abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159590669
Nico Koning en Hans Achterhuis zouden trouwens zeggen dat de woede richting asielzoekers een manifestatie is van het zondebokmechanisme.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_159590681
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als dit ontmenselijkingsproces is voltooid zal de stap om geweld toe te passen een stuk kleiner worden. Een aanslag zou hiervoor een trigger kunnen zijn. Maar ook een tweede grote economische crisis. De stap om moslims aan te vallen en te doden zal dan een stuk dichterbij komen.
Ik denk als complottheorist dat wij inderdaad worden lekker gemaakt om elkaar en uitheemden aantevallen, in plaats van een Rutte pechtold slalom klaver bos balkenende kok zalm of het Oranje-instituut. Hoe je deze momentum van woede en haat nu nog kan ombuigen naar een ander doel weet ik niet. Overheid en staatsmedia hebben hun eerste zetten al gemaakt. Draai je niet makkelijk om. Tenzij iets spectaculairs gebeurt. Iets extreems. Maakt niet uit wat. En dit hoeft natuurlijk niet met geweld te gaan. Iets wat opvalt en aandacht trekt. Onze eigen doodaangespoelde zielige kinderen ofzo. Daarom werkt reklame zo goed.
pi_159590686
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat vond ik ook een opmerkelijke uitspraak. Vraag mij ook af hoe we dat voor ons moeten zien. Gaat een clubje dissidente militairen een coup in gang zetten, of grijpt de ambtenarij de macht.
Ja, vroeg het me ook af wat we ons erbij moesten voorstellen. Wrs een soort de facto staatsgreep waarbij een bepaalde kliek de leiding gaat overnemen op Justitie en Veiligheid, zonder dat Rutte daarbij inbreng heeft.
I´m back.
pi_159590703
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:39 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Oh het kan best gebeuren. Elk mens is tot geweld in staat.

Maar je slaat wat stappen over van het punt waar we nu zijn en een revolutie of een geweldspiraal. Je doet net alsof er geen corrigerende mechanismen of buffers zijn, en die zijn er volop.
Het nadeel van dit soort processen is dat ze juist oncontroleerbaar zijn. Nou zijn Nederlanders van nature een nuchter volk wat hecht aan zijn welvaart. We zijn zeker niet oorlogszuchtig, dus dat speelt wel in ons voordeel. Tegelijkertijd heb ik de Balkanoorlog in mijn achterhoofd wat feitelijk een etnisch conflict was. Het zette gewone burgers aan tot massamoord.

Tegelijkertijd worden we geconfronteerd met processen waarover we geen controle kunnen uitoefenen, zoals die enorme stroom asielzoekers. Dat is geen tijdelijk probleem maar een permanent probleem wat leidt tot ongewilde veranderingsprocessen. Je ziet wat dat met mensen doet.
pi_159590709
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, vroeg het me ook af wat we ons erbij moesten voorstellen. Wrs een soort de facto staatsgreep waarbij een bepaalde kliek de leiding gaat overnemen op Justitie en Veiligheid, zonder dat Rutte daarbij inbreng heeft.
Dat zou nog best eens kunnen, inderdaad. Sowieso ligt de macht op veel departementen in feite al bij de ambtenarij.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 10:46:14 #56
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159590716
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat vond ik ook een opmerkelijke uitspraak. Vraag mij ook af hoe we dat voor ons moeten zien. Gaat een clubje dissidente militairen een coup in gang zetten, of grijpt de ambtenarij de macht.
Die laatste club is veel te groot, verdeeld en zal weinig steun vinden onder de bevolking. Van oudsher zijn het inderdaad militairen die de macht grijpen. Maar ook dat werkt enkel als het volk dat accepteert. En gezien de houding van Nederland richting de krijgsmacht gaat dat hier voorlopig niet werken. Bovendien gedraagt het officierskorps zich nooit op politieke wijze. Er worden zelfs nooit politieke uitspraken gedaan. Dat ze een mening hebben staat buiten kijf, maar er is geen enkele aanwijzing dat ze iets gezamenlijk willen uithalen. Niet dat ze überhaupt de middelen hebben. En daar komt nog bij dat het hele politie-apparaat gescheiden is dus ook mee moet spelen.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 10:55:14 #57
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159590887
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het nadeel van dit soort processen is dat ze juist oncontroleerbaar zijn. Nou zijn Nederlanders van nature een nuchter volk wat hecht aan zijn welvaart. We zijn zeker niet oorlogszuchtig, dus dat speelt wel in ons voordeel. Tegelijkertijd heb ik de Balkanoorlog in mijn achterhoofd wat feitelijk een etnisch conflict was. Het zette gewone burgers aan tot massamoord.

Tegelijkertijd worden we geconfronteerd met processen waarover we geen controle kunnen uitoefenen, zoals die enorme stroom asielzoekers. Dat is geen tijdelijk probleem maar een permanent probleem wat leidt tot ongewilde veranderingsprocessen. Je ziet wat dat met mensen doet.
Klopt in de Balkan heeft het plaatsgevonden. Maar de geschiedenis daar laat zich kenmerken door etnische tegenstellingen en resulterend conflict. Het klopt ook dat het conflict deels te maken had met de religie van de groepen, maar het ontstond vooral uit het uiteenvallen van een inherent verdeeld land. Je ziet in welke landen het uiteen is gevallen.

Al die zaken spelen niet in Nederland. De oorzaken van conflict bestaan altijd lang voordat het conflict gewelddadig wordt. Het bouwt zich langzaam op totdat het escaleert. En ik weet dat sommige mensen denken dat dat ook in Nederland gaande is maar de feiten spreken totaal anders.

Maar het is verder ook een selffulfilling prophecy, als voldoende mensen het geloven wordt het werkelijkheid. En dan wordt er hoe dan ook een vijand gevonden, of dat nou terecht is of niet. Niet dat ik me zorgen maak, er is voedsel, vermaak en voldoende werk. We zouden enkel de veiligheidsdiensten wat op kunnen schalen.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_159590906
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:30 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Het idee van vrije keuze elke vier jaar is één grote farce. Een belediging naar het volk toe. Waar deze zelf naïef en welwillend aan meewerkt. Om vervolgens achteraf de eigen partijkeuze te gaan verdedigen ( want je hebt er zelf op gestemd uiteraard). De eliten lachen zich elk minuut krom.
Dat de uitslag niet is waar jij op hoopt maakt het nog geen farce.
pi_159590910
Anarchisme, onderwerping of revolutie. Veel keus is er niet. Wat is het minst slechte?
pi_159590968
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:56 schreef Braindead2000 het volgende:
Anarchisme, onderwerping of revolutie. Veel keus is er niet. Wat is het minst slechte?
Gewoon lekker de democratie houden, denk ik.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 11:00:50 #61
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159590982
quote:
Onderwerping. Maar niet van het Nederlandse volk.
pi_159591005
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Gewoon lekker de democratie houden, denk ik.
Dan zullen we ons moeten onderwerpen aan de nieuwkomers.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 11:03:43 #63
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159591023
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 11:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoe kom je daar toch bij? Die nieuwkomers hebben zich ook gewoon te houden aan onze wetten.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_159591030
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:55 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Klopt in de Balkan heeft het plaatsgevonden. Maar de geschiedenis daar laat zich kenmerken door etnische tegenstellingen en resulterend conflict. Het klopt ook dat het conflict deels te maken had met de religie van de groepen, maar het ontstond vooral uit het uiteenvallen van een inherent verdeeld land. Je ziet in welke landen het uiteen is gevallen.

Al die zaken spelen niet in Nederland. De oorzaken van conflict bestaan altijd lang voordat het conflict gewelddadig wordt. Het bouwt zich langzaam op totdat het escaleert. En ik weet dat sommige mensen denken dat dat ook in Nederland gaande is maar de feiten spreken totaal anders.

Maar het is verder ook een selffulfilling prophecy, als voldoende mensen het geloven wordt het werkelijkheid. En dan wordt er hoe dan ook een vijand gevonden, of dat nou terecht is of niet. Niet dat ik me zorgen maak, er is voedsel, vermaak en voldoende werk. We zouden enkel de veiligheidsdiensten wat op kunnen schalen.
Niemand weet hoe Nederlanders reageren als er een bloedige aanslag plaatsvind op ons grondgebied waarbij onschuldige burgers omkomen in plaats van een bekend publiek figuur.

Zeker in een samenleving die in rap tempo polariseert. Want ook Nederland kent etnische spanningen die overigens allemaal wederzijds zijn. We kunnen niet ontkennen dat de boog gespannen is en dat bepaalde discriminerende uitlatingen over en weer ver normaliseren. Dat zijn allemaal kenmerken die toe te schrijven zijn aan het begin van een ontmenselijkingsproces.
pi_159591031
quote:

[..]

Als jij je daar prettig bij voelt, dan moet je dat doen. Ik zie er weinig reden toe.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159591044
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 11:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Niemand weet hoe Nederlanders reageren als er een bloedige aanslag plaatsvind op ons grondgebied waarbij onschuldige burgers omkomen in plaats van een bekend publiek figuur.
Tristan van der V. is het niet met je eens.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159591047
Braindead laat voortaan z'n baard staan en zweert varkensvlees af.
pi_159591060
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 11:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tristan van der V. is het niet met je eens.
Het betrof een psychisch gestoorde Nederlander, geen moslim.

Had dus een andere impact.
pi_159591064
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 11:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als jij je daar prettig bij voelt, dan moet je dat doen. Ik zie er weinig reden toe.
Hun passen zich niet aan aan ons dus zullen wij ons aan moeten passen aan hun anders krijg je een burgeroorlog.
pi_159591099
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Kijk naar de aanslagplegers in Parijs die deels uit dit soort achterstandswijken kwamen en geweld toepaste.
Het is het type wijk wat in Nederland niet of nauwelijks bestaat. Ondanks wanhopige pogingen om Shariadriehoeken e.d. aan te wijzen.
quote:
Maar ook Nederland kende zijn Mohammed B en het is geen publiek geheim dat er honderden Jihadstrijders pendelen tussen Syrië en Nederland.
Hetgeen gelukkig niet veel meer is dan relatief gerommel in de marge. Bedenk bijvoorbeeld ook dat de moord op Van Gogh alweer uit 2004 dateert. Gezien alle ontwikkelingen sindsdien een eeuwigheid geleden.
quote:
Wij leven niet meer in een multiculturele samenleving maar in een gepolariseerde samenleving waar de haat tussen verschillende bevolkingsgroepen onoverbrugbaar is geworden.
Dat gaat gelukkig slechts op voor de extremisten in onze samenleving. Marginalen heb je altijd en overal maar de concrete invloed is beperkt.
quote:
Je ziet het ontmenselijkingsproces al op gang komen waar men elkaar niet meer voor volwaardig mens aanziet maar als een ziekte, een plaag. Van beide kanten overigens.

Als dit ontmenselijkingsproces is voltooid zal de stap om geweld toe te passen een stuk kleiner worden. Een aanslag zou hiervoor een trigger kunnen zijn. Maar ook een tweede grote economische crisis. De stap om moslims aan te vallen en te doden zal dan een stuk dichterbij komen. Omgekeerd zal dit weer leiden tot wraakacties tegen niet-moslims en voor je het weet creëert men een ongecontroleerde geweldspiraal. Vergeet niet dat bovenstaande geen onbekend verhaal is en in veel delen van de wereld al plaats vind. Het is hoogst naïef te veronderstellen dat zoiets nooit meer in Europa zal voorkomen. Of zijn we het conflict in het voormalige Joegoslavië vergeten?
De verhoudingen in voormalig Joegoslavië waren volledig anders. Dan praat je over een gebied waar al zeker 1000 jaar sektarische en stammentwisten zeer regelmatig voorkwamen. Die situatie is in niets met Nederland te verwerken.
Ook in dit geval lijkt het wensdenken voor geweld niet echt overeen te komen met de rationele benadering.
pi_159591105
Ik weet daat het moeilijk is voor sommige users, maar kunnen we het persoonlijke geneuzel eens achterwege houden (ook die verdekt in ontopic posts) en proberen te discussieren over het onderwerp i.p.v over elkaar? Met tegenargumenten bereik je meer
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_159591113
quote:
Gewoon vertrouwen hebben in onze democratie.
pi_159591120
quote:

[..]

Nonsens natuurlijk. Die zullen nooit een democratische meerderheid behalen.
pi_159591134
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 11:06 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het betrof een psychisch gestoorde Nederlander, geen moslim.

Had dus een andere impact.
Afkomstig uit een NSB-familie met wat extremistische trekjes. Zo mal is die vergelijking niet.
pi_159591147
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 11:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gewoon vertrouwen hebben in onze democratie.
Er komen straks 10.000 migranten per week, met een middeleeuwse cultuur, het land binnen. Wat voor democratie gaat dat dan worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')