Geen idee, feit blijft: Neem of verlies je geld dat niet van jou is, zul je dat moeten aanvullen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Was er niet eens sprake van dat ze verplicht pensioen van de hand wouden doen?
Als het zo simpel was als even wat schulden tegen elkaar wegstrepen was het allang gebeurt. Dat is nu juist het probleem, bij schuldsanering word er altijd iemand de dupe. Maar het gaat nog veel meer om de onhoudbaarheid van een systeem wat krom ligt onder de schulden en rente. Als jij tot over je oren in de schulden zit ga je de schuldsanering in en word er schande over je gesproken. Bij overheden is het blijkbaar heel normaal.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:11 schreef Gutmensch het volgende:
Ongeveer 100 miljard is in de eurozone uitgezet. Iets meer in de rest van Europa. Een beetje in Amerika. Een plukje in Azië. Banken hebben ongeveer een kwart in bezit. Verzekeraars, pensioenfondsen, beleggers en particulieren samen ook. De rest zit bij buitenlandse beleggers en centrale banken.
bron
Veel meer dan een kwart van de staatsschuld staat dus uit bij andere EU-landen. Die onderlinge EU-schulden kan je eigenlijk gewoon tegen elkaar wegstrepen
Waarom moet je daar een EU federatie voor zijn. Je kunt ze nu toch ook al wegstrepen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:27 schreef Gutmensch het volgende:
Ik bedoelde meer dat die onderlinge EU-schulden weggestreept kunnen worden als de EU een echte federatie wordt.
Nivelleren dus. Het rijkere gedeelte van Nederland heeft de vorderingen in handen en de schulden dragen we met zijn allen. Aangezien jij constant de laagstbetaalden en laagst-opgeleiden zit te vernederen denk ik niet dat dat iets is wat je wil.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:27 schreef Gutmensch het volgende:
Ik bedoelde meer dat die onderlinge EU-schulden weggestreept kunnen worden als de EU een echte federatie wordt.
Dat gaat dus absoluut nooit gebeuren.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:27 schreef Gutmensch het volgende:
De greep uit de kas van het ABP in de jaren '90?quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:40 schreef john2406 het volgende:
Zou het rijk al het geld terug gedaan hebben wat ze genomen hebben uit die kas ooit?
Als het klopt wat ik gehoord heb, dacht zelfs hier in het forum?
Zolang het nog is of kan geniet ervan!quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
Oke jongens, we gaan met z'n allen naar de klote.
Veel succes met jullie doemdenkerij, dan ga ik intussen door met mijn decadente, hedonistische levensstijl.
Doemdenken én een decadente hedonistische levensstijl erop nahouden is pas leuk.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
Veel succes met jullie doemdenkerij, dan ga ik intussen door met mijn decadente, hedonistische levensstijl.
Daat gaat niet meer, KoosVogels heeft al een hypotheek en een grote lening.quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Doemdenken én een decadente hedonistische levensstijl erop nahouden is pas leuk.
Ik verneder alleen pvv'ers vanwege hun verwerpelijke politieke standpunten.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:34 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nivelleren dus. Het rijkere gedeelte van Nederland heeft de vorderingen in handen en de schulden dragen we met zijn allen. Aangezien jij constant de laagstbetaalden en laagst-opgeleiden zit te vernederen denk ik niet dat dat iets is wat je wil.
Dat zegt hij toch ook?quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik verneder alleen pvv'ers vanwege hun verwerpelijke politieke standpunten.
Toevallig woon ik in een particulier huurappartement.quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:49 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Daat gaat niet meer, KoosVogels heeft al een hypotheek en een grote lening.
Daarom gewoon kop terug in het zand, lening verbrassen en straks slaaf van het negatieve kapitaal.
Well done, dit is wat men bedoelde met je ziel verkopen.
Jij hebt nogsteeds vertrouwen in de Nederlandse Democratie. Pfff. Wat rook je?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gewoon vertrouwen hebben in onze democratie.
ik zou niet weten waarom we dan wat anders zouden doen dan nu. Dat komt in de praktijk neer op de bestaande lening volgens afspraak aflossen en daarvoor eventueel een nieuwe lening aantrekken tegen een veelal lagere rente.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:03 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
En wat gaan we straks doen als de staatsschuld opgeëist wordt? Onze huizen en pensioenen afstaan?
De lage rente maakt de schuld stukken dragelijker voor de overheid. Er hoeft dus minder geld naar de rente op de staatsschuldquote:Verder zou het fijn zijn als je de punten die niet kloppen even citeert.
Verder is de illusie dat een lage rente gunstig is ook niet waar. Alle rente is ellendig. Blijkbaar dringt dat nog niet helemaal door.
Zoals hier eerder gezegd werkt onze staatsschuld niet zo. De leningen hebben over het algemeen een vaste looptijd. Wil een schuldeiser die lening eerder afgelost zien, dan valt daar over te praten als herfinancieren goedkoper is. Anders heeft de schuldeiser gewoon pech.quote:Ben je het er verder niet mee eens dat het hebben van een staatsschuld aan het buitenland niet erg democratisch is? Wat gaan we doen als de schuldeiser zegt:
"Jullie gaan links anders eis ik de staatsschuld op?"
Ik zie het probleem niet zo. Vanwege de negatieve rente betalen buitenlandse instanties ons momenteel soms zelfs om geld aan ons te lenenquote:Het hebben van een schuld aan een buitenlandse instantie is gewoon het domste wat iemand ooit heeft gedaan. Ben nu eigenlijk wel benieuwd welke faalhaas Nederland verkocht heeft destijds.
Ow, jij waant je nog lekker in Lala-land.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:22 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dat zeggen onrendabele nietsnutten vaak ja. Die hebben geen waarde, noch wat om voor te leven. Dus mag alles kapot.
Gelukkig bestaan de machthebbers nog om dit soort lieden op te sluiten.
Op het moment dat het particulier vermogen niets meer waard is, dan zijn de bijbehorende schulden vermoedelijk ook niets meer waard. Maar alles bij elkaar is het particuliere vermogen veel hoger dan de particuliere schulden. En er is een flink vermogen in de pensioenpotten.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
"De schuld van huishoudens en niet-financiële bedrijven kwam eind juni 2013 uit op ruim 1,3 biljoen euro." Dat is meer dan het vermogen van alle pensioenfondsen bij elkaar. Daarnaast hebben we particulier bezit maar dat is evenveel waard als de gek ervoor geeft. Dan heb ik het nog geeneens over de staatsschuld zelf.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)013/2013-3914-wm.htm
Lage rente blijft rente, zolang we niet inlossen maar de staatsschuld alsmaar blijft groeien zijn we niet op de goede weg. Hoe mooi dat ook mag lijken een lage rente, langzaam zakken we wel steeds verder weg.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De lage rente maakt de schuld stukken dragelijker voor de overheid. Er hoeft dus minder geld naar de rente op de staatsschuld
Dat hebben verreweg de meeste Nederlanders nog wel hoor.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:26 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Jij hebt nogsteeds vertrouwen in de Nederlandse Democratie. Pfff. Wat rook je?
Het werkelijke vermogen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:12 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Welke pensioenpot?Die op papier of de werkelijke verschrompelde lege beurs die als pensioenpot door moet gaan.
quote:Eind maart 2015 bedroeg het vermogen van Nederlandse pensioenfondsen 1 353 miljard
euro, oftewel bijna 1,4 biljoen.
Ja, doei. Mal idee is dat.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:27 schreef Gutmensch het volgende:
Niet altijd blij zijn met de uitkomst van een democratisch proces hoort ook bij het hebben van vertrouwen in de Nederlandse democratie.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:26 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Jij hebt nogsteeds vertrouwen in de Nederlandse Democratie. Pfff. Wat rook je?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |