelingen helemaal niet Syrisch is en er een levendige handel is in Syrische paspoorten?
Of het dan 2/3e is weet ik niet maar stellen dat 84,1% van de stroom alfabeet is lijkt mij een rare conclusie.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 16:10:57 #105
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_159598484
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 14:54 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

http://www.dw.com/en/germ(...)-refugees/a-19014561

http://www.joop.nl/opinie(...)echt-aan-toe-in-azcs

Toch anders dan de zogenaamd linkse media ons willen doen geloven.
... waarna hij plompverloren een ultralinkse bron (joop.nl) aanhaalt
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 2 februari 2016 @ 16:11:09 #106
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159598488
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:09 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Van Syrië inderdaad. Was het je ontgaan dat er een substantieel deel van de zogenaamde vluchtelingen helemaal niet Syrisch is en er een levendige handel is in Syrische paspoorten?
Of het dan 2/3e is weet ik niet maar stellen dat 84,1% van de stroom alfabeet is lijkt mij een rare conclusie.
Ik denk dat de meeste analfabeten achter gebleven zijn en vol vreugde Allah Hakbar roepen en ondertussen als beesten tekeer gaan in Syrie....
pi_159598500
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:09 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Aangezien die bron ook expliciet spreekt over 'Syrian refugees' ga ik dat natuurlijk vergelijken met de cijfers uit Syrië, he.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 16:11:50 #108
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159598502
Goed stuk.

Vooral dit:
quote:
En laten we nu maar eerlijk zijn: wie van alle ophitsers is dan WERKELIJK zo arm, dat hij moet vrezen door de komst van de vluchtelingen plotseling minder van de Duitse welvaartstaart te krijgen? Is tot nu toe WERKELIJK iemand om die reden armer geworden? Is WERKELIJK iemand om die reden uit zijn woning gesmeten?
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_159598548
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Aangezien die bron ook expliciet spreekt over 'Syrian refugees' ga ik dat natuurlijk vergelijken met de cijfers uit Syrië, he.
Dat kan maar het is nogal raar om de claim dat 2/3e van de vluchtelingen (waarmee men dus alle vluchtelingen bedoelt) analfabeet is te bestrijden met cijfers van alleen de Syrische vluchtelingen.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 16:14:37 #110
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159598558
quote:
Ik zie per dienst ongeveer 300-500 vluchtelingen.
Hoeveel uur duurt de dienst van die man dan ? Sorry hoor.... :') Tenzij het letterlijk bedoelt, hij ziet ze dan langs lopen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 2 februari 2016 @ 16:14:56 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159598565
Het vraag is niet of die vluchtelingen zielig zijn. De vraag is wat onze maatschappij aankan zonder te ontwrichten.
Er zijn ook al jarenlang heel veel zielige Afrikanen geweest die echt honger hadden. Die hebben we destijds ook niet massaal naar Nederland gehaald om te integreren. Was vast beter geweest voor die mensen zelf.
Het probleem in Syrie moet in Syrie worden opgelost, desnoods met hulp van ons. Door iedereen die het minder fijn heeft dan wij naar Nederland te laten komen, lossen we niks op en aan het einde van het liedje is het hier net zo n bende als daar. Daar heeft niemand iets aan.
The End Times are wild
pi_159598607
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:14 schreef LXIV het volgende:
Het vraag is niet of die vluchtelingen zielig zijn. De vraag is wat onze maatschappij aankan zonder te ontwrichten.
Er zijn ook al jarenlang heel veel zielige Afrikanen geweest die echt honger hadden. Die hebben we destijds ook niet massaal naar Nederland gehaald om te integreren. Was vast beter geweest voor die mensen zelf.
Het probleem in Syrie moet in Syrie worden opgelost, desnoods met hulp van ons. Door iedereen die het minder fijn heeft dan wij naar Nederland te laten komen, lossen we niks op en aan het einde van het liedje is het hier net zo n bende als daar. Daar heeft niemand iets aan.
Bij hongersnood kun je eten brengen bij een oorlog is het toch behoorlijk lastig om de burgers daar te beschermen. Ik vind dat een vergelijking die nergens op slaat.
pi_159598624
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:13 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat kan maar het is nogal raar om de claim dat 2/3e van de vluchtelingen (waarmee men dus alle vluchtelingen bedoelt) analfabeet is te bestrijden met cijfers van alleen de Syrische vluchtelingen.
Dat zeg ik niet, jongen. Die bron die Hitler aanhaalt gaat expliciet over Syrische vluchtelingen, en in die bron wordt expliciet gesteld dat 2/3e van alle Syrische vluchtelingen analfabeet is. Dat wordt ondersteund door een bron over de rekenvaardigheid van Syriërs.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159598640
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, jongen. Die bron die Hitler aanhaalt gaat expliciet over Syrische vluchtelingen, en in die bron wordt expliciet gesteld dat 2/3e van alle Syrische vluchtelingen analfabeet is. Dat wordt ondersteund door een bron over de rekenvaardigheid van Syriërs.
Ok dan begreep ik het verkeerd. ;)
pi_159598647
quote:
Op die conclusie komen de mensen die voor deze import zijn vanzelf,duurt alleen even...
pi_159598727
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:11 schreef Gutmensch het volgende:
Goed stuk.

Vooral dit:

[..]

Nou ja, zijn toch een aantal mensen aangehouden bij protesten tegen AZC die een boete moesten betalen, dus die zijn er op achteruitgegaan
pi_159598729
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bij hongersnood kun je eten brengen bij een oorlog is het toch behoorlijk lastig om de burgers daar te beschermen. Ik vind dat een vergelijking die nergens op slaat.
In diverse Afrikaanse landen vindt ook oorlog en conflicten aan de lopende band plaats.
Moeten we mensen die daar vandaan komen ook allemaal hierheen halen?
Daarnaast zijn er ook tal van landen waar op andere manieren dikke ellende is, die dan ook maar hierheen halen?
Of ben je daar selectief in en indien ja, waarom?
pi_159598733
quote:
En ontwrichting dreigt sowieso als de instroom door blijft gaan:

SPOILER: Groot plaatje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159598749
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:22 schreef TerryStone het volgende:

[..]

In diverse Afrikaanse landen vindt ook oorlog en conflicten aan de lopende band plaats.
Moeten we mensen die daar vandaan komen ook allemaal hierheen halen?
Daarnaast zijn er ook tal van landen waar op andere manieren dikke ellende is, die dan ook maar hierheen halen?
Er wordt op het moment niemand opgehaald, alhoewel ze nu wat mensen uit Griekenland halen.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 16:23:23 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159598767
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:18 schreef rareman1 het volgende:

[..]

Op die conclusie komen de mensen die voor deze import zijn vanzelf,duurt alleen even...
Het is al te laat
The End Times are wild
pi_159598789
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er wordt op het moment niemand opgehaald, alhoewel ze nu wat mensen uit Griekenland halen.
Ik vermoed dat je best begrijpt wat ik bedoel maar laat ik het dan anders verwoorden.
Moeten we mensen die daar vandaan komen ook allemaal hierheen laten komen?
Daarnaast zijn er ook tal van landen waar op andere manieren dikke ellende is, die dan ook maar hierheen laten komen?
pi_159598796
quote:
Maar dit is voor het eerst (in de recente geschiedenis dan) dat er in dergelijke aantallen mensen aan de poorten van de Europese landen staan. Dan moet je ze inderdaad laten creperen (weg gaan ze niet), of opnemen.

Onze samenleving gaat nooit ontwricht worden, denk je echt dat men het zo ver laat komen? Wil je een boze Nederlander zien, maak dan eens een opmerking over de tijd dat deze onder de douche staat, of dat het zonde van de poen is dat hij een iPhone 6 heeft gekocht terwijl hij een iPhone 5 had.

In dergelijke gevallen laat de Nederlander zijn aard zien, en is hier niet verlegen om. Eerder gebeurt er gewoon niks, dat is al vaak genoeg gebleken.
Why stay small, if you can grow big..
  dinsdag 2 februari 2016 @ 16:25:06 #123
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159598808
quote:
Grappig.
Het probleem in Syrie IS veroorzaakt door ons.
Als het Westen niet een "helder" moment had gehad om de rebellen, een stellletje verdwaasde idioten, zwaar te bewapen dan was het nooit zo uit de hand gelopenen was er ook geen IS geweest.
Het enige wat nog rest is snel Syrie in gaan, IS te verslaan en met de Russen praten om desnoods Syrie in stukken te hakken, wat de Russen voor een deel zullen steunen waarschijnlijk.
Assad zal moeten aftreden dat is al zo klaar als een klontje en dan kunnen de vluchtelingen terug.
Ben alleen bang dat dan niemand meer terug gaat....
pi_159598821
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:24 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je best begrijpt wat ik bedoel maar laat ik het dan anders verwoorden.
Moeten we mensen die daar vandaan komen ook allemaal hierheen laten komen?
Daarnaast zijn er ook tal van landen waar op andere manieren dikke ellende is, die dan ook maar hierheen laten komen?
We halen mensen niet op en zeker niet allemaal, waarom stel je vragen die totaal niet passen bij de realiteit?
pi_159598844
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

We halen mensen niet op en zeker niet allemaal, waarom stel je vragen die totaal niet passen bij de realiteit?
Ik heb het niet over ophalen. Ik heb het over mensen uit die gebieden ook toegang geven en die ook op te vangen.
Waarom doe je net of je niet begrijpt wat ik bedoel? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')