Revolutie is nooit legitiem voor de bezettende macht. En wordt konsekwent uit ons hoofd gepraat. Op school, via media.. Wellicht is revolutie het enige wat nog verandering kán brengen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb ook vanaf het begin in dit topic gezegd dat een revolutie mij onwaarschijnlijk en niet-legitiem lijkt. Ik zie wel de mogelijk tot het ontstaan van sociale onrust. Dus eigenlijk zeggen we hier hetzelfde hoor.
Interessant, vertel ons meer.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:14 schreef Tamabralski het volgende:
Die Lentes in het midden-oosten werden georganiseerd onder leiding van westerse inlichtingen. Met wellicht sponsoring van figuren zoals george soros en de westerse overgeden. Ik zie dit niet voor het normale blanke klootjesvolk grbeuren hier. Wel jammer.
We hebben eerst 5 miljoen met mijn mentaliteit nodig. Niet bang voor eventueel geweld omdat stemmen schrijven niet meer helpt. Gaat niet gebeuren. Volk is te verdeeld.
Pas over 75 jaar wellicht. Of wanneer de overheid de dienstplicht invoert. Dan komt geweld nog dichter bij je thuis en wordt iedereen politiek bewust.
Akkoord.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb ook vanaf het begin in dit topic gezegd dat een revolutie mij onwaarschijnlijk en niet-legitiem lijkt. Ik zie wel de mogelijk tot het ontstaan van sociale onrust. Dus eigenlijk zeggen we hier hetzelfde hoor.
Maar sociale onrust staat wel heel ver af van revolutie.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die sociale onrust is er al, zie de diverse uit de hand gelopen AZC-bijeenkomsten.
Dat zeggen onrendabele nietsnutten vaak ja. Die hebben geen waarde, noch wat om voor te leven. Dus mag alles kapot.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:20 schreef Tamabralski het volgende:
Wellicht is revolutie het enige wat nog verandering kán brengen.
Veel meer dan gerommel in de marge is dat niet natuurlijk. Bij verreweg de meeste informatiebijeenkomsten in den lande gaat het prima.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die sociale onrust is er al, zie de diverse uit de hand gelopen AZC-bijeenkomsten.
Dat zal ook wel. Maar als bijvoorbeeld 0,5% actief gaat rellen dan is er al sprake van een crisis in plaats van van onrust. Dat is dat toch lastig onder controle te krijgen. Een activering van de noodwet (zoals nu in Frankrijk) is best mogelijk. We hebben het dan over een toestand zoals na de aanslagen in Frankrijk)quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Akkoord.
Sociale onrust vind ik echter weinig zorgwekkend. Het is vervelend en jammerlijk, maar het loopt uiteindelijk wel los allemaal.
Als die groep tokkos zich intellectueel beter kunnen presenteren en beter kunnen organiseren. Dan hebben we iets.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De reden dat een revolutie niet legitiem is, is omdat we iedere 4 jaar vrije verkiezingen hebben. Dat is ook een soort revolutie, maar dan geinstitutionaliseerd.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:20 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Revolutie is nooit legitiem voor de bezettende macht. En wordt konsekwent uit ons hoofd gepraat. Op school, via media.. Wellicht is revolutie het enige wat nog verandering kán brengen.
Als mensen het echt te bont maken, dan dient er hard te worden ingegrepen. Zo simpel is het.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zal ook wel. Maar als bijvoorbeeld 0,5% actief gaat rellen dan is er al sprake van een crisis in plaats van van onrust. Dat is dat toch lastig onder controle te krijgen. Een activering van de noodwet (zoals nu in Frankrijk) is best mogelijk. We hebben het dan over een toestand zoals na de aanslagen in Frankrijk)
Het feit dat we er over discussieren en dat er meerdere artikelen in de media over verschijnen recentelijk geeft al aan dat het minder ondenkbaar is dan 10 jaar geleden.
Waarom zou je dat ook in vredesnaam willen? Waarom alles op wat wij hebben op het spel zetten?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:30 schreef DustPuppy het volgende:
Ik snap ook serieus niet waarom je hier een revolutie zou verwachten. Je mag toch volgend jaar gewoon weer netjes stemmen? Dan stem je lekker een keer iets anders.
Zodra we geen parlementaire democratie meer hebben praten we verder.
Het idee van vrije keuze elke vier jaar is één grote farce. Een belediging naar het volk toe. Waar deze zelf naïef en welwillend aan meewerkt. Om vervolgens achteraf de eigen partijkeuze te gaan verdedigen ( want je hebt er zelf op gestemd uiteraard). De eliten lachen zich elk minuut krom.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
De reden dat een revolutie niet legitiem is, is omdat we iedere 4 jaar vrije verkiezingen hebben. Dat is ook een soort revolutie, maar dan geinstitutionaliseerd.
Maar hoezo is er dan geen vrije keuze? Dat veel mensen te lui of te laks zijn om te gaan stemmen of om te kijken welke partij hun standpunten het best vertegenwoordigd heeft niks met vrijheid te maken.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:30 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Het idee van vrije keuze elke vier jaar is één grote farce. Een belediging naar het volk toe. Waar deze naïef en welwillend aan meewerkt. Om vervolgens achteraf de eigen partijkeuze te gaan verdedigen. De eliten lachen zich elk minuut krom.
De Fransen falen keihard in antiterrorisme en andere inlichtingenzaken. Nederland, Italië, Duitsland en dergelijke hebben hun zaken veel beter op orde. Die noodwet is precies wat het zegt: een noodgreep uit wanhoop. Geen idee of de Fransen willen leren van hun buren, maar iets zegt me dat ze dat niet willen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zal ook wel. Maar als bijvoorbeeld 0,5% actief gaat rellen dan is er al sprake van een crisis in plaats van van onrust. Dat is dat toch lastig onder controle te krijgen. Een activering van de noodwet (zoals nu in Frankrijk) is best mogelijk. We hebben het dan over een toestand zoals na de aanslagen in Frankrijk)
Het feit dat we er over discussieren en dat er meerdere artikelen in de media over verschijnen recentelijk geeft al aan dat het minder ondenkbaar is dan 10 jaar geleden.
We hebben nu Karskens die ermee komt, die noemt het een 'revolutie' in mei.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ieder individu maakt altijd een afweging tussen wat hij te verliezen heeft en wat hij te winnen heeft. Als mensen niets meer te verliezen hebben, dan is die afweging snel gemaakt en kun je wel een gok wagen door achter de bandwagon te lopen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:32 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:
Het klopt dat eerdere revoluties vooral voortkwamen uit grote onvrede, meestal aangaande de eigen portemonnee. Of een revolutie werd gefinancieerd zoals de revolutie die de Sovjet-Unie voortbracht.
Tegelijkertijd is multiculturalisme nooit eerder op deze schaal voorgekomen. Multiculturalisme raakt niet enkel de portemonnee, maar ook cultuur, tradities, gedeelde normen en waarden. Met de opkomst van het internet kan er bovendien ook veel sneller dan voorheen een sentiment van massale onvrede ontstaan.
Ik weet niet of het zo eenvoudig is de hoge levensstandaard als laatste schild van sociale cohesie aan te wijzen. Diverse factoren, waaronder de voornoemde zijn geheel anders dan voorheen.
Het is in ieder geval niet meer ondenkbaar.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We hebben nu Karskens die ermee komt, die noemt het een 'revolutie' in mei.
Greet komt ermee, die noemt het een 'revolte' als na verkiezingen de PVV niet meedoet aan een regering.
En gister las ik dat Hiddema zei dat er een staatsgreep op het punt staat uit te breken ivm toestand op departement Justitie en Veiligheid..
De een lijkt nog gekker dan de ander maar ze zeggen dergelijke nonsens natuurlijk allemaal uit eigenbelang.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Greet komt ermee, die noemt het een 'revolte' als na verkiezingen de PVV niet meedoet aan een regering.
En gister las ik dat Hiddema zei dat er een staatsgreep op het punt staat uit te breken ivm toestand op departement Justitie en Veiligheid..
Kijk naar de aanslagplegers in Parijs die deels uit dit soort achterstandswijken kwamen en geweld toepaste.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Denkt men daar echt serieus aan een gewapende revolutie? Heb je daar concrete aanwijzingen voor?
Dan heb ik even tijd nodig om mijn ideeën hierover uiteen te zetten. Je begrijpt er zotezien helemaal niets van. Niet vanuit mijn perspectief bedoel ik. Belangrijk steekwoord is Collectivisme. Een woord wat tot eind 1900 werd gebruikt en daarna systematisch verbannen via de schoolbanken. Links en rechts zitten al in de zakken van de eliten. Jouw en mijn stem op links of rechts maken niets uit. Het is één grote illusie.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar hoezo is er dan geen vrije keuze? Dat veel mensen te lui of te laks zijn om te gaan stemmen of om te kijken welke partij hun standpunten het best vertegenwoordigd heeft niks met vrijheid te maken.
Oh het kan best gebeuren. Elk mens is tot geweld in staat.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:37 schreef Elzies het volgende:
[..]
Kijk naar de aanslagplegers in Parijs die deels uit dit soort achterstandswijken kwamen en geweld toepaste.
Maar ook Nederland kende zijn Mohammed B en het is geen publiek geheim dat er honderden Jihadstrijders pendelen tussen Syrië en Nederland.
Wij leven niet meer in een multiculturele samenleving maar in een gepolariseerde samenleving waar de haat tussen verschillende bevolkingsgroepen onoverbrugbaar is geworden. Je ziet het ontmenselijkingsproces al op gang komen waar men elkaar niet meer voor volwaardig mens aanziet maar als een ziekte, een plaag. Van beide kanten overigens.
Als dit ontmenselijkingsproces is voltooid zal de stap om geweld toe te passen een stuk kleiner worden. Een aanslag zou hiervoor een trigger kunnen zijn. Maar ook een tweede grote economische crisis. De stap om moslims aan te vallen en te doden zal dan een stuk dichterbij komen. Omgekeerd zal dit weer leiden tot wraakacties tegen niet-moslims en voor je het weet creëert men een ongecontroleerde geweldspiraal. Vergeet niet dat bovenstaande geen onbekend verhaal is en in veel delen van de wereld al plaats vind. Het is hoogst naïef te veronderstellen dat zoiets nooit meer in Europa zal voorkomen. Of zijn we het conflict in het voormalige Joegoslavië vergeten?
Dat vond ik ook een opmerkelijke uitspraak. Vraag mij ook af hoe we dat voor ons moeten zien. Gaat een clubje dissidente militairen een coup in gang zetten, of grijpt de ambtenarij de macht.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb je de drie soorten opstand ook meteen te pakken hè, dat is wel grappig ergens.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niet meer ondenkbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |