Dat zou wel enorm verassend zijn, en ook gewoon de doodsteek voor Cruz betekenen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:19 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
In de poll van een minuut later stond Rubio een procentpunt boven Cruz.
Rubio 23%, Cruz 21%, volgens CBSN. Maar het schommelt per minuut, op dit moment.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:22 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat zou wel enorm verassend zijn, en ook gewoon de doodsteek voor Cruz betekenen.
Kasich, ja, maar die staat nu niet eens in de top zes.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:23 schreef Ashqelon het volgende:
De guy least insane in imo eerder Kasich of Rand Paul.
CNN komt zo ook met entrance polls dus even wachten of Rubio het daar ook zo goed doet.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:24 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Rubio 23%, Cruz 21%, volgens CBSN. Maar het schommelt per minuut, op dit moment.
Rand Paul is insane. Maar Kasich is sane idd. Rubio hoort bij de kanshebbers least insane.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:23 schreef Ashqelon het volgende:
De guy least insane in imo eerder Kasich of Rand Paul.
Over zn opvattingen kunnen de meningen verschillen maar hij hanteert toch niet dezelfde insane retoriek als Cruz, Graham en Trump etc.?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Rand Paul is insane. Maar Kasich is sane idd. Rubio hoort bij de kanshebbers least insane.
Toch wel typisch. Romney is ondanks het feit dat hij de voorverkiezingen won in 2012 ook niet heel populair onder de Republikeinen zelf terwijl hij in veel opzichten een heel redelijk politicus is.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:25 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Kasich, ja, maar die staat nu niet eens in de top zes.
Mormonen zijn zelden populair in Amerika.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:29 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Toch wel typisch. Romney is ondanks het feit dat hij de voorverkiezingen won in 2012 ook niet heel populair onder de Republikeinen zelf terwijl hij in veel opzichten een heel redelijk politicus is.
Lolbertariër.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:28 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Over zn opvattingen kunnen de meningen verschillen maar hij hanteert toch niet dezelfde insane retoriek als Cruz, Graham en Trump etc.?
Interessant. Rubio dus enorm veel kiezers over de streep gehaald in de laatste week.twitter:CBSPolitics twitterde op dinsdag 02-02-2016 om 02:31:17GOP entrance poll results: Of those voters who decided in last week (45%): Rubio: 28%, Cruz: 23, Trump: 14 https://t.co/MzlHhNRHIU #IAcaucus reageer retweet
True maar het speelde denk ik ook zeker mee dat Romney niet zo oerconservatief was als veel Republikeinen willen, hij vond het niet voor niets nodig om te benadrukken dat hij zogenaamd severly conservativequote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:31 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Mormonen zijn zelden populair in Amerika.
Trump, Cruz, Christie, Carson top tier insanequote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:28 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Over zn opvattingen kunnen de meningen verschillen maar hij hanteert toch niet dezelfde insane retoriek als Cruz, Graham en Trump etc.?
Mitt Romney heeft ooit nog een soort van Obamacare willen invoeren in Massachusetts haha heeft hij lang over moeten doen om zijn kiezers ervan te overtuigen dat hij dit toch echt niet van plan is voor heel het land.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:37 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
True maar het speelde denk ik ook zeker mee dat Romney niet zo oerconservatief was als veel Republikeinen willen, hij vond het niet voor niets nodig om te benadrukken dat hij zogenaamd severly conservativeis.
Zal niet lang meer duren, stemmen druppelen al binnen, dus snel.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:39 schreef Infection het volgende:
Hoe laat (Nederlandse tijd) zullen de definitieve resultaten binnen zijn?
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:39 schreef Infection het volgende:
Hoe laat (Nederlandse tijd) zullen de definitieve resultaten binnen zijn?
quote:Wanneer is de uitslag? Dat hangt ervan af. Acht jaar geleden was de uitslag al na ruim twee uur bekend: Barack Obama bij de Democraten en de Republikein Mike Huckabee. Maar in 2012 werd het onverwacht spannend. Aanvankelijk werd favoriet Mitt Romney tot winnaar uitgeroepen, maar dit bleek later fout te zijn. Pas na twee weken werd senator Rick Santorum, die nu ook weer meedoet, tot winnaar uitgeroepen. Als het spannend wordt, is de uitslag mogelijk pas zo rond 05.00 Nederlandse tijd bekend.
Graham en Perry zijn ook zeker insane maar die zijn inmiddels al uit de race gestapt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:39 schreef Baszh het volgende:
[..]
Trump, Cruz, Christie, Carson top tier insaneen Santorum natuurlijk maar die is niet relevant.
Ja eens, Rubio is eigenlijk ook wel insane als je alleen de afgelopen debatoptredens zou meenemenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:42 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Graham en Perry zijn ook zeker insane maar die zijn inmiddels al uit de race gestapt.
Christie is wat opvattingen betreft redelijk gematigd maar hij vind het blijkbaar nodig om inhoudsloze retoriek te gebruiken en Clinton te noemen elke keer dat hij spreekt waardoor hij insane overkomt.
Het is insane dat hij als gouverneur van een staat zwaar getroffen door natuur geweld gewoon lekker campagne blijft voeren.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:42 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Graham en Perry zijn ook zeker insane maar die zijn inmiddels al uit de race gestapt.
Christie is wat opvattingen betreft redelijk gematigd maar hij vind het blijkbaar nodig om inhoudsloze retoriek te gebruiken en Clinton te noemen elke keer dat hij spreekt waardoor hij insane overkomt.
True, hij is dan ook een oppertunist pur sang. Ook de praktijken van Bain Capital onder zijn leiding waren maar moeilijk te verkopen aan de kiezers destijds maar hij is nog steeds een heel wat redelijker politicus dan notoir insane politici als Gingrich, Bachmann en Cain.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:40 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Mitt Romney heeft ooit nog een soort van Obamacare willen invoeren in Massachusetts haha heeft hij lang over moeten doen om zijn kiezers ervan te overtuigen dat hij dit toch echt niet van plan is voor heel het land.
Wow.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:45 schreef Intellectueel het volgende:
CNN nu na telling stemmen:
Trump: 32.7%
Cruz: 32.4%
Rubio: 13.4%
2% van de stemmen geteld.
True maar hij komt er denk ik eerder mee weg dan bijvoorbeeld Cruz omdat hij heel wat charismatischer overkomt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:44 schreef Baszh het volgende:
[..]
Ja eens, Rubio is eigenlijk ook wel insane als je alleen de afgelopen debatoptredens zou meenemen
Tja verbaasd me niets gezien zn verleden met o.a. Bridge gate.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 02:44 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Het is insane dat hij als gouverneur van een staat zwaar getroffen door natuur geweld gewoon lekker campagne blijft voeren.
Wrs een keer niet Bush als president.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 03:08 schreef Intellectueel het volgende:
Bush slechts 2.1% van de stemmen gekregen tot nu.
Hoe bestaat het hè.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 03:09 schreef Intellectueel het volgende:
CNN:
Clinton: 52%
Sanders: 48%
34% van de stemmen geteld.
twitter:CBSPolitics twitterde op dinsdag 02-02-2016 om 03:58:41BREAKING: @MartinOMalley suspends presidential campaign #IAcaucus reageer retweet
Uhh.. okéquote:Op dinsdag 2 februari 2016 04:02 schreef L3gend het volgende:
Clinton en Rubio winnaars vanavond en favoriet voor de norminatie
Mjah, niet echt een verrassing natuurlijk. Zal inhoudelijk best een prima kandidaat geweest zijn, maar heeft eigenlijk nooit daadwerkelijk ook maar enig enthousiastme weten te creeeren voor zichzelf en zijn campagne.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 03:59 schreef Intellectueel het volgende:
Breaking: O'malley stopt met zijn campagne.
Clinton misschien nog beetje voorbarig, maar Iowa was een must-win voor Sanders om de race op zijn kop te zetten. Iowa is voor Sanders een van de meest gunstige demografische state.quote:
Je kunt het ook omdraaien en zeggen dat zn aanhangers nu helemaal niet meer komen opdagen als hij zelfs in een voor hem gunstige blanke staat niet heeft gewonnen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 04:01 schreef Yi-Long het volgende:
Mjah, zowel Trump alswel Sanders trekken theoretisch veel first-time voters. Ik neem aan dat nog lang niet alle aanhangers van deze 2 politici zich hebben laten registreren als voter, maar nu ze zien dat het zo close is in Ohio, en hun stem dus daadwerkelijk heel belangrijk zou kunnen zijn, dat ze (hun aanhang in de andere Staten) zich nu alsnog registreren.
Wat dat betreft zie ik voor deze beide kandidaten dus ook nog wel een positief puntje aan deze 2 nek-aan-nek races.
Spannondquote:Op dinsdag 2 februari 2016 04:22 schreef Intellectueel het volgende:
Verschil tussen Clinton en Sanders nu nog maar 0.9%.
81% van de temmen geteld.
Met Rubio als grootste verassing. Die gaat echt het momentum pakken na vanavond.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 04:20 schreef Lyrebird het volgende:
Verrassend. Er klopte dus weer eens geen ruk van die polls.
Nah. Een nederlaag in Iowa is geen ramp en lag voor maanden al in het verschiet. Als hij volgende week in NH wint pakt hij weer het momentum.quote:
CNN Entrance Pollquote:Op dinsdag 2 februari 2016 04:27 schreef Intellectueel het volgende:
CNN heeft Cruz zojuist als winnaar uitgeroepen in Iowa.
Als hij in NH wint, Rubio heeft nu momentum en kan de establishment achter zich verenigen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 04:25 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nah. Een nederlaag in Iowa is geen ramp en lag voor maanden al in het verschiet. Als hij volgende week in NH wint pakt hij weer het momentum.
Inderdaad. Allemaal.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 04:31 schreef Szura het volgende:
Hopelijk stoppen er nog meer Republikeinen
Dit ja, met Huckabee uit de race is er alvast een lunatic minder, nu Santorum nog.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 04:31 schreef Szura het volgende:
Hopelijk stoppen er nog meer Republikeinen
Mwoah ruim...quote:Op dinsdag 2 februari 2016 04:32 schreef Libris het volgende:
[..]
Maar Clinton ruim voor op delegates.
Volgens mij heeft O'Malley 7 delegates. Zou wat zijn als hij Bernie zou endorsen vanavond!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 04:32 schreef L3gend het volgende:
nog een voorsprong van 7 state delegates
Zou me niet verbazen als Sanders ondertussen de popular vote heeft
twitter:ArmstrongJulieW twitterde op dinsdag 02-02-2016 om 04:37:25Trump is going to build a wall around Iowa. And make them pay for it. #IowaCaucus reageer retweet
Het is wel een goede prater...daar alleen al loopt-ie flink uit op bv Bush.quote:
twitter:pzf twitterde op dinsdag 02-02-2016 om 04:41:13BREAKING: Official: Withheld Clinton emails contain 'operational' intel, put lives at risk (FOX News) reageer retweet
Zn reactie tijdens het debat op de kritiek die Bush op hem uitte was inderdaad ijzersterk maar vraag me af hoe hij zich staande houd in een debat met enkel Trump en Cruz.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 04:41 schreef Mike het volgende:
[..]
Het is wel een goede prater...daar alleen al loopt-ie flink uit op bv Bush.
fox newsquote:Op dinsdag 2 februari 2016 04:43 schreef Intellectueel het volgende:
twitter:pzf twitterde op dinsdag 02-02-2016 om 04:41:13BREAKING: Official: Withheld Clinton emails contain 'operational' intel, put lives at risk (FOX News) reageer retweet
Echt hè? "Als ik word gekozen, dan ga ik de conservatieve boodschap naar de mensen die moeilijk rondkomen of gebukt gaan onder studieschulden brengen." Daar hebben ze echt wat aan, geleuter over het 2nd amendment, of hoe abortus duivels is, en homo's een bedreiging voor je huwelijk.quote:
Ana Kasparian >>>> Ann Coulter.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 04:35 schreef Cikx het volgende:
Bij TYT worden ze gek bij elk puntje dat Sanders haalt.![]()
Blijft verbazingwekkend inderdaad om te zien hoe boeren vol overtuiging zichzelf van hun grond af stemmen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 04:45 schreef OMG het volgende:
[..]
Echt hè? "Als ik word gekozen, dan ga ik de conservatieve boodschap naar de mensen die moeilijk rondkomen of gebukt gaan onder studieschulden brengen." Daar hebben ze echt wat aan, geleuter over het 2nd amendment, of hoe abortus duivels is, en homo's een bedreiging voor je huwelijk.
Een zak afval >>>> Ann Coulter.quote:
twitter:JimHarris twitterde op dinsdag 02-02-2016 om 04:49:15STAGGERING! #BernieSanders Won 84-91% Of Voters Under 30! Depending Which Entrance Poll You Cite #IowaCaucus #Bernie https://t.co/xFHoUEMoBM reageer retweet
'Ive been really clear winning doesnt matter.'quote:
Bush vs Gore taferelen waarbij The Supreme Court kiest wie de president wordquote:Op dinsdag 2 februari 2016 04:52 schreef L3gend het volgende:
Zou wat zijn als het een gelijkspel zou worden
Ik kijk al de hele avond FOX. Daar trouwens ook niks van de gebruikelijke retoriek...opmerkelijk.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 04:56 schreef TLC het volgende:
Keurige verslaggeving van de BBC trouwenszonder opsmuk of wat dan ook.
Ach, dit zou altijd al de uitslag van deze dag zijn, dus we konden er al lang aan wennen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 05:07 schreef Elfletterig het volgende:
Het is een dag met een zwart randje. Een geschifte religieuze idioot wint bij de Republikeinen en bij de Democraten verlaat O'Malley de race.
Wat is er verder allemaal gebeurd?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 05:08 schreef Mike het volgende:
[..]
Ach, dit zou altijd al de uitslag van deze dag zijn, dus we konden er al lang aan wennen.
twitter:BillHemmer twitterde op dinsdag 02-02-2016 om 05:03:52BREAKING: State GOP Chair reports more than180,000 turnout in #IACaucus. That shatters record from 2012 by nearly 60k. reageer retweet
Nog niks, al zou het niet vreemd zijn als er vanavond nog een paar Republikeinen zouden stoppen. Als je nu nog onder de 2 procent zit, lijkt het me redelijk hopeloos.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 05:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat is er verder allemaal gebeurd?
O'Malley staakt zijn race, Huckabee ook. Nog anderen?
De meeste zullen hoogst waarschijnlijk nog wel New Hampshire willen afwachten.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 05:14 schreef Mike het volgende:
Nog niks, al zou het niet vreemd zijn als er vanavond nog een paar Republikeinen zouden stoppen. Als je nu nog onder de 2 procent zit, lijkt het me redelijk hopeloos.
Clinton gaat dit niet meer uit handen geven denk ik. Ze staat er simpelweg beter voor in de county's waar alle stemmen nog niet zijn geteld.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 05:15 schreef L3gend het volgende:
Verschil weer 11
Hillary Clinton 660
Bernie Sanders 649
Ja, wat dat betreft jammer dat Iowa de eerste staat is, aangezien het natuurlijk helemaal niet representatief is voor de rest van de VS.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 05:16 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De meeste zullen hoogst waarschijnlijk nog wel New Hampshire willen afwachten.
Inderdaad. New Hampshire is bovendien erop of eronder voor Trump, maar ook voor een Christie of Kasich.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 05:17 schreef Mike het volgende:
Ja, wat dat betreft jammer dat Iowa de eerste staat is, aangezien het natuurlijk helemaal niet representatief is voor de rest van de VS.
Spijtig dat Bernie net niet heeft weten door te drukken.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 05:17 schreef Intellectueel het volgende:
Verschil tussen Clinton en Bernie weer 0.9% nu.
Inderdaad, maar desalniettemin erg knap.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 05:20 schreef contactpersoon het volgende:
Clinton vs Cruz dus, vreselijke figuren, allebei.
Nah, dat wordt nog wel Rubio.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 05:20 schreef contactpersoon het volgende:
Nee. Clinton vs Rubio verwacht ik.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 05:20 schreef contactpersoon het volgende:
Cruz is kansloos in gematigde states. Rubio wordt de normineequote:Op dinsdag 2 februari 2016 05:20 schreef contactpersoon het volgende:
Cruz heeft zoveel geïnvesteerd in Iowa dat alles behalve een overwinning een regelrechte doodsteek voor zijn campagne zou hebben betekend. Trump daarentegen had een vrij slechte grassroots-organizatie in Iowa, en heeft het naar omstandigheden niet geheel slecht gedaan. Rubio is desalniettemin wel de winnaar van de avond, en het is de vraag tegen wie hij het gaat opnemen als establishment kandidaat: Cruz of Trump. Vergeet niet dat Rubio slechts 23% van de stemmen heeft behaald terwijl Cruz en Trump in dezelfde electorale vijver vissen en bij elkaar opgeteld zo'n 50% van de stemmen hebben gekregen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 05:21 schreef Cikx het volgende:
Hier haak ik af.Dit hoef ik niet te horen. Truste allen, was gezellig.
Waar hij ook weer een outsider is.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 05:26 schreef Mike het volgende:
Hij blijft zich maar neerzetten als een outsider, terwijl-ie toch echt in de senaat zit.
Die hebben natuurlijk voor Carson gekozen vanwege zijn passieve conservatisme, medische deskundigheid en algehele temperament. Die zie ik niet snel naar Trump of Cruz verkassen. Eerder naar Rubio.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 05:29 schreef Mike het volgende:
Ik ben benieuwd waar al die stemmen van Carson heen zouden gaan, mocht hij stoppen met de campagne, want die had er toch ook nog behoorlijk veel (9.3%).
twitter:FoxNews twitterde op dinsdag 02-02-2016 om 05:50:41.@FoxNews declares Iowa Democratic caucus race too close to call. #IowaCaucus #YouDecide2016 https://t.co/31trt57zYp reageer retweet
Clinton is maar 3 jaar jonger?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 05:59 schreef Elfletterig het volgende:
Ik schaar me nu trouwens achter Clinton. Ik was, ben en blijf van mening dat Sanders te oud is. En het zint me ook niet dat -ie z'n hele leven geen Democraat is geweest en nu ineens, op 74-jarige leeftijd op het geniale idee komt om een "revolutie" te ontketenen.
Voor de liefhebber, de speech van O'Malley
Het moment dat hij de mededeling doet, begint op 9:16.
Bijna 2 presidentsperiodes.quote:
Clinton is allang dood (van binnen)quote:Op dinsdag 2 februari 2016 06:04 schreef Mike het volgende:
Ik ben het met Elfletterig eens...Sanders is echt te oud voor de functie. Het is een van de zwaarste banen ter wereld en Sanders ziet er al een beetje als de Crypt Keeper uit.
Nog ironischer: dat geldt ook voor The Bachelor.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 06:13 schreef Elfletterig het volgende:
Ironisch genoeg is Martin O'Malley trending topic in de VS op Twitter.
Gilmore ook.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 06:13 schreef Elfletterig het volgende:
Ironisch genoeg is Martin O'Malley trending topic in de VS op Twitter.
Het doet er sowieso niet meer toe. Ik ben stukken minder optimistisch geworden over een Democratische winst in november.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 06:14 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Ik vind haar echt gevaarlijk, vooral voor Europa.
Mocht Rubio de nominatie krijgen, dan wordt het heel moeilijk voor de democraten en daarmee ook voor Obamacare en het hooggerechtshof. Amerika wordt dan een decennium teruggeworpen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 06:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het doet er sowieso niet meer toe. Ik ben stukken minder optimistisch geworden over een Democratische winst in november.
Precies. Niet Trump, niet Cruz, maar Rubio is het grote gevaar voor de Democraten. Ik roep het al maanden, maar iedereen hier is idolaat van een man die 30 jaar te laat een revolutie wil ontketenen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 06:22 schreef Mike het volgende:
[..]
Mocht Rubio de nominatie krijgen, dan wordt het heel moeilijk voor de democraten en daarmee ook voor Obamacare en het hooggerechtshof. Amerika wordt dan een decennium teruggeworpen.
Dat is het mooie aan de VS, die hebben de gekkigheid van de Europese jaren 70 en 80 niet meegemaakt. Men gelooft daar nog oprecht in de idealen van de maakbare samenleving, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 06:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies. Niet Trump, niet Cruz, maar Rubio is het grote gevaar voor de Democraten. Ik roep het al maanden, maar iedereen hier is idolaat van een man die 30 jaar te laat een revolutie wil ontketenen.
... aldus iemand op Twitter zojuist.quote:DEMS #IowaCaucus96% precincts
Hillary Clinton 669 - 50%
Bernie Sanders 666 - 50%
Martin O'Malley 8 - 1%
-per The AP
Bron: http://edition.cnn.com/20(...)real-time/index.htmlquote:From CNN’s Maeve Reston: Why it wasn’t a good night for Clinton
Hillary Clinton dashed on stage here in Iowa so quickly tonight that she surprised former Iowa Sen. Tom Harkin, essentially shooing him off the stage mid-speech as he congratulated her on a tough fight.
Her speech was short and unclear. At times it sounded like a victory speech; at other times tentatively optimistic. What did she actually mean that she was breathing a sigh of relief? Was she declaring a tentative win?
It almost seemed as though she saw a brief moment where she was ahead in the vote tally — by a mere fraction of a percent, and seized it so she would be remembered as a winner in Iowa. That was smart. Because in the long run, this will not be viewed as a good night for Hillary Clinton. She’s once again headed into a long race with an upstart candidate who wasn’t supposed to come close to blocking her path to the nomination.
Hij is maar een paar jaar ouder dan Trump / Clinton.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 06:04 schreef Mike het volgende:
Ik ben het met Elfletterig eens...Sanders is echt te oud voor de functie. Het is een van de zwaarste banen ter wereld en Sanders ziet er al een beetje als de Crypt Keeper uit.
... aldus iemand op Twitter.quote:There were six different instances where a coin toss was used to determine the winner of a delegate in Iowa, and Hillary won all six. Wow.
Nog steeds hoor, maar de band staat momenteel op een wat lager pitje. Ik mag O'Malley ook. Ik praat ook niet in de verleden tijd over hem, want in 2020 en 2024 heeft de Democratische partij ook weer een goede kandidaat nodig.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 07:34 schreef Nielsch het volgende:
Ik mocht O'Malley wel, hij zong Ierse liedjes met zijn bandje O'Malley's March...
Denk dat O'Malley voor de toekomst zeker wel een goede zou kunnen zijn. Wat dat betreft heeft 'ie alvast een mooi beginnetje gemaakt, verder groeit hij er wel in.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 07:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nog steeds hoor, maar de band staat momenteel op een wat lager pitje. Ik mag O'Malley ook. Ik praat ook niet in de verleden tijd over hem, want in 2020 en 2024 heeft de Democratische partij ook weer een goede kandidaat nodig.
Roepen ook maar gewoon wat om aandacht te krijgen. Ik vind geen van allen oprecht overkomen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 07:44 schreef Nielsch het volgende:
Al die Republikeinse kandidaten zijn ook allemaal zo inwisselbaar als wat. Allemaal dezelfde standpunten...
Lijkt me een voor de hand liggend antwoord, niet?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 07:50 schreef VacaLoca het volgende:
Wie van Clinton en Sanders zou als president het meest verder gaan met waar Obama nu mee bezig is?
Beetje continuïteit kan de VS wel gebruiken en Obama is in z'n tweede termijn goed bezig imo.
"weldenkend" is precies het probleem, er zijn veel kiezers dat denken aan 'god' over latenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 07:46 schreef Moira. het volgende:
[..]
Roepen ook maar gewoon wat om aandacht te krijgen. Ik vind geen van allen oprecht overkomen.
Snap echt niet dat weldenkende mensen Rep zouden stemmen.
Naar Nederlandse maatstaven misschien, maar ze zijn niet in de race om hier president te worden. Als je die conservatief-christelijke stokpaardjes even negeert dan heeft een aantal republikeinen genoeg zinnigs te melden.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 07:46 schreef Moira. het volgende:
[..]
Roepen ook maar gewoon wat om aandacht te krijgen. Ik vind geen van allen oprecht overkomen.
Snap echt niet dat weldenkende mensen Rep zouden stemmen.
Ach,deze uitslag past prima in de forecasts van FiveThirtyEight.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 07:54 schreef Hexagon het volgende:
De polls zaten er dus flink naast mbt Trump
Eeeh, ze zijn allemaal conservatief-christelijke stokpaardjes?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Naar Nederlandse maatstaven misschien, maar ze zijn niet in de race om hier president te worden. Als je die conservatief-christelijke stokpaardjes even negeert dan heeft een aantal republikeinen genoeg zinnigs te melden.
#thoughtsandprayersquote:Op dinsdag 2 februari 2016 07:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
"weldenkend" is precies het probleem, er zijn veel kiezers dat denken aan 'god' over laten
De republikeinen zijn gegijzeld door conservatief-christelijke nutsquote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Naar Nederlandse maatstaven misschien, maar ze zijn niet in de race om hier president te worden. Als je die conservatief-christelijke stokpaardjes even negeert dan heeft een aantal republikeinen genoeg zinnigs te melden.
Dan heb je misschien niet zo goed opgelet, of je hebt toevallig alleen de samenvattingen van DWDD gezien, en dan lijkt het er inderdaad veel op dat republikeinen zich alleen maar druk maken over abortus en migranten (Trump). In werkelijkheid hebben ze natuurlijk ook wel meningen over zinnige onderwerpen, zoals sociale aangelegenheden, binnen- en buitenlandse politiek, burgervrijheden en de economie. Economisch gezien zijn de VS waarschijnlijk beter af bij de republikeinen. Het ligt alleen veel te ver vandaan van ons referentiepunt, de overtrokken Nederlandse verzorgingsstaat.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:15 schreef Moira. het volgende:
[..]
Eeeh, ze zijn allemaal conservatief-christelijke stokpaardjes?
Oprecht, ik vind ze allemaal achterlijk. Kan me heus voorstellen dat er ooit wel een redelijke kandidaat tussen zit, maar die heb ik de afgelopen jaren dan zeker niet in het nieuws gehoord
Sowieso Amerikaanse politiekRammelt altijd aan alle kanten.
Ik vind Bernie echt een langverwachte frisse wind er tussendoor.
Voor een stukje wel, ja. Helaas.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De republikeinen zijn gegijzeld door conservatief-christelijke nuts
Natuurlijk, ik zie bij Bill Maher vaak zat verstandige Republikeinen zitten, maar die zijn nou eenmaal geen kandidaat. Hoe extremer je bent, des te meer kans je maakt op een Rep. kandidatuur lijkt het wel, best zorgelijk voor zo'n ontwikkeld en rijk land.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan heb je misschien niet zo goed opgelet, of je hebt toevallig alleen de samenvattingen van DWDD gezien, en dan lijkt het er inderdaad veel op dat republikeinen zich alleen maar druk maken over abortus en migranten (Trump). In werkelijkheid hebben ze natuurlijk ook wel meningen over zinnige onderwerpen, zoals sociale aangelegenheden, binnen- en buitenlandse politiek, burgervrijheden en de economie. Economisch gezien zijn de VS waarschijnlijk beter af bij de republikeinen. Het ligt alleen veel te ver vandaan van ons referentiepunt, de overtrokken Nederlandse verzorgingsstaat.
Dat begrijp ik natuurlijk, maar ik sta zelf alsnog niet achter ruim 80% van de standpunten (is natuurlijk mijn politieke mening).quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan heb je misschien niet zo goed opgelet, of je hebt toevallig alleen de samenvattingen van DWDD gezien, en dan lijkt het er inderdaad veel op dat republikeinen zich alleen maar druk maken over abortus en migranten (Trump). In werkelijkheid hebben ze natuurlijk ook wel meningen over zinnige onderwerpen, zoals sociale aangelegenheden, binnen- en buitenlandse politiek, burgervrijheden en de economie. Economisch gezien zijn de VS waarschijnlijk beter af bij de republikeinen. Het ligt alleen veel te ver vandaan van ons referentiepunt, de overtrokken Nederlandse verzorgingsstaat.
Dit ja.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:24 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik zie bij Bill Maher vaak zat verstandige Republikeinen zitten, maar die zijn nou eenmaal geen kandidaat. Hoe extremer je bent, des te meer kans je maakt op een Rep. kandidatuur lijkt het wel, best zorgelijk voor zo'n ontwikkeld en rijk land.
Dat kan natuurlijk best, maar waarom moet je dat projecteren op de rest van de (weldenkende) mensen?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:25 schreef Moira. het volgende:
Dat begrijp ik natuurlijk, maar ik sta zelf alsnog niet achter ruim 80% van de standpunten (is natuurlijk mijn politieke mening).
Ik zou nog even wachten met overhaaste conclusies. Laten we eerst eens kijken wat er in New Hampshire gebeurt. Daar zijn de verhoudingen anders dan in Iowa. Niet alleen wat betreft Cruz-Trump, maar ook wat betreft Rubio versus andere establishment-kandidaten zoals Bush en Kasich.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:24 schreef Hexagon het volgende:
Maar voor Trump zal dit wel het einde gaan betekenen vermoed ik. Het republikeinse establischment zal nu wel Rubio gaan steunen.
De systemen zijn echt bizar. De gedelegeerden zouden gewoon naar ratio verdeeld moeten worden, net als bij de Republikeinen gebeurt.quote:
3 x muntje opgeworpen, 3x Hillary gewonnen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De systemen zijn echt bizar. De gedelegeerden zouden gewoon naar ratio verdeeld moeten worden, net als bij de Republikeinen gebeurt.
Ik las ergens zelfs zes keer, maar drie lijkt me aannemelijker, inderdaad.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
3 x muntje opgeworpen, 3x Hillary gewonnen.
http://fivethirtyeight.co(...)ntial-election-2016/quote:There’s been some talk about coin tosses going against Sanders to settle who would get a delegate in the case of a tie. These ties are not for statewide delegate equivalents. They are for county delegates. Those are different, and not nearly as big a deal.
De soep wordt niet zo heet gegeten.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:24 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik zie bij Bill Maher vaak zat verstandige Republikeinen zitten, maar die zijn nou eenmaal geen kandidaat. Hoe extremer je bent, des te meer kans je maakt op een Rep. kandidatuur lijkt het wel, best zorgelijk voor zo'n ontwikkeld en rijk land.
twitter:mathieuvonrohr twitterde op dinsdag 02-02-2016 om 08:35:11Bernie Sanders won an astonishing 84 percent of those aged 17 to 29 https://t.co/Qa4qBBY6IU reageer retweet
Ah Clinton lijkt toch te gaan winnen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:50 schreef Monolith het volgende:
De live resultaten van de WaPo:
https://www.washingtonpos(...)ults/iowa/?tid=sm_fb
De resultaten op de verschillende sites wisselen nogal.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:50 schreef Monolith het volgende:
De live resultaten van de WaPo:
https://www.washingtonpos(...)ults/iowa/?tid=sm_fb
Deze tweet - zie plaatje, bron onduidelijk - zet Clinton op 28 en Sanders op 21. CNN heeft Clinton op 24 en Sanders op 21. Allemaal bij 99 procent van de stemmen geteld, voor de goede orde.twitter:verkiezingenusa twitterde op dinsdag 02-02-2016 om 07:34:59De stand in Iowa bij de Democraten (99,3% resultaten binnen). Martin O'Malley is inmiddels uit de race gestapt. https://t.co/xyzsyWyNkc reageer retweet
Ach, zo ging het vroeger ook met de Europa Cup I.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik las ergens zelfs zes keer, maar drie lijkt me aannemelijker, inderdaad.
Hoe dan ook: zulke belangrijke beslissingen moet je niet met kop of munt regelen.
New Hampshire is niet zo boeiend in mijn ogen. Klein en weinig representatief staatje. Echt interessant gaat het pas worden op Super Tuesday, met name ook om dat daar een grote staat als Texas tussen zit dit jaar. Wat betreft de uitslag van Iowa is in mijn ogen Rubio wel de grote winnaar. Cruz wint ietwat onverwacht van Trump als je naar de peilingen kijkt, maar gezien het grote aantal conservatieve gelovigen is zijn winst in Iowa niet heel opzienbarend. Rubio was in de peilingen hooguit met ruime afstand derde, maar scoort nu praktisch evengoed als Trump en slechts één delegate minder dan Cruz.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou nog even wachten met overhaaste conclusies. Laten we eerst eens kijken wat er in New Hampshire gebeurt. Daar zijn de verhoudingen anders dan in Iowa. Niet alleen wat betreft Cruz-Trump, maar ook wat betreft Rubio versus andere establishment-kandidaten zoals Bush en Kasich.
Doen de Democraten aan winner-takes-all?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De systemen zijn echt bizar. De gedelegeerden zouden gewoon naar ratio verdeeld moeten worden, net als bij de Republikeinen gebeurt.
Per staat is het weer anders volgens mij.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Doen de Democraten aan winner-takes-all?
Ze hebben een ingewikkeld systeem. Je zou het artikel van Gambetta nog eens kunnen nalezen: Donald Trump en Hillary Clinton zijn de favorieten voor de Iowa caucusquote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Doen de Democraten aan winner-takes-all?
Omdat ik momenteel gewoon echt niet kan in zien hoe je met gezond verstand op één van de huidige Republikeinse kandidaten zou kunnen stemmen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk best, maar waarom moet je dat projecteren op de rest van de (weldenkende) mensen?
Sommige staten hebben een primary, anderen hebben een caucus. Een caucus heeft rare, ingewikkelde regels. Een primary is simpeler van aard.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Per staat is het weer anders volgens mij.
Dan kom je moeilijk los van je standplaatsgebondenheid.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:25 schreef Moira. het volgende:
Ik snap oprecht niet waarom idioten als Trump of Cruz überhaupt kans maken
Trump doet feitelijk wat Wilders hier doet. Lekker zo hard mogelijk 'schokkende' uitspraken doen met name met een sterke anti-migrantenretoriek. Op hoeveel zetels staat Wilders in de peilingen inmiddels?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:25 schreef Moira. het volgende:
[..]
Omdat ik momenteel gewoon echt niet kan in zien hoe je met gezond verstand op één van de huidige Republikeinse kandidaten zou kunnen stemmen.
Ik snap oprecht niet waarom idioten als Trump of Cruz überhaupt kans maken
Ja. Alleen wie moeten de linkse mensen steunen als het Hillary vs. Trump zou zijn? Ik weet het echt niet. Ietwat links maar het grote geld en de lobby's of rechts maar in ieder geval financieel onafhankelijk.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:32 schreef SherlockHolmes het volgende:
Trump staat op het moment in NH met meer dan 20 voor. Kom op Trump!
Sanders vs Trump, wat en hemel zou dat zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |