Ben je consequent? Oftewel, steun(de) jij de aanpak van Khadaffi en Assad ook, die met geweld de opstand neersloegen/proberen neer te slaan?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als mensen het echt te bont maken, dan dient er hard te worden ingegrepen. Zo simpel is het.
Als een groepje demonstranten wat leuzen scandeert op het Malieveld, dan hoeft er uiteraard niet te worden ingegrepen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:35 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ben je consequent? Oftewel, steun(de) jij de aanpak van Khadaffi en Assad ook, die met geweld de opstand neersloegen/proberen neer te slaan?
Dus is het een ja of nee, jij keurt de aanpak van khadaffi en Assad ook goed? Aangezien die demonstranten daar de wapens op hadden gepakt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als een groepje demonstranten wat leuzen scandeert op het Malieveld, dan hoeft er uiteraard niet te worden ingegrepen.
In het geval van een gewapende opstand (as if), mag/moet de overheid wat mij betreft terugslaan.
Helaas, ik ben toch net iets te intelligent om vatbaar te zijn voor valse dilemma's.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:01 schreef D1990 het volgende:
[..]
Dus is het een ja of nee, jij keurt de aanpak van khadaffi en Assad ook goed? Aangezien die demonstranten daar de wapens op hadden gepakt.
Dacht ik al, je bent dus niet consequent, wat een verassing.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helaas, ik ben toch net iets te intelligent om vatbaar te zijn voor valse dilemma's.
Dat waren dictaturen, die mag je wel omver proberen te werpen omdat er geen andere manier is om er vanaf te komen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:01 schreef D1990 het volgende:
[..]
Dus is het een ja of nee, jij keurt de aanpak van khadaffi en Assad ook goed? Aangezien die demonstranten daar de wapens op hadden gepakt.
Jij bepaald wanneer een regering omver geworpen mag worden, en wanneer niet? Wie heeft jou die macht gegeven?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:13 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat waren dictaturen, die mag je wel omver proberen te werpen omdat er geen andere manier is om er vanaf te komen.
In democratiën hebben we daar verkiezingen voor.
Bijna goed. Vrije verkiezingen. Er zijn ''democratieën'' die zeker verkiezingen hebben, maar vrij wil ik die niet noemen. En dan?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:13 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat waren dictaturen, die mag je wel omver proberen te werpen omdat er geen andere manier is om er vanaf te komen.
Bepaalt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:15 schreef D1990 het volgende:
[..]
Jij bepaald wanneer een regering omver geworpen mag worden, en wanneer niet? Wie heeft jou die macht gegeven?
En wat heeft de staatsvorm te maken met het kwaliteit van leven in een land? Het leven in Libië was goed, ongeacht hun staatsvorm. Dus welk recht had NATO om het omver te werpen? En wanneer beginnen we dan met de invasie van Saoedi-Arabië? Aangezien die ook niet bepaald democratisch is, erg consistent weer.
De grote mensenwereld is dan ook niet consequent. Leer er mee leven.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:05 schreef D1990 het volgende:
[..]
Dacht ik al, je bent dus niet consequent, wat een verassing.
Serieus? Dus jij erkent de autoriteit van de overheid ook al klopt die van geen kant? Waarom mag een overheid wel geweld gebruiken en normale mensen niet??quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als een groepje demonstranten wat leuzen scandeert op het Malieveld, dan hoeft er uiteraard niet te worden ingegrepen.
In het geval van een gewapende opstand (as if), mag/moet de overheid wat mij betreft terugslaan.
Kom nou toch. Democratie is bij ons totaal ondergeschikt aan de financiele wereld. Dat hebben we wel kunnen zien tijdens de Griekse crisis nou laatst weer.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:13 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
BNW is verderop.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:22 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kom nou toch. Democratie is bij ons totaal ondergeschikt aan de financiele wereld. Dat hebben we wel kunnen zien tijdens de Griekse crisis nou laatst weer.
Omdat ik geloof in en vertrouw op de geweldsbeteugelende werking van een verticale machtsstructuur.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Serieus? Dus jij erkent de autoriteit van de overheid ook al klopt die van geen kant? Waarom mag een overheid wel geweld gebruiken en normale mensen niet??
Als jij er trots op bent om een hypocriet te zijn, is maar waar je trots op bent.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De grote mensenwereld is dan ook niet consequent. Leer er mee leven.
'Inconsequent' vind ik dan ook geen vies woord.
Zo zie je maar hoe kleinzielig je bent, als je mensen gaat aanvallen op grammatica, in plaats van argumenten. Zwak mannetje.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:18 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Bepaalt.
En nee, maar ik vind dat een volk haar eigen regering moet kunnen kiezen.
En dat kan gelukkig in Nederland.
Denk je nou werkelijk dat ik mij ga lopen schamen omdat je mijn standpunt zelf inkleurt met behulp van een vals dilemma?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:27 schreef D1990 het volgende:
[..]
Als jij er trots op bent om een hypocriet te zijn, is maar waar je trots op bent.
Heeft niks met BNW te maken hoor. Zijn gewoon feiten. Als je hoort dat tijdens die gesprekken met de Griekse regering gewoon letterlijk door de Trojka en de EU politici gezegd word dat Griekenland gewoon moet voldoen aan de eisen en ze niks te maken hebben met het feit dat deze nieuwe Griekse regering door het volk gekozen is, lijkt het me duidelijk.quote:
O dat zal ik misschien wel met je eens zijn. Maar er zijn natuurlijk legio uitzonderingen hierin. Dat geweld van de overheid op een hele andere manier word gezien als geweld door burgers vind ik best schrikbarend.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat ik geloof in en vertrouw op de geweldsbeteugelende werking van een verticale machtsstructuur.
Alsof politici nog te vertrouwen zijn. Loopjongens voor het grote geld zijn het geworden helaas.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:30 schreef DustPuppy het volgende:
Ik snap ook serieus niet waarom je hier een revolutie zou verwachten. Je mag toch volgend jaar gewoon weer netjes stemmen? Dan stem je lekker een keer iets anders.
Zodra we geen parlementaire democratie meer hebben praten we verder.
Ja omdat wij hier zo hard riepen dat we ons geld terug wildenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heeft niks met BNW te maken hoor. Zijn gewoon feiten. Als je hoort dat tijdens die gesprekken met de Griekse regering gewoon letterlijk door de Trojka en de EU politici gezegd word dat Griekenland gewoon moet voldoen aan de eisen en ze niks te maken hebben met het feit dat deze nieuwe Griekse regering door het volk gekozen is, lijkt het me duidelijk.
Had er niet veel mee te maken. Beleid van de Trojka en de EU is gewoon de belangen van banken behartigen. Dat geld krijgen jij en ik (burgers) toch nooit meer terug.quote:Op woensdag 3 februari 2016 00:00 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja omdat wij hier zo hard riepen dat we ons geld terug wilden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |