Staat die 747 er nog wel? Op Google Maps is-ie spoorloos.quote:Op woensdag 10 februari 2016 13:27 schreef Iemand91 het volgende:
Over Pinal Airpark gesproken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Letterlijk) steenworp afstand van hun 747-300.
Nu nog een flatscreen bij de galley, paar banken erin en je hebt een prima woonkamerquote:
In april 2015 nog wel (rechtsboven):quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:31 schreef FredvZ het volgende:
Staat die 747 er nog wel? Op Google Maps is-ie spoorloos.
Je hebt helemaal gelijk, ik zat op de verkeerde plek te kijken bij Pinal Airpark op Google Mapsquote:Op woensdag 10 februari 2016 20:47 schreef Iemand91 het volgende:
In april 2015 nog wel (rechtsboven):
[ afbeelding ]
Grotere foto hier.
En volgens Google Maps op 7 november ook nog.
quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:34 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nu nog een flatscreen bij de galley, paar banken erin en je hebt een prima woonkamer
Vergeet de pooltafel niet!quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:34 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nu nog een flatscreen bij de galley, paar banken erin en je hebt een prima woonkamer
quote:Final assembly is well underway on GE Aviation’s first full GE9X engine, that will test in the first half of 2016, four years before the GE9X engine enters service on a Boeing 777X aircraft.
“Assembly of the first full GE9X engine is on track and coming together very nicely,” said Bill Millhaem, general manager of the GE90/GE9X engine programs at GE Aviation. “The GE9X team is extremely excited to see the engine design come to life and looks forward to watching it run soon on a test stand in Peebles, Ohio.“
The first engine to test (FETT) wraps up the extensive technology maturation program for the GE9X engine program, which began almost five years ago and has included component-level, system-level and core demo testing to validate the advanced technologies and materials in the new engine. FETT brings all the technologies together to demonstrate their operability as a complete propulsion system as well as provide early information on the engine’s aerodynamic and thermal characteristics.
Compared to prior engine development programs, the GE9X FETT is scheduled earlier in the development process, just a mere six months after the engine design was finalized. The second GE9X engine is scheduled to test in 2017 along with flight testing on GE Aviation’s flying test bed. Engine certification is anticipated in 2018. This timing assures all learnings from FETT will be captured in all certification engines.
Avio Aero is building the entire low-pressure turbine (LPT) module and the fan hub frame for the GE9X. More than 500 employees from all Avio Aero plants are using their expertise and passion to complete the assembly.
“We’ve invested almost 2.7 million euros to develop a new area for the final assembly of the turbine module,” said Michele Barbato, component repair and overhaul and assembly operations leader in Pomigliano. “The area will be used for the layout of the first assembly line and for the complete supply of tools and utensils. The space will allow us to accommodate the increasing assembly volumes.”
The Avio Aero Pomigliano Plant represents the LPT nerve center with all turbine module components collected here and assembled at the site.
“All the fieldwork for the GE9X is proving to be perhaps the most concrete integration element, with the level of cooperation and teamwork between functions, factories and our Aviation colleagues,” said Roberto Marrone, GE9X manufacturing leader for Avio Aero. “The value and level of work that we offer today are an important benchmark for future GE programs, for the people in Pomigliano and, I believe, for everyone in Avio Aero. Succeeding in this challenge will be our greatest source of satisfaction.”
Uiteindelijk ontliepen ze elkaar net.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:27 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BFM vertrok op 30 oktober om 07:35 uur naar Teruel, dus als -BFO gelijke vluchttijden heeft komen de 747 en 787 elkaar mogelijk nog tegen als de tijden wat gaan verschillen.
Amsterdam - Cairo - Vanaf 2 meiquote:Op donderdag 11 februari 2016 14:53 schreef donroyco het volgende:
Gaan de Dreamliner-kisten van KLM nu alleen maar naar het Midden-Oosten? De testvlucht smaakte naar meer, maar ga niet zo snel naar Abu Dhabi.
Tof. Thanksquote:Op donderdag 11 februari 2016 15:20 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Amsterdam - Cairo - Vanaf 2 mei
Amsterdam - Kaapstad - vanaf 5 juli
Amsterdam - Hangzhou - vanaf 28 maart
Amsterdam - Osaka Kansai - vanaf 27 maart
Amsterdam - Rio de Janeiro - Vliegt al die kant op
Amsterdam - Sao Paolo - Komende zomer voor 7 vluchten
Amsterdam - Toronto - vanaf 4 juli
Amsterdam - San Francisco - Vanaf 4 mei
Amsterdam - Shanghai Pu Dong - vanaf 26 september
Amsterdam - Xiamen - Datum ff kwijt
En nog een aantal vluchten naar het Midden - Oosten
Dit is 1 of meerdere vluchten per week.
Ze krijgen steeds meer 787's dus zou steeds makkelijker moeten worden;)quote:Op donderdag 11 februari 2016 15:22 schreef donroyco het volgende:
[..]
Tof. ThanksDus je moet net geluk hebben om hem te pakken te krijgen...
Ja, dat is wel waar! Een keer naar San Fran is ook wel leuk.quote:Op donderdag 11 februari 2016 15:30 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Ze krijgen steeds meer 787's dus zou steeds makkelijker moeten worden;)
Bij het boeken van een vlucht staat het toestel ook aangegeven.quote:Op donderdag 11 februari 2016 15:22 schreef donroyco het volgende:
[..]
Tof. ThanksDus je moet net geluk hebben om hem te pakken te krijgen...
twitter:airlineroute twitterde op donderdag 11-02-2016 om 17:01:07Emirates adds 6th daily Dubai - London Heathrow flight from 27MAR16 with 777-300ER, switching to A380 from 01JUN16 reageer retweet
Nu is het nog even afwachten wat er de komende weken gebeurt. Niet onwaarschijnlijk is dat de drie toestellen op de drie bestaande bestemmingen worden ingezet maar dan iets vaker. Er is ook nog een hoop opleiding te doen.quote:En nog een aantal vluchten naar het Midden - Oosten
Kunnen de 787's landen op de Fokkerbaan?quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:13 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Uiteindelijk ontliepen ze elkaar net.
PH-BHD kwam binnen om 07:46 uur op de Oostbaan (22) maar PH-BFO was om 06:21 uur al vertrokken van
de Kaagbaan (24).
Vertrek:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Moet je de exhaust cone zien op de tweede foto)
Als ze tegelijkertijd op Schiphol waren geweest had je een mooi Kodak moment gehad van komen en gaan.
Zoals op 17 december 1994 toen KLM voor het allerlaatst een commerciële DC-10 vlucht landde op Schiphol (vooraan) en op de achtergrond de gloednieuwe (nog ongeverfde MD-11 PH-KCF) binnenkwam:
[ afbeelding ]
747's ook wel.quote:Op donderdag 11 februari 2016 18:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kunnen de 787's landen op de Fokkerbaan?
Dat maakt 6 A380's naar Heathrow, 3 naar Gatwick en nog 2 A380 code-share vluchten van Qantas...dat maakt 11 A380's naar Londen...elke dag.quote:Op donderdag 11 februari 2016 17:08 schreef boriq het volgende:
Emirates vloog schijnbaar nog niet genoeg naar London:
"Emirates adds 6th daily Dubai - London Heathrow flight from 27MAR16 with 777-300ER, switching to A380 from 01JUN16"
van Airlineroutetwitter:airlineroute twitterde op donderdag 11-02-2016 om 17:01:07Emirates adds 6th daily Dubai - London Heathrow flight from 27MAR16 with 777-300ER, switching to A380 from 01JUN16 reageer retweet
quote:CARDINGTON - In Groot-Brittannië vinden de voorbereidingen van de eerste testvlucht van de Airlander 10 boven Britse bodem. Aanvankelijk ontwikkeld door Hybrid Air Vehicles (HAV) voor het Amerikaanse leger, ligt er nu mogelijk een civiele toekomst weggelegd voor het luchtschip. De Airlander 10 geldt op dit moment als 's werelds grootste luchtvaartuig.
Het gevaarte heeft een lengte van 92 meter, is 43,5 meter breed en 26 meter hoog en is gevuld met helium. HAV zegt dat in het toestel de beste eigenschappen van vliegtuigen, helikopters en luchtschepen met elkaar zijn gecombineerd.
Het toestel moet tien ton lading kunnen vervoeren. De eerste vlucht van de Airlander 10 vanaf het Britse Cardington in Bedfordshire moet volgende maand plaatsvinden, meldt een vertegenwoordiger van HAV in The Independent.
Nadat de Amerikaanse Defensie de plannen rond de inzet van het luchtschip wegens bezuinigingen schrapte, haalde HAV de Airlander 10 terug naar Groot-Brittannië. Via crowdsourcing en subsidie van de Britse overheid en de Europese Unie werd ruim acht miljoen pond binnengehaald om testvluchten met de Airlander 10 in Brits luchtruim uit te voeren.
Toeristische trips
Het eerste testtoestel kan geen passagiers vervoeren. Dat zou bij een tweede versie wel het geval moeten zijn, zegt Chris Daniels van HAV in de Britse krant. Hij ziet vooral een rol weggelegd voor luxe toeristische trips, bijvoorbeeld safari’s in Afrika. In die rol zou de Airlander 10 bij een lage snelheid 48 passagiers kunnen vervoeren.
HAV is nu nog in een enorme hangar in Cardington bezig met de assemblage van het gigantische luchtvaartuig. Volgende week worden de cockpit en de zogeheten payload bay gemonteerd. De volgende stap is het installeren van de vinnen en motoren.
De Airlander 10 is nog altijd aanzienlijk kleiner dan het grootste luchtschip ooit gebouwd: de LZ 129 Hindenburg uit de jaren dertig. Dat luchtschip had een lengte van 245 meter en werd vanuit Duitsland ingezet op transatlantische trips. In 1937 verongelukte de Hindenburg bij aankomst in New York.
Waterstof is nog lichterquote:Op donderdag 11 februari 2016 21:20 schreef flipsen het volgende:
Hebben ze er bij Boeing en Airbus eigenlijk wel eens over nagedacht om hier en daar in loze ruimtes wat helium te pompen? Of moet ik nu snel enkele patenten gaan aanvragen?
En dan komen daar de A340's van Virgin, de 787 van Royal Brunei (op sommige dagen) en de variatie aan vliegtuigen van BA nog bijquote:Op donderdag 11 februari 2016 21:04 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat maakt 6 A380's naar Heathrow, 3 naar Gatwick en nog 2 A380 code-share vluchten van Qantas...dat maakt 11 A380's naar Londen...elke dag.
Dat zijn elke dag 5621 stoelen heen en 5621 stoelen terug.![]()
Helium leuker (en minder gevaarlijk): ik stel voor dat ze gewoon heel de cabine met helium vullen! Alle passagiers zo´n hoog stemmetje en je vliegtuig weegt bijna niets, super economisch!quote:
Weet ik, dat ging bij de Hindenburg ook foutquote:Op donderdag 11 februari 2016 23:10 schreef flipsen het volgende:
[..]
Helium leuker (en minder gevaarlijk): ik stel voor dat ze gewoon heel de cabine met helium vullen! Alle passagiers zo´n hoog stemmetje en je vliegtuig weegt bijna niets, super economisch!
quote:Nieuw bloed voor Schiphol
Luchthaven Schiphol is bezig om nieuwe strategische partners te zoeken voor de luchtvracht. Vrachtdirecteur Jonas van Stekelenburg bevestigt dat de luchthaven inzet op „partijen die voor langere tijd directe verbindingen verzorgen met Schiphol”.
De nationale luchthaven is een draaipunt in de Europese distributie. De overslag daalde vorig jaar licht in een zwaar concurrerende markt. „We willen sneller groeien dan de markt om onze positie te consolideren”, zegt Van Stekelenburg tegen De Telegraaf over de toekomst.
Wilde vaart
Het groeiplan wordt echter bemoeilijkt door de beslissing van luchtvaartmaatschappij en „home carrier” KLM om een zestal vrachtvliegtuigen van vrachtdochter Martinair uit de vaart nemen. Hierdoor kan groot materieel niet altijd op een willekeurige plaats ter wereld afgeleverd worden. Dit vermindert de aantrekkelijkheid ten opzichte van andere vrachtluchthavens die relatief dichtbij liggen, zoals Maastricht, Luik, Frankfurt en Parijs.
KLM.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:47 schreef FredvZ het volgende:
Dus KLM loopt aan de ene kant te piepen als Schiphol meer vluchten van Golfcarriers toelaat, maar werkt aan de andere kant zelf Schiphol tegen door Martinair in te krimpen...
3 maal raden wie er straks het hardst staat te huilen als een Golfcarrier straks met meer cargo op Schiphol komt vliegen.
Ik denk...... KLM! en ga nu door voor de volgende ronde?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:47 schreef FredvZ het volgende:
Dus KLM loopt aan de ene kant te piepen als Schiphol meer vluchten van Golfcarriers toelaat, maar werkt aan de andere kant zelf Schiphol tegen door Martinair in te krimpen...
3 maal raden wie er straks het hardst staat te huilen als een Golfcarrier straks met meer cargo op Schiphol komt vliegen.
Komen nog 5 787's en 1 777 bij tot en met september;)quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:12 schreef inkjet het volgende:
PH-BVP maakt weer een testvlucht als BOE568. Ze zal extra welkom zijn in Amsterdam, want er zijn nu drie A332's en twee 74M's uit terwijl er drie 789's zijn bijgekomen. Nu zijn de toestellen niet bepaald gelijk, maar toch vijf om drie lijkt niet optimaal met het zomerseizoen in aantocht.
Ja, maar niet 2 van deze 3.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:35 schreef Mikey92 het volgende:
Volgens mij waren 2 747's van Air France verkocht aan een chartermaatschappij
Precies; "in aantocht". Nu is het nog winterseizoen dus kunnen ze het wel gemakkelijker missen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:12 schreef inkjet het volgende:
PH-BVP maakt weer een testvlucht als BOE568. Hij zal welkom zijn in Amsterdam, want er zijn nu drie A332's en twee 74M's uit terwijl er drie 789's zijn bijgekomen. Nu zijn de toestellen niet bepaald gelijk, maar toch vijf om drie lijkt niet optimaal met het zomerseizoen in aantocht.
Wat was nou eigenlijk het plan van KLM met Martinair toen ze het in 1998 overnamen? Er 350 miljoen voor betalen toen der tijd om het vervolgens 18 jaar later af te breken? Er lijkt nooit geïnvesteerd te zijn in Martinair waardoor Tui een flink marktaandeel wist te winnen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:47 schreef FredvZ het volgende:
Dus KLM loopt aan de ene kant te piepen als Schiphol meer vluchten van Golfcarriers toelaat, maar werkt aan de andere kant zelf Schiphol tegen door Martinair in te krimpen...
3 maal raden wie er straks het hardst staat te huilen als een Golfcarrier straks met meer cargo op Schiphol komt vliegen.
Klopt, daarom typede ik ook dat een nieuw toestel welkom zou zijn (natuurlijk staat de BHE ook gepland maar die maakt momenteel geen testvluchtquote:Dus ze groeien juist voor/tijdens het zomerseizoen.
En dan komen er nog eens 2 777-300ER's erbij maar geen nieuwe 787-9's.
Ik denk dat het vooral om de contracten met de touroperators ging en het eeuwige welles-nietes spelletje om met Transavia ook op long haul vluchten een low-cost product aan te bieden.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:43 schreef Sunri5e het volgende:
Wat was nou eigenlijk het plan van KLM met Martinair toen ze het in 1998 overnamen? Er 350 miljoen voor betalen toen der tijd om het vervolgens 18 jaar later af te breken? Er lijkt nooit geïnvesteerd te zijn in Martinair waardoor Tui een flink marktaandeel wist te winnen.
8 787 leveringen in 2016 of totaal aantal aan het eind van 2016?quote:
Concurrentie uitschakelen: opkopen, cherry picken (cargo), de rest af laten sterven.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:43 schreef Sunri5e het volgende:
Wat was nou eigenlijk het plan van KLM met Martinair toen ze het in 1998 overnamen?
Het vrachtnetwerk was een gunstige bijkomstigheid.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:39 schreef FredvZ het volgende:
Ik kan er ook naast zitten en ze hebben MP enkel gekocht voor het vrachtroutenetwerk
Rijkswaterstaat, Schiphol en KLM hebben decennia lang een situatie in stand gehouden, waarbij alles moest wijken voor het belang van de Nederlandse luchtvaart. KLM is van oudsher de grootste maatschappij, dus KLM had in principe een monopolie op Schiphol.quote:maar ontbreekt het bij KLM aan enige vorm van flexibiliteit en zijn ze nooit in staat geweest om echt in te spelen op de vraag in de markt.
twitter:KLM twitterde op zaterdag 13-02-2016 om 10:00:17Guess who's in love with us?
(@VirginAtlantic) #ValentinesDay
reageer retweet
twitter:VirginAtlantic twitterde op zaterdag 13-02-2016 om 10:30:54@KLM Virgin is red, KLM is blue, Having fun in the clouds, With lots of sky high love from us to you#loveintheair ❤😍 reageer retweet
Niet zolang KLM het beter doet dan AF.quote:Maar goed, wat Martinair overkomen is, gaat KLM waarschijnlijk ook op termijn overkomen door Air France.
Ik zie het ook nog niet zo snel gebeuren inderdaad.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:06 schreef inkjet het volgende:
[..]
Niet zolang KLM het beter doet dan AF.
25 images from the first F-35A transatlantic flightquote:Op maandag 1 februari 2016 14:02 schreef Iemand91 het volgende:
First Atlantic crossing for F-35 on 2 February
The first Italian-made F-35A Lightning II is all set to start the type’s first ever Transatlantic flight to the US on Tuesday 2 February, sources in Italy confirm. A Boeing KC-767 tanker aircraft and a two seater Eurofighter Typhoon accompany the brand new fighter aircraft on its way, which includes a stop over at Lajes airbase in the Azores.
Subject to weather, the aircraft leaves Cameri and joins up with the tanker aircraft and Typhoon for the flight. The F-35 was produced at Cameri by FNV Aeronautics under the watchful eye of Lockheed Martin, first flew on 7 September 2015 and was then delivered to the Italian Air Force on 3 December 2015. It was the very first F-35 to be produced outside the US.
Pilots
An Italian Air Force pilot from the test squadron at Pratica di Mare will fly the F-35 on its flight over Atlantic, the very first of this kind for the new generation stealth aircraft. In the backseat of the Typhoon will be another Italian F-35 pilot. The flight to Lajes is expected to take 4.5 hours. Air-to-air refueling with the KC-767 was validated last year in the US.
Tests and training
After the stop over in Lajes, another 6.5 hour flight takes the F-35 and two accompanying aircraft to Naval Air Station Patuxent River in the US. The F-35 will then remain there for six weeks for tests, before finally moving on to Luke Air Force Base. Here, the aircraft wil be used to train Italian pilots.
quote:Italian F-35 Lightning II pilot, Major Gian Marco D., is congratulated for making aviation history by piloting an Italian Air Force (Aeronautica Militare) F-35A Lightning II aircraft on the very first trans-Atlantic Ocean crossing of an F-35 aircraft February 5. The F-35 aircraft — known as AL-1 — arrived at Naval Air Station Patuxent River, Md., from Cameri Air Base, Italy, at 2:24 p.m. EST following an 11-hour oceanic flight.
twitter:dsajet twitterde op maandag 15-02-2016 om 14:40:38Bombardier van Netjets is uitgeweken naar @schiphol. Was van HAM onderweg nr OSL. Tech. reden #vooralarmgroot @rtvnh https://t.co/rwugCRivHD reageer retweet
Volgens mij was het sneller als ie was doorgevlogen naar Stockholmquote:Op maandag 15 februari 2016 14:41 schreef donroyco het volgende:
twitter:dsajet twitterde op maandag 15-02-2016 om 14:40:38Bombardier van Netjets is uitgeweken naar @schiphol. Was van HAM onderweg nr OSL. Tech. reden #vooralarmgroot @rtvnh https://t.co/rwugCRivHD reageer retweet
Wat een vreemde uitwijk... Helemaal als het vooralarm groot is.quote:Op maandag 15 februari 2016 14:41 schreef donroyco het volgende:
twitter:dsajet twitterde op maandag 15-02-2016 om 14:40:38Bombardier van Netjets is uitgeweken naar @schiphol. Was van HAM onderweg nr OSL. Tech. reden #vooralarmgroot @rtvnh https://t.co/rwugCRivHD reageer retweet
quote:The US and Cuba have officially agreed to restore commercial air travel
The US and Cuba signed an agreement Tuesday to restore the first commercial flights between the two former Cold War foes in over 50 years. Immediately after signing the pact, the US Department of Transportation invited commercial air carriers to submit their applications to carry passengers and cargo to and from the island nation.
The deal was signed by US Transportation Secretary Anthony Foxx, Assistant Secretary of State for Economic and Business Affairs Charles Rivkin, Cuban Minister of Transportation Adel Yzquierdo Rodriguez, and president of the Cuban Civil Aviation Institute, Ministry of Transportation Colonel Alfredo Cordero Puig.
[...]
quote:Daarnaast ontvangen ze in februari hun 26e Boeing 777 en wel de 11e 777-300ER; PH-BVP.
twitter:BBCBreaking twitterde op woensdag 17-02-2016 om 12:31:11Aerospace firm Bombardier to cut 580 jobs in Belfast, and warns that 500 more could be axed next year https://t.co/aZyYqs8mmq reageer retweet
quote:The new and improved (and much bigger) Ed Force One landed in Cardiff a couple of hours ago, and isn't she a beauty!! More pics tomorrow when it's daylight...
Bron.quote:Malaysia Airlines will add a new 'Economy Plus' cabin to its Airbus A380s later this year as part of a CEO Christoph Mueller's 'reboot' of the troubled airline.
The economy cabin at the rear of the superjumbo's upper deck – currently the domain of 70 economy class passengers, behind the business class cabin – will be converted into an 'economy plus' zone.
A spokesperson for Malaysia Airlines told Australian Business Traveller that the new cabin would deliver "enhanced space and premium offerings" but specified it would be sold as Economy Plus rather than a dedicated premium economy class favoured by the likes of Qantas, British Airways, Cathay Pacific, Lufthansa and most recently Singapore Airlines.
This indicates the upper deck could retain the same economy seats as the main deck but with with some of its nine rows removed to provide extra legroom, although the 2-4-2 seating layout would likely remain.
Several airlines – including Qantas, Qatar Airways, Air France, China Southern and Thai Airways – include a small economy cabin at the rear of their Airbus A380s.
This zone is often the pick of savvy travellers due to window-side seating in pairs rather than triples (so there's no middle seat), storage bins for the A and K window seats and a generally quieter and more 'intimate' space than the cavernous 350-seat economy cabin downstairs.
Lekker in Arnhem landen.quote:
Ed Force One is toch een Boeing 747-400?quote:Op donderdag 18 februari 2016 11:43 schreef Iemand91 het volgende:
ED FORCE ONE ARRIVES IN CARDIFF
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En voor uw dagelijkse Airbus A380 nieuws; Air France en Malaysia Airlines lijken twee verschillende kanten op te gaan met hun A380's.
Eerst wilde Malaysia Airlines nog af van twee van hun zes A380's, maar ze konden de toestellen niet kwijt
(BA niet toegehapt?), en nu blijven alle zes toestellen tot in ieder geval 2018 in de vloot wanneer hun Airbus A350-900's komen.
En nu:
[..]
Bron.
Air France lijkt het echter anders aan te gaan pakken, die wil in 2018 hun A380-vloot ombouwen want in hun huidige hoedanigheid levert die niet genoeg op. Tevens moeten er dan ook full-flat businessclass stoelen inkomen.
Hun 10 toestellen zullen voor zo'n 150-200 miljoen euro worden omgebouwd waarbij high-density indeling een optie is.
Bijna 434 milljoen dollar per stukquote:Op donderdag 18 februari 2016 16:37 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ed Force One is toch een Boeing 747-400?
Hoeveel kost dan 1 Airbus A380?
10 stuks ombouwen is goedkoper dan 1 exemplaar.quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:56 schreef boriq het volgende:
[..]
Bijna 434 milljoen dollar per stuk
bron: airbus
quote:KLM gaat overige long-haul toestellen van WiFi voorzien
PARIJS - Na een langjarige test op een Boeing 777 van KLM en de introductie van WiFi op de nieuwe Boeing 787-vloot, heeft KLM besloten om de gehele long-haul vloot in 2017 uit te rusten met WiFi services. KLM-topman Pieter Elbers meldde in Parijs aan Reismedia dat, na wat aanloopproblemen, het steeds beter gaat met de WiFi aan boord.
Via laptop, tablet en mobiel is het mogelijk te internetten, mailen en andere online diensten te gebruiken, laat KLM weten.
Zwaar overpriced: 10 euro voor een uur en 20 voor de volledige duur van de vlucht.quote:
Ik snap niet waarom ze zulke kleine bundels aanbieden. Voorkoop gewoon voor 25 euro onbeperkt en de helft van je passagiers neemt zo'n abo tijdens de vlucht. Dat komt bij een 787 neer op ruim 3500 euro...quote:Op donderdag 18 februari 2016 19:39 schreef artm het volgende:
[..]
Zwaar overpriced: 10 euro voor een uur en 20 voor de volledige duur van de vlucht.
Bij Qatar praat je over 12MB for $5 USD, 5MB for $2 USD of 3 Hours for $10 USD.
quote:Je betaalt per vlucht: een pakket van 40MB kost 9,95 euro en 120 MB kost 19,95 euro.
Dat mag wel wat lager hoor.quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:56 schreef boriq het volgende:
Bijna 434 milljoen dollar per stuk
bron: airbus
Mooie liveryquote:Op donderdag 18 februari 2016 11:43 schreef Iemand91 het volgende:
ED FORCE ONE ARRIVES IN CARDIFF
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En voor uw dagelijkse Airbus A380 nieuws; Air France en Malaysia Airlines lijken twee verschillende kanten op te gaan met hun A380's.
Eerst wilde Malaysia Airlines nog af van twee van hun zes A380's, maar ze konden de toestellen niet kwijt
(BA niet toegehapt?), en nu blijven alle zes toestellen tot in ieder geval 2018 in de vloot wanneer hun Airbus A350-900's komen.
En nu:
[..]
Bron.
Air France lijkt het echter anders aan te gaan pakken, die wil in 2018 hun A380-vloot ombouwen want in hun huidige hoedanigheid levert die niet genoeg op. Tevens moeten er dan ook full-flat businessclass stoelen inkomen.
Hun 10 toestellen zullen voor zo'n 150-200 miljoen euro worden omgebouwd waarbij high-density indeling een optie is.
Meer pics?quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:46 schreef Iemand91 het volgende:
De Kenya/Turkish 777-300ER's op Schiphol:
[ afbeelding ]
Want een top plaat!quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:46 schreef Iemand91 het volgende:
De Kenya/Turkish 777-300ER's op Schiphol:
[ afbeelding ]
Wat een vette kistquote:Op donderdag 18 februari 2016 11:43 schreef Iemand91 het volgende:
ED FORCE ONE ARRIVES IN CARDIFF
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En voor uw dagelijkse Airbus A380 nieuws; Air France en Malaysia Airlines lijken twee verschillende kanten op te gaan met hun A380's.
Eerst wilde Malaysia Airlines nog af van twee van hun zes A380's, maar ze konden de toestellen niet kwijt
(BA niet toegehapt?), en nu blijven alle zes toestellen tot in ieder geval 2018 in de vloot wanneer hun Airbus A350-900's komen.
En nu:
[..]
Bron.
Air France lijkt het echter anders aan te gaan pakken, die wil in 2018 hun A380-vloot ombouwen want in hun huidige hoedanigheid levert die niet genoeg op. Tevens moeten er dan ook full-flat businessclass stoelen inkomen.
Hun 10 toestellen zullen voor zo'n 150-200 miljoen euro worden omgebouwd waarbij high-density indeling een optie is.
Heel mooiquote:Op donderdag 18 februari 2016 21:46 schreef Iemand91 het volgende:
De Kenya/Turkish 777-300ER's op Schiphol:
[ afbeelding ]
EDIT: Even ter verduidelijking; deze foto is dus niet door mij geschoten hè.
Eerst een 757.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:43 schreef derLudolf het volgende:
Had Iron Maiden niet eerst een 737/757? Een jongen bij mij van school (tegenwoordig piloot, sowieso bevoegd voor 737 en dacht ook 757) heb ik ook wel es op de foto zien staan met het vliegtuig van een band.
quote:Dickinson learned to fly recreationally in Florida in the 1990s[120] and now holds an airline transport pilot's licence. He regularly flew Boeing 757s in his role as captain for the now-defunct UK charter airline Astraeus,[121] which, from 16 September 2010, employed him as Marketing Director.[122]
quote:For the 2008–2009 "Somewhere Back in Time World Tour," he piloted Iron Maiden's chartered Boeing 757, dubbed "Ed Force One", specially converted to carry the band's equipment between continents,[66] which subsequently led to a documentary film, Iron Maiden: Flight 666.[133] Dickinson flew "Ed Force One" again for "The Final Frontier World Tour" in 2011.[134] For their upcoming The Book of Souls World Tour, the band have upgraded to a Boeing 747-400 jumbo jet, which has meant that Dickinson has had to undergo additional training to fly the aircraft.[76]
Aha, ze hebben een vaste piloot dus? Die jingen werkt nl bij een soort uitzendbureau voor piloten, dus misschien had hij ze wel gevlogen dacht ikquote:
De zanger van Iron Maiden is de piloot (hij mag een 757/747 vliegen)quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, ze hebben een vaste piloot dus? Die jingen werkt nl bij een soort uitzendbureau voor piloten, dus misschien had hij ze wel gevlogen dacht ik
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:06 schreef donroyco het volgende:
[..]
De zanger van Iron Maiden is de piloot (hij mag een 757/747 vliegen)
twitter:rubenkoops twitterde op vrijdag 19-02-2016 om 10:05:52Ongeluk met El Al-vlucht op Schiphol. Later meer https://t.co/TfD8H542vi reageer retweet
Lijkt gezien de schade gebeurd te zijn tijdens een push-back....quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:34 schreef donroyco het volgende:
[ afbeelding ]twitter:rubenkoops twitterde op vrijdag 19-02-2016 om 10:05:52Ongeluk met El Al-vlucht op Schiphol. Later meer https://t.co/TfD8H542vi reageer retweet
Idd een push-back fout:quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:05 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Lijkt gezien de schade gebeurd te zijn tijdens een push-back....
quote:El Al kist breekt vleugel
Ruben Koops
AMSTERDAM -
Passagiers van de El Al-vlucht naar Tel Aviv zijn zich vrijdagochtend rot geschrokken. De Boeing 737 botste tegen een metalen afscheiding en brak daarbij een vleugel.
Dat bevestigen passagiers aan boord van de kist, die inmiddels is teruggesleept naar de gate. Het toestel taxiede naar de startbaan toen er een diepe trilling door het vliegtuig ging. „Er klonk gegil; mensen schrokken natuurlijk. Maar er zijn geen gewonden”, aldus een inzittende.
Aangezien het de laatste vlucht van El Al naar het heilige land voor het begin van de sjabbat betreft, klonk kort na de botsing een voor de inzittenden belangwekkende mededeling dat het niet meer ging lukken om op tijd voor de joodse rustdag in Israël aan te komen.
Een zegsman van Schiphol bevestigt het incident en stelt dat er bij de push back, tijdens de afkoppeling van de gate, een menselijke fout is gemaakt door de bestuurder van het hulpvoertuig dat het vliegtuig wegtrekt.
El Al was nog niet bereikbaar voor commentaar.
Dat zou knap zijn met een toestel van de A320-familie.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 14:14 schreef Sparqq het volgende:
Ik zag vandaag een Vueling kist staan op Ho Chi Minh airport, hebben die een directe vlucht vanuit Spanje? Dat lijkt me geen pretje in een A320.
Vergelijkbaar zeg maar met intercontinentaal vliegen in een 757 van American Airlines, en dan ook nog eens zonder personal IFE... wat een hel was dat zeg...quote:Op vrijdag 19 februari 2016 14:14 schreef Sparqq het volgende:
Ik zag vandaag een Vueling kist staan op Ho Chi Minh airport, hebben die een directe vlucht vanuit Spanje? Dat lijkt me geen pretje in een A320.
Jep, sinds vorige maand geleased aan Jetstar Pacific Airlines net als EC-LZM.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 15:01 schreef Sparqq het volgende:
Ik zag passagiers aan boord gaan en vertrok vlak voor ons.
Zal wel in de verhuur zitten;
https://www.flightradar24.com/data/airplanes/ec-lzf/
Ik vond die Delta dagvlucht van AMS naar Hartford met een 757 altijd wel relaxed. Gegarandeerd drie stoelen tot je beschikking, boek mee en voor de rest een beetje slapen. 7,5 uur later was je op de plek van bestemming, ff door de immigration in een veredelde Romnyhut en dat was het.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 15:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Vergelijkbaar zeg maar met intercontinentaal vliegen in een 757 van American Airlines, en dan ook nog eens zonder personal IFE... wat een hel was dat zeg...
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Beriev_Be-200quote:The Beriev Be-200 Altair (Russian: Бериев Бе-200) is a multipurpose amphibious aircraft designed by the Beriev Aircraft Company and manufactured by Irkut. Marketed as being designed for fire fighting, search and rescue, maritime patrol, cargo, and passenger transportation, it has a capacity of 12 tonnes (12,000 litres, 3,170 US gallons) of water, or up to 72 passengers
En een paar dagen geleden een probleempje in Abu Dhabi. Brand in een brandstofwagen.quote:Boeing Co. is finally open for business in Iran.
The U.S. government cleared the manufacturer to begin talking with approved Iranian carriers about their fleet needs, a first step toward entering the country’s resurgent aircraft market, Boeing said Friday. The planemaker will still need a separate license to complete any commercial jetliner sales.
Europe’s Airbus Group SE, which faced fewer restrictions, grabbed an early lead with a $27 billion order announced on the day nuclear sanctions were eased last month. While European aerospace rivals began scoping out potential sales last year, Boeing wasn’t allowed to veer beyond safety-related items such as the aircraft maintenance manuals it sold to Iran Air Tours.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |