Dat gaat niet gebeuren, dus ik zie het nut van die malle vergelijking niet zo.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:12 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Er komen straks 10.000 migranten per week, met een middeleeuwse cultuur, het land binnen. Wat voor democratie gaat dat dan worden?
Als er vorig jaar op het laatste moment, na "wir schaffen das", in de herfst, al 4200 per week kwamen dan durf ik er wel wat om te verwedden dat er straks weken komen waarin er nog veel meer gaan komen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren, dus ik zie het nut van die malle vergelijking niet zo.
De vraag is dan wat voor kliek is dat?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zou nog best eens kunnen, inderdaad. Sowieso ligt de macht op veel departementen in feite al bij de ambtenarij.
Dat is nieuw voor mij.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Afkomstig uit een NSB-familie met wat extremistische trekjes. Zo mal is die vergelijking niet.
Omdat Nederland kleinere steden kent, betekent niet dat er geen geïslamiseerde wijken bestaan waar het geradicaliseerde gedachtegoed in opkomst is. Zelfs onder negenjarigen, zoals laatst een artikel aangaf. Wijken waar niet gesluierde moslima's steeds vaker worden aangesproken, wijken waar je als jood je keppeltje maar beter niet op kunt zetten, wijken waar de criminaliteitscijfers boventoon viert.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is het type wijk wat in Nederland niet of nauwelijks bestaat. Ondanks wanhopige pogingen om Shariadriehoeken e.d. aan te wijzen.
[..]
Hetgeen gelukkig niet veel meer is dan relatief gerommel in de marge. Bedenk bijvoorbeeld ook dat de moord op Van Gogh alweer uit 2004 dateert. Gezien alle ontwikkelingen sindsdien een eeuwigheid geleden.
[..]
Dat gaat gelukkig slechts op voor de extremisten in onze samenleving. Marginalen heb je altijd en overal maar de concrete invloed is beperkt.
[..]
Jij verwacht gewoon een half miljoen migranten in een jaar ofzo?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:12 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Er komen straks 10.000 migranten per week, met een middeleeuwse cultuur, het land binnen. Wat voor democratie gaat dat dan worden?
Dat lijkt me een beetje veel maar 200.000 zou me niet verbazen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jij verwacht gewoon een half miljoen migranten in een jaar ofzo?
Ach, psychiatrische instellingen zijn ook prima te vinden hoor.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:06 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het betrof een psychisch gestoorde Nederlander, geen moslim.
Had dus een andere impact.
Ik merk helemaal niets van die spanningen. En ik beweeg vrijelijk tussen 'zwarte' en 'witte' regio's.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Niemand weet hoe Nederlanders reageren als er een bloedige aanslag plaatsvind op ons grondgebied waarbij onschuldige burgers omkomen in plaats van een bekend publiek figuur.
Zeker in een samenleving die in rap tempo polariseert. Want ook Nederland kent etnische spanningen die overigens allemaal wederzijds zijn. We kunnen niet ontkennen dat de boog gespannen is en dat bepaalde discriminerende uitlatingen over en weer ver normaliseren. Dat zijn allemaal kenmerken die toe te schrijven zijn aan het begin van een ontmenselijkingsproces.
Dat is bijna het dubbele van de schattingen die gemaakt worden. Hoe kom je daar zo bij?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat lijkt me een beetje veel maar 200.000 zou me niet verbazen.
Het heeft ook te maken met de frequentie en toename van de aanslagen. In Parijs was men bij de eerste aanslag nog strijdvaardig en ging men massaal de straat op. Hoe anders was dat bij de tweede grote aanslag in datzelfde jaar?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, psychiatrische instellingen zijn ook prima te vinden hoor.
Feitelijk zijn er al genoeg van dergelijke aanslagen geweest in Europa. Londen, Madrid, Parijs en nog een hoop kleinschaligere incidenten. Zie jij burgeroorlogen en revoluties in die landen? Ik niet.
Hooguit leidt zo'n aanslag tot wat meer incidenten als geweldpleging jegens willekeurige mensen met een kleurtje door wat hooligans of bruinhemden, wat varkenskoppen bij moskeeën en dat soort zaken.
Nee. Dit verzin je erbij. Je hebt geen flauw idee wat de uitkomst is.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:42 schreef Elzies het volgende:
Het gaat om een patroon die zich steeds verder aan het ontvouwen is richting een specifieke uitkomst.
Ik moet altijd aan deze van Hatebreed denken als ik al die oproepen tot revolutie op internet lees:quote:
quote:Talk of the causes you support
Voice your misdirected views
You only comment on the things you don't have the power to change
Do you even think before you speak
Do you know what it is you condone?
Take a look at the world today
You've taken your freedom and safety for granted
How do you justify (you have no right)
The way you disgrace those who gave their lives
And how do you justify (you have no right)
The way you disrespect those whose loved ones died.
Everyday is a different crusade
You revolt from the safety of your fantasies
Privileged, you've never fought for a thing
You'd be the first to go if there was real anarchy
All your jargon makes me sick
You're the farthest thing from an activist
You've lost sight of what's important and real
You've taken your freedom and safety for granted
(How do you justify...)
Kill!
This is dedicated to all those who gave their lives to uphold their beliefs
Not to those who try to demean their sacrifices
You have no right.
For those who fought our rights and for those who gave their lives.
And for the families whose love ones died.
It's their honor for which we still fight.
Vorig jaar zijn er bijna 60.000 binnengekomen en toen kwam de stroom pas in september op gang, in de herfst, mensen die op het laatste moment besloten om hierheen te komen. Als er vorig jaar, onder die ongunstige omstandigheden, al weken waren met 4200, 3100, 3000 dan kan je er wel vanuit gaan dat er straks in de lente en zomer meer per week gaan komen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is bijna het dubbele van de schattingen die gemaakt worden. Hoe kom je daar zo bij?
Het hoogtepunt in Nederland vorig jaar zat onder de 12.000 per maand. Daarnaast reken je buiten alle maatregelen die getroffen worden. Je wil gewoon te graag rellen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:16 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als er vorig jaar op het laatste moment, na "wir schaffen das", in de herfst, al 4200 per week kwamen dan durf ik er wel wat om te verwedden dat er straks weken komen waarin er nog veel meer gaan komen.
Alle maatregelen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het hoogtepunt in Nederland vorig jaar zat onder de 12.000 per maand. Daarnaast reken je buiten alle maatregelen die getroffen worden. Je wil gewoon te graag rellen.
De situatie in Nederland vergelijken met Frankrijk of zelfs België is echt compleet van de zotte.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:22 schreef Elzies het volgende:
[..]
Omdat Nederland kleinere steden kent, betekent niet dat er geen geïslamiseerde wijken bestaan waar het geradicaliseerde gedachtegoed in opkomst is. Zelfs onder negenjarigen, zoals laatst een artikel aangaf. Wijken waar niet gesluierde moslima's steeds vaker worden aangesproken, wijken waar je als jood je keppeltje maar beter niet op kunt zetten, wijken waar de criminaliteitscijfers boventoon viert.
Wat de aanslagen in Parijs hebben aangetoond is dat je helemaal geen duizenden strijders nodig hebt om dood en verderf te zaaien. Slechts een paar mensen met automatische wapens en een bomgordel zijn voldoende om een samenleving te ontwrichten.
Voor mij is de islamitische moord op van Gogh geen eeuwigheid geleden. Integendeel, we zien dat sinds die moord het geradicaliseerde gedachtegoed onder islamitische jongeren enorm is toe genomen. Was de Hofstadgroep rondom Mohammed B en Samir A nog een onbekend fenomeen, nu is het onderdeel van onze samenleving geworden. Omdat er aanslagen zijn verijdeld betekent nog niet dat de dreiging is weggenomen. De Nederlandse veiligheidsdienst staat erom bekend dat het ver gaat in het aftappen en afluisteren van zijn burgers.
Ja, alle maatregelen. Die zullen niet tot een 100% werkende eindoplossing leiden maar dat is ook niet realistisch.quote:
Dat besef dringt niet zo door geloof ik.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:19 schreef Heilwasser het volgende:
De doorgang is niet zo makkelijk als vorig jaar.
Dus omdat je ergens geen hol mee bereikt, dan doen mensen het ook niet?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Amerikanen hebben na 9/11 ook het hoofd koel weten te houden. Als er bij aanslagen in Europa duizenden doden vallen, dan zullen er inderdaad meer geweldsincidenten richting moslims plaatsvinden, maar ik acht de kans klein dat 'het volk' dan in opstand komt. Al is het alleen al omdat je daar geen ene hol mee bereikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |