abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159630651
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lees nog eens...

[..]

Werden, niet worden. Als de staat wanhopig is duwt het bij iedereen een wapen in de hand om "het vaderland te beschermen", veel plezier aan het front zou ik zeggen.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  woensdag 3 februari 2016 @ 19:56:27 #202
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_159630689
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:55 schreef D1990 het volgende:

[..]

Werden, niet worden. Als de staat wanhopig is duwt het bij iedereen een wapen in de hand om "het vaderland te beschermen", veel plezier aan het front zou ik zeggen.
Je kunt ook gewoon zeggen dat je argumenten op zijn en je geen benul hebt waar je over lult.
  woensdag 3 februari 2016 @ 19:56:46 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159630698
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:55 schreef D1990 het volgende:

[..]

Zo versloegen de Russen de Duitsers
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159630712
Denk ik ook, zullen zelf wel ergens hoog of droog gaan zitten wachten dan.
pi_159630723
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon zeggen dat je argumenten op zijn en je geen benul hebt waar je over lult.
Zoals ik al zei, jij blijft voet bij stuk houden, en ik ook. Had van tevoren al gezegd dat discussiëren nutteloos zou zijn.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_159630734
Laat ze eerst die 206 jaar maar inhalen.
pi_159630740
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo versloegen de Russen de Duitsers
Pardon? Jij neemt hun als voorbeeld? Prima, ik ben dan wel Stalin, lekker veilig in een paleis. En jij mag voor mij gaan sterven, deal?
pi_159630744
Die hadden geen brandstof en geen eten, en al helemaal niet de juiste kleding.
pi_159630909
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar wil je zeggen dat er dus rond de 250.000 man opgeroepen kan worden (dus dienstplichtig)?

In de jaren 80 had je de dienstplicht maar dat was alleen van toepassing op jonge volwassenen naar mijn idee.
pi_159630961
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 15:55 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Ook goed. Er zal vast ergens in een stoffige kast die nog niet leeg geruimd is een plan liggen om dienstplichtigen weer in vorm te krijgen zodra het nodig is. Of het benodigde materiaal beschikbaar is om dat plan ook daadwerkelijk uit te voeren en of het up to date is, is een ander punt...
Jij denkt nogal naïef. Het is niet zo moeilijk om hier een plan voor te maken. Sterker nog, dat is poepsimpel. De voeding van de recruten onder controle krijgen en houden (door voor 100% te bepalen wat ze wel en wat ze niet eten, ze niet van de kazerne af te laten gaan etc.) en door een goed fitnessprogramma te laten uitvoeren. Easypeasy. Het probleem is dat het veel tijd kost, je bent minstens een half jaar verder alvorens je kan starten met wat eigenlijk de start zou moeten zijn. :)

Dit is natuurlijk louter een theoretische discussie, het is nogal duidelijk dat een herinvoering van de opkomstplicht totaal niet haalbaar is tenzij Nederland betrokken geraakt bij een oorlog.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159630994
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij denkt nogal naïef. Het is niet zo moeilijk om hier een plan voor te maken. Sterker nog, dat is poepsimpel. De voeding van de recruten onder controle krijgen en houden (door voor 100% te bepalen wat ze wel en wat ze niet eten, ze niet van de kazerne af te laten gaan etc.) en door een goed fitnessprogramma te laten uitvoeren. Easypeasy. Het probleem is dat het veel tijd kost, je bent minstens een half jaar verder alvorens je kan starten met wat eigenlijk de start zou moeten zijn. :)

Dit is natuurlijk louter een theoretische discussie, het is nogal duidelijk dat een herinvoering van de opkomstplicht totaal niet haalbaar is tenzij Nederland betrokken geraakt bij een oorlog.
Is dat niet een paradox? Aangezien het dan al te laat is, als Nederland pas begint als de oorlog al begonnen is.
  woensdag 3 februari 2016 @ 20:06:28 #212
45206 Pietverdriet
pi_159630997
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:58 schreef D1990 het volgende:

[..]

Pardon? Jij neemt hun als voorbeeld? Prima, ik ben dan wel Stalin, lekker veilig in een paleis. En jij mag voor mij gaan sterven, deal?
Autisten en sarcasme
:')
pi_159631002
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:03 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Maar wil je zeggen dat er dus rond de 250.000 man opgeroepen kan worden (dus dienstplichtig)?

In de jaren 80 had je de dienstplicht maar dat was alleen van toepassing op jonge volwassenen naar mijn idee.
Zoek eens even op hoeveel eerstejaars studenten en HBO-scholieren er de afgelopen jaren waren. Vermenigvuldig dat met 2 en je hebt een aardige schatting over hoeveel mensen het gaat. ;)
#NoDAPL
pi_159631026
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Autisten en sarcasme
:')
Erger nog, er zijn autisten die wel prima sarcasme begrijpen. ;)
#NoDAPL
pi_159631068
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:06 schreef D1990 het volgende:

[..]

Is dat niet een paradox? Aangezien het dan al te laat is, als Nederland pas begint als de oorlog al begonnen is.
Onder voldoende hoge druk, bij een realistische temperatuur, wordt alles vloeibaar.
Of dat het dan te laat gaat zijn weet ik niet, het hangt zeker af van hoe lang zo'n oorlog duurt?
#NoDAPL
  woensdag 3 februari 2016 @ 20:08:20 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_159631069
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:03 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder heb gezegd hier, de daadwerkelijke dienstplichtperiode heet feitelijk de "eerste oefening"... Daar worden je je benodigde vaardigheden aangeleerd. Daarna ben je tot je 35e (hangt af van je rang) oproepbaar (mobilisabel) voor oorlogsdreiging of wat dan ook.

De welbekende oefening "Donderslag"

woensdag 3 februari 2016 @ 20:10:13 #217
45206 Pietverdriet
pi_159631127
Maak van uw scheet een donderslag!
  woensdag 3 februari 2016 @ 20:11:59 #218
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159631190
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Maak van uw scheet een donderslag!
Herman Brood. :)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_159631275
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder heb gezegd hier, de daadwerkelijke dienstplichtperiode heet feitelijk de "eerste oefening"... Daar worden je je benodigde vaardigheden aangeleerd. Daarna ben je tot je 35e (hangt af van je rang) oproepbaar (mobilisabel) voor oorlogsdreiging of wat dan ook.

De welbekende oefening "Donderslag"

Aha vandaar dat 'lage cijfer'
pi_159631477
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 16:02 schreef D1990 het volgende:

[..]

Jij hebt een vertekend beeld, het gaat over ongelijkheid. Of denk jij dat de zoontjes van advocaten en managers ook in de loopgraven zij aan zij met de arbeiders zullen vechten? Nee, of ze hoeven niet in dienst, of krijgen een kantoorbaan of dienen als officier.

En dan vind je het gek dat wij er niet om staan te springen om de machine geweer nesten te bestormen?
Volgens mij is de dienstplicht algemeen en gebeurde het oproepen vroeger op basis van loting bij een te groot aanbod.

Waar heb ik precies een vertekend beeld van als ik vragen mag?

Je hoeft nergens om te staan te springen, je moet het gewoon als je plicht/verantwoordelijkheid zien.
pi_159631529
O ik zie zoveel als plicht en verantwoordelijkheid en ik word regelmatig teleur gesteld.
  woensdag 3 februari 2016 @ 20:23:23 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_159631568
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:14 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Aha vandaar dat 'lage cijfer'
Ja, je hebt dan uiteindelijk een paraat direct beschikbaar gemobiliseerd leger (landmacht) van pak hem beet 200.000 man, de luchtmacht en marine waren eigenlijk voor het grootste deel al beroeps, het gros van de dienstplichtigen was landmacht.

En dan heb je nog een keer een hele zooi mobilisabele militairen in de reserve (nog niet opgeroepen), dus mochten van dat parate leger 100.000 man sneuvelen (als voorbeeld) roepen we lichting 84-1 t/m 89-12 op om dat weer even aan te zuiveren.
pi_159631581
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:20 schreef Westerling het volgende:

[..]

Volgens mij is de dienstplicht algemeen en gebeurde het oproepen vroeger op basis van loting bij een te groot aanbod.
Ja en nee. Er werd geloot maar niet iedereen had een even grote kans. Als je een oudere broer had die al opgeroepen was dan had je bijvoorbeeld een kleinere kans om opgeroepen te worden dan als je het enige kind was.
#NoDAPL
pi_159631669
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, je hebt dan uiteindelijk een paraat direct beschikbaar gemobiliseerd leger (landmacht) van pak hem beet 200.000 man, de luchtmacht en marine waren eigenlijk voor het grootste deel al beroeps, het gros van de dienstplichtigen was landmacht.

En dan heb je nog een keer een hele zooi mobilisabele militairen in de reserve (nog niet opgeroepen), dus mochten van dat parate leger 100.000 man sneuvelen (als voorbeeld) roepen we lichting 84-1 t/m 89-12 op om dat weer even aan te zuiveren.
Wel kijken dat je niet sneuvelt ander roep jij van de we niks meer op!
  woensdag 3 februari 2016 @ 20:27:02 #225
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159631699

Zo kan het ook. Jaren 70 waar een haarnetje normaal was(behoorde bij de PSU uitrusting). De wereld sprak er schande van.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')